Alapää synnytyksen jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja arastelija
  • Ensimmäinen viesti
arastelija
Surettaa, miten "kaamealta" oma alapää näyttää synnytyksen jälkeen. :'( (reilu 2 kk mennyt)

Sain 1. asteen repeämän + minulle tehtiin välilihan leikkaus. Tikit repesivät myöhemmin ja nyt alapäässä on "lovi" ja pieni palkeenkieli, joka repsottaa.

Aiemmin paikat näyttivät "kauniilta" ja symmetrisiltä, nyt peilillä katsottuna, on "ammottava aukko". :ashamed:

En meinaa kehtaa harrastaa seksiäkään mieheni kanssa, kun jotenkin hävettää oma alapää. Tiedän, että mieheni ei ikinä sanoisi asiasta mitään ilkeää ja hän on erittäin ymmärtäväinen ja kannustava, mutta silti jotenkin hävettää, koska on aiemmin kehunut kuinka hyvältä ja tiukalta ( :ashamed: ) tunnun...

Saako alapään esteettisesti parempaan kuntoon lantiopohjanlihaksia jumppaamalla? Muuttuuko se suuaukko takaisin pienemmäksi vai näyttääkö se loppuelämän tuommoiselta "luolalta"? :ashamed:
 
No mulla on kuvatunlainen tunneli kans ollut (niin kuin kai muillakin?). Ekan synnytyksen jälkeen erehdyin mäkin tosiaan kurkkaamaan sinne, sen jälkeen ei oo huvittanut sitä katsella ja tarkkailla. Kolme synnytystä takana... :whistle:
 

Hei, 2kk on melko lyhyt aika synnytyksen jälkeen.. :) Kyllä se siitä palautuu, pikkuhiljaa. Itsekin olin kauhuissani kun synnytyksen jälkeen kurkistelin että miltä siellä nyt sitten näyttää, mutta nyt kun synnytyksestä on vuosi niin sama peli se on kuin ennen raskauttakin.. Anna aikaa itsellesi ja muista tosiaan lantionpohjanlihasjumppa! :hug: (Ja onnea pienestä vauvasta!)
 
arastelija
Kiitos kannustavista kirjoituksista. Kun tikit repesivät, olin ihan kauhuissani, miten kamalalta tilanne näytti. Paremmalta se nyt näyttää, mutta vieläkin aika lohduton näky... :\|
 
joopa joo
Nyt tulee elämän totuuksia, sorry vaan...
mut monta naisten alapäätä nähneenä ja hoitaneena voin kertoa, että se tulee näyttämään aina tuolta kuin kuvasit :-(
Vaurioitunut mikä vaurioitunut, toivottavasti tunto on pysynyt. Muista, että joka toisella synnyttäneellä naisella apapää näyttää "kammotukselta", joten et ole yksin...
Voit tietysti pyytää/päästä korjausleikkaukseen esim. seuraavan synnytyksen yhteydessä tai tehdä valituksen hoitovirheestä jne...
 
rumilus
Täällä eräs joka on kärsinyt rumasta alapäästä koko ikänsä. Ihan syntymälahjana sen olen saanut. En kokenut että synnytys olisi värkkiäni rumentanut yhtää sen enempää, minua ei tosin leikattukkaan.

Voi te onnelliset jotka vasta synnytyksen jälkeen kokevat itsensä rumaksi, minulla se on ollut arkipäivää. Esim seksiin en ole ikinä pystynyt suhtautumaan kovinkaan rennosti (paitsi kännissä) koska en mitenkään tunne alapäätä seksikääksi. Mieheni ehkä eri mieltä, mutta kuva alapäästäni on sen verran syöpynyt verkkokalvoihini että ei sitä sieltä varmaan ikinä pyyhkiydy pois. En pysty vapaasti "levittelemään" haarojani seksin aikana ja ihan alitajuisestikkin estelen värkkini näkyvillä pitämistä.

Että tiedän tasan tarkkaan miltä teistä tuntuu.

:flower:
 
pimpero
hei!

jos tunto on hyvä ei minusta tarvitse huolehtia näystä. arvet paranee. uskon kuitenkin että jos aukko on isontunu niin se ei pienene itsestään. lihaksien treeneemisella voi kyllä napakoittaa muuten pelin kuntoon muistuttaisin että jos kirurgista apua hakee vaivan pitää olla huomattava ja tikit siitäkin tulee ja uusia arpia.pahemassa tapauksesta peli huononee!
 
römpsä
Ei hyvänen aika tarvitse hävetä aukkoansa, sieltä on kuitenkin aikaansaatu uusi ja ihana ihmisenalku. Kyllähän se löystyy synnytysten myötä ja näyttääkin erilaiselta. Minulla kolme synnytystä takana ja seksi pysynyt silti nautinnollisena. Vaikkakin ensimmäisen synnytyksen jälkeen on ollut löysimmillään. Emättimeen meni tosi paljon ilmaa yhdynnän aikana ja sit se pörähti sielt niinkuin kiitoksena ulos lopuksi. Nauruksi piti pistää. Mut ihme kyllä jälkimmäisten jälkeen ei ole ollut noin laajana toi römpsä vaan palautunu ok. =) Ei voi olla teinipimppa ikuisesti.
 
juuh
Heh...ei sitä taidakkaan olla ainoa joka on alapäätänsä surrut. En pitänyt sitä ennen mitenkään nättinä, mutta - kyllä se oli silloin nätti, tosi nätti! :) Ei se muuten löysempi ole, paitsi se emättimen aukko...hieman repsahti se tosiaan, eikä se siitä umpeen mene millään jumpalla. Ainoa juttu mikä siinä minua häiritsee, on muutama pieni nahkariekale, jotka siihen aukolle jäivät repsottamaan, ovat inhoja ja haluaisin mennä jonnekin nipsauttamaan ne pois, ei varmasti olisi iso juttu... Tietääkö joku, tekeekö gynet sellaisia operaatioita??
 
vierailija
hei!

jos tunto on hyvä ei minusta tarvitse huolehtia näystä. arvet paranee. uskon kuitenkin että jos aukko on isontunu niin se ei pienene itsestään. lihaksien treeneemisella voi kyllä napakoittaa muuten pelin kuntoon muistuttaisin että jos kirurgista apua hakee vaivan pitää olla huomattava ja tikit siitäkin tulee ja uusia arpia.pahemassa tapauksesta peli huononee!
EN YMMÄRRÄ MITEN EPPPARIN TEKEMINEN NAISELLE VOI OLLA EDES LAILLISTA :O toisen leikkaaminen kadulla ei oo ok, mut sairaalassa on? Ok...
 

Yhteistyössä