Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

NPG
Heips kaikille! :wave:

Firefox ja Jannika, nyt ollaan sit piinailijoita!
Mä kävin hakemassa 2 alkiota. Yks 4-soluinen ja yks 3-soluinen (?): Luulin et ne jakautuu aina pareittain...? Mut kai ne sit jossain vaiheessa voi olla 3-soluisia. Sit meillä jäi kaks 2-soluista alkiota seurantaan. Joko ne ovat lakanneet jakautumasta tai sitten jatkavat. Kirje tulee kotiin JOS jotain pakastetaan, kuulemma pitäis tulla viikon sisällä.

Mä sain testipäiväks 6.6. eli Ruotsin kansallispäivän. Asun Ruotsissa ruotsalaisen mieheni kanssa joten joskos tää päivä tois jotain onnea...? Ja mua nauratti kun katoin kalenteria et Kustaa ja Kyöstikö sieltä nyt sit onkin tulossa. :LOL: Tosin lääkäri sanoi et kaksosten riski/ mahdollisuus on vain noin 5%. Olis kyllä tervetulleita molemmat!

Nyt peukut pystyyn ja iloista mieltä kaikille!
 
Jannikalle, Firefoxille ja NPG:lle paljon onnea ja kärsivällisyyttä piinailuun!
Huurre joo 9 follia kuulemma nyt löytyi.. Toivon niin kovasti, et siitä sais pikku lumiukkojakin.
Kiitos Electralle Lugejen käytön tarkentamisesta, itselleni tosiaan mainittiin vaan tuo raskaustesti, tosi tärkeä tieto, että jatkuu senkin jälkeen.

 
NPG
Jannika Unohdin sanoa et meille sanottiin ettei seksiä saa harrastaa kuutena päivänä. tästä eteenpäin siis. Eikä saa myöskään uida. Ja se on sen takia et on tulehdusriski. Koska ollaan oltu kohdun sisällä niin se kohdun suu jää ikään kuin auki vähän siirron jäljiltä. ja et siinä kestää noin 6päivää kunnes "limat" on ehtiny kerääntyä, et se on jälleen "kemiallisesti" kunnossa. Aika omituista jos sun lääkäri sanoo ihan muuta...?
 
Saamarin saamari, mulla toi piikittäminen käy kerta kerralta vaikeammaksi, oon ihan urakalla kehittämässä ittelleni piikkikammoa :LOL: nyt vatvoin jo kymmenen minuuttia piikki kädessä ennen ku sain sen tuikattua nahkaan, ja tää oli kuitenkin jo kymmenes piikki tässä hoitokierrossa... Ekat kerrat meni paljon helpommin!?! Hölmöksihän tässä tulee :/
 
[/url][color=Green3]


Mukana menossa lauantaina 23.5.2009:




vilhelmiina72: 6.IVF punktio 5.5, siirto 8.5. pp15

Kristiina76: 4.IVF, punktio 8.5 siirto 11.5, lyhyt kaava, TAYS pp12

Dream 73:3.ICSI, punktio 11.5, siirto 13.5, VL Tre pp10

Plamsu75: 1.IVF, punktio 11.5, siirto 13.5., lyhyt kaava pp10

tiki-71: 2. IVF, punktio 12.5, siirto14.5., pp9

dreamer78: 1.ICSI, punktio 12.5, siirto 15.5, pitkä kaava pp8

Sannuli-81: 2.IVF, punktio 14.5, siirto 16.5, pp7

Huurre-80: 2.ICSI, punktio 18.5, pitkä kaava, VL pp3

Amelie80: 1.IVF, punktio 18.5, siirto 20.5, pitkä kaava, TAYS pp3

Jannika07: 2.IVF, punktio 19.5, siirto 22.5 pitkä kaava pp1

NPG: 3.ICSI, punktio 20.5. siirto 22.5.pp1

Firefox: 2.IVF:n 2.PAS, siirto 22.5. pp1

soja: 3.IVF:n PAS, siirto 27.5 pp-

Nuppu76: 2.IVF, punktio, siirto, pp-

karatin: vko 21-22,pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 22, TAYS pp-

shenda81: 1.IVF, punktio 25.5, siirto 28.5., lyhyt kaava pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

plasebo: 2.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava, OYS pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

sooda: 1.IVF:n PAS, toukokuussa pp-

Tähtisäde: 1.ICSI:n PAS, toukokuussa pp-

Zin: 2.IVF,vko 22-23, lyhyt kaava, pp-

pappis: 3.IVF, vko 25,pp-


Haamun saaneet: :eek:




[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Junnu: 4.ICSI
nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF
millis1981: 1.IVF:n 1.PAS
tahtoovauvan: 1.IVF
jenni-juulia: 1.IVF
batinka: 1.ICSI
valdelsa: 2.IVF:n 1.PAS
Milliäinen: 2.IVF
emily81: 1.IVF:n 1.PAS
Nea-Milla: 2.IVF


Myöhemmin onnistuvat: :hug:

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS
Kenzo: 1.IVF
Minska: 1.IVF/ICSI
pirppa75: 1.IVF
Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Zin: 1.IVF
Rockafella: 1.ICSI
Miimi78: 3.ICSI
Haave: 1.IVF:n 1.PAS
Kipsu: 4.IVF siirto 4.5
onnenkukka: 1.ICSI
Sharlin: 1.IVF



 
Firefox ja NPG ja Huurre- Tässä sitten yhdessä piinailemme :wave: NPG-Aika jännä että lääkäri teille noin sanoi??ja meille aivan erinlailla No, mutta eipä tässä ole seksi ekana mielessä eikä uiminen vaikkakin sinne kylpylään lähden .

Huurre - Miten siellä voidaan???

ON - Eilinen grillaaminen ja saunominen teki hyvää...Kohta pitäisi ruveta siivoamaan kun kaveri tulee kylään . Ajattelin uskaltaa imuroida kun miestä ei saa sitä tekemään sitten millään :headwall:
Mitens te muut oletteko ikinä ottaneet piinispunkkua? Mä otin meinaan eilen pienen lasillisen grillatun lihan kansaa ja viimeisimmän passin aikan otin melkein joka ilta pienen lasin , tosin loppui siihen pp10 kun haju jo pani oksentamaan.
Tämän piinailun aikana en ota tai voisihan siellä kylpylässä baarissa istua joka ilta mutta ei oikein viitsi :D
 
Jannika07 Se on joo tosiaan niin, että yhteinen piina on nyt sitten meillä meneillään :)
Ei muuta ku tsemppiä meille kaikille! On tää välillä semmosta vuoristorataa edelleen. Välistä tuntuu, että nyt on kyllä semmonen olo, et oon raskaana. Ja olo on NIIN varma! :) Minuutin päästä ollaan taas ihan toisessa laidassa.."turha kuvitellakkaan, että tästä mitään tulee.." Kai sitä ihminen yrittää sen verran käyttää itsesuojeluvaistoaan tässä tilanteessa että jotenki varautuu pahimpaan..

ON lisää eli miten meni yö? ;) Mun jokapäiväinen tilitys...:ashamed:
En meinannu millään saada unta vaikka väsytti vietävästi. Kuuntelin ihan kirkkailla silmillä miehen tuhinaa ja levollista unta. :kieh:
Taas oli sitte pitkät jumppatuokiot ku hartiat niiiiin jumissa ja siitä syystä karmea humina ja jumputus korvissa :(
Jälleen kerran uni otti kuin ottikin voiton kivuista ja säryistä. Onneksi niin. Sit tulikin uinuttua puol ysiin enemmän ja vähemmän sikeästi.

Eilen rupesin eka kertaa tällä viikolla hurjana siivoilemaan. Oli kyllä vähän pakko ottaa sitten iisimmin kun olin pessyt vessan+pesutilan. Sen verran alko juilimaan alaselkää.. Sanoin miehelle, että nyt on parempi ottaa imuri ja luutu ja alkaa siivoamaan, että vaimo pysyy edes jotenkin tyytyväisenä. Niinhän se sitten kiltisti teki, vaikka lepokitkaa oli alkuun..

Siivoilujen jälkeen mekin grillailtiin sitten huikeat herkut ja syötiin siskon+poitsukaverin kans erittäin maittavasti. Teki mullekkin hyvää!
Sen sijaan mul ei oo kiusauksia noihin punkkuihin tms. Oon absolutisti B)

eevi-antero Tsemppiä viimeisiin piikkeihin!! Ei tarvi enää paljoa kestää!

Nyt lähden suihkuun ja sitä kautta käymään koululla hakemassa vähän arviointikamaa... Huomenna pitäis olla hommat valmiit ja kiire alkaa pukata... :whistle:

Aurinkoista lauantaita sateisesta säästä huolimatta meille kaikille ja tsemppiä! :wave:

Huurre pp3 :)
 
Niin mulle voi päivittää että punktio maanantaina ja siirto torstaina.Vähän on turpee olo kun muniksia on kummallakin puolen 10kpl ja ne on melkein kaikki n.15mm nytten.Maha näyttää kuin olisin raskaana =)
No saanhan mä torstaina edes vähän aikaa olla paksuna =)
 
Huurre - Mä en vielä ole miettinyt raskaana oloa tai olematta olo yhtään vielä..En varmaan anna itseni miettiä...Mutta ensi-viikolla tähän aikaan, viimeistään on varmaan jännää :eek:
Mä voisin juoda punaviiniä vaikka joka päivä... :D Tykkään. Muuta en sitten juokaan, valkkari ei mene, ei kalja, ei siideri tai varsinkin viinat..jaiks :x

Mä tossa imuroin ja pakko myöntää että ei tehnyt hyvää..vähän vihloi alavatsaa, pari kertaa kunnolla mutta pakko oli loppuu tehdä. Mies on duunissa ja tulee vasta klo 23 joten ei siitä apua ole..eikä sen puoleen varmaan edes osaa imuria käyttää :LOL:

Kuntoutuskaveri tulee tuossa klo 17 pintaan ja teen meille Turkkilaista ruokaa Yogurtlu Sis Kebabbia, ihan sairaan hyvää..Iso töinen ruoka tosin mutta on sen arvoinen.
Äsken juuri otin tiikerikakun uunista..Senkin tosta vaan pyöräytin..niin ja kaupassakin kävin välillä...Olen ollut tooosi ahkera

:)

-Jannika-
 
Mä niin pystyn samaistua tuohon shendan turpeaan oloon. Painan tänään 2 kg enemmän kuin keskiviikkona, ja syönyt en ole yhtään normaalia enempää. Olo on vain rantapallomainen. Maha tuli ällöttävän täyteen yhdestä sämpylästä. Tänä iltana siis Pregnyl ja punktio maanantaina, luultavasti viljellään vähän pidempään, kun viimeksi alkiot eivät jaksaneet jakautua kunnolla. En uskalla vielä edes ajatella siirtoa, kun ei siihen asti ole ennenkään päästy.
 
Moikka!
Mut voi siirtää listassa myöhemmin onnistuviin. Saatiin puhelinsoitto ja ne kaikki mun punktoidut follit oli ihan roskiskamaa, epämuodostuneita, epäkypsiä, ties mitä.. mulla onnistuminen onkin ollut tosi epävarmaa, koska FSH ollut 16 jopa. En sitten tiedä yritetäänkö vielä uudestaan vai oliko tää tässä. Itse olisin valmis vielä yrittämään, jos siinä on mitään järkeä ja onnistumismahdollisuuksia. Sitten kai täytyy miettiä lahjoittajaa tai unohtaa koko touhu. Teille kaikille toivon kuitenkin hirmuisesti jaksamisia ja onnea ja kiitos kaikesta tuesta!
Nyt pääsen sinne kesäterassille.. vaikka ei yhtään vähempää vois kiinnostaa tällä hetkellä.
 
pahoittelut sharlin. :( :hug:

nyt mä lähden illan viettoon - aattelin uhmata kohtaloa ja juoda yhden siiderin. MINÄ - joka olen vaan silloin tällöin ottanut sen puoli lasillista punkkua (viime vuoden keväästä lähtien), JOS vaikka olis raskaana. ... en sit oo ollu. :kieh: ja mitä sillä yhdellä juomalla tässä vaiheessa on merkitystä; mun mielestä ei mitään.
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille tilanteesta riippumatta. :wave:
 
Sharlin - Olen niin pahoillani :hug:

dreamer - Älä huoli, tyttö nuori :D ei yksi siideri asiaa muuksi muuta..Mäkin meinaan tänään juoda lasin punaviiniä kun kaveri tulee kylään...Hauskaa iltaa ja pidä lippu korkealla =)

-Jannika-
 
dreamer älä turhia huolehdi, ihan hyvällä omalla tunnolla voit siiderin kumota. Kaveri kävi syksyllä alkuraskauden ultrassa, ja hänelle oli sanottu, että paremmat mahdollisuudet on sikiöllä, jonka äiti juo ja polttaa koko alkuraskauden, kuin sikiöllä, jonka äiti stressaa hirmuisesti koko alkuraskauden.
 
karatin, aika vastuuttomasti oli kaverillesi sanottu alkuraskauden ultrassa. :/ Alkoholista ja tupakasta on sikiölle haittaa. Ei ehkä satunnaisista kerroista, mutta jos käyttö on jatkuvaa. Sellainen stressi, josta on uhkaa sikiölle on sellaista, joka aiheutuu esim. sodassa, läheisen ihmisen kuolemasta tai jostain vastaavasta erittäin raskaasta tilanteesta. Sellainen stressi, jota useammat tuntevat raskauden aikana syystä tai toisesta, ei aiheuta sikiölle vaaraa. Jos stressi aiheuttaa verenpaineen nousua, siitä on sikiöllekin haittaa. Kohtuus kuitenkin kaikessa, stressissäkin.
 
Sharlin kurjaa, todella pahoillani. Voimia ja halaus :hug: jaksamista eteenpäin!

Uusia kyytiläisiäkin täällä on taas saatu matkaan; kaikille kovasti tarrasukkia ja plussapuhureita! :heart: Sekä jaksamista piinailuun!

Toivottelee yksi selkäkipuinen piinailija =)
 
Sharlin Olen todella pahoillani puolestasi.... :hug:
Mikä tuo FSH luku on ?????

Turvottaa ja maha on kuin rantapallo.Jee enää yksi piikki tänään eli tuo pregnyl.
Puntio on mulle tuttu kun olen aikaisemmin käynyt luovuttamassa tuolla kyseisellä klinikalla munasoluja.

Tuli muuten mieleen että väsyttääkö teitä nuo menopur ja orgalutran??Mä olen tänään nukkunut jo 3 päikkärit ja kauhee väsy silti koko ajan.

Eikait nuo munikset itekseen tuolta lähde liikenteeseen???Ajattelin vaan kun mun lämmöt on noussu n. 36 ja yleensä mun lämpö on 35 tai jopa alle sen.Kun eikös se jarrupiikki nimenomaan estä niitten liikkeelle lähdön liian aikaisin????
 
Sharlin, Olen todella pahoillani.

Shenda81, Saattaahan ne menopur ja orgalutran väsyttäävähän. Mua ainakin väsytti siloin ku oli nuo lääkkeet menosa 1. ivf hoidossa. Ei ne munikset kyl lähde liikkeele itekseen ku sulla on tuo orgalutran menossa. Ainakin minun mielestä asia on näin.

Täällä alkaa jo epätoivo iskeä..tietää et nega tulee et pamahtaa viikonpäästä. Ei mitään oireita :( onhan vasta pp7 mut kuitenkin.. ja jos jotakin pientä oireilua on niin ne jouhtuu ärsyttävistä lugeista. Sama fiilis ku viimeksikin tuoresiirron jälkeen.. Ei me taideta ikinä onnistua.. Masentaa aika rankasti nyt. En tiedä mistä saisin ajatuksia et jaksasin tän viikon vielä odottaa.. ku tiedän jo vastauksen. Miks ei vois olla tutkimusta missä vois nyt selvittää onko mitän kiinnittymistä tapahtunut.....
 
Sannulille tulin vain ulkopuolisena toivottamaan jaksamista. Itsellä ei ollut tämän siirron jälkeen mitään tuntemuksia, kaikki meni samalla lailla kun 9 aikaisempaakin siirtoa, joista on tullut negaa. Ajattelin viikko sitten testata negan pois jo ennen veritestiä ja plussa tulikin ruutuun. Verikokeessa hcg yli 700, joten älkää stressatko oireettomuudesta!! Helppo sanoa kun itsekin toivoisi tässä jotain oireita, jotta tuntuisi todelta. Ultraa odotellessa... Jaksuja myös muille piinailijoilla! T hertta
 
Eevi-antero, koita jaksaa piikkien kanssa! Mua alkaa pyöryttämään kun näenkin piikin... Onneksi tässä toisessa IVF:ssä mies hoitaa piikit.
Sannuli, tsemppiä. Ei niitä oireita välttämättä tule vielä noin aikaisessa vaiheessa. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon :hug:
Shenda ja Karatin, täällä yksi turvonnut lisää. On kyllä tosi tukala olo. Onneksi ei ole enää montaa päivää jäljellä punktioon!
b]Sharlin,[/b] ihan mielettömästi tsemppiä sulle. tekee niin pahaa sun puolesta. toivotaan, että pääsette vielä jatkamaan hoitoja. :hug:
mä, Orgalutranit tuli kehiin eilen. Mulla on punktio todennäköisti ensi keskiviikkona. Maanantaina vielä katsotaan lääkärissä, onko tilanne vielä optimaalinen. Voi kun nyt menisi kaikki paremmin kuin ekassa IVF:ssä...
 
Hohoi, täällä taas :wave:
Kiitos kaikille lohdutuksesta :heart: . Ennakoin että näin voi käydä, vaikka kyllä sitä niiiiiiiiiin paljon kuitenkin toivoo, että jos... Pistämistä tiedossa sitten taas elokuussa |O

Parempaa onnea teille muille piinailijoille tai siirtoa odotteleville. Toivottavasti kesä saa hormoonit suosiollisesti hyrräämään :heart: :)

voikaa hyvin ja olkoon voima kanssanne ;)
Oli mukava kulkea ja jakaa tämä pieni matka teidän seurassanne. Käyn yhä seurailemassa tilannetta taustalla.
Ja Sharlin, :hug: :hug:
 
Niin ja joku kyseli mitä hoitoja mulla on takana. Eli kuusi ovulaation induktiota on tehty, joista kolme inseminaatiota. Ja nyt ensimmäinen icsi. Mullakin FSH huitelee tuolla kympin tienoilla (tai huiteli 2006, jolloin testattu), joten ei enää nyt kannata kauaa aikailla. Miehellä huonot simpat, 0% oli niitä hyviä eteenpäin liikkuvia, mutta määrä oli ok. Ja yksi keskenmenokin ollut 2006, heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Eli jotain yritystä on joskus ollut ihan "omasta takaa".

 
Sharlin ja onnenkukka :hug:

Sannuli täällä samanmoiset tuntemukset eli lugetunnelmat ja viimeisiä päiviä ennen testiä ei jaksaisi enää odottaa. Tiedän olevan turhan aikaista, mutta aamulla ajattelin testin tehdä...olenpahan taasen varautunut siihen negaan :( .

-tiki-
 
Shenda, kyllä on menopur väsyttänyt ja/tai suprecur myös. Ottahan tämä voimille..

Vähän aikaa sitten pistin kaksi annosta pregnyliä. Siinä oli sitten pistämiset vähäksi aikaa - onneksi.

:hug: Sharlinille ja onnenkukalle
 

Yhteistyössä