Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

[/url][color=Green3]

Mukana menossa lauantaina 9.5.2009:


Haave: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 28.4 pp11

Minska: 1.IVF/ICSI, punktio 28.4, siirto 30.4. pp9

Nea-Milla: 2.IVF, punktio 28.4, siirto 30.4, lyhyt kaava pp9

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS siirto 30.4 pp9

Kipsu: 4.IVF siirto 4.5 pp5

vilhelmiina72: 6.IVF punktio 5.5, siirto 8.5. pp1

onnenkukka: 1. ICSI, siirto 8.5., pp1

Kristiina76: 4.IVF, punktio 8.5 siirto 11.5, lyhyt kaava, TAYS pp-

Dream 73:3.ICSI, punktio 11.5, siirto 13.5, VL Tre pp-

Plamsu75: 1.IVF, punktio 11.5/siirto 13.5., lyhyt kaava pp-

dreamer78: IVF, punktio 12.5, siirto 14.5, pitkä kaava pp-

Sannuli-81: 2.IVF, punktio vko 20 pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio/siirto vko 21, pitkä kaava, Helsinki VL pp-

shenda81: 1.IVF, punkto vko 21, lyhyt kaava pp-

Amelie80: 1.IVF, punktio vko 21, pitkä kaava, TAYS pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 21-22, TAYS pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

plasebo: 2.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava, OYS pp-

Tirlittan1968: 1.IVF vko 22-23 pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Huurre-80: 2.ICSI, toukokuussa, pitkä kaava, VL pp-

soja: 3.IVF:n PAS, toukokuun loppu pp-

sooda: 1.IVF:n PAS, toukokuussa pp-

Tähtisäde: 1.ICSI:n PAS, toukokuussa pp-

tiki-71: 2. IVF, punktio/siirto vko 20, pp-


Haamun saaneet: :eek:
emily81: 1.IVF:n 1.PAS

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Junnu: 4.ICSI
nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF
millis1981: 1.IVF:n 1.PAS
tahtoovauvan: 1.IVF
jenni-juulia: 1.IVF
batinka: 1.ICSI
valdelsa: 2.IVF:n 1.PAS
Milliäinen: 2.IVF

Myöhemmin onnistuvat: :hug:

Kenzo: 1.IVF
pirppa75: 1.IVF
Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Rouva B: 1.IVF
Zin: 1.IVF
Rockafella: 1.ICSI
Miimi78: 3.ICSI

[/quote]

 
Ollaankin vilhelmiina72 kanssa ihan peräkanaa piinailemassa :wave:
Onnea kaikille plussanneille, toivottavasti onni jatkuu ja kyytiläiset pysyy mukana. Pidän peukkuja pystyssä!

On tää kyllä ristiriitaista elämän aikaa; ensin kaksi viikkoa odottaa ja toivoo että kypsyy hyvät munasolut ja sitten taas kaksi viikkoa toivoo ja piinailee tulosta. Ja senkin jälkeen tuskailee, että mitään ikävää ei kävisi tai tuskailee ja pähkäilee seuraavaa yritystä. Melkoista vuoristorataa. :headwall: Keho ja mieli joutuu koetukselle.

Mieheni näki viime yönä unta, että jouduttiin pyörremyrskyyn ja sain sen seurauksena keskenmenon. No vasta pp1 menossa, mutta toivottavasti ei ole enne. Näin itse punktiota ennen siitä unta. Unessa meitä oli iso ryhmä jonossa sitä odottamassa, myös kaksi tuttavaani (joilla on jo lapsi). Nää tuttavat on semmosia joiden kanssa olen joskus opiskellut, enkä varsinaisesti ole ollut yhteydessä. Kaipa sitä kuitenkin miettii, että meitä on melko paljon jolle lapsen saaminen ei ole itsestään selvyys. Lopulta siinä unessa se punktio tehtiin mulle jossain epämääräisessä vessassa. Onneksi todellisuus oli kuitenkin hieman eri =) Huomaan kuitenkin että omat aatokset pyörii nyt tämän asian ympärillä. Te kanssasisaret varmaan tunnistanette tämän.

Kävin hakeen tänään Luget, harmittaa kun nuo ei kerrytä maksukattoo :/ Vaikka ei nuo mitään kalleimpia lääkkeitä ole, mutta silti. Nyt pitäisi lukea kirjatenttiin, mutta keskittyminen on jossain, missälie Timbuktussa.

Ja Plamsu75, kiitos listan täydentämisestä =)
 
Pirppa :hug:
Kenzo en halua herätellä turhia toiveita missään nimessä, mutta minä testasin puhtaan negan myös pp10, joka sitten muuttui siitä plussaksi.
Pidän sulle täällä vielä peukkuja!! Millä testillä muuten testasit?
 
Pirppa :hug:

Kenzo älä vielä luovuta! Viivan sanoissa on lohtua :hug:

Itselläni ollut tänään niin huono päivä, niin huono! Kävin kaupassa, ja kaikkialla onnellisia äitejä ja isiä. Ja joka paikassa onnea äideille, ja äiti ansaitsee tämän ja muista äitiä ja ... Minä repesin! Olipa mukavaa mennä silmät turvoksissa ja maha kippurassa pahasta olosta anoppilaan, missä oli ÄITIENPÄIVÄKAKKUA. Tuokaa minulle lapio, jotta saan kaivaa itselleni montun ja sirotella tuhkaa päälleni.

Eilen niin pirteä Minska. Not today :snotty:
 
Viiva, testasin First signal -testillä. Sen pitäisi havaita 10 mlU/ml. Mulla on vielä B-Sure testi ja Apteekin raskaustesti odottamassa. Testaan niillä vielä huomenna ja ma. Onhan tuo pp10 aikaisin, mutta silti ajattelin, että edes haamu olisi näkynyt. Kiitos kuitenkin muistutuksesta, että se vielä voi muuttua plussaksi! Monesko pp sinä sait plussan?

Olen kyllä ollut tänään tosi masentunut. En usko, että enää tämän jälkeen edes yritetään ivf:ää, kun ei mulle ole kertaakaan saatu kasvamaan yhtä munasolua enempää.
 
Olen pahoillani negoista :( Ja toivotan voimia ja jaksamista äitienpäivän yli. Se on pahempi, mitä piinapäivät. Muistakaa kaikki, että teidän ei tarvitse kiusata itseänne menemällä paikkoihin, joissa teitä siitä muistutetaan.

Lugesteronin Kela-korvauksesta sen verran, että mä saan aina pyytämällä Yliopiston apteekin omaa tuotantoa olevan progesteroni-kapselin, siitä saa korvauksen. Sen nimi on vain pelkkä progesteroni. Käyttäkää te mahdollisuutta, joilla on paikkakunnalla Yliopiston apteekki. Se ei ole myöskään sellaista mönjää tekevä kapseli, vaan sulaa nestemäiseksi, ei sellaiseksi paakuksi :$

Mulla oli ekassa raskaudessa ennen testiä haju tosi herkkä. Ihmettelin, kun työkaveri tuli työhuoneeni ovelle, josta minun luokseni oli matkaa kolmisen metriä. Valkosipulin haju tuli päin näköä jo kaukaa ja saman tien, vaikkei hän edes ollut kun juuri ehtinyt siihen ilmestyä. Mietin, miten voin olla noin herkkä ja sitten teinkin plussatestin jo seuraavana päivänä. Haistamistilanne oli siis täysin epärealistinen... Eilisestä lähtien mulla on alkanut taas hajuaisti herkistyä. Tänään tuulahti paskan haju nenään aika kovaa, kun koirani oli kymmenen metrin päässä metsässä tarpeillaan. Koskaan ei kyllä osu nenään kyseinen "tuoksu" niin pitkältä. Äitini jääkaapilla leimahti peston haju päin näköä tosi voimakkaasti ja kun kysyin siitä, äitini sanoi, että ei pitäisi haista kun on lasipurkissa kierrekannen alla... Olisikohan tuossa positiivisia merkkejä vai tekeekö mieli taas tepposet. :|
 
Kenzo Minä en oikein tiedä milloin testaisin. En ole ostanut vielä testiä. Ehkä teen sen jossain vaiheessa ensi viikolla, jos ei kuukautiset vielä ala. Tänään oli kauppareissulla vahvat oireet, että menkat alkaisi pian. Mahaa kipristeli ja oli tosi huono olo. Ehkä en siis tarvitse koko testiä.

Olen pahoillani kaikkien teidän puolesta, jotka lukevat minun tekstiäni. Minulla on tänään tosi masennus päällä! Toivottavasti en tartuta teitä muita.
 
Voi voihan... Kävin juurikin yliopiston apteekissa hakemassa loput Lugesteron paketit. Ihmettelin farmaseutille ääneen korvattavuuden puutetta. Hän totesi että lääkevalimistaja ei ole ehkä hakenut korvattavuutta tai ei ole sitä saanut. Hölmöä, että hän ei tuonut esille progesteroni-kapselin mahdollsuutta. Liityin vielä apteekin kanta-asiakkaaksi, jotta palvelu pelaisi. :eek: Mitään ei saa jollei sitä pyydä. Hyvä tietää jatkoa ajatellen.

Toivottavasti Kipsu nenu jo tietää... :)

Äitienpäivää tässä itsekin tuskailin. Juurikin puhuin ystäväni kanssa, joka on adoptioprosessissa, että ylipäätään moni juhla on lasten juhla. Ilman lapsia ne ei tunnu samalta. Ei nääs itseä varten jne. Ja no, äitienpäivässä NIMENOMAAN se jokin tärkeä puuttuu.

:hug: kaikille!
 
No höh, sama juttu täällä Lugejen kanssa, kävin yliopiston apteekissa hakemassa, ja pyysin samalla kertymätiedot kuluista Kelaa varten, ja eipä siellä kyllä ehdotettu niiden omaa valmistetta :( Aina pitäisi osata kysyä, mutta seur. kerran sitten tosiaan tietää.

Voi Minska, jaksuja, kyllä se parempikin päivä sieltä on tulossa jo! Aina ei vaan tosiaan jasa, ja tänään istuin kauppakeskuksessa katselemassa, kuinka miehet jonotti ruusumyyjän luona ostaen kukkia vaimoilleen, niille onnellisille äideille, ja mietin, että saakohan minun mieheni ikinä ostaa minulle äitienpäiväkukkia tai -lahjaa :'(
 


Viimeinen Puregon pistetty, huomenna sitten iki-ihana Pregnyl piikki....12.5 punktioon ja jos kaikki on niin kuin olla pitää ..siirto 14.5. Miten tämä onkin tällä kertaa tuntunut niin pitkältä hoitoajalta..? Ja vielä pitää muutama viikko piinailla..

Ja dreamer...älä huoli..ei ne munikset surkastu :)
 
Wilhelmiina72 Kyllä teidän koira tietää :) . Varmasti se nuolasu oli hyvä merkki.
Kipsu Mun mielestä tuo on kyllä nii...iin selkeä merkki tuo hajuaistin parantuminen, että plussa sieltä paukahtaa!
Joo kyllä tää aika kuluu tosi hitaasti kun vaan odottaa seuraavaa vaihetta. Oon yrittänyt rentoutua ja lukea kirjoja ja sitten tietysti ravaan täällä lukemassa juttuja joka välissä.
Pitäkää itsestänne huolta. Muistakaa helliä itseänne!
 
tiki: samoissa mennään. monelta laitat pregnylin? ;) mä laitan klo 21.

mua kyllä edelleen arveluttaa tää touhu.. :( eihän ne silleen tietysti voi surkastua, mutta jotenkin alapään olot on muuttunut eilisestä... tai sit kuvittelen. eli maha ei oo enää niin turvonnut ja limat on muuttunut mössöksi enemmän; eilen olin enemmän turvonnut ja limat oli kirkasta juoksevaa.. :( No, voi olla että oon vaan tottunut tähän turvotukseen, ja sit voi olla et noilla limoilla ei oo nyt väliä.. ehkä niitä tulee niin paljon, että osa väkisinkin kuivuu kököksi. :headwall:
Äsken laitoin viimisen Gonalin 75iu. Tuli sit ostettuu koko 300iuta tähän viimiseen. :$ no, eipä tuo haittaa; jos joudutaan uudestaan ei lääkkeet maksa enää ja jos taas tulosta tulee niin sekin on tietty kiva juttu. ;)

Että kiitosta vaan tsemppaajille - mä oon ollut tänään tosi kiukkuinen ja ahdistunut ja surullinen ja vihainen ja kaikkia mahdollisia negatiivisia tunteita.. :saint: Mutta suodaan ne meille kaikille!
 
Hei kaikille!
Liittyisin taas mukaan tähän plussia keräävään porukkaan. Itselläni olisi viikolla 21-22 tulossa 2 IVF:n 2. pas, joten jännittäviä päiviä elellään.

Olitte keskustelleet Progesteron-lääkkeen kelakorvattavuudesta. Itselläni on kyseinen lääke ollut koko ajan, kun olen pähkinäallergikko. Nykyään siitäkään EI SAA enää kela-korvausta, joten suotta 'siskot' harmittelette, jos teillä on Lugesteron-kapselit.
 
Hei,
kieltämättä tuo huominen äitienpäivä aiheuttaa ristiriitaisia tunteita..
Onhan se vaikeaa, kun joka paikassa hehkutetaan äitejä ja äitiyttä..
Yritän ottaa sen kuitenkin siltä kannalta, että vaikka en itse olekaan äiti, niin minulla on aivan ihana äiti, joka ansaitsee hyvän mielen ja muistamista äitienpäivänä ja tämän vuoksi menen myös mukaan äitienpäivälounaalle huomenna..
Vaikka äiti on ollut mukana tukemassa tässä lapsettomuusasiassa, niin monesti sitä vaan huomaa, että ei hän kuitenkaan ihan tarkkaan ymmärrä näitä "lapsettoman" fiiliksiä.
Välillä tulee sellaista kommenttia, vaikea selittää.
Ehkä se on liikaa vaadittukin, että ihmiset ymmärtäisi tarkalleen mitä tämä on, jos ei ole itse kokeneet. Nykyään tyydyn jo siihen, että ystävät ja läheiset kuitenkin välittävät ja yrittävät parhaansa, vaikka eivät aivan minua ymmärräkkään..
Välillä kun sitä ei edes ymmärrä itseänsä, joku kommentti, joka toisena päivänä vai saada itkun kurkkuun, voi toisena päivänä lähinnä huvittaa.. eli paljon riippuu aina kulloisesta tilanteesta ja fiiliksestä miten voimakkaasti asioihin reagoi.
Aion kuitenkin yrittää myös nauttia huomisesta äitienpäivästä, olenhan 5 päivän ikäisen alkion äiti ja ihanan koiruliinin äiti.. voiko enempää pyytää..

P.S. listan päivittäjälle, mulla oli siirto 8.5. eikä 7.5., eli tänään vasta pp 1.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Lugesteronin Kela-korvauksesta sen verran, että mä saan aina pyytämällä Yliopiston apteekin omaa tuotantoa olevan progesteroni-kapselin, siitä saa korvauksen. Sen nimi on vain pelkkä progesteroni. Käyttäkää te mahdollisuutta, joilla on paikkakunnalla Yliopiston apteekki. |
Kipsu, onko vaihtoehtoisen lääkkeen nimi todella Progesteroni? En löytänyt Yliopiston apteekin lääkelistalta http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/alphabetproductlist.aspx?letter=p

Crinone, joka on vaihtoehto pähkinäallergikoille, ei myöskään ole Kela-korvattava. Olisi hyvä, jos todellakin olisi edullisempi vaihtoehto saatavilla.
 
Änkeän myös kommentoimaan tuota Kela-korvattavuutta. Meillä tuli kelan omavastuu täyteen keväällä ja innoissani menin sitten hakemaan ekaa Crinone-satsia sen Kelen lapun kanssa. Aattelin, että kerrankin pääsen apteekista pois niin ettei tililtä mene sataa euroa. Vaan penteles, eipä ollutkaan korvattava tuo lääke.

Kuulin tuosta Progesteron lääkkeestä täällä ja soitin sitten lääkärille ja asiaa kysyin. Mulle lääkäri sanoi, että ei ole muita vaihtoehtoja kuin Luge ja Crinone(??!!), eli valitettavasti käytettävä kallista lääkettä. Aika merkillistä... Mutta ihan sama. Jos kerran sitäkään ei korvata, niin samapa tuo. Eikä mulla vissiin oo edessä enää kun reilun parin viikon kuuri. Jos kaikki sitten ok, saan lopettaa. :p

Mutta pistää kyllä vähän mietityttään kuinka paljon on lääkäreissä eroja. Mulle vastas kyllä puhelimeen sellanen vasta TAYSissa alottanu lääkäri, että ehkä ei vielä tienny kaikkee... En tiiä. Ihan sama. :headwall:
 
Miimi ja Pirppa Mä olen niin pahoillani Teidän puolesta! :snotty: Miksi tarvii näin käydä? Miksi kaikkien ei anneta onnistua? Ihan hirveästi isoja ja lämpimiä halauksia, ja voimahaleja myös. :( Mutta nyt vaan uskoa tulevaisuuteen, kyllä meille jokaiselle on vauva suotu, tavalla tai toisella. Ei kukaan voi saada niin hirveää rangaistusta.

Kenzo Toivoa löytyy vielä, älä vielä luovuta! PP11 vasta... =)

Uusille kovasti tervetuloa ja ihanaa kun haluatte liittyä pinoon. Täältä saa lohtua ja tsemppiä! :heart:

).( Mä olen itse ollut suht rauhallinen, mutta yksi raivari on tullut. Perjantaina meni ihan yli. Kotona onneksi ja muita ei ollut näkemässä kuin mun mies. Ruuanlaitto päättyi siihen kun kastikkeet lensi keittiössä pitkin tiskipöytää ja allasta. Päässä tuntui rajähtävän ja kaikki suoraan sanoen vitutti! Lepäilin sitten tunnin ja rauhotuin. Mun mieheni siivosi keittiön ja oli ihanan ymmärtäväinen. Loppuilta meni ihan hyvin ja uusi raivari ei ole antanut merkkiä. :LOL: Tänään aamulla heräsin ihan hirveään päänsärkyyn, mutta se on pientä ja sen kestää. Todella toivon, että nämä raivarit, kivut ja säryt on vaivan arvoisia. Välillä se usko katoaa ja masentaa todella paljon. Kuitenkin se toivo sieltä aina löytyy ja on ajateltava vaan posotiivisesti ellei toisin todisteta.

Kaikille tosi paljon voimia ja halauksia! Tänään on raskas päivä meille, jotka vielä elää epätiedossa, mutta ensi vuonna tämä päivä voi olla elämämme päivistä kaikista paras! Luotetaan siihen! :heart:

Ja kaikille niille, jotka onnellisesti ovat plussanneet, PALJON ONNEA! :heart: Nauttikaa tästä päivästä! :flower:
 
Junnu Onnittelut upeasti äitienpäivänä! Tosi hienoa! :heart:

dreamer78 Mulla oli Pregnylin aika eilen klo 22.30, kun punktio huomenna, onko sulle nyt tullut tuonne väärä punktiopvm vai laitoitko sen Pregnylin eilen klo 21?
 
Onnea Junnu :flower: :heart: :heart: :heart:

Tervetuloa uudet!

Progesteron lääkkeestä. Minä käytän sitä. Lääkäri sanoi, että se on kelakorvattava, Oulun yliopiston apteekissa sanoivat, että on kelakorvattava. Vein viikolla reseptin kelaan, niin eiköhän se pian selviä onko kelakorvattava. Outoa, jos ei ole, kun monesta tuutista olen niin saanut kuulla.

Kiitos piristävistä sanoistanne, tänään jo parempi mieli. Näitä tuiskahduksia, ja surun puuskia tulee ja menee...
 
tiki ja plamsu: joo - tuolla on väärä pvm. tiistaina vasta on punktio. sen PITI olla ensin maanantaina ja eilen piti laittaa pregnyl... mutta TAYSissa on ruuhkaa ja mut siirrettiin tiistaille.
Mistähän se pregnylin klon aika tulee? kun teilläkin on noin eri ajat? Plamsullakin niin myöhään että mä nukkuisin jo silloin.. ;) mä laitan siis tänään klo 21 ja tiistaina on punktio aika 10.

Junnulle onnittelut!! :) :) mahtava äitienpäivä lahja! :)
 

Yhteistyössä