***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

Tervehdys!

Ekaksi Maville suuret halit.. Toivottavasti lepo auttaisi ja ei tarvitsisi ainakaan sairaalaan mennä makoileen!!
:hug: Miten se aika menee niin nopsaan!!

Täälläkin on joutunut noita kipuja miettimään kaksi kertaa onko normaalia vai ei. Kävely totta tosi tuskaa ja muutenkin saa olla tarkkana mitä päisin tekee.. Hiukan suututtaa kun tuntuu ettei välillä pysty tekeen mitään mut pakko on olla rauhassa ja levätä.
Koska vuode lepoon en todellakaan halua! Kuka nyt haluisi..
Jospa tää tästä. Kovasti ois tehtävää kun vanhin tyttö täyttää viisi vuotta ensi viikolla :p


Mukavaa viikonloppua kaikille!
-Taika ja masukki-
 
Mavi: Kävin kelan sivuilla katsomassa ja tesaamassa ne laskurit ja kyllä se niin menee et samalla tavalla kuin verotuksessa. Eli varmaan korjaavat ne munkin oikein. Ja huomasin sitten samalla et jää paria prosenttia vaille sen 20% tulojen nousu.. DAM!!! No täytyy toivoa et laskevat silti näillä puolenvuoden tuloilla. 6?/päivä on tuo noiden ero.. on se kuitenkin kuussa jonkun verran. Varsinkin kun tajusin kuinka paljon vähemmän mulla jää rahaa käteen äippälomalla kuin nyt!!!! No kait kaikkeen tottuu!!!
Ja laskinpa tuolla kelan sivuilla myös sen et jos mulla ei olis työmatkaa niin niin saisin 10?/päivä enemmän äippärahaa. Kannattaisi siis asua työpaikan naapurissa.

Nyt saunaan =)

Joanna
 
Vuotaraaputin mä oon kanssa ruvennu hikoilemaan ihan hirveesti. Muistelisin, et mullakin aiemmissa raskauksissa tuli hikoilu vasta myöhemmin. Mä hikoilin helposti myös imetysaikana. Onko muilla ollu samaa?

Mavi meilläkin aikanaan oli sitterille käyttöä. Eniten just ruokaa laittaessa ja suihkussa käydessä. Tosin totta on, et kaikki vauvat ei siinä viihdy. Mut ei tosiaan oo iso investointi, joten kannattaa varmaan ostaa.

Vishy hyvä kun selvisitte säikähdyksellä. Noi niskajutut on aina pelottavia.

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä sairaslomalaisille ja paranemisia pikkupotilaille! :flower:

Lilja (29+2)
 
Hei taas, Kalenterin iltajutut vuorossa.

Vishy ainakin oli päässyt siitä testistä läpi, onnea! Ja hyvä kun ei tytöllä sen kummempaa hämminkiä.

Vaikka monet (luomufanaatikot? :kieh: ) parjaavat sitä sitteriä, kyllä itse olen sitä mieltä, että hyvä se on olla ainakin varalla. Tosin auton turvakaukalokin käy alkuun, jos on helposti siirreltävää mallia. Meillä käytettiin molempia tarpeen mukaan, saattoipa poika pienenä töröttää kaukalossa saunan ulkopuolella sen 5 - 10 minuuttia, joka rohjettiin siellä kurkistellen olla. =) Sitteri ostettiin jostain käytettynä samalla kertaa muun romppeen kanssa ja muistaakseni maksoi pari euroa. Eipä kyllä sitten kovin kummoinen ollutkaan. Kantoliina on kiva ja poika viihtyi siinä kyllä paremmin, mutta joskus vain mieluusti vapauttaa kädet eikä lattialla oleminenkaan tule joka tilanteessa oikein kyseeseen.

Mulla on tosiaan ollut nyt vähän helpommat olot viime aikoina, mutta huomaan, että ylensyöminen ei enää oikein passaa :ashamed: Maha tuntuu hyvin nopeasti täydeltä. En muista tätä Antosta ollenkaan, tai sitten en välittänyt närästyksistä ym. niin paljon silloin. Autoa ajaessa supisti tänään aika napakasti, ja potkut tuntuu nykyisellään aivan alhaalla, vähän epämiellyttävä tunne. Muuta liikehdintää sitten muualla. Tämmöiset täällä (.)

Tein tänään pari NB-kokoista kuorivaippaa, joihin lisäsin hassut tarranauhalärpäkkeet, jotta niitä voisi tarvittaessa käyttää all in one -vaippoina myös. Kunhan saan niihin kiinnittyvät sisäosat aikaiseksi. Että tuo ompelu vie mennessään. Poikakin katsoi Pingu-videota kolmatta kertaa, ennen kuin sain homman loppuun. :ashamed: Saisinpa joskus kuvia tuotoksistani tänne - ja jonkun masukuvan myös. Vaan saamattomuus iskee tietoteknisissä asioissa.

Nyt sitten alkoi 30. viikko, kuten parilla muullakin täällä tänään...
T. Kalenteri ja Paapau, siis tasan 29
 
jihuu! pojalla lämmöt pysyneet alle 37 ekaa kertaa sitte maanantain. :D niin eikä ainakaa vielä näy vauvarokosta merkkejä.

eipä sit muuta, pitää mennä ruokalevolle ja sit keittää kahvit. aamulla oltiin pitkällä kävelylenkillä ja nyt on päivä mennyt täs kotona touhutessa..... voi pitäis varmaan tällä energialla ottaa nyt se äitiyspakkauslaatikollinen esikoisen vaatteita esiin ja katsoa mitä antaa pois, mitä pitää ja mitä tarvii lisää.

Anu ja rv 28+0
 
hyvä Anu että poika on parempi :hug:

tänne ei uutta. kutimiin en ole jaksanut tarttua moneen päivään, sen verran on kipeä olo. justiinsa nukuttiin neidin kanssa päiväunet yhdessä.
huomenna ois tulossa vieraita, JOS mun kunto sen kestää. kattoo huomenna.

sain napattua kuvan mahastakin, ei käsi venynyt kauemmas :LOL:


 
Heippa täältäkin rännän keskeltä :wave:

Mukavaa että Anun poika jo paremmassa kunnossa =)

Me käytiin tänään ikeassa. Oli kyllä tosi kurja keli ajella kun mennessä satoi vettä ja takastullessa puolesta välistä jo räntää!!! Mut saatiin mitä lähdettiin hakemaankin, eli tollainen korihyllykkö. Meillä on noita ennestäänkin, mut vauvan vaatteille tarvittiin lisää koreja! Mies sitä tossa just kasailee =) Pääsen sitten siirtämään vauvan vaatteet oikeaan paikkaan, nyt ne on vallanneet miehen vaatekorit :LOL:

Täällä taas vähän supistelee, vaikka en ole muuta tehnyt kuin siellä ikeassa käynyt ja sit ruokaa tein... hö!! Täytyy laiskotella loppupäivä!!

Joanna
 
nyt olisi vaunut kasattuna tuolla ex-toimistohuoneessa.. Eilen ne tuli postissa ja hyvältä näyttää.. Ovat juuri sellaiset kuin halusinkin... Pientä jäykkyyttä vielä muutamassa osassa, mutta eiköhän se siitä kun on käytössä... Nyt on sitten hankittuna sänky, vaunut ja turvakaukalo.. Sitteri saadaan yhdeltä kaverilta kuten myöskin rintareppu.. Sitten enää pitää amme, hoitoalusta ja sen sellasia juttuja hankkia, mutta tässä on niin paljon aikaa vielä jäljellä ja nyt jo tuo meidän ex-toimistohuone on jo aika täynnä tavaraa.. :D

Mutta eipä tällä kertaa muuta...

:wave:

Hyviä vointeja kaikille..
 
..Pitipä minunkin mittailla mahanympärys: n. 101 senttiä sain mitaksi ja viikkoja on 28+3. Sf-mitta huitelee hieman käyrien yläpuolella ja maha pöllöttää aivan tossa edessä. Takaa päin kattellessa ei uskoisi, että vauvaa odotellaan - jospa se miehen kaipaama poika olisi todellakin tulossa =)

Joanna, kyllä siis tein oikein, että lasketutin äippärahan v. 2006 tulojen mukaan. Vaikka tulot olivat silloin huomattavasti pienemmät, niin 120 km:n päivittäinen työmatka nykyisellään olisi pienentänyt mun äippärahaa todella paljon. Silti, kun tulleessa laskelmassa on hienosti merkattu äippärahojen maksupäivä ja määrä, niin silmät meinasi tippua, kun näin ne summat. Ja siitä menee vielä väh. se 20 % veroa. Pitääpi taas yrittää tiukentaa nyörejä, tosin kuten varmaan sinäkin hinnanmuutoksia töissä laputtaessasi huomasit, niin ruokaostoksissa me ei ainakaan sitä voida tehdä. Ei sitä turhaan syksyllä peloteltu ruoan hinnannousuista; me ei pröystäillä ruoalla, mutta se on viimeinen asia, mistä kuitenkin tingitään. Ei me silti fileitä viikottainkaan ostella. Nyt hintojen noustua, nousee tietysti ruokalaskun loppusummakin. Aivan tavallinen viikon kauppareissu käytiin päivällä tekemässä, niin varmasti 10 ? enemmän maksoi koko satsi kuin viime vuoden puolella.

Mulla ollut tänään tavallista parempi päivä, ei ole tuntuvammin supistellut. Selkä tosin alkaa kremppaamaan, kun makoilee niin paljon. Ja vainoharhaisuuksia alkaa tulla myös, kun on aikaa kuulostella itseään ja vauvan liikeitä. Silloin tällöin, jos vauva ei ole mun mielestä liikkunut aikoihin, pitää mahaa alkaa painella ympäriinsä, koska yleensä silloin vauva "vastaa". Ihan normaalisti vaavi varmaan liikkuu, mutta ajatuksilleen ei taas voi mitään.

Nyt ruoanlaittoon!
 
Hei taas kaikille pitkästä aikaa :wave:

Ei ole tullut taas pitkästä aikaa kirjoiteltua... välillä olen käynyt kuulumisianne lukemassa.

Vatsan ympärystöjä täällä on mittailtu, niitä mielenkiinnolla olen lukenut ja mittasimpa omanikin. Tulokseksi sain 88 cm ja viikkoja on kasassa 27+3. Alkaa yksi huonesita olla jo melko täynnä vauvakamaa... pitäis vain saada kaikki ylimääräinen roudattua pois. Hain siskolta useamman pussin vaatteita ja äitiyspakkaus saatiin tällä viikolla, ei vain vielä ole hoitopöytää/lipastoa, johon ne laittaisi... Pesettekö te kaikki esim. pakkauksesta saadut vaatteet? Itse ajattelin pestä, vaikka ohjeissahan käsketään pesemään vain peite (ja jostain oon lukenut, että ruokalappu)

Tsemppiä kaikille "sairaslomalaisille" ja muille supisteluille. Mulla on ollut vain sellaista pientä, joka kuuluu kuvioon. Lääkärineuvolassa kaikki hyvin... ja todennäköisesti/ toivottavasti voin olla töissä loppuun saakka.

Tässä tuli nyt melkoisesti omaa napaa... sorppa ... Terkkuja kaikille =)

Mariaana & Kunto-Paapero 27+3

ps. On mekin vihdoin saatu työnimi vaaville. Mies on jo pitempään puhunut Kunnosta (sais olla edes vähän aikaa Kunnon isä)... itse aloin vain joskus käyttämään Paapero - hellittelynimeä. Tästäpä sitten tämä yhdistelmä =)
 
Heips,

täällä jo supistelee.. ikävää..
Omassa navassa ei vielä suppareita tunnu ei edes harjoitteluita, tosin ei niitä ollut esikossakaan ekan supparin silloin tunsin vasta sairaala matkalla kun vedet meni kotona :)
että ai tältä ne tuntuu :D
no toivotaan että menisi nyttenkin lopulle noin hyvin.

varasin ykstyiseltä ultran viikolle 32+0 tän kuun viimeiselle päivälle. kun neuvolan täti ei osaa sanoa miten se vauva pötköttelee tuolla masussa niin käyn varmistamassa asian ja samalla saan vähän osviittaa koosta.

moni aloittelee tai on tehnyt vauva tamineiden pesua ja laittelua. Itse sain ne päätökseen mennä viikolla, onneksi.

onko kukaan harkinnut ostavansa sellaista turvakaukalon lämpöpussia?
käyttöaika jäisi tosi pieneksi mutta olisi hyödyllinen kyllä ettei tarvitsisi pukea pientä ja tosin ei meillä ole niin pientä talvipukuakaan..

Vauvalle olen laittanut jo hyllylle valmiiksi sairaalasta haku vermeet.
Kirjoitan vielä listaa omasta sairaala kassista..
se on meinaan hyvä olla valmiina meinaan sitten kun se lähtö tulee ei oikein aivoitus toimi että mitä tulee ottaa mukaan..

masun ympärystä en ole uskaltanut mitata enkä uskalla :ashamed:
kaikki luulee että olen viimeisilläni..

ensi viikolla olisi sitten kätilön kanssa juttelu pelkopolilla.. saapa nähdä mitä siellä jutellaan.

Äippäraha päätöskin tuli se alkaa jo KUUKAUDEN päästä siis 20.2. OHO että aika kuluu..
ja se perustuu minun edellisen äippärahan perusteena olleeseen työtuloon. eli 2005. onneksi siihen on jotkut indeksit tulleet korotuksena, mutta ihan hyvä päivä raha on.

Olen hakemassa AU PAIRIA ensi kesäksi olisiko teillä kellään sopivaa tuttua eu maassa tarjolla?

Pysykäähän koossa :D


Suppis ja Ilta 30+3
 
Jäi sit ajatuksen tasolle se mun eilinen vauvanvaatteiden pesu. No, jos ens kuussa sit vaikka! Tänne ei uutta, mitä nyt maha alkanut tuntua isolta. Nukkumaan meno on ilkeetä ku pitää asentoa hakea ikuisuus. Vielä pystyn nukkuun osittain mahalla, mut en kyl kauaa.. Sit ku tuntuu et kyljellään nukkuessa tulee hartiat kipeeksi ja selällä en voi nukkua ku kohtu painaa jo sen verran et ahdistaa. Ja esikoista odottaessa sydänäänet alkoi laskeen hälyttävästi selällä maatessa joten vähän olen pelokas sen suhteen..... Kerran meinaan olin oikein tarkkailussakin sen takia ja ei ollut onneksi mitään muuta vialla ku toi selällään makaaminen. Siitä lähtien kuunneltiinki sit kyljellään tai istuen äänet.

Suppis76 mun sisko opiskelee Englannissa kolmatta vuotta ja tuntee väkeä ympäri Euroopan, voisin sille sanoo et jos sen kavereita kiinnostaa, niin ottaa yhteyttä. Niillä vaan alkaa loma vähä myöhemmin ku täällä, vastaavasti koulu alkaa sit vasta lokakuussa. Haluatko että kysyn häneltä?

Anu (28+1)
 
Sattuuko ne vai vain tuntuu, että nyt supistelee? Kuinka usein niitä tulee, jottei tarvitse vielä huolestua..? Mulla meinaan on tänään maha jännitellyt todella useasti, varmaan jotain 5 minuutin välein. Oon tässä jo pari tuntia vaan makoillu, mutta mahan pinkeydet vaan jatkuu. Pitäisikö jo huolestua? "Supistelut" ei satu, mutta tuntee heti, kun sellainen on päällä.
 
Mavi Harjoitussupistukset on kivuttomia, voi toki tuntua epämukavalle mut ei kipeälle. Kuitenki neuvolalääkäri sanoi että kipeitäkin voi tulla, mutta vasta jos ne on säännöllisiä niin pitää huolestua. Eli sinuna soittaisin kyl varmuudeks jonnekki äippäpolille tms. kun kerta jo 5 minuutin välein tulee.
 
Heippa rallaa =)

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. Kävin tänään MLL:n lastenvaate kirppiksellä ja matkaan tarttui pussillinen vaatteita, rahaa ei mennyt juuri nimeksikään. Mielestäni nuo kirppikset on loisto juttu, KIITOS vaan niiden keksijälle. Harmi että niitä vaan on aika harvoin.

Tiltiäinen aloitti eilen nukkumaan mennessäni aivan mahottomat bileet. Ekaa kertaa pääsi isäkin oikein kunnolla osalliseksi siihen, kun yleensä lopettaa heti kun mies laittaa käden mahan päälle. Mut nyt oli kyllä aikasta jamit... mies vaan nauroi kokoajan, sun koko maha ihan heiluu!!!! Joo niin tekee :LOL:
Ja tänään meillä oli muutama tunti sitten hikka.. se oli aika hauskan tuntuista! Onko muut vielä huomanneet että vauva hikoittelee?

Jaahas taidan lähteä leipomaan mokkapaloja... nam =)

Mavi: Toivottavasti soitit äippäpolille ja että kaikki olis kunnossa =)

joanna ja tiltiäinen 29+2
 
Joka päivä käyn lukemassa kuulumisianne, mutten oikein saa enää aikaiseksi kirjoitella mitään, kun ei oikein ole mitään kirjoitettavaakaan ollut;-)

Maville peukkuja, kaikki on varmaan kuitenkin kunnossa :hug:

Mahan ympäryksestä ollut juttua.. Rohkaistuin sitten miekin ja mittasin... 99 cm... Olisi pitänyt jättää mittaamatta :whistle:

Muuten ei ihmeitä kuulu. Olo on kaikin puolin ok, mitä nyt kun pidempiä lenkkejä kävelen koiran kanssa, väliin tulee sellainen olo, ettei meinaa oikein enää tän mahansa kanssa välillä jaksaa.. Hengästyttää ja ahdistaa väliin oikein kunnollakin, kun sälli kääntyy jotenkin huonoon asentoon, tai kun potkii urakalla koko matkan.. Täytyy varmaan kanssa harkita tuota tukivyötä jossain välissä..

Töitä olisi vielä 9 päivää jäljellä, sitten saa jäädäkin lomailemaan =) Äippärahapäätöstä en ole vielä saanut, mutta toivottavasti tulee sekin pian, että näkisi vähän, millaiseen "köyhyysloukkuun" sitä joutuukaan... No, ukko saa sitten sponsoroida tarvittaessa :whistle:

Sain kudottua sentään taas yhden villapaidan, kasasinkin sen jopa (on kamalinta noissa käsitöiden tekemisessä.. ;-), ja sukkiakin olen kutonut jo useammankin parin odottamaan.

Kantorepunkin sain viimein hankittua, hommasin tuon babyidean ergon, ja ainakin näin testatessa vaikuttaisi ihan asialliselta kapineelta, siinä kun tuo paino jää etupäässä lantiolle, eikä hartioiden varaan. Vielä turvakaukalo hommattava, sitten alkaakin kaikki tarpeellinen ja tarpeetonkin olemaan hankittuna :LOL:

Mutta ihanaa sunnuntain jatkoa kaikille toivotellen

Dooris ja sinttipoika 29+4
 
ANU :hug:
Olisin tosi kiitollinen jos voisit siskoasi pyytää kysymään ystäviltään olisiko jollakin kiinnostusta tähän hommaan meille.
mutta tosin etsin au pairia meille huhtikuun lopulta viimeistään toukokuun alusta ihan tuonne lokakakuun loppuun.
ja pitää olla EU-n kansalainen niin ei tuu paperi hässäkkää

yritän pitää asialla vähän kiirusta eli jos parissa viikossa saisin jo tulosta aikaiseksi.
lisätietoja annan mielilläni ja niitä voi kysyä minun sähköpostistani niinusliinus@netti.fi
 
Suppis76 pistin hälle viestiä ja liitin siihen sun mailin. Toivotaan et joku innostuu Suomeen tulosta!

Mavi tais lähteä jonnekki näytille!? Tulehan kertomaan miten kävi! Toivotaan ja uskotaan ettei ole kohdunsuulla ym. tapahtunu vielä mitään..
 
Toivottavasti Mavii ei joutunut osastolle jäämään, kun sitähän vaihtoehtoa hänelle jo silloin viikko sitten väläyteltiin, kun kohdunkaula oli pehmennyt ja lyhentynyt :| Tulehan kertomaan kuulumiset jos täällä olet!!!

 
Joanna: Mä kävin kanssa MLL:n kirppiksellä eilen ja mukaan tarttui myös kauhee kassillinen vaatteita... :ashamed: Taidettiin olla samaisella kirppiksellä, muistan jostain lukeneeni sun olevan täältä Hämeestä päin myös? :whistle:
Ja tosiaan, missäs Mavi on?

ON: Varattiin lauantaina vaunut!! =) Emmaljungan City Crossit Citykopalla ja kevyemmällä rungolla. Painavat alle 15 kg! Väriksi valittiin Java(musta-beige). Olivat kyllä tosi huiput, nyt pitää oottaa helmikuuhun asti, että kaikki osat tulevat maahantuojalta liikkeeseen.
Lisäksi ostin ystävältäni Anitan tukivyön, joka lähtee tänään koekäyttöön töihin!

t. vemu76 ja möykky 25+6 (mihin nää vkot oikein menee...)
 
heti yöllä tuli pissareissulla mieleen Mavi. toivottavasti kaikki on kunnossa ja kerkiää tänne tulla kertomaan uutiset. kavereista parilla on meinaan kivuttomatkin supistukset avanneet paikkoja näillä viikoilla, toki kaikilla se ei sitä tarkoita.

tänne ei uutta. hirveästi tekisi mieli lähteä ostamaan tuosta Vauvatalo Johannasta kuomu neidin avorattaisiin kun ei tuossa sateessa ilman sellaista pääse kulkemaan. enkä pysty portaita nostamaan yhdistelmiäkään.

eilen kävi vieraita, tyttö oli ihan täpinöissään 2v ja 3,5v kavereista. vauvakin oli ihana, sitä piti oikein yhdessä ihastella ja silitellä varovasti :heart: mun siskokin hönki käymään heti kun kuuli että vauva, 2kk, on tulossa kylään :LOL: uhkasi muutamaan otteeseen varastaa sen vaavelin :whistle:

vuotaraaputin, räkänenä ja rv 28 muistaakseni :heart:
 
Vemu: Taidettiin samalla kirppiksellä tosiaan käydä, Hämeenlinnassa hyvinkin =) Seuraava tais ollakin vasta maaliskuussa, joskus puolessavälissä muistaakseeni. Saas nähdä tuleeko silloin vielä lähdettyä sinne, maha taitaa olla silloin jo aikasta iso. Ja kun siellä on aina niin kuuma!!!!
 
Mavi:n kuulumisia täälläkin odotellaan! Toivottavasti kaikki on hyvin.

Itselle ei mitään kummempia, taas töihin pitäs mennä. Tällä viikolla ei ookaan ku yks vapaa. Torstaina sokerirasitus ja ens viikolla ensimmäinen neuvolalääkäri.

sh07 rv 26+4
 

Yhteistyössä