Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

Kiitos Teille Maima ja Dreamer. En saanut TAYS:sta muuta kuin reseptin.. Enkä apteekista muuta kuin lääkkeet ja laskun. ;) Mutta mulla olikin sellainen lääkäri, joka on vasta vähän aikaa ollut siellä, eikä se oikein tietänyt näistä asioista. Sitten alkoi sekin epäilyttämään kun se sanoi, että samana päivänä ei oteta Synarelaa eikä Gonalia kun otetaan Pregnyl. Lueskelin täältä kirjoituksia niin, toiset on kyllä ottanut vielä samana päivänä nekin. Mulla on perjantaina vielä ultra, joten saan varmistettua nää asiat ja saan sitten ne piikitkin samalla. :) Aargh... Nyt loppui valitus. :ashamed:

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti Teillä on parempi päivä kuin mulla. =)
 
Amelie, ihme törttöjä ovat olleet, kun eivät kertoneet TAYSissä tai apteekissa, että tarvitset ruiskun ja neulat, yhden sekotukseen ja toisen ohuen pistämiseen. Yksityispuolella ohjaavat aina hoitajalle, joka neuvoo pistämiset. Onneksi ei vielä ole h-hetki ja saat varmistusta perjantaina. Mene hoitajalle lääkärin jälkeen. He osaavat asiansa, vaikka lääkäri olisi vähän muissa maailmoissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Electra:
Mene hoitajalle lääkärin jälkeen. He osaavat asiansa, vaikka lääkäri olisi vähän muissa maailmoissa.
So true :D

Miten Sannulin punktio sujui?

).( pp 3 ja kaikenlaista oireentynkää pukkaa... harmi vaan, että nää kaikki oireet löytyy tuolta Zumenon-paketin "haittavaikutukset"-kohdasta :/ Eli ei kovin korkeella oo odotukset, viime hoidosta olin liiankin toiveikas ja sit tultiinkin korkeelta kovaa alas (vuoto alko pp7 jne) :( Yritän nyt olla vähän matalammalla profiililla, vaikka nyt paineet onnistua onkin kovemmat...

Tietääkös kukaan sellasta, että kiinnittyykö monisoluisempi alkio aiemmin kuin pienempi alkio? Siis jos siirretään 8-soluinen tai 4-soluinen, niin onko siinä mitään eroa? Ja näkyykö sit vastaavasti testissä aiemmin isomman alkion mahdollinen kiinnittyminen? MUOKS. Tosiaan Kipsuhan tästä aiheesta kirjotteli eilen,muistinkin jossain nähneeni :D Ai miten niin pöpi :ashamed:
 
Moro kaikille :heart: Kristiina76, ainakin Kipsu kirjoitteli eilen sivuten kysymääsi asiaa.

Kannattaa Elecktra tosiaan mennä vaikka hoitajalle saamaan ohjeet pistämiseen. Neulat ja ruiskunkin luulis saavan sieltä.

Itsellä nyt pp5. Tuntuu että menkat alkaa. Luget varmaan aiheuttaa osan ja tänään haistelin "raudan/menkkojen" hajun. Siis joo, kaikkee sitä täällä haistellaan. Mulle jäi siirrosta kanyylin poiston jäljiltä koko kämmenselän kokoinen mustelma. Kiva kun kysellään, että olenko tapellut, heh heh. Tosiaan. Mulle tulee mustelmia helpolla ja varmaan haaveilin jotain kun kanyyli otettiin enkä painanut lappuja kunnolla.

Mutta jaksamisia kaikille
:) :) :) :)
 
Zin
[/url][color=Green3]

Mukana menossa torstaina 14.5.2009:


Haave: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 28.4 pp16

Kipsu: 4.IVF siirto 4.5 pp10

vilhelmiina72: 6.IVF punktio 5.5, siirto 8.5. pp6

onnenkukka: 1. ICSI, siirto 8.5., pp6

Kristiina76: 4.IVF, punktio 8.5 siirto 11.5, lyhyt kaava, TAYS pp3

Dream 73:3.ICSI, punktio 11.5, siirto 13.5, VL Tre pp1

Plamsu75: 1.IVF, punktio 11.5, siirto 13.5., lyhyt kaava pp1

dreamer78: IVF, punktio 12.5, siirto 15.5, pitkä kaava pp-

tiki-71: 2. IVF, punktio 12.5, siirto14.5., pp0

Sannuli-81: 2.IVF, punktio 14.5, siirto 16.5, pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio/siirto vko 21, pitkä kaava, Helsinki VL pp-

Amelie80: 1.IVF, punktio 18.5, siirto 20.5, pitkä kaava, TAYS pp-

Jannika07: 2.IVF, punktio vko 21, pitkä kaava pp-

Firefox: 2.IVF:n 2.PAS,vko 21-22, pp-

karatin: vko 21-22,pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 22, TAYS pp-

shenda81: 1.IVF, punktio vko 22, lyhyt kaava pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

plasebo: 2.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava, OYS pp-

Tirlittan1968: 1.IVF vko 22-23 pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Huurre-80: 2.ICSI, toukokuussa, pitkä kaava, VL pp-

soja: 3.IVF:n PAS, toukokuun loppu pp-

sooda: 1.IVF:n PAS, toukokuussa pp-

Tähtisäde: 1.ICSI:n PAS, toukokuussa pp-

Zin: 2.IVF,vko 22-23, lyhyt kaava, pp-

pappis: 3.IVF, vko 25,pp-


Haamun saaneet: :eek:

emily81: 1.IVF:n 1.PAS
Nea-Milla: 2.IVF, punktio 28.4, siirto 30.4, lyhyt kaava pp14


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Junnu: 4.ICSI
nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF
millis1981: 1.IVF:n 1.PAS
tahtoovauvan: 1.IVF
jenni-juulia: 1.IVF
batinka: 1.ICSI
valdelsa: 2.IVF:n 1.PAS
Milliäinen: 2.IVF


Myöhemmin onnistuvat: :hug:

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS
Kenzo: 1.IVF
Minska: 1.IVF/ICSI
pirppa75: 1.IVF
Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Zin: 1.IVF
Rockafella: 1.ICSI
Miimi78: 3.ICSI


 
Zin
Heippa pitkästä aikaa! :wave:

Menipä tovi kaikkia teidän viestejä lukiessani. Täällä on ollut tosi vilkasta! Päivitin listaa, kertokaa toki virheistä tai puuttuvista tiedoista.

Paljon onnea kaikille plussanneille!! :flower: Teitähän on jo aimo jono! Toivottavasti Emily ja Nea-Millakin siirtyvät pian plussajonoon! Emily, tuo raskaushormonin kasvu kuulostaa kyllä tosi positiiviselta, peukkuja! bd

Pirpana, Kenzo, Minska, Pirppa ja Miimi - olen tosi pahoillani. :( Paljon voimia teille tuleviin päiviin ja haleja! :hug: Kyllä mekin täältä vielä ponnistamme, uskokaa pois!

Kipsu, en laittanut sua vielä neganneihin, kun sun nega voi aivan hyvin muuttua vielä plussaksi. bd Piinaile vaan rauhassa äläkä välitä ilkeistä biologeista.

Lisäsin itsenikin takaisin tuohon listan perälle, menkkoja tässä odottelen. Tai siis oikeasti piinailen täällä hiljaa itsekseni luomuplussaa, mutta jossei se jostain syystä tule niin edes menkkoja että pääsen aloittamaan uutta kuuria vielä toukokuussa! :)

Mulla on negapettymys jo enimmäkseen poistunut. Oon puuhaillut paljon lapsiin ja niiden yrittämiseen liittymättömiä asioita, mikä on ollut ihan hyvää vaihtelua. Me ollaan matkusteltu viikonloppuisin ja oon aloittanut uusia harrastuksia. Hyvä kun on kiire. Mutta eipä oo naismuistiin tullut näin monet puolitutut kommentoimaan meidän lapsisuunnitelmia, kuin mitä viimeiseen kolmeen viikkoon. Kiitokset vaan heille herkän asian sorkkimisesta... :|

Pitkää pinnaa piinailijoille! Joko Haaveella oli tuloksia? Vai missasinko sen jotenkin? Ja vilkutuksia kaikille! :wave:

T. Zin
 
:hug: Minskalle, Kenzolle ja Pirpanalle ja Miimille

Kiitokset siskot rakkaat tuestanne. Täällä alkaa jo elämä voittamaan. Eipä se itkun tuhertaminen auta, on vain suunnattava katse kohti tulevaa. Meillä hoidot jatkuu syksyllä, joten niitä odotellessa voikin nauttia tulevasta kesästä ja keskittyä välillä ihan muihin asioihin.
Tsemppiä kaikille!
 
Tervehdys kaikki piinistelijät ja piikittelijät ja ihan kaikki!

Täällä tuskaillaan jo oman navan kanssa... tänään pistetään sitten yhdeksäs piikki ja huomenna aamulaa verikoe ja ultra.. Jännittää, että mitä sieltä on tulossa...
Olo on ollut jo melkoisen tukala ja turvonnut.. Kun juo vettä niin olo vähän helpottuu ja kova paineen tunne muniksissa hellittää..
Vielä aamun lääkärin jälkeen meen töihin huomiseksi.
Koko ens viikoksi pyydän saikkua..
Huomenna sitten tiiän tarkan punktiopäivän ja pregnylin ajankohdan..
Onneksi kaikki on voiton puolella ..ainakin ajallisesti..
Viime yönä heräsin kahen aikaan ja oli karmeen ahistunut olo.
Mun pää ei meinaa millään niellä näitä hormooneja. Kärsin voimakkaista ahistuksista yöaikaan.. silloin aluksi näitä samoja juttuja jo teille kertoilin.
Taas meinaa kaikki pelot alkaa hallitseen. Päällimmäisenä se pelko, etten kestä tätä juttua henkisesti ja sairastun oikeesti vakavasti.
Jotenkin ahdistavaa mennä edes enää nukkumaan.
Sit ku ennen nukkumaanmenoa pelkää että herää ahistukseen niin se on sitten satavarma että niin käy...ailitajunta kun työstää näitä juttuja.
Taidan kertoa tästä aamulla lääkärille ja kysyä, miten pääsis VL:n psykologia tapaileen..
Mahtaa olla vain kovin ajat varattuja.
Onko teistä kukaan käyny aiemmin sillä VL:N psykologilla?

Tuntuu, että aikapommi tikittää...........jaksanko tän rumban vai sekoanko?
Kertokaa...
Luotan teihin, että tiedätte ;)
 
:wave:

Anteeksi olen unohtanut tulla ilmoittamaan tuloksen joka oli tietenkin nega... :/ Aavistin sen jo viikkoa ennen testausta (aivan kuten tuoresiirrostakin) eikä se siitä mihinkään muuttunut.
Meillä on taukoa syksyyn asti raha tilanteen takia, mutta sitten jatkuu taisto 1. IVF 2. PAS merkeissä... Mulla lähtee aamulla lentokone kohti Haniaa jossa on toivottavasti luvassa lämpöä ja ihanaa ruokaa.... Tietenkin harmittaa kun menkat tietenkin alkaa justiin lomalla, mutta minkäs teet...Tuoresiirrosta lopetin luget negatestiin ja samana iltapäivänä alkoi vuoto. Nyt lopetin luget eilen aamulla eikä vuodosta merkkiäkään vielä, kamalat menkkakivut (endolainen kun olen) jyllää kuitenkin.

No tämä tyttö lähtee vielä pakkaamaan, tämä on ollut uskomattoman hyvä pino, paljon plussia (siitä :flower: plussanneille) ja meille jotka onnistumme myöhemmin, ehkä tapaamme jossain toisessa pinossa?
 
Huurre - Huomasin sun viestin ja oli pakko vastata(kirjoittelen tuolla +35 pinossa kun ikää JO 38v) mutta mennään aivan samalla aikataululla. Tänään täälläkin 9 piikkipäivä ja huomenna ultra jossa sitten katsotaan tilanne. Vähän on turvonnut ja kipuileva olo mutta ei pahemmin. Viimeksi folleja oli liikaa ja hyper tuli joten nyt todella toivon ja rukoilen että niitä ei tule 10 enempää.
Kyllä sä jaksat etkä sekoa...Mä uskon niin :hug: Tsemppiä huomiselle :wave:

-Jannika-
 
Huurre Tosiaan voiton puolella ollaan, kyllä sä selviät hienosti! Mutta on se hyvä kertoa tilanteesta lääkärille ja jos psykologilla on aikaa, niin miksei hänellekkin.
Musta tuntuu, että mulla suurin pelko on, ettei oo yhtään muniksia kehittyny tai jos on, niin jotain epänormaaleja, mutta huomenna se selviää.
 
huurre tsemiä, kyllä sä selviät! ja tosiaan keskusteluista voi olla apua. itse kansa nyt painin aika raskaasti itseni ja väsymyksen kanssa.... mistä tiedän millon ei enää ole normaalia surua.... :| olen kirjoitellut asiasta enemmän tonne PKKS:läisten pinoon, vilkase jos kiinnostaa.

tsemiä kaikille tasapuolisesti, olen vvähän huonosti nyt jaksanut tilanteita kommentoida. Mutta on mukava lukea, kun paljon kaikille tapahtuu...

:hug: soja
 
NPG
Alkuperäinen kirjoittaja Zin:
[/url][color=Green3]

Mukana menossa torstaina 14.5.2009:


Haave: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 28.4 pp16

Kipsu: 4.IVF siirto 4.5 pp10

vilhelmiina72: 6.IVF punktio 5.5, siirto 8.5. pp6

onnenkukka: 1. ICSI, siirto 8.5., pp6

Kristiina76: 4.IVF, punktio 8.5 siirto 11.5, lyhyt kaava, TAYS pp3

Dream 73:3.ICSI, punktio 11.5, siirto 13.5, VL Tre pp1

Plamsu75: 1.IVF, punktio 11.5, siirto 13.5., lyhyt kaava pp1

dreamer78: IVF, punktio 12.5, siirto 14.5, pitkä kaava pp0

tiki-71: 2. IVF, punktio 12.5, siirto14.5., pp0

Sannuli-81: 2.IVF, punktio 14.5, siirto 16.5, pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio/siirto vko 21, pitkä kaava, Helsinki VL pp-

Amelie80: 1.IVF, punktio 18.5, siirto 20.5, pitkä kaava, TAYS pp-

Jannika07: 2.IVF, punktio vko 21, pitkä kaava pp-

Firefox: 2.IVF:n 2.PAS,vko 21-22, pp-

karatin: vko 21-22,pp-

NPG: 3.ICSI, punktio/siirto vk21-22pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 22, TAYS pp-

shenda81: 1.IVF, punktio vko 22, lyhyt kaava pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

plasebo: 2.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava, OYS pp-

Tirlittan1968: 1.IVF vko 22-23 pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

Huurre-80: 2.ICSI, toukokuussa, pitkä kaava, VL pp-

soja: 3.IVF:n PAS, toukokuun loppu pp-

sooda: 1.IVF:n PAS, toukokuussa pp-

Tähtisäde: 1.ICSI:n PAS, toukokuussa pp-

Zin: 2.IVF,vko 22-23, lyhyt kaava, pp-

pappis: 3.IVF, vko 25,pp-


Haamun saaneet: :eek:

emily81: 1.IVF:n 1.PAS
Nea-Milla: 2.IVF, punktio 28.4, siirto 30.4, lyhyt kaava pp14


[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Junnu: 4.ICSI
nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF
millis1981: 1.IVF:n 1.PAS
tahtoovauvan: 1.IVF
jenni-juulia: 1.IVF
batinka: 1.ICSI
valdelsa: 2.IVF:n 1.PAS
Milliäinen: 2.IVF


Myöhemmin onnistuvat: :hug:

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS
Kenzo: 1.IVF
Minska: 1.IVF/ICSI
pirppa75: 1.IVF
Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Zin: 1.IVF
Rockafella: 1.ICSI
Miimi78: 3.ICSI
 
NPG
Heipä hei!

Halauksia ja voimia kaikille neganneille. :hug:
Mä oon seuraillu teidän menoa täältä takavasemmalta.

Huurre Kannattaa kertoa lääkärille, minkälaiset fiilikset on ja kuinka voi henkisesti. Varmasti auttaa jutella jonkun ulkopuolisen kanssa.
Ittellä ei oo noin suuria ahdistuksen tunteita, mutta välillä epätoivoa kun miettii et mitä sit tekee, jos nää hoidot ei onnistukaan. Mä en oo ikinä kuvitellu ees elämään ilman lapsia ja itku tulee joka kerta kun yritän ees miettiä asiaa. Useimmiten kuitenkin sysään ajatuksen syrjään ja yritän ajatella positiivsesti. Että kolmas kerta toden sanoo jne... Tsemppiä sulle!

).( Mulla pistopäivä 9 ja olin tänänä ekassa ultrassa. Mulla on ollu tosi vähän mitään tuntemuksia munasarjoissa, joten pelkäsin ettei siellä oo mitään. No, helpotti hieman kun siellä oli 9kpl kasvamassa. Tosin hyvin pieniä (7-11mm) pistopäivään nähden joten Gonal-annosta nostettiin 300:sta 375:een. Aikamoisia annoksia, mut mun kroppa tuntuu tarvitsevan. Pahaa pelkään et jossain vaiheessa ei enää annoksen nostaminen auta ja pitää luopua koko hoidoista omilla munasoluilla...mut ei vielä ainakaan! :) Uus ultra maanantaina 18.5.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja kuulemisiin!

 
Huomenet:) Viikko siirrosta kulunut... :whistle:

Voimia Huurteelle ja kaikille tasapuolisesti :hug: Lapsettomien yhdistys Simpukalla tuntuu olevan myös monessa kaupungissa toimintaa. Itse en ole henkilökohtaisesti vielä ollut mukana, mutta monia tuttujani on ja ovat olleet tyytyväisiä.

Npg toivottavasti munikset saavat hyvän kasvupyrähdyksen vielä aikaiseksi :)

Tänään alkaaTV 1:llä draamasarja Isä meidän klo 19.00 hedelmöitysklinikan toiminnasta. Aamulehden Valo-liitteessä esitellään sarjaa raflaavalla otsikolla "Jumalan sijainen -hedelmöitysklinikan toimintaan pohjaava draamasarja avaa aiheeseen liittyviä eettisiä ongelmia. Onko hedelmöitetty alkio ja ihminen?" Ilmeisesti sarja on esitetty jo 2007. Aion ainakin katsastaa ensi jakson.



 
NPG täälläkin samat fiilikset, en oo ees kuvitellu elämää ilman lapsia. Mut nyt kun alkaa olla hoidot käyty meidän osalta, alkaa suru ottaa otetta.... :'( Toivotaan kuitenkin vielä meille onnea! ja mehän on jo aloitettu adoptioprosessi, joten kyllä niitä lapsia jostain saadaan =)

Onnenkukka kiitos tuosta ohjelma vinkistä
 
Harmitukset neganneille. Me kaikki plussapinosta innostuneet rumennamme teidän hienoa tilastoa... Meille kävi nyt kuitenkin niin ettei PAS:sia voida tehdä tähän kiertoon, joten täytyy jättää tämä hieno ketju heti alkuunsa. Elimistö ei ollut palautunut hormoneista ja hoidosta, vaan oli kehittänyt ovulaation kp6, muttei tajunnut kasvattaa limakalvoa samassa pikatahdissa. Joten siirryn kesän hoitoketjuun. Tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä