Huhhelihei tota mun miestä :DD En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa :(((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VenninJennynÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VenninJennynÄiti

Vieras
Yritin tässä pitkin iltaa vihjata, että oikeasti mulla on ollut rankka päivä töissä ja flunssakin alkoi ja väsyttää ihan tautisesti. Miehellä oli vähän hommia autotallissa ja sujahti sinne. Tuli käymään syömässä ja sitten vielä hetkeksi.
Tossa 20 aikaan käytiin yhdessä saunassa. Mies ja lapset meni ensin ja mä jäin vielä valmistelemaan huomiseksi päiväkotivaatteita ym. Menin sit perästä saunaan ja lähdin myöhemmin kun muut. Mies sitten saunan jälkeen oli mennyt tietsikalle ja lapset möllötteli nälkäisinä ja alastomina vastaan kun tulin saunasta "äitiii, kauhee nälkä". Vihjasin miehelle, et kylläpä väsyttää siinä ohimennen ja että hirveesti tekemistä. Mies siihen että "Voi että, sellasta se on" ja jatkoi tietsikalla oloaan!!! :DD =((( Todella!

Vasta kun sanoin, että nyt on niin, että sinä hoidat lasten iltahommat, että mä saan edes 15 min tänään omaa aikaa, niin vasta sitten suostui. Tosin vetkutteli siinä vielä ja mä huomauttelin mitä kello jo oikein onkaan.

Huh noita miehiä!

kannattaa muistaa, että kukaan ei ole ajatustenlukija. Ja jokainen on itse vastuussa omasta hyvinvoinnistaan (koskee aikuisia) eli käytä tosiaan sitä suoraa viestintää heti: olen flunssainen ja väsynyt,toivon että sinä nythuolehdit lasten iltatoimet.

kannattaa muistaa, että kukaan ei ole ajatustenlukija. Ja jokainen on itse vastuussa omasta hyvinvoinnistaan (koskee aikuisia) eli käytä tosiaan sitä suoraa viestintää heti: olen flunssainen ja väsynyt,toivon että sinä nythuolehdit lasten iltatoimet.

No muistui kyllä nyt taas mieleen :)) Selkeitä pyyntöjä, jep :))
Ei tästä mitään riitaa saatu aikaiseksi. Ihan hyvillä mielin kommunikoitiin, mutta :DDD Oikeesti!

Mun mies ei muuten ole lapamato, vaan jatkuvasti liikkeellä, puuhaa, remontoi, korjaa, huoltaa ja osallistuu perheenkin juttuihin ETENKIN KUN SELKEÄSTI PYYTÄÄ :DD

Tärkeintä mitä olen tähän mennessä oppinut parisuhteessa olosta miehen kanssa: Niille pitää sanoa suoraan ja suomeksi mitä odottaa/haluaa. Mitkään vinkit ja vihjailut EI auta, sulla vaan menee itellä hermo semmosessa hommassa!

Joo, tuo on totta että kannattaa sanoa selkeästi.
Vihjailuissa on aina se riski, että toinen ei tajua niitä vihjeitä, vaikka ne itelle ois kuinka selviä.

Hyvä ettei tullut riitaa. Ensi kerralla sanot miehelle heti suoraan että "mulla on ollut tosi rankka päivä tänään, musta olis tosi kiva jos olisit mun apuna tänään. Käytäs porukalla saunassa ja sä hoitaisit lasten iltatoimet. Oikeesti tartten tänään hetken omaa aikaa."
:)

• Tykkää
Reactions: Data ja ruutiukko
Joo, tuo on totta että kannattaa sanoa selkeästi.
Vihjailuissa on aina se riski, että toinen ei tajua niitä vihjeitä, vaikka ne itelle ois kuinka selviä.

Hyvä ettei tullut riitaa. Ensi kerralla sanot miehelle heti suoraan että "mulla on ollut tosi rankka päivä tänään, musta olis tosi kiva jos olisit mun apuna tänään. Käytäs porukalla saunassa ja sä hoitaisit lasten iltatoimet. Oikeesti tartten tänään hetken omaa aikaa."
:)

Juuri näin :) Tää olis ihanne! Ainako te muut näin nätin kärsivällisesti sanotte miehillenne asioista jos on sanottavaa? :D Tähän se ois pyrittävä :) Ja muistan kyllä taas jonkin aikaa =P

Nyt on mentävä yöpuulle. Öitä!

Mun mielestä on typerää ja osoittaa vakavaa oma-aloitteisuden puutetta jos mies ei sen verran tajua, että hoitaisi esim. lasten iltapuuhat jos äiti on sillä hetkellä muualla. Siis miksi pitäisi aina sanoa suoraan? Eikö myös mieheltä voisi odottaa, että hoitaa kotiaskareita ilman että erikseen pitää pyytää/nalkuttaa/vihjailla. En tajua en.

Alkuperäinen kirjoittaja VenninJennynÄiti;27302443:
Juuri näin :) Tää olis ihanne! Ainako te muut näin nätin kärsivällisesti sanotte miehillenne asioista jos on sanottavaa? :D Tähän se ois pyrittävä :) Ja muistan kyllä taas jonkin aikaa =P

Nyt on mentävä yöpuulle. Öitä!

Meillä tää kärsivällinen tapa on käytössä, kun vaan se toimii. Ei taatusti se perse nouse sohvalta jos alan sitä komentelemaan :D
Äijä hidastelee ihan tahallaan jos käsken sitä..

Öitä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja VenninJennynÄiti;27302346:
Yritin tässä pitkin iltaa vihjata, että oikeasti mulla on ollut rankka päivä töissä ja flunssakin alkoi ja väsyttää ihan tautisesti. Miehellä oli vähän hommia autotallissa ja sujahti sinne. Tuli käymään syömässä ja sitten vielä hetkeksi.
Tossa 20 aikaan käytiin yhdessä saunassa. Mies ja lapset meni ensin ja mä jäin vielä valmistelemaan huomiseksi päiväkotivaatteita ym. Menin sit perästä saunaan ja lähdin myöhemmin kun muut. Mies sitten saunan jälkeen oli mennyt tietsikalle ja lapset möllötteli nälkäisinä ja alastomina vastaan kun tulin saunasta "äitiii, kauhee nälkä". Vihjasin miehelle, et kylläpä väsyttää siinä ohimennen ja että hirveesti tekemistä. Mies siihen että "Voi että, sellasta se on" ja jatkoi tietsikalla oloaan!!! :DD =((( Todella!

Vasta kun sanoin, että nyt on niin, että sinä hoidat lasten iltahommat, että mä saan edes 15 min tänään omaa aikaa, niin vasta sitten suostui. Tosin vetkutteli siinä vielä ja mä huomauttelin mitä kello jo oikein onkaan.

Huh noita miehiä!

ja juoksi karkuun. Mitä jos annat vähän ees periks ja kysyt miks joukset?

No joo. Olin itse pari tuntia käymässä jossain ja mies oli sen aikaa kotona lapsen kanssa. Olin tehnyt ruoan valmiiksi ja tullessani takaisin, sitä oli kyllä syöty, mutta loput nökötti edelleen hellalla. Noin sata kertaa on käynyt sama, joten tällä kertaa sanoin, että ruoat vois huolehtia myös jääkaappiin. Eli sanoin suoraan, ei vihjailuja. Lopputuloksena kommentti: jos ei oo mitään hyvää sanottavaa, älä sano mitään. Että missähän se raja niiden vihjeiden ja suoruuden välissä sitten menee...

[QUOTE="irmeli";27302472]Mun mielestä on typerää ja osoittaa vakavaa oma-aloitteisuden puutetta jos mies ei sen verran tajua, että hoitaisi esim. lasten iltapuuhat jos äiti on sillä hetkellä muualla. Siis miksi pitäisi aina sanoa suoraan? Eikö myös mieheltä voisi odottaa, että hoitaa kotiaskareita ilman että erikseen pitää pyytää/nalkuttaa/vihjailla. En tajua en.[/QUOTE]

Täällä on toinen, joka ei tajua. Saako ne isommat lapset esimerkiksi ruokaa ollenkaan silloin, kun äiti on vaikkapa synnärillä, kun ei kukaan ole sanomassa äidin miehelle, että lapsille tulee sitten välillä nälkä?

mun mielestä miehet on niin ihanan huolettomia... :heart: just saman tilanteen voisin kuvitella meille :D ehkä olen itekkin pidemmän päälle käynyt vähän miehekkääks ja löysänny kireää pipoa... :saint: :D

Sanoppa muuta.. Tänään lähin iltavuoroon niin soitin miehelle et olin käynyt kaupas ja ostin nakkikeitto värkit et tekee nakkikeiton sitte. :D Noo soitti sitte neljän jälkeen ku oli kotona et ei täälä oo nakkia et täälä on makkarapaketti... No tee se makkarakeitto... (olin siis vahingos sanonut nakkikeitto ku tarkotin makkara) Ei niin hauska juttu ku kirjottaa mut kyllä sai päivän naurut taas

[QUOTE="harmaa";27302871]Sanoppa muuta.. Tänään lähin iltavuoroon niin soitin miehelle et olin käynyt kaupas ja ostin nakkikeitto värkit et tekee nakkikeiton sitte. :D Noo soitti sitte neljän jälkeen ku oli kotona et ei täälä oo nakkia et täälä on makkarapaketti... No tee se makkarakeitto... (olin siis vahingos sanonut nakkikeitto ku tarkotin makkara) Ei niin hauska juttu ku kirjottaa mut kyllä sai päivän naurut taas[/QUOTE]

kylläpäs oli onneton ukko. Mun mies olis kyllä osnnut tehdä sen makkarakeiton

Osuvasti voinkin tähän ketjuun kirjoittaa tämän päivän itsenikehittämisasian; mies ei todellakaan ole ajatustenlukija, kerro selkeästi mitä haluat. Näin vältytään monelta riidalta (tosin sovinnonteko neljältä yöllä on kieltämättä myös ihan kivaa ;)).

Jos jotain olen näitten vuosien aikana oppinut niin sen, että miehelle on selkeästi ja mahdollisimman yksinkertaisen lauseen muodossa ilmoitettava, mitä haluaa tämän tekevän. Mitkään vihjailut ja vinkin antamiset ei toimi. Paitsi ehkä seksiin, mutta muutoin ei. Ota siis käyttöösi lyhyt, ytimekäs, mutta napakka viestintätyyli.

Miehet on idiootteja, ei ne itse ymmärrä edes ruokkia lapsiaan. Miehelle joudut vääntämään rautalangasta jos jotain tulee tehdä, ei ne vihjeitä tajua, välillä eivät edes suoraa käskyä.

Kyllä ne oppii ku kantapään kautta pakottaa.. :D
Meillä oli tuo "ongelma" sillon ku olin ite kotona. Miestä sai läksyttää että tee sitä ja tee tätä. Kauhulla odotin mitä kotona odottaa ku alotin koulun mutta KAS; täällä on siivottu, lapset pesty ja ruokittu ja viihdykkeitä tarjottu! Eipä tuo olekaan niin epätoivoinen tapaus kuin anto ymmärtää ja nostinkin hattua piileville kyvyille. :rolleyes:

Mulla ei oo ikinä ollu vastaavia "ongelmia" miehen kanssa. Me ollaan alusta asti hoidettu kodintyöt tasapuolisesti. Voisko kyse olla siitä, että naiset niin kovin usein opettaa miehensä siihen että tekevät kaikki kotiaskareet. Yhteen muutettua, kun on niin kiva rakentaa pesää ja hemmotella miestä ja olla ns. hyvä vaimo. Sitten tulee arki ja alkaa ärsyttää, kun joutuu itse kaiken tekemään ja mies on jo niin tottunut tähän järjestelyyn ettei osaa edes ajatella että asiat vois olla toisin.
Mun ystävät aina kans valittavat näistä samoista asioista. Mua ärsyttää, mitäs itse suostutte tällaiseen. Mun mies tekee ihan automaattisesti ruoat ja siivoaa, ilman että mun täytyy pyytää. Ja miksi ihmeessä pitäisi joutua pyytämään, kun samaa taloutta pyöritetään?????

[QUOTE="harmaa";27303315]Juu kyllä se osas sen sitte tehdä kun selvensin sille et olin tarkottanut makkarakeittoo :D Oli luullu et olin ostanut makkarat sen takia et saa illalla takas paistaa :D :D[/QUOTE]

no tarkoitin sitä että mun mies olis laittanut ne makkarat. ja jos makakaraa ei olis laittais sit lihakeiton tia jonkun mun. Omaa luovutta osaa käyttää

Yhteistyössä