Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

K Mulla on ihan hyvät fiilikset :) Vähän kurjahan sinne on mennä näissä asioissa siitä pääovesta sisään, kun aula saattaa olla täynnä isomasuisia naisia ja pienen nyytin kanssa kulkevia... Ja itse on vähän muissa asioissa liikenteessä :ashamed:
Kaks kertaa ollaan nyt käyty, lääkärit ja hoitajat keitä meille on sattunut, ovat olleet tosi mukavia ja asiantuntevan oloisia. Ainut, että puhelinasiointi on ollut erittäin hankalaa. Arkena on parin tunnin soittoaika päivässä ja siinä saa sitten jonottaa korva puutuneena välillä :kieh: ja mies on saanut tosiaan vähän huonoa ja ammattitaidotonta palvelua puhelimitse ja mullehan yksi hoitaja alkoi puhua tosiaan koeputkihedelmöityksestä puhelimitse, kun ei lääkärin kanssa ollut vielä puhuttu mitään mistään jatkohoidoista! Mutta pieniä vastoinkäymisiä on aina ja niistä huolimatta ollaan tyytyväisiä nyt oltu ja viime kerran jälkeen jäi sellainen hyvä mieli, että välittävät :) kysele vaan, jos tulee jotain mieleen.
Voi olla että törmätään käytävällä kesäkuussa, jos me saadaan se inssi ;)
 
Viimeksi muokattu:
YAW voi sonta! Mut tosiaan niinku joku jo sanoi, sperma uusiutuu onnekx, et toivotaan että parannusta asiaan tulisi. :hug:

K Hienoa, kesäkuuhan on jo ihan kohta! Jännää!

Stellal ensikäyntikertomusta odotellessa

Misspiggy mulla on muutamassa kierrossa menny niin, et ensin ovis viivat heikentynyt, ja sit yhtäkkiä PAM, plussa. Joten, elä vielä luovuta.

ON: Ovis bongattu ihanan aikaisin! Ja siitä syystä myös päästy hyödyntäänkin! Aamulla vielä testaus vieläkö CB hymyilee. SPR verikokeet: hyytymistekijöitä tarkistellaan toistuvien alkuraskauden keskenmenojen takia. Keliakia kokeet otatti myös. niitä vastauksia odottelen. Saisivat jo tulla. Sen takia alotettu mulle se primaspan kans, kun vois viitata tukostaipumukseen noi toistuvat alkuras.km.
Käytiin muuten ukkokullan kans vähän luonnon helmassa hempeileen, jospa se luontoäiti auttas meitäkin poikimaan :D Eli siltä saralta talviturkki heitetty :D
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
YAW
Taysilaiset: miten kauan on mennyt lähetteen lähtemisestä kutsuun ensikäynnille?
Mahtaakohan meidän aika mennä ihan syksyyn asti kun alkaa ne kesätauot?
Ja onko tietoo millä ajalla tuo tauko on?

:hug: kiitos kaikille. Onhan tässä purtavaa kerrakseen :(
 
YAW: Pikaisesti vastaan... Suuri hali ja voimia :heart:
kesän ovat kiinni ja aukee kans kai 2.9. Kuulemma hml menee tayssin mukaan. Me saatiin ek aika ja on 6.9, jotenkin hyvillä fiiliksillä...saa ainakin kesäjuhlissa ottaa.
 
YAW meillä meni lähetteen saamisesta noin kaks viikkoo, kun tuli aika enikäynnille postissa. Ja aika oli siitä kahden kk päähän. Mä oon käsittäny jostain et Tayssin poli olis aina heinäkuun kiinni! Ja oon koko ajan jotenkin ajatellu kaiken sen mukaan.. : /

Meen penkoon tiedon tuolta Tayssilaisten pinosta..
 
Viimeksi muokattu:
mavli, kuulemma 3 viikkoa ovat kiinni heinäkuussa. En tosin tajunnut tarkemmin kysyä, mitkä viikot.

YAW, meillä meni noin 2 viikkoa lähetteen laittamisesti kun tuli kutsu ensikäynnille, jossa eka aika oli merkattu vajaan 3 kk päähän. Joten veikkaisin, että te pääsette ensikäynnille vasta kesätauon jälkeen. :(
 
Viimeksi muokattu:
YAW
Kiitoksia tiedosta! =)
juu, nou hätä :) Vähä arvelinkin että sitten syksymmällä voitais päästä asiaan taysissa :)
Mutta en ota siitä paineita, tulee kun tulee =) Ai joo, paitsi että miten kauan menee ensikäynnistä että aletaan "toimenpiteisiin" ???

Tää hengähdystauko voi tehdä ihan hyvääkin, loppu järjetön kropan kyttääminen :D
PAITSI: että noi clomit ku ehdin napsia jo niin kyllä mä seuraan milloin ovis tulee ja mikä jää luteaaliksi ilman lugeja nyt sitten. Mielenkiintoista sekin.

Jotenkin yritän uskoa siihen, että mä oon kuitenkin jo 4 lasta saanut kantaa, että kyllä mä vielä siihen pystyn, kunhan saataisiin yksikin hyvä munayksilö kasvamaan :heart:

Kyllä tää tästä taas, tuulta päin! =)
 
Hyvä et YAW on jo paremmilla fiiliksillä. :)

Kiitos tiedosta Hydrangea! :)

Muakin vähän kiinnostaa toi, et miten pian ensikäynnin jälkeen tapahtuu mitään. Oon kyllä henkisesti varautunu ettei kesällä viel kauheesti tapahdu mitään. Toisaalta sopis meille ihan hyvin. Mies kun kotiutuu sairaalasta niin elintapoihin tulee jonkin verran muutoksia ja muutenkin vois tehdä ihan hyvää ottaa kesä iisisti ja nauttia elämästä.
 
miss_piggy
Täällä digiovis hymyili! Silti kaks eri liuskaa näytti silleen että toinen oli aivan tyylipuhdas nega, ja toinen oli heikosti negatiivinen, mutta kaiketi vois olettaa että tuo cb on luotettavin? :D Ku mahassa ainaki on sellasia ovis-oloja. Eli oisko nyt sitte dpo -1 ;)
 
Dodii, nyt on ensikäynti takana ja juttua riittää.

Lääkäri sanoi suoriltaan miehen olevan ok, siemennestenäytettä ei tarvi uusia.

Ja niin kuin arvelin, kovin kiireinen oli tämä lääkäriherra, ampaisi käynniltä leikkausaliinkin juoksujalkaa. Moni asia jäi mielen päälle, mutta sanoi, että ensi viikolla voi kysyä.

Ultratessa kertoi kaiken vastaavan luteaalivaihetta, limiskin oli 9,7mm. Seuraavien menkkojen alkaessa pitää varata aika seurantaultraan kp 12-14 jotta nähdään munarakkulan kehitys. Vittu! Jos menkat ei olis tullu viimeksi etuajassa, se kp14 olisi ollut nyt tänään! Ei olis passannut siis ilakoida etukäteen, sillä nyt tuli vahva kosahdus. Sillä syksylle taitaa mennä kun ovat kesän sulussa. Tekis tosin pirusti mieli käydä kesällä yksityisellä ultrassa ja kartottaan kuukautiskierto verikokeilla, sillä sitä ei jostain syystä aleta minulle tekemään! Ihmettelen todella, sillä sehän kuuluu perussettiin vaikka kaikki olisikin päällisin puolin ok. Onko joku muu, jolla ei oo alettu kartoittaan kiertoa verikokeilla? Edes keltarauhaskoetta ei alkanut pyynnöstäni ja perusteluistani (oviksen varmistaminen epäselvässä tilanteessa, tiputteluvuodot yms.) huolimatta otattaan, sillä siitä ei hänen mukaansa ole mitään hyötyä tässä tilanteessa. Vaikka myönsi, että ei voi olla varma, onko munasolu todella irronnut. Sanoi myös, että nykyajan ovulaatiotestit ovat erittäin luotettavia eli jos plussaa, ovis todennäköisesti tapahtuu etenkin kun on säännöllinen kierto.

Laparoskopia kuitenkin luvattiin syksylle. Aukkari tulee siinä samassa, ei tarvi alkaa erikseen ronklaamaan. Sanoi vaan skopiasta että se on ”pikku juttu”. Siinä vaiheessa alkoi vitutuskäyrä nousta ko aattelin et miten pikku juttu olis ollu maanantaina käydä verikokeissa mittauttaan se keltarauhashormoni! :mad:

Kilpirauhasen vasta-aineista tuumasi, ettei niille voi tehdä mitään. Hankala niihin itessään on vaikuttaa, tiiän sen kyllä itekki. Mutta ei ”yllättäen” uskonut kortisoniin tukihoitona. Eli sitten kun hoitoihin päästään, kortisonista joutuu joko tappeleen tai sitten se pitää hakea yksityiseltä ja käyttää salaa :saint:

Toivoin, että jotakin uutta olisin saanut tuosta käynnistä irti. Harmittaa, että nyt jäi sama epävarmuus oman tilan suhteen ja että varsinaiset toimet menee sitten syksyyn. Nooh, pitää ottaa kesä rennosti ja palata syksyllä tositoimiin toivottavasti hyvin rentoutuneena :) Ja niin kuin äiti -07 ihanasti huomasi, voipahan ainakin ottaa vähän alkomahoolia kesäjuhlissa :p
 
Viimeksi muokattu:
Hoitountuvikot 2013





Evangelina:
- 27v
- yk20
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: LKS
- kohdunulkoinen raskaus x2, oik. munanjohdin poistettu, alkuraskauden keskenmeno x3
- ensikäynti: 04/2013
- hoito: Primaspan, Foliver
- SPR -verikokeiden tuloksia odotellaan

mavli
- 25v
- yk26
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- prolaktiiniarvo koholla
- ensikäynti 05/2013

YAW:
- 35v
- yk17
- haaveissa 5.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: TAYS
- käynti yksityisellä 04/2013
- kiertohäiriöt, prolaktiiniarvo koholla, miehen siemennesteen poikkeava laatu
- Hoito: Clomifen + Lugesteron
- ensikäynti syksyllä 2013

minskuinen
- ?
- yk?
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- ensikäynti 04/2013
- munanjohdinhäiriö
- suunnittelukäynti syksyllä 2013
- hoito: IVF?

miss_piggy
- 31v
- yk10
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KPSHP
- epäsäännöllinen ja pitkittynyt kierto, kkm (rv8) 02/2013
- ensikäynti 04/2013
- hoito: Clomifen 05/13

Mojito:
- 26v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti: 02/2013
- jatkokäynti 04/2013
- myöhäinen ovis & pitkähkö kierto, miehen siemennestearvot hieman poikkeavat
- hoito: clomit & inssi

äiti -07
- 30v
- yk18
- haaveissa 2.lapsi
- Hoitopaikka: K-HKS
- ensikäynti: 09/2013

Golla
- 23v
- yk53
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KYS
- ensikäynti 11/2012
- kohonneet paastoverensokeriarvot, matala prolaktiiniarvo
- Hoito: Metformiini
- 05/2013 seurantaverikokeita

StellaI
- 27v
- yk11
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: L-PKS
- kilpirauhasen vajaatoiminta (erittäin paljon vasta-aineita), endometrioosi?
- ensikäynti: 05/2013
- folliultra 06-09/13, laparoskopia syksyllä 2013

tarana
- 25v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- Ensikäynti: 01-03/2013
- ovulaatiohäiriöt, miehen siemennesteen laatu poikkeava?
- hoito: Clomifen

Mari32
- 31v
- yk6
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: yksityinen Helsingissä
- miehen siittiövasta-aineet
- ensikäynti 04/2013
- hoito: inseminaatio kesäkuun alussa

*Stiina
- 24v
- yk13
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: X
- ensikäynti: 03/2013
- PCOS
- hoito: Clomifen

Maria080
- 34v
- yk8
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: Graviditas, Helsinki
- käynti yksityisellä 03/2013
- Hoito: 1. kk Terolut & Anastrozol, 2. kk (02/2013) ei lääkitystä

[K]
- 22v
- yk21
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti: 06/13


Jännääjät: :popcorn:

Mojito
- DPO 12
- Clomifen
- testipäivä 18.5?

StellaI
- DPO 3
- testipäivä 2.6?

Evangelina:
- DPO 0
- Primaspan, Foliver

miss_piggy:
- DPO 0
- Clomifen

Plussanneet: :heart:

Nimimerkki, yk, hoito plussauskierrolla, plussauspäivä.


Korostattehan uudet/muuttuneet tietonne. Kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
Stella & tarana Täällähän mää :D kyl mä aamulla nyt sen viimeisen testin laatikon perukoilta menin tekemään ja ihan tyylipuhtaalta negalta näytti.
Noh, eikö se niin oo, että toivoa on ennen kun vuoto alkaa mutta mutta... En usko kyllä enää yhtään tärppiin. Ihme on, jos ei maanantai iltaan mennessä oo menkat alkaneet, ihan selainen fiilis. Toinen jalka on jo melkein oven välissä lähdössä hakeen clomeja apteekista...
 
tarana Ens kierto olis eka clomikierto. Ja jos folliultrassa kaikki on oikealla mallilla ja ajoitukset menee hyvin, niin toivotaan että saatais se inssiaikakin! Lääkäri oli sitä mieltä, että tätä (clomit+inssi) yritettäisi useampi kerta, kun uskoi, että näillä saataisi tulosta. MUTTA. Jännittää kyllä tosi paljon se tavaran pesu, kun tuota poikkeavuutta oli... Siksi toivotaankin tosi paljon, että kaikki menis nyt nappiin ja saatais se inssi ens kiertoon, niin näkisi tilanteen ennen kesälomaa.
Teilläkin on sit aika tulossa Nkl:ssä! On tää kyllä jänskää touhua :rolleyes:
 
Täältähän löytyikin sopivalta tuntuva ketju! :) Eli meillä alkoi vauvan yritys kesällä 2011. Vuoden verran yritettiin kunnes sairastumiseni takia yritys piti keskeyttää vuodeksi. Nyt on lääkitys kunnossa ja tällä viikolla saatiin lupa jatkaa yritystä. Ehkäisynä meillä on ollut pelkkä keskeytetty yhdyntä jo noin kolmen vuoden ajan. Kumman hyvin on toiminut...

Soittelin melkein heti terveyskeskukseen ja pyysin lääkärille aikaa että päästäisiin lapsettomuustutkimuksiin. Hoitaja puhelimessa oli sitä mieltä että kaksi vuotta pitäisi ensin yrittää ennen kuin tutkitaan! Päästiin kuitenkin jonoon kun sanoin tuosta meidän epävarmasta ehkäisystä. Hoidon arvioitiin kuulemma pitää päästä viimeistään 3kk sisällä, mutta lääkärinaika voi tulla jo parissa viikossa. Jos ei terveyskeskuslääkäri suostu kirjoittamaan meille lähetettä tutkimuksiin niin ajateltiin käydä alkututkimuksissa yksityisellä.

En sitten tiedä kuinka tuohon meidän yritystaukoon suhtaudutaan. Ei kai se sentään "nollaa" tilannetta. Toisaalta nyt on ihan hyvä mieli kun tietää että asioissa pääsee jollain tavalla eteenpäin. Ja tärkeää olisi nyt jotain tutkia. Helpottaisi tietää mikä on tilanne ja yritetäänkö vaan turhaan luomuna vai tarvitaanko jotain muuta.

Ai niin, ikää mulla on 29v. ja esikoinen on toiveissa. Yrityskiertoa en muista, mutta yritystä siis noin vuosi takana.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Crystal83 :wave: Anteeksi jos kysyn näin suoraan eikä tarvi vastata jos et halua, mutta mikä sairaus sinulla on todettu?

Aika hiljaista palstalla, mutta onpa kumma ko on ollut niiiin ihanat ilmat :heart: Mieki oon notkunu ulkona melkein 24/7 ja liikkunut kovasti, mutta nyt jouduin töihin, blaah...

Eilen oli siinä mielessä hankala päivä, että miehen lapsen läsnäolo ahdisti todella paljon. Onneksi tuommoiset tunteet ovat erittäin erittäin harvinaisia ja näin yleisesti ottaen on mennyt hienosti :) Mutta siis mies ei pysty ymmärtämään minun pelkoa siitä, että jos sitä omaa lasta ei kertakaikkiaan ikinä tule. Niin tuntui, että olen ihan yksin asian kanssa ja että kaikki kaatuu päälle :( Ja se ahdistaa, että "vika" on minussa, enkä välttämättä pysty antamaan miehelleni ikinä oikeaa perhettä eli et lapset on päivittäin kotona. Ja mies nyt tietenkin loukkaantui kun koki, että minä vähättelen hänen tunteitaan, sillä haluaahan hänkin omaa perhettä yhtä paljon kuin minäkin. Ehkä tuo eilinen paha mieli johtui siitä, että odotin ensikäynniltä niin kovasti, että jotain pientä edistystä ja uutta toivoa tulisi, mutta asiat eivät edenneetkään ollenkaan. Ja varsinkaan kun emme ehtineet miehen kanssa käydä asiaa pahemmin läpi silloin käynnin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Crystal tervetuloa

stellal joo ihanat ilmat oli! Itse olen aivan hyvällä omalla tunnolla vaan röhnänny aurinkotuolissa ja siemallut breezeriä :D Pilvisellä kelillä voi tehä sit niitä pihahommia :D Ah auttuutta! Jaksuja ahdistuksen aallokkoon, uso pois, se mennee OHI. ( okei, tullee se sit takaisinkin, mut emmä välitä siitä nyt...)

ON: Taitaa olla ehkkä DP 1, nännit ollu eilen ja tänään kipeät. Tämmäistä sattunut vain kerran aikaisemmin ( niin että olsiin huomannut) ,että heti ovisken jälkeen par pv nännit kipeetä. Se kierto oli plussa kierto ( mikä meni tietenki kesken mut ssiis eniveis). Ja tosi eläviä unia nään. Ja semmonen varma olo että tärppäs. Eilen aamulla kun heräsin, niin siinä juuri unen rajamailla muka näin unta vielä että join kahvia, ja se maistu pahalta, ja eka ajatus oli heti siinä kun pulpahdin hereilläolon todellisuuteen oli että jahas, mie olen raskaana. Hullua, kun eihän sitä voi mitenkää tietää. HA ha. Mut ihmeellisen rauhallinen olo, aivan lehmähermoilla täällä nyt vain odotellaan että päivät kuluu. Saas nähä kauanko tätä kestää.

SPR verikokeet tullut, ne normaalit. Ööö, tuli se teksti tuolta gynenpolilta, siinä vain todettiin et tiedoksi potilaalle tämä asia. Eli, jos ne on normit, niin pitääkähän mun edelleen syyä tuota primaspania?? Öh? ja siinä luki siinä tekstissä kans, et kokeilevat nyt näitä lääkkeitä pari kk, ja sit uusi yhtes jos raskaus ei ala. Ok, ja mie luulin et se on niinku se meidän hoito, että ainaki vähintään puolivuotta pitää niitä syyä jne ennenku mitään mahiksii mihinkään. No, täähän oli siis vaan positiivinen juttu. Musta tuntuu et multa ei oo tutkittu kyl juuri mitään, aukkari tehty sillon aikaisemmin, ja nyt otettu vaan verikokeista keliakia, ne hyytymiskokeet, kilpirauhasarvot ja se Pro... pro... kumpikhan se oli.... se maito arvo varmaan, kun tissejä ei saanu hieroa. Ja ne oli silllon ok. Ei siis mitään kierron kartoitusta tai oviksen varmistamsita, kun kysy vaan et ootko tehny ovistestiä, onko tullu plussaa ja millanen kierto sulla ruukaa olla. Tähts it. Tai siis lähinnä olisin vailla sitä kierron kartotusta varmuuden vuoski.
 
Viimeksi muokattu:
Evangelina: Se ko se ahdistuksen kanssa onkin, että on niin aaltoilevaa. Vieläkin ahdistaa, mutta kohta minä oon varmaan taas elättelemässä (turhia) toiveita, että ehkä on tärpännyt. Sillä minullakin on nännit ollut arat melkein oviksesta, mitä on ollut vain kerran aiemmin eli juuri silloin kun gyne epäili sitä erittäin varhaista keskenmenoa (mitä en siis virallisesti edes laske mihinkään). Enkä toisaalta hirveenä uskalla luottaa mihinkään "uusiin oireisiin", sillä niitä minulla on ollut joka lähtöön ja jokaiselle kierrolle :D

Ai niin - onpa hienoa, että SPR -tulokset oli ok.

Ja täytyy sanoa, että onpa IHMEELLISTÄ, että parien verikokeiden (kk-kierron kartoitus) ottaminen voi olla niin tiukassa :confused: Mutta yksityisellä varmaan otatan ne kesän aikana. Ja huomenna soitan sinne polille, et kuinka pitkä heiän tauko on et kerkiänkö edes siihen folliultraan ennen kesätaukoa vai pitääkö sekin otattaa yksityisellä. Tuntuu, ettei sittenkään malttais olla koko kesää täysin tietämätön vaan saada vähän jotain selville, että saa mielenrauhan. Koko kesähän menee muuten ressatessa.
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys Crystal! :wave:

Mäkin haluaisin niin kovasti saada kesälle jonkun mielenrauhan näiden asioiden suhteen. Jos meille ei ens kierrossa saada sitä inssiä tehtyä, se menee sit kesän ohi ties minne asti... Ja sit jos siinä todettaisikin, että nyt ei näytä hyvältä, niin päästäis sit jo siihen ivf-jonoon heti. Äääh, tää on niin kiduttavaa... Ja taas kuulin, että haikara on käynyt eräällä ikätoverilla. Vois tulla tähänkin osoitteeseen helevetti!!

Hei voimia kaikille ja ISOT halit!
 

Yhteistyössä