***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

Poitsu mummun luona yökylässä ja miehen kanssa kaksistaan kotona, tai no tulihan tuo isäukko ukon kanssa saunomaan niin onpa mullakin kerranki aikaa istua rauhassa koneella... =)
Kyllä taas hormonit teki tepposia kun piti ihan itkasta kun vein pojan hoitoon, ei oo kyllä aikoihin käynyt näin mut nyt tuntui tosi pahalle. Ihan itseäkin naurattaa... :LOL:
Ei esikoista odottaessa ihan näin pahoja "kohtauksia" ollut...

Topi69 ja itikka 14+2
 
Olikohan se siinä ja uskaltaako jo hengittää?

En nimittäin ole kahteen päivään oksentanut, eikä ole edes ollut sellaista pahan olon levotonta tuntemusta.. :D Ihanaa, jos sais vihdoinkin olla oksentelematta ja pystyis tekemään vähän kotitöitäkin. Tuntuu, että nyt viikonlopun aikana olen tehnyt enemmän kotihommia kuin kuukauteen yhteensä. =)

Pikkusen liikkeitä tuntuu joka päivä, ihanaa kun ne vaan vahvistuu koko ajan.

:heart:

Heili
 
Heips,

Mie tilasin kuukaudeksi vuokralle tuon "paremman version" tuosta sydän äänilaitteesta.. menee sitä joskus rahaa turhempaankin..
mutta olisi niin kiva kuunnella ääniä kun en vieläkään vissiin oo tuntenna liikkeitä..?

Esikko aloitti eilen sairastamaan flunssaa ja sitä sitten itkettiin viime yönä tunnin välein :/ vähä väsyttää.
jospa menisi pian ohi.
 
Minä kanssa tilasin tänään tuon kotidobblerin. Meinasin ensin vuokrata, mutta ajattelin, että voihan sen sitten antaa jollekin kaverille, kun ei enää itse tarvitse! Ja tunnen itseni sen verran hyvin etten raaskisi palauttaa kuukauden jälkeen, joten helpompi näin =)
 
Heipä hei.

Pitkään aikaan en oo kirjoitellu, mutta oon kyllä käyny lukemassa..

Meillä ollaan oltu viikko kauheassa flunssassa. Mies ja poitsu alkaa olla terveitä, mutta mun olo ei oo yhtään parantunut. Pää niin täynnä räkää et koko ajan täytyy niistää ja nukkuminen on vaikeaa.

Perjantaina oltiin niskaturvotusultrassa. Oli uusi hieno 3d-ultra laite jolla ois jo nyt saanut hienoja kolmiuloitteisia kuvia, jos vauva ois ollu hyvässä asennossa. Mutta meidän vauveli oli niin kaukana lantiossa piilossa et hänestä ei kovin hyviä kuvia saanut. Oli mun mielestä huonompia kuvia kuin mitä esikoisesta nt-ultrassa vaikka sillon oli vielä vanha ultra laite. No kaikki tarpeellinen tieto kuitenkin saatiin, eli niskaturvotusta oli ihan minimaalisen vähän, nenäluu muodostunut, kädet ja ja jalat heilui, ehjät vatsan peitteet jne. Eli pikkuisella pitäisi olla kaikki hyvin. Esikoinen oli ultrassa mukana, eli näki pikkusiskonsa tai -veljensä. Rakenneultraan lääkäri kehotti tulemaan sitten kun on 21viikkoa täynnä. Et varmasti sitten saadaan hienoja 3d kuvia.

Niin ja alkuraskauden ultran mukaan perjantaina ois ollu viikkoja 12+1. Nt-ultrassa otetut mitat vastasi täysin niitä viikkoja joten laskettuaika on 17.4

-Liinos ja söpö öttis 12+3
 
reissusta palattu :wave: matkat meni hyvin, mutta perillä esim. eilen oksensin koko päivän ja yön, joten väsyttää aivan sairaasti. mutta oli muuten ihan jees-reissu. hirveästi tuli herkuteltua :ashamed: ja isäntä se usuttaa tuossa vieressä että kipaisen hakemaan pitsat :LOL:

huomenna ultra 12.30. toivottavasti saan unta, ainakin sen verran väsyttää.

tuli ihan omaa napaa näin pikaseen :ashamed:
 
Sain sitten viikonloppuna tietää hyvän ystäväni kuolleen lauantaina aamusella.. Kolmatta päivää kärsin migreenin tapaisesta, ei auta panacodit eikä panadolit. Jospas saisin tänään jotenkin osuvamman lääkkeen särkyyni. :'( Onko teillä kokemusta, mitä ne antaa raskausaikana migreeniin? (Minulla ei ole koskaan raskausaikana tullut aikaisemmin migreeniä. )
Heili
 
Osanottoni Heilille :hug:
Toivottavasti saat asianmukaisen lääkityksen migreeniin, tavalliset särkylääkkeet kun ei siihen tahdo autta.

Viikonloppu tuli ja meni, ihan liian nopeaa. Taas on uusi viikko alussa ja ihan hirvittää jo etukäteen et kuin on kipeä selkä loppuviiikosta kun saa päivät olla jaloillaan. Jos jollain hyviä vinkkejä selkäkivun hoitoon niin tänne ovat tervetulleita.... :D Lämpötyynyt ja särkylääkkeet on kokelitu mut ei toivottavaa vaikutusta. Tympeä kyllä..

Topi69 ja itikka 14+4
 
Voi ei Heili, osanottoni! :hug: Osasitko varautua surullisiin uutisiin vai yllätyksenäkö tuli? Joka tapauksessa kamalaa. Enpä muuten tiedä noista päänsäryistä ja lääkkeistä, mulla ei ole migreeniä kai koskaan ollut, jännityspäänsärkyä kylläkin. Viime aikoina on uhitellutkin vähän tavallista useammin tuo niska-hartiaseutu.

Mulla taas parina viime iltana ollut huonompi olo, vähän takapakkia siis mutta luulen, että kohta helpottaa. :| Liikkeitä tuntui taas illalla, ellen nyt aivan omiani kuvitellut. :heart: =)

Jäniksen selässä ollaan, joten ei nyt muuta kuin hienoa alkanutta viikkoa!
T. Kalenteri ja Paapau 14 + 3
 
Heili :hug: !

Minä taas säikähdin tänä aamuna, kun samat farkut mitkä ei perjantaina meinannut mennä jalkaan masun kohdalta, holahtivat tänään päälle vallan mainiosti. Samoin pahoinvointi on kadonnut melkein kokonaan. Joten soitinpa sitten samantien neuvolaan ja pääsen huomen aamulla kuuntelemaan sydänääniä oloa rauhottaakseni. Näenpä samalla miten toimii, niin osaan käyttää tuota kotikäyttöistä kuuntelulaitetta minkä tilasin.

Yritin päivittää listan, mutta jos jotain unohtui niin laittakaa viestiä!

malttamaton&hippu 11+3
 
Huomenta vaan.. Niin yllärinä tuli ystävättären kuolema kun epilepsiakohtauksene menehtyi kotonaan. :'( Ja migreenistä soitinkin jo neuvolaan, neuvolatädin mukaan ei ole muuta lääkettä kun tuo minun käytössäni oleva panacod, joka ei jostain syystä tunnu tehoavan. :headwall: No, kassellaan. Hankkiudun kyllä lääkäriin, jos ei tämä ala helpottaa. Välillä jaksaa onneksi ees olla koneella ja pystyssä.. =)
 
Heili, otan osaa :hug: eilen itkeä tirauttelinkin asiaa, vaikka ystäväsi ei ole mulle edes tuttu. osaan kuitenkin kuvitella tilanteen :hug:

Migreenistä terkkari viimeksi mainitsi että akupunktiolla voidaan hoitaa, mutta lääkkeistä ei sanonut mitään. toivottavasti Heilillä kuitenkin särky pian häviää, se on varmasti ihan tuskaa.

ja täällä taas on aamu mennyt oksennellessa. saisi vähitellen loppua mun puolesta. oon yrittänyt aatella että jos se rv20 helpottaisi, jos helpottaa aiemmin niin se on plussaa, jos menee pidemmälle niin voivoi. alkaa vaan usko loppua kun tuntuu että koko ajan oksettaa vieläkin.

ja ultra jännittää hurjasti. onneksi sisko tulee kattomaan tyttöä, päästään Peikon kanssa yhdessä.

Ansa ja Chimi 13+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Huomenta vaan.. Niin yllärinä tuli ystävättären kuolema kun epilepsiakohtauksene menehtyi kotonaan. :'( Ja migreenistä soitinkin jo neuvolaan, neuvolatädin mukaan ei ole muuta lääkettä kun tuo minun käytössäni oleva panacod, joka ei jostain syystä tunnu tehoavan. :headwall: No, kassellaan. Hankkiudun kyllä lääkäriin, jos ei tämä ala helpottaa. Välillä jaksaa onneksi ees olla koneella ja pystyssä.. =)
Olen pahoillani tapahtuneesta :'( tuosta migreenistä.Aikanaan kun itse siitä kärsin,raskaana ollessakin,en nyt muista viikkoja...soitin suoraan äippäpolille ja sain sieltä neuvoja!Sain ottaa muutakin kuin parasetamolia mutta kysyppä sieltä!migreeni on |O voimia sulle! :flower:
 
Osanottoni Heilille!! :hug:


Mistä olette ostaneet noita kotidopplereita? Ja kuinka paljon maksavat?
Olen miettinyt sellaisen hankkimista, kun koko ajan miettii onko pikkuisella kaikki hyvin jne...

Oli pakko hakea tämä päivä saikkua, kun mahaa pisteli niin kovin yöllä. Lääkäri meinasi, että se johtuisi siitä kun kohtu kasvaa... Onko muilla ollut samanlaisia oireita?


Tuima ja masuasukki 12+3


 
Sellaisesta paikasta, kun kuuntelevauvaa.com! Maksoi noin 80?, kun ostin omaksi ja vuokraus on noin 30?-39?/kk riippuen laitteesta.

Mulla on alaselkä ihan perhanan kipeä, mutta sain hierojan onneksi tulemaan illalla. Kysyin viimeksi lääkäriltä ja sanoi ettei ole mitään haittaa raskaudelle, niin kauan kun pystyn makaamaan mahalla ja myöhemmin voidaan sitten hieroa pystyasennossa.
 
Heili :hug: Osanotto, yritähän pärjäillä jotenkin!

Eilen palailtiin reissusta, mukavaa oli. Sunnuntaiaamuna kohtukin tuntui ensimmäistä kertaa! Sieltä se kasvaa. Kaikki entiset vaatteet kyllä vielä hyvin mahtuvat päälle, ei mitään ongelmaa. Ei minulla aiemmissakaan raskauksissa ole kyllä kovin aikaisin tarvinnut mammavaatteisiin siirtyä. Esikon kanssa minulla ei ollutkaan mitään mammavaatteita. Yhdet vähän suuremmat lappuhaalarit ostin ja niillä ja verkkareilla sitten pärjäsin koko ajan.

Aamulla sain puhelun perinnöllisyysklinikalta. Veriseulassa oli löydetty lievä riskitulos. Täti kovasti kyllä rauhoitteli, tuloshan on vain viitteellinen ja riski oli ollut vain vähän koholla. No tällaista osasin kyllä ikäni puolesta odottaakin joten aika rauhallisella mielellä vielä olen. Nt-ultrassa ensi viikolla lasketaan sitten uusi riskiluku ja jos vielä on koholla niin sitten jatkotutkimuksiin.

Puella 11+6
 
Tuima mä ostin käytettynä angelsounds-dopplerin. maksaa yleensä sen 80 euroa.

http://www.kuuntelevauvaa.fi/

http://kauppa.perhelahjat.fi/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Perhelahjat/Products/40001

http://www.mammaksi.fi/product_info.php?products_id=132

mä en saanut ääniä kuuluviin vielä rv12, tosin mulla on läskiä reippaasti.
 
Heilille osanottoni :hug:

Itse tulin juuri neuvolasta 15+4 kasassa, hemoglobiini 126, eli aika alhainen minulle. Vauvelin syke 158, eli äitiinsä lienee tullut, isällä aina tosi matala syke, minulla korkeampi. Mutta ei kai siitä vielä voi sanoa oikein mitään, kuulema niin alussa vielä raskaus, että syke voi vaihdella paljonkin.

Mukava oli kuulla dopplerilla sydänäänet, jotenkin ollut niin oireeton olo taas, ettei voi uskoa että siellä joku asustelee.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Iloisin terveisin vesisateesta
Kellukka
:)
 
Osanottoni Heilille. :hug:

Tuima,
kyselit vatsan pistelystä. Itselläni on vatsaa nippaillut aika ajoin ja olen ajatellut sen johtuvan kohdun kasvamisesta. Viime yönä taas heräsin vatsan nippailuun, kesti hetken ja meni ohi. Edellinen yöherääminen oli ehkä viikko-puolitoista sitten.

Viikonloppu meni hieman hermostuneissa tunnelmissa, kun ainoa selvä raskausoireeni (=arat rinnat) ei tuntunutkaan niin selvältä. Neuroottisena siis kopeloin tissejäni vähän väliä ja mietin, onkohan kaikki hyvin vai ei. :ashamed: No, tänään olo on palannut rintavarustuksessa entiselleen, mutta ajattelin silti varata ajan yksityiseen ultraan, jotta saadaan varmistus tilanteeseen. Kun vielä ollaan ensi viikoksi lähdössä ulkomaille ja np-ultra on välittömästi matkan jälkeen, niin saa olla rauhallisemmalla mielellä reissussa, kun on tällä viikolla käynyt ultrassa.

Osaatteko muuten, yhden tai useamman raskauden jo läpivieneet, kertoa, miltä rintavarustuksessa tuntui raskauden aikana? Jos tissit olivat alusta asti arat, niin olivatko koko raskauden ajan, vai helpottiko jossain vaiheessa? Kiinnostaisi kuulla kokemuksianne! :)

Mukavaa viikonalkua kaikille!
:flower: Myntti
 
Heippa piiiiitkääästä aikaa! :wave:

Täällä on vihdoin käyty ultrassa ja viikot menivätkin vähän eteen päin,yllätti todella kun yleensä mulla menee taakse päin.

Eli laskettuaika olis sitten 23.4,että jos joku viitsii päivitellä.Vatsa tosin näyttää että viikkoja olis jo yli 25... :D
 
Moikka moi.
En sit kerinnyt ultraa jännittää.. Oltiin viikonloppu reissussa ja poika on itkenyt joka yö, eli nyt 3 yötä jo peräkanaa, noin 1,5 tunnin välein niin et on pitänyt ihan sylissä saakka rauhoittaa.. Se ei ikinä 1,5-vuotisen elämänsä aikana ole nukkunut noin huonosti joten arvatkaapa olenko väsynyt? Ei yö- tai päiväunia 3 päivään. Voihan pee. Ja kahvia on kulunut yli sallittujen rajojen jotta saa ees silmänsä pidettyä auki. No, me epäillään että pojalla on vihdoin tulossa viimeiset 4 poskihammasta läpi, joten tämä kun kestetään niin kaikki maitohampaat on tullut ja se on siinä! Kauhee vaan ku toinen kärsii. Sillä oli eilen kuumettaki melki 39 vaikka ei ennen hampaiden tulo ole aiheuttanut sitä. Että tiukassa näyttää olevan. No, se siitä aiheesta..

Ultrassa kaikki hyvin, vastasi viikkoja.. Aivolohkot, nenäluu, mahalaukku ynnä muut näkyi ja oli kunnossa. Nt:sta oli vaivaiset 1,0. Oli se söpö. :heart: Katteltiin sitä kun se joi vettä ja sit pian alkoi vatsalaukku erottumaan kun tuli täyteen. Osattiin miehen kanssa muuten tulkita ultraa jo lähes ammattilaisen elkein! Esikoisen aikaan päästiin 6 kertaa kurkistamaan mahaan joten se koulutti.. Ekalla kerralla ikinä ku oli niin ei siitä mitää selvää saanu ennen ku lääkäri "suomensi" kuvaa.

Rakenneultra varattiin samalla ja se on 28.11 että eipä siihenkään enää kauaa aikaa ole!

Anu ja rv 13+2
 
Hei taas vähästä aikaa.
Tänne onkin tullut paljon uusia tyyppejä, en kyllä muista kaikkien nimiä, mutta tervetuloa mukaan vaan! :flower:

äitipeikko aivan ihana tuo sun ultrakuva. Milloinkahan ultrauksesta alkaa saada liikkuvaa kuvaa kotiin viemisiksi. Ei luulis olevan niin vaikeaa esim. polttaa rompulle tai siirtää USB-tikulle (siis olettaen, että laitteet pysytyisivät tallentamaan liikkuvaa). On se kyllä niin ihanaa kun näkee pikkuisen heiluttelevan käsiään masussa. =)

Täällä on keskusteltu vaatteista. Mulla mahtuu normaalit vaatteet vielä päälle. Piti eilen ottaa yhdet uudet farkut käyttöön (ostin ne kuukausi pari sitten) ettei vain satu käymään niin, että onkin sitten raskauden jälkeen liian pienet. Mahtui vielä hyvin, mutta nuo mun farkut onkin sellaista persvako-mallia, ettei maha ole pahasti tiellä. :LOL:
Mies kyllä eilen sanoi, että mun rintaliivit näyttää piukoilta. Täytyy kai lähteä ostoksille vaikkei vielä pahasti puristakaan.

Sitten vielä tuosta veriseulasta. Meillä kun ei täällä tarjota nt-ultraa, mutta veriseula olis kylläkin. Mun pitäisi 11. päivään mennessä päättää, että menenkö siihen.
puella ilmeisesti ainakin oli käynyt (toivottavasti jatkotutkimuksissa kaikki osoittautuu olevan hyvin), mutta mitenkäs muut. Onko muka kaikkialla muualla nt-ultra vai onko muita, jotka on veriseulassa käyneet?
 
Mulla on selkä ihan sökö... hyvä kun töissä pääsin kävelemään kun jokaisella vasemman jalan askeleella meinas jalat lähteä alta! Tätä on jatkunut jo useamman viikon, mut toistaiseksi se ei ole häirinnyt niin paljoa etten töitä olisi pystynyt tekemään! Mut tää päivä oli kyllä tuskaa !!!!! Mä en ala jos huominen on samanlainen :kieh: :snotty:

 

Yhteistyössä