***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Nyt mun masu pullahti näkyväksi =) Oltiin eilen ostamassa ensimmäisiä äitiysvaatteita ja niitä sovitellessa huomasin, että oho! Ehkä se on niiden vaatteiden malli mikä tekee sen, että masu näkyy, mutta ei haittaa. Haluan, että masu näkyy, kun niin pitkään sitä on odotettu! Aamulla kävi taas niin, että jo 3:t farkut ei enää menny jalkaan, tai siis meni, mutta nappi painoi inhottavasti mahaa. Ja toinen mitä tänään tein, niin otin sitten napakorun pois. Se näkyi inhottavasti vaatteiden läpi, kun on siis paidat jostain syystä tiukempia ;)

Mulla on niin ihania ultra kuvia, mutta en saa jostain syystä ladattua niitä tänne koneelle vaikka pienensin kokoakin. Mutta jatkan yrittämistä!

Muistaako joku onko Pulttibois jossain reissussa tai jotain, koska aikaisemmin ollut tosi ahkera palstailija ja nyt moneen päivään ei ole kuulunut mitään?
 
Kiitos kaikille tukemisesta!Tuntuu olevan mukavaa porukkaa...

Mulla menee vielä entiset housut jalkaan, mutta kohta sitä saa mammahousuihin vaihtaa!Mulla on paino tippunu 1.5kg alkupainosta, mut tekee varmaan se, kun ruokahalu oli välillä lähes pois ja piti väkisin syödä.Parempi, kun paino ei kovin nousiskaan, kun lähtöpaino oli isompi kuin muissa raskauksissa...
Nyt pahoinvointi vähentynyt, mutta edelleen saattaa yllättää ja maha on sekasin, lisäksi pääkipu/migreeni välillä vaivaa, mutta se on pientä se...

Mulle itelle on ihan hyvä, kun neuvola-ajat on tiheämpää, kun yleensä!Täällä ne on normaalisti neljän viikon välein ja sit tihenee loppuraskuden aikana!Mut niinkö aiemmin mainitsin niin mulla ne on ny kolmen viikon välein.

Juu täytyy tästä lähteä pojalle vaippa vaihtaa, kun vähän haiskahtaa ja lähteä sit kauppaan lasten kans...
 
Täällä ei taas mitään ihmeitä. Neuvola lääkäri oli ja meni, kaikki hyvin, Jännitti niin pirusti että kuuluuko sydänäänet vai ei, ja onneksi kuului. Oireita ei juurikaan ole, paitsi närästys :kieh:

Viitsitkös päivittää malttamaton mulle LA 7.4.....26v....ensimmäinen...KOKS, kaunis kiitos :flower:

 
Tervehdys täältä pikaiseen!

Nyt olen notkunut koneen ääressä lapsen ympärillä touhutessa liian kauan, joten ihan pikaiseen vaan, että täällä myös huomattavasti helpottanut pahoinvointi - ihanaa! Kun nyt pysyisikin poissa!

Mäkin oon Pulttiksen kuulumisia kaipaillut :wave:

Palaillaan, pirteää perjantaita =)
t. Kalenteri ja Paapau tasan 14 viikkoa
 





tämmösiä sain aikaiseksi. isoimmat on kokoa S ja menee kaverin vauvalle, loput on Chimille :heart: vielä muutamat pitäisi väsätä kokoa NewBorn ja sitten parit S-villikset :D onneksi ei ole kiire, pitäisi vielä Minean villahaalarin hihat tehdä ja vauvalle bambusta haalari :heart:

eipä mulla muuta, jos en kerkiä iltapäivällä tänne niin oikein ihanaa viikonloppua kaikille ja palaillaan taas sunnuntaina!
 
mä olen ollut niin paniikissa ensi viikon nt- ultrasta, että en ole pystynyt tännekkään kirjotella. huomaan itsessäni sellaisen puolen, että aina ennen lääkäriä tai neuvolaa olen niin hermona, että koko maailma tuntuu ihan oudolta, ja mies saa kärsiä mun kiukuttelustani.

Neuvola ajoista, tässä ihan alussa on mun mielestä kuumottavaa, kun noita aikoja on näin harvakseltaan, mutta toisaalta kun ei sydänääniä meijän neuvolassa vielä näillä viikoilla saada kuuluviin, niin en mä sieltä neuvolasta mitään muuta kaipaa.

eka neuvola mulla oli viikolla 9 ja seuraava on jo viikolla 11+6, sillon myös neuvola lääkäri. pari päivää tätä ennen on se nt-ultra. jännittää kyllä paljon.

ekassa neuvolassa mulla todettiin hemoglobiinin laskeneen 112toista ja täti määräsi mut heti syömään noita multitabsin monivitamiini valmisteita raskaana olevalle, yksi päivässä. vähän ajan päästä ruvetaan ottamaan 2 tabua päivässä. minkälaisia hemppoja teillä muilla on mitattu tähän mennessä?

mullakin on masu jo kasvanut, omat housut menee kyllä jalkaan, jos pitää nappia auki, kuminauhakiinnityksellä menee hyvin ja sitten vaan joku pitkä paita peittämään. olen kyl ostanut jo yhet mustat äippä housutkin, niissä vasta masu isolta näyttääkin, hassua.

kuvittelen jo löytäneeni kohdunkin aivan tosta häpyluun yläpuolelta, sellainen kova möykky, en tiedä sitten pitääkö luuloni paikkansa. joka ilta sitä tulee kyllä tunnusteltua.

paha olo on täälläkin pysynyt jo tässä vaiheessa kurissa viikon verran. välillä tulee sellainen ällötys, mut ei pahana.

Hauskaa päivää kaikille, uusille ja vanhoille :heart:

Pinaatti 10+3
 
Hei! :wave:
mahtuuko mukaan Huhti-Hippuihin? Esikoista odotetaan, la 29.4., viikkoja kasassa siis 10+3.

Löysin tämän ketjunne vasta nyt ja täällä vaikuttaa olevan niin mukava ilmapiiri, että mielelläni liittyisin mukaan keskusteluun. Monet teistä tuntuu jo käyneen ultrassa ja on saanut kuulla sydänääniäkin - itse olen käynyt vasta kerran neuvolassa rv 8+0, joten mitään konkreettista varmistusta raskaudesta en ole vielä saanut. Olo on ajoittain melko hermostunut, kun olen selvinnyt suht vähäisillä oireilla (väsymys, arat rinnat, vatsan nippailu). Onko tämä edes todellista? Mutta kai tämä epävarmuus vaan kuuluu asiaan.

Onkos täällä muita olemattomalla pahoinvoinnilla / lievällä kuvotuksella selvinneitä odottajia? Missä vaiheessa olette huomanneet alkuoireiden helpottavan / vähenevän?

Tämä nyt on omanapainen esittäytymisviesti, pahoittelut siitä. Lupaan kommentoida teidänkin juttujanne, kunhan saan keskustelun juonesta kiinni!

:) Myntti
 
Moikka! :wave:
Ensinnäkin neuvola-ajoista. Mulla oli eka neuvola rv 8+5 reissuun lähdön vuoksi ja seuraava on vasta rv 17+4. Kysyi kyllä, että haluanko tulla tiheämpää, mutta en nähnyt tarvetta ainakaan vielä.
Mulla on myös maha pullahtanut esiin. Seistessä se näkyy paljon. Farkut menee jalkaan, mutta olen kaivellut kaappeja ja löytänyt vanhoja suoria housuja, joita voi pitää. Yhdet oleskeluhousut ostin kotioloihin. Pitää vaihtaa housut heti kun pääsee kotiin :LOL:
Vuokrasimme dopplerin. Sen, joka näyttää sykkeen. Meni ensin aikaa kun etsin niitä. Tunnin tuhisin ja murehdin tietysti, mutta tänä aamuna löysin heti. Aika alhaalta kuuluvat ja näytti sykettä välillä 145-153. Onkohan normaalia? En olisi varmaan koskaan löytänyt sillä toisella laitteella. Omat äänet välillä sekoittuvat vauvan kans. Stressinhän siitä saa itselle aiheutettua, jos ei kuulukkaan.
Vaatekaappien siivous odottaa. Sais pois alta ja lähtis sitten vähän kaupungille. Oon niin väsynyt illalla, että tulee nukuttua pari tuntia. Sitten jaksan taas kinastella miehen kans. Oon kyllä ollut aika kiukkuinen näinä päivinä. Pinna kireellä! :/ Päätäkin on särkenyt pari päivää. Onneksi ei tänään (ainakaan vielä).

Haikara ja vesseli 13+6
 
Hei kaikki!

Kiva, että uusia ilmaantuu koko ajan!
Minäkin kuuluisin oikeasti maaliskuun masuihin lasketun ajan perusteella (27.3.), mutta heidän keskustelunsa ovat aika rajuja tänne verrattuna, joten pysyn joukossanne, jos sallitte.

Minulla on neuvoloita ollut seuraavasti:
8+0 eka neuvola ja alkuraskauden ultra
12+0 Niskapoimu-ultra, neuvolalääkäri ja terkkarin kanssa juttelutuokio
Tulossa ensi maanantaina
15+4 neuvola, jossa samalla varataan jo rakenneultra.

Täällä pikkupaikkakunnalla on jotenkin ihan huolehtiva tämä neuvola, alkuraskauden ultaankin pääsin ihan pyytämättä ja oma synnytysosastokin on kuulema todella mukava!
Toivottavasti saan synnyttää täällä, viikonloppuisin joutuu synnyttämään 250 km:n päähän..

Minulla pyörähti tosiaan eilen jo kuudestoista viikko käyntiin.
Maha on kasvanut jonkin verran, rinnat jo lähes kaksi kuppikokoa =)
Väsyttää edelleen varsinkin iltaisin, mutta muuten on ihanan levollinen ja hyvä mieli.

Mukavaa viikonloppua kaikille teille kanssasisarille!

:) aurinkoisin terveisin Kellukka
 
heipsan kaikille :)

mä oon kans kaipaillu bulttista :wave: missä luuraat? :wave:

Myntti tervetuloa!!! mulla oli esikoisen odotus todella helppo. ainut raskausoire oli kipeät rinnat ja alussa jonkin verran väsymystä. kaikki meni paremmin kuin hyvin joten asiat on varmasti sullakin aivan mallillaan. nyt tässä raskaudessa ei ole oireettomuudesta tietoakaan.

pinaatti mulla oli 9 vklla mitattuna hemppa 149, mulla on kyl aina ollut hyvä hemppa ja oon syöny raskauden alusta jo noita multivitoja.. :)

(.) munkin masu näyttää nyt tämän viikon aikana pullahtaneen ulospäin. varsinkin ku on mammahousut jalas masu näyttää mielestäni jo tosi söpöltä.. ja kyllä sen muutki näkee.. yks tuttava huomas mun masun ja kysäs et ootko raskaana.. pakko se oli sit tunnustaa :) kai sen huomaakin nopeampaa kun muuten olen hoikka ja masua ei juuri ollenkaan ja lapsi on toinen pienen ajan sisällä. pähkäiliköhän täälä palstalla joku liikkeistä... kun mullahan on viikot nyt vasta 10+6 mutta olen jo n. viikon sisällä tuntenut 2 krt. kuplintaa. just samallaista mitä esikoisestakin oli kun ekat " liikkeet" huomasin. ja tunttu aivan tossa alhaalla missä kohtu tällä hetkellä sijaitseekin. esikoisesta tunsin liikkeet viikolla 14..eli aika aikasin ensi synnyttäjäksi sillonkin.. mut en tiä.. voiko se olla ees mahollista että vielä vois liikkeitä tuntea näil viikoil?

onko muilla tällasta ongelmaa että tukka ois menny aivan kauheaks?? mulla rasvottuu ultra nopeaa ja joka päivä on pakko hiukse pestä!! :kieh: rasittavaa. jos teil on ollu tämmöstä muis raskauksis onko se ollu loppuun saakka vai onko tukka palannu normaaliksi jo ennemmis?? mä en kestä näitä hiuksia!mutta nyt hetkeksi nukkumaan:)
ps. mullakin on olot helpannu paljon tään viikon aikana:) ihanaa kun ruoka taas maistuu ja ei oo koko ajan etova olo.ihkua =)

ihanaa viikonloppua kaikille :flower: :flower: :flower: :wave:
 
Heipsan!

Uusia tullut taas joukkoon... Tervetuloa ja onnittelut :flower:

Meni pari päivää etten ollut ehtinyt lukemaan ja nyt tuntuu etten muista mitään mihin piti kommentoida kun tekstiä oli tullut niin paljon...

Joku kysyi hemoglobiinista, mulla mitattiin tiistaina 107 ja nyt sain sitte rautatablettejakin... Tuli töissä niin huono olo et työkaverit sanoi että nyt menet käymään neuvolassa ja sain sitte ajan... Neuvolatäti totes heti et oletpa kalpea... Mittas hemoglobiinin ja verenpaineen ja kuunteli vauvan sydän äänet kun puhuin niistä... Tosiaan hemoglobiini ei ollut mihinkään noussut kahden viikon aikana, verenpaine oli vähän kohollaan mut meinas et johtuu mun huonosta olosta... Sydän ääniä kun kuunneltiin niin ensin ei oikein löytynyt ja mulla tuli heti mieleen no niin... Mut sitte löytyi ja siellä se jumpsutti kivasti ja täti totes et vauva voi paremmin kuin äiti... Kirjoitti sitte mulle sen päivän sairaslomaa ja käski mennä lepäämään... Nyt on jo parempi olo huomattavasti tiistaihin verrattuna...

Neuvola ajoista... Mulla oli eka 10+1 (aluks luultiin että silloin vasta 8+3, mutta muuttui sitte ultrassa), ultra oli 11+4 ja siinä samalla otettiin niskaturvotus+veriseerumi (ultra ajan sain sen takia että tarkistettiin raskauden kesto), neuvolalääkäri oli 13+3... Nyt siis menossa 15+4 ja seuraava neuvola on 17+3 ja rakenneultra on 19+2... Meillä päin kuuluu vain tuo rakenne ultra kunnan tarjoamiin ultriin ja neuvolassa silloin sanottiin mulle ekalla kerralla että np-ultraan pitää mennä yksityiselle jos haluaa siellä käydä, mutta mulla siis kun tarkistettiin tuo kesto niin sain samalla sen np-ultran kun viikkoja oli jo sen verran kertynyt...

Eilen mulla oli soittoaika tuosta veriseerumista ja meinas alkaa jännittää ihan kunnolla kun odotin että kello tulee sen verran... Kaikki oli ok... Lääkäri sanoi mulle että jos tulos olis ollut alle 1:250 niin mut olis määrätty lisätesteihin... Mulla oli siis iän perusteella 1:701 ja verinäytteen perusteella 1:3000...

Mullekin vois seuraavaks kun malttamaton päivittelee listaa niin lisätä että ikää on nyt 31 (tammikuussa 32) eli todennäköisesti 32 kun vauva syntyy ja synnäri on Tyks... Muita tietoja sinne ei vissiin kirjattukaan ylös jos oikein muistan...

Kirjoittelin siitä kirpputorille menosta viime viikolla ja ostin kuin ostinkin sieltä vaatteita =) Se oli sellainen päiväkotien järjestämä kirpputori, missä äidit olivat myymässä vaatteita... Suurimman osan myyjistä tunsin ja kassillinen vaatteita tarttui mukaan... Nyt tuli sellainen olo että pitäis päästä uudestaan taas kirppis ostoksille B) Kaverin kanssa jo olikin puhetta asiasta, mut vielä ei ole sopivaa päivää löytynyt...

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
siis että olisin kanssa tuntenut potkun mahassa :D en ole kyllä varma mutta ei ollut ns normaalia tai mitä on ennen maha möyrinyt.

mä oon yrittänyt ottaa yhteyttä neuvolaan mutta ei vastata tai "lyödään luuri korvaan" tai siellä on tiedote.... :( ja tätä on jatkunut jo viikon. pitäs lapun mukaan jo kohta päästä toiselle neuvolakäynnille mutta miten??? alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään. Kun vielä silloin ensimmäisellä kerralla puhelivat että kyllä tänne saa soittaa ja pitääkin jos tulee kysyttävää yms. Mukava täti on kun vaan saa kiinni :/

pitää kanssa lähteä ostamaan mammahousut kun masu on pullahtanut esiin niin kovasti jo :saint: muuten kyllä laihdun kovaa kyytiä kun mikään ei maistu ja hampaat irvessä saa syödä varpusen annoksen, oon sitte koittanut ainakin syödä vitamiineja sekä kalkkia että pysyy omat luut kasassa :)


Veera ja piipero 13+3 (muistaakseni)
 
Heippa!
Tässä kanssa yksi uusi odottaja ilmoittautuu mukaan. Tai minulle tämä on jo kolmas odotus. Eli kotoa löytyy kaksi poikaa, nyt 3v9kk ja 1v4kk. Tämän kolmannen lapsen LA 27.4.08 eli nyt viikot 10+5. Niin ja minulla ikää kohta 32v.

Aika samoissa merkeissä on tämä odotus mennyt kuin aikaisemmatkin, eli pahoinvointia on. Kauheasti en oksentele, mutta etovaa äklöä oloa on sitäkin enemmän, ruoka ei maita. Kakkavaipan vaihtaminen pienemmälle on välillä tuskaa. Kovasti odotan koska tämä loppuu. Esikoisesta pahaa oloa kesti n.15 viikolle, mutta kakkosesta se loppui vasta 19-20 viikon tienoilla... :x Niin ja mulla ei mitenkään ole aamupahoinvointia, vaan päiväpahoinvointia. Yleensä aamulla pystyn ihan hyvin syömään, mutta iltapäivällä alkaa äklötys, illalla usein taas vähän helpottaa.

Pääsärystä joku kirjoitteli ja akupunktiosta. Kakkosen odotuksessa mulla oli melkoista päänsärkyä ja kävinkin muutaman kerran akupunktiossa ja kyllä siitä jotain apua oli.

En varmaankaan kovin usein ehdi keskusteluun osallistumaan, mutta hengessä mukana. Meillä np-ultra puolentoista viikon päästä. Ekalla neuvolakäynnillä 9+4 kuului sydänäänet, pienen etsiskelyn jälkeen .
 
Tervetuloa uusille! :flower: :flower:

Ihanaa, muillakin alkaa maha pompsahtamaan näkyviin! =) Mulla se on pömpöttänyt jo hetken ja varsinkin tällä viikolla on tuntunut, että on tapahtunut joku kasvupyrähdys, koska vanhoja housuja on todella epämiellyttävä pitää. Seistessä ne menee ihan ok, mutta ei istuessa ollenkaan. Siispä huomenna mammahousuja ostamaan! B) Mulle nimittäin yksi vanhemmanpuoleinen nainen sanoi, että "ei sun mahas vielä tässä vaiheessa voi näkyä.." Tämä tapahtu viime viikolla. Mä sitten ihan varmana aattelin, että mä oon sitte vaan lihonu (ruoka on maistunut aikas hyvin meikäläiselle..). Mutta taisi olla mummo väärässä, kun tekin kasvatte! Äikkistä hälle! :LOL:

Neuvolakäyntien tiheydestä, vaikuttaa siltä, että ekakertalaiset kaipaisivat useammin neuvolakäyntejä ainakin näin alussa kuin taas sitten "vanhat tekijät". Se on sinänsä hyvin ymmärrettävää, ekakertalaisille (itse mukaanlukien) kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, että sitä tukea vain kaipaisi. Konkarit taas tietävät, ettei jokaisesta pikku vihlauksesta tarvitse huolestua! =)

Kiitos muuten kaikille niistä "saako käydä pissalla ennen neuvolaa"-vinkeistä. Helpotti kovasti tieto, että saa! B)
Ihanaa viikonloppua! :flower:
 
Myntti: Olit ihmeissäsi oireettomuudesta, niin kyllä mullakin on ollut vähemmän oireita, kun odotin. Etominen on helpottanut tällä viikolla ja en tätä ennenkään ole oksentanut kuin 2 krt.

Mimmuli82:Ihosta ja hiuksista näkee hormonitoiminnan eli näppyjä kaulassa (yök!) ja hiukset rasvoittuu. Itse kun on tällä ihanalla kauneudenhoitoalalla niin kiinnittää huomiota tuohon puoleen. Tänään onneksi saan uuden tukan, jee! Katsotaan miten väri tarttuu, kun joskus raskaana olevilla on ongelmaa sen kanssa.

Ollaan illalla menossa kavereiden kanssa syömään ja joutuu kyllä sitten tunnustamaan sillekin porukalle, koska ihmettelevät kyllä kun jätän viinin väliin ja niin kun jo aamulla totesin niin masu näkyy =) Miten voi olla siitä niin innoissaan?!? Nyt kun mulla on ensi krt päällä tälläinen "masua esittelevä paita" ihan julkisesta eli töissä, niin huomaan itsekin tuijottelevani ja silitteleväni mahaani pitkin päivää. Tai ehkä se on se, että annoin itselleni luvan uskoa tähän raskauden onnistumiseen, kun np-ultrassa kaikki oli niin hienosti. Mies on kulkenut pikkuisen ultrakuva puhelimentaustakuvana kanssa nyt pari päivää ja sanoi huomaavansa unohtuneensa tuijottelemaan sitä pitkin päiviä.

Tervetuloa uudet odottajat, lisäsin listaan!!!
 
heips,

oih mie niin usein sanon tai kirjoitan jotain mistä joku voi ymmärtää väärin tarkoituksen ja pahastua..
TÄMÄ SIIS EI OLLUT TARKOITUKSENI, Anteesi :flower:

meillä ei ole täällä tarjolla kuin tuo np-ultra muut käydään omin kustantein.
siksi valitsimme 4d ajan tuohon ajankohtaan ja myös tuota aikaa tuo lääkäri jkl:n suomen terveystalolta suositteli.

Saapa nähdä saadaanko loppu ultraa kunnan/kaupungin kautta kun edellisessa synnytyksessa meinasi olla vähän tiukkaa tuo pojan syntymä ja siksi jouduttiinkin imukupin apuun että saatiin poju maailmaan.

Ihosta ja hiuksista.. mulla naama voi super hyvin niinkuin edellisessäkin raskaudessa ja tukka kasvaa kohisemalla ja kiiltää :D

hei noi kotidoplerit? mitä maksaa edullisimmillaan?
entäs vuokrat? mitä hintaluokkaa?

Esikoisessa tunsin liikkeet 19+6 en ole siis varautunut vielä ihan hetkeen tuntemaan mitään vaikka viikkojahan on jo 15+1.
joku ilta olen kyllä ollut tuntevinani joitakin muljahduksia..?

Uusiakin on uskaltautunut tulemaan lisää tähän piiriin. Tervetuloa. Mukavaa että on pieniä tulossa.

Neuvoloista.
minun ajat ovat olleet nyt
8+5
10+6 joka vaihtui 11+5 kun ultrattiin koska sydänäänet ei kuuluneet neuvolassa ja tehtiin samalla se np ultra.
viimeisin 14+6
ja seuraava on 18+6 varattu.
menee viikolle 36 asti 4vkon välein ja sitten 2vko tai tarpeen mukaan.
esikoisessa olin näin myös.

hemppari. alussa oli 142 ja viikko sitten 141 ja toissa päivänä 139 joten ei vielä ole alkanut laskemaan onneksi.
ja jos laskee niin käytän sitä samaa luontaistuote kaupan nestemmäistä rautalääkettä jossa on kuva siitä entisestä jumppaajasta.
se tehos paljon paremminkuin ne pillerit ja ei ummettanut olleskaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille
 
Jos nyt vihdoin ja viimein jaksaisin jotakin väkertää tänne.
Viikkoja on nyt kasassa 12. Nyt vasta alkaa tuntua siltä, että olo on suht normaali. Aivan hirveä väsymys ja paha olo ollut pitkän aikaa. Tämmöistä ei kyllä ensimmäistä odottaessa ollut. Sitten kun olen vielä kaiken päälle ollut kipeä niin olo on ollu aika kurja. Pakosti on pitäny yrittää repiä itteään liikkeelle ja tietysti tuota meidän ensimmäistä pikkuista pitää hoitaa.
Mutta kaikesta pahasta olosta huolimatta olo on äärettömän onnellinen.

Tuohon listaan voisi minunki tietoihin päivittää... Ikää on 27, toista odotellaan ja synnäri on K-HKS. Esimmäinen lapsi täytti justiin syyskuun 13. päivä vuoden. Eli ei tuu kovin isoa ikäeroa.

Eka neuvolakäynti oli viikolla 8+5 ja sydänäänet kuului pienen etsinnän jälkeen tosi hyvin. Mulla oli esikoinen mukana niin sitä pelotti hirmusesti ja alkoi itkemään.. niin kuin äitinsäkin. On se vaan ihmeellistä kun pieni sydän jo lyö. Masu on kasvanu aivan hirveesti, tästä koosta voisi päätellä että ollaan jo paljon pidemmällä. Aivan turha toivo aatella ees tavallisia housuja jalkaan.
Maanantaina sitten olis lääkärineuvola ja siihen perään heti se eka ultra sairaalassa.

Mä olen jo tuntenut liikkeitä. Aika hassua, että näin varhain mutta kyllä ne vaan on niitä.
Mutta palailen sitten kertomaan, mitä ultrassa näkyi. =)
 
Hei Kaikki !

Itsekin kuulun teihin, jotka huhtikuussa saa perheenlisäystä. Laskettu aika on 23.4. Raskaus on ensimmäinen ja jännitys on sen mukainen. Ensi viikolla keskiviikkona on ensimmäinen seulonta ultra. Pelottaa jotenkin ajatus siitä ettei kaikki olisikaan kunnossa. Yksityisellä olen käynnyt jo kun viikkoja oli 6+6, varmistamassa tilanteen ja silloin kaikki oli kunnossa, sydänkin löi... Täällä Rovaniemellä ilmakin jo kylmenee uhkaavasti, villasukat joutuu olla jaloissa koko ajan, ettei kylmä iske... Muita Rovaniemeläisiä odottajia ?

Mutta nyt vain on uhmattava kylmää säätä ja lähdettävä ulos kävelylle... Muuten tulee ihan mökkihöperöksi...
 
Uskallampas minäkin vihdoin liittyä joukkoon!
Ultrassa käytiin eilen toistamiseen ja hyvin pieni masussa köllötteli.
viikkoja nyt 12+6 ja laskettuaika siis 13.4.08.pikkuinen oli jo 8cm pitkä!
Neljättä lasta odotellaan. =) :heart: Toukokuussa sain keskenmenon joka osottautui tuulimunaksi ja nyt sitten vihdoin tärppäsi,vaikkakin pelko on ollut kova jos tämäkin menee kesken! :(
Rovaniemellä asustellaan.
Kiva lukea muiden samoilla viikoilla olevien kuulumisia. :flower:
 
hei pitkästä aikaa ja hyvää v-loppua kaikille tasapuolisesti.

olipa muutama ihmetellyt että missä olen, onko kaikki kunnossa jne.
kaiken järjen mukaan kaikki pitäisi olla ok, ke nt-ultra edessä.
väsymys on vaan aivan kamala ja tämäkin vp mennyt melkein nukkuessa vaan
:ashamed: :ashamed:

täytyy siis myöntää että väsymyksen lisäksi ei vaan ole kiinnostanut käydä täällä- en osaa selittää miksi. oli vaan sellainen tunne.. :/
eikä johdu kenestäkään teistä, kukaa ei ole loukannut eikä muutakaan.
ehkä vaan liika "hössötys" tällä palstalla saa vähän mut pelkäämään että miten tämä odotus menee.. :heart:

tänään erehdyin pihviä syömään ja olo on aivan sanoinkuvaamaton :x joten vahvasti miehen epäilys tyttärestä saa uutta puhtia =) poikien odotuksen kanssa kun pihvit, hampurilaiset ja pizzat olivat suurta herkkua :whistle: nyt niitä ei voi edes ajatellakaan :$

no, joo. en saa mitään fiksua kirjoitettua tänne.
mistäköhän lienee tääkin olo on kotoisin, mieskin minua oudoksi väittää ja kuulemma vaan kiukuttelen joka asiasta (en edes ole huomannut) :|

kaikille hyviä vointeja :hug:

pulttis ja rv 11 :heart:
 
Tervehdys kaikille... En ole hetkeen aikaan ehtinyt koneelle. Rakentaminen käy kuumana, että päästäisiin muuttamaan kuun lopussa ja viime viikolla olin useamman päivän helsingissä ja tällä viikolla mies litisti käden töissä ja joutui useammaksi päiväksi sairaalaan, joten hieman on ollut hektistä tämä elämä... :kieh:

Ultrassa käytiin viime viikolla ja kaikki ok. Olo on kohtuullisen hyvä ja vauvamasu näkyy jo tosi selvästi!

anri meillä näyttää olevan sama la ja vielä sama synnytyspaikka, joten ehkäpä törmäämme positiivisissa merkeissä. Kovasti toivon, että teillä on kaikki hyvin ja saatte terveen pikkuisen! Missä suunnalla asutte, jos saan udella? Oulaisiin ei ilmeisesti kuitenkaan kovin laajalta alueelta mennä synnyttämään. Itse sain valita Oulun ja Oulaisten välillä ja kerran Oulussa synnyttäneenä valinta ei ollut kovin vaikea...

Mussu ja muikkunen 14+5
 

Yhteistyössä