Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

miss_piggy
Tänne ei kummempia, ovista odottelen :D Musta näyttää niinku ovistesteissä alkais vähän viivat vahvistumaan joten täytyypä viedä mies vällyihin illalla ku pääsen töistä kotiin :p Mahaaki jotenki turvottaa ja nipistelee, joten merkitki sopis hyvin tulevaan ovikseen. Toivotaan ainakin!

Mavli Toivottavasti kaikki hyvin nyt!

Kiva että sait hyviä uutisia äiti-07 ja mieli on parempi :)

YAW nyt niitä tuloksia!!!!

Mojito, I know, en olevinaan ite piinaile tässä kuussa, mutta kummasti sitä aina vaan alkaa toiveet heräämään, vaikka kuinka "ei uskoisi"!

Stella mikä päivä teillä on se käynti??

Viimeksi muokattu:
Hoitountuvikot 2013

Evangelina:
- 27v
- yk20
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: LKS
- kohdunulkoinen raskaus x2, oik. munanjohdin poistettu, alkuraskauden keskenmeno x3
- ensikäynti: 04/2013
- hoito: Primaspan, Foliver

mavli
- 25v
- yk26
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- prolaktiiniarvo koholla
- ensikäynti 05/2013

YAW:
- 35v
- yk17
- haaveissa 5.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: TAYS?
- käynti yksityisellä 04/2013
- kiertohäiriöt, prolaktiiniarvo koholla
- miehen siemennestenäytteen tuloksia odotellaan
- Hoito: Clomifen + Lugesteron

minskuinen
- ?
- yk?
- haaveissa 1.lapsi
- ensikäynti 04/2013
- munanjohdinhäiriö
- suunnittelukäynti syksyllä 2013
- hoito: IVF?

miss_piggy
- 31v
- yk10
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KPSHP
- epäsäännöllinen ja pitkittynyt kierto, kkm (rv8) 02/2013
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Clomifen 05/13

Mojito:
- 26v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti: 02/2013
- jatkokäynti 04/2013
- myöhäinen ovis & pitkähkö kierto, miehen siemennestearvot hieman poikkeavat
- hoito: clomit & inssi

äiti -07
- 30v
- yk18
- haaveissa 2.lapsi
- Hoitopaikka: K-HKS
- ensikäynti: poliaikaa odotellaan

Golla
- 23v
- yk53
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KYS
- ensikäynti 11/2012
- kohonneet paastoverensokeriarvot, matala prolaktiiniarvo
- Hoito: Metformiini
- 05/2013 seurantaverikokeita

StellaI
- 27v
- yk11
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: L-PKS
- kilpirauhasen vajaatoiminta (vasta-aineet todella korkeat), endometrioosi?
- ensikäynti: 05/2013

tarana
- 25v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: ?
- Ensikäynti: 01-03/2013
- ovulaatiohäiriöt, miehen siemennesteen laatu poikkeava?
- hoito: Clomifen

Mari32
- 31v
- yk6
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: yksityinen Helsingissä
- miehen siittiövasta-aineet
- ensikäynti 04/2013
- hoito: inseminaatio kesäkuun alussa

*Stiina
- 24v
- yk13
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: X
- ensikäynti: 03/2013
- PCOS

Maria080
- 34v
- yk8
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: Graviditas, Helsinki
- käynti yksityisellä 03/2013
- Hoito: 1. kk Terolut & Anastrozol, 2. kk (02/2013) ei lääkitystä

[K]
- 22v
- yk20
- ensikäyntiaikaa odotellaan
- Hoitopaikka: Julkinen ?

Jännääjät: :popcorn:

[K]
- DPO 13
- testipäivä: aik. 12.5

Mojito
- DPO 8
- Clomifen
- testipäivä 18.5?

Plussanneet: :heart:

Nimimerkki, yk, hoito plussauskierrolla, plussauspäivä.

Korostattehan uudet/muuttuneet tietonne. Kiitos :)

Mojito: Sanoppa muuta! Ärsyttävät piinikset :D

mavli: :hug: Jaksamista kovasti sinnepäin.

Mari32: Perjantaina. Voin sanoo, että jännittää aivan ko mahoton! Miestäkin, vaikka on sentään toista kertaa hommassa mukana.

[K]: Mitä kuuluu? Alkaa olla ihan hyvät DPO:t.

YAW
Paah, huomenna vimppa clomipäivä tälle kierrolle. Ei muuta oiretta kuin ääretön pahantuulisuus :LOL:

Ne tulokset:
No, mies soitti. Ei ollu lähtenyt vielä postiin, kuulemma mahdollisimman pian. Siellä on hirveä ruuhka ja yrittävät saada purettua. Eli Ovumialla.
Ei kai auta ku oottaa. Kovasti pahoittelivat että kestää. Mutta, jos yksityiselle lähetään, se ei tule olemaan Ovumia. Sen verran ketuttaa nyt näiden tulosten kestäminen. :mad:

paah, tulis nyt edes sitten ovis edes aiemmin kuin kp 18 tai jotain...! ...

miss_piggy
Mulla on kyllä sellanen pallokala-fiilis, nippailuja ja turvotusta alamahalla että on se nyt hesuksen kumma jos ei joku ovis ois kohta tulossa :D Nyt on kuitenki jo kp 12, joten oottelen sitä nyt saapuvaksi, hopihopi :) Lääkäri ei oo soitellu mitään takasin niistä prolaktiini-kokeista, joten oletan sitte että ne on ihan ok. Puhe ainakin oli että itse ottaa yhteyttä jos niissä on jotain häikkää. Koitan taas jatkaa tätä vhh-dieettiäkin. Eilispäivä meni aika lailla syömättä ku oli sitä omituista närästystä, ja tänään sitte jatkoin taas sitä vanhaa dieetti-ohjelmaa noin suurinpiirtein.
Clomeista ei tullu mitään sivuvaikutuksia, äkänen olin pari päivää mutta saattoi johtua jostain muustaki :D Ei oo kuumia aaltoja, ei pahoinvointia eikä muutakaan. Valkkari olevinaan lisääntynyt joten ennakoisko tuokin ovista |O Teroja en nyt kuitenkaan meinaa aloittaa, en ainakaan kp 15, vaan aion nyt tikutella sen oviksen, ja ehkä vasta sen jälkeen aloitan terot, jos aloitan. Ei välttämättä tarvi jos ovis nyt ei anna odotuttaa itteensä loputtomiin. Oon kyllä tyytyväinen mikäli ovuloin tän clomi-annostuksen kanssa eli 50mg/pvä ja ovis tulis ennen kp 20 :stick:

Hoitountuvikot 2013

Evangelina:
- 27v
- yk20
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: LKS
- kohdunulkoinen raskaus x2, oik. munanjohdin poistettu, alkuraskauden keskenmeno x3
- ensikäynti: 04/2013
- hoito: Primaspan, Foliver

mavli
- 25v
- yk26
- haaveissa 1.lapsi
- prolaktiiniarvo koholla
- ensikäynti 05/2013

YAW:
- 35v
- yk17
- haaveissa 5.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: TAYS?
- käynti yksityisellä 04/2013
- kiertohäiriöt, prolaktiiniarvo koholla
- miehen siemennestenäytteen tuloksia odotellaan
- Hoito: Clomifen + Lugesteron

minskuinen
- ?
- yk?
- haaveissa 1.lapsi
- ensikäynti 04/2013
- munanjohdinhäiriö
- suunnittelukäynti syksyllä 2013
- hoito: IVF?

miss_piggy
- 31v
- yk10
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KPSHP
- epäsäännöllinen ja pitkittynyt kierto, kkm (rv8) 02/2013
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Clomifen 05/13

Mojito:
- 26v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti: 02/2013
- jatkokäynti 04/2013
- myöhäinen ovis & pitkähkö kierto, miehen siemennestearvot hieman poikkeavat
- hoito: clomit & inssi

äiti -07
- 30v
- yk18
- haaveissa 2.lapsi
- Hoitopaikka: K-HKS
- ensikäynti: 09/2013

Golla
- 23v
- yk53
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KYS
- ensikäynti 11/2012
- kohonneet paastoverensokeriarvot, matala prolaktiiniarvo
- Hoito: Metformiini
- 05/2013 seurantaverikokeita

StellaI
- 27v
- yk11
- Hoitopaikka: L-PKS
- kilpirauhasen vajaatoiminta (vasta-aineet todella korkeat), endometrioosi?
- ensikäynti: 05/2013

tarana
- 25v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: ?
- Ensikäynti: 01-03/2013
- ovulaatiohäiriöt, miehen siemennesteen laatu poikkeava?

Mari32
- 31v
- yk6
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: yksityinen Helsingissä
- miehen siittiövasta-aineet
- ensikäynti 04/2013
- hoito: inseminaatio kesäkuun alussa

*Stiina
- 24v
- yk13
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: X
- ensikäynti: 03/2013
- PCOS

Maria080
- 34v
- yk8
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: Graviditas, Helsinki
- käynti yksityisellä 03/2013
- Hoito: 1. kk Terolut & Anastrozol, 2. kk (02/2013) ei lääkitystä

[K]
- 22v
- yk21
- ensikäyntiaikaa odotellaan
- Hoitopaikka: Julkinen ?

Jännääjät: :popcorn:

Mojito
- DPO 9
- Clomifen
- testipäivä 18.5?

StellaI
- DPO 0
- testipäivä 2.6?

Plussanneet: :heart:

Nimimerkki, yk, hoito plussauskierrolla, plussauspäivä.

Korostattehan uudet/muuttuneet tietonne. Kiitos :)

[K]: :hug: Tämä on välillä niin syvältä - ja epäreilua. Jaksamista kovasti!

Nyt vähän omaa napaa: Eilen kp15 illalla ovisplussa. Perjantaina ultralla näkkee, mikä tilanne on oikeasti, keltarauhanenhan siellä pitäisi möllöttää jo siihen mennessä. Mutta voihan olla, että munasolu ei oo totellut irrottuskäskyä elikkä irtoamisessa on jotain häikkää. Nimittäin viimeksi sattui ultra kans kp18 eikä gyne ollu silloin varma et onko keltarauhanen vai munarakkula. Piti kyllä keltarauhasta todennäköisenä, mutta silti jäi ressaamaan. Ja ennen kaikkea ihmetyttää et miten niitä ei muka erota nykyajan vermeillä? Vaikka mahiksiin en ilman tukilääkityksiä usko, laitoin itteni enivei jännääjiin.

Viimeksi muokattu:
YAW mun käsityksen mukaan Tays "ostaa" osan julkisen hoidon palveluistaan Ovumialta.

Kirjotinpa hölmösti, mutta toivottavasti ymmärrät kuitenkin kun en osaa paremminkaan selittää.. :D Mutta itselle tuli mieleen, että jos Ovumialla on ruuhkaa, niin sitä on kyllä Tayssissakin sitten.

Tsemppiä kaikille, raskastahan tämä kaikki on, mutta päämäärä on hieno ja korvaamaton. :hug: :)

Stella aina saa jännäillä, vaikka usko oliskin koetuksella välillä. :)

Huhhhuh, rupes jännittää ku tajusin et meidän poliaika on huomisesta kahden viikon päästä! :O Mutta Stellaa saattaa jännittää viel pikkasen enempi! ;)

• Tykkää
Reactions: StellaI
Äh pikainen omanapa vain kun vähän hoppu. Kp 13, limat lisääntynyt ja nippailee, ovistestissä vahvempi viiva ku eilen, eli toivossa eletään josko tulis tässäkierrossa aikaisemmin ku kp 18-19 ovis. Mut eipä sillä taida olla juur väliä, sillä työvuorot menee ukon kans kyl niin että tässä kierrossa ei varmaa mitään toivoa ovista hyödyntää.

Omista SPR verikokeista odottelen vastausta, 3 viikkoa jo mennyt. Muistaakseni sanottiin että menee 2 viikkoa, ja pidempään jos niissä jotain löytyy, kun pitää testata enemmän. Toki todennäköistä on sekin, että vastaukset lojuu lääkärin pöydällä jossain odottaen vuoroaan tulla tulkituksi....

aurinkoista mieltä kaikille. Itsellä vähän rikkirevitty olo vieläkin jostain syytä, yleensä oviksen lähentyessä mieliala korkealla. Nyt ei.

Stellalla käynti jo huomenna! Hui! Tuuppa nyt kertoon viimesek kuulumiset ennen sitä ja sit tietty kerrot ihan ihan kaiken kun käynti on ohi! :)

Kukas meistä oli jo käyny ensikäynnillä Tayssissa? Kertoisitko vähän tarkemmin kaikesta, helpottais tätä mun jännitystä sujuvasti...? :)

yaw :hug: voi harmi, paljon tsemppiä sinne!!! jamuistahan sinäkin että ei siihen tarvita kuin se yksi..en tiedä auttaako vai ahdistaako tuo sinua nyt entisestään, mutta itse jotenkin saan siitä toivonkipinää ja valoa, ettei ikinä mikään ole kuitenkaan mahdotonta..onko teillä jatko käynti nyt tiedossa, että pääsette suunnittelemaan seuraavaa askelta?

Viimeksi muokattu:
YAW
jätin juur mun gynelle soittopyynnön jotta pääsen pyytään et laittaa lähetteen taysiin.
Kyllä mä sielussa tiedän että toivoa on kuitenkin, vaikka hitaita otuksia ovatkin ja vähänlaisesti, mutta kyllä se kirpasee. Aika hiton monta toivetta mennyt hukkaan :(
Eilen oli viimonen clominappi, tokko niitä tarvii enää syödä ennenku päästään asiaan polilla.
En tiiä, en. Helvetillinen suru päällä :( vaikka me on tätä pelätty ja arveltu, silti se tieto...
En tiiä mitä pitäs tehdä :( Muuta ku että stressi loppui nyt.

Ei siinä oikein muuta voi tehdä kun antaa itsensä surra asiaa ja sitten alkaa keräämään voimia ja sitä toivoa taas hoitojen alottamiseen mitä ne sitten onkaan..nää on vaanhirveän vaikeita tosiasioita/todennäköisyyksiä hyväksyä. Mut niinku meillekkin lääkäri sanoin nii eivät he ikinä sano ettei olisi lainkaan mahdollisuuksia, niin paljo on tarinoita nähty ja kuultu ja se yks vaa tarvitaan.. Että yrittäkään toki mutta "valmistautukaa" siihen että hoitoja tarvitaan avuksi hyvi todennäköisesti. Halit vielä siellä <3

YAW :hug: Mä niin tiedän miltä toi tuntuu, sen surun, turhautumisen ja ahdistuksen, kun saatiin ne ekat tulokset :(
En tiedä lohduttaako yhtään, mutta ne tulokset voi tosiaan vaihdella paljon, spermahan jotenkin aina "uusiutuu" tai jotain...
Meidän ekan testin jälkeenhän, mulle ei suostuttu tekemään sitä aukkaritutkimustakaan vielä, kun hoitaja epäili meidän sen ekan näytteen perusteella joutuvan suoraan Ivf- jonoon ja mun tutkiminen sen enempää olis turhaa. Kuitenkin se toka näyte sitten olikin aivan selvästi parempi ja lääkärihän antoi meille viimeksi paljon uutta toivoa, jopa luomuna raskautumiseen ajan myötä ja ainakin nyt tosiaan ens kierrossa kokeillaan niitä clomeja ja sitä inssiä.
Jaksuja sinne! :hug:

YAW
miun tohtori ihana ehti soittaan mulle takaisin. Lähete lähti taysiin nyt sitten.
Sanoi ettei kannata kroppaa nyt rasittaa clomeilla tai lugeilla.
Sanoi että yrittää kannattaa kokoajan, mutta niinkuin Mari sanoi, täytyy valmistautua hoitoihin.
Sen enempää en ovista kyttää vaikka hiukan vitutti että samassa postissa tuli läjä ovistestejä ulkomailta :(

Täällä ollaan toillaankin mahottoman täpinöissään - sekoitus toivoa, jännitystä ja pelkoa. Voi olla aika vähäuninen yö :D Kuinka pitkä teillä muilla oli ensikäyntiaika? Hirvee stressi kaiken muun lisäksi vielä siitäkin, ettei kaikkea kerkeä käydä läpi - ettei lääkärillä ole aikaa kunnolla kuunnella ja perehtyä meiän asioihin :eek:

Voi ei, YAW :hug: Jaksamista hirveästi teille! Ja toivoa on yhä edelleen, vaikka just nyt tuntuukin aika epätoivoiselta.

mp: Älä vielä luovuta oviksen suhteen. Miullakin oli kp14 vielä suht.heikko viiva eli nega, mutta kp15olikin plussa ja vielä iltapissasta. Ottiko se lapsettomuuslääkäri muuten mitään kantaa siun kilppariasioihin?

miss_piggy
Stella: Ei se sen kummemmin noihin kilppareihin mitään sanonu muutaku että on ihan hyvät... Tiedä sitte mikä on oikeasti asian laita.
Tein taas huvikseni äsken ovistestin, niin nyt oli vielä entistä enemmän nega :O Mitähän nää ihme nippailut sitte on mitä mulla on ollu ku just samanlaisia mitä on ollu oviksen aikoihin joskus ennen.

YAW Hienoa, että pääsit jo tohtorin kanssa yhteyksiin. Kyllä asiat varmasti järjestyy, voimia vielä asioiden sulatteluun :hug:

Stella Jännä huominen teillä edessä! :rolleyes: Meillä ei ainakaan ensikäynnillä ollut kiireinen tunnelma. Rauhassa tutkittiin ja puhuttiin ja lopuksi lääkäri ja hoitaja kyselivät vielä onko meillä jotain kysyttävää. Kyllä siinä varmaan ainakin tunti tupsahti...

m_p Onpa jänskä homma... :O Itse kun oon juuri pohtinut tässä, että tuleekohan clomit sitten jatkossa aikaistamaan kovin ovista...

K Meinaatko HKI:n naistenklinikkaa? Sehän on meidän mesta myös :) Tosiaan jonot ei onneksi nyt taida olla niin hurjan pitkiä kun joskus! Meidän onni :)

Tuli mieleen... Onko teille väliä, onko näissä asioissa teitä tutkiva lääkäri mies vai nainen?
Mulla oli joku ongelma, ajattelin aina ennen, etten voisi mennä miesgynelle ikinä. Kun 25v. täytettyäni tuli julkiselle papa-seulontaan kutsu, mä panikoin odotushuoneessa, ei kai se lääkäri vaan oo mies! Aina jos itse oon varannut ajan gynelle, oon ottanut sen naiselle.
Noh, ensikäynnille mennessä en hirveästi edes ajatellut asiaa, oletin sen oleva nainen, kunnes...
Saavuttiin naishoitajan perässä ovesta sisään ja tadaa, lääkäri oli mies! Sekunnin mietin kääntyväni takaisin, mutta ajattelin, että nyt on mentävä vaan. Ja onneksi menin, lääkäri oli todella miellyttävä ja hoiti tutkimukset todella lempeästi. Pääsin mun kammosta! :D

mp: Saattaahan ne tuntemukset olla munarakkulan "kasvukipujakin"? Pietän peukkuja et se ovis vielä tulee! Kilppariasioista voit kysyä jos haluat. Arvot eivät todellakaan ole erityisen hyvät vaikka viitteissä ovatkin, tosin ei hälyttävän huonotkaan.

[K]: Kiitti :) Ja mahtavaa, että teillä alkaa nyt asiat etenemään! :)

Mojito: Mukava kuulla. Toivottavasti meillä samoin. Tuo kolmijalkainen vaan meinas, etten ikinä kerkiä selvittää kaikkia juttujani vielä huomenna :D

Mie olen halunnut jotenkin mieluummin naislääkärin, mutta kumpi tahansa on ok kunhan on ammattitaitoinen ja ystävällinen.

Viimeksi muokattu:
YAW :hug: :( tuntuu varmasti uskomattoman pahalta.. Mut faktathan on myös ne, että sperma uusiutuu ja et se yksikin riittää hedelmöittymiseen. Vaikka en tiedä, lohduttavatko nämä sanat yhtään juuri nyt..

K kiva kuulla et saitte jo ajan ja viel ennen kesää! :)

Stellalle tsemppiä huomiselle! :) Toivottavasti saat nukutuksi..

Mojito mä oon kans kammoksunu mies lääkäreitä hieman, enkä oo koskaan vielä kohdannut mieslääkäriä näissä asioissa. Mutta moni sanoo, että miehet on vähintään yhtä hyviä, jollei parempia kun naiset. Helläkätisempiä ja selittävät koko ajan, mitä tekevät..

Yhteistyössä