Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

YAW toivottavasti saatte nopeasti ajan! Me jouduttiin sellaiset 3vko oottaa et saatiin postia :) ja kyllä luulis et ne on laittanut kaiken mitä teille on tehty :)
Mojito niin ajattelinkin et nautitaan ja jos ei jakseta oottaa ni käydään yksityisellä.
 
Chrystal83: Hyvä, että kohtauksia ei ole ollut. Toivottavasti muuta häikkää ei ole ja tärppi käy pian :)

Evangelina: Voi ei, kerrassaan kamala tilanne :hug: Toivottavasti asianne selviää!

Minunkaan ajatukset eivät ole tänään kovin iloisia. Itsekään en ole varma, haluanko jatkaa suhdetta jos nyt alkaa näyttämään siltä, etten kertakaikkiaan tule raskaaksi. En halua pilata miehen mahdollisuutta oikeaan perheeseen. Enkä tiedä, miten pystyn elämään sen kanssa, että se kusipää on onnistunut tulemaan raskaaksi ja tekemään miehestäni isän, mutta minä en. Tuntisin huonommuutta ikuisesti. Enkä suoraan sanottuna jaksa jos se akka tulee (piilo)vittuilemaan asiasta joka käänteessä.

Siitä puheen ollen: Akka osoitti jälleen kerran vittumaisuutensa eikä mies uskaltanut asettua häntä vastaan. Aihetta en viiti täällä netissä tilittää ja tuskin edes uskoisitte, niin sairasta tämä taas on. Mutta minun lisäksi siinä joutui ikävään tilanteeseen myös sivullisia. Meillä oli hurja riita ja tilanne on nyt se että haluan perheneuvojalle tai vastaavalle ja jos mies ei suostu, niin haluan erota. Mulle meinaan riitti! Mulla on ilman sen ämmän kiusantekoakin tarpeeksi surua ja murhetta, tämä lapsettomuus päällimmäisenä.

Mojito Höh.. :hug: Mutta toisaalta! Nythän varmaan ehditte päästä siihen inssiin :)
 
Viimeksi muokattu:
Stella :hug: Tänään ei selvästikään ole hyvä päivä... : / voimia kovasti tilanteeseen.

Juu inssiä kohti.
Aloin miettiä tätä tilannetta ja on niin surkuhupaisat tunnelmat että alkoi tuntua jo ihan koomiselta... Eletään tosiaan lähellä hoitavaa paikkaamme ja mietin että mies käy tyyliin työmatkalla heittämässä tavaran ja mä käyn tyyliin ruokiksella sitten "hakemassa" sen. Näin meillä sitten työpäivän varrella hankitaan vauvaa, jösses sentään...
Elämä on.
 
  • Tykkää
Reactions: tarana
Hoitountuvikot 2013





Evangelina:
- 27v
- yk20
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: LKS
- kohdunulkoinen raskaus x2, oik. munanjohdin poistettu, alkuraskauden keskenmeno x3
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Primaspan, Foliver

mavli
- 25v
- yk26
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- prolaktiiniarvo koholla
- ensikäynti 05/2013

YAW:
- 35v
- yk17
- haaveissa 5.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: TAYS
- käynti yksityisellä 04/2013
- kiertohäiriöt, prolaktiiniarvo koholla, miehen siemennesteen poikkeava laatu
- Hoito: Clomifen + Lugesteron - tauolla?
- ensikäynti syksyllä 2013

minskuinen
- ?
- yk?
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- ensikäynti 04/2013
- munanjohdinhäiriö
- suunnittelukäynti syksyllä 2013
- hoito: IVF?

miss_piggy
- 31v
- yk10
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KPSHP
- epäsäännöllinen ja pitkittynyt kierto, kkm (rv8) 02/2013
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Clomifen

Mojito:
- 26v
- yk16
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti: 02/2013
- jatkokäynti 04/2013
- myöhäinen ovis & pitkähkö kierto, miehen siemennestearvot hieman poikkeavat
- hoito: Clomifen, inssi 06/13

äiti -07
- 30v
- yk18
- haaveissa 2.lapsi
- Hoitopaikka: K-HKS
- ensikäynti 09/2013

Golla
- 23v
- yk53
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KYS
- ensikäynti 11/2012
- kohonneet paastoverensokeriarvot, matala prolaktiiniarvo
- Hoito: Metformiini
- seurantaverikokeita 05/13

StellaI
- 27v
- yk11
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: L-PKS
- kilpirauhasen vajaatoiminta (erittäin paljon vasta-aineita), endometrioosi?
- ensikäynti: 05/2013
- folliultra 06/13, laparoskopia syksyllä 2013

tarana
- 25v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti 01-03/2013
- ovulaatiohäiriöt, miehen siemennesteen laatu poikkeava
- hoito: Clomifen
- suunnittelukäynti 08/13

Mari32
- 31v
- yk6
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: yksityinen Helsingissä
- miehen siittiövasta-aineet
- ensikäynti 04/2013
- hoito: inssi 06/13

*Stiina
- 24v
- yk13
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: ?
- ensikäynti 03/2013
- PCOS
- hoito: Clomifen

Maria080
- 34v
- yk8
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: Graviditas, Helsinki
- käynti yksityisellä 03/2013
- Hoito: 1. kk Terolut & Anastrozol, 2. kk (02/2013) ei lääkitystä

[K]
- 22v
- yk21
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti 06/13

Crystal83:
- 29v
- yritystä takana n. 1v
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: ?
- lähetettä lapsettomuustutkimuksiin odotellaan

Jännääjät: :popcorn:

Mari32
- DPO 13

StellaI
- DPO 7

Evangelina:
- DPO 5
- Primaspan, Foliver

miss_piggy:
- DPO 4
- Clomifen

Plussanneet: :heart:

Nimimerkki, yk, hoito plussauskierrolla, plussauspäivä.


Korostattehan uudet/muuttuneet tietonne. Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti Mojito: :hug:

Surkuhupaisalta toillaankin tuntuu lapsenteko nuin sanottuna/kirjoitettuna. Mutta pääasia, että pieni ihminen saadaan alulle :)

Vähän omaa napaa: Perheneuvojalle lähtemisestä ei ole kuulemma kahta puhetta, mies suostuu siis. Olisihan se aika kamalaa ollut heittää hyvä mies hukkaan hullun lehmän takia :D Ensinnäkin ex-akka pitää saada kuriin ja sieltä me saadaan ratkaisun avaimia. Mahottomaksi menee kun ei minkäänlaista joustoa löydy hänen puolelta ja sitä odotetaan jatkuvasti meiltä ja etenkin minulta. Minulla on pelkkiä velvollisuuksia, mutta akka ei anna minulle MITÄÄN OIKEUKSIA. Voi kun olisi edes kerran kuullut sanan KIITOS. Mutta ei. Hän piettää itestäänselvänä, että muut tekee hänen mielen mukaan :mad: Ja ne sen vaatimukset on usein kohtuudesta kaukana. Huoh, jos tuo akka ei olis kuvioissa, mulla ei olis mitään ongelmaa ottaa tyttöä "omakseni" ja voitais elää ihan omanlaista elämää. Saahan sitä haaveilla... Sori tämmönen vähän julmakin purkaus. Mutta jatketaan: meillä lapsettomuuskriisin käsittely lähtee eri lähtökohdista, sillä vika on vain minussa ja lisäksi minä olen ainut oikeasti lapseton osapuoli. Siksi mies kokee, ettei hänen tunteilleen ole tarpeeksi tilaa eikä hän osaa/pysty tukemaan minua, sillä hän myönsi viimein, ettei ymmärrä täysin minua - enkä minä häntä. Olen hirmuisen ylpeä miehestäni :heart: Käsitykseni mukaan moni mies ei ainakaan mukisematta suostu lähteen mihinkään tämmöseen.

Muoks: Salilla kävijät :wave: Juuri salilta kotiutuneena tuli mieleen et uskallatteko näin yritysaikana treenata aivan täysillä? Mulle se gyne tosiaan sano että "anna mennä vaan", mutta mua mietityttää näin rankat treenit kuitenkin vaikka syön hyvin ja menkat tulee.. Entä käytättekö palautusjuomia?
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Ite en salia harrasta mutta ryhmäliikuntaa, ja en oo mitenkään rajoittanut, mun mielestä voi treenata niinku ennenki. Ja raskaanakin voi käydä salilla. Kyllä sen sitte huomaa sen rajan, että mikä tuntuu hyvältä ja mikä ei. Ite en käytä mitään palautusjuomia.
Ja mulla lähinnä siis ryhmäliikunnassa Body pump ja balance joilla käyn. Niin ja CXW.
 
Mä en muista yhtään mitä verikokeita mieheltä otettiin, en kyllä edes sitäkään, mitä multa :D no toivottavasti kaikki tarpeellinen kuitenkin!

Stella näin on :)
Itsekään en käy nyt salilla, mutta kunnon rääkkiaerobicissa kävin kevään ja ihan täysillä kyllä vedin... Ja palkkariksi Fastin Fitness shakea. Nyt otan rennommin kesän, kun tunnit loppui :cool:
 
YAW
Mojitolle :hug: ja pahoittelut taas uuteen kiertoon joutumisesta.

Onpa rankkoja aiheita miesten kanssa käsitelty, kaikille jaksuja ja voimia taistoon :heart:

Vähä on hölömö olo. Ovistesteissä vahvat viivat, ovis on huomenna kp 15. Niinhän se tuli, hiukan aiemmin... ihan niinkö toivoin, vaan hölmöä on se, ettei siitä oo mitään iloa...
Noo... pökköö pessään on laitettu kummiskin, eihä sitä koskaan tiiä jos se ihme osuiski omalle kohdalle...
Nyt kiinnostaa että millaiseksi jää lutis pelkkien clomien kanssa, joten tieteellistä tutkimusta saa ainakin tän kierron harrastaa jos ei muuta iloa :D

Nooo, näillä mennään... sen kummemmin ei jännätä ja pidetä kierrosta kirjaa =)
 
YAW kiitos :hug: jos teillä kävisikin nyt niin, että kun sitä vähiten odottaa...;) yksi siihen kuitenkin vain tarvitaan!

Jäin kuunteleen repeatilla Jonna Tervomaan uutta biisiä - Minä toivon.
"Minä toivon kaaosta kapinaa, ensiaskelten vapinaa..."
 
Tämmösen jutun bongasin joskus aikanaan:
Haluatko raskaaksi? Tällainen liikunta voi auttaa! | Raskaus ja lapset | Iltalehti.fi

Tuo juttu oli aiemmin myös jossain muualla, ihan "oikeella" urheilusivulla, mutten enää sitä löytänyt. Oon miettyny et miten vaikuttaa hedelmällisyyteen kun treenaan tosissaan sen verran kovaa, että olen lopulta aivan finaalissa. Siis ei tunnu pahalta - vähän niin kuin hiiskutin väsynyt, mutta onnellinen olo. Toisaalta tuo juttu tuntui ristiriitaiselta ja huvittavaltakin - niin kuin puutarhanhoito olis muka liikuntaa, wtf? :LOL:

Mie oon käyttänyt nyt jonkin aikaa Fastin Dietmixiä palkkarina/välipalana. Raskaana ollessa suurin osa palkkareista on käsitykseni mukaan kielletty - tosin silloin ei pysty eikä halua erityisen tehokkaasti edes treenata vaan liikunta on lähinnä kuntoa ylläpitävää.
 
Mari32 hyvät DP:t, ootko testannu?

Stiina saa vituttaa. halit.

Kiitos kaikille tsempeistä. Jonkinlainen aselepo täällä käynnissä. vaikka olen kyllä pettynyt jos mikään ei nyt muutu meidän suhteessa. no, aika näyttää.

Nyt voi taas hetkeksi hurahtaa kuumeiluun, vaikka ehkä se pahin into vähän nyt hukassa. DP 6. varsin oireetonta. Nännit ei enää arat, mikä oli kyllä ihan odotettavissa. Välillä harvakseltaan menkkakourasuja kohdun seudulla tuntuu. Poikkeuksellisesti eilen rakastellessa ei meinannu hyvää asentoa löytyä, missä ei olisi alavatsalle kovaa paineen tuntua tullut??? Siis, onhan se ukko iso, mut yleensä kyl mie mukaudun tilanteeseen hetken totuteltua. hmm onkohan muuta, no vilkkaat unet jatkuu, viimeyönä näin unta, että olin baarissa, ja se F1 formulakuski Alonso tuli iskeen mua, mut muahan ei kiinnostanu :D

verikokeista siiis mitä!! Ei mun miehestä oo otettu yhtään mitään verikokeita eikä kusinäytteitäkään. Vain spermanäyte ja se riitti.

Sali yms No reenannu oon kyllä ja painoakin sievästi pudotellut, mutta rankasti ei saa laihduttaa. Syödä pitää terveellisesti ja liikkua saa. Ja herkutellakkin pitää muistaa välillä. Joko oottee kesän ekat tötteröt syöneet?
 
*Stiina :hug:

Evangelina: Anteeksi jos olen liian hyökkäävä tai loukkaava, mutta ehkä teillekin voisi olla hyötyä jostain keskusteluavusta? Lapsettomuus on kuitenkin jo itessään melkoinen kriisi ja se suru saattaa purkautua mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Olletikin jos on jotain muuta stressitekijää siihen päälle, kuten ainakin minun ja mieheni tapauksessa.

Mie olen kyllä mahoton herkutteleen :p Varmaan se mango-melonitötterökin tulee ostettua viimeistään viikonloppuna. Olen kuitenkin reilusti vähentänyt herkkujen määrää ja pienentänyt perusruokienkin annoskokoja, vaikka kulutan paljon. Olen nyt maltillisesti yrittänyt saada syksyllä kertyneitä kiloja pois, mutten siis ota siitä mitään stressiä. Millekkään kitudieetille en enää ikinä alkaisi! Lääkärikään ei ollut tämänhetkisestä tilanteesta lainkaan huolissaan, mutta totesi kuitenkin, ettei paino saa enää nousta.

ON: DPO8 ja kp24, nännien arkuus ei ole ainakaan vielä hävinnyt mihinkään. Lisäksi menkkamaisia kipuja välillä, mutta ainahan niitä tässä vaiheessa on ollut. Mie näin kans viime yönä unta, et meille töihin oli tullut sinisiä hanskoja, joissa oli erilaisia lasten kuvia kuten muumihahmoja. Olishan se ihana käyttää töissä pikkumyy -hanskoja :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Hoitountuvikot 2013





Evangelina:
- 27v
- yk20
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: LKS
- kohdunulkoinen raskaus x2, oik. munanjohdin poistettu, alkuraskauden keskenmeno x3
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Primaspan, Foliver

mavli
- 25v
- yk26
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- prolaktiiniarvo koholla
- ensikäynti 05/2013

YAW:
- 35v
- yk17
- haaveissa 5.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: TAYS
- käynti yksityisellä 04/2013
- kiertohäiriöt, prolaktiiniarvo koholla, miehen siemennesteen poikkeava laatu
- Hoito: Clomifen + Lugesteron - tauolla?
- ensikäynti syksyllä 2013

minskuinen
- ?
- yk?
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- ensikäynti 04/2013
- munanjohdinhäiriö
- suunnittelukäynti syksyllä 2013
- hoito: IVF?

miss_piggy
- 31v
- yk10
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KPSHP
- epäsäännöllinen ja pitkittynyt kierto, kkm (rv8) 02/2013
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Clomifen

Mojito:
- 26v
- yk16
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti: 02/2013
- jatkokäynti 04/2013
- myöhäinen ovis & pitkähkö kierto, miehen siemennestearvot hieman poikkeavat
- hoito: Clomifen, inssi 06/13

äiti -07
- 30v
- yk18
- haaveissa 2.lapsi
- Hoitopaikka: K-HKS
- ensikäynti 09/2013

Golla
- 23v
- yk53
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KYS
- ensikäynti 11/2012
- kohonneet paastoverensokeriarvot, matala prolaktiiniarvo
- Hoito: Metformiini
- seurantaverikokeita 05/13

StellaI
- 27v
- yk11
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: L-PKS
- kilpirauhasen vajaatoiminta (erittäin paljon vasta-aineita), endometrioosi?
- ensikäynti: 05/2013
- folliultra 06/13, laparoskopia syksyllä 2013

tarana
- 25v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti 01-03/2013
- ovulaatiohäiriöt, miehen siemennesteen laatu poikkeava
- hoito: Clomifen
- suunnittelukäynti 08/13

Mari32
- 31v
- yk6
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: yksityinen Helsingissä
- miehen siittiövasta-aineet
- ensikäynti 04/2013
- hoito: inssi 06/13

Maria080
- 34v
- yk8
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: Graviditas, Helsinki
- käynti yksityisellä 03/2013
- Hoito: 1. kk Terolut & Anastrozol, 2. kk (02/2013) ei lääkitystä

[K]
- 22v
- yk21
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti 06/13

Crystal83:
- 29v
- yritystä takana n. 1v
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: ?
- lähetettä lapsettomuustutkimuksiin odotellaan

Jännääjät: :popcorn:

Mari32
- DPO 14

StellaI
- DPO 8

Evangelina:
- DPO 6
- Primaspan, Foliver

miss_piggy:
- DPO 5
- Clomifen

Plussanneet: :heart:

Nimimerkki, yk, hoito plussauskierrolla, plussauspäivä.


Korostattehan uudet/muuttuneet tietonne. Kiitos :)
 
Stiina :hug: ikävää, että hoidot on laitettu jäihin. Mutta hyvinä puolina todellakin se, että ongelmaa päästään hoitamaan ja se saattaa tuoda mukanaan muita hyviä uutisia! :) Tsemppiä teille ja tuuhan välillä kertomaan kuulumisia!
 
Ompas täällä keskustaltu rankkoja vähän joka puolella :|

Ei muuta kommentoitavaa täältä kuin YK 7 alkoi, KP2. Eli nyt vaan toivotaan että ei osu vkonlopulle seuraava ovis, ja päästään siihen ekaan inssiin..
 
Tsemppiä Stiinalle jatkoon! :hug:

Mari :hug: Vitsit, me ollaan kyllä niin samoissa! No oon päivän edellä ku kp3 täällä tänään.

Jännittävät tunnelmat. Ekan clomin vetäsin nassuun juuri ja ens viikon folliultraa ja sitä myöten inssiä odotellessa. Oli hupa paikka apteekissa, kun menin clomeja hakemaan ja vuoronumero kädessä odottaessa, näin mun tutun olevan yhdellä tiskillä! Mun vuoro läheni ja sen tiski alkoi vapautua. Oli pakko lähteä pois seiniä pitkin... Mä en nyt vaan ois pystynyt tällaiseen kohtaamiseen. Nkl:n reseptillä clomeja... Öhöm. No onneks täällä on apteekkeja suunnilleen joka nurkalla...
 
Anteeksi etten oo nyt kirjotellut vähään aikaa, mutta mä oon jotenkin niin ollu saamaton joka asiassa...kämppä kamalassa kunnossa ja pyykkiä joka paikassa...ja ja ja.

Ja kamalasti on tapahtunut ja kirjotuksia tullut joten en ihan kaikkeen varmaan muista vastata :(

Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :hug:

Evangelina On aikamoista tekstiä tullut mieheltä, mutta syy voi myös olla ettei hän myönnä että tää lapsettomuus rassaa. Ja pelkää ettei hän oikeesti riitä ja hänestä ei ole mihinkään. En tiedä enkä tunne miestäsi joten vaikee aatella mitä hän oikeesti ajattelee. Mutta just katoin lapsettomuudesta (11 tapaa jättää nainen) ja siinä jotenkin itelle tuli semmonen tunne että vaikka toi mies ei niin puhu tai pukahda, mutta aina kun mulla kiertopäivät alkaa alusta niin se on tosi kiree. Ja vaikka se on sanonu että tulee jos on tullakeseen niin kovasti se miettii salaa asioita ja sitten välillä lipsauttaa.
Mutta me ollaan käyty parisuhdeterapeutilla ja me koittii se hyväksi, siellä käytiin niitä asioita läpi jota ei oikeesti tuu puhuttuu muuten. Ja sen jälkeen suhde muuttui hyväksi. En halunnut mitenkään loukata sanoillani, mutta nyt tuntuu että osasinko edes kirjottaa... :eek:

Me ollaan siis yhdessä oltu 11 vuotta ja silloin kun alettii seurustelemaan niin tiesin tasan tarkkaan että miehelläni on lapsi joka tulee olemaan siinä elämässä koko ajan. Ja kaikki meni hyvin siihen päivää asti kun tavattiin tytön kanssa ekan kerran oli silloin vasta pari vuotias. Ei saanut pussata, ei saanut halata ja nukuttiin kaikki 3 samassa sängyssä.
Kun seuraava kerta tuli niin tää ex sanoi että akkas voi nukkua vaikka sohvalla mut ei samassa sängyssä HÄNEN lapsensa kanssa!!!! Ja toinen totteli...
Oltiin lähdössä reissuun tai onneks ei lippuja vielä oltu ostettu niin ex ilmoitti ettei tapaa lastaan jos nyt peruu tapaamisen, joten meiltä reissu jäi sikseen.
Kaikki vkl tehtiin niin kun ex sanoi...kun mä yks päivä (noin 1 vuosi seurustelua takana) sanoin ettei tarvii lässyttää ja toi lapsi ei ikinä opi jos te teette kaikki sille valmiiks. Ja niin muuttu miehen ääni kellossa ja saatiin jopa pussailla päivällä.
Ex yritti erottaa kaikilla valheilla meidät noin ensimmäiset 8 vuotta, teki lastensuojelu ilmoituksia pahoinpitelystä ja pakko ruokkimisesta...ja mitä kaikkea...puhu lapselle että ne eroo ja ne ei tykkää susta kun sinne syntyy vauva.
Sen jälkeen kun tyttö on kasvanut ja tais olla 10v niin hän ilmoitti että äitillä on ollut 3vuoden aikana 25 poikaystävää ja täällä iskällä on vaan ollu SÄ! Miks te ette eroo...
Mutta sitten tapahtu niin että lapsi alkoi puhumaan muutosta tänne ja kärsi todella paljon siellä niin että juostiin siellä kaiken maailman jutuissa, tämä tilanne raukes...ja nyt ollaan saatu elää suht rauhallista elämää :)

Mut nyt taas tarvii mennä ja yrittää tehdä jotain järkevää :)

Hyvää viikonloppua!!
 
HELOU kaikki!
Kovasti olen lukenut kirjoitteluitanne,mutta voimia vastaamiseen ei ole oikein ollut. Kävin viikko sitten verikokeissa ja nyt odotellaan sitten lääkärin soittoaikaa mikä on kesäkuun puolella. Jospa sieltä sitten selviäisi jotain esim. ovulaatioon liittyen.

Voimia kaikille teille naisille miestenne kanssa! Asiat eivät todellakaan ole yksinkertaisia näin suurien asioiden kanssa painiessa. Mutta aina sitä jollaintavalla selvitään! Itse saan tästä keskustelusta paljon voimia ja hyvää mieltä Kiitos siitä teille kaikille!! :heart: :hug:
 
*Stiina: Ikäviä nämä kilpparivaivat :( Ite oon tosin vanha vajis, mutta enivei. Toivottavasti hoitotasapaino löytyy pian ja tärppi käy :)

Mari32: Toivottavasti ajoitus osuu nappiin ja inssi onnistuu :)

Golla: Jaksuja siullekin :hug: Pietän peukkuja et verikokeet on ok!

Mie olen kans hyvilläni tästä keskustelusta :heart: Tosi paljon mie olen täällä renkunutkin... :D

Tämä viikko on tullut hengailtua erityisen tiiviisti raskaana olevien kanssa. Tänäänkin olin koulutuksessa toista lastaan odottavan työkaverin kanssa. Jospa se tulee enteilemään hyvää :) Mutta jännä, ettei ole tuntunut pahalta ollenkaan, siis en oo ollut näille naisille ollenkaan kade. Paljon enemmän mua kalvaa se, että mieheni on kokenut jo vauva-ajan yms.

Siskoni oli muuten kans vahvasti sitä mieltä, että stressitekijät on meilläkin lapsettomuuden osasyy. Itse tosin olin aluksi täysin eri mieltä niin kuin osa varmasti muistaa, mutta olen jo osittain muuttanut mieltäni. Mutta meiän pitäiskin miehen kans saada näitä asioita helpottaan ja ollaankin jo hyvällä alulla :)

Ja niin ko oli aiemmin puhetta hoitajista, niin täytyy sanoa, etten koe työtäni yhtään liian raskaana, päinvastoin tykkään kovasti. En siis koe, että se olisi lapsettomuuden osasyykään vaan lähinnä pitkä työmatka (130km/suunta) ja vapaa-ajan stressi. Olenko harvainainen tapaus vai onko muitakin? Aika iso osa hoitsuista kokee nimittäin työnsä rankkana.

Siskon kommentista tuli mieleen et onko teillä sisaruksia ja onko heillä lapsia? Miulla on 3 isosiskoa, joista kahdella on 2 lasta kummallakin. Kolmas ei ole edes yrittänyt, on enemmän semmoinen "vanhapiika" :D Mutta tämä kilpparivajis yhdistää meitä kaikkia ja vieläpä äitiäni. Harvinaisen vahva sukurasite siis. Mutta ehkä siinä mielessä vielä toivoa vielä on minullakin :) Vaikkei se aina siltä tunnukkaan etenkin kun olen sairastunut paljon nuorempana kuin muut, jo lapsena/nuorena .

Vielä semmosta et parapähkinöitä kävin ostamassa ja alan niitä mussuttamaan muutaman päivässä. Niistä saa paljon seleeniä, jospa siitä olis jotain apua vasta-ainejutuissa.. Ja kuten arvata saattaa, ukko oli nauraa ittensä hengiltä :LOL: Varsinkin kun kävin ostamassa myös MultiTabs RaskausPlus -tabletteja oikeen tuplapakkauksen. Olin niin innoissaan, että tässä saa 2 pakettia yhden hinnalla, mutta niissä 2 paketissa oli yhteensä 60 tablettia. Ja aiemmin ko oon ostanu Multivita Raskaus ja Imetys -tabletteja, niin yhessä paketissa on 120 kpl. Mainonnan uhri, juu.. :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä