***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

Rakenne ultrakuulumisia!
Tulipa aivan turhaa viime yö valvottua ja turhaa murehdittua. Aamusta mentiin yhdessä ultraan ja kaikki hyvin. TYTTÖ kasvanut ja kehittynyt juuri niinkuin pitääkin, vaikkakin oli ultrassa tosi uninen ja vastahakoinen.. halusi vaan kyyhöttää selkätännepäin käppyrässä. vain tekstikupla puuttui näyttöruudusta jossa lukee "antakaa minun nukkua" =) kauhian onnellisia ollaan ja nyt vaan täytyy ruveta vaalean punaisia nyssyköitä ostelemaan. tuleva iskä kun tuumasi, ettei nyt tarvikaan autorataa ruveta ostamaan. (meille kun vkon12 ultrassa sanottiin, että pojalta näyttää) Varattiin myös 4Dultra vkolle 25 eli menee hienosti juuri jouluviikolle niin saa vanhemmille näyttää kun lähdetään pohjanmaalle joulunviettoon.
Voikaa hyvin. Myö lähdetään nyt vähän syömään ja keilaamaan

Minä + Voice 20+1
 
ihana anoppi malttamattomalla :heart: meillä sisko on hurahtanut raskauteen, ostelee aina välillä mulle vaatteita ja vauvalle jotakin. ihan höpsö.

äh, ei jaksa kauhean kauaa tässä istuskella. kävin eilen hakemassa antibiootit lekurilta kun pukkasi se tissitulehdus ELI suojatkaa kaikki rintanne tarkkaan! imetätte tai ette (itte sen lopetin loppukesästä), rintatulehdus voi tulla kelle vaan ja pirhanan ikävä vaiva :kieh:
kaverilla olisi lapset vesirokossa ja oon houkutellut niitä meille kylään että tyttökin saisi tartunnan :whistle:
 
Hienoa Kellukka ja Angel08! :flower: =)

Malttamaton: mullakin oli noita vihlontoja navan alla samoihin aikoihin kun sulla. En tajunnut että se johtuu lihaksista, ajattelin vaan että mitä lie... Mitenkähän mun olemattomat lihakset voi vihloa. :)

Vuotaraaputin: pikaista paranemista! Mulla oli imetysaikana yks kunnon rintatulehdus ja se oli kamalaa. Kuumetta 40c ja koko elämä meni vaikeaksi. Tyttö (2,5kk) lakkasi syömästä ja nukkumasta kunnolla. Kesti pari kk ennenkuin maitoa tuli taas normaalisti. Täytyy kyllä muistaa suojautua.
Vaikka tilasin kalliita rinnanlämmittimiä netistä, niin parhaimman lämmittimen löysin viime talvena Seppälästä. Se oli paksu neulottu putki, joka oli oikeasti toppi tms. Toimi loistavasti ja maksoi kai 7e. Sellaisen voisi neuloa itsekin.
 
kiitos Minttu mamma :hug: ja onnea kaikille jotka ultrasta on saaneet hyviä uutisia :flower: kunpa mekin saataisiin tietää sukupuoli tällä kertaa..

niin, mulla ei imetysaikana ollut kertaakaan tulehdusta niin tottahan se iskee sitten kun imetys on ohi :headwall: hankinkin justiinsa sellaisen paksun, merinovillaisen vyötärönlämmittimen minkä kiskon aina tästä lähtien rinnan ympärille kun ulostaudutaan.

ja takaisin petiin, voikaahan hyvin.
 
Heips,

olen nyt päiväsaikaan saanut luettua nuo tekstit lävitse..
ihana että on iloisia uutisia tullut rakenneultrista :heart:
meillä tuo on edessä vasta ensi keskiviikkona.. jännittää kovasti

Tissejä jostain syystä kuumottelee kovasti mies sanookin noita hot boobseiksi :LOL: eivät ole kipeet niinkuin rinatulehduksessa mutta kuumottaa ja tuntuu pinkeeltä ja menkka aralta vissiin kudokset taas venyy ja paukkuu.. ollaankin jo menossa D ni viisiin kohta taas kuppi vaihtuu :ashamed:

itse tein esikoisen imetysaikaan merinovillasta ja silkkivillasta (kankaasta) yhdet kumpaakin sellaset rieska lämmittimet ja oli hyvät.

Mahan koosta.. en oo kuvaa ottanut mutta mun masuni on singonnut tuohon eteen kunnon töyssyksi ja on jo tosi ison näköinen .. ja kerkee hyvin paisua loppua kohti..
kuulin onneksi että kakkosen kohdalla se masu jossakin vaiheessa nousee esiin kunnolla ja sitten pysyy pitkään tuolla mallilla.. toivottavasti niin.. muuten oon oikeesti valas niin kuin edellisessa raskaudesssa sitten lopuksi..

Suppis ja Ilta 20+4
 
Ihanaa ku oli tullut taas hyviä kuulumisia ultrista :heart: Itelläse ois eessä torstaina ja huomenna tai siis tänään ois neuvola.

En oo täälläkään jaksanu käydä muutamaan päivään,kun on olo ollu aivan kamala,viime viikolla särki VAAN viitenä päivänä putkeen päätä,tuntu sille et se räjähtää just ja nukuin miten nukuin,perjantainakin olin koko vuorokauden aikana 8 tuntia hereillä,ku ei vaan silmät pysyny auki |O .Nyt on sitte ruvennu jalkoja särkemään :( tää on yhtä valittamista tää mun elo,mut tännehän on hyvä valittaa,ku ei aina kotonakaan viitti ku tuntuu et ei muuta ookaan ku vikaa vikaa vikaa...

Mäkin sillo esikoisen aikana kärsin rintatulehduksesta ja en kyllä sitä tautia kelleen soisi et [/b]vuotaraaputin pikaista paranemista.

Piitsi ja Iisakki 20+3
 
kyllä tää tästä alkaa helpottelemaan onneksi, kiitokset kaikille :hug: kaupan päällisinä on vielä räkätauti, eli pää täynnä räkää ja tästä johtuen pää kipeänä. paineet on onneksi pysynyt hyvissä lukemissa, eilen niitä mittailin kun alkoi jomottaa. aattelin että jos tänään vetelisin päiväunet ja sitten lähettäisiin tytön kanssa ulkoilemaan jos ei ala satamaan... yöllä kyllä suunnittelin että puhkon tissit täyteen reikiä. lääkärikin vaan intti että "imetä nyt niin paljon kun voit" ja minä jankutin vastaan että ketä mä imetän jos lopetin sen kesällä eikä maitoakaan ole plussan jälkeen tullut? vähän meinasi hermo kilahtaa :whistle:

hyviä vointeja kaikille, pidetään huoli ittestämme ja hippusistamme :heart:
 
Huomenta!

Vuotaraaputin: tsemppiä ja pikaista toipumista! :hug: Mulla ei ihan kunnon rintatulehdusta ole ollut, mutta ne pari uhkaavaa tilannettakin ovat tosi kivuliaita olleet.

Onnea kaikille hyviä rakenneultrakuulumisia saaneille!

Täytyy tähän laittaa linkki peliin, jossa voi tienata kehitysmaiden asukkaille riisinjyviä. YK:n sponsorit kustantavat 10 jyvää jokaisesta oikeasta vastauksesta. Jyviä kertyy, koska muhun ainakin peli on vaikuttanut addiktoivasti... =) Siinä testataan englannin kielen taitoa, neljästä vaihtoehdosta valitaan aina eniten kysyttyä sanaa merkitykseltään vastaava.
http://www.freerice.com

Tänään taas hommaa pukkaa, onneksi illalla näyttelyjutut jäivät siihen vaiheeseen, ettei tänään kovin aikaisin tarvitse kaupunkiin lähteä. Pojan kanssa mennään, ja tosiaan ei kovin pitkään pysty pienessä galleriatilassa olemaan kaksivuotiaan kanssa ilman että tavaraa lakoaa. :/ Vähän stressaa ja jännää, minkälaisen vastaanoton näyttely saa ja miten kaikki käytännön asiat menevät. En päässyt eilen juurikaan ripustelemaan, ennen kuin piti lähteä, joten täytyy vain luottaa siihen, että kaverit ovat saaneet kaiken mallikkaasti pakettiin...

Pikkuinen taas liikuskelee masussa :heart:

Mukavaa päivää toivotellen Kalenteri ja Paapau 19 + 4
 
vuotaraaputin: Sua nyt koetellaan oikein kunnolla, kun kaikki taudit yhtä aikaa. Jaksamisia :(

Minttu mamma: Ei mullakaan mitään vatsalihaksia enää ole ollut vuoteen jäljellä, mutta kyllä ne jäänteet näköjään venyy ja tekee ilkeää. Johtuisiko niiden puutteesta tuo mun masuni hassu toispuoleisuus aina välillä. Eilen illalla miehen kanssa taas kikateltiin, kun kaveri masussa oli täysin toisella puolella mahaa ja näkyi niin selvästi ulospäin.

angel08: Onneksi olkoon hyvistä ultrauutisista ja tyttö uutisesta! Tämä on meille ensimmäinen ja vauvaa niin kauan odotettu ja toivottu, että on periaatteessa ihan sama kumpi on tulossa. Mutta silti jos minulle annettaisiin vaihtoehto valita kumman haluaisin, niin valitsisin tytön :ashamed: Samoin mies ja appiukko...Olinkin alussa ihan varma, että tämä on tyttö, mutta nyt kun olen huomannut kuinka aktiivinen kaveri on, olen tullut siihen epäilyyn, että jos sittenkin on poika. No 2 vkon päästä selviää!

Nyt näköjään alkaa liikkeet voimistumaan, koska äsken tuntui tässä koneella istuessakin möyrintää. Ihana tunne tälläiselle ensiodottajalle!!!
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:
Meinaatteko kaikki selvittää kumpi tulee? siis jos arvon vauva suostuu paikkansa näyttämään.
Miltä tuntuu rintatulehdus? mulla on välillä sellanen jäytävä tunne rinnoissa mutta menee suht äkkiä ohi. olisko sitte kuitenkin tissien kasvukipuja tai maitotiehyeiden kasvua? rinnat on kasvanu hyvää vauhtia kyllä.... ja tulleet paljon tiiviimmäksi ja täyteläisemmiksi.

ens viikon torstaina olis rrakenneultra. toivottavasti tekevät jos hoitsut menee viel lakkoon

Veera ja piipero 19+1 (hui menee viikot niin nopeesti)
 
Tuli eilen käytyä rakenneultrassa ja kaikkihan siellä oli hyvin. Kovin on liikuskelevainen kaveri, mut sukupuolta ei tiedetä. Sen sit näkee ku syntyy. Mut jotenkin on vaan sellanen olo et poika siellä saattaa olla. :)
Kovasti se toukka siel masus koputtelee, ja on kyl erikoisen tuntusta. Näin ekan kans sitä on kaikki uutta ja ihmeellistä. :)
Kovasti haluisin jo ostaa jotain tavaraa pikkuisel tai ees yhet potkuhousut mut kai täs viel vois muutaman kuukauden oottaa.
 
Olipa tullut tekstiä...

Oli vain ihanaa lukea että taas muutamalle oli tullut vain positiivisia uutisia rakenneultrasta... Onnittelut.. :hug:

Vuotaraaputinta todellakin koetellaan koko ajan.. Jaksamisia :hug: Voiko tuommoinen rintatulehdus tulla ihan kelle vaan siis niillekkin jotka eivät ole imettäneet... ? Olen vaan aina kuullut siitä, että niille jotka imettää niin se voisi tulla... Mulla myös nyt ollut jo parisen viikkoa räkätauti, kaikki ontelot täynnä räkää varsinkin aamuisin kun herää... Sais loppua..

Veera Kyllä me ainakin ollaan aiottu ottaa selville se sukupuoli jos vain mahdollista. On jotenkin sitten helpompi ostella tavaroita ja laitella asioita kun tietää kumpi tulee...

Omaan napaan sen verran vielä, että nyt tuossa huomasin kun dopplerilla sydänääniä kuuntelin, että nehän kuuluu jo paljon korkeammalta kuin ennen.. En vain meinannut ensiksi uskoa millään sitä, mutta pakkohan se oli... :D Oli jotenkin niin mahtavaa kuulla ne äänet niin paljon korkeammalta. Tuli heti sellainen olo, että nyt varmasti kaikki on kunnossa, kun äänetkin on "noussut" ylöspäin... :p
 
:wave: heipä hei

Mariaana täällä taas pienen tauon jälkeen... en nyt oikeen osaa sanoa, mitä mun "runosuonelle" on tapahtunut, kun ei tahdo saada kirjoitetuksi mitään :ashamed:

Ihania ultrakuulumisia tullut... onnittelut kaikille. Kiva lukea niitä, kun on niitä surullisiakin tullut :( Meillä vielä reilu pari viikkoa. Ollaan miehen kanssa ajateltu kysyä sukupuolta, jos sellainen sattuu näkymään... mutta tärkeintä, että löytyisi terve lapsi, kyllähän se sukupuoli Juhannukseen mennessä selviää ;)

Onko kuin moni ensikertalaisista tuntenut liikkeitä? En ihan varma ole, mitä tämä on.... mutta sellaista "kuplinnan tapaista" oon nyt parina päivänä tuntenut. Eilen kun lauleskelin tuntu pari "pulpahdusta", mies siitä naureskeli, että kyllä hänkin olis siinä tilanteessa kaksin käsin hakannut seinmää :LOL: sitten siivouksen jälkeen kävin maate, niin taas tuntu pulpahdus... tänään sitten on muutaman kerran tuntunut.

Vuotaraaputtimelle tsemppiä rintatulehduksen kanssa, olen ymmärtänyt, että on todella ikävä vaiva... toivottavasti antibiootit purevat. :hug:

Terkuin
Mariaana 17+6
 
sofku suurimmassa riskissä saada tulehdus on tietenkin imettävät äidit, mutta voi se tulla ihan kelle vaan. siksi kannattaakin laittaa tissit piiloon kun ulkoilee, kylmä saa helposti tulehduksen päälle. imettävillä on vielä se että tulehdusriskiä lisää rintoihin jäänyt maito joka saattaa paleltua.
mutta miettii että mulla ei koko 1v4kk pituisen imetyksen aikana ollut tulehdusta, pari kertaa meinasi tulla kylläkin, ja nyt mulla on tulehdus kun en imetä enää..
mutta kyllä tää tästä, kiitos kaikille tsempeistä :hug: käytiin jo verkkaisella kävelylenkillä koko porukka ja siinä oli meidän ulkoilut tänään, huomenna paremmalla onnella :D
 
vuotaraaputin, kuulostaa kurjalta tuo tulehdus! Minulla on rinnat olleet ihan älyttömän kipeät plussasta lähtien eikä helpotusta näy, mutta ei taida sentään tulehduksesta olla kyse.

Kiitos liikkeiden kuvailuista niille niille, joilla on lapsia ennestään! Mariaana, minä ainakin tunnen jo selvästi liikkeitä - "kuplintaa" ja viime päivinä ihan sellaista potkinnan tuntuista. Hauskaa, tekee koko raskauden vähän todemman tuntuiseksi =)

Viljaliina 17+2
 
heipsan pitkästä aikaa :wave:

päivittäin olen teidän juttuja ja kuulumisia käynyt lukemassa, mut jotenkin en ole jaksanut kirjautua ja kirjoittaa!

Oma (.) voi hyvin, tai niin ainakin haluan uskoa. Perjantaina olis rakenneultra. vähän jännittää! Joku kyseli halukkuudesta tietää sukupuoli.. niin me kyllä ajateltiin kysyä se jos hän vaan suostuu sen meille paljastamaan (siis vauva).

Liikkeitä olen kanssa jo tuntenut. Varsinkin iltaisin kun menen nukkumaan, niin olen ottanut ihan tavaksi makaa hetken aikaa selällään ja keskittyä tuntemaan pieniä potkuja =) Aivan ihanaa =)

Eilen ja tänään töiden jälkeen on kivistänyt mahän masussa. En osaa kuvailla miltä se tuntuu, mut taitaa olla parempi yrittää ottaa mahdollisimmän iisisti ja jättää nostelu minimiin! Josta tulikin mieleen et mitä kuuluu Maville???? MAVIIIII... missä olet? Susta ei ole kuulunut mitään tosi pitkään aikaan. Tule ilmoittelemaan itsestäsi.. jookos =)

Teidän ihanista masukuvista sain innostuksen esitellä teille nyt omanikin... joten tässä olkaa hyvä!!



Joanna ja Tero-Antero 19+4
 
Veera80 se tais kysellä et meinaako kaikki selvittää sukupuolen,me ei ainakaan,mä haluun säilyttää jonkun jännityksen loppuun asti.

Joannallakin ihan mukavan iso maha jo =)

ON:tänään oli neuvola käynti ja kaikki oli ihan ok,alapaineet oli aluks hiukka korkeella,mut laskivat siitä sitten ku ehin hetken aikaa aloillani istua.Painoa oli tullu +400g/vk :eek: no,onneks ei oo lähtöpainoo tullu vast ku puol kiloo lisää,mut ku tät ylimäärästä on muutenki omasta takaa,täytyy karssun syöntiä vissiin vähä vähentää :whistle: Sydänäänet näytti 147min ja sf-mitta 18,et ihan mukavasti sitä mahaa on tännekin kertynyt :)
Ens kerralla oiskin sitte lääkäri käynti ja saan kelaan paprut lähetettäviksi,sit ei muuta ku äippäpakkausta oottelemaan =)

Piitsi ja Iisakki kohta 20+4
 
Hauskaa huomenta täältäkin;-)

Joanna:
Melkoisen komea maha siullakin jo;-) Täytynee pyytää miestä ottamaan kanssa tästä miun pötsistäni kuvia muistoksi =)

Rintatulehdus ei todellakaan kuulosta kivalta, parilla kaverilla ollut, ja he ovat nyt varoitelleet oikein urakalla moista vaivaa saamasta.. Nytkin olen pitänyt villaboleroa takin alla koirankin kanssa lenkille lähtiessä, että suojaisi kylmää vastaan.

Yksi etappi saavutettu; 20 viikkoa onnellisesti kasassa =)

Ihanaa päivää kaikille toivotellen

Dooris ja sinttipoika 20+0
 
Voi voi, ei ne huolet lapsen syntymään lopu.. Meidän poika on oikee äitin kauhu, eilen kaatui ulkona betoniin niin et meni toinen etuhammas sisäkulmasta rikki (käytiin hammaslääkärissä heti eikä sille voinu tehä mitään mutta todistus käynnistä otettiin vakuutusyhtiöön) ja tänään sisällä kaatui takan kiviseen kulmaan ja nyt sillä on ohimossa hervoton sininen kuhmu. Alkuun näytti siltä et alkaa ihon läpi puskemaan verta ku sitä pakkautui ihon alle niin paljon mut onneksi ei sentään.. Arvatkaa onko mulle stressitasot vähä korkealla ku katton ton koheltamista!?! Eikä sit 1v7kk ikäistä voi sitoa sänkyynkään et noita vaan välillä sattuu ja tapahtuu vaik kuin kattois vieressä..

Että joo sattuneista syistä en paljoo ole ehtinyt omaa napaa miettimään!

Tänään iltakuuden junalla Tampereelle. Ihanaa päästä kotiin! Miestäkin jo niin kova ikävä!

Anu
 
annuu81onhan teillä ollut poitsun kanssa vauhtia ja vaarallisia tilanteita!Meillä on tytöllä valokuvaus kerhossa perjantaina ja takuuvarmasti kolauttaa päänsä johonkin kulmaan.Se on muuten jännä,että kun noita osumia tulee, niin ne ei ikinä jää yhteen!

Joannallakin jo ihana masu!

Me ei haluta tietää kumpi tulee,pidetään hulluja jännityksessä.Mutta eihän sitä tiedä,jos ultratäti asiaa kysyy,niin saattaa mieli muuttua.

Onnea puolenvälin saavuttaneille ja ylittäneillekkin!
Perästä tullaan :wave:
T:Aina-Ilona ja Tiuhti 19+3
 
Nyt tulee vaan (.) juttua:

Mahassa on ollut pelottavan hiljaista eilisestä lähtien. Tähän asti vauva on potkinut ja möyrinyt tosi paljon joka päivä viimeiset kolme viikkoa.
Nyt yhtäkkiä eilen iltapäivällä tajusin, ettei tunnu mitään. Illan aikana tuntui kevyitä hipaisuja aina välillä, niin etten ihan paniikkiin mennyt. Nukkumaan mennessä klo 23 vauva onneksi potki. Nyt taas on ihan hiljaista.
Toivottavasti vauva on kääntynyt niin, etten tunne potkuja ja kaikki olisi hyvin edelleen. Mulla on se kotidopplerkin, mutta eilen en halunnut käyttää sitä, koska pelkäsin ettei mitään kuuluisi. Tänä aamuna kuuntelin ja löysin äänet onneksi.
Toivottavasti vauva taas pian potkisi.

t. huolestunut mm
 
Muhkeita masuja! =)
Mulla on vielä aika huomaamaton, johtuu varmaan tuosta "vararavinnosta"..
Kyllähän masu kasvanut on, mutta näytän lähinnä lihonneelta.

Kauhean päänsärky on ollu riesana monta päivää ja väsyttää taas vietävästi. On varmaan hemppa pudonnu turhan alas.
Perjantaina olis sitten aamusta rakenneultra ja ens viikon tiistaina neuvola.
Kerrottiin lapsille vihdoinkin tulevasta vauvasta. Hyvin ottivat asian. Ihme kyllä ei tullut mitään vaikeita kysymyksiä vauvaan liittyen. Oltiin lainattu kirjastosta kirjakin sitä varten, että esikko haluaa tietää miten se vauva sinne kohtuun joutuu. Mutta toistaiseksi ei oo tarvinnut selitellä.
Esikoinen haluaisi pikkuveljen ja kuopus isoveljen :D
Että paras olla poika, kun kaikki sitä toivoo ja povaa ;)

Hiljainen kaveri tuntuu tämä toukka olevan, ei ainakaan vielä ole kauheasti myllännyt. Välillä tuntuu pieniä hipaisuja ja paineentunnetta edessä.


Faerie ja Toukka 19+3 (?)
 
en olekkaan täällä muutamaan viikkoon pyörinyt, ei vaan ole jaksanut/kiinnostanut. no en kyllä muutenkaan ole aktiivinen kirjoittelija näillä palstoilla..

Hurjan kokoisia masuja joillakin noissa kuvissa, itselläni vielä murto-osan kokoinen verrattuna joihinkin. Helposti menee vielä monet omat housutkin jalkaan, sammarit varsinkin, kun antavat myöden, istuessa kyllä pitää nappeja availla. Olen tästä kyllä aivan tyytyväinen, tietäen sen minkälaista masua saa sitten viimeisinä kuukausina kanniskella mukana.

Jengi vaan käy noissa rakenne ultrissa ja meikäläisellä se on vasta kolmen viikon päästä.. tuntuu tosi pitkältä matka sinne...

Vauvan liikkeet tuntuu jo hyvin ja tunnen vauvan myös tosta mahanahan läpi. Dopplerilla aina sillon tällön sydän ääniä tulee kuunneltua, mutta ei kovin usein, kun noita liikkeitä kiutenkin tulee tasaiseen tahtiin tunnettua.

äh, en mä jaksa enään kirjottaa kun tuntuu että ihan väkisin joutuu keksimään juttuja.


kaikkea hyvää kaikille
 
... oli mulla yksi asiakin.. Ei mikään kummonen, mutta anyway. olen tässä ihmetelly että kun viikkoja on jo kuitenkin 18, enkä ole kertaakaan joutunut heräämään vessaan yöllä. nukun kuin tukki, ja pystyn vielä aamulla kun herään touhuilemaan kaikkea eikä siis mitään kiirettä pissalle. Muistaakseni ekan kanssa toi yö pissiminen alkoi vaivata heti alussa.. Vaikuttaakohan tähän se, että olen aika monta kiloa kevyempi tällä kertaa, ettei sen takia pääse painamaan pissarakkoon, vai mitä ihmettä? on mulla kyllä pieni toi masu mutenkin, ehkä pienikokoinen vauva ei vielä rakkoa paina, vai mitä te veikkaatte? Mites teillä muilla ton yövessailun kanssa, joudutteko jo heräilemään öisin pissalle?
 

Yhteistyössä