***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

kiitos myötätunnosta...

ja osanotto sinulle anu minulla onneksi vielä elossa kaksi isovanhempaa... pappaa tulee kyllä niin ikävä...

pientä iloa surun keskellä, tänään oli ensimmäinen ultra .kaikki hyvin masussa! liikkeet oli oikein ++ kädet ja jalat näkyi ja vartalo ja pään rakenne ehyet. niskaturvotuksen katsoi ,oli 0,8mm normaalin raja näillä viikoilla taisi olla se 2,0mm. veriseulaan en mennyt.
kaikki vaikuttaisi siis olevan oikein hyvin... laskettu aika tosin siirtyi --) uusi aika olisi 30.4.08 voisiko sen listan päivittelijä vaihtaa tuonne etusivulle? kiitos

öitä kaikille

masuasukin äippä viikoilla 11+2
 
Osanotto kaikille surua osakseen saaneille :hug:
Mun pappakin kuoli tässä hiljattain, enkä päässyt viime viikonloppuna pidettyyn siunaustilaisuuteen :'(
Olin itse kipeänä ja esikolla poskiontelontulehdus. Mamma kyllä ymmärsi tilanteen ja sanoi, että ilman muuta jään kotiin kipeän lapsen kanssa. Voihan pappaa muistaa myös kotona.

Sitten tähän odotukseen..
Paha olo on helpottanut huomattavasti, harvemmin enää oksennan eikä väsymyskään ole niin valtavaa.
Masu alkaa näkyä, vaikka tuota elopainoa onkin kertynyt liikaa vuosien varrella.
Tosin tän raskauden aikana paino on pudonnut jo 4 kg :eek:
Kahdessa edellisessä kun sitä on vaan tullut lisää..
Missähän vaiheessa pitäis olla huolissaan, jos paino vaan jatkaa putoamistaan?
Syön kyllä hyvin ettei ainakaan siitä johdu. Herkut oon jättäny vähälle, ei oikein maistukaan enää samalla tavalla kuin ennen raskautta.
Eilen kävin ostamassa sen Carriwellin tukiliivin ja jumppapallokin tuli haettua Lidlistä. Jos näistä olis ensiapua liitoskipuihin.
Koitan käydä mahdollisuuksien ja voimien mukaan pienillä kävelyillä, jotta pysyis paikat kunnossa. Kävely vaan särkee tuonne "alakertaan". Mitään painavaa ei voi myöskään nostella. Se vaikeuttaa hieman töissä olemista.. :/



Faerie ja toukka 14+6
 
hei! eilen sit kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä ku oli ollut outo olo et kaikki ei oo välttämättä hyvin...ku loppu se pahoinvointikin kuin seinään.no neuvolassa sit alettiin niitä kuunteleen ja niitä ei mun kauhuksi alkanutkaan löytyä.etittiin ja etittiin vaikka kuinka monta minuuttia.neuvolantätiki lopulta sano et jos ei ala löytyä niin katotaan ultralla.multa on tytöiltä löytyny sydänäänet jo eka käynnillä toiselta jo 8viikolla ja sen jälkeen ne on aina kuulunu heti ja tosi napakasti.mulle on myös sanottu et ku oon niin hoikka ni ne löytyy ja kuuluuki paremmin.no nyt ku viikkoja jo 15 ni ette arvaa mikä paniikki iski ku joka puolelta oltii varmaan 5minuuttia etitty eikä löydy.valmistelin jo itteäni et vauva on nyt kuollu mahaan ja mun pitää vaan yrittää pysyä rauhallisena ku oli pienet lapset siellä neuvolassa mukana ja esikoinenki 3v oottaa kovasti vauvaa.itkussa oli jo pidätteleminen ku kauheudet tuli mieleen mut sit jotain ihan pientä alko kuulua.sydänäänet siis kuulu :heart: olin kyllä tosi onnellinen mut en siitä alku "shoksista" kovin äkkiä kuitenkaan toipunut ja käytiin kattoon vielä ultrallakin jossa näkyi villisti sätkivä pikkuinen =) HUH!!! kyllä niin säikähin.kai nää raskaudet voi olla niin erilaisia.jäi kuitenki painaan mieltä et onko vauva ihan kunnossa ja terve ku sydänäänet niin heikot et vaivoin kuuluivat.tytöiltä kuulunu niin kovasti et varmasti käytävällekki kuuluivat oven läpi.nuo äänet melkein peitty meidän 1vuotiaan nukenkärryjen työntelyn äänen alle.lääkärikäynnilläki ne kuulu aika vaimeesti.syke oli kuitenki hyvä vaik hiljaa kuuluki.eka täti epäili et istukka edessä mut kerroin olevan takana ja huolestuin taas.no sit ei keksiny muuta ku että vauva ois selkä mun selkää vasten ja sillon sydänäänet kuuluu huonommin.toivon et 3viikon päästä ne löytys heti ja kuulus kovasti.ja ultrasski ois ens kuussa kaikki ok.me ollaan lähössä eka kertaa koko perheellä ulkomaanmatkalle heti ultran jälkeen joten ois ihana viettää huoleton lomamatka tietäen että vauvalla on kaikki hyvin. toivon niin että saamme terveen vauvan!!! :heart:
 
aniin ja minä oon epäilly et ootan poikaa ku tää raskaus on ollut kaikin tavoin erilainen.maha kasvo alussa kauheena ja on nytki turvotuksen laskeuduttua varmaan isompi entä tytöiltä.tytöiltä oksensin kamalasti joka päivä viidennelle kuulle ja loppuraskaudesta aloin uudellen oksennella mut tältä pahoinvointi alko myöhään ja on jo loppunu.mut sillon ku oksentelin niin kävi kyl mielessä et jospa onki tyttö.en oo silti enään varma et kumpaa ootan vaik alkuun olin varma pojasta ja nytki enempi poikaa epäilen.sukupuolelle silti sama kuhan syntys terve lapsi.ultrassa ois silti kiva tietää kumpi tulee.sydänäänistäkään en oo voinu päätellä ku ne on siinä rajoilla..ei oo kovin korkeet niinku tytöillä oli mut ei matalatkaan niinku monella kaverilla jotka poikaa oottaneet.mahasta mulle on kahen ensimmäisen ootusaikana aina ennustettu poikaa ku on ollu edessä kiinteä pallo poikamaha,mut tyttöjä silti tullu ja ite sen aina vaistosinki =) eksta olin varma jo alkuun et tyttö mut toista epäilin alussa vähän aikaa pojaksi mut sitte tunne muuttui. nyt lähen noitten prinsessojen kans ulos.on muuten aika kylmä.pikkusen lumi länttejäkin nurmikon päällä jotka sato pari päivää sitten.
 
Minulla pahoinvoinnit on kai taas asettuneet. Nehän olivat välillä poissa ja sit tulivat tuplasti pahempana. Ja todella rajuja nuo pahoinvoinnit on olleetkin.. Edellisissä raskauksissa ei ole ollut mitään näihin verrattavaa. -> monet arvailee tyttöä, minä arvailen, että väsymys sen teettääHiusten rasvoittuminen on ihan mahdotonta, IKINÄ ei minulla ole moista ongelmaa ollut..Pikemminkin hiukseni ovat aina olleet karheat ja kuivat, nyt ne liiskaantuu pitkin päätä vaikka edellisenä iltana olisin pessyt ne. -> monet arvelee tyttöä, minä arvelen taas, että väsymys sen teettääKaikki makeanhimo ja ruokahalut on poissa, edellisissä raskauksissa olen paisunut 30 ja 20 kiloa. Eli on ruoka maistunut. -> Ajattelen alitajunnan tekevän tämän, koska enää en halua paisua yhtään.Vauvan sykkeet olivat 175 ja 153 ja jotain siltä väliltä, edellisissä raskauksissa pojilla sykkeet ovat olleet 120-130 luokkaa. ->Äitini toivoo tämän vuoksi tyttöä. Itse kauhulla odotan, että tuleekohan sydänvikainen lapsi.. :ashamed:
Monet seikat siis ovat ihan erilailla kuin edellisissä raskauksissa, en vaan uskalla toivoa sitä tyttöä kun kaksi poikaa jo on. :ashamed: Ja aiotaan kyllä ultrassa (4d) selvittää samalla sukupuoli. Poika olisi toisaalta kuopuksen kanssa niin hyvä, kun saisivat toisistaan seuraa ja kaverukset..Kun ikäerokin on niin pieni (kuopus 1v 8kk kun kolmas syntyy).. Ja nimetkin rimmais sopivasti, siis kun meillä on jo nimet valmiiksi mietittynä. =)

Mutta kassellaan mikä sieltä putkahtaa..

Heili rv 15 (tarkemmin en ole nykyisin pysynyt mukana enää)
 
Moikka vaan kaikille pitkästä, pitkästä aikaa :wave:

Ensinnäkin osanotot kaikille joita on suru kohdannut :hug:

En taas ole käynyt kirjoittelemassa aikoihin, olen ollu välillä nettipimennossa ja ollaan sairasteltu kovasti koko perhe joten olen ollut tosi väsynyt. Meillä on ollut keuhkokuumetta ym. mukavaa. Nyt olen parhaillaan itse antibiootilla yskän ja selkäkipujen vuoksi, kuumetta on ollu siinä 38 tietämillä ja tulehdusarvot oli aika paljon kohollaan, tänään ei enää kuumetta. Lääkäri ei viitsinyt laittaa mua keuhkokuviin vaan määräs suoraan antibiootin kun on perheessä ollut juuri keuhkokuumetta. Ja noi selkäkivut vois viitata myös pissatulehdukseen niin kuuri tepsii myös siihen. Nyt vaan vähän huolettaa kun alavatsalla on vähän outoja tuntemuksia ollu joitain päiviä, polttelua, särkyä ja vihlaisuja mutta tiistaina on neuvola ja toivon kovasti että kaikki on hyvin. Olen tässä välillä jo käynyt äitipolillakin jossa mua nyt seurataankin koko raskaus tarkasti mahdollisesti uusiutuvan raskausmyrkytyksen takia, pientä viitettä voi olla että uusiutuu ja minulle aloitettiin lääkitys joka mahdollisesti vois sitä ehkäistä tai pitkittää sen alkamista.

Monilla on jo tuntunut vauvan liikkeitä :heart: Itse jossain vaiheessa n.viikko sitten olin parina iltana tuntevinani joitain hipaisuja ja olin jo innoissani mut eipä ole enään tuntunut :(

Olette puhelleet noista tyttö/poika oloista. Mulla ei ole mitään tuntemuksia kumpi olis tulossa ja kaikki oireetkin tuntuu jakautuvan tasaisesti molemmille. Kun odotin esikoista niin epäiltiin vahvasti poikaa ja neuvolan tätikin vinkkas että aika miesmäiset on sydänäänet mutta ihana prinsessa sieltä tulikin. Nyt on ihan sama kumpi tulee, toivon vaan kovasti että päästäisiin tässä raskaudessa turvallisesti loppuun saakka.

Ihana aurinkoinen raikas ilma ulkona, harmittaa vaan olla kipeänä täällä neljän seinän sisällä. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
 
anuuuu81, laitoin sulle yv:tä. siis ihan siitä, että jos haluat siirtää maanantain tärskyjä niin ymmärrän täysin :hug:

mä sain tänään vapaan illan, Minea meni tädin luo ja mieskin on töissä. ja ostin joululahjaksi Kalevalan äiti-lapsi-helan :heart: oon sellaisen halunnut jo pitkään. vielä en uskaltanut toista ostaa, ostetaan sitten äitienpäiväksi kun tietää kumpaa sukupuolta tämä pikkuinen on (tyttö, sanokaa mun sanoneen).

onko muuten muilla kaasuvaivoja? välillä tuntuu ihan hirveästi olevan, ihan kuin mätänisin sisältä :ashamed:
 
äitipeikko: Mulla oli noita kaasuvaivoja alkuraskaudesta! Helpottivat siinä rv9 jälkeen. Mut se oli ihan kamalaa, kun pieretti kokoajan ja se haju... ihan hirvee! Ja ihan sama mitä oli syönyt.

Tyttö/poika arvailuista... mulla vaihtelee ajatukset ihan päivittäin. Ennen raskautumista olin aina ajatellut et ensimmäinen lapsi on poika, en oikein enään edes muista miks niin olen joskun "päättänyt". Sykettä kun en ole vielä kertaakaan päässyt kuulemaan niin ei osaa siitäkään mitään arvailla. Pahoinvointia oli aika vähän, joten sen perusteella vois olla vaikka poika. Mut maha taas levii joka suuntaan eli siitä vois päätellä tyttöä =) Mies on ihan varma että masussa on isin poika, ja itsekin ehkä hieman enemmän kallistun sinne suunnalle. Ajateltiin rakanneultrassa kysyä jos hän vaan suostuu itseään sieltä suunnalta esittelemään :LOL:

Joanna ja öttiäinen 15+1 (kai... mä olen meinaan tippunut jo laskuista)
 
Heips,

onpas ollut viikko!!
su-ma yönä lähdettiin päivystykseen esikoisen takia (1v4kk) ei oikein saanut nukuttua kun tuntui että sillä on vaikeuksia hengittää tuon flunssan kanssa..
keuhkot vinkui saatiiin ventoliinia hengitykseen 2*4suihketta ja takaisin kotiin.. tänne kun päästiin (matkaa 50km) niin sama juttu ja sitten ei enää itse jaksettu ajaa kun kello oli 02:30 joten tilasin taksin ja pakkasin repun itselle ja lähdin matkaan sitten kaksistaan pojan kanssa kun miehellä oli sovittuja työ asioita ma aamuksi.
suoraan osastolle eristykseen ja henkeä avaavaa ja hoitavaa lääkettä parin tunnin välein 4suihketta ja välillä kokeiltiin spiiraa.
Happiviikset oli nukkuessa helpottamassa ja poika nukkuikin kun nyt kerta pystyi menihän pari vrk pelkillä torkuilla!! :|
iltapäivän keuhkokuvat kertoivat että tulehduksen omaista näkyi keuhkoissa joten ab kuurille joka jatkuu nyt vielä kotona..
siihen ma iltaan meni että poika pääsi tolkuilleen ja alkoi leikkiä ja edes seistä.
Kiperä paikka oli lääkärinkin mielestä. Mutta onneksi hoito puri kunnolla 4pv:ssä ja päästiin kotiin.
ab kuuri vielä kotona loppuun ja ventoliiniä 4h:n välein 1-2suihkausta..
ETTÄ HUH.!! eipä kerennyt paljon omaa tilaansa ajattelemaan tuossa viikolla.

sen verran katsoin että kun tilasin sen sydänäänten kuuntelulaitteen niin unohdin laittaa siihen oman osoitteen!! :LOL: joten ehkä saan sen maanantaina.

POIKA/TYTTÖ oireet..
empä tiiä noista kun esikoisessa kumpaakin povattiin enempi ehkä tyttöä masun takia mutta mun mielestä se on ruumiinrakenne kysymys.
nyt mulla on kyllä ihan samat olot kuin esikoisenkin aikana joten voi olla että pikkasen kurkistetaan sitten 4d:ssä että kumpikampi olisi.
syke oli pojalla 135-150 välillä. ja se tumma viiva masussa tissien väliin saakka se tuli noin puolessa välissä matkaan.
Ja yllätys se oli viimeiseen asti meille kumpi tulee ja itse asiassa vähän suurikin yllätys kun lääkäri ultrassa viikolla 26 sanoi että näyttää tytöltä =)
Mieskin sanoi että poikahan tuo on siellä salissa!!

Kaasuvaivat.. ne oli mullakin alkukolmanneksella mukana :ashamed:

Suppis ja Ilta 16+2
 
Huomenia,

Imetysviikko muutes meneillään. :D Tuli tuossa aamuyöstä mieleen, kun yritin saada imettämällä kuopusta pidemmät yöunet itselleni.. Vaan eipä nuo tuosta pidentyneet. Pitäs saaha tuo imetys loppumaan vielä tässä tämän vuoden puolella. Neuvolantädin mielestä pitäisi lopettaa siksi hyvissä ajoin ennen synnytystä, että vauvalle tulee sitten se "ternimaito".. Onko muut saaneet millaisia ohjeistuksia imetyksen suhteen jos vielä imettelee edellistä?

Massu senkun kasvaa. Ei varmaan jää enää kenellekään arvailun varaan, että miksi.. On sen verran vauvamasun näköinen kellukka jo. Minulla on ollut taipumusta siihen, että masusta tulee aivan valtava! Katselin tuossa vanhoista kuvista koneelta, että rv 23 näytän jo räjähdyspisteessä olevalta ilmapallolta. :eek: Saati sitten rv 34-40 otetuissa kuvissa. :eek: :eek: :eek:

Eikai tässä muuta. Kotiin jään tänään keskenään tenavien kanssa, kun mies lähtee ruotsiin työreissuun ja palaa ke-to välisenä yönä.

Heili
 
äitipeikko Juu, täälläkin yks haisuli :ashamed:
Ei voi syödä esim salaattia tai kaalia, kun tulee kamalat ilmavaivat. Nyt on helpottanut, mutta vielä muutamia viikkoja sitten ei ollut väliä mitä söi kun aina vaan paukutti :x


Oottekos tehneet jo hankintoja vauvalle?
Mä oon ostanu jo leikkimaton ja hoitolaukun Jyskistä. Oli niin söpöt Möhköfantti-aiheiset, et oli ihan pakko =)
Kirpparilta löysin kevyttoppiksen kokoa 50cm ja muutamia 60-68 vaatteita.
Mä kun ehdin laittaa tyttöjen pieniä vaatteita paljon kiertoon, niin nyt "joutuu" hankkimaan niitä lisää. Aika vaikea löytää väreiltään neutraaleja, mutta muutaman kivan löysin.
Ajattelin vielä hankkia pari 50-56 kokoista settiä, jotta on siinä ihan alkuun sopivia vaatteita.
Vaunut/rattaat pitäis kans hankkia, mutta ne saa odottaa keväämmälle.
Kaukalo saadaan mun työkaverilta.
Sänky(sängyt) onneks on vielä säilössä. Muut tavarat ehdittiin laittaa kiertoon.
 
niin siis kaasuvaivat on alkuraskaudessa tosissaan pahat, nyt ovat kyllä aika paljon helpottaneet. ONNEKSI.

Heili mulla on kaksi kaveria imettänyt raskausaikana, toiselle sanottiin että imetys pitää lopettaa oman jaksamisen vuoksi (oksensi silloin KAIKEN pihalle muutenkin) ja toiselle sanottiin että imettää voi niin kauan kuin se hyvältä tuntuu. itse vieroitin Minean tuossa 1v4kk iässä ja siitä meni 1,5kk niin plussa tuli. mulla ainakin ilmeisesti imetys vaikutti raskaaksi tuloon ja silloin tuntui muutenkin että tyttö pärjäisi ilman tissiä - ja yhdet itkut sen takia vain itkettiin, muuten meni tosi hienosti. taisi olla äidille kovempi paikka.. :whistle:

niin eilen oli vapaailta ja Minea olikin sitten räkkälöinyt tätillään niin että neiti tuotiin äitin kainaloon nukkumaan viideltä. mutta ihme ja kumma! tänä aamuna mun vanhemmat soitti ja kysyi että voivatko ottaa tytön päiväksi hoitoon. rasti seinään, vähän ihanaa!

Ansa ja Chimi 13+6

ps. dopplerilla en vieläkään saa sydänääniä kuuluviin, kiitos läskien. mutta kovasti pikkuinen tuntuu voimistelevan hetkittäin :D
 
Ilmavaivoista: kyllä niitä on täälläkin ja kamalasti helpotti jo tossa välillä,mut taas on täl viikolla palannu :( eipä oo ainakaa vaikee arvata missä liikun,ku hajuvana seuraa perässä :D

äitipeikko en mäkään saanu kotidopplerilla ääniä kuulumaan vast ku 15+2,en kyl tosin kovin ahkeraa ees yrittäny,ku hermot ois vaa menny,mut sit kuulukin tosi hyvin ja nyt jo osaa juosta doppleria karkuun ni on muuttunu metsästämiseks.Mut sitä tos mietin ku välil ku yrittää kuunnella ni kuuluu semmosii tömähyksii,et onks ne liikkeit,ku on kuiteski eri tuntusta/kuulosta et ois pelkkää ilmaa?!?

Mä oon ollu perjantaista asti saikulla,ku oon nyt tehny niit yövuoroi ja pe ku heräsin ni oli tajuton päänsärky ja oksettava olo,ei muuta ku päivystyksee,lääkäri kirjotti saikkuu viikonlopun ja sano et jos jatkuu ni ei muuta ku uudelleen lääkäriin,no eipä tää täst oo helpottanu,särkee koko ajan ja pillerit ei auta.

Mutta on täs jotai hyvääkin,kummipoika täyttää tänään vuoden ja illalla pitäis mennä juhlimaan,vitsi et menee aika nopeesti,vasthan hän syntyi,muistan viel niin hyvin ku sain viestin et poika tuli.

[/b]Faerie kyseli hankinnoista,ni mä en oo ostanu ku rintarepun,toivottavasti on kätevä,kokemuksia kaivataan :wave:

:hug: menetyksen kokeneille

Tyttö/poika olosta,mulla on jostain kumman syystä tyttöolo vaik serkkuni oli nähny jo ennen ku ties et oon raskaana et synnytän pojan ja viikko sitte kummini sisko oli tehny miehelleni jonku neulatestin ja sen mukaan ois poika tulossa =) Mut ton liberon kiinalaisen raskauskalenterin mukaan ois tyttö tulossa ja mulla siis ihan tyttö olo,nii ja toi meitin esikko on todennu,ku häneltä on kysytty et kumpi ois mukavampi tyttö vai poika ni ehdottomasti tyttö,koska tytöt on nätimpiä :LOL:

Piitsi ja Iisakki 16+1
 
niin ja Faerie meillä on kaikki valmiina vauvalle. siis peti, rattaat kunhan vaihdetaan uudempiin, sitteri, leikkimatto, kantoliinoja on monta kappaletta, vaippoja ja vaatteita löytyy (vaaleanpunaisena mutta mä olenkin aika varma että tyttö tulee). että oikeastaan mitään ei tarvitse kakkoselle hankkia erikseen.

Piitsi mäkin oon tässä oiskohan viikon välein vaan kuunnellut ääniä, tai yrittänyt kuunnella. kun tiiän että jos useammin kuuntelen niin addiktoidun :D koneen ostin ihan sen takia että mieskin kuulisi äänet kun ei neuvolaan pääse. mä en ole ikinä kuullut vauvan liikkeitä (vain sydänäänet), siis edes neuvolan dopplerin kautta, paitsi kun esikoinen alkoi joskus rv 25+ potkia joka kerta anturaa kiukulla :LOL: että se vihasi sitä vehjettä. saman teki ultrissa, aina piti monottaa anturaa, hyvä kun ei nyrkkiä heristänyt :LOL:
mutta siis liikkeitä tuntuu kyllä jonkun verran. ihan sellaisia muljahduksia, ei niitä voi sekoittaa ilmavaivoihin tai haamupotkuihin enää. mutta ne on niin pikaisia pyrähdyksiä etten yhtään ihmettele että esikoista odottavat tunnistavat liikkeet vasta viikkoja myöhemmin.

jaha, pitäisköhän lähtee lenkille, jos pääkipu hellittäisi.
 
Moikka!

Kunhan käyn nopeasti jotain raapustamassa, ennen kuin siirryn kerrankin Sims 2:n kimppuun ekaa kertaa moneen moneen kuukauteen. :) Enpä muista, mitä kaikkea on täällä puitu sitten viime kirjoittaman, mutta omaa napaa seuraa. Nyt sen voi merkatakin jo näin (.) eikä näin ).( tai näin |.| :LOL:

Edelleen näin iltapäivän koittaessa pientä kuvotusta. Masussa muljahtelee silloin tällöin, etenkin vatsaa painaessa sen tuntee (ei kädellä tosin, eli ei mies vielä mitään liikkeitä toki tunne).

Jotain puhetta oli imettämisestä, täällä yksi imettäjä myös :wave: vaikkakin on harvennettu kolmeen päivittäiseen imetyskertaan. Poika, kohta 2 vuotta, mm. nukahtaa useimmiten rinnalle yhä vaan, sille haluaisin kyllä jotain tehdä. Kuitenkin oon miettinyt, että jos imetys tästä vielä vähän harvenisi, voisin hiukan jatkaa tuota sitten tandeminakin. Vieroitan sitten, jos siltä rupeaa tuntumaan, vaikka vaikeaa olisikin. Saa kuitenkin nähdä, miten tehdään ja miten käy, eli kuten tähänkin asti, tehdään niin kuin on helpointa ja luontevinta meille. Neuvolassa terkkari yritti vähän puhua, että imetys olisi paras lopettaa, ettei rupeaisi supistelemaan, mutta kun ei sellaista ole ollut havaittavissa imetyksen yhteydessä sitten pojan pikkuvauvapäivien. Muutenkin olen muualta saanut sellaista tietoa, että oma jaksaminen on tässä hyvä mittatikku - jatkaa niin kauan kuin siltä tuntuu.

Jääpä tänään sienimetsä väliin, kun sataa, mutta toisen kerran sitten... On vain ensi viikkokin ihan iltabuukattu ja kohta on varmaan lumi maassa. No, ehkä vielä ehtii.

Sunnuntaita kaikille ja Äitipeikolle pääkivun hellittämistä,
t. Kalenteri ja Paapau 15 + 2
 
Tässä meikäläisen päivitystä mahasta:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1101729.jpg

Laittakaahan muutkin, taitaa useimmilla jo jonkinlainen kumpu näkyä =)

Mulla tuntuu että maha muuttuu päivittäin eri näköiseksi ja tuntuiseksi. Nytkin on jo ihan erilainen kun viikko sitten. Vaatteet päällä tuo on paljon huomaamattomampi. Tai no omia pehmusteita on vaikea piilotella :ashamed:

Tilsu 14+3
 
Teillähän on jo mahtavia masuja, itsellä ei eroa entisestä vielä mitenkään, paremmin on ehkä vähän pienentyny.. Ennestäänki on kiloja kertyny luvattoman paljon..

Tänään on sitte np-ultra klo:12.30 ja mua jännittää aivan hirveesti, on jotenki sellanen tunne ettei kaikki oo hyvin.. Mä tuun sitte kertoileen jos jotain kerrottavaa on.. Vielä 3 ja puoli tuntia piinaa...

sh07 12+4
 
Heippa ja kiitos kaikille osanotoista.

Heili mulla ihan samanlainen iso maha ku sullakin! Kauhulla kans ootan et miten suureksi se oikein voi kasvaa, kun esikoista odottaessakin se oli niin iso et epäiltiin jo isoa vauvaa, joka onneksi kokoultrassa osoittautui pieneksi pojaksi.. (syntymäpainoa 3100g)
Sit vielä ku on lyhyt, vähä alle 160cm niin näyttää maha vielä isommalta.

Joku kyseli hankinnoista, meillä ylläri kaikki valmiina ku on esikoiselta kaikki tallessa.. Löytyy tietty pakolliset kuten kaukalo, pinnasänky, vaunut, hoitopöytä.. ja sit kantoliina, rintareppu, imetysjuttuja kuten rintapumppu ynnä muuta, kaikki rasvat, harsot.... No, oikeestaan ei keksi mitää mitä ei olis. Ei ku niin, jos tulee tyttö niin ei ole vaaleanpunaisia kaapissa!

Mutta uuttakin aion hankkia. On tarkoitus ostaa uudet (yhdet on jo) matkarattaat, semmoset mihin saa ton meidän maxi-cosi kaukalon kiinni. Sit ajateltiin vuokrata vaavi-sänky ekoiksi kuukausiksi niin ettei tarvi esikoista siirtää pinnasängystä ennen aikojaan. Nukahtaa pinnikseen niin hyvin sekä päivällä että illalla et ei viittitä riskeerata sitä et joutuisin juokseen sen nukuttamisen kanssa vauva kainalossa.
Sit olen jo ostanut kirpparilta mobilen sängyn päälle ja vaunulelun uudelle tulokkaalle. Molemmat hankittu itseasiassa jo ennen ku tulin raskaaksi ihan vaan siksi ku oli niin hienot halvalla.

Niin joo ja Piitsi kysyi rintarepusta, meillä sen käyttö jäi vähäiseksi ehkä 4 kertaa lyhyen aikaa oli kotona siinä.. Ei kertaakaan käytetty kodin ulkopuolella, tosin ei käytetty kantoliinaakaan.. Oli niin kuuma kesä ku tuo meidän 1,5-v. huhtikuinen oli vauva ettei tosiaankaan tehnyt mieli kuumettaa lisää kumpaakaan. Vauvakin viihtyi kuumalla ilmalla paremmin viileämmissä vaunuissa. Sit taas syksyllä ku olis sään puolesta voinut kantaa niin meidän jätkä painoi liikaa..

No mut nyt pitää mennä, poika kutsuu.

Anu ja rv 14+2
 
Ja se on sitten uusi viikko taas edessä, kun on maanantai! Viikonlopun jäljiltä on olo lähinnä uupunut. Meillä on kavereita juhlimassa lauantaina ja saivat minut houkuteltua baariin mukaan. Naureskelin sitten, kun muut kärsivät krapulaa ja väsymystä koko eilisen päivän, että minulla oli ihan samanlainen olo vaikka en ottanut mitään ;)

Kotidobbler on ollut superahkerassa käytössä. Mies on ottanut iltarutiiniksi, että haluaa kuulla pikkuisen sydänäänet viimeiseksi ennen nukahtamista. On ihana, että hän pääsee odotukseen mukaan tällä tavalla eli niitä sydänääniä etsiessä. Iltaisin meinaa tämä kaveri on niin vilkas, että on koko ajan liikkeessä. Mutta joka kerta on löytynyt ja yhtä nopeat. Miehen äiti ja veli tulivat eilen taas varta vasten illalla kylään kuuntelemaan.

Tänään edessä on vaatteiden metsästys. Aamulla huomasin, että farkut alkaa oikeasti loppumaan kesken, joten ajattelin mennä ostamaan muutamat matalat farkut, ei äitiysmallit ja kai on parit äiitysmallisetkin pakko jo ostaa. Ja rintaliivejä on pakko hankkia, siis isompia, kun kaikki tuntuu ahdistavan ja painavan...

Mies oli käynyt Hulluilla päivillä vauvavaateostoksilla ja ihana oli saada tyhjään vauvahuoneeseen edes jotain, siis vaatteita kaappiin =)

sh07&baby dream: Onnea ultraan!!! Meillä on vasta keskiviikkona...
 
Huomenta kaikille :wave: Kyl jännittää. Mul on np:ultra tänään päivällä. Pahaolo tuntuu taas tulevan :( Viimeyö meni valvoessa. Oon ruvennut näkemään kaikenlaisia painajaisia vaavista. Mut toivotaan et ne loppuu. Joo niin tänkin äipän pitää mennä ostamaan isompia vaatteita, ku kaikki tuntuu puristavan ja ahistavan. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
Muutaman päivän verran olin käymättä täällä ja heti monta sivua tullut lisää tekstiä... :D hyvä vaan, että meitä huhtikuun mammoja riittää..

Suuret osaanotot menetyksen kohdanneille... :hug:

Malttamaton : kävin sitten itsekin sinun sanojesi jälkeen tilaamassa sen dopplerin, sitä nyt sitten odotellessa... Haluais jo kovasti kokeilla sitä.

Mulla ei vielä mahaa näy, mutta johtunee varmasti siitä, että painoa on todella reippaasti valmiiksi niin ei se maha näy yhtä selvästi vielä... Asiaan liittyen kävin eilen lukemassa jotain ylipaino ja raskaus sivuja netissä ja tuli niin paha mieli, että oikein itkettämään rupes. Kaikki ne mahdollisuudet, että asiat menee pieleen vaan sen takia, koska on painoa... :ashamed: Kyllä se taas tästä... Pitää lähteä kävelemään ulos niin ehkä tuo mielialakin paranisi.

25.10 on vasta ensimmäinen neuvola lääkärin aika, mitäs sillon yleensä tutkitaan ? Tietysti vaihtelee paikkakunnittain, mutta pääasiassa..

Noh, nyt pitää lähteä... Jaksamisia kaikille...
 
sofku, kyselit ekasta neuvola lääkäristä.. Minä tänään siellä käyneenä voin valaista sua :) Eli ekaks kävin neuvola tädin luona ja se katto pissan ja verenpaineet. Siitä sit lääkärille, joka aluksi katteli neuvolakortin ja kyseli jotain, tupakasta ja alkoholista ja jotain muutakin yleistä. Sitten vaan pöksyt pois ja pöydälle makoilemaan. Kuunteli vauvan sydänäänet, siis vatsanpäältä, paineli masua, tunnusteli kohtua ja muita sisäelimiä. sitten teki gynegologisen sisätutkimuksen jossa tarkastetaan onko kohdunsuu kiinteä, kiinni ja kuinka pitkä. Nämä kohdunsuun asiat ainakin tarkastetaan varmasti jokaisella paikkakunnalla ja uskoisin että sydänäänetkin kuunnellaan, ja jos ei kuunnella niin mä ainakin pyytäisin kuuntelemaan, se kun on mun mielestä kaiken ton kohokohta :)

Meillä siis kaikki hyvin nla lääkärissä, pikku sydän äänet löytyi heti ja kuului reippaasti :heart: vaikka oonkin vasta viikolla12+

Hankinnoista meillä noi peruskamat jo löytyy ensimmäisen jäljiltä, siis kaukalot, vaunut, pinnasängyt yms. Minä en ole rintareppu, enkä kantoliina äiti luonteeltani, ne olen antanut pois kokonaan. täytyy tietty katsoa, miten tämä kakkonen tykkää olla, että täytyykö mun opetella noita kantoliina juttuja. koitan kuitenkin opettaa vaunuissa matkustamaan mielummin.

Sammarit olen kokenut parhaiksi housuiksi tässä vaiheessa, ne on just tarpeeksi joustavat masun kohdalta, farkkuja en enään tykkää änkeä jalkaan ne ahdistaa. Lindexiltä olen ostanut yhdet mammahousut, en farkkuja mun mielestä ne on hirveitä, löysin yllärinä kivat mustat kangashousut. onneksi nyt on tosi kiva tunika muoti meneillään, ni voi ostaa kivoja trendikkäitä yläosia :)

Niskaturvotuksiin ja ekoihin nla lääkäreihin meneville tsemppiä ja kaikille muille mukavaa päivää muuten vaan...

ai niin, olin eilen ratsastamassa yli 1,5 tunnin ihanalla railakkaalla ja vauhdikkaalla maastolenkillä metsissä ja pelloilla, satoi vettä mutta fiilis oli katossa koko reissun. Ihanaa ihanaa
 
No niin, nyt ollaan kotiuduttu ultrasta.. Aivan sanoinkuvamaton tunne, kun näki sen pienen ihmisen.. Tämä vauveli oli kehittynyt normaalisti, ei ollu niskaturvotusta nimeksikään.. Kätilö yritti sitä koko ajan saada liikkeelle niin tämä vaan huiskutteli kättä.. Ihana oli kun pystyi laskemaan että molemmissa käsissä oli 5 sormea ja molemmissa jaloissa 5 varvasta.. Sydän löi ja tämä lapsukainen joi lapsivettä koko ajan.. Oon niin onnellinen, kaikki huolet kyllä nyt väisty.. Kätilö sano että tämä on niin normaali raskaus kun vaan olla ja voi..

Sh07 rv 12+3
 

Yhteistyössä