Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

:heart: täällä kovasti elän mukana teidän jutuissa vaikka aikas hiljaa muuten olenkin, en oikein ole sellaista "kirjoittelijatyyppiä"...
).( pp5 kai menossa, viimeksi taisin laskea innostuksissani jo yhden ylimääräisen päivän :D Mahaa pingottaa, tissit on kipeet, mahaa nippailee ja vihloo, heikottaa, nälkä, kuuma, kylmä, limakalvot kuivaa... VIHAAN näitä lääkkeiden sivuvaikutuksia. Mulle tulee kaikki mitä paketissa luetellaan + vähän ekstraa päälle :LOL: Täytyy mennä pois tästä valittamasta. Hyvää yötä kohtalotoverit... :hug:
 
Sharlin Klikkaa tosta yläpuolelta kohdasta Keskustelut: Kaksplus -keskustelu > Lapsettomuus > Huhti-toukokuun... kohtaa "lapsettomuus" ja sielta aukenee kaikki otsikot, joita on kirjoitettu aiheesta. Ja sieltä löydät otsikon "syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon" Tuliko vähän vaikeasti selostettua? Tule kertomaan vielä jos et löydä. =)
 
Zin Aivan ihana uutinen! Tosi upeaa! :hug: Niin siinä sitten voi käydä kun tavallaan "liikayrittäminen" loppuu =) Ihanaa! :heart: Nyt nautitte Huurteen kanssa täysillä raskaudesta ja kaikista oireista ja vaivoista, hih hi. Onnea tosi paljon!
 
Nyt ihan omaa napaa tai sen alusta, kun alkoi näyttää, tai tuntua huonolta. Tämä lomalainen heräsi aamulla puoli kuuden aikaan siiihen, että maha oli kipeä kuin menkat olisi alkamassa. Kävin vessassa, otin Zumenonin ja laitoin Lugen ja takas nukkumaan. 3 tunnin päästä heräsin samaan tuntemukseen. Mitään muuta kuin vähän lugemömmöä ei kuitenkaan vuoda ainakaan vielä. Näillä oireilla vuoto alkaisi yleensä viimeistään huomenna. Tähän saakka olen ollut rauhallinen, mutta yhtäkkiä tuntuu, että siihen ensi viikon perjantain testipäivään on tosi pitkä matka.

-karatin pp 8-
 
Karatin, älä vielä ahdistu! Mulla oli myös vaikka millaisia oireita kun käytin zumenonia ja lugeja yhtäaikaa, menkkamaisia kipuja, aamupahoinvointia jne. Ehkä noi oireet sullakin vaan johtuu lääkkeistä. Koita jaksaa, toivotaan ettei vuoto ala :flower:

Paljon onnea Zin! :flower: Ihanaa kun plussanneita alkaa löytymään!

Eevi-antero, tsemppiä piinailuun! Aika menee niiiiin hitaasti. Milloin sulla on testipäivä?

ON, pp6 menossa. Ja aika matelee...
 
NPG
Zin ja Huurre: Suurenmoiset onnittelut, mahtavaa!!!

Firefox: Mites sun loppupiinailut menee? koskas sulla testipäivä? Mulla 6.6. mut testaan kyllä huomenna kun lauantaina oon yön töissä.

).( Itellä hermot alkaa olla riekaleina. Kauheesti menkkatyylistä vihlontaa ja sellasta painetta koko alamahassa, kenties osin jännittämisestä... Sen lisäks oikeella puolella yhdessä kohtaa nippailee aina sillon tällöin. Alkoi toissapäivänä. Aika kuluu ihan sikahitaasti ja vessareissuilla tutkin tarkkaan joko näkyy vuotoa...mut ei ainakaan vielä... huh! on tää aika hirveetä venailua.

 
NPG: Mun testipäivä olis sunnuntaina, mutta mutta...

Olisin voinut vaikka kopioda suoraan sun tekstin tuosta. Juuri samanlaiset tuntemukset mullakin ja joka vessareissulla tarkistus, et joko vuotaa. Tämä on kyllä niiiin hermoja raastavaa; vaikka sitä kumminkin kroppansa tuntee ja tietää että nega sieltä tulee.... ei voi mitään...

Koetetaan jaksaa vielä muutama päivä =)

Plussaajille hirmuisesti onnea !!!!
 
Tähtisäde
Onnea Zin ja Huurre!!!! Ihanaa lukea onnistumistarinoita, jotka vieläpä ovat totta! Valaa uskoa itseenkin, vaikka tuntuu että pitäiskö lopettaa koko homma, kun tämä on tuhoon tuomittua.

Sharlin: FSH oli 7.6 että ei siis vielä missään mummotautilukemissa kai, mutta kun mitkään määrät lääkkeitä ei tunnu muhun tehoavan niin lääkäri oli sitä mieltä, että todennäköisesti nyt pitäisi olla nopea, sillä monia vuosia ei ole enää aikaa hukattavana, sillä arvo on ikään nähden liian korkea ja todennäköisyys ennenaikaiselle mummoutumiselle on korkea.
OMA: MIKSI me ei aloitettu lapsen"tekoa" parikymppisenä?!?! JA MIKSI ihmeessä tää on meille niin vaikeaa, kun ympärillä ei mitään muuta näekään kuin tiineitä naisia. Ei siis päästy siirtoon. Yritettiin kai liian kauan kasvattaa surkeaa limistäni, joten nyt se ehti alkaa romahtamaan ennen siirtoa. Että sellaista... aivan perseestä! Nyt taas tuntuu, että miten tätä voi pää kestää. Mun isälläni on syöpä, mun miehelläni on burnout ja se on aivan maissa, joten koko tän pirun 2 vuoden urakan ajan MINÄ olen ollut se positiivinen ja koittanut kannatella ihmisiä lähelläni, läpi hoitojen ja keskenmenon (ilman yhtäkään kyyneltä ). Tuntuu että en enää jaksa olla se muiden tsemppaaja ja näyttää iloista naamaa. Itse asiassa tämä hoidon keskeytyminen ei edes ole mikään katastrofi suhteessa negan tekemiseen tai keskenmenoon, mutta kyllä ahdistaa, kun lääkärikin sanoo, että vaikeeta on onnistua meidän tapauksessa, kun limakalvo on niin ohut. Ja sitten pitäisi jaksaa kaiken läpi yksin ja tukea vaan muita. Mutta mitä tässä voi tehdä, kun ei voi lakata olemastakaan. Sama pirun aurinko nousee huomennakin ja sama shitti jatkuu. Taas typerä virne naamalle ja ne samat maneerit miehelle: "koita jaksaa, kyllä tämä tästä, elämä voittaa..." jne. Ja töissä tehokas ja kotona iloinen ja positiivinen... Anteeksi, nyt te jouduitte mun ahdistuksen kohteeksi!!! Varsinkin nyt kun täällä on iloiset tunnelmat. Meitsi painuu nyt taka-alalle ja ihmettelee heinäkuussa uudelleen limiksen kasvattelun suurta utopiaa. Tsemppiä kaikille piinailuun!!
 
Tähtisäde Voin kuvitella kuinka vaikeaa sulla on ja miltä tuntuu. Tää hoito itsessään on rankkaa ja sitten kun on muitakin murheita. Mulla kans hirveä stressi kun just olin oikeudenkäynnissä, mutta mun ei sentään tarvi yrittää tsempata, vaan voin kiukutella miehelle, mutta sä et voi tehdä sitäkään. Hyvä, että sait ees tässä purettua. Ei sulla ton fsh:n kanssa vielä paniikkia ole, mulla se on 16 ja tehdään toinen hoito, mutta toisaalta hyvä, että se tuli sulla nyt ilmi, että on tiedossa, et tiedä kuinka iloinen olisin ollut, jos olisin tiennyt tästä aiemmin, mutta turha se on jossitella, eikä ehkä sinusta tunnu lohduttavalta.
 
Zin ja Huurre täällähän on aivan mahtavia uutisia, onnea huisin paljon, ihanaa! :heart:

Oma (.) lääkärini suuttui kovasti, kun peruin tämän viikon verikokeen ajan, ajattelin, että mitäs sinne, kun vuoto alkoi...nyt sitten uusi aika varattuna ensi maanantaille, jossa samalla varmistetaan, että alakerrassa kaikki kunnossa uutta yritystä varten, joka siis klinikan kesäsulun jälkeen elokuun alussa, toivottavasti. Olen käynyt täällä edelleen lueskelemassa muiden edesottamuksia, ja mieluusti siirryn tuonne Amelien aloittamaan syysketjuun, teidän monien täälläkin palstalla olleiden kanssa. Oma viikko on ollut tosi kurja; sunnuntaina naapurin koira puri käteen, ja illalla käsi oli kuin tennispallo, ja jouduimme yötä vasten lähtemään sairaalan päivystykseen, sain antibioottikuurin. Sitten tiistaina aamulla ajattelin huvikseni testata vielä tuon viimeisen raskaustestin, ja sinne pärähti haalea, mutta selkeä plussa ja se vähän säikäytti, kun lääkkeitä tuli jo syötyä, mutta eikös keskenmenon jälkeen tuo haamu aina jonkin aikaa ilmestykin? Sitten tiistaiyönä matkattiin taas sairaalan päivystykseen, kova ylävatsakipu ja stressivatsan oireina alkava vatsakatarri, taas saatiin lääkitystä, ja eilen alkoi töissä sitten vähäunisen yön seurauksena kauhea migreeni, ja oksentelin sitten koko iltapäivän ja illan pääkipuisena :attn: Nyt pikkuhiljaa taas elämä voittaa, mutta jos kaikki voi sattua kerralla, niin nyt kyllä kävi niin... Kovasti onnea matkaan teille lopuillekin piinailijoille, pidetään kovasti peukkuja, että plussia vielä ketjuun saadaan lisää! :D

Kaikille ihanaa kesän aikaa!
 
NPG
).( Täällä plussattu... :) Ihan epätodellinen fiilis, mut näin se vaan on. Sopivasti tänään kun meillä on 5vuotis kihlapäivä. Elämäni ensimmäinen plussa.
Vieläkin on kyllä ihan menkkafiiliksiä mut kai ne sit on jotain muuta. Luin just netistä et nyt alkio ois 1mm:n kokoinen ja sen pitäis jakautua kahteen osaan, istukaks ja itse lapseks. Hurjaa! Mut nyt kiire töihin!

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:
 
Nuppu76, mulla testipäivä 10.6. eli ens keskiviikko.

ONNEA plussanneille! :flower:

Tähtisäde: sen takiahan me täällä ollaan, että voitais tukea toisiamme näissä myllerryksissä. Valita vaan, siitä tulee kuitenkin pikkasen parempi olo kun saa jollekin sanoa, että sattuu - vaikkei kasvotusten ollakaan. :heart:

ON pp6. Tänään kyllä tuli TODELLA vahva tunne että en ole raskaana. Muistin yhtäkkiä viime syksyltä, miltä rinnat tuntuivat jo tässä vaiheessa raskautta (sain sit km 6+4 viikolla), ja nyt ei kyllä ole ollenkaan sellaista tunnetta. No, kaikki raskaudethan on erilaisia, mut silti... :/
 
Zin
Heippa!

Kirjoitin juuri pitkän viestin ja hukkasin sen - GAAH! Ei kun naputtelemaan uudelleen. Teen tätä kännykällä joten kestää ikuisuuden...

Kiitos kaikille onnitteluista! :)

Ja NPG: HURJASTI ONNEA! :flower: Ihanaa!

Seuraavaksi jännätäänkin sitten Firefoxia peukut pystyssä. bd

Tähtisade: tosi p:stä ettet päässyt siirtoon. Muutenkin sun tilanne kuulostaa rankalta. Ei aina tarvii jaksaa - kyllä välillä saa purkaa omaakin pahaa oloa! Toivottavasti saat levättyä kesän yli, sulla on paljon isoja stressitekijöitä kannettavana. Haleja. :hug:

Oma: vieläkin tsekkaan mahdollisia veritahroja vessassa. Eikä mulla yhä ole mitään oireita, joten jännittää. Ultraan 1.5 vkoa. Mulla on hyvä fiilis tästä mut silti toki pelottaa...

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Zin
 
Mulla suurin huoli miehen kanssa on, että se ei uskalla puhua pelosta/pahasta olosta tai muista negatiivisista tunteista, kun se vaan on vahva ja tsemppaa mua. Varsinkin heikkojen hetkien jälkeen tulee sellainen olo, että siitä varmaan tuntuu ettei se voi näyttää omaa pahaa oloaan, kun se varmasti kokee, että sen pitää olla vahva mun takia. Tästä on puhuttukin. Ja niin klinikallakin sanoivat, että tutkimusten mukaan miehet antaa tunteille tilaa vasta hoitojen päättymisen jälkeen.

Aika monta meitä ensi viikolla testailevaa listan mukaan. Meinaakos kaikki malttaa odottaa testausta oikeaan päivään? Onko joku menossa veritestiin, vai testaatteko kotitestillä?

Ai niin, listasta puheenollen. Mulla siis 3. IVF (tosin eka, jossa on siirtoon päästy) ja tämä oli pitkällä kaavalla (aikaisemmat lyhyitä).
 
Tähtisäde, täällä saa ja pitääkin purkaa tunteitaan. Jaksamista sulle :flower:
Plamsu, no kylläpäs sulla on nyt p...a tsäkä. Ehkäpä sitten elokuussa tulee roppakaupalla kaikkea kivaa, uusi hoito alkaa ja onnistuu :hug:
Eevi-antero, me testataan sitten samana päivänä 10.6! Kylläpä jännittää. Onko sulla veritesti tulossa? Mulla veritesti enkä aio testata ennen sitä. Mulla menee fiilikset laidasta laitaan, välillä haaveilen et olisin raskaana ja välillä olen ihan varma, että ei se nyt vieläkään onnistunut. Voikun pystyisi olemaan ajattelematta tätä!! Mulla ei ole mitään oireita, mut sehän ei toisaalta kerro mitään. Rinnat on kipeät, mutta niin mulla on ollut jo monta kuukautta kun oli keväällä 2 PAS:ia ja nyt tämä IVF. Tullut vedettyä hormooneja ihan kohtuu annokset...
Tosi monella testipäivä lähestyy! Voi kun olisi plussa tuulia kaikille meille :)
Ja onnea hei kaikille plussanneille! iiiiiiihanan monta plussaa :heart:
 
pp10 testi nega joten tämä kait oli tässä.
Ei sitten minkäänlaisia oireita.

Ei tainnu sitä pikkukakkosta koskaan tulla....kait se on vaan uskottava ja annettava periksi.Laitoin just kaikki vauvan vaatteet myyntiin.....Tää on ihan perseestä koko homma :'( :'( :'( :'(
 
Piinapäivät vähenee ja piinaus alkoi käydä jo hermoille. Joten päätin päästää itseni piinasta Ja tehdä testin. Meni syteen tai saveen. Ja pakkohan se uutinen on kertoa teillekin. Peukutuksenne onnistui ....

Täällä on kans PLUSSATTU =) =) =) =)
 
Hei Shenda, miksi ihmeessä sä jo nyt olet testannut? Älä nyt vielä masennu, sit vasta saa itkeä jos menkat oikeesti alkaa ja testi näyttää vielä parin päivän päästäkin puhdasta negaa. Eihän se plussa aina niin aikaisin näy!?! Kannustushali :hug:
Nuppu mä oon kans menossa veritestiin enkä aio testailla itekseni, aattelin ettei kannata lähteä arpomaan kotona kun sitten niitten haamuviivojen etsinnän kanssa tulee ihan hulluksi. Otan mieluummin kerralla selkeän tuomion (vaikka onhan täällä saanut lukea ettei ne veritestin tuloksetkaan AINA tee hullua hurskaammaksi...)
OMA pari päivää on jo ollut sellainen olo ettei tästä mitään tule. Kai se mieli yrittää valmistautua siihen että JOS nega tulee niin se ei olis sitten niin valtavan suuri pettymys... Noh, nyt pp8 ja enää 4 aamua testaukseen :whistle:
:heart: Firefox ONNEA!!!
 
Firefox hurjasti onnea! Voi wau. Melkoinen plussapuhuri, toivotaan, että se kantaa ensi viikon testauksiinkin.

shenda, miten musta tuntuu että sä taas hätäilet. Asia ja hetki kerrallaan. Turha vielä masentua, odotat nyt rauhassa testipäivään asti. Stressaamisen, luovuttamisen ja suremisen aika on vasta sitten, jos on ollakseen. Ja muista, että sulla on kuitenkin se yksi lapsi josta iloita. Monilla ei ole sitä onnea.

Täällä ei kans minkäänlaisia oireita. Mulla ei veritestiä, vaan itse testailen perjantaina. Sinne tuntuu olevan pitkä matka. Onneksi on alkuviikolle ohjelmaa, niin ehkäpä se aika hurahtaa ohi kuitenkin nopsasti. Täytyy toivoa. Olen yrittänyt tehokkaasti sulkea ajatuksista sitä tosiseikkaa, että jos tämä ei onnistu, niin minulla ei tule biologista lasta koskaan olemaan.
 
Onnea kaikille plussanneille hirmuisesti

Mä tiedän että mä hätäilen.Pitäiskö mun testata sitten pp14 ja jos testi nega niin lopettaa luget????Vai varmuuden vuoksi odottaa pp16 ja testata sitten.

Pitääkö luget sitten vuodon poissa eli kun ne heti lopettaa niin vuoto alkaa?????

Mä tiedän ja olen kiitollinen että mulla on jo lapsi.Mutta enkö mä saa surra sitä ettei sitä toista ehkä koskaan tule????
Sanon vaikka saisinkin paskaa niskaani niin ottaisin mielummin jonkun virallisen syyn miksei onnistuta kuin tämä kauhea epävarmuus koko ajan.
 
Huhuu :)

LÄMPIMÄT KIITOKSET kaikille täällä minua onnitelleille :)
Ja ONNEA suurenmoisesti muillekkin plussanneille!!


Shenda81 Testaa pp14! Luget ei välttämättä pidä vuotoa pois. Mulla ei ainakaan aiemmin pitänyt. Ja tuohon lapsiasiaan sanoisin, että TODELLAKIN saat surra jos on aihetta surra! KUKAAN ei voi määritellä toiselle, missä on tarpeeksi aihetta suremiseen. EI aina tarvita suhteellistamista ja sitä että sullahan on se yks että oo siitä iloinen. Toki varmasti oletkin, mutta minä YMMÄRRÄN todellakin sua, jos susta tuntuu nyt pahalta. Vaikka vielä ei oo aihetta sellaiseen! Tuo tulos voi todellakin vielä muuttua! TSEMPPIÄ viimeisiin piinistelyihin!! :hug:

Itellä on ollu ajoittain tosi voimakkaita menkkajomotuksia. Kymmenen kertaa oon jo ollu varma, et nyt ne alkaa ja kesken menee. Vielä ei oo tapahtunut mitään, onneksi. Mutta kyllä tää on kymmenen viikon piina. Ei siitä mihinkään pääse. Ei uskalla vielä iloita kauheasti. Kun kerron jollekkin läheiselle, niin muistan aina todeta perään, että ei tästä välttämättä tuu mitään ...
Kait sitä varautuu koko ajan siihen pahimpaan.

Tulin eilen reissusta ja mies oli niin fiiliksissä. Se on kuulema niin ihmeellistä ku vaimo ei oo ollut koskaan (9 vuotta yritystä) raskaana ja nyt on :) Ja varmaan arvaatte, että koko ajan sillekkin toppuuttelen :)
Se vaan on sitä mieltä et nyt pitää silti nauttia tilanteesta vaik kuinka on epävarmaa.
Niinhän se tietysti on.
Tässäpä tätä oman navan kaivelua taas kyllikseen :)

Kaikille piinistelijöille hurjasti tsemppiä ja plussanneille voimia tähän toisenlaiseen piinaan! :)

Huurre :heart:
 
shenda, en missään tapauksessa tarkoittanut ettet saisi surra jos toista lasta ei tule. Suru on takuulla aktiivisesti läsnä, ja tuntuu pahalta jos ei saa toivomaansa lasta, vaikka olisi kyse kuinka monennesta lapsesta. Vaikka moni meistä, joilla ei ole onnea ollut saada edes sitä yhtä lasta, katselee kateellisena teitä, joilla jo lapsia on, tämä ei kuitenkaan ei ole mikään surkeuskilpailu kenestä tuntuu surkeimmalta ja kenen suru on suurin. Jokaiselle se oma suru on varmasti suurin. Meistä jokainen "ansaitsisi" varmasti sen lapsen tai ihan niin monta kuin on toiveissa. Mutta testaat silloin kun sinun on käsketty testata, turha on liian aikaisten testien perusteella luopua toivosta. Siksi sanoin tuosta hätäilystä, kun tuntui, että olit heittämässä kirvestä kaivoon jo aikaisemmin, kun et aikonut mennä koko siirtoon.
 
Shenda81, myötätunnon halaus taustalukijalta :hug:
Myöskään meille (sekundäärisiä ollaan) eka ivf ei tulosta tuonut, tuo kolmevuotias tärppäsi luomuna yk4.
Ivf:ssä testasin pp10+pp12 ja kun viivan häivähdystäkään ei näkynyt, lopetin luget. Mutta täältä olen niistä ihmeistäkin useammasti lukenut, että plussa tulee ruutuun vasta myöhemmillä päivillä.
Jaksamista sinulle, tiedän varmasti mitä siellä päässä pyörii.

Ja sojan kuulumiset kiinnostaa?!
 

Yhteistyössä