Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

Nea-Milla, ainakin vanhemmissa keskusteluissa luki, että pienempi Pregnyl-annos eli 5000 näkyy testissä 10 päivää, tupla-annos 14 päivää. Joten annoksesta riippuen. Mutta huono-olo ja haamu kuulostaa toiveikkaalta :)

Kristiina me ollaan samaa ikäsarjaa, joten toivottavasti ikä ei nyt vielä tule esteeksi. Itselläni hormoonit hieman koholla joka kertoo että liian kauaa kannata aikailla. Jos ääripäitä hakee, niin eikös se joku 67v espanjainen saanut hoidoilla vielä lapsen. Joten ei kannata heittää kirvestä kaivoon. Tsemmpiä ja täällä ainakin peukut pystyssä ollaan. Itselläni pp3 menossa.

Voi kun Junnulla oli maailman ihanin äitienpäivälahja :flower: =)

Kyselisin tietäviltä, että mitä Progesteron kapselit maksaa. Lugesteronhan 100mg 30 kpl maksaa 16,11. Harmittaa tosiaan etten saanut Kela-korvausta, maksukatto ei ole ihan tullut vielä täyteen. :/

Toivottavasti Plamsu saat kaksi kyytiläistä <3 Itsekin olisin toivonut omalle kohdalle näin, mutta lopulta vai yksi kehittyi normaalisti. Mutta yhdestäkin olen onnellinen. Alkuun oli uhka että ei ollenkaan päästä ICSI:n asti.

Oma napaa; Tänään tuli Väestöliiton lasku. Aina vähän hirvittää tuo rahan meno, varsinkin kun opiskelen ja teen osa-aika työtä. Julkista olen välillä miettinyt. Väestöliitolla hoito on ollut muuten ok, mutta välillä lääkäri on ollut 45min myöhässä. Kerran olen tainnut päästä ultriin ajallani. Siinä kiireessä vetää itse pöksyt jo ovella jalkaan ja lähtee takas töihin mahd.pian. Kuitenkin velotus on aina lääkärin tapaaminen väh 20min a48 ja ultra a84 euroa. Ymmärrettäväähän se on että osa toimenpiteistä venyy ja tulee yllätyksiä päivään, mutta laskun maksun hetkellä harmittaa. Eräpäivä on vielä testauspäivä... No oikeasti rahalla ei voi mitata sitä jos onnestaa.

Lämpöisiä aatoksia kaikille.

Ja Puregonista mulle sanottiin, että siellä on aina 100n yksikköä enemmän kahden sadan sijaan. Tämä mielestäni piti paikkansa.


 
öö, aloin itse asiaa epäillä onko Puregonissa kuitenkin se 200 yksikköä enemmän. Mullakin olisi se 900 loppunut ennen ultraa, mutta soiton jälkeen hoitaja sanoi että kynässä on ainakin 100 yksikköä enemmän. Mutta saattoi olla että oli kuitenkin se 200, koska ultran jälkeen kynästä riitti vielä se 50yksikköä. Hoitaja sanoi myös että fuskaa siinä että ei katso tippaa neulan päähän ennen pistämistä.
 
Sarma
Täällä joku oli väestöliitolla hoidossa? Itse olen menossasinne ivf suunnittelukäynnille tällä viikolla. Ultrataanko silloin heti vaiko vasta silloin kun menkat on alkaneet ns. 0 ultra..? Lääkäriaika on suurinpiirtein vähän yli puolenvälin kiertoa.

Ja jos muitakin on ollut ivf:ssä hesan VL:ssä niin kokemuksia luen mielelläni. Miten punktiot on menneet, millä lääkityksillä, minkälaisia lääkäreitä on ollut jne..
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa maanantaina 11.5.2009:


Haave: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 28.4 pp13

Minska: 1.IVF/ICSI, punktio 28.4, siirto 30.4. pp11

Nea-Milla: 2.IVF, punktio 28.4, siirto 30.4, lyhyt kaava pp11

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS siirto 30.4 pp11

Kipsu: 4.IVF siirto 4.5 pp7

vilhelmiina72: 6.IVF punktio 5.5, siirto 8.5. pp3

onnenkukka: 1. ICSI, siirto 8.5., pp3

Kristiina76: 4.IVF, punktio 8.5 siirto 11.5, lyhyt kaava, TAYS pp0

Dream 73:3.ICSI, punktio 11.5, siirto 13.5, VL Tre pp-

Plamsu75: 1.IVF, punktio 11.5, siirto 13.5., lyhyt kaava pp-

dreamer78: IVF, punktio 12.5, siirto 14.5, pitkä kaava pp-

tiki-71: 2. IVF, punktio 12.5., siirto14.5., pp-

Sannuli-81: 2.IVF, punktio vko 20 pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio/siirto vko 21, pitkä kaava, Helsinki VL pp-

shenda81: 1.IVF, punkto vko 21, lyhyt kaava pp-

Amelie80: 1.IVF, punktio vko 21, pitkä kaava, TAYS pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 21-22, TAYS pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

plasebo: 2.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava, OYS pp-

Tirlittan1968: 1.IVF vko 22-23 pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Huurre-80: 2.ICSI, toukokuussa, pitkä kaava, VL pp-

soja: 3.IVF:n PAS, toukokuun loppu pp-

sooda: 1.IVF:n PAS, toukokuussa pp-

Tähtisäde: 1.ICSI:n PAS, toukokuussa pp-

Firefox: 2.IVF:n 2.PAS,vko 21-22, pp-


Haamun saaneet: :eek:
emily81: 1.IVF:n 1.PAS

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Junnu: 4.ICSI
nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF
millis1981: 1.IVF:n 1.PAS
tahtoovauvan: 1.IVF
jenni-juulia: 1.IVF
batinka: 1.ICSI
valdelsa: 2.IVF:n 1.PAS
Milliäinen: 2.IVF

Myöhemmin onnistuvat: :hug:

Kenzo: 1.IVF
pirppa75: 1.IVF
Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Rouva B: 1.IVF
Zin: 1.IVF
Rockafella: 1.ICSI
Miimi78: 3.ICSI

[/quote]

[/quote]
 
Tirlittan1968
Sarma me ollaan Helsingin vl. hoidossa. Ensikäynnillä ultrattiin ja määrättiin veri ym. kokeisiin. Meillä ensikäynti oli helmikuussa ja nyt kesäkuun alussa on ensimmäinen IVF.
Musta Hesan VL on ollut hyvä ja asiallinen hoitopaikka, mulla ei ole ollut mitään valittamista.

Meillä ensikäynti oli suoraan lääkärille joka ultras ja seuraava oli siitä n.1-1,5kk päästä.

Mulla toinen viikko sumuttelua alkanut, ja muita oireita ei ole edelleenkään kuin väsymys. Menkat alkoi eilen joten kaikki tuntuu menevän ihan mukavasti etiäpäin.
 
Mulle voi laittaa varmaan hoitoviikoksi vkon 22.Menkat ei ole alkaneet vieläkään eli en pääse pisteleen....

Vkl sain vahvan haamun raskaustestiin,tänään testi kuitenkin nega ja veritesti nega.Vituttaa ihan kympillä.Eli joku siel on taas hipaissu kohdun seinämää mutta jokin menny pieleen.

Alkais vaan nuo menkat niin pääsis pisteleen ja homma käyntiin.Tuntuu vaan toivottamalta tämä homma jo.
Koko päivän yrittänyt soittaa fertinovaan mutta sielt kuuluu nauhoite vaan.Hittoja jo keksii mitään soittoaikoja jos ei kukaan vastaa koko päivänä....No jospa huomenna sitten.
 
Punktio on sitten ohi ja kiitos teidän onnentoivotuksista. Niiden avulla meni varmasti näin helposti. Oli helppo nakki. Mutta asiaan: soluja saatiin 9 mutta vielä ei tiedetty montako kypsää oli. Huomenna soittelen labraan ja saan tietää tilanteen. Keskiviikkona sitten siirto ja 2 ollaan siirtämässä jos vain hengissä on sen verran.

Plamsu jännäillään tosiaankin yhdessä, toivottavasti molemmat saadaan 2 kyytiläistä ylihuomenna!
 
heips.

joku oli saanut haamun! Jes - toivottavasti vahvistuu!
Dreamille paljon onnea huomiseen: kunpa saisit kaksi kyytiläistä! :)

(.) huomenna punktio. voisko joku seuraavaksi muuttaa sen tohon listaan? :) kiitos.
JÄNNITTÄÄ!!!! :whistle:
 
Tsemppiä tasapuolisesti kaikille punktiota/siirtoa odotteleville ja piinailijoille!

Minä pysyn vieläkin tuolla haamuilijana, tänään oli hcg 418 kun viikko sitten se oli 24. Nousu on kuulemma hyvä, mutta arvo siltikin matala. Hoitaja epäili että saattaisi ehkä olla myöhäinen kiinnittyminen ja siten normaali raskaus, mutta ei uskaltanut antaa lisäohjeita vaan neuvoi ottamaan huomenna yhteyttä lääkäriin. Voi kun olisikin siitä kyse eikä mikään kemiallinen raskaus tms!
 
Plamsu kiitos listapäivityksestä :flower:

emily peukut pystyssä täällä! On tosiaan jännitysnäytelmä :eek:


Pakko vielä sanoa tohon Puregonin ylimääräseen annokseen, et tosiaan mulla oli ekassa ampullissa extraa 200 yksikköä ja toisessa 150... että hämmennetään tätä soppaa nyt kunnolla :D Ja tosta ekasta ainakin ruiskautin sen "alotustipan" sillon ampullia korkatessa ja toisesta taasen en tainnut muistaa tätä tehdä :D Että ota siitä nyt sitten selvää. Mutta jos sanotaan, et se 100 on ainakin extraa niin ei mee pahasti mettään! (Mut lääkärikin laski kyllä lääkkeen riittävyyden sen mukaan, et ois 200 ylimäärästä :) )

Mä täällä tissuttelen punkkua (ja syön sukaata...) :p Pakko koittaa kaikki keinot (tai tuo suklaa on vaan hämäystä ) ;)

Ai niin pakko kertoa, kun mulle tuli eilen itku... poika (kohta 3) kysyi yhtäkkiä, että "äiti miksi meillä ei asu vauvaa?" ??? Kun kaikilla muilla samanikäsillä kavereilla on pikkusiskot-tai veljet... En oikeesti tajunnut yhtään, että noin pieni voi miettiä tollasia juttuja päässään?
 
emily toivotaan että arvo nousee!

dreamer tsemppiä huomiseen punktioon

dream toivottavasti kuulet hyviä jakautumisuutisia ja saat kyytiläiset mukaan ylihuomenna

Mä olen lukenu varmaan jo liikaa Pregnylistä ja sen näkymisestä. Pitää yrittää nyt malttaa muutama päivä ennekun testaan uudestaan. Joo joo, varmaan mä maltan.

t.epätietoinen (pregnyl)haamuinen Nea-Milla pp10
 
Nea- Milla Hyvältä kuulostaa.Peukut pystyssä täällä.

emily81, toivotaan että se plussa vahvistuu ja hcg arvo nousee. tsemppiä. pitkiä piinapäiviä varmasti on.

Uä kuulumiset olivat hyvät. Muniksia oli kasvamassa ihan mukava määrä n. 12 ,limis 9mm torstaina punktio 14.5 ja LA 16.5 siirto.
 
Tuhannet kiitokset kaikille muistamisesta ja haleista! :heart:

Aika hyvin kuitenkin otin tän negan... taas. Kai sitä on niin tottunu nyt näihin vastoinkäymisiin ettei jaksa enää vaipua niin syvälle. Kysyinkin mieheltäni että olenkohan normaali, vai pidänkö nyt vaan kaikki tunteet sisällä ja sit joku kaunis päivä mä pimahdan ihan täysin niin että valkotakit saa tulla hakeen?! :LOL:

Noh, tänään oli puhelinaika lääkärille ja nyt hän haluaisi ensi kerralla (heinä-elokuussa) yrittää pitkällä kaavalla. Mulla siis kaikki 3 lyhyellä menty. Eli nyt pitäisi kaivaa tietoa noista pitkistä kaavoista kun en niihin ole paneutunut. Jos joku täällä haluaa valaista minua niin kiitän etukäteen! Lähinnä sitä mietin et kuinka kauan menee hoidon alusta punktioon? Ja teillä joilla on pitkä kaava, niin mikä on syynä siihen et just pitkällä mennään?

Plussanneille ONNEA!! :flower:
Me muut tullaan perässä..
 
Miimi78 - En ole tähän ketjuun kirjoitellut mutta huomasin viestisi ja päätin vastata.Pahoittelut negasta :hug: Täällä mennään pitkällä kaavalla eli aloitin sumut(jotka nollaa oman hormonitoiminnan) kierron 21pvä ja se oli 21.4 (sopivasti sama päivä :) sitten siitä n.2viikon päästä oli 0-ultra jossa katsottiin, onko sumut toimineet ja tämän oli minulla 6.5 jolloin aloitettiin Puregon pistelyt ja sumuja vähennettiin niin että vain yksi suihkaus iltaisin ja aamuisin (alussa kaksi suihkausta)Eilen kävin labrassa jossa otettiin koe jollla katsotaan mikä vaste on Puregonilla munasarjoihin, vaste oli hyvä ja nyt jatkan sitten pe 15.5 saakka samalla annostuksella sekä Syranelia että Puregonia. Perjantaina saan sitten tietää milloin punktio on (ensi-viikolla) eli suurin piiretin kuukausi menee aloituksesta.
Aikaisempi tehtiin lyhyellä kaavalla koska olimme yksityisellä mutta nyt kunnallisella eivät sitä ikinä tee joten se syy miksi tällä kertaa pitkä kaava.
Itselläni on se pelko että munarakkuloita tulee liikaa kuten viime kerralla jolloin punktioitiin 40kpl joissa 32 munasolu ja 18 hedelmöittyi...Olinkin sitten toosi kipeä ja jouduin Naikkarille tiputukseen hyper kun siitä sitten tuli. Teimme tuon 1IVF sekä 7 Passia ja saldo tästä oli 1 KU sekä 1KM ja lompakko tyhjä..kun rahaahan yksityisellä meni pirusti siksi päädyimme tähän meidän viimeiseen hoitoon kunnalliselle. Näin olemme päättäneet että jos nyt ei onnistu tämä saa jäädä ja elämme kahden. Ikäkin jo tulee vastaan , täytän vuoden lopulla 39v joten...mutta hei, tsemppiä tulevaan ja toivotaan parasta.

-Jannika-
 
Voi Minska, olen pahoillani :hug:
Aiotko vielä mennä verikokeeseen?

).( Minä kävin aamulla verikokeessa ja negahan sieltäkin tuli. Hoitaja kehoitti miettimään lahjoitettuja munasoluja. Omilla on enää turha yrittää. :'(

Kovasti tsemppiä ja jaksamista teille kaikille hoitoihinne!
 
Olen pahoillani Minska ja Kenzo :ashamed: Itse en taida uskaltaa testata, vaikka kaksi testi lienee jo ulkona postilaatikossa. Tilasin viikonoppuna netistä. Periaatteessa mulla on testipäivä vasta ensi maanantaina, mutta oikeastihan mun alkiot hedelmöittyivät jo kaksi viikkoa sitten keskiviikkona, joten eiköhän ala jo plussa näkyä, jos on näkyäkseen. En kyllä usko, semmoiset tuntemukset on mahassa.
 
Minska ja Kenzo olen pahoillani teidän puolesta! :hug:

Kipsulle toivon malttia, mitä mulla ei todellakaan ollut... :whistle: ja plussaa tietty! :)

Nea-Milla mulla oli tuo isompi annos Pregnyliä, jonka laitoin 2 päivää ennen punktiota... pp10 testasin puhtaan negan! Seuraavana päivänä plussaa ja plussaksi se jäi. Eli ei mulla ainakaan se näkynyt enää pp10. Varovaiset onnittelut! :flower:
 
Kenzo En mene veritestiin. Kunnallisella kun olen, niin eivät puhuneet siitä mitään. Käytän nuo progesteronit loppuun, perjantaina on viimeiset laitot. Ehkä testaan vielä perjantai aamuna. Mutta en usko, että plussaksi muuttuu.

Outoa, kun en tunne yhtään mitään. Kun katsoin tikkua, niin totesin vaan, että eipä onnistunut nyt. Ilmoitan asiasta IVF-hoitajille vasta sitten kun kuukautiset alkavat. Varmaan aletaan sitten uusi jonotus hoitoihin. Täällä jono on 6-8 kuukautta, eli onpa siinä aikaa miettiä onko valmis uuteen yritykseen.
 
Moikka. Mä en oo koskaan kuullut, että kenelläkään olisi tullut Pregnylistä väärää plussaa. Uskon, että se voisi näkyä pari päivää pistoksen jälkeen, mutta eihän kukaan silloin testaa yhtään mitään. Näitä juttuja kun on seurannut jo vuosia palstoilla, niin joku haiskahdus on olemassa :/

No sieltähän ne kotitestit tuli postissa ja ensimmäinen nega testattu. Säästelen toisen sinne oikeeseen testipäivään, mutta en odota yhtään mitään. Mulla oli siis blastokystin siirto 8 päivää sitten ja sehän on jos lähes kiinnittymisvaiheessa oleva, kun se siiretään. Vähän on vaikea uskoa, että plussaksi muuttuu :eek: No kattellaan...
 
Minskalle, Kipsulle ja Kenzolle tosi paljon voimia ja halauksia.

Emilylle Jaksuhali, kyllä se sun haamu saadaan vielä todelliseksi plussaksi. =)

).( Ultrassa on käyty. Munasoluja oli näkyvissä 11kpl, mutta varsin pieniä osa (noin 1,0cm), joten Gonal annosta nostettiin 150IU:sta 225 IU:hun. Nyt menen perjantaina uudestaan ultraan ja vielä kerran tarkastetaan niiden koko ja määrä. Mutta maanantaille 18.5. suunniteltiin punktio ja keskiviikolle 20.5 siirto. Joten lauantaina laitan sitten Pregnylin, jos perjantaina kaikki näyttää hyvältä. Jos joku jaksaa päivittää pinoa, niin mulle saa nuo päivät laittaa.
 
:( Juuri klinikalle soittannena, hieman pettynyt ja epävarma olo; eilen saaliina punktiossa tosiaan 7 munasolua, joista nyt 4 osoittautui epäkypsäksi ja 1 muuten huonolaatuiseksi, eli tällä hetkellä enää 2 ns. elossa ja toivottavasti alkavat jakautua, eli en edes uskalla vielä riemuita huomisesta siirrosta, koska eihän sekään vielä varmaa ole, että nuo kaksi tuosta ponnistavat...
No, ei ainakaan saada pakkaseen mitään tästä kierrosta, ja joten kin minulla on skeptinen olo, tiedä sitten mistä lie johtuu. Nyt kuitenkin rukoilen, että huomenna nuo kaksi pientä alkua olisivat kunnossa.

Dream73 oletko jo saanut tietoa tilanteesta?
 
Plamsu Kuulostaa ihan täsmälleen samalta kuin mun ekassa hoidossa..
Mullakin saaliina 7 solua, joista 4 raakiletta. Yks sitten hajosi labrassa ja jäljelle jäi kaksi. Molemmat munikset kuitenkin päätti hedelmöittyä ja saatiin siirrettyä tuore + pakaste. Lopputulos oli tosin nega molemmista.
Nyt menossa toinen rumba sitten..jossa aloitettiin piikitys hieman suuremmalla annoksella, että raakileetkin kypsyis.
Saa nyt sitten nähdä. Tänään kävin aamulla verikokeessa ja nyt iltapäivällä piti tulla soitto jos piikkiannosta pitäis nostaa. Ekassa hoidossa jouduin nostamaan annosta kun vaste ei ollut hyvä kuuden piikin jälkeen. Nyt muutosta ei ilmeisesti sitten ainakaan vielä ole tulossa. JEE! :) Tää on varmaan joku hyvä merkki taas. :)

Kenzo Eikö sulla ollut eka hoito? Miksi hoitaja nyt jo ehdottaa luovutettuja soluja? Onko siihen olemassa jokin painava syy kenties? Haleja rutkasti sullepäin!! Ja voimia... :hug:

Amelie80 Miten sulla oli jo tänään ultra? Mulla on vasta perjantaina eka ultra, jossa katotaan munisten kokoa.. Liittyyköhän tää nyt siihen ku mul on jo toka hoito meneillään..
:/

Kipsu Minska :hug:

Vielä lopuksi omaa napaa tai päätä lähinnä..
Eilen illalla meinasin pimahtaa. Nukkumaan mennessä rintaa puristi ja jotakin selittämätöntä ahdistusta tuntui rinnassa.. Olin ihan poikki enkä silti saanut unta. Meinasin taas alkaa kuvitteleen, että pimahdan lopullisesti.
Kyllä tää on vaan rankkaa aikaa. Huhhuh jos tästä taas hengissä selviää..
Onneksi homma ajallisesti on ainakin voiton puolella. Toivottavasti vielä kaikki menee kunnialla loppuun asti ...että tulis hyvät saaliit ja ei se plussakaan pahitteeksi olisi :)
Toivossa on hyvä elää. :heart:

Huurre
 
Minska, Kipsu, Kenzo: jaksamisia teille!
Plamsu, toivotaan että ne kaksi jatkaa jakautumista ja pääsette siirtoon!!

Nea-Milla: oletko jo testaillut uudestaan :)

ON: pp4 , ja yritän olla kuulostelematta oireita, joka on äärimmäisen vaikeaa, vaikka tuskinpa mitään oireita edes vielä olisi.. Toisaalta yritän nyt nauttia tästä hetkestä, kun "varsinainen" piina ei ole vielä alkanut, ja kaikki on vielä mahdollista.
Mulla on yleensä vuoto alkanut lugeista huolimatta pp 9-pp11, joten ensi viikolla on jo tosi piinaavat oltavat.
 

Yhteistyössä