Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

[K]:Mie ymmärsin täydellisesti, mitä tarkoitat. Ihanaa, että joku muukin käy näitä samoja asioita läpi. Siis tässä lapsettomuustilanteessa ei ole mitään ihanaa, vaan siinä että joku muukin ymmärtää :) Kuinka paljon miehesi lapsi on teillä? Meillä joka toinen vkl ja yhtenä arki-iltana viikossa.

Suurin osa pariskunnista käy tätä lapsettomuuskriisiä läpi yhdessä, mutta minä olen tietyllä tavalla kuitenkin yksin. Nimenomaan tuosta kommentista mieheni loukkaantui ja tavallaan syystäkin, tottakai tämä tilanne koskettaa myös häntä. Mutta niin kuin sanoin jo, "lapsellinen" ihminen ei voi ihan täydellisesti samaistua tähän tilanteeseen ja pelkoon.

Miusta oliskin hirveen hyvä, et mieskin saisi puhuttua jollein muulle asiasta - koska hänenkin tunteet on ihan yhtä sallittuja ja minä en puolestani voi täysin ymmärtää häntä tässä tilanteessa.

Mies on hirveän luottavainen siihen, että me onnistumme vielä, eikä sure samalla tavalla tätä asiaa. Minusta se tuntuu välillä siltä, ettei asia ole hänelle yhtä tärkeä, koska hän ei sure niin kuin minä. Vaikka miehethän on muutenkin erilaisia eikä samalla tavalla esim. vollota ja tilitä, mutta silti - ei niitä tunteita voi järjellä selittää kun ne vaan iskee.

Vaikeina hetkinä ajattelen, että mieheni on kuitenkin kunnon mies ja hyvä isä lapselleen. Voin siis olla varma, että hän on hyvä isä myös minun lapselle jos sen joskus saan. Ja ennen kaikkea mies on ollut niin mielettömän hyvä ja kiltti minulle :heart:

Siitä puheenollen, hän oma-aloitteisesti otti ensimmäistä kertaa puheeksi tupakoinnin lopettamisen! Saas nähdä miten käy - tarkoittiko oikeasti, että lupaa yrittää vai sanoiko sen vain jossain tunnepuuskassa.
 
Viimeksi muokattu:
Sama homma täällä, odotellaan että saadaanko kesää ennen hoidot alkuun..jännittää myös ne pesun tulokset vietävästi-sitten tietää että kannattaako inssejä sen ekan jälkeen edes enää tehdä! Dpo 10 ja perus oireet alkaa tuntua eli kun menkat tästä alkaa parin pvän päästä niin sitten aikaa ultraan ja toivotaan ettei seur ovis osu sitten vkonlopulle että saadaan se inssi ennen kesää tehtyä..hui! Mojito ja tarana tai taitaa samoissa mennä?? Ompa stella outoa että parin verikokeen saaminen on noin tiukassa!:eek:
Täällähän myös siis exällä on lapsi jo, eli nuo olot varsin tuttuja siitä..

Tervetuloa chrystal!
 
Mari Juu siis ihan tosi samoissa tilanteissa mennään!
Mulla on huomenna tasan kaks viikkoa ovisplussasta ja huomenna odotan menkkoja alkavaksi. Nyt juilii jo siihen malliin että... Ja perus näppyjä tullut ja nännit aristaa. Niinpä niin.
 
miss_piggy
Tänään jumalattomat oviskivut. Ja digitesti hymyilee jo kolmatta päivää. Aika erikoista...

Mulla on blogi, jossa käsittelen niin lapsettomuutta, keskenmenoa kuin elämää yleensäkin :) Hyvä paikka purkaa tunteita.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mari: me tosiaan ootetaan et tehdäänkö inssi vai ivf. Sanoivat et yleensä eka aika tutkitaan ja tokana suunnitellaan ni me ootetaan sitä suunnittelu aikaa. Koskas teillä on sen pesun tarkoitus tapahtua? Kirjottelen puhelimella ni voi muutama virhe näkyä ;)
 
Ja me ollaan nyt jo pari viikkoa odotetu että postilaatikkoon kolahtais kirje mut ei vielä mitään!
Mä aloitan tän viikon hyvissä mielin, suunnitelmissa peiton heilutusta koko alkuviikosta, tärppipäivät siis :D ollaan täällä pihtailtu ni himot on kovat! ;)
 
Tarana & Mojito meillä siis tuon ekan käynnin jälkeen olivat sitä mieltä että kokeillaan inssiä ensin, ja tuo pesu (jonka "tuloksen" jälkeen sitten osaavat sanoa kannattaako toista kertaa tuota yrittää/onko mahkuja ) tehdään siis vasta sen ekan inssin yhteydessä..
 
Crystal :wave:

Stella toivotaan, että se sauhuttelu pikkuhiljaa omatoimisesti loppuu.. :) hyvä, et verikokeet oli ok!

Mari ja Mojito tsempit piinailuihin! :) Ja Taranalle intoa vällyjen väliin ;) Toivottavasti teillä kaikilla saadaan homma rullaan jo ennen kesätaukoja, pidän peukkuja!

Lapsettomuusblogeja oon lueskellu jonkun verran. Mutten seuraa mitään tiettyä blogia, vaan sillon tällön googlettelen ja luen.. Blogin kirjottaminen vois olla ihan terapeuttista puuhaa, mutta mulle ei ole kirjoittamisen lahjaa niin vahvana suotu, että siihen lähtisin.. ;)

Mies pääsi viikonloppuna sairaalasta ja nyt jatketaan toipumista kotona. Jotenkin tämä lapsettomuusaihe ei ole niin pinnalla tämän hetkisessä tärkeysjärjestyksessä.. Melkein jo siirsin meidän polikäyntiäkin tuonnemmaksi, mutta kyllä me sinne nyt mennään. Ja mieskin sanoi, että hän haluaa ainakin yrittää vielä..
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hoitountuvikot 2013





Evangelina:
- 27v
- yk20
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: LKS
- kohdunulkoinen raskaus x2, oik. munanjohdin poistettu, alkuraskauden keskenmeno x3
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Primaspan, Foliver

mavli
- 25v
- yk26
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- prolaktiiniarvo koholla
- ensikäynti 05/2013

YAW:
- 35v
- yk17
- haaveissa 5.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: TAYS
- käynti yksityisellä 04/2013
- kiertohäiriöt, prolaktiiniarvo koholla, miehen siemennesteen poikkeava laatu
- Hoito: Clomifen + Lugesteron - tauolla?
- ensikäynti syksyllä 2013

minskuinen
- ?
- yk?
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- ensikäynti 04/2013
- munanjohdinhäiriö
- suunnittelukäynti syksyllä 2013
- hoito: IVF?

miss_piggy
- 31v
- yk10
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KPSHP
- epäsäännöllinen ja pitkittynyt kierto, kkm (rv8) 02/2013
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Clomifen

Mojito:
- 26v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti: 02/2013
- jatkokäynti 04/2013
- myöhäinen ovis & pitkähkö kierto, miehen siemennestearvot hieman poikkeavat
- hoito: clomit & inssi

äiti -07
- 30v
- yk18
- haaveissa 2.lapsi
- Hoitopaikka: K-HKS
- ensikäynti 09/2013

Golla
- 23v
- yk53
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KYS
- ensikäynti 11/2012
- kohonneet paastoverensokeriarvot, matala prolaktiiniarvo
- Hoito: Metformiini
- seurantaverikokeita 05/13

StellaI
- 27v
- yk11
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: L-PKS
- kilpirauhasen vajaatoiminta (erittäin paljon vasta-aineita), endometrioosi?
- ensikäynti: 05/2013
- folliultra 06/13, laparoskopia syksyllä 2013

tarana
- 25v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti 01-03/2013
- ovulaatiohäiriöt, miehen siemennesteen laatu poikkeava
- hoito: Clomifen
- suunnittelukäynti 08/13

Mari32
- 31v
- yk6
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: yksityinen Helsingissä
- miehen siittiövasta-aineet
- ensikäynti 04/2013
- hoito: inseminaatio 06/13

*Stiina
- 24v
- yk13
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: ?
- ensikäynti 03/2013
- PCOS
- hoito: Clomifen

Maria080
- 34v
- yk8
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: Graviditas, Helsinki
- käynti yksityisellä 03/2013
- Hoito: 1. kk Terolut & Anastrozol, 2. kk (02/2013) ei lääkitystä

[K]
- 22v
- yk21
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti 06/13

Crystal83:
- 29v
- yritystä takana n. 1v
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: ?
- lähetettä lapsettomuustutkimuksiin odotellaan

Jännääjät: :popcorn:

Mojito
- DPO 14

Mari32
- DPO 11

StellaI
- DPO 5

Evangelina:
- DPO 2
- Primaspan, Foliver

miss_piggy:
- DPO 2
- Clomifen

Plussanneet: :heart:

Nimimerkki, yk, hoito plussauskierrolla, plussauspäivä.


Korostattehan uudet/muuttuneet tietonne. Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Mojito: Isot halit myös sinnepäin! Onpa toillaankin pöliä haikara ko ei oo meillä eikä teillä näkyny :D Ja tietenkin kaikilla muillakin täällä. Mie kuulin kans raskausuutisen eilen, mut en tunne ihmistä niin hyvin, ettei tiiä mitä hälläkin on taustalla eli ovat saattaneet kauankin yrittää. Niin ei kirpase samalla tavalla kuin nämä vahinkoraskaudet tai kerroista 1-3 tärpänneet. Toivottavasti saatte inssin ens kiertoon jos nyt ei ole tärpännyt :)

mavli: Jaksuja vielä teille kotiin. Hienoa, että toipuminen edistyy.

Soitin sinne polille ja kivi vierähti sydämeltä. Käsitin lääkärin väärin et koko poli olis kesän kiinni. Jipii! Ei se olekaan! :D Seurantaultrat onnistuu hyvin koko kesän. Jos tässä vielä itekin joutuu esim. Clomi -kuurille, niin ei tarvi oottaa syksyyn. Ainoastaan varsinaisia hoitoja (esim. inssi) ja kiireettömiä leikkauksia eivät tee. Mutta se minun leikkaushan alunperin luvattiinkin syksylle ja se on ok. Ehkä ne verikokeetkin saan sitten jos folliultrassa kaikki ei ole ok. Nyt tuntuu taas, että asiat alkaa edistymään ja sain uutta toivoa :)
 
Viimeksi muokattu:
Mari: kiitti selvennyksestä :)

Meille tuli postia. Saatiin naikkarille aika elokuun alkuun! Vasta sillon. MITEN mä jaksan oottaa :/ no jos positiivista haetaan ni siitä heti seuraavasta kierrosta päästään jo hommiin :) tai sit se mun megafollit uusiutuu ja tän viikon peitonheilutukset tuottaa tulosta ;)
 
tarana: Voi ei, vaikka elokuuhun on loppupeleissä lyhyt aika, niin kyllä odottavan aika on pitkä ja odottaminen on hanurista :/ Mutta eihän sitä tiiä vaikka tosiaan nyt kesän aikana onnistuu ;)

Jos käy yksityisellä hoidossa sillä aikaa kun jonottaa julkiselle, valitettavasti monissa paikoissa pullahtaa jonon hännille. Tai sitten se "syö" julkisen puolen hoitokertoja. Mutta joissakin paikoissa on niin pitkät jonot et sallitaan käynnit yksityisellä julkisten hoitokäyntien välissä. Käytännöissä on siis paljon vaihtelua eli suosittelen soittamaan suoraan omaan hoitopaikkaan.

Voihan sitä käydä yksityisellä salaa :saint: Jos muistaa kieltää yksityisellä omien tietojen luovuttamisen mihinkään, eihän ne julkisella saa tietää jos ei ite lipsauta.. Hyi minua :ashamed:
 
Stella niin mäki ajattelin et kyllähän salaa voi käydä :D no katsotaan nyt mitä keksitään.
YAW multa otettu labrat, tehty aukkari, folliultrat. Mieheltä sperma tutkittu, labrat ja kivesten uä. Odotetaan siis aikaa erikoislääkärille joka tekee suunnitelman et yritetäänkö inssillä vai ivf. Jos ei alkututkimuksia tehty ni tulee eka aika sairaalalääkärille jossa ensin tutkitaan ja siitä ootetaan uutta aikaa erikoislääkärille joka tekee suunnittelun. Ja tosiaan mun miehellä on siittiöden tiheys alentunu ni siksi saatiin lähete.
 
YAW
tarana =) ok. hmm... paljonkohan se mun yksityinen gyne on laittanut tietoa mein lähetteeseen... hmph... multa on otettu noi kierron kartotuksen verikokeet ja tehty kans folliultra yms. ja mieheltä toi simppanäyte ja ehitään otattaan se toinenkin näyte... noo, eiköhän se selviä :)
Toivotaan nyt ettei ikuisuuksia joutusi odottamaan....
 
Viimeksi muokattu:
Tännehän on tullut paljon juttua. Kiitokset tervetulotoivotuksista! :)

StellaI Saa kysyä. Eli sairastuin epilepsiaan viime vuonna. Kohtauksia ei ole tullut sen jälkeen kun sain lääkityksen. Mutta tilannetta seuraillessa vierähti vuosi. Epilepsialääkityshän voi aiheuttaa sikiövaurioita, mutta mulla lääkitys on nyt sillä tasolla et riski on melko pieni.

Oon muutamaa lapsettomuusblogia lukenut, mutta kaikkien blogien kirjoittajat on tullu raskaaksi. Mikä on tietenkin hieno juttu. Mutta mielenkiinto lukemiseen on laskenut sen jälkeen. Ei huvita lukea raskausajasta kun ei tiedä milloin itse pääsee siihen vaiheeseen.

Meille avomiehen kanssa vauva olisi molemmille ensimmäinen. Mutta silti mies ottaa asian paljon rennommin kuin minä, tai ainakaan hänellä ei tunnu niin kiire olevan asian kanssa.
 
Mari Jeppistä. Meilläkin tehdään se pesu myös juurikin noin. Eli mä menen sitten inssiin, kun mies on eka vienyt tavaran ja se pesty, niin selviää...

tarana Harmi että vasta elokuulle! :( Mutta nyt sitten nautitte rauhassa kesästä (ja tietty toisistanne ;)) ja syksyllä pääsette sitten tositoimiin, jos tärppi ei ole käynyt sitä ennen, kesähän on hedelmällistä aikaa! :rolleyes:

mavli Kiitos, sitä tarvitaan :) onneksi teilläkin jo asiat paremmin, voimia kotiin :hug:

Stella Joo sais kyllä haikarat nyytteineen löytää meidät kaikki, helvatti :D

Mitäs tänne, tuskaista menkkojen odotusta...
Hei milloin hanat aukeaa? :LOL:
Oltiin leffassa ja pillitin ihan hulluna. Elokuva oli kyllä hyvin tunteisiin vetoava, mutta ikinä ei ole noin käynyt, vollotin vaan kyyneleet valuen, enkä pystynyt yhtään hillitä... Leffan jälkeen oli pakko mennä vielä vessaan ja siellä kopissa vielä itkeä pillittää, onneks oli arskat mukana. Vähänkö on tunteet pinnassa...
 
Rakasti vaan ommaa nappaa. DP 4.

Aamuvuorossa parin tunnin yöunilla. Mies aloitti eilen nukkumaan mennessä keskustelun lauseella: Haluatko erota?

On jo jonkuaikaa heitelly pitkin kevättä lauseita kuten : myydäänkö talo? Olisko kiva olla sinkku? Ollaa kämppiksiä.... jne. Huumorilla, ja puoli huumorilla. Olen miettinyt että mitähän tää meinaa. Talon myyisestä ollaan puhuttu, kun miehen opintosuunnitelmat vähän auki ollu, et minne paikkakunnalle tulee lähtö, vai tuleeko ollenkaa jne. Mutta mutta... No. Nämä kommentoinnit on saanu mut miettimään väkisinkin sitä, että millaistahan se sitten oikeesti olisi, jos talo myytäs ja erilleen muutettas? Vaikea kuvitella, mut olen yrittänyt, jotta olisin valmistautunut sihhen vaihtoehtoon edes vähän. Tutuu, että kun kaikki suunnitelmat tulevan vuoden ajalta on ihan auki ja kesken, niin on jotenki turvaton olo. Niinku kävelis tyhjänpäällä? Tajuuttekste mitä tarkoita. joten olen toki ollut varmaan hajamielinen ja ajatuksissani. no nämä kommentit on kuulemma miehen mukaan ollu semmosia kepillä jäätä, jolla koittanu kaivella mun ajatuksia esiin just sen takii ku olen kuulemma ollu niin flegmaattinen. Ja joo, välillä myös parisuhteessa on TYLSÄÄ, vaikkei mitään vialla olisikaan. Taitaa kuulua vain elämään? Monenlaisai asioita tuli ilmi ja puhuttua, ei kehtaa kaikkee tähän oksentaa. Mut esim mulle tuli tosi yllärinä et mies on satavarmasti sitä mieltä, että me ( MINÄ) en lapsia voi saada enkä saa, en edes varmasti lapsettomuushoidoilla ja piste. Ja sano ihan suoraan, et sitten tulee hankala paikka meidän yhteiselossa, kun Hän alkaa niitä lapsia haluta. Että sillai. Varsin ristiriitainen olotila tällähetkellä. Positiivista sinäsnä, että vaikka asiat olikin ihan sika vaikeita, niistä pystyttiin puhumaan, ei Riidelty!

Joten tällä hektellä, ( en siis uskonut että koskaan tulen tätä sanomaan saati näin tuntemaan) vauvat ja raskaus ym jutut on tällähetkellä kyllä ajatuksista aika kaukana ja miellenkiinnonkohteista vähimmäisimpiä. Miten helvetissä tässä näin kävi??? Minä, joka olen syntynyt sitä varten, että voisin omaa perhettä kovasti kasata ja haluta. Hyivn ristiriitainen olo. Mihinkähän tämä kaikki johtaa, mitä tämä tarkoittaa.
 
miss_piggy
Evangelina: Ohho, sori jos sanon, mutta aika erikoinen tapaus tuo sun mies :O Vihjaileeko se nyt niinku sitä, että haluaa sellasen naisen, joka tulee kertalaakista raskaaksi? Mun mielestä jos toista rakastaa, niin sillon ne vaikeudet myös kohdataan yhdessä.
Ja kyllä mullaki välillä on tunne, että parisuhteessa on "tylsää", mutta sehän on vaan normaalia. Esim. tuo mun mies on sellanen että se ei osoita hirveesti hellyyttä, me ei pussailla eikä paljon halaillakaan. Mutta muuten oon suhteellisen tyytyväinen, ja meillä kyllä mieskin on nyt mukana näissä vauvatouhuissa, vaikkei sitä myönnäkään...
 
MissPiggy no ei se sitä ehkkä niin tarkoittanut (tosin en ole varma enää, kun näköjään muutenkaa hajuakaan mitä se ajattelee oikeesti). Lähinnä mies ajattelee nyt niin, että ok jos lapsi tulee, mut ei hällä mikkää hirvee hinku vielä ole. Valmis kyllä hoitoihin kanssani lähtemään. Mutta sanoi, että pelkää että jos raskaus vielä alkaa, niin se johtaa mun kuolemaan ( oli rankka paikka se kohdun ulkoinen vol. 2) eikä siinä mitään järkee. Ja et luonto koittaa kertoo nyt viestiä, että ei kannata tai jotain, et mun ei pitäsi... tai en tiiä. mitä lie tarkoittikaan. Hän ei ole halukas esim. adoptioon, ei sijaisperheeksi, ei käytttämään luovutettuja sukusoluja. Et jos ei omilla onnaa, niin sitte ei ollenkaan. Hän on kyllä sanonut moneen kertaan, että mielummin ollaan kahdestaan sitten. Ainakin aiemmin ollut sitä mieltä ettei ne lapset ole hänen elämässä maailman tärkein asia, että voidaan olla kaksinkin, eikä olisi siis vaihtamassa naista. Mut nyt kyl sano ekakerran vähän jännästi, että sitten kun häntä alkaa haluttaan, niin menee vaikeeksi. Itselle lapsettomuus on suuri suru, jos tosiaan ei koskaan niitä lapsia tule, ja koska olen läheltä seurannut erään miehen elämää ja sitä hirveäää surua, kun joutui hyväksymään asian, ettei koskaan tule isäksi, niin en todellakaan aio sellaista surua kenellekkään aiheuttaa! Eli minä olen vahvasti sitä mieltä, että jos todella käy niin, että minä en tule raskaaksi, niin minä jätän mieheni,jotta hänellä on mahdollisuus saada lapsia jonkun toisen kanssa. Ehkä hän ei sitä osaa arvostaa juuri silloin, mutta siten kun hänellä on se oma perhe ja lapset, osaa ehkä ajatella asiaa erilailla. Rakastan häntä kyllä tarpeeksi tehdäkseni sen ratkaisun, ja olen tämän hänelle myös selväksi tehnyt.

Tylsää mieskin myönsi välillä olevan. Ei siinä sen ihmeellisempää. Itse ei nyt kokenut mitään ihmeempää ongelmaa olevan. Yritin kyllä kertoa, että on muutamia asioita, joiden toivoisin muuttuvan, jotta voisin kokea suhteen sellaisena että se voisi jatkua. En tiedä ymmärsikö, mutta luulen, että näitä keskusteiluita nyt jatketaan, kun kerta kissa on nostettu pöydälle.
 
Evangelina :hug: onpa teillä keskusteltu rankoista asioista nukkumaan mennessä.. Jollakin tavalla tuo miehesi kysymysten heittely kuulostaa tutulta, meillä mies joskus (joskus ehkä jopa minäkin?!) harrastaa tuollaista. Mutta ne on ainakin meillä olleet sellaisia huumorilla heitettyjä keskustelunavauksia. Ja sitä kautta tulikin mieleeni, että olisiko miehesi kuitenkin tarkoittanut tuon hänen vauvakuumettaan tarkoittaneen jutun enemmänkin ajatuksen tasolla. Että hänellä kävi mielessä sellainen asia ja sanoi sen ääneen, eihän sitä kukaan tiedä, tuleeko sellaista hetkeä koskaan.

En halua millään tavalla vähätellä asiaa (edellisestä lauseesta voi saada sellaisen mielikuvan), ymmärrän todella hyvin että tuollainen tuntuu pahalta ja kyseenalaistaa lähes kaiken tämän hetkisessä elämäntilanteessa. Toivottavasti jatkatte keskustelua ja saatte asialle hyvän ratkaisun. :hug:

Mojito mikä leffa se tollanen oli? Aurinkolasit on kyllä pelastus.. ;)
 
Evangelina :hug: Ei tää parisuhteessa eläminen aina oo niin helppoa...

mavli Sellainen kun Jahti, suosittelen kaikille:
Jahti on elokuva, jossa miehetkin itkevät - Kulttuuri - ME NAISET
En oo kyllä ikinä ennen leffassa saanut tuollaista itkukohtausta, huomaa että on se aika kuusta ja tunteet muutenkin pinnassa.

No tulipahan itkut itkettyä eilen, nimittäin... YK 16 alkoi tänään. Se on sitten puolitoista vuotta täynnä. Tänään on ollut sellainen olo, että miten sitä jaksaa enää yhtään pettymystä. Vit*u.
 

Yhteistyössä