Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

Junnu, oikein paljon onnea!! :heart:

Ja kaikille muillekin plussanneille hyvää äitienpäivää! :flower:

Uusille tervetuloa mukaan!

Minä en tänään (pp11) uskaltanut tehdä ollenkaan testiä. Eilinen nega masensi niin paljon. Enkä tee testiä huomennakaan. Mulla on töissä tärkeä palaveri heti aamulla, joten en viitsi pilata sitä negatiivisella testillä. Testaan sit tiistaina, ellei ole alkanut menkat siihen mennessä. Nyt on kyllä jo ihan menkka-olo.
 
heips.
vajaan tunnin päästä pistän pregnylin... aaapuaaa. jos sössin nyt sit senkin... :headwall:

äsken otin vikan sumun, ja AIVASTIN heti perään. siellä ohjeissahan sanotaan että aivastaessa se lääke voi vähentyä, ja tarvis ottaa uus annos... mut en usko... en ainakaan ottanut uutta. :whistle: :eek: eikä mun kädes maistunut se lääkeaine, mikä tuolla kurkun perällä on välillä maistunut. ...

kyl tää on yhtä ropaamista noitten sumujenkin kanssa. kerran jätin korkin siihen päähän enkä heti tajunnut - ihmettelin vaan ku ei tuntunut missään ja sit se suihkaus kuulosti ihmeelliseltä. no, tajusin ottaa heti uudelleen. :p sit aloin miettiä, et silleen on varmaan voinut tapahtua kerran aiemminkin... mut en ottanut uutta annosta.. huh huh. ja yks kerta musta tuntui ettei siitä suihkauksesta tullut mitään; että painoin jotenkin huonost tai et sormi oli jotenkin tiellä; no, sit otin toisen suihkasun varmuuden vuoksi... aaapuvaaa! tämmöstä tää on! :eek: :LOL: jos tästä vaan munasoluja saadaan niin ihme on!!
:$ :D

no, joo... tekevälle sattuu.
 
dreamer78: Kyllä on metodit erilaiset..itse otin viimeisen suihkeen aamulla. Älä huoli..kyllä se Pregnyl hyvin menee...kirvelee vain huomattavasti enemmän kuin Puregon ja vatsa huomenna hellänä. Oma piikki reilun tunnin kuluttua. Lähinnä jännittää ampullin mahdollinen kaatuminen.
 
Kiitos onneitteluista!!!! Meillähän on jo yksi pikkumies 1v8kk, joten tämä oli kyllä oikein hyvä päivä.
Olen ääärettömän varovaisen onnellinen kuitenkin. Tämä on nyt neljäs raskaus tässä raskaassa hoitotaipaleessa, joista yksi siis on päättynyt onnellisesti. Tuulimunaraskaus ja keskeytynyt rv 6 ovat mielessä nyt vahvasti. Puhumattakaan ne lukuisat negat. Olen aina sanonut että otan mieluummin tyylipuhtaan negan heti tässä vaiheessa kuin sen, että viikkoja luulee odottavansa onnellisesti lasta ja sitten vedetään matto jalkojen alta.

Nyt alkaa siis se pahin piina, viikot ennen ekaa ultraa. Siihen on piiiiiiitkä aika. Kunpa tällä kertaa ei siellä joutuisi pettymään.

Onnea muutoin kaikille muille plussanneille, tämä on äärettömän positiivinen pino =)
Ja hali ja voimia tulevaan neganneille....
:hug:

Junnu+peanut
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiki-71:
dreamer78: Kyllä on metodit erilaiset..itse otin viimeisen suihkeen aamulla. Älä huoli..kyllä se Pregnyl hyvin menee...kirvelee vain huomattavasti enemmän kuin Puregon ja vatsa huomenna hellänä. Oma piikki reilun tunnin kuluttua. Lähinnä jännittää ampullin mahdollinen kaatuminen.

mä ihmettelin kyllä itsekseni että miksi otin vielä sen sumun, mutta ei se aivastus ainakaan sitten haittaa, jos sä et edes ota sitä nyt illalla.
kiitos vaan kirvelytiedotuksesta. :D ja huomisesta turvotus-infosta.. :D
lähden nyt pistämään... kuinkahan tarkkaa se on? minuutilleen? vai mieluummin jälkeen kuin ennen vai miten?? ;)
 
no niin. mä höpötän täällä yksinäni...
menihän se hyvin ... kauhee sentin kokoinen vekki peukalos, ku tuli siitä ampulin reunasta vaikka varovasti väänsin. :eek:
pistos ja aine ei tuntunut missään.
Mutta on se semmosta ropaamista niitten ampullien, neulojen ja ruiskun kans et HUH HUH.
Nyt saakin sitten rentoutua (MITEN?!?! :LOL: ) , kun ei tartte enää mitään tyrkätä itseensä. jee.
kyllä tää semmonen reilu 5 viikkoa on ollut et huh huh. en kyllä ihan heti haluais tähän ryhtyä; mut jos tarvii niin sitten syksyllä uudestaan. :x
 
Tulin vaan kattomaan mitä dreamer oli taas kirjottanut :D Noi Pregnylin ampullit on kyllä ihan arschesta, tosi vaikeita avata paljain käsin! Mä sain tällä kertaa Taysista hoitajalta sellasen muovisen "pötkylän", joka pujotettiin siihen ampullin kaulaan ja sen avulla katkastiin se kaula. Saiskohan niitä apteekistakin..? Tosin voi olla vähän epämäärästä kysellä jotain kaulankatkaisupötkylää, kun en yhtään tiiä mikä sen oikee nimi ois :LOL: Öitä!
 
minska: Itsekkin olen ostanut Progesteron-kapselit Oulun yliopiston apteekista. Ja kuittia kun katsoo, niin ei siinä ole kela korvannut mitään. Jännä homma, jos samassa paikassa sanotaan yhdelle yhtä ja toiselle toista.

Junnulle oikein paljon onnea plussasta, parempaa äitienpäivälahjaa ette olisi voineet saada =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Firefox:
minska: Itsekkin olen ostanut Progesteron-kapselit Oulun yliopiston apteekista. Ja kuittia kun katsoo, niin ei siinä ole kela korvannut mitään. Jännä homma, jos samassa paikassa sanotaan yhdelle yhtä ja toiselle toista.
Mulla oli sama ihmettely. Ensin sitä kirjoitettiin mulle Taysista sen takia, että siitä saa korvauksen. Mies haki ne mulle kela-korttini kanssa. Kuitissa ei lukenut mitään korvauksesta. Soitin Taysiin ja sanoin, että ei siitä saa korvausta, jolloin läkäri soitti apteekkiin ja siellä oli hänelle sanottu, että kyllä saa. Ja minulla kyll tosiaan oli kelan maksukattoa "syötynä" valmiiksi YA:ssa, kun päästiin tositoimiin ja aloitin tämän IVF-hoidon. Muutakaan en ollut sieltä alkuvuonna ostanut paitsi ne PAS:ia varten tarvitut progesteronit.

 
Täällä olen lähdössä toiseen uä:n kohta, selviää minä päivänä minulla on punktio ja siirto.. jänskättää. Toivottavasti ois muniksia sopivasti kasvamassa.

Kristiina76, Toivottavasti päset siirtoon asti. Ei sitä soittoa tule. Sovitaan niin.

Täälä vain plusia satelee, ihanaa.

Tulen illalla kertomaan uä kuulumiset.
 
Kristiina Hirveää odottelua. :) Hyvin se menee, eikä sitä soittoa tule, eli tsemppiä iltapäivään ja käyt ottaan tarrasukkalaisen mukaan :p

Sannulille kans tsemppiä ultraan! Mulla olis sama huomenna aamulla.

Mitä Teille TAYS:n käyneille on kirjoitettu lääkärintodistukseen kun olette olleet punktiossa? En ole töissä puhunut asiasta, enkä haluais puhuakaan. Olen vaan käyttänyt ylityötuntejani aikaisempiin käynteihin ja niitä ei ole tarvinnut selitellä. Mutta punktiosta sitten tuleekin sairaslomaa, ja pitäis keksiä jotain nasevaa :LOL: Kirjoittaako lääkäri siihen selkeästi vai jotain ympäripyöreää?
 
Junnu onnea!!!! :flower: :flower:
Kristiina toivottavasti pääsitte siirtoon ja kaikki ok!
Dreamille ja Plamsulle onnea punktioon!!
Kenzo toivottavasti täti on älynnyt pysyä poissa! Olen hengessä mukana. d =) b

ON: Täällä jännitetään ekaa ultraa ja pelätään tänne puolella (kokonaan) takaisin putoamista :/ Ei sillä, etteikö täällä ole superihania ihmisiä, mutta mieluummin kyllä pitäisin tämän pikkukaverin kaverin matkassa. Piinatunnit matelee |O
 
No niin, nollaultrakäynti hoidettu ja piikit haettu. Mutta nyt rupes vaivaan kun tällä kertaa oli joku lääkäriharjoittelija hoitamassa asiaa ja määräsi piikittelyn aloitettavaksi vasta perjantaina. Viime kerralla lääkäri puhui että aloitettais ne tiistaina tai keskiviikkona. Olisko sillä vaikutusta että menkat alkoi kaksi päivää myöhässä viime torstaina. Nyt kylläkin ultrassa näkyi että kaikki on kohdillaan ja limis vaan millin. Eli onko sillä jotain väliä kuinka myöhään ne piikit aloittaa. Kerkiääkö mulla ruveta munikset kasvaan itekseen vaikka synarelaa kyllä suihkuttelen vanhaan malliin? Monentenako päivänä muut on aloittaneet piikittelyn?
Autossa sitä rupesin vasta miettiin et mitenkäs se nyt näin meni mutta ei kai ne laittais sellaista lääkäriä hoitamaan potilaita joka ei tiedä mistään mitään. Toivottavasti.

Niin ja jotta murheet ja tyhmät kysymykset tähän loppuisi niin ymmärsinkö oikein että kun sain puregon 900 ja päivä annos on 150 niin se riittää kuudeksi päiväksi? Eli juuri seuraavaan ultraan asti. Apteekissa vain ihmettelin kun ostosten loppusumma ei ollut kuin n.350? et mites sitä näin halvalla päästiin. Kai se määrää sitten lisää kun näkee miten ne on ruvennut kasvamaan.
Siis nää voi kuulostaa tosi ääliöiltä kysymyksiltä ja nyt kaikki ihmettelee et mitä ei kysyny lääkäriltään mut rupesin näitä miettiin tarkemmin automatkalla. Mies sano et soita sinne lääkäriin ja kysy mutta en kehtaa. Heittävät vielä pihalle kun näin tyhmiä kyselee. Internethän on aina se kaikkein luotettavin tiedon lähde. =)

Terveisin blondi-Maima
 
Maima Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan, ainoastaan kysymyksiä, joihin ei itse tiedä vastauksia. :) Mä en osaa sanoa piikittelyn aloitteluun oikeaa aikaa, mutta mun mielestä kuulostaa aika pitkältä väliltä. Mulla alkoi menkat 1.5. ja aloitin piikittelyn 5.5. Kävin ultrassa 4.5 ja siellä näkyi vain alkufolleja ja limis oli 2mm, ja sain aloittaan pistokset 5.5, eli kierron 5. päivänä. Mulla käytössä Gonal-F kynä, jossa on myös 900IU ja päiväannos on 150IU, joten se kesti 6 päivää. Tänään illalla aloitan uuden kynän, jossa on 300IU eli kaksi päivää. Eli huomenna illalla loppuu nämä lääkkeet. Sain kummatkin reseptit samalla kerralla. Huomenna ultrassa sitten lääkäri katsoo, että tarvitaanko vielä lisää pistoslääkkeitä. Ja mun pitää vielä miettiä sekin asia, että onko lääkkeitä riittävästi, koska meidän apteekeissa ei kyseisiä lääkkeitä ole, vaan ne tilataan ja saan ne sitten vasta seuraavana päivänä. Mutta jos aloittelun ajankohta mietityttää niin soitat lääkärillesi ja kysyt asiaa. Varmaan on moni muukin soittanut samasta asiasta, joten et tee itseäsi tyhmäksi, vaan nimenomaan viisaaksi, koska varmistat asian. =)
 
Epäluottamusta kyseiseen lääkäriin aiheutti vielä kun mulla oli synarela-reseptistä hakematta yksiosa 30 sumua ja nyt jos aloitan piikit vasta perjantaina ne 30 ei riittäisi. Joten lääkäri kirjoitti vielä toiset 30 samaan reseptiin. No apteekissa sanottiin että jos reseptiin lisää uusia lääkemääräyksiä vanhat kumoutuu. Eli en saanut sillä kuin sen yhdet 30kpl. P..kele! Että jos ei tällaisia tiedä niin mitä se sitten tietää. Ja sitten sanoi vielä että täytyy kirjoittaa niitä sumuja lisää kun sumuja käytetään siirron jälkeenkin vielä. Onneksi itse tajusin kysäistä että minkä ihmeen takia niitä vielä siirron jälkeen käytetään niin sitten mutisi jotain että ei joo muuten käytetäkään, sekoitin yhteen toiseen juttuun. Hyvin luotettavan kuuloista. Yritin soittaa Taysiin mutta ei siellä vastattu. Täytyy yrittää vielä uudestaan että ei tarvi miettiä että meneeköhän tää nyt ihan oikein vai ei.
 
Maima No jopas oli lääkäri! Uskallatko kertoa etunimeä? Olen tosiaan menossa huomenna TAYS:iin niin tietäisin varautua. =) Olen itsekin laskenut moneen kertaan lääkkeiden riittävyyden ja miettinyt riittääkö ne. Vitsi ja mun pitäsi huomenna ilmeisesti just kysellä irrotuspiikin aikataulusta ja kaikesta muusta. Apua! Jos se pönttö on mullakin, niin kyselen Teiltä Siskot apua ja varmistusta. :headwall:
 
Kristiina76 onnea kovasti siirtoon, kyllä se tapahtuu tänään =)

Juuri kotiuduttu punktiosta, toiselta puolelta saatiin vain yksi munasolu :'( , toiselta puolen kuusi, joista ehkä neljä tai viisi kypsynyttä...nyt sitten huomiseen iltapäivään jännätään, mitä sieltä kuuluu, ja saadaanko siirto keskiviikkona tehtyä. Ei siis mikään jättisaalis, mutta sentään jotain. Jos eces se kaksi, mitä me haluamme keskiviikkona siirrettävän. Jännäillään sitten yhdessä Dreamin kanssa :heart:
 
Amelie Taysista saadussa lääkärintodistuksessa ei lue mitään lapsettomuushoitoihin viittaavaa. Jotain vaan,että olet ollut Taysissa sillon ja sillon ja se täten totistetaan :)

Maima Puregonissa on sit aina extraa,esim. 900 kynässä on 200 yksikköä enemmän siis 1100 yksikköä oikeesti. Kantsii aina käyttää viimeseen pisaraan asti, tiedoksi vastasen varalle :)

).( Siirrosta kotiuduttu, pp0. Oli vaan yksi hyvälaatunen alkio, joka siirrettiin (soluja saatiin 4, joista hyvälaatusia 3). Lisäks perään tuupattiin toinen kehnompi yksilö antamaan apua tälle paremmalle tyypille. Eli siirrettiinkin sit kaks alkiota. Kolmas kehnoilija jäi tarkkikselle vielä päiväks-pariks, mutta lääkäri arveli, ettei siitä ole eläjäksi eli ei pakkaseen ketään tälläkään kertaa!
Meillä on Taysin hoidoissa (2 ivf) ollut huono tuuri, kun huonosti tulee soluja ja hedelmöittyneetkin on heikkolaatusia :/ Missähän mättää? Onkohan mun ikä jo yks tekijä... ja kannattaakohan tän jälkeen enää ees yrittää...siis jos nyt menee taas reisille :/

Mutta ihan hyvällä mielellä nyt oon ja rukoilen, että tästä nyt vihdoin plussattais :) Kiitos tsemppauksista! Niille on kyllä käyttöä!

(Pitäis päivittää mein listaa... mut mä meen nyt päikyille :ashamed: )
 
Plamsu, ei se laatu vaan määrä :) Varmana saatte jotain kyytiin.

ON: huonon olon vuoksi kävin apteekissa ja ostin herkän testin. Tuloksena selvä haamu. Nyt täällä ihmeissäni mietin, että voiko 26.4. eli vähän yli 2 vkoa sitten otettu Pregnyl tehdä vielä valehaamun?!!???

Nea-Milla pp10 ihmeissään
 
Voi jee Nea-Milla, tosi jännittävää! En vielä uskalla sua onnitella =) Mullahan pp10 ei tullut edes haamua ja nyt en ole sen jälkeen uskaltanut testata. Huomenna sitten. Mutta on kyllä taas niin menkkamainen olo, että ei mun toiveet enää kovin korkealla ole. Mutta ei sentään vielä ole vuoto alkanut!

Kristiina76, mulla on sama juttu, tosi huonosti on tullut muniksia. Joka kerta vain yksi! Mulla ainakin ikä vaikuttaa, ei jaksa munasarjat enää tuottaa enempää. Me on kyllä mietitty, että ei tämän jälkeen enää jakseta yrittää ivf:ää. Ja tämähän oli meillä vasta eka ivf, jossa edes mentiin siirtoon asti. Mutta saatiin edes kerran kokeilla tätäkin hoitoa. Onnittelut kuitenkin tuosta yhdestä hyvälaatuisesta alkiosta! Toivottavasti se nyt kiinnittyy!

Plamsu75:lle pidän kovasti peukkuja, toivottavasti pääsette siirtoon!

Toivottavasti dreamerilla meni punktio hyvin!

Mites Minskan fiilikset?
 

Yhteistyössä