***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Voi Myntti!! :hug: Olen niin pahoillani. Sinulla on ollut varmasti jo tarpeeksi raskasta kun olette niin kauan vauvaa toivoneet. Pahaltahan se tuntuu kun ajattelee kantaneensa kuollutta alkiota ja on luullut sen kasvavan. Sanat eivät nyt riitä. Itsekin pelkään koko ajan pahinta, koska yksi km on takana..
Toivottavasti toivut pian ja pääsette yrittämään. Km:n jälkeenhän raskauden pitäisi alkaa helpommin. Meillä anakin piti tuo väite paikkaansa ja raskauduin jo ekasta yrityskierrosta km:n jälkeen.
 
Tervetuloa uudet joita en ole vielä moikannut :wave:

Myntti :hug: harmi, todella surullista, onnea uuteen yritykseen. Ja voimia sinulle, en oikein löydä sanoa, joilla lohduttaa ja eikai sellaisia olekkaan, ehkä oma mies on siinä hommassa paras tuki ja turva.

Itse seläntakia sairaslomaa viettelen tämän viikon, joku noidannuoli tulla paukahti ja nyt lääkärisetä määräsi istumakieltoa, mutta tässähän minä törötän koneella :saint: no kohta taas pysty asentoon, just kävin hiukka kävelemässä, etten jäykisty. Menis nyt äkkii ohi tää, ei oo kiva :|

Hienoa että monilla on kuitenkin positiivisia ultrakuulumisia ja kuulumisia yleensäkkin. Itsekkin kuulun niihin jotka hermoilee jatkuvasti onko kaikki hyvin, kun minulla ei liiemmin noita oireita ole ollut. Viime viikolla neuvolassa sydän äänet kuului, joten siltä osin kaikki kunnossa, mutta haluaisin kuulla ne äänet päivittäin että tietäisin kaiken olen ok :heart: olenko hiukan hysteerinen :LOL: :LOL:

Hirveä päänsärky on riesana, tiedän sen johtuvan niskoista, onko kellään tietoa uskallanko vielä varata hierontaan ajan?? Masu ei ole kovin iso, ja kokeilin äsken lattialla mahallaan olo, pystyin olemaan, mutta onko se vaarallista? Kai se pieni on siellä hyvin suojassa, jos sanoisin hierojalle, ettei kauheasti paina tuolta alhaalta, keskittyisi niskaan ja hartioihin enempi?? Pakko saada tämä päänsärky pois, riittää että selkä kipeä.

Sori kauheasti omaa napaa. En muista enää mitä kukakin on kysellyt tai kirjoittanut ja varsinkin tuo Myntin uutinen jotenkin laittoi aivot ihan lukkoon :'( piti hiukka itkeäkkin...
 
Myntti :hug: On se maailma vaan niin epäoikeudenmukainen. :'(

Hysteerinen, kyllä voit mennä hierojalle. Toki kannattaa silti mainita raskaudesta jotta osaa ottaa sen huomioon. Vauva masussa turvassa ja voit maata mahallas just niin pitkälle ku pystyt. Esikoisen aikaan mä nukuin mahallani muistaakseni vielä rv 25 jolloin mahaakin jo oli, mut kun se vielä onnistui niin annoin mennä. Tosin onhan se eri asia maata hierojan käsittelyssä, mut kyllä näillä viikoilla nyt vielä luulis onnistuvan.. Ja monilla hierojillahan on semmonen tukijuttu et voi istuen nojata eteenpäin ja siten voi hieroa vielä mahan ollessa iso.

Omaan napaan ei uutta. Lähinnä ajatukset pyörii tuon esikoisen hampaiden tulon ja sen aiheuttaman sairastelun ympärillä joten jää oman olon tarkkailu vähälle. Etenki kun on niin väsy. Pitäis mennä koittaan jos sais päiväunet nukuttua nyt ku tuo esikkokin kerta nukkuu.

Anu ja rv 13+4
 
Myntti : suuret osaan otot suruusi. Niin väärin ja ikävää tuollainen, varsinkin kun olette halunneet ja yrittäneet niin kauan... :'( :hug:

Hysteerinen : olen itse ihan samanlainen... joka päivä pitäisi äänet kuulla tai mikä parempi niin pikkuinen nähdä, että uskoisi kaiken olevan kunnossa. Nyt kun välit voivat olla muutamakin viikko niin hermostuttaa koko ajan, että onko kaikki kunnossa...

Heili : Onneksi jotain mukavaa tapahtuu sinullekkin, vaikka sitten vain unen muodossa... :D

Nyt hiukan omaan napaan, niinkuin täällä tavataan sanoa... :p

Kävin tänään siellä niskaturvotus ultrassa ja kaikki oli hyvin niska oli ihan normaalin kokoinen ja pikkuinen siellä liikkui ja sydänäänetkin kuului loistavasti. Viikkoja nyt oli 12+1 takana, joka onkin ihan oikea määrä. Meinasi vain pikkuinen hiukan määräillä jo nyt. Kätilö kovasti yritti saada ja pyytää sitä liikkumaan, että olisi paremmin nähnyt niskan niin ei mitään tapahtunut. Vasta kun sitten oltiin lopettelemassa koko hommaa niin jumppaaminen alkoi oikein kunnolla. Taitaapi tulla tuossa jääräpäisyydessään isäänsä... :LOL:
 
Tää on kyllä huippupalsta, kun kysyy jotain niin vastaukset tulee nopeesti , kiitos anu ja mariaana. Yleensä löydän vastaukset jo muiden teksteistä ettei tarvitse itse kysellä :D

Nyt luuri kouraan ja hierojaa varaamaan, niin loppuu tää päänsärky.
 
Myntille oikein paljon voimia :hug: :hug:

Itse kans jäin nyt kahdeksi viikoksi saikulle tämän selän takia, oisin varmaan vielä sinnitellyt mutta eilen alkoi supisteleen..Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin, ainakin vielä. Nyt kun vain osais levähdellä ja ottaa iisisti. Pelottaa kyllä aika lailla... :(
 
myntti, syvät osanotot täältä.

Hysteerinen, juuri tulin hierojalta ja heti helpotti päänsärky. Hieroja laittoi tyynyn vatsan ja tissien (on niin arat) alle ja hyvin meni. Hieroja sanoi että sitten kun ei enää vatsaltaan onnistu hieronta niin sitten hierotaan istualtaan. oon ajatellut käydä säännölliseti hieronnassa jatkossakin, ihanaa luksusta arkeen =)
ja pahoinvointi vain jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu
athena ja rv 15
 
Myntti: Olen tosi pahoillani puolestanne!!! Tiedän miltä tuntuu keskenmenon kokeneena ja pitkään yrittäneenä. Toivon, että teillä tärppää nopeammin kuin meillä eli meni tasan vuosi, että tämä uusi sai alkunsa.

hysteerinen&sofku: Täällä kanssa yksi, joka pelkää jatkuvasti pikkuisen puolesta. Nyt kuitenkin siis löysin ratkaisun tähän ongelmaan: tuo kotidobbler! Ihana!!! Eilen tuli postissa ja tuli illan aikana kuunneltua pikkuisen sydänääniä useaan otteeseen. Äänitettiin myös tietsikalle ja pistettiin maililla mun vanhemmille ja miehen vanhemmat kuulivat puhelimen välityksellä. Ja tänään olen salaa töissä muutamaan kertaan kuunnellut, siis tietokoneelta, ei ole laite sentään mukana töissä vaikka taidan olla siihen pahasti koukussa ;) Kummasti rauhoittaa mieltä...

Topi69: Ota nyt rauhassa siellä saikulla, niin jospa supistuksetkin lakkaisi!

(.) eli omaan napaan vielä sen verran, että musta tuntuu et olen päässyt niin helpolla alkuraskauden vaivoista, kun en ole oksennellut, rinnat ei ole kipeät yms. että tämä tulee kostautumaan jossain vaiheessa raskautta! Jos ei noita sydänääniä kuulisi, rinnat, nännit ja masu ei kasvaisi näin kovasti, ei kyllä paljon huomaisi koko raskautta. Ihokin on alkanut normalisoitumaan tällä viikolla samoin se aikaisempi vähäinen etominen kadonnut.
 
myntille hiljainen osanotto :ashamed: :hug:
ei tää ihmiselämä aina ole reilua, ei edes jokapäivä.
muistat vaan surra niin paljon kuin siltä tuntuu, kyllä joku päivä tuntuu taas paremmalta. ei ehkä tällä hetkellä, mutta ajan kanssa :hug:

jotenkin hölmöä kirjoittaa tämän jälkeen mitään.
joten taidan vaan todeta lyhyesti että nt-ultrassa kaikki oli hyvin, yksi löytyi jolla oli maailman suloisin nöpönenä- kätilökin hymyili ja katsoi ja etsi aina vaan uudestaan sitä suloista nenää :heart:
sikiö oli 2 päivää vanhempi mutta laskettu pidettiin samana.

viime yön valvoin, mietin ja valvoin. nyt helpottunut olo, ekaa kertaa taidan jopa nauttia tästä odotuksesta ja uskoa että kaikki menee vielä hyvin. kyllä sydän hakkasikin ennen ultrauksen aloittamista ihan sairaasti, itku pääsi huojennuksesta että pienet kädet heiluivat hurjasti.
nytkin vaan itkettää ajatella miten ihana toinen oli, miten ihana oli nähdä pieni nöpönenä ja ripakintut.
ei tätä voi kuvailla edes.. *alkaa tulvimaan*

onnea uusille tulokkaille.
palaan paremmalla ajalla, nyt on niin tunnekouhu päällä etten pysty muuta kirjoittamaan. taidan käydä nukkumaan hetkeksi yöuni velkoja pois
:ashamed:

pulttis ja nöpönenä 11+4 :heart:
 
Ultrassa on nyt sitten käyty. Kaikki oli hyvin ja pikkuinen kasvaa normaalisti. Vaikka toista ootellaan niin se ultra on vaan jotenkin niin ihmeellistä katsottavaa. Oltiin koko porukka, mies minä ja pikkuneiti.
Onneksi kaikki on hyvin ja voidaan jatkaa odotusta hyvillä mielin.
Neuvolassa sanoi mun masusta, että se onpi aika iso. Tosiaan se on iso. Viikkoja on nyt 12+4, ja massua löytyy. Noh, mua se ei haittaa kivaahan se on kun vauva kasvaa ja kaikki voi hyvin.

Tänään pääsee taas vähän harrastamaan. Aloitin nyt syksyllä rivitanssin kansalaisopistolla. Se on tosi hauskaa. Pääsee puoleksi toista tunniksi vähän jumppamaan. Ja saa olla itekseen kun mies on lapsen kanssa kotona. Piristää kummasti mieltä.

Heippa taas!
t. Satu ja pikku Ville 12+4
ps. asukin nimen on keksinyt mun mies... liekkö sitten poika mielessä kun ensimmäinen lapsemme on tyttö :) vaikka molemmat on tosi toivottuja.
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista taas ultratuille! Ihana kuulla Pulttiksen vauvan nöpönenästä, toivottavasti saat tuosta kokemuksesta hirmuisesti lisää iloa ja varmuutta odotukseen! :heart:

Eipä tällä erää sitten muuta, jatkan siivoilua! :wave:
 
voi Myntti :hug: :'( kovasti jaksamista sinne! varmasti voimia tarvitaan :hug:


ja hieronnasta, Tampereella ainakin tehdään mammahierontaa. itse siitä haaveilen, kun en ikinä ole hierojalla käynyt.... enkä yhtään muista MISSÄ tuo hierontapaikka täällä on, pikaisesti vain huomasin ilmoituksen keskusäitiysneuvolan seinällä.
 
Myntille iso :hug: Positiivista on onneksi se että tiedät että pystyt raskautumaan. Uskon että teille se pienokainen vielä suodaan!

malttamaton sulle on yv:tä!

Mä kävin tänään stokkan hulluilla päivillä ja mukaan tarttui kaksi bodya, kaksi pyjamaa, housut&paita-asu sekä samettihaalarit ja yksi soiva pehmonalle :ashamed: En voinut vastustaa kiusausta... Kiva kun vieressä oli nainen jolla oli jumppapallon kokoinen maha ja se selitti kaverilleen, ettei vielä viitsi ostella uudelle tulokkaalle mitään. Nooh, minä viitsin! Kaikki oli luonnonvalkoisia joissa oli vähän vihreää tai keltaista niin sopii sekä prinssille tai prinsessalle.

Mies osti mulle ( pyynnöstä ) kahden hengen hemmotteluvuorokauden NaantaliSpahan oli 99,- Nyt roikun netissä ja vertailen hoitoja ja mietin minkä valitsen sinne. En malta oottaa että päästään rentoutuun.
 
Tilsu: me oltiin justiinsa pari vkloppua sitten Naantalissa =) oli ihana paikka mut jäi harmittamaan kun ei tilattu tai minä mitään hoitoja, olis ollut niin ihanaa kerrankin päästä johonkin hienoon hoitoon. ruoka oli siellä kyllä erittäin hyvää :kieh: musta parempaa kun esim edenissä.

mutta sitten kysymys: ostin itselleni kalkkitabletteja mutta sitten kun olin jo niitä sönyt niin huomasin että niissä on käytetty makeutusaineina sorbitolia, isomaltia, maltodekstriiniä sokeria ja aspartaamia. mutta eikö osa noista oo kiellettyjä raskausaikana? pitääkö mun jättää nyt sitte syömättä noi ja ostaa uusi purkki vai voinko noita syödä?
 
Voi Myntti miten kauhea uutinen :'( !! Olen todella pahoillani!! Voimia sinne!! :hug:


Vishylle oikein paljon tervetuloa =) ja kyllä SAS on myös minun paikkani =)


Tänään neuvolassa sain kuulla ensimmäistä kertaa pikkuisen sydänäänet. Oli niin liikkuttava kokemus, että oikein itku pääsi siellä! Näin jälkeenpäin vähän nolottaa! :LOL:


Tuima ja masuasukki 12+4
 
Myntille :hug: ja voimia.

Ja Heilille osanottoni.

malttamaton päivittäisitkö minulle, että LA onkin tällä hetkellä 3.5. (pysyn kuitenkin teidän seurassanne), kyseessä esikoisen odotus ja sairaala on KOS. Kiitos! :flower:

En edes muista, milloin olen viimeksi kirjoitellut omia kuulumisia. Nyt on mennyt viimeiset reilut kaksi viikkoa jo ilman kipuja, joten toiveikkuus kasvaa. Vuotokin alkaa vähitellen loppumaan, mutta onhan se kestänytkin jo yli kuukauden. Pahoinvointi on sen sijaan lisääntynyt huomattavasti viimeisten viikkojen aikana.

Ensimmäinen neuvolakäynti viime viikolla oli positiivinen kokemus. Neuvolatäti oli oikein ihana, eikä laittanut pahakseen, vaikka paino onkin jo noussut kolmisen kiloa raskauden aikana. Hän myös määräsi minut toistaiseksi liikuntakieltoon noiden kipujen, vuodon ja väliseinäepäilyn vuoksi, mutta itsekin olin tehnyt jo aiemmin saman päätelmän.

Puolentoista viikon kuluttua on np-ultra ja sitä jo odottelen malttamattomana. Sen jälkeen ajattelin hakeutua yksityiselle tarkempiin tutkimuksiin (3D-ultraan) tuon väliseinäepäilyn vuoksi. Itse kaipaan (kuten myös mieskin) vahvistusta sille, että onko siellä se seinämä vai ei. Osaamme sitten jo henkisesti varautua siihen, että tiedossa saattaa olla varhaisempi synnytys tai keisarinleikkaus jne. Tosin eihän se väliseinän olemassaolo noita ongelmia takaa, mutta tuntuu silti paremmalta, jos niihin voi ajatuksentasolla valmistautua.

Tulipas paljon juttua, kun en ole vähään aikaan kirjoittanut. :) Lueskellut olen kyllä liki päivittäin.

Tinkatar ja masukki 10+4
 

Yhteistyössä