***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

Täällä ollaan, ihan kotosalla! :wave:

Makoilu sai supistukset rauhoittumaan, ja vauvakin liikkuu normaalisti, joten nou hätä. Kotona olen edelleen...

Mutta nyt taas makoilemaan.

P.S. Kiva loma meillä miehen kanssa, kun ei päästä yhdessä mihinkään ja mies joutuu tekemään KAIKKI mahdolliset kotihommelit :p
 
Nyt on odotettu 4D takana ja kaikki loistavasti! Lääkärin mukaan mulla on oppikirja raskaus ;) Vauva oli pysynyt tyttönä, huh huh ja on kuulemma niin sukupuoli niin selvä kun selvä voi olla. Painoa oli 1200g eli vieläkin viikon edellä kasvussa eli sen mukaan laskettu aika olisi 16.4. Ihanasti näkyi kaikki piirteet ja lääkäri totesi saman kuin minä miljoona krt eli vauva on tosi aktiivinen! Kohdunkaulaa yli 5 cm jäljellä ja vauva oli pää alaspäin mitä olin aavistellutkin.
En saanut jostain syystä tähän liitettyä kuvaa, voisiko joku kertoa miten?!?! mutta käykää katsomassa prinsessan kuvaa profiilistani! On tytöllä isänsä huulet eli ihanan isot ;) Eikä muuten maksanut 4D kuin 120? eli ei paha...
 
Mavi hyvä että olet kunnossa, munkin piti täältä työn touhusta ja alkaa huolestua sinusta :heart: , mutta nyt voin palata rauhassa työnpariin.

Malttamaton ihana kuva :heart: ja hyvä että kaikki hyvin.

Tälläistä vain pikaisesti, nyt kiiruusti jatkamaan töitä :whistle:
 
hienoa Mavi että kaikki on kunnossa =) me täällä jo huolestuttiin sun puolesta.

Malttamaton: Mukavia ultrakuulumisia on aina kiva saada. Ja täytyy myöntää että isot on vauvan huulet =) Oikein pusuhuuli.. söpöä =)
Voisin jossain vaiheessa yrittää laittaa meidänkin pirpanan kuvaa profiiliin (siihen tarvitaan vaan yks insinööri... meinaan mies) mun mielestä meidän vaavilla on ihan isänsä nenä =)
 
Mukava kuulla ettei Mavi missää osastolla makaa.. JA hienoja uä-uutisia malttamaton! Mulla on se nyt sit viikon päästä vihdoin edessä tuo 4D. Voi miten mä jaksan odottaa...? Saitko muuten jo syntymäpainosta arviota? Kun mä toivon kovasti että ens viikolla lääkäri voisi sitä jo veikata. Meillä kun kaupunki ei enää ultraa tarjoa, ellei epäillä liian isoa tai pientä tai et jotain muuta olis vialla. Tosin tällä kohdun kasvulla varmaan pääsen taas (niinku esikoisestakin) rv 36+ siihen kokoarvio-uä:n.

Oltiin muuten pojan kanssa aamulla pulkkamäessä! Vähän oli kivaa, tosin mulla alkaa ton mahan kanssa pulkasta nouseminen tehdä tiukkaa, pitää kieriä pulkasta ulos... hauskan näköistä varmaan!

Anu (28+2)
 
Kävin tuossa hiukan kurkkimassa muiden pinoja ja nyt sitten on kaikki Joulukuiset jo synnyttäneet ja tammikuisissakaan ei tainnut kuin muutama enää olla jäljellä. Helmikuisissa oli jo neljä käynnyt synnyttämässä myö... Hui, kauhistus.. Tuntuu että ihan hetki sitten oltiin uusimmat odottajat täällä ja koko ajan vaan lähenee se meidän H-hetki..

Mavi Onneksi kaikki kunnossa siellä... Ikäviä tuommoiset säikytykset...

Nyt olisi jälleen kolme vapaata... Pitää siivota joku päivä oikein kunnolla täällä... Pölyä tuntuu olevan jo joka paikassa.. Keskiviikoksi lupasivat kunnon pakkasta niin varmaankin sitten silloin tulee siivottua... Eipä tarvi pihallekaan sitten lähteä.. ;) Meillä miehen kanssa olisi oikein kokonainen yhteinen vapaa päivä huomenna... Viime kerrasta onkin aikaa kun sellainen yleellisyys on ollu...

Muuten täällä kaikki kuten ennenkin.. Supistuksia en ole vielä omasta mielestäni tuntenut ollenkaan.. Mutta sehän ei vielä tässä vaiheessa onneksi haittaa... :whistle:

Eipä mulla muuta.. Pitää nyt jäädä ihmettelemään tuota kalenteria ja sitä mihin on nuo kaikki päivät kadonneet... :p
 
Tervehdys kaverit!
Viime viikko vierähti uutta liikettä rakentaessa enkä juurikaan ennättänyt täällä käymään.. Tämä viikon saakin sitten ottaa rauhallisemmin.
Tänään oli neuvola ja siellä kaikki? hyvin, paitsi et neuvola täti löysi kortistani hassun viimekertaisen lääkäri merkinnän jossa kohdunsuu olisi jo pehmentynyt ja kanavaa jäljellä 2,5cm (lyhentynyt 0,5cm) itsekään en ollut moista huomannut ja tästä sitten riittikin ihmettelemistä että miksi lääkäri ei mitään maininnut asiasta. No sain samalle lääkärille kontrolliajan keskiviikolle, ni paikat tarkistetaan varmuuden vuoksi.
Toivotaan ettei mitään ihmeellistä...
Sain myös lähetteen varmuudeksi maksakokeisiin, jaloissa ollut kutinaa. =(
Vauvalla kaikki hyvin, samoin minulla kaikki arvot kohdallaan. Painoa tullut nyt yhteensä 12kg. Mua on huvittanut maininnat mahanympärysmitoista, ku te tunnutte olevan kovin pikkasia ;) meikäläisellä ympärys jo 126cm, mut en mä ikinä mikään langanlaiha ole ollutkaan, täytyy olla mistä ottaa kiinni =)
Meillä hajos kamera ja odottelen nyt vakuutusyhtiöltä uutta tilalle, täytynee sitten heti testailla ja laittaa mahakuvia tänne.
Tällä viikolla ollaan ajateltu aloittaa Voicen huoneen laitto, katto pitää uusia, seinät maalata ja listoittaa. Onneksi kaikki tarpeet valmiina. Sitten pääsen vihdoin vauvanvaate pyykille ja laittamaan tavaroita paikoilleen. Ostin käytettynä kehtoon mobilen, puuhamaton kahdella eri lelutelineellä =)
Appivanhemmat olivat LasPalmasissa pari viikkoa ja toivat vauvalle upeita mekkoja ja tossuja, juuri sopivia varmaan sitten kesällä =)
Tulipas siinä omanapa kerrontaa. Täällä tuntuu kaikilla menevän ihan hienosti
Oon itse alkanu soittaan Mobilen soittorasiaa vauvalle iltaisin ennen nukkumaan menoa, se rauhoittaa häntä ja uskoisin että on sellainen ääni mikä rauhoittaa sitten hänen synnyttyäänkin.

Nyt mä lähden syömään laskiaispullaa, nam!
Voikaa hyvin!

Minä + Voice 30+1
 
Heissan!

Kävin tänään tilaamassa uuden vaatekaapin vauvan huoneeseen, jotta minäkin pääsen muutaman viikon päästä laittamaan tavaroita paikalleen.

Oma olo ihan ok. Väsymys vaivaa. Torstaina on neuvola niin saa tietää onko hb mennyt liian alas.

On mulla teille kysyttävääkin: nimittäin vauvan hatusta, että millaisen aiotte hankkia? Vaikka onkin toinen lapsi tulossa (syntyi heinäkuun lopulla) niin en oikein osaa ostaa hattua. Huhtikuun alussa on vielä kylmä, mutta ainakaan pienellä paikkakunnalla ei enää saa paksuja toppahattuja vaan ne on melko ohkaisia ns. kevät hattuja ja minusta ohuita vauvalle. Toki laitetaanhan sinne kypärämyssy sekä haalarin huppu, mutta silti tuntuu epäilyttävältä nämä ohuet. Vauvan päästähän lämpö haihtuu, jonka vuoksi ei ohut hattu minusta käy. Auttakaa hyvät toverit?? Oisko vielä esim. lindex, kappahl, h&m paksumpia hattuja? Meiltä kun on niihin reilu 60 km matkaa niin ei viittis ehkä pelkän hatun takia sinne ajaa.
 
Kiva nähdä noita ultrakuvia =)

Mutta voi apua, Huvikummun Vääpeli, tuosta hattupohdinnasta tuli pieni stressi - miten tällainen ensikertalainen ikinä oppii pukemaan vauvalle oikean määrän vaatteita oikeaan aikaan?? En ole tajunnut mitään paksua hattua ajatellakaan...

Kertokaahan, mitä suunnilleen kannattaa varata vauvalle kotiinpaluuvaatteiksi huhtikuulle? Vaikka vaikeahan se on tietty varmaksi sanoa, kun ei yhtään tiedä millainen ilma on silloin.
 
Tervehdys!

Hyvä, Mavi, ettei sen kummempaa kuin kotilepoa sitten kehiin. =) Mies vain kotihommiin sitten.

Huvikummun vääpeli hatusta kyseli, enpä ole tullut ajatelleeksi asiaa. Esikoinen syntyi lokakuun lopussa, ja käytimme hänellä ulkona ihan tavallisia ohuita kypärämyssyjä ja varmaan sitten siinä päällä huppua tai paksumpaa lätsää... Kyllä luulisin, että kypärämyssyn ja hupun yhdistelmällä pärjäisi kevätvauvakin. Toki hupun pitäisi olla sitten sellainen kursittava malli, ei mikään lerpattava.

Meillä on kyllä aikamoinen pinkka Anton vanhoja myssyjä, niitäkään ei kaikkia tullut edes käytettyä :| Mua harmitti muuten hirveästi, kun jäi vauva-aikana niin vähälle käytölle osa vaatteista, ja nyt täytyykin etukäteen rankalla kädellä karsia vaatteiden määrää. Saiskin aikaiseksi, tuolla ne kellarissa odottavat, noin kuutiometri tai yli. Siltikin sukulaiset lappaa nyt tälle toiselle lisää ihan hyvää hyvyyttään. Ei kai sitten muuta kuin vanhasta päästä osa pois vaan.

Angel muuten, mäkin oon joutunut maksa- ja sappikokeeseen sekä esikoisesta että tästä toisesta. Puhtaat tulokset tulivat kyllä, eiköhän sullakin :hug: Mulla oli myös kutinaa, tässä raskaudessa joskus varmaan ennen puoltaväliä ja Antosta loppupuolella, ehkä näihin vastaaviin aikoihin tai jonkin verran myöhemmin. Silloin Antosta oli pahempaa: vatsa kutisi, sormet, varpaat ja jalkapohjat kutisi tosi ärsyttävästi. Raavin ja sain sormet ja varpaat ihan vesikelloille ja lisäksi jalkapohjien iho kuoriutui :eek: Olikin sitten synnytyksen jälkeen jonkin aikaa tosi silkinpehmeän jalkapohjat meitsillä :D Kummallisia oireita todellakin, eikä niihin mitään syytä löytynyt. Atooppinen iho mulla on, se ilmeisesti sitten raskauteen yhdistettynä aiheuttaa outoja juttuja.

Kyllä se aika vaan tosiaan kummasti kuluu. Meillä alkukuisilla ei enää laskettuun olekaan kuin jotain 2 1/2 kk. Itselläni 10 vk 4 pvää. Viikkoina laskien tuntuu kyllä aika pitkältä, tuohan on sama kuin koulujen kesäloma aikanaan. No mutta nopsaanhan tämä menee vaippoja ommellessa yms. ja kuitenkin sitten kaikki on varmana vaiheessa, kun tyyppi tulee monta päivää tai viikkoa lasketun ajan jälkeen. :)

Kävinpä äsken jättämässä jäsenhakemukseni (lopulta) sinne kestoilukerhoon, tuli ihan reilunmittainen tauko tähän kirjoittamiseen, kun jäin sinne ihailemaan muiden tekemiä hienoja vaippoja... Kas kun vielä muistin tulla tämän lähettämään!

Mukavaa alkanutta viikkoa toivotellen Kalenteri, Paapau 29 + 3 ja pieni iltanärästys :|
 
Huomenia

Kiva et Mavilla kaikki hyvin :hug:
Itelle ei mitään uutta. Huomenna ois sit se sokerirasituskoe :x
Mä nyt sit kans mittasin mun mahan ympäryksen ja iso lukuhan sieltä tuli eli 123cm. :LOL: Mut ei sitä missään missi mitoissa oltu ennen raskaaksi tulokaan ;)
Mun pitäs tänään käydä teettämässä kolme lisä hyllyä vaatekaappiin, et saa niihin sit vauvan vaatteet. Olen jo joitakin pessyt mut suurin osa on vielä pesemättä tuolla varastossa.
Eilen ostin tuttipullon,rasvan,saippuaa ja ym... vauvalle. Sänkykin on koottuna tossa meidän makkarissa =)
Nyt mäkin pystyn käymään meidän koiran kanssa lenkillä paremmin, ku kävin eilen ostamassa sille valjaat ni loppu se ainainen vetäminen :D
Joo niinkun kalenteri tossa kirjoitti ni kyl tää aika vaan tahtoo äkkiä mennä :eek: Tuntuu et vastahan mä plussasin ja lakin et miten pitkä aika on sinne kevääseen ennenkun on huuhtikuu :LOL:
Mut ei sit muuta ku voikaahan paksusti vielä :wave:

Baby dream ja "Topi" 27+1
 
malttamaton ihan kivan kokoista likkaa teille veikattu, tosin ei se nyt vielä mikää iso ole jos 3,7kiloa on.. Tai no, iso, mut ei mikää jättiläinen! Mulla esikoispoikaa veikattiin 3,2kiloiseksi ja se piti hyvin paikkansa, tuli 3,1kg kokoinen muutaman päivän yli la:n. Isoista vauvoista puheenollen.. Tuttu synnytti syksyllä yllärinä ison vauvan, syntyi laskettuna päivänä ja oli 4,7kg! Siinä vasta ISO vauva! Hehe, heikompaa hirvittäis, onneksi ei tämä äiti tiennyt et on noin iso tulossa - synnytys sujui ihan hyvin pojan koosta huolimatta.

Huvikummun Vääpeli mullahan esikoinen syntyi huhtikuussa ja sillon pärjättiin ruskovillan silkkimyssyllä (joka oli jo laitoksella mukana) ja siihen pistettiin ulos päälle mumman tekemä villamyssy (semmonen mis tulee "kolmio" otsalle) ja tietenki vielä huppu lisäksi. Se riitti ihan hyvin. Lämpötilat nousee huhtikuussa kuitenki niin nopeaa siihen 10 ja pian jo 15 asteen tienoille, et ei ollut tarvetta kunnon toppalakille. Kuin ei myöskään toppahaalarille- jonka ostin mutta oli käytössä vaan kerran, kerrospukeutuminen riitti - tyyliin ohuet sisävaatteet, joku toinen sisävaatekerta, fleece-haalari ja ulos vaunuihin vaik täkki vielä päälle. Ja autoillessa riitti ihan hyvin ku alkumatkaksi heitti pienen viltin kaukalon päälle, sen sai sit helposti pois ku auto lämpeni.

Ja vauvantavarahankinnoissa minä taidan olla viimeisenä matkassa, mä en ole tehnyt yhtään mitään vauvan tulon eteen! Kaikilla muilla tuntuu jo olevan kaikki valmiina...

Anu 28+3
 
onko teillä jotain vinkkiä miten saada esikoinen viihtymään neuvolassa? ekaa kertaa ois perjantaina tilanne että yksin meen tytön kanssa äitiysneuvolaan ja neiti saa itkukohtauksen sydänääniä kuunnellessa jo silloin kun iskä on pitämässä sylissä. lelut ei auta, se on testattu. kiva vaan siinä sitten antaa toisen huutaa :/
 
Huh.. tulipas sitä nukuttua tänään pitkään :eek: Menin kyllä nukkumaankin vasta puolenyön tienoilla, kun yleensä jo kymmeneltä sängyssä.

Tänään olis sit pitkästä aikaa neuvola. Viimeks on ollut 7viikkoa sitten. Uskallauduin äsken vaakalle ja painoa on siitä tullut lisää 4kg... eli tiedän mitä terkka mulle sanoo. Varsinkin kun viimeks jo tokaisi et nyt on sit kaikki raskus kilot jo kasassa. No sanokoot mitä sanoo.. ihan sama!! Tosin kyllä toi painon nousu vähän itseäkin harmittaa :( Pitäis varmaan alkaa kasomaan mitä suuhunsa pistää.
Mä laihdutin ennen raskaaks tuloa 24kg noin puolessatoista vuodessa ja tietenkin lopetin sitten laihduttamisen kun raskaaks tulin, niin terkkakin sanoi sitä et varmaan siks noita kiloja on tullutkin niin paljon, elimistö "haluaa" niihin kiloihin takaisin missä joskus olin... no matka ei enään ole pitkä :ashamed:

Hatuista ollut puhetta. Mä en ole oikeastaan edes ajatellut asiaa. Paria ihan pientä toppapukua olen kaupassa ihastellut, mut päättänyt sitten olla ostamatta. Käyttöaika jäis varmaan tosi lyhyeksi, joten eiköhän se aika pärjätä kerrospukeutumisella. Tuleekos äippäpakkauksessa muuta hattua kuin se kypärä ja toppapipo? Täytyykin anopille sanoa et jos kutoisi jonkun pikku myssyn.

Vuotaraaputin: Onpas sulla kinkkinen pulma! Saisko sitä ääntä laitettua hiljaisemmalle, jos ei sitten toista pelottaisi se ääni niin paljoa? Tai jos vaikka tyttö saisi stetoskoopilla kuunnella omia sydän ääniä ensiksi? Vai onko se itkun aihe se että äiti on siinä pöydällä tutkittavana?

Mä en edes tajunnut kysyä silloin 4d-ultrassa mahdollista koko arviota. Sen hetkisestä koosta sanoi vaan että normaalikokoinen =) No ainakin siellä viikon 30 jotain neuvolalääkärissä ultrataan, jos silloin sais jotain arviota asiasta.

Jaahas, jos painelisi suihkuun!

Joanna + tiltiäinen 29+4
 
Joanna Minealle iskee paniikki ihan siitä että äiti menee siihen pöydälle. yleensä rauhottuu kun tasainen syke alkaa kuulua, mutta isäänsäkin puristaa niin lujaa että on kynnenjäljet kädessä jälkeenpäin :/

onko muuten teillä millaisia unia? mä en ole nähnyt synnytyksestä/omasta vauvasta vielä unia, mutta viime yönä meni mukamas lapsivedet. aamulla kyllä heräsinkin suppareihin ihan oikeasti :LOL: pariin kertaan unissani sisko on ollu raskaana.
 
Mä olen kyllä nähnyt välillä ihan kummallisia unia. Yks on jäänyt parhaiten mieleen. Siinä unessa mä olin synnyttänyt kutoset!!! Ja lähdin niiden kanssa sitten yksin kaupungille, mun oli kait tarkoitus mennä ystävien kanssa syömään. Sit mä yhtäkkiä tajusin et olin hukannut ne vauvat :eek: Siinä sitten hirveällä paniikilla aloin etsimään niitä ympäri kaupunkia ja heräsin ennen kuin löysin niitä :| TOOOSIIII outoo :LOL: Monta kertaa olen nähnyt unia että olen raskaana.. no sehän on ihan totta =) Joskus 6-7 vuotta sitten näin unen että synnytin vauvan ja se oli ihan apinavauvan näköinen. Siinä unessa mä pidin sitä mun vaatekaapissa :eek: Ja mun äiti lohdutti mua et kaikki vastasyntyneet on apinoita, et ne muuttuu sitten hetken päästä vauvoiksi :LOL: ja vielä yks uni jonka mun hyvä ystävä oli nähnyt pari viikkoa sitten. Siinä unessa mä olin sairaalassa synnyttämässä ja siellä salissa oli ollut melkein meidän koko suku ja kaverit. Olin ponnistanut ja ponnistanut mut mitään ei tapahtunut. Lääkäri oli sitten tullut siihen ja sanonut et jos rouva menis kotiin lepäämään kun ei tästä näytä tulevan mitään!! Sit mä olin pukenut vaatteeni päälle ja lähtenyt kotiin :LOL:

Vuotaraaputin: Se pöytä on kyllä aika kapea, mut mahtuisiko Minea siihen sun viereen? Huomaatko.. mä yritän auttaa mut en keksi mitään järkevää =)
 
heips
taas oon käynyt lukemassa tein juttuja mut en oo ite saanut aikaseks kirjoittaa. ei oo mitään erikoista niin siks varmaan jäänyt.
nyt oikeestaa parempi olo kun muutama kk sitten... masu ei kipristele yhtä paljon ja tukuvyö tietty auttaa et pystyy tekemään enempi. ei oo edes niin uninen olo kun tässä oli B) .

masun ympäryksen mittasin päivä pari sitten ja oli tasan metrin. aika hyvin :D

mä nään unia mutten lapsiunia yleensä jotain vähemmän kivaakin vielä.

supistuksia en ola vielä bongannut mutta eihän se mikään tarve olekkaan... toisaalta enhän mä tiedä miltä ne tuntuukaan :LOL:


Veera ja piipero 29+1
 
ARGH! Yläkerrassa porataan, voiko olla kaameampaa ääntä!! |O

Ihan hurjaa, kun jotenkin kaikki alkavat valmistautua synnytykseen...Itsekin olen kovasti ihmetellyt tätä ajan kulua, nyt viimeiset kuukaudet ovat jotenkin niinkuin kadonneet, ei ole pahemmin muistikuvia mitä sitä on tullut tehtyä... :ashamed: Aivan omituista. Ehkä tämä on sitä sisäänpäin kääntymistä, eli mikään muu ei kiinnosta niinkään kuin oma napa ja mitä sen sisällä tapahtuu.... B)

Kokeneemmat, kertokaahan milloin neuvolakäynnit tihenevät? Mua nimittäin alkaa ihmetyttämään tämä neuvolatoiminta, viimeksi kävin kuukausi sitten ja nyt ensi viikolla mulla on neuvolalääkäri, mutta ei neuvolaa. Ja esim hemoglobiinia minulta on raskauden aikana otettu vain 2 kertaa. Luulis, että nyt jo tässä vaiheessa pitäis pikkaisen alkaa testaukset useammin ja neuvolakin useammin....Vai olenko väärässä?

Mun neuvolatäti on muutenkin vähän(?) pihalla, ei ole sanallakaan kertonut mitään perhe-synnytysvalmennuksestakaan ja ollaanhan tässä jo aika pitkällä raskautta, milloin niihin pitää ilmoittautua ja MIKÄ on näiden kahden ero???? Missä vaiheessa synnytysvalmennus on? Pianhan sen on pakko olla, eihän näitä viikkoja tässä nyt enää ole pois heitettäväksi.....

Unista Mullakin on mennyt unessa lapsivedet! Mutta siihen se uni sitten loppuikin (onneksi... :whistle: )
Exästäni olen nähnyt paljon unia, mikä on omituista, erosimme joskus ikuisuuksia (6 vuotta!) sitten...Heh, kaipa tässä suuren koitoksen kynnyksellä alitajunta tuo esiin selvittämättömiä asioita, jotka PITÄISI selvittää ennen lapsen syntymää, jotta ajatukset olisivat vain lapsessa..??? En tiedä, mutta aika omituista....

Nyt pakko mennä, vointeja kaikille!
Marika + heppu tv 28+2?
 
Joanna tottakai kaikki ideat otetaan vastaan! ja luulen että terkkarikin osaa jotain neuvoa, tuskin ensimmäinen äiti olen jolla on kiljukaula mukana. siskolla on paha vauvakuume ja puhui että jos saisi töistä vapaata ja tulisi mukaan, mutta katsotaan. suunnittelin jo lahjovani lakulla tytön hiljaiseksi :saint: kaveri on kuulemma aina jättänyt parivuotiaan siihen huoneen ulkopuolelle odotushuoneeseen mutta en mä pysty. koko ajan pelkäisin että neiti saa slaagin tai juoksee ovesta pihalle :/
 
Vuotaraaputin tsemppiä sulle sen neuvolan kanssa, mulla ei oo oikein vinkkejä, mutta neuvokkaana äippänä varmasti selviät =)

Anuu en minäkään mitenkään "ajoissa" ole vauvajuttujen kanssa. Yhtään vaatetta en ole pessyt tai laittanut, tosin mieli tekisi jo, mutta yritän jättää myöhemmäksi. Äitiyspakkausta tässä odottelen, lappu tuli jo että se on tulossa...enkä tosin tiedä minne laittaisin vauvantavarat, pitäisi vähän miettiä ja järjestellä tätä kotia, mutta kun se talo meni meiltä sivusuun, niin jotenkin lamaannuin täysin. Kuvittelin että siellä laitan vauvan huoneen yms, mutta ei niin ei.

Joanna mulla tuo paino on ainainen ongelma, varmaan toiset sanois mulle, että mitäs sitten teet lapsia yms, jos et kestä niistä tulevia kiloja, tai että syö vähemmän (kuten yksi työkaveri sanoi ruokapöydässä "sinuna en söisi enää yhtään ja hälle en oo sanonut painostani mitään). Tätä on vaikea selittää, mutta lapsi siis oli todella toivottu, mutta mulla on aina ollut ongelmia hallita painoani ja hyväksyä kroppaani, niin tämä raskaus tuo vielä helpommin kiloja ja lihoaminen on huimaa, tällä hetkellä jo +14kg lähtöpainosta, onneksi neuvola täti ei ole sanonut mitään pahaa. Yritän valmistautua henkisesti tähän kehon muutokseen, mutta vaikeaa tämä on silti ollut. Mutta tämä ei missään tapauksessa tarkoita sitä, ettenkö rakastaisi pientä ihmettä mahassani :heart:

Hatuista mulla ei oo mitään hajua noista :eek: enkä vielä edes tiedä mitä vaatteita pienelle laittais päälle kun tullaan sairaalasta.

Unista mulla on ihan hurjia unia :whistle: viimeaikoina ollut vähemmän, mutta alussa oli enempi jo tosi hurjia, mutta tasaiseen vauhtiin vieläkö todella outoja unia. Exän kanssa olen puuhannut vaikka mitä, en ymmärrä miksi se tulee uniini häiritsemään? Seksiä on ollut välillä vaikka minkälaista :ashamed: ja pariin kertaan olen nähnyt unta puhuvasta vauvasta joka neuvoo minua :LOL: ja kerran vauva on näyttänyt ihan alienilta vihreine silmineen.

Jaahas, nyt alkaa tulla jo novelli tästä.

oma ( . ) huomenna neuvola ja lääkäri, liityn teidän sairastupalaisten joukkoon ainakin hetkeksi, katsotaan mitä lääkäri sanoo. En oikeen jaksa tuota työvauhtia, eilen yritin siitä hienovaraisesti vihjaista esimiehellini, mutta ei mennyt jakeluun. Olen vähän huono sanomaan suoraan että en jaksa/pysty. Niimpä ei sitten auttanut muu kuin soittaa neuvolaan. Eilisestä härdelli päivästä on lonkat ja selkä niin kipeät (+maha), etten viitsi turhaa alkaa leikkimään töissä, huilaan nyt muutaman päivän.

-Hysteerinen-
 
Ei ole tullut kirjoiteltua taas vähään aikaan, jotenkin on niin saamaton olo... :ashamed:

Eli tosiaan tänään tuli äitiyspakkaus postissa, piti heti lähteä hakemaan =)
Kelan päätös äippärahoista tuli noin pari viikkoa sitten, kyllä tässä täytyy varmaan yrittää ruveta säästämään, ku ei tuota rahaa niin hirveästi kuussa tule, vielä kun on asunto- ja autolainat päällä :|

Joku (en muista millään kuka) kirjoitti joskus siitä, että sattuu häpyluuhun... Mistähän tuossa oli kyse? Itsellä ollut nyt muutamana päivänä kipua, varsinkin kävellessä tuntuu välillä tosi ilkeälle...
Töissä olen yrittänyt olla (seisomatyö 8h), vaikka pahalle välillä tuntuu. Selkä ja reidet kipeytyvät jo kahden ensimmäisen tunnin aikana ja aika monesti töissä on tullut myös noita harjoitus supisteluja. Mitä sillon pitäisi tehdä kun noita harjoitus suppareita tulee?



Tuima ja masu 27+3
 
Pitkästä aikaa ajattelin taas muutaman sanasen tännekin laitella... Vaikka melkein joka päivä käyn kirjoituksianne lukemassa, en itse saa vaan aikaiseksi kirjoittaa.

Tänne ei mitään kovin ihmeitä kuulu. Vointi on ihan kohtalaisen hyvä, tosin mie oon nyt taas vaihteeksi sairaslomalla 1.2. asti (näillä näkymin), kun välillä aina noita supistuksia tuppaa esiintymään =) Huomenna pitäis käydä tarkastuttamassa kohdun kaulan tilanne, toivottavasti kaikki olis ok.

Neuvola oli viikko sitten ja siellä oli kaikki kunnossa. Painoa ei kyllä vieläkään ole tullut lisää kuin vajaa kilo ja on vieläkin kolme kiloa alle lähtöpainon. Vaan maha kyllä kasvaa ja sehän on kai pääasia =)

Äitiyspakkauskin tuli viime viikon alussa ja nyt tässä "jouten ollessa" olen pikkuisia vaatteita pessyt ja laitellut kuntoon. On ne vaan niin ihania, noi pikkuruiset vaatteet!

Jotain valitettavaahan täytyy tietty löytää ja se on meikäläisellä kyllä nuo katkonaiset yöunet. Yöllä herään milloin supisteluun, milloin "Jyskyn" liikkeisiin ja milloin vessahätään. Ja joskus ihan muuten vaan... Enkä meinaa millään saada unen päästä kiinni, vaan valvon aina pari-kolme tuntia ja sitten hyvällä tuurilla saatan taas nukahtaa. Onkos muilla esiintynyt univaikeuksia?

Eipä tässä kai taas muuta.

Jo-hanna ja "Jysky" 28+3
 

Yhteistyössä