***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Helille suuret halit surun johdosta!!
:hug:

Äitipeikko Kiva että vauvalla oli kaikki hyvin! ihana kuva vauvasta :D

Vähän omaa napaa. Huomenna eka lääkärin neuvola. Toivottavasti lääkäri kuuntelee sydän äänet. Kamalasti jännittää onko siellä ketään vaikka masu tuntuu vähän kasvaneen. Eilen kokeilin mahaa niin ihan ylä osassa tuntui ihan kova aika iso alue. Sitä vähän ihmettelin et mikäs möykky se siinä on. Tuskin nyt vauva ainakaan on kun eihän se näillä viikoilla kovin iso ole.
No ehkä se oli mun omaa mieikuvistusta koko homma :D

Huomenna lähdetäänkin taas mökille joten mukavaa viikkoa kaikille!

-Taika ja masukki 11+6-
 
joannamulla sama homma, kipu vain yltyy iltaa kohden..Huomenna ajattelin jo lääkäriin varata ajan kun tuntuu et kipu alkaa heijastaan jo mahaankin..Saas nähdä.
Voimia myös sulle, ja menehän lääkäriin =)
 
Joanna Haepas vaan sairaslomaa, niin selkä rauhoittuu nopeammin. Et malta/ei ole mahdollista olla töissä paikoillaan kuitenkaan. Tänään neuvolassa sanottiin, että heti vain saikulle ilman huonoa omatuntoa, jos selkä temppuilee. Levon jälkeen reippaita työviikkoja voi olla edessä vielä useita!

Kuulin tänään ekaa kertaa vaavin sydänäänet: on se kumma, miten sellainen tasainen 150:n jumputus heittää kaikki huolet kauas intokiinaan, tosin kohtahan joku uusi huoli ilmestyy tilalle...

Mavi ja IitaEemeli 13+5
 
Voisiko joukkoonne vielä liittyä? Olen taustaillut jo pitkän aikaa, mutta kun ultra (kaikki ok) ja eka kolmannes on takana, voi noilta osin hengähtää ja nyt ollaan sitten muutenkin vasta kertoiltu laajemmin vauvauutisista.

Eli olen 31-vuotias, tulossa on toinen lapsi, esikoinen on poika 1v9kk ja nyt laskettu aika 18.4, joka tosin saattaa muuttua muutamalla päivällä rak.ultrassa. Nyt nt-ultrassa vauveli oli muutaman päivän "isompi" ja lääkäri sanoi, et kattoo sit rak.ultran aikaan, muuttaako laskettua aikaa vai ei. Nyt siis kuukautisten mukaan rv 12+3 menossa. Vointi nyt parempi, pahoinvointia ei ekaan odotuksene verrattuna onneksi paljoa ollutkaan mutta unelias olen ollut.

Tässä tällainen pikaesittäytyminen! Hyviä vointeja kaikille!
 
Heili, pahoittelut, olipa ikäviä uutisia :(

Uusille tervetuloa ja onnittelut hyvistä ultrauutisista niille, joilla np-ultra on jo suoritettu kunnialla! Meillä ultra huomenna päivällä, jännittää kovasti... varhaisultrasta on mennyt jo 5 viikkoa, toivottavasti kaikki on edelleen hyvällä mallilla. Tulen sitten huomenissa varmasti raportoimaan tilanteesta =)
 
Ihana huomata, että kaikilla on ollut vain positiivisia uutisia uutisia ultrassa!

Kävin tänä aamuna neuvolassa ylimääräisellä käynnillä kuuntelemassa sydänäänet ja kaikki oli hyvin. Neuvolantäti alkoi nauramaan, kun vetäsin paidan pois, että kyllähän sen raskauden silmälläkin näkee: kohtu on noussut jo ylemmäs ja kasvanut. Ja se mitä menin kuuntelemaan, niin syke oli tasainen 160 koko ajan =)
Äsken tuli mailiin viesti, että se kotidobbleri on nyt noudettavissa postista eli illalla pääsee koittamaan saanko sillä ääniä kuuluviin. Mulla on onneksi istukka takaseinässä eli se ei ole edessä eikä ihan kauheasti ylimääräistä pitäisi muutenkaan olla. Neuvolassa kyllä sanoi, että luultavasti kuulen kotilaitteella, koska kuului tosi selkeästi ja napakasti!

Mulla tuo alaselkä on kanssa hieman vihoitellut, mutta eilinen hieronta auttoi ainakin hetkeksi. Ainoa ongelma, että tuntui hieman pahalta maata mahaltaan eli nyt joudutaan sitten kehittää uusi hieronta asento ensi viikolla. Hierojalla on sellainen kannettavapöytä, kun siis tulee kotiin hieromaan, niin sitä ei saa istuma-asentoon.
 
Heilille :hug: suruun

Meiltä hajos vaihteeks taas torstaina modeemi ja eilen saatiin uus,et oli taas lukemista et sain teidät kiinni.
Uusia oli ainakin tullut jokunen,Tervetuloa vaan kaikille :heart:

Myö otettii perjantaina nokka kohti Tallinnaa ja hypättii Galaxyn kyytiin,pallomeressähän se tuli monta tuntia istuttua,mut kivaa se oli niinki ja sit mietin siel et ku oli eka kerta ilman krapulaa seuraavana aamuna,ni kyl oli ihanaa :D

Eilen aamulla kuulin ekaa kertaa tolla kotidopplerilla sydänäänet,siellä ne jumppsutti 150 paikkeil,jos en ihan kamalasti laskuis seonnu,oli aika ihanaa :heart:

Osaako teistä joku kertoa mille tuntuu,jos jo näil viikoil supistelee,ku mulla nyt viikkoja 15+3,ku on semmost epämäärästä kipuu mahassa joka päivä ja yltyy vaan jos tekee jotakin,mä ku oon noitten supistusten kans vähä pihal,ku tost esikost ei supistellu ennenku oli tosi kysees :/ Kait sit on neuvolaa rimpautettava,et selvyyden tähän saa.
 
Helille osaanotot suruun. Tiedän miltä tuntuu, itsekin menetin hyvän ystäväni yllättäen kesän alussa sokeritautiin... :hug:

Huomenna olisi sitten ensimmäinen seulonta ultra :) Ihan tässä alkaa jännittämään... Ainahan se pelko siellä taustalla on, että mitä jos ei kaikki olekaan kunnossa... Kaikki kyllä on mennyt ihan niinkuin pitänytkin, vähän vaan mahaa kipristäny...

Miekin haluan sellaisen kotidopplerin.. Olisi mahtavaa pystyä kuunnella sydänääniä, kun itsestä niin tuntuu...

 
Heilille osanotto suruun! :hug:

Täällä myös kärsitään selkävaivoista ja lisäksi hartiasärystä, joka lisää tuota migreeniä, hierojalla pitäs käydä muttei vaan saa aikaseksi...Pahoinvointi on aika lailla jäänyt, mutta iltasin tullut närästys kiusaksi!

Mussu: Joo meillä näyttää sama la.aika ja synnäri olevan, että jospa sit tavattas positiivisissä merkeissä!!!
Mulla on ollut Oulainen ja Kokkola vaihtoehtona synnäriksi, mutta Oulainen tuntui esikoisen odotusaikana jo mukavemmalta: kaikki kolme olen synnyttänyt sielä, joten se tuntuu selvältä että tämän neljännenkin haluan siel synnyttää!Rakenneultra mulla on Oulussa!
Asustelen Oulaisista n.70km etelään päin...

Mutta nyt täytyy lähteä ikkunoiden pesua alottamaan!
 
malttamaton vaihdatko mun lasketun ajan päivää aikaisemmaksi eli 11.4 ?

Itsellä on samoja vaivoja kuin monella muulla eli selkäsärkyä ja migreeniä :| Eipä auta nuo lääkärin määräämät panacoditkaan :kieh:

Mutta on hyvääkin tapahtunut! Me ostettiin uusi auto, jeee! Eli edellinen oli tavallinen henkilöauto bmw jossa kuljetettiin sitten koiria takapenkillä ja auto oli sen näköinenkin... Karvaa ja kuraa oli niin paljon ettei takapenkille voinut kyytiläisiä ottaa. Mitkään viltit ei auttanut kun toinen koira tykkäs aina kiskoa sen pois ja hinkata turkkiansa sitten penkkejä vasten. Käydään vielä päivittäin koirien kanssa autolla puistossa tai uimassa minne on pitkä matka.
Uusi on sitten Volkswagen Passat -04 farmarimalli ja mun valitsema väri eli musta. Siinä oli valmiina sellainen ristikko takakontin ja takapenkkien välissä eli nyt koirat mahtuu sinne taakse ja saadaan turvakaukalolle paikka. Koirat ei ois ollu takapenkillä kauheen hyviä vauvanvahteja :whistle:
Jos tästä voi jotain päätellä niin on ainakin mies mukana vauvan odotuksessa kun alkoi heti järjestelemään meille sopivampaa autoa! Jännää että ollaan kohta viiden hengen perhe =)

Tilsu 13+4
 
Tilsu: Ihanaa, että säkin lasket koirat perheeksi! Meillä on kanssa 2 kpl:tta, mutta niin pieniä kooltaan 2&3kg, että menevät kätevästi samaan boxiin autossa matkustaessa.


Nyt sain profiiliini vihdoinkin vaihdettua ultrakuvan eli käykääs katsomassa, siinä siis toukka lasketunajan mukaan 10+5, mutta koon mukaan 11+1 =)
 
Hei taas kaikille pitkästä aikaa =)

Lämpimät osanotot Heilille

Tässä on oltu niin huonolla hapella, ettei ole jaksanut paljoa koneella ylimääräistä aikaa viettää. Onneksi mulla kovimmat pahoinvoinnit sattuu aina iltaan, joten olen töissä voinut käydä. Yksi päivä ainoastaan ollut niin paha, ettei ylös ole päässyt... viime sunnuntai. Miehellä oli krapula, siinä sitten yhdessä maattiin koko päivä... koira ei ollut oikein innoissaan asiasta. Niin, täällä kans yksi, jolle koira on perheenjäsen... meidän esikoinen kolme ja puolivuotias "vauva" :heart:

Torstaina ultra ... jännittää, kaikki tuntuu niin epätodelliselta... vatsakin on pienentynyt, kun turvotus on laskenut. Onkohan siellä ketään :/ Saa nähdä, miten lasketun ajan käy... nyt kun en edes tiedä onko viikkoja 12+ vai 11+

Tässä tuli melkoisesti omaa napaa... sorppa.

Tervetuloa kaikille uusille :flower: onnittelukukat teille... teitä on tullutkin useampi tässä mun "paussin" aikana.

Sydämellisin terveisin
Mariaana :heart:
 
;-) Kyllä se koiruus meilläkin perheenjäsen on, aina mukana kaikkialla, välillä töissäkin, ja kun mies on yövuorossa, se tuuraa miestä nukkumalla sändyssä pää ukon tyynyllä :LOL: Viimeisin villitys on haarulalla ja lusikalla syöminen; syö ihan mitä vain, jos vain syötän, kupistaan ei sitten taas oikein mitään :whistle: Se on labbis, Elmeri, 5,5v, eli ei ihan sylivauvakokoa, mutta syliin änkee aina kun vain silmä välttää :hug:

 
Huoh,kolmisen päivää hiljaiseloa masussa. Ihmettelin jo eilen, että mikäköhän on kun ei liikehdintää. Nyt se taas alkoi se mylläys. Joko mie en tuntenut vaan tai sit hän päätti pitää siestaa muutaman päivän ajan. =)

Kiitos osanotoista ja muutenkin. :flower: Vaikka Mellen perhettähän tämä enemmän koskettaa kuin minua. Suru vaan..Se vaan tulee aika rankkana kun ystävä kuolee..Ja sit jyllää jo oman aviomiehen kuolema ja mummon kuolema yms mielessä. Ehkä ne on nää hormoonit. (niihin on hyvä vedota )
 
Heili, itkettää, kun kävin lukemassa blogistasi kauniin muistokirjoituksen ystävällesi. :'( Jäi perhekin ilman äitiä. :( Olet turhan paljon ikävää joutunut kokemaan nuoren elämäsi aikana! Toivottavasti odotuksen ilo voittaa surun hiljalleen ja olosi kohenee kaikin puolin. :hug:

T. Kalenteri
 
Kiitos vinkeistä!! Tilasin nyt sitten tuon kotidopplerin :D . Oli tarjouksessa tuolla www.kuuntelevauvaa.fi sivulla, hinta oli 74.95.

Huomenna tosiaan olisi ensimmäinen lääkäri neuvola aika ja jännittää niin pirusti, että kuuluuko ne sydänäänet siellä!!!


Tuima ja masuasukki 12+4
 
Moikka!

Omena- ja sienipiirakan tekemisen jälkeen rauhoittuneena palaan tänne, ennen kuin vieraat saapuvat...

Tervetuloa uusille, kiva kun lisää porukkaa löytää tiensä tänne! :flower:

Omaa napaa: liikkeitä taitaa tosiaan tuntua välillä, jännää. Olot eivät nyt siis sittenkään vielä ole täysin helpottaneet, kauhulla iltaa aina odottelen. Jospa kuitenkin vähitellen. Sitten tuolla alhaalla tuntuu sellaista paineen tunnetta ja vähän riipivääkin välillä liikkuessa, terkkari sanoi, että normaalia kohdun kasvuun liittyvää, jos vain liikkeessä. Maksa- ja sappiarvot normaalit.

Tulipa pikaiseen, poika heräsi tietysti juuri kirjoittaessani ja huutaa "äiti". :heart: Jatkellaan!

T. Kalenteri

Ps. Onnea vielä hyvistä ultrakuulumisista, ihania kuvia!
 
En ole käynyt täällä pitkään aikaan, kun olen kärsinyt päänsärystä, joka on lamaannuttanut ihan kokonaan. Panadol ei tunnu missään ja miehen on pitäny tulla monena päivänä aikaisemmin töistä kotiin, kun meidöän esikoinen ON TODELLA VILKAS tapaus.

Ultrassakin on käyty ja laskettu aika muutetiin 10.4.

Niina
 
Hei taas piiiiiitkästä aikaa. Kunnossa ollaan, en vaan oo kiireiltäni ja nukkumiseltani ehtinyt tänne lukemaan ja osallistumaan keskusteluihin.

Näimme tänään ekaa kertaa lapsemme niskaturvotus-ultrassa. Kaikki näytti olevan oikein hyvin. Lääkärikin oikein kirjasi, että "oikein vilkas sikiö", niin kovasti se siellä jumppasi ja liikkui. Oli kyllä ihana nähdä se. Ja nyt raskauskin tuntuu niin paljon todellisemmalta kuin ennen. Äitiyshousujakin tarvis alkaa katsella, meinaan, että farkut jo puristaa... Nappi auki pitää istua.

Mukavaa viikkoa, ja palataan taas! Onnea kaikille.
-mimmu 12+3
 
Huomenta, taidankin olla aamuvirkku. Kuopus heräsi ja herätti äipänkin ennen viittä tänä aamuna. Silmät ristissä täällä kirjoitellaan siis. Viimeyönä olikin minulla eroottissävyinen uni, aikaisemmissa raskauksissa noita on ollut paljonkin.. Nyt siis ensimmäinen. Olin itse Bigbrotherin, jonka nimi oli unessa Peter, kanssa peuhaamassa siellä hänen omassa asunnossaan, joka oli normi BB talon takana jossain. Ja tietysti; Sielläkin oli niitä kameroita. En meinannut sanaa saada suusta, mutta hyvin kiihkeää meillä oli. :D Jotain hauskaa siis minunkin elämässäni, ainakin unien kautta.

Heili
 
:wave: Täällä uusi odottaja jos mukaan vielä huolitte!?
Olen 29vee ja neljättä odotellaan.laskettu aika on näillä näkymin 4.4.ja sairaala SAS Siinä np-ultrassa vauva oli kuulemma viikkoa isompi mutta la:ta ei vaihdettu.
Taisi olla joku toinenkin joka on menossa SAS:iin synnyttämään,Tuima?
Liikkeitä tuntuu,ihanaa ja masuakin löytyy :)Paha olo alkaa helpottaa,olen oksennellut jatkuvasti.. Pidemmittä puheitta,nuorimmainen kaipaa äitiä.Palailen! =)

Vishy ja rv 14+5
 
Hei,

omalla kohdallani vähäiset oireet ja epävarma olo eivät valitettavasti olleet turhia. Maanantai-iltana (rv 10+6) alkoi vatsa kramppaamaan enemmän ja pyyhkiessä tuli hieman vaaleanpunaista vuotoa. Yö meni aika kamalissa tunnelmissa ja aamulla soitin neuvolaan, jonne päästiin kuuntelemaan sydänääniä. Niitä ei tietenkään kuulunut. Iltapäivällä päästiin sitten yksityiselle ultraan, jossa todettiin, että kohdun koko ei vastaa viikkoja ja sikiön koko vastaa viikkoja 6-7. Olen siis kantanut kuollutta sikiötä sisälläni 5 viikon ajan - ei ihme, että raskausoireet ovat olleet varsin vähäisiä. Tänään suoritetaan lääkkeellinen tyhjennys ja heti kun siltä tuntuu saa ruveta yrittämään uudelleen.

Pahimmat pettymysitkut on jo itketty, kyllä tästä selvitään. Helpotti kuulla, kun lääkäri sanoi, että ainakin systeemi on testattu ja se toimii. Munasarjat ja kohtu olivat kunnossa, eikä johtimissa pitäisi olla kiinnikkeitä, koska sikiö oli ruskuaispussissa kohdun sisällä, joten raskaus on lähtenyt ihan hyvin käyntiin. Meillähän kesti 1,5 vuotta ennen kuin tämä raskaus alkoi ja sitä ehti jo miettiä, että onko meissä jotain vikaa, kun ei onnistuta. Epäreilultahan tämä tuntuu - meitä ei selvästikään aiota päästää helpolla oman lapsen saamisen suhteen.

Mutta ei tässä auta kuin katsoa eteenpäin. Täytyy toivoa, ettei jälkivuoto kestä mahdottoman pitkään ja sitten vaan uutta putkeen. Lyhyeksi jäi tämä visiittini, mutta hyvää jatkoa teille kanssasisaret! Ihanaa, että teillä on ollut hyviä uutisia ultrassa. Voikaa paksusti!

:flower: Myntti
 

Yhteistyössä