***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

Puella, mulle ihan sanottiin neuvolalääkärissä, että vuotoja voi tulla näytteenoton jälkeen, ja himpun verran sitä tulikin parin päivän ajan. Nyt tilanne normaali

Vielä ei ole pää levinnyt, vaikka ihan kaksistaan koiruuden kanssa ollaan kotona. Ihmeen paljon siitä veijarista on seuraa, vaikka paljoa ei pystytä puuhaamaankaan; päikkäunet otetaan yhdessä sohvalla, hauvan pää mun rinnan/mahan päällä =)

Sittereistä olisi kysyttävää: kannattaako sellaista hankkia? Meillä on mietinnässä sitterin ostaminen, vaikka ei sellaisten perusmallien hinta päätähuimaava olekaan. Mietityttää vaan, että onko siitä hyötyä. Siinähän vaavi tietysti saisi välillä oleskella ja äitinkin kädet olisivat vapaat kotihommiin...

Turvakaukaloista: ollettekos jo ostaneet sellaisen? Me taidetaan päätyä Brion kaukaloon, kun se Maxi Cosi on niin helvatun kallis (pelkän jalustan hinnalla saa Briolta sekä jalustan että kaukalon!). Brion kaukalossa on myös se toiminto, että alusta jää autoon ja napin painalluksella saa kaukalon mukaansa. Meillä tosin pitää jalusta kiinnittää ihan turvavöillä, kun on sen verran vanhat menopelit, ettei sitä uutta mekanismia autosta löydy;) Maxi Cosin kaukalot ovat tosin hieman mukavamman näköisiä; Brion kaukalot ovat todella "kaukalomaisia", missä vauvan mahdollisuus liikutella jäseniää on varmasti Maxi Cosia suppeampaa...

Vauvan vaatteita en ole liiemmin ostellut saatika pessyt. Eilen tuli äippärahapäätös, ja siinä sanottiin pakkauksen tulevan parin viikon sisällä. Kun se tulee, niin alkaa vaatteidenkin pesu!

Tässäpä kuulumisia täältä!
 
Laskettiinko äippärahan matkakorvaukset samalla tyylillä, kuin kilometrikorvaukset lasketaan ilmoitettaessa niitä verottajalle?

Kuten edellisestä viestistä käy ilmi, niin äippärahapäätös tuli eilen, mutta vielä alkoi mietityttää, että olisko sittenkin pitänyt lasketuttaa se viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan... Tulot on kyllä nousseet sen 20 %, mutta kun työmatkaa on 120 km/pv, niin nehän pienentää tuon Kelan järjettömän laskusysteemin mukaan kuukausituloja aivan älyttömästi! Jos laskuperuste on sama kuin kilometrien ilmoittamisessa, niin sitten tein oikean päätöksen, kun lasketutin rahan v. 2006 tulojen mukaan. Ajatella, että tosiaan meitä pitkänmatkalaisia rangaistaan. HÖH!
 
Mavi Me ostettiin brion Primo kaukalo siinä tuli jalusta ja mukana. Väriltään musta/harmaa, mies ku tykästy siihen väriin :D Niin siitä jalustan kiinnittämisestä vielä. Ei se ole välttämättä auton vuosluvusta aina kiinni ettei sitä saa laitettua niillä kiinnittimillä.
Mun auto on ford focus c-max vm:04 ja siihenkään ei saa eikä siinä ole sitä isofix-kiinnitettä, kun c-maxissa takapenkit on irrotettavat ja kääntyvät.
Eli pitää laittaa jalusta turvavyöllä kiinni. Huh huh mikä sepostus :kieh:
Mut mukavaa viikonloppua kaikille ja muistakaa levätä :wave:

Baby dream ja "Topi" 26+4
 
Baby dream, samaa puhuivat Kuopion Babystylessäkin, ettei tosiaan sitä uutta kiinnitystä löydy välttämättä 2000-luvun autoistakaan. Meillä on kaikki noita 90-luvun autoja, kun niitä pystyy itse rassailemaan, että niistä on nyt kuitenkin Isofixejä turha etsiskellä;)
 
Mavi kyllä meillä ainaki oli sitteri paljon käytössä. Sellanen perusmalli minkä saa kokoaan makuuasentoon..
Aluksi ku vauva oli ihan vastasyntynyt niin laskin ennemmin siihen mammimaan ku lattialle ja nostin usein vaikka pöydälle viereeni ku söin tms. Samoin ku meni suihkuun niin poika makas sitterissä kylppärissä sen aikaa. Sit isompana ku aloitetaan kiinteitä niin istui syötön ajan sitterissä ku eihän syöttötuolissa saa istuttaa ennen ku osaa istua kunnolla. Niin ja usein jos oli illalla kärttyinen niin siihen sitteriin sai keinutettua niin et rauhoittui. Kyl se musta on hyvä hankita!

Meille ei uutta tänäänkään. Poika edelleen toipilaana ja mulla tylsääkin tylsempää ku sisällä oltu tiistaista saakka. Onneks tänään illalla meen kaverin kanssa ulos syömään. Pääsee vähän tuulettumaan vaihteeksi. Mieskin tehnyt tän viikon koulutushommia, ollut joka päivä jossain kauempana (pori, hämeenlinna ja tänään turussa) joten on ollut kotona normaalia myöhemmin. Tänäänki varmaan just ovella nähään, minä siis häivyn sen siliän tien ku mies tulee kotiin. Ilta kuudelta pitäis olla kaupungissa.

Anu ja "vauva" vaan 27+6
 
Kyllä mekin sitten taidetaan sitteri ostaa. Prismassa ei näkynyt sellainen basic-malli paljoa maksavan, muutaman kympin - hlökunta-ale pois. Se oli vain aika iso verrattuna johonkin huippuvarusteltuun malliin, johon oli linkki jossain täällä palstalla...
 
Pueallako puheli vuodosta sisätutkimuksen jälkeen? sitä voi tulla 1-3 päivää, mutta jos se vuoto on kovin runsasta niin mars lekuriin.

Mavi meillä tyttö ei viihtynyt sitterissä vauvana yhtään. kantoliina oli kovassa käytössä sitten. mutta meillä on Emman sitteri, josta saa selkänojan ihan pystyyn ja siinä on painorajakin joku 13 kiloa, eli taaperokin voi istua siinä. tyttö tykkääkin kauheasti istuskella "omassa tuolissaan" lukemassa kirjaa jne, oli ihan pakko pistää sitteri nyt toviksi piiloon että se vähän unohtuisi. vaikka luulen kyllä että vauva kulkee taas liinassa paljon, kun ei oikein uskalla jättää 2v ipanaa vauvan kanssa kaksin vaikkapa siksi aikaa että äippä tiskaa. tai sitten raijataan sitteriä huoneesta toiseen.
eli meillä on siis tällainen, eri kuosilla vaan.

http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1012

tykkään kovasti, se on myös helppo pestä ja säätää noita jalaksia jne.

mä olen niin iloinen! aina halunnut äitiyshaalarit eikä kokoja ole löytynyt. nyt löytyi, vieläpä huutiksesta! pienestä se on mun onni kiinni :D niin ja oma olo räkäinen, tyttö kyllä veteli yöllä 12h unet :heart: en valita.

miehen kanssa tuossa puhuttiin että hän pitäisi kesäloman, jos se vaan pomolle sopii, siinä huhtikuun puolessavälissä. pari viikkoa ois lomaa. ja jos poika syntyy etuajassa, ottaisi sitten siihen isyyslomaa. mulla on kutina ettei nyt mennä laskettuun asti, kun yleensä kuulemma rv 38 käynnistellään.
tosin ukki on jo puhunut että ottaisi kevätlomansa kanssa huhtikuulle, ilmeisesti olisi kovasti tulossa auttamaan. en valita. tänään kun vietiin postiin sitä äp-laatikollista vauvanvaatetta kaverille, puhuttiin että jos tarttee keskellä päivää lähteä synnyttämään niin isovanhemmat tulee vaikka kesken työpäivän auttamaan.

onko muuten teillä kokemuksia sektiosta? lähinnä mua kiinnostaisi se, että miten pian olette toipuneet? toki jokainen synnytys on erilainen ja se, että tytön synnytyksestä toivuin tosi nopsaan ei sitä tarkoita että nyt toipuisin jne. mulle tehtiin eppari ja kaikki pelotteli että sen paranemiseen menee kauan ja se on kipeä, mutta eipäs ollutkaan. istuin jo synnytyspäivänä ja paranemiseenkaan ei mennyt kuin viikko. mutta mulla taisi olla tuuria :heart:
 
pitkästä aikaa jaksan kirjotella, lukemassa oon kyllä käynyt mutta ei "jaksa" kirjautua.

sokereista jäin kiinni ja nyt seuraan kotona arvoja. oli vaan vähän sallittujen arvojen yläpuolella. testi ei muuten ollut paha mutta mun tuli tosi huono olo siitä litkusta mitä juotiin en tykkää hiilihapollisista juomista oikeen muutenkaan ja nyt sitte paljon kerralla tyhjään mahaan auts.
olo on muuten suht sama kun ennenkin ei suurempia valitteluja =)

vauvan vaatteita en oo ostanu vielä mutta vauvan "huonekalut" alkaa olla kasassa tai hankittuna, palasina kuitenkin vielä suurin osa kun ei viitti tänne pienehköön taloon niitä levitellä.

alkaako muita ja mietityttämään elämä ilman jalkapalloa mahassa? siis "yksinäiset" lenkit ja mulla hevosen ajot on paljon jo mielessä... tekis niin mieli jo lähteä mutta ei pysty.

Veera ja piipero 28+3
 
juu
Sitteristä, meillä oli kanssa esikolla käytössä mm. kun kävin itse suihkussa, syöttämisen aloitusvaiheessa, ja kun typyllä oli nukahtamisvaikeuksia niin heiluttelin sitteriä kantokahvoista ja sain siihen monesti nukahtamaan! Meillä kans käytössä ihan sellainen oisko Emman perusmalli, taitaa olla Prismasta.

Kuinka moni teistä joilla on jo vanhempia päivähoitoikäisiä lapsia, meinaa jatkaa lasten hoitoa? Itse olen miettinyt että meidän tyttö joka siis maaliskussa täyttää 2v, jatkaisi perhepäivähoitajalla 1pv/vko, ensinnäkin siksi että saisi pitää sen paikan (tosi ihana hoitaja!) ja myöskin siksi että saisin sitten sen päivän viettää ihan vaan vauvan kanssa, ja varmaan sitä on lepoakin vailla... Nyt vaan tutkin Kelan sivuja että onko se sitten niin ettei tuommoiseen saa yhtään kotihoidon tukea, näin olin lukevinani?! No, kysyn sitä kunhan vien ensi kuussa äippärahahakemuksenkin (jätän niin pitkälle että saan mahd. hyvän palkkatodistuksen, sain syyskuussa palkankorotuksen joten haluan vielä tammikuun liksan siihen 1/2 vuoden laskelmaan) mutta jos jollain tietoa niin saa kertoa.

terkuin Juu rv 26+ jotain
 
Juu: se puolen vuoden palkkahan lasketaan joka tapauksessa siitä päivästä taaksepäin kuin äippäloma alkaa, ei siihen pitäisi vaikuttaa se koska sen hakemuksen lähettää. Korjatkaa jos olen väärässä?

Mavi: Me hommattiin kanssa sitteri. Saa nähdä sitten viihtyykö vaaveli siinä. Mietin itsekin (niinkuin joku jo kertoikin) että se on kätevä esim just kun suihkuun menee, niin saa vauvan mukaan kylppäriin.
Ja me ollaan vähän ajateltu et hommattais se cragon logico s (kirjoitetaankohan se noin) kaukalo. Tosin se vähän askarruttaa kun siitä ei testi tuloksia juuri vielä ole. Britaxin baby safe römeriä myös mietittiin, mut se tulis ihan julmetun kalliiks sillä isofix jalustalla, eikä meidän autoissa ole sitä kiinnitys mahdollisuutta. Brion ja maxicosin kaukaloita ei olla edes käyty katsomassa, mut tarvitsee nekin katsastaa ennen päätöstä. Ja tosiaan kokeilla autoon et mikä olis paras.


Anuu: Mikä teillä on vointi? Vieläkö poitsu kuumeessa? Toivottavasti olis jo paranemaan päin.

Joanna ja tiltiäinen tasan 29
 
Joanna kiitos kysymästä parempaan päin. Aamulla oli 38.3 kuumetta mutta vaikken ole lääkinnyt niin on laskenut. En oo viittiny ees mitata ku tuntee ettei enää kuumeessa. Kiukkuinen on ku mikäki, mut hyvä merkki sekin ku oli tossa hetkiä ku se vaan makas sohvalla raatona ja minä olin hädissäni et pitääkö täs jonnekki päivystykseen mennä.... Nyt sit jännätään tuleeko näpyt, eli vauvarokko. Ku ei meinaan ole mitään muuta oiretta ku tuo kuume. No, mut joo..... Mä en malta odottaa et mies tulis kotiin, päähän tänne hajoaa. Onneksi on sentäs netti (ja paljon tallennettua ohjelmaa digiboksilla)!! Muuten olis kyl kurjat oltavat.
 
juu
Ahaa, siis että vaikka sinne pitää viedä puolen vuoden palkkatodistus, laskevat kuitenkin myöhäisemmänkin... Vai viedäänkö sinne vaan viimeisin palkkanauha? Hämäriä noi Kelan hommat, täytynee siis käydä maanantaina kyselemässä paikan päällä...

Anuu, meidän tytöllä oli viime syksynä just vauvarokko, ja oireet just vaan kuume ja kiukkuisuus, ja sitten kolmen päivän jälkeen laski kuume ja tuli näpyt. Ne ei onneksi kutisseet ja tyttö meni hoitoonkin kun oli ollut kuumeeton päivä.
 
Terveiset ultrasta :wave:

Pikkuisella oli kaikki hyvin, enkä edes "salaa" nähnyt kumpaa sukupuolta tulokas on, siis kun me ei haluttukkaan tietää. Istukasta on edelleen osa kohdunsuun edessä, joten ensikuussa sitten lääkärille tarkastuttamaan tilannetta, nämä ultranneet olivat siis kätilöitä. No pääasia että meidän pienellä rakkaalla oli kaikki hyvin, sama se mitä kautta pikkuinen maailmaan tulee :heart: Jännä miten paljon kaveri oli jo kasvanut rakenneultrasta, hirmuisen isolta näytti meidän "pieni" :heart: ihana....... :heart:

Heilillä ja Feariella on ihana sängyn vauvoille :heart:

Vatsan ympärys näytti 107cm... :whistle: hui.

Mitäs kaikkea muuta täällä olikaan puhuttu. Huuh, pitäisi kirjottaa joka päivä, niin muistaisi paremmin kommentoida kaikkea. Ainakin jaksamisia ja :hug: kaikille sairaslomalaisille, itsekkin olen miettinyt miten kauan vielä jaksan. Mutta tällä hetkellä jotenkin, selkä on illalla kipeä, ja välillä täytyy töissä olla niin paljon liikkeellä että käy mielessä sairasloman hakeminen...vielä kuitenkin sitkuttelen hetken aikaa.

Meille tulee sitteri, kunhan jaksaisin perehtyä että millainen...valikoima on niin laaja. Meillä kun on tuo koiruus, niin on ihan hyvä, että saan vauvan nostettua vaikka pöydälle välillä ja muutenkin kanniskeltua mukana, lattialla en uskalla jättää niin että koira pääsisi kaksin lähekkäin.

No nytpä ei sitten muuta tulekkaan enää mieleen.

Hysteerinen 28+4
 
Terveiset ultrasta :wave:

Pikkuisella oli kaikki hyvin, enkä edes "salaa" nähnyt kumpaa sukupuolta tulokas on, siis kun me ei haluttukkaan tietää. Istukasta on edelleen osa kohdunsuun edessä, joten ensikuussa sitten lääkärille tarkastuttamaan tilannetta, nämä ultranneet olivat siis kätilöitä. No pääasia että meidän pienellä rakkaalla oli kaikki hyvin, sama se mitä kautta pikkuinen maailmaan tulee :heart: Jännä miten paljon kaveri oli jo kasvanut rakenneultrasta, hirmuisen isolta näytti meidän "pieni" :heart: ihana....... :heart:

Heilillä ja Feariella on ihanat sängyt vauvoille :heart:

Vatsan ympärys näytti 107cm... :whistle: hui.

Mitäs kaikkea muuta täällä olikaan puhuttu. Huuh, pitäisi kirjottaa joka päivä, niin muistaisi paremmin kommentoida kaikkea. Ainakin jaksamisia ja :hug: kaikille sairaslomalaisille, itsekkin olen miettinyt miten kauan vielä jaksan. Mutta tällä hetkellä jotenkin, selkä on illalla kipeä, ja välillä täytyy töissä olla niin paljon liikkeellä että käy mielessä sairasloman hakeminen...vielä kuitenkin sitkuttelen hetken aikaa.

Meille tulee sitteri, kunhan jaksaisin perehtyä että millainen...valikoima on niin laaja. Meillä kun on tuo koiruus, niin on ihan hyvä, että saan vauvan nostettua vaikka pöydälle välillä ja muutenkin kanniskeltua mukana, lattialla en uskalla jättää niin että koira pääsisi kaksin lähekkäin.

No nytpä ei sitten muuta tulekkaan enää mieleen.

Hysteerinen 28+4
 
Anu kuulostaa kovasti vauvarokolta. onko poika nostattanut kuumeen jos on hampaita tehnyt? meillä tyttö nostaa, mutta vain yhdeksi päiväksi. ja tuossa syksyllä oli vauvarokko, siinä oli kuumetta ensin pari päivää ja sitten tuli näpyt ympäriinsä. hemmetin ärtyinen oli, ihan kuin äitinsä kipeenä :whistle:

väsäilen tässä suklaapiirakkaa/mokkapaloja, juhlitaan sunnuntaina kaverin muksujen kanssa meidän ipanan synttäreitä. ne on kyllä vasta ystävänpäivänä :heart: mun mielestä kun piisaa ihan hyvin kolme ympäriinsä juoksevaa muksua näille synttäreille B)
ja voi jestas että pitää välillä oikein istua puhaltelemaan LEIPOESSA. ihan tuntuu hetkittäin että henkeä ahdistaa koko maha :ashamed: taitaa supistellakin kun sen verran ahdistaa, tosin ei kipeästi mutta ärsyttävästi.

hikoiluttaako muita jo sairaasti? esikoisesta se alkoi kuukautta ennen syntymää, nyt hikoilen jo pieni possu.
 
Juu: Sä pyydät palkkakonttoriltas todistuksen johon ne on laittanut sun puolenvuoden tulot, niin että viimeinen työpäivä ennen äippälomaa on se viimeinen päivä siitä puolesta vuodesta. Ja jos on kk palkka niin helppohan se on laskea. Jos taas tunti palkkalainen niin sitten osaa sanoa kuin se menee. Kait ne jotenkin arvioi sen tai sitten se pystytään ilmoittamaan vasta silloin!!!

Mavi: Mä kysyin kaverilta kuinka se oli ne matkakulut laittanut niin sanoi et sen oikean euromäärän mitä rahaa kuukaudessa bensaan menee. Ja laitoin sitten niin. Tuolla yhdessä ketjussa tosin oli juttua että se lasketaan sen saman periaatten mukaan miten ne verottajallekin ilmoitetaan ja että riittää kun siinä olis ollut et oma auto ja likometri määrä. Laskevat sitten kelassa paljon se on. Tiedä sitten, sen näkee kun päätös tulee. Ja munkin mielestä se on todella VÄÄRIN et pitkästä työmatkasta rankaistaan!!!! Sun kannattaa kelasta vielä kysyä, et voisivatko laskea myös sen päivärahan viimeisen puolenvuoden mukaan, ainakin olen kuullut et saa kuitenkin sitten sitä kumpi olisi parempi. Tosin se kyllä kannattaa niiltä tarkastaa ennen kuin antaa laskea sillä toisella tavallakin.

joanna
 
Vuotaraaputin Kyseli sektiosta. Mulla on kaksi takana ja tämä kolmaskin on sektio. Eka vuonna 92 yrittivät kyllä et tulis normaalisti, mut ei ni ei. Kohdunsuu aukesi vain muistaakseeni 4cm ja siihe tyssäs ja sit leikkasvat nukutuksessa. Kaikki meni muuten hyvin, mut sit leikkauksen jälkeen iski sairaalabakteeri ja nousi kuume johonkin likelle 40. Ja kaks viikkoa olin sairaalassa. Mut vauvalla oli kummiskin kaikki ihan hyvin ja sai muistaakseeni 9 pistettä :heart:
Toinen sektio oli vuonna 99 se tehtiin epduraalissa. Silloinkin yrittivät käynnistyksellä, mut ei onnistunut ja sen sektion jälkeen sanoivat et seuraavatkin synnytykset ovat aina sektioita. Tällöin olin sairaalassa viikon ja kaikki meni hyvin.
Kummankin sektion jälkeen toivuin ihan hyvin mut olihan se leikkaushaava kyl jonkin verran kipeä, mut kyl se siitä meni ;)
Mut niinku sanoit ni kaikki on aina erillaisia ja toiset toipuu nopeemmin ku toiset ;) Tuleeko sulla olemaan sit suunniteltu sektio?

Meillä on ja hankittuna sitteri. Löysin kirpparilta ihan uuttavastaavan :D Siitä saa selkänojan moneen eri asentoon ja saa myös keinumaan ja on kantohihnat. On meillä varmasti kovassa käytössä kans ku on koira, ni ei viitti jättää niitä kyl keskenään ihan heti. Mut toivottavasti vauva tottuu sitteriin =)
Mut nyt lopettelen ettei tule ihan mitään romaania :LOL:

Baby dream ja "Topi" 26+4
 
bd kiitos vastauksesta! ei ole vielä tiedossa suunniteltua sektiota, vaan käynnistellään tuossa rv 36-40 jollei ittellään lähde syntymään. esikoinen lähti vesien menolla.
aina vaan mietityttää että JOS onkin edessä sektio, on se sitten suunniteltu tai hätäsektio ja kiinnostaa sitten tietää muiden kokemuksia. mulla on aika paha leikkauskammo, tai lähinnä pelottaa se parantuminen :ashamed:
 
Vuotaraaputin Kyl se sektio minuakin pelottaa ja se et jos kaikki ei menekkään hyvin, mut pitää vaan ajatella et on hyvissä käsissä siinä leikkauksessa :hug: Ja toivoa et paraneminenkin menisi hyvin ja riippuuhan sekin vähän itsestään et miten suhtautuu ;)
 
kiitos vielä bd :hug: tosiaan, kyllä tässä yritän ajatella että eiköhän kaikki hyvin mene - eikä se alatie aina ole sektiota kivuttomampi toipumisessa. plus meillä on onneksi tukiverkko aika hyvä, että saan ainakin jonkun verran apua sitten jos käy niin ettei toipuminen sujukaan toivotusti ja mies joutuu palaamaan töihin. tukiverkosta kyllä osaa olla kiitollinen :)
 
Pääsin sokereista läpi,JES!!!Arvoja en muista mutta oikein hyvät kuulemma olivat.
Se bakteeri näyte sen sijaan oli pos. :| Eikö täällä ollut se jollain muullakin???Eihän sille mitään tehä,synnytyksessä laitetaan sitten antibiootti tippa.Kysyin kaverilta jolla oli sama,nyt synnytttänyt viikko sitten.
Nytpä on syy supistuksille.Kävely lenkeistä ei tule enää mitään,viimeks kun kävin,hyvä että pääsin kotiin takas kun niin sattui! :( Meni onneksi lepäilemällä ohi.Eilen oli kanssa supistus rikas päivä..Meni kyllä varmaan hermoilun piikkiin osa.
Nimittäin kuopus säikäytti,isoveli teki kuopukselle kuperkeikan.Auttoi siis tekemään,en ole nähny että itse tekisi.Sen jälkeen kauhee huuto ja niskojaan valitti pitkään.Säikähdin että jotain on naksahtanut..Soitto lääkäriin joka käski tehdä sarjan liikkeitä,mitkä onnistui.Pyysi kumminkin näytille.Soiton jälkeen alkoi pian jo normaali iltariehuminen :) ja ei kuulemma sattunut enää.Ei sitten menty näytille mutta seurailin hermostuneena koko illan tyttöä tarkkaan.Yölläkin kävin katsomassa muutaman kerran.Kunnossa on huh! =)

Jaaha,mies tuli jo kotiin.Harvinaista että näin aikaisin kun yks.yrittäjä on. ;)


Vishy ja masuvauva 29 tasan :heart:
 
Pitää todellakin soittaa Kelaan niistä matkakorvauksista, tai parempi olisi varmasti mennä käymään... Jännä juttu, jos Kelalle ilmoitetaan oikeat kulut, ts. polttoainemenot, lasketettaessa äippärahaa ed. puolen vuoden tulojen mukaan, kun v. 2006 verotuksessa ne on kilometrikorvauksilla laskettuna :whistle: Kummastelen, että missään ei ole ohjetta moiseen. Siispä maanantaina Kelaan!
 
hysteerinen: ihana että ultrassa kaikki hyvin.mun kaverilla oli kans istukka kohdunsuulla mut jossain kontrollissa oli onneks noussu jo ylös. sittereistä: meillä on kans ollut kummallakin tosi kovassa käytössä.pidin jo melkein heti syntymän jälkeen esikoista siinä ku sen sai ihan makuuasentoon ja selkänoja oli sillon aika tasanen (ei jääny kuopalle kuten kaverin sitterissä,emma merkkinen).en tiedä onko nuo emman sitterit muuttunu mut sillon sen vauvan peppu osu lattiaan asti ku se oli puoli istuvassa asennossa.meillä taas oli korkeemmalla ja oli kiva pitää siinä talvipakkasilla eikä kylmällä lattialla.suihkussa kun kävin niin tytöt viihty siinä pitkäänkin veden lorinaa kuunnellen.syöttäminen on myös meillä alotettu sitterissä kun ei vielä voinu kunnolla istua.tuo meidän sitteri on carena merkkinen. munki oli pakko mitata mahanympärys kun kaikki sitä mittaili ja tulos oli vain 94cm ja mulla nyt rv29+2 =) epäilytti eka et tuliko väärä tulos,mut kai tuo oikee oli ku uudelleenki mittasin.mulla ollu aina pieni maha ja ovat arvioineet mulle lääkärissä/neuvolassa pienempiä vauvoja ja sit ku kumpiki olleet noin kolmi ja puoli kilosia niin sanoivat että mun lantio on tosi tilava vauvan kasvaa.vaikka ei sille näytä,ku oon pitkä ja hoikka. mut kai tyhjää täynnä..heh :LOL: nyt on isompi maha ku tytöiltä joten pelottaa et jos tää menee yli niin tulee varmaan yli nelikilonen poika.ja lääkärit varmaan arviois paljo pienemmäks niinku tytötki.tänään on mun 28vuotis päivä ja huomenna mennään miehen kans kahdestaan elokuviin muka synttäreitteni kunniaksi(ompahan joku syy).aivan ihana päästä ihan rauhassa elokuvaa töllöttään ja kaupungilla käydään sitä ennen ostaan mulle ainaki yks ihana raskaus/imetyspaita. tänään muuten tuli ÄITIYSPAKKAUS ja ootan hulluna et mies tulis jo tuomaan sen postista!! on sitä ootettukki jo kohta 5viikkoa.meillä tuo 2v on nyt vähän kipeenä.eilen nousi lämpö ja aamulla käytiin kattoon korvat lääkärissä.ei ollu tulehusta mut pettymykseksi toinen putki oli huonosti ja kai lähössä pois :eek: putkien laiton jälkeen tulehukset loppu mut sitä ennen niitä oli lähes koko ajan.toivottavasti ei ala se rumba uudelleen.ootteko muut käyneet lueskelemassa tammikuisten synnytys ja synnytyksen ootto juttuja?? minä oon ja entistä enempi tulee jännittävä ja oottava olo..pian mekin ollaan tuossa vaiheessa et osa ilmottelee vauvauutisia ja osa oottaa lähtöä synnytykseen minä hetkenä hyvänsä :D pakkaus tuli nyt penkomaan,jee!! :p
 

Yhteistyössä