Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

:heart: Te ootte niin ihania, kiitos kannustuksesta :heart: Katotaan, jos huomenna meen apteekkiin, veritestiä mulle ei Taysista määrättykään (AVAlta määrättiin aina).

Plamsu älä hyvä tyttö vielä heitä hanskoja tiskiin. Kato nyt rauhassa mihin suuntaan sun oireet kehittyy :)
 
Huurre, lääkitykset olisi hyvä pitää minimissä raskauden aikana, kun ei kaikista lääkkeistä tiedä, mitä ne voivat aiheuttaa. Monista lääkkeistä on kuitenkin tutkimustietoa, eikä niitä suositella raskauden aikana, koska ne saattavat vahingoittaa sikiötä tai muuten häiritä (alkavaa) raskautta. Keskustelu on ahdistuksessa hyvä apu. Täällä palstalla on hyvä heilua, mutta ihan livenäkin olisi hyvä puhua jonkun kanssa. Joku muu voisi olla muu kuin puolisosi, vaikka toki hänenkin kanssaan puhut! Hoidot stressaa ja rasittaa parisuhdetta, siksi kummallakin puolisolla oli hyvä olla verkostoa, joille puhua ahdistuksesta ja stressistä. Helpointa olisi sinulla varmaan päästä psykologin/terapeutin kanssa juttusille hoitopaikassasi. Plussana heillä, että tuntevat lapsettomuuskuviot. Mutta hyviä ihmisiä, joilla on elämänkokemusta, on muuallakin. Sellaisen voi löytää terveyskeskuksen tai esim. seurakunnan kautta, perheneuvojia tai diakoneja. Yksityisiä terapeutteja on tietenkin, mutta se on kovin kallista.

Ps. Teratogeeninen tietopalvelu tietää lääkkeistä, joita voi/ei voi käyttää raskauden aikana.

" Teratologinen tietopalvelu: Teratogeeninen tietopalvelu on koko maan kattava puhelinpalvelu. Yhteyttä voivat ottaa raskautta suunnittelevat tai jo lasta odottavat vanhemmat, terveydenhoitohenkilökunta, apteekit ja terveydenhuollon viranomaiset. Palvelun tärkeimpiä tehtäviä on sikiövaurioiden ennaltaehkäisy. Kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12 (09-471 76 500). " http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437
 
tähtisade :wave: moi, kiva nähdä taas tuttuja! ei oo mitään tietoo noista adoption aikatauluista, ekoja papereita tässä sinne pikku hiljaa väännetään

huurre tosiaan helppo sanoo, mutta yritä vaan olla stressaamatta liikaa! ja voin kyllä suositella, että käyt juttelee jonkun ulkopuolisen kanssa, minua se ainakin helpottanut

oma ihan hengissä ollaan. Pari huonoa yötä takana, ja tiukempi työputki alkavat vaan uuvuttaa. Ens viikolla siis siirto, ja ajattelin ottaa pari päivää saikkua, mut ei taida onnistua, kun liian tunnollinen olen.... Olin yhteydessä kotikunnan tk:n mielenterveystoimistoon ja sinne sain ajan jo ens viikon pe keskustelee kriisistäni. Mut taidan joutuu siirtää aikaa, kun töissä hankala päivä. Olen kuitenkin vakaasti nyt päättänyt, että ei tän murheen alle jäädä loppuiäksi, kuhan nyt aikani suren, (kun jostain sen ajan löytäis...?? ) niin iloksi tää muuttuu. OIKEASTI uskon, että elämässä kaikella on tarkoituksensa, sitä ei vaan heti pieni ihminen huomaa.

Kaikille tasapuolisesti halauksia ja lämpimiä ajatuksia, nyt on niin paljon tapahtunut, että en pysy perillä :ashamed:

Soja

ps. miulle vois laittaa siirtopäivän tonne listaan, eli 27.5.
 
Huomenna olis ultra jonka perusteella päätetään punktiopäivä.Ja sitten siirto.En tiedä että millä perusteella sitten viljelevät 2 tai 3 päivää.

Millä perustteella ne yleensä tehdään...ja onko pitkä viljely parempi kuin lyhyt????
Ja viel sitten mietitään laitetaanko 1 vai 2 alkiota,mutta se on kait laadusta kiinni.

Vähän on turvonnut olo ja mahassa mustelmia.
 
Hei.

Täältäkin nyt kyselen ku itsestä tuntuu jotenki oudolle ja liian pitkälle ajalle tämä. Eli nyt seura sepustus mun hoidosta..

Eli lasta lähetään passin kautta hakemaan jälleen. Mulla takana raskaus ja synnytys 11/08. JA nyt normi kiertoon yritetään uutta. Eilen tikutin oviksesta plussan ja kierto oli 13. Soitin hoitajalle ja siirto tehdään vasta maanantaina.. Siis 5 päivää plussasta.. Normisti mulle tehty siirto 2-3 pvää plussasta.. Jos näin mennään niin onko toivoa saaja plussa vielä tämän ajan jälkeen. Hieman ihmetyttää noinkin pitkään venytetty siirto..

Mulla ensimmäinen lähti luomuna (eri isukki kuin toisilla ) ja toinen ensimmäisestä pas siirrosta. Kolmas ensimmäisestä tuoresiirrosta.. Ja nyt olis meno ensimmäiseen passiin raskauden jälkeen. Mutta silti askarruttaa tuo päivien päästä oleva siirto..

Kaikkea hyvää teille kaikille.

Löllykkä
 
Firefox Ja anteeksi jos tuppaan keskustelun väliin ja ymmärrän asian väärin.. Mutta ymmärsin että olet passiin menossa. Muistelen omia passeja ja aina on sanottu että rakon täytys olla täynnä... Mutta silti olen joka kerta käyny "tyhjennyksellä" ennen siirtoa. Ja aina muistan ajatelleeni etten olis kestäny jos olis rakko ollu täynnä.

Mulla ainaki 7 siirtoa takana ( voi olla pari enemmänki.. ) ja aina ollu rakko tyhjä. Ikinä ei ole lääkäri valittanu siitä että tyhjä ollu ja 2 kertaa siirto tuottanu plussan.
 
[/url][color=Green3]


Mukana menossa perjantaina 22.5.2009:




vilhelmiina72: 6.IVF punktio 5.5, siirto 8.5. pp14

Kristiina76: 4.IVF, punktio 8.5 siirto 11.5, lyhyt kaava, TAYS pp11

Dream 73:3.ICSI, punktio 11.5, siirto 13.5, VL Tre pp9

Plamsu75: 1.IVF, punktio 11.5, siirto 13.5., lyhyt kaava pp9

tiki-71: 2. IVF, punktio 12.5, siirto14.5., pp8

dreamer78: 1.ICSI, punktio 12.5, siirto 15.5, pitkä kaava pp7

Sannuli-81: 2.IVF, punktio 14.5, siirto 16.5, pp6

Huurre-80: 2.ICSI, punktio 18.5, pitkä kaava, VL pp2

Amelie80: 1.IVF, punktio 18.5, siirto 20.5, pitkä kaava, TAYS pp2

Jannika07: 2.IVF, punktio 19.5, siirto 22.5 pitkä kaava pp0

NPG: 3.ICSI, punktio 20.5. siirto 22.5.pp0

Firefox: 2.IVF:n 2.PAS, siirto 22.5. pp0

Sharlin: 1.IVF, punktio 22.5, siirto 25.5, pitkä kaava, Helsinki VL pp-
soja: 3.IVF:n PAS, siirto 27.5 pp-

Nuppu76: 2.IVF, punktio, siirto, pp-

karatin: vko 21-22,pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 22, TAYS pp-

shenda81: 1.IVF, punktio vko 22, lyhyt kaava pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

plasebo: 2.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava, OYS pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

sooda: 1.IVF:n PAS, toukokuussa pp-

Tähtisäde: 1.ICSI:n PAS, toukokuussa pp-

Zin: 2.IVF,vko 22-23, lyhyt kaava, pp-

pappis: 3.IVF, vko 25,pp-


Haamun saaneet: :eek:




[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Junnu: 4.ICSI
nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF
millis1981: 1.IVF:n 1.PAS
tahtoovauvan: 1.IVF
jenni-juulia: 1.IVF
batinka: 1.ICSI
valdelsa: 2.IVF:n 1.PAS
Milliäinen: 2.IVF
emily81: 1.IVF:n 1.PAS
Nea-Milla: 2.IVF


Myöhemmin onnistuvat: :hug:

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS
Kenzo: 1.IVF
Minska: 1.IVF/ICSI
pirppa75: 1.IVF
Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Zin: 1.IVF
Rockafella: 1.ICSI
Miimi78: 3.ICSI
Haave: 1.IVF:n 1.PAS
Kipsu: 4.IVF siirto 4.5
onnenkukka: 1.ICSI



 
menikö oikein?

Täällä mä taas pöhkin. ehkä tarvis keksiä jotain tekemistä; olis sitä tossa vaikka kuinka paljon kotitöitä, mut ei kiinnosta.
Eilen nukuin 16-18 sohvalla, menin 23 nukkumaan ja heräsin 4 jälkeen... kyllä mä sen jälkeen vielä sängyssä pyörin, mut eipä nukuta aamuöisin. muuten kyl väsyttää päivällä ja illalla.
Tänään taas semmoinen fiilis heti herättyä, että ei tässä mitään raskaana olla. :'( :ashamed:

MITÄS muille kuuluu? Vilhelmiina?

Paljon tsemppiä tänään piinansa aloittaville, teitä onkin monta! :)
 
FirefoxKyllä. Rakon pitää olla täysi siten näkyvyys kohtuun on hyvä kun siirtävät alkion. Niin mulle on sanottu joka ikinen siirto ja niitä on ollut 8 kipaletta ja noissa Naikkareiden papereissakin lukee, että pitää olla virtsaamatta 2h ennen siirtoa.Itse mietin nyt että daa ! miten se onnistuu jos on paljon myöhässä lääkärin aika:eek:

dreamer - Mäkään en saanut unta...Jännitän varmaan siirtoa...ja sitä miten meidän alkiot jaksaa...sun oire (ei väsytä)kuulostaa niin tutulta ja hyvältä....bdbdbdbdbdbdbdbdbddb

ON - heräsin tuossa klo 6 ja oli aika kipee vatsa...Kävin nappaamassa Panadolia ja sain nukuttua vielä 1h....Eilen otin vain 2 panadolia päivällä...
Eilen tuli ilmiriita miehen kanssa... :x Hän EI pääse tänään siirtoon kun duuni ei anna periksi..Jumalavita mä suutuin ja olin jo ottamassa avioeroa :D No, ei nyt sentään mutta oikeesti Tää on tärkee päivä ja tiesin tän päivän hyvin ja nyt ei sitten pääsekään...Aivan sama..Menen sitten yksin...*vihainen edelleen*

-Jannika-
 
shendalle, unohtui sanoa, että meille yksityisellä on siirretty 2pvän alkiota eli 4-soluisia sekä 3pvän alkioita joilla sitten 2 krt on plussattu mutta kunnallinen yleensä tekee vain 2pvän viljelyitä mutta nyt tuli 3pvän kun eilinen oli pyhä.
3pvän viljelyissä näkee ainakin alkaako alkio kehittymään yli sen 4-solun..tosin sitten katoa voi käydä enemmän jos alkioita ei ole paljon...ja joskus 4-soluinen alkaa kehittymään kohdussa mutta ei maljassa ..Nää on näitä ihme hommeleita...Aikalailla tsäkästä kiinni miten vahva alkio siirretään oli sitten 4 tai 8-soluinen. Raskauksia alkaa myös 2-soluisilla tai sitten blastovaiheessa olevilla joilla soluja on jo satoja(5pvän viljely) joten..sitä ei kukaan osaa tietää...

-Jannika-
 
Hei taas!
Täällä käykin sellainen vilske etten oikein pysy kärryillä :)
Aika moni kirjoitteli henkisestä jaksamisesta. Mulla oli kanssa pari viikkoa sitten kova paikka kun ekan IVF:n pakkanen käytettiin loppuun eikä tullut haluttua tulosta ekasta hoitokerrasta. Viisi päivää oli mieli tosi maassa, itkeskelin enkä oikein saanut mitään tehtyä. Töissä sain joten kuten käytyä. Lääkäri sanoi, mulle kun itkin sen vastaanotolla, että voisin mennä niiden psykologin juttusille. Tällä kertaa en vielä mennyt, vaan aloin kirjoitella tänne keskustelupalstalle. Tästä on ollut mulle TOSI paljon apua. Vertaistuki on tässä tilanteessa kullanarvoista. Ystäville voi puhua, mutta ne ei kuitenkaan voi täysin ymmärtää kun eivät ole samassa tilanteessa. Jos tämä seuraava IVF menee liian rankaksi niin varmasti kyllä menen jonkun ammattilaisen juttusille. Ei tämän takia kannata päätään hajottaa kokonaan. Henkistä jaksamista kaikille!
Hoidosta puheenollen, parin tunnin päästä olisi lääkärikäynti (takana siis viiden päivän piikittely) ja pikkasen jännittää, että onko siellä taas liikaa tavaraa. Olo on ainakin tosi turvonnut. Mulla tosiaan oli ekassa hoidossa hyperi, joten pelottaa että se tulee taas... No parin tunnin päästä selviää :)
 
Jannikalle vielä... Mun mies ei ole kanssa ollut mukana siirroissa ollenkaan töiden takia. En mä kyllä oikeastaan ole edes kaivannut sitä sinne. Punktioon kyllä sen halusin mukaan rauhoittelemaan mua. Olen ottanut sen asenteen, että kunhan käy se ne siittiönsä luovuttamas niin mä hoitelen sitten loput. Tottunut jo muutenkin ramppaamaan lääkärissä harva se päivä. Pikkasen se kyllä välillä ärsyttää kun mies pääsee näissä niin helpolla....
 
Pikaseen omanapaisuutta...
Apteekissa käyty B) Lähetään vkonlopuksi reissuun, niin testaan (jos tarvetta vielä on...) vasta maanantaina. Ainakaan vielä ei vuotoa oo tullut, nyt siis pp11. Voihan tuo olla, että nuo Luget+Zumenon on nyt niin isolla annoksella (200mgx3 ja 2mgx3), että estävät vuodon alkamisen... who knows :D

Kivaa viikonloppua kaikille :wave: Mietitään välillä muutakin kun hoitoja, sehän se onkin helppoa eikö ;)
 
Tänään oli ultra ja yhteensä 10kpl muniksia kummallakin puolella kooltaan n.15mm.
Tänään vielä yksi satsi menopuria ja jarrupiikkiä.
Huomenna pegnyl,maanantaina punktio ja siirto olis torstaina.

Lääkäri kysyi että haluanko 2 vai 3 päivän viljelyn ja mä sanoin että jos 3.
Sitten 2 päivää siirrosta eli ke rupeen tunkee noita lugeja 1tabu 3 kertaa päivässä.

Ja laiteaanko noita lugeja sinne raskaustestiin asti???
 
shenda Lugeja käytetään raskaustestiin asti, ainakin niin mulle sanottiin.
Mitenkäs Huurre voit nyt?
Mulla tänään punktio, viime yönä en nukkunut juuri mitään vaan stressasin ihan ahdistuneena. Kaikki meni kuitenkin hyvin, tulos 9 rakkulaa, eli vähän oli katoa 13:ta, toivottavasti niistä selviytyy suurin osa!
 
Huhuu, pikainen tervehdys!

Jannikalle Tsemppiä siirtoon!! :) (taitaa tulla jo myöhässä, mut parempi myöhään..;) )
Mun vatsan toimimisesta tuli muuten turhan aikasin hehkuteltua. Eilinen oli ihan karmea päivä sen suhteen. Ihan kuin puukkoa yrittäisin saada ulos tuolta suolesta. Ja ukko vielä kehtas sanoo, et jos niillä jäi sinne joku instrumentti :) Viiltävää suolikipua oli siis eilen joka vessakerralla.
Tänään näyttäis pikkuisen valoisammalta...Pitää nyt lopettaa tuo rypäleiden syönti. Sekin kerää ilmaa vatsaan mokoma. Ne kun on muuten niin hyviä!!

Kristiinalle Juuri noin! Välillä muutakin ajattelemisen aihetta kehiin ja reissuun! Elämää on tämän touhun ulkopuolellakin. Mukavaa reissua ja tsemppiä maanantaille! :) Toivossa elämme.. ja peukkuja pidämme!

Shenda Tuuhan kertoo ultrakuulumiset ja punktiopäivä! :) Peukut sullekki pystyssä, että kaikki olis mahdollisimman hyvin!

Nuppu Kiitos samoin roimasti henkistä jaksamista sinnekkin päin! Tämä on semmonen erikoiselämäntilanne, että KUKAAN joka ei oo tätä kokenut, ei voi ymmärtää. ONNEKSI on nykyisin tämä kanava, jota pitkin saa tätä korvaamatonta vertaistukea. Tää on ollu mulle kans TOSI tärkeä juttu!
Se on vaan ihan eri juttu ku teistä joku sanoo tsemppisanoja, kuin joku semmonen joka ei oo perillä. Vaikka ne ystävät on muuten kuinka tärkeitä ja korvaamattomia nekin.

Soja Oon aatellu ottaa yhteyttä tohon Terapiapalvelu Tunnetilaan, jota lääkäri suositteli. Ihan varmasti on siitä ainakin jotakin apua, että juttelee.

Electralle kiitos noista lääkeselvittelyistä ja rauhoitteluista :)

OMAA Eilen täällä murehdin, että miten pärjään tulevina öinä, kun mulla ei oo mitään takaporttia (rauhottavaa tarvittaessa) ...Lueskelin eilen netistä tismalleen samanlaisista peloista joita mul tulee ahdistuksen yhteydessä.. Googletin "psykoosin pelko".. Sieltä tuli tosi hyvä keskustelu, joka rauhoitti mun mieltä. Viime yönä ei tullut sitten edes tarvetta lääkkeelle. Näin pienestä se on näköjään kiinni :) On sitä melko reppana!!!
Tosin sitten oli muut murheet, jotka vaivas yöllä. :(
Heräsin selkä/hartiajumiin ja hermosäryt oli niin kovat, että jouduin nousemaan ja jumppaamaan moneen otteeseen eikä sekään oikein auttanu.. Mieskin yritti vähän hieroa mutta ei siitä "hiplaamisesta" tullut muuta kuin kiukkua :) Ei kuulema yöllä oo oikein voimissaan. No, onhan se sikäli ymmärrettävää ..
Kaks tuntia siinä sitten valvoskelin kunnes uni voitti kivun.
Ja aamulla tuli todettua että vaivojen määrä on vakio :'(

Ei auta kuin pikapuoliin soitto hermoratahierojalle ja sitä kautta kuntoon!

Tulipa taas vuodatettua...
Jaksamisia teille näiden mun blogien kanssa :)

Ja hurjasti TSEMPPIÄ kaikille piinistelijöille ja ihan kaikille!

Nyt alan jatkamaan todistusten tekemistä |O

-Huurre pp2 (Helmi masussa ;) )
 
Sharlin Kiitos kysymästä, tuossa yläpuolella onkin sulle selvitystä mun voinnista :)

Tarkoititko siis, että 9 munasolua tuli punktiosta?
Eiköhän ne teidän solut ole sinnikästä laatua ja tulee mahd hyvä tulos! Meillähän 8:sta puolet saatiin alkioiksi. Mielestäni hyvä tulos! Tsemppiä kovasti jännitykseen sullekkin! :wave:
 
Nyt on siirto sitten tehty :D TOP-alkio 8-soluinen siirrettiin ja 8 jäi pakkaseen. Pari niistä oli 5-soluisia eli hitaampia mutta muut hyviä 8-soluisia joten ihan tyytyväinen olen. Jos oltaisiin siirretty 4-soluisena olisi jäänyt enemmän pakkaseen mutta nyt ainakin tiedetään että nämä 8 on vahvoja sissejä =)
Olo tänään huonompi kuin eilen..ilma kiertää mahassa ja mitään ei tule vaikka kuinka tikistää..Inhottavaa Huurre -vai, että instrumentti jäi sinne..kauheeta :LOL:
Lääkäri sanoi, että seksiä saa harrastaa siihen minä että ei kuule ole ekana mielessä
:eek: ja että spinning ei nyt oikein olisi suotavaa..No, en todellakaan sinne menisi tän olon kanssa...Rauhallista kävelyä suositellaan ja JOS raskaus alkaa voi hyperi tulla päälle...
Illalla menen vanhempien luo grillaamaan ja saunomaan.....Huomenna kuntoutus-kaveri (huonekaveri) tulee kylään teen meille ruokaa ja istutaan iltaa ja jutskaillaan..eli kivast menee nämä eka piinapäivät :wave:
Ensi-viikolla en sitten koneelle pääse jotan joudun ilman teidän tukea piinailemaan..kun siellä kylpylässä ei ole nettiyhteyttä...Mutta jo pe eli pp7 palaan teidän luo..
Veritesti on 2.6 eli pp12 MUTTA kotitestin teen todellakin aikaisemmin...

-Jannika-
 
Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
[/url][color=Green3]


Mukana menossa perjantaina 22.5.2009:




vilhelmiina72: 6.IVF punktio 5.5, siirto 8.5. pp14

Kristiina76: 4.IVF, punktio 8.5 siirto 11.5, lyhyt kaava, TAYS pp11

Dream 73:3.ICSI, punktio 11.5, siirto 13.5, VL Tre pp9

Plamsu75: 1.IVF, punktio 11.5, siirto 13.5., lyhyt kaava pp9

tiki-71: 2. IVF, punktio 12.5, siirto14.5., pp8

dreamer78: 1.ICSI, punktio 12.5, siirto 15.5, pitkä kaava pp7

Sannuli-81: 2.IVF, punktio 14.5, siirto 16.5, pp6

Huurre-80: 2.ICSI, punktio 18.5, pitkä kaava, VL pp2

Amelie80: 1.IVF, punktio 18.5, siirto 20.5, pitkä kaava, TAYS pp2

Jannika07: 2.IVF, punktio 19.5, siirto 22.5 pitkä kaava pp0

NPG: 3.ICSI, punktio 20.5. siirto 22.5.pp0

Firefox: 2.IVF:n 2.PAS, siirto 22.5. pp0

Sharlin: 1.IVF, punktio 22.5, siirto 25.5, pitkä kaava, Helsinki VL pp-
soja: 3.IVF:n PAS, siirto 27.5 pp-

Nuppu76: 2.IVF, punktio, siirto, pp-

karatin: vko 21-22,pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 22, TAYS pp-

shenda81: 1.IVF, punktio vko 22, lyhyt kaava pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

plasebo: 2.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava, OYS pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

sooda: 1.IVF:n PAS, toukokuussa pp-

Tähtisäde: 1.ICSI:n PAS, toukokuussa pp-

Zin: 2.IVF,vko 22-23, lyhyt kaava, pp-

pappis: 3.IVF, vko 25,pp-


Haamun saaneet: :eek:




[color=Green3]Plussanneet:[/color]

Junnu: 4.ICSI
nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF
millis1981: 1.IVF:n 1.PAS
tahtoovauvan: 1.IVF
jenni-juulia: 1.IVF
batinka: 1.ICSI
valdelsa: 2.IVF:n 1.PAS
Milliäinen: 2.IVF
emily81: 1.IVF:n 1.PAS
Nea-Milla: 2.IVF


Myöhemmin onnistuvat: :hug:

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS
Kenzo: 1.IVF
Minska: 1.IVF/ICSI
pirppa75: 1.IVF
Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Zin: 1.IVF
Rockafella: 1.ICSI
Miimi78: 3.ICSI
Haave: 1.IVF:n 1.PAS
Kipsu: 4.IVF siirto 4.5
onnenkukka: 1.ICSI
 
Terve te kaikki tulevat äidit! =) :heart:
Liityn pinoon. Taustalla olen jonkin aikaa seuraillut, mutta nyt alkaa ahistaa niin paljon että on pakko päästä jollekin kertomaan... Mulla eka IVF menossa, tänään ultrassa löytyi neljä pikkuruista munarakkulaa jotka sitten punktoidaan ensi keskiviikkona, eli 27. päivä. Kauhea pettymys mulle oli tuo rakkuloiden määrä ja koko, mutta ehkä niistä vielä jotain tulee... Aiemmin ollaan yritetty inseminaatiota, mutta niissä piti jättää prosessi kesken kun sain "ylireaktion" lääkkeistä eli rakkuloita tuli liian monta. Aika ironista, että nyt kun sit pitäisi monta saada aikaiseksi niin tulikin vaan neljä... :(
On ollut ihana seurata teidän kaikkien edesottamuksia ja tuntemuksia, kun omassa kaveripiirissä ei oikein vastaavaa kokeneita ole (tai ainakaan niistä ei puhuta). Suuri hali :hug: teille kaikille, onnittelut jo plussanneille ja tsemppiä meille jotka vielä odotetaan sitä suurta uutista!
P.S. Ettehän kukaan loukkaannu, mutta mä olen vakaasti sitä mieltä, että mehän OLLAAN tuleviä äitejä KAIKKI!!! :heart:
 
Shenda, mulla on sama aikataulu kuin sinulla. Maanantaina punktio ja torstaille on kaavailtu siirtoa, jos siirrettävää on. (Viime kerralla eivät alkiot jaksaneet kahta päivää pidemmälle.)

5-6 follia olisi kypsymässä maanantaille. Pienemmistä ei tiedä. Nämä jos hedelmöittyvät, voisi olla toivoa saada yksi siirrettävä alkio, kun siittiöiden frarmentaatioindeksi on 35. Aika paljon jossitteluja.. Eikä se vatsakaan toimi..

Jannika, hieno homma! :flower:

Lugeja tai vastaavia progesteronipompuloita käytetään raskaustestiin tai kuukautisvuotoon asti. Jos testi näyttää plussaa, niiden käyttöä jatketaan pidempään. Jos progesteronin lopettaa liian aikaisin, kuukautiset voivat alkaa ja alkanut raskaus voi mennä menojaan. Muistaakseni useampia viikkoja tulee lääkettä käyttää, mutta en nyt muista kuinka pitkään.
 
Tänään sitten siirrettiin kaksi alkiota. Ja testin sais tehdä pp 16 eli 7.6. joten pitkät tulee olemaan piinapäivät.
Itselläni on nuo progesteroni-kapselit ja kätilö sanoi, että jos/kun raskaustesti on positiivinen, niin niiden laittoa jatketaan raskausviikolle 12 asti.

Täytyy kyllä ihmetellä, että lääkäreissä on kyllä eroja, kun tekevät näitä tutkimuksia. Tämän päiväinen lääkäri oli taas kovakourainen, että oikein sattui 'ankankaulan' laitto :( Tekikin mieli sanoa, että jatkossa en halua tämän lääkärin hoidettavaksi. Tämän lääkärin kohdalla tuleekin aina tunne, et on vaan liukuhihna kamaa ja seuraava odottaa jo oven takana. Ja jotkut lääkärit jaksavat sitten selittää limakalvojen paksuuden, moniko soluiset alkiot siirretään ym ym. Mutta näkyy olevan arpapeliä, et kuka milloinkin on.

 

Yhteistyössä