Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

Täällä pidetään peukkuja kaikille piinailijoille!

on: Eilen eka ultra 6 pistospäivän jälkeen. 8 rakkulaa laskettiin ja vielä pieniä. Eli toiveet ei ole korkealla, koska aikaisemmissa hoidoissa minulla on aina tuo määrä vähennyt ekasta ultrasta, kaikki eivät jaksakaan kasvaa vaan kuihtuvat pois. Eilinen ja tämä päivä on mennyt itkeskellessä ja jo aloittaessa valmistautumista epäonnistumiseen ja tulevaisuuden miettimiseen :'(
 
heippa.
no, onpas täällä tullut hiukan kurjia uutisia. jaksamista kaikille kiperissä tilanteissa oleville. :hug:


itse: tänään olin sit punktiossa, ja kaikista sekoilemisistani huolimatta saatiin 17 munista. :)
perjantaina siirto, jos ei mitään ihan huonoja uutisia tule.
jonkin verran kyllä kiemurtelin kivusta, mutta kipu helppas kyllä tunnin päästä punktiosta. koko illan oon huilaillut, ja aika kipeetä tekee käydä vessas ja ylipäätään kävellä... viimeksi otin 15 aikaan 1mg panadolin ja nyt aattelin ottaa seuraavan; eli en nyt kauheen kipee täs soffal oo. vatsa on ylös asti paisunut ja pinkee...
 
karatin Sullakin ultra kuuden pistoksen jälkeen vaikka useampia hoitoja takana.. Monesko hoito sulla onkaan? Tuossa listassa ei ole sun nimeä jostain syystä :/
Mulla oli siis tänään verikoe pelkästään.. eilen illalla otin kuudennen pistoksen.

Sharlin ja muut ens viikolla punktioon menijät! Mikä on vointinne tällä hetkellä? Mua hirvittää, että mihin tässä vielä joutuu kun nyt jo tuntuu paineen tunnetta muniksissa ja ei tee yhtään mieli lähtä esim lenkille. Ja punktioon vielä todnäk viikko!! Mitähän ne syöttää nyt mun keholle!? Annos ollut alusta asti vaivaiset 125iu ja näin herkästi reagoin noihin mömmöihin. Perjantaina ultra+verikoe ja sit päätetään tarkka punktiopäivä. Ja pitäis vielä jaksaa kolme päivää olla töissäkin! En kestä...
Kertokaapa pitääkö mun huolestua.. :|

dreamer78 ONNEA hienosta saaliista!! Ja hyviä vointeja + pikaisia toipumisia operaatiosta! :) Toivotaan, ettet tuu kovin kipeeks..

vilhelmiina72 Hurjasti onnea ja tsemppiä piinistelyihin!! Peukut on pystyssä! :)

Sharlinille vielä.. Lueskelin tuossa aikaisempia viestejä ja hämmästelit kun ollaan samassa paikassa hoidossa ja aikataulutkin niin samat :) Kyselit mun lääkäriä..
Tässä hoidossa ollut tähän asti Sofia mut saattaa välillä vaihtua kun mulla on tiukat aikatauluvaatimukset :)
Seija ei ole mulle tuttu. Onko hyvä lekuri?

 
Tämä on kyllä uskomaton pino, kun katsoo plussanneita! On monta onnekasta ja piinailijat vielä lisäksi. Kaikille teille paljon tsemppiä!

Huikea määrä muniksia dreamerilla! On ainakin mistä ottaa. Kyllä tuosta saaliista jo useampi varmaan hedelmöittyy.

Vilhelmiinalle onnen potkuja tässäkin pinossa!

Minska ja Kipsu, ei vielä heitetä pyyhettä kehään.

Plamsu, jos saisit yhdenkin hyvän kyytiläisen matkaasi, toivotaan parasta!

Kenzo :hug:

Mulla alkoi menopur-pistokset tänään. Synarela jatkuu entiseen tahtiin. Oli hyvin oma toiminta sammunut ennen pistoksia. Vatsa on kovana jo ekan piikin jälkeen. Epätoivoa ja ahdistusta taas piikityksen alkaessa. Ihan kuin olisin joku laboratorimonsteri, kun sekoittelen menopur-ampulleja. Aargh!!

Voimia Huurteelle ja kaikille muillekin, joka hoitojensa kanssa koittavat pärjätä :heart:
 
Täällä on vähän samat fiilikset kuin Plamsulla. Soitto labraan ei siis mieltä ylentänyt. Punktiossa saatiin 9 solua mutta vain 6 oli ollut kypsää ja niistä sitten vain 3 oli hedelmöittynyt Huomenna soittelen labraan ennenkuin lähden ajamaan klinikalle että onko sitä mitään siirrettävää :/ Mieli on vähän maassa ja ihmetyttää kun aikaisemmissa hoidoissa muniksia on kyllä myös tullut vähän mutta vain yksi on jäänyt aiemmin hedelmöittymättä ja yksi ei lähtenyt jakautumaan. No, nyt oli uusi lääkekoktaili ja en kyllä enää sitä suostu käyttämään jos uutta yritystä vielä joskus meidän kohdalla tulee. Tosin meitä on jo ystävällisesti kehoitettu kääntymään lahjamunasolujen puoleen joten se taitaa olla se seuraava hoitomuoto. Mutta sormet ristissä menen nukkumaan ja toivon että meidän 3 sissiä ovat hengissä vielä huomennakin...
 
Huurre Juu, kyllä mullakin alkaa alavatsa olla pinkeä ja tuntuu, että olis jo valmis punktioon. Perjantaina sitten nähdään, kuinka meille käy. Elättelen toiveita, et ma pääsis jo punktioon. Seija on mukava, kokenut ja rauhallinen lääkäri.
Amelie-80 Miten ultra meni tänään?
Karatin Oikein paljon kestävyyttä ja sisua sinne, kyllä ne jaksaa kasvaa!
Kaikille tsemppiä! :hug:
 
pappis
Meillä alkamassa kolmas ja viimeinen ivf-hoito. Edellisestä hoidosta taukoa on ollut ny 3 vuotta. Painoa olen saanut lisää lähes 10 kiloa (olen ollut aiemmin hiukan alipainoinen) ja tupakanpolton lopetin 2 kk sitten. Eli puitteet onnistumiselle pitäisi olla paremmat kuin aiemmin =) .
Nyt huomen zoladex kapseli mahanahkaan (kp 18) ja siirto suunniteltu juhannusviikolle.
Sinänsä jännäksi menee, että mikäli menkat ei ala ajallaan, menee hoito mönkään, koska klinikka menee juhannuksesta kesäksi kiinni :( .
Aiemmista hoidoista: ekan ivf:n tuoresiirto toi ainoan plussan, joka meni kesken muutama päivä plussaamisen jälkeen. kaikenkaikkiaan 3 pas:ia joista kaiksita nega, samoin kuin toisesta tuoresiirrosta.
 
Sharlin Ultra meni ihan mukavasti, olisin kyllä toivonut jo perjantain punktioon, mutta maanantaina sitten vasta. Munasoluja oli näkyvissä 11kpl, mutta varsin pieniä osa (noin 1,0cm), joten Gonal annosta nostettiin 150IU:sta 225 IU:hun. Nyt menen perjantaina uudestaan ultraan ja vielä kerran tarkastetaan niiden koko ja määrä.

Dreamille ja Plamsulle Kovasti onnea tähän päivään, peukut on pystyssä! =)

Huurre Mulla oli ultrapäivänä eli eilen 7 pistosta takana, joten ne ilmeisesti sitten halusi katsoa miltä nayttää kehitys. =)
 
Nega testattu ja vuotokin alkamassaa pikkuhiljaa tuhrutteluna. Helpompi tää on kestää kuin tuoresiirron nega koska odotukset eivät olleen nyt korkealla. Nyt varaamaan aikaa hysteroskopiaan että saadaan selvitettyä mitä söheröä tuolla kohdussa oikeen on!
Tsemppiä kaikille ja onnea plussanneille! :)
Perässä tullaan!!
 
Kyytiläiset on nyt sitten matkassa. Kaikki 3 sissiä olivat hengissä mutta yhdessä oli monitumaisuutta joten se päätyi roskikseen. Kaksi hyvää alkiota sain sitten kyytiin: 3- ja 4-soluiset. Taaskaan ei siis saatu mitään pakkaseen mutta tähän on jo tottunut kun ei sinne olla koskaan mitään saatu. Nyt sitten piinailemaan, testipäivää mulle ei edes kerrottu mutta oletan että 2 viikkoa siirrosta? Tosin miehen synttärit on 15 päivän päästä joten taidan testailla vasta sitten. Jospa pääsis antaan miehelle tavallista paremman lahjan =)

Plamsun siirtokuulumisia odottelen innolla, toivottavasti sullekin päästään 2 siirtämään!
 
Dreamille onnea kahdesta kyytiläisestä. Toivotaan että ne kaksi kyytiläistä on tahmatassuja ja pysvät kyydissä loppuun asti.

Amelie sulla ilmeisesti ultrat sujui ihan hyvin Tayssissa ja homma etenee.
Sain itsekin hieman helpotusta mielelleni kun soitin sinne siitä miksi piikit alkaa vasta perjantaina ja hoitaja kysäisi asiaa vielä lääkäriltä. Kuulemma siksi että jos oltaisiin aloitettu ne nyt heti, niin punktion ja siirron kanssa olisi voinut tulla aikatauluongelmia kun sattuisi juuri siihen viikonloppuun missä on myös helatorstai ja osasto kiinni. Tyydyin vastaukseen. Nyt siis punktio ja siirto menee toukokuun viimeiselle viikolle jos vain munikset kasvaa odotettua vauhtia. Ja vielä yksi tyhmä kysymys: Eikös niin että sitä lääkeampullia ei irroteta missään vaiheessa irti kynästä vaan aina vaihdetaan pelkkä neula? Hoitajan kanssa kyllä käytiin kynä läpi mutta siitä ei puhuttu mitään enkä ohjekirjastakaan mitään mainintaa löytänyt. Eli kynä lääkeampulleineen aina jääkaappiin. Ihan vaan varmistukseksi kyselen etten mene pilaamaan kallista lääkettä.. :ashamed:
 
Moikka. Mulle voi laittaa negan, se eilen pp8 tehty testin on ihan luotettava, sanoi klinikan biologi. Kysyin häneltä, miksi blastokystiviljelyssäkin, jolloin alkio siirretään 5 päivän ikäisenä, annetaan testipäivä kahden viikon päähän siirrosta. Hän sanoi, että raskaustesti on lähes poikkeuksetta oikeassa 14 päivää munasolujen keräyksestä eli ovuaatiosta, mutta käytäntöjen yhtenäistämiseksi ohjeet laitetaan aina joka paikassa kahden viikon päähän siirrosta. Tämä on siis vain asiakkaita varten tehdyt yksinkertaistetut ohjeet ja kaikille samat. No, progesteronitkin loppuivat sopivasti ja menkathan sieltä kohta jo tupsahtaa ainakin tuntemusten perusteella. Plääh.

No, uutta matoa koukkuun ja onnea kaikille piinailijoille matkaan! =)
 
Voi Pirpana ja Kipsu :snotty: Mutta ihanaa kun teillä on noin positiivinen asenne. Mä en samaan pystyisi. Kuitenkin paljon voimahaleja ja onnea uuteen yritykseen. :hug:

Maima Hyvä, että soitit ja sait vastauksen, eli ei sillä sitten ole ilmeisesti niin merkitystä milloin aloittaa piikit. =) Juu Gonalissa on lääke koko ajan paikallaan ja säilytetään koko ajan jääkaapissa. Ainoastaan neulan vaihdat. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amelie80:
Juu Gonalissa on lääke koko ajan paikallaan ja säilytetään koko ajan jääkaapissa. Ainoastaan neulan vaihdat. =)
öh? milloin säilytetään jääkaapis? kun mä otin sen käyttöön, säilytin huoneen lämmös sen jälkee... ennen käyttöönottoa jääkaapis.


tiki-71 : ainakaan viä ei oo tullut soittoa, et siirto aikaistus. haluavat kuulemma viljellä hiukan pidempään näin hyvällä saaliilla.
 
Dream, nyt sitten piinaillaan melkein käsi kädessä :) Kaksi, lääkärin sanojen mukaan "kaunista" saimme matkaan, joten saapa sitten nähdä miten käy. Kertoi myös punktion tuloksista sen verran, että yksi oli ollut tyhjä, ja neljä raakoja, ja totesi, että yksi syy lapsettomuuteen voisi olla, ettei munasolut ehdi kypsyä ennen ovulaatiota... Noh, jos nyt ei tärppää, niin taidetaan vielä kerta ottaa uusiksi kesälomien jälkeen, mutta nyt tsempataan kaksi viikkoa. Lääkäri antoi mulle testipäiväksi 27.5., ja sain vielä testinkin matkaan :D

Enpä voi todeta kuin, että olipa ihania ihmisiä ja hyvä palvelu tuolla klinikalla, ja lääkäri oli mitä ihanin!

Pirpana ja Kipsu :hug: Voi, jaksuhali teille ja uskoa uuteen nousuun.
 
DreamerMulle apteekissa sanottiin, että sailytetään jääkaapissa koko ajan. Jos sen takia mun munikset ei olekaan kasvanut niin hyvin? Jos ne oliskin tarvinnut säilyttää huoneenlämmössä ekan käytön jälkeen? Mitä mieltä muut on? Mitä ohjeistusta olette saanut?

Shenda Jee, hienoa! Tsemppiä kovasti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amelie80:
DreamerMulle apteekissa sanottiin, että sailytetään jääkaapissa koko ajan. Jos sen takia mun munikset ei olekaan kasvanut niin hyvin?
ei kai se siihen kasvuun vaikuta...
en mä nyt jaksa hakee sitä pakkausta, mut jotain siinä lukee säilytyksestä.. et alle 25 asteessa.. ja et ei saa laittaa takas jääkaappiin... :eek:

 
GONAL-f:N SÄILYTTÄMINEN

Ei lasten ulottuville eikä näkyville.

Säilytä jääkaapissa (2ºC - 8ºC). Ei saa jäätyä.

Valmistetta voidaan säilyttää sen kestoaikana korkeintaan kolmen kuukauden ajan enintään 25ºC:ssa. Sitä ei saa laittaa takaisin jääkaappiin, vaan se on hävitettävä kolmen kuukauden jälkeen ellei sitä ole käytetty.
Merkitse GONAL-f esitäytettyyn kynään, milloin se on otettu ensimmäisen kerran käyttöön. Avaamisen jälkeen valmistetta voidaan säilyttää korkeintaan 28 vuorokauden ajan enintään 25ºC:ssa. Käyttämätön liuos on hävitettävä 28 vuorokauden kuluttua ensimmäisestä käyttökerrasta.

Säilytä alkuperäispakkauksessa. Herkkä valolle.
 
Niinpä niin, luin saman ohjeen saman tein kun tulin kotiin... Aina vaan pitäisi kyseenalaistaa kaikki! Alan epäileen taas ihan kaikkea. Hain sen Pregnylinkin apteekista, mutta nyt tyhmänä kysyn, että millä piikillä se laitetaan? En saanut siihen minkäänlaista ohjetta. Miten te niitä aineita olette sekoittanut? Siis ihan hermot menee... Onneks tää loppuu kohta. :ashamed:
 

Yhteistyössä