Hoitountuvikot Alkukäynnille menossa 2013

miss_piggy
Dpo 8, ja monta tuntia närästäny. Välillä viluttaa, ja mahassa jotain ihme oloja. Ja sitte välillä iskee semmonen ällöolo :D Varmaan taas vaan kuvittelen itelleni kaikkia raskausoireita, toisaalta oli kyllä niin mojova se ovis tässä taannoin että kumma jos ei ota tulta alleen :LOL:
 
YAW oli tarpeeks vakuuttavat perustelut. :D

Kaksosia en nyt silleen oikeesti oo koskaan ajatellu, kun kummankaan suvussa ei sellasia oo. Mut ihanalahan sekin kuulostais! :heart: Tekeminen tuskin loppuis kesken, sehän on ihan tosi, mut kuitenkin.. :)

Mp kuulostaa hyvältä! :) Päästään kunnolla jännäilee!
 
Hei Kaikki!!

Ja anteeksi aluksi hiljainen hetkeni, mutta rakas tätini nukkui pois vain 62- vuotiaana kaksi viikkoa sitten ja hautajaiset olivat nyt viikonloppuna. Hän oli minulle erityisen läheinen, ja tajusin hetken jo miettiväni, kuinka kiitollinen pitäisi muistaa olla myös siitä jo olemassa olevasta elämästä, vaikka ei se toki sitä lapsenkaipuuta poista <3 Sain nyt jo sitten lisää haaveita, ja mahdolliselle tyttövauvalle nimen, vaikkakin kiitolline olisin kummasta tahansa lapsesta, jos sellaisen oman syliini vielä saisin <3

Meillä tosiaan on ensikäynti takana ja miehen simppanäyte oli priimaa eli vasta-aineita nolla, tiheys 50 kokonaismäärä 200, liikkuvuus 79, normaaleja 7 eli onnellinen olen ihmemiehestäni <3, ja ilmiö, kuinka nuo tulokset mieheen vaikuttivat puss <3 Hän on nykyisin niin polleaa poikaa madoistaan :D

Ensikäynnillä meidät passitettiin ensimmäisiin verikokeisiin ja kaikki olivat molemmilla normaalit eli sukupuolitaudit siinä tutkittiin ja mulla prolaktiini ym- en edes kaikkia muista, mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Seuraavat labrat mulla kesäkuussa ja suunnittelukäyntimme menee elokuulle.

Olette kirjoittaneet täällä paljon ja monenlaista. Minun rakkaani lopetti sauhuttelun kuin seinään nyt, juuri niin, kun lääkäri kauniisti pyysi. Yhtä me toivomme, mutta kahta vastaankaan ei mitään ole. IVF on hoitomuotomme, koska munanjohtimeni eivät toimi, kuten pitäisi, ja siksi suoraan raskaammalle osastolle. Tuleva hieman pelottaa ja jännittää, odotuttaa ja toiveet ovat korkealla. Eniten pelottaa, mitä jos kaikki ei mene niin hyvin kuin lääkäri lupasi..Tutkiessaan meidät molemmat hän sanoi, että on puolestamme enemmän kuin onnellinen ja kaikki näytti oikein suotuisalta suunnitelmille. Ovumian kaavakkeita saimme läjän ja nyt odottelemme kesäkuuta ja sitten sulun jälkeen pääsevämme suunnitteluun asti

Entäpä te muut???? Olen lukenut kyllä kaikki kirjoitukset ja tunteet meillä kaikille menevät odotusten ja toiveiden kanssa vuoristorataa. Tsemppiä Teille kaikille <3
 
miss_piggy
Testailin tänään dpo 9 ja negahan se oli vaikka muka kuvittelin siinä nähneeni jotain viivojen kivikautista esi-isää :D
Eilis-ilta ja viime yö meni närästyksen kourissa, aivan järkky olo! Päälle vielä yöllä jotain märkiä unia että ehkä mun mielikuvitus vaan sitte laukkaa, tai jotain tulosta vois olla tulossa :)
Vähän jännittää tuo huominen lääkärikäynti...Toisaalta odotan sitä, ja toisaalta taas mietin että viktsi ku ois ollu pari päivää myöhemmin ku huomenna dpo 10 ja jos nyt tuliski plussa. No, sama se on tieten mennä joka tapauksessa.
 
minskuinen otan osaa. :hug: Te kävittekin jo Tayssissa, millaista henkilökunta oli? Mukava kuulla, että simppatestin tulokset olivat hyvät ja lääkäri positiivisin mielin. :) Kyllähän niillä simpoilla varmasti tuloksia voidaan odottaa, kun menetelmät saadaan sopiviksi. Tuo munanjohtimien tilanne lienee teillä pääsyynä? Meillä aika Tayssiin tasan kuukauden päästä ja jännittää jo nyt ihan julmetusti.

Golla pahoittelut uudesta kierrosta :hug:

Mp jännittääkö jo huominen? Tuuhan sitten kertomaan meille kaikki! :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Heips!
Olen jo muutaman viikon seurannut keskusteluanne ja jännittänyt mukana plussia.
Mahtavaa, että vertaistuki on löytynyt tätä kautta.

Meillä yritystä takana 10 kiertoa, mutta lasta olen ehtinyt toivoa jo paljon pidemmän aikaa. Minulla ikää 34v ja miehelläni 32v.

Kiertoni on ollut kellontarkka ja säännöllinen, lukuunottamatta tätä kohta vuoden kestänyttä yritystä.... Kierto on edelleen säännöllinen (+/- 26 pv), mutta olen saanut välivuodot kiusaksi. Gyne totesi syksyllä välivuodon johtuvan stressistä, jota kieltämättä on työstä johtuen ollut aikalailla. Lääkäri ei suostunut tuolloin tekemään lisätutkimuksia.

Lapsettomuustutkimuksiin menimme kuukausi sitten, tosin miehen siittiöt todettu jo viime vuoden puolella ensiluokkaisiksi.

Päädyimme graviditakseen ja onneksemme lääkäri ei vähätellyt huoltamme. Lisätutkimuksia ei tuolloin tehty; sain terot ovulaatiotestistä kahdeksitoista päiväksi ja Anastrozolit kierron 2.-6.päiväksi. Tarkoituksena ilmeisesti kasvattaa yksi supermunasolu hedelmöittymään.

Seurantaultra oli tänään, eli kierron kymmenes päivä ja tarkoituksena oli tehdä samalla munatorvien aukkari. Pettymys oli suuren suuri, kun lääkäri totesi ovulaation jo olleen. En tiedä aikaistiko Anastrozol kiertoa, vai mikä on mennyt pieleen... Harmittaa kovasti, kun mies on matkoilla ja tämä kierto oli tarkoitus hyödyntää vasta keskiviikkona. Nämä hormoonit tuli siis napsittua täysin turhaan. Pienen pieni mahdollisuus toki on, että johtofollikkeli ei olisi vielä valikoitunut.....mutta koska limakalvo oli jo 8mm, niin en jaksa elätellä toiveita.

Täytyy kyllä sanoa, että kysyy luonnetta käydä ihastelemassa ystävien pienokaisia! Eihän se tietysti omasta onnesta ole pois, mutta vetää kyllä fiiliksen aika alas, kun niin kovasti toivoo omaa tuhisijaa...
 
minskuinen Otan osaa :hug: Itselläni myös läheinen sukulainen nukkui pois viime kuussa. Se on aina niin kovin surullista.

Golla Pahoittelut uudesta kierrosta :hug: Mutta hienoa, että labrat edessä.

m-p Tsemii huomiselle :)

maria080 Tervehdys :wave:

Tänään meillä on ollut hyvä päivä.

Toinen lääkärikäyntimme takana ja sen myötä aukiolotutkimus tehty ja jatkohoito edessä. Huikeeta, nyt ollaan tässä vaiheessa!
Aukkarilla aloitettiin ja se oli mulle onneksi piece of cake. Mulla on aika korkea kipukynnys tosin. Mun oli vaan vaikeeta pysyä oikeessa asennossa, kun jännitti, niin jännitin sit samalla koko kehoa. Mutta eihän se nyt mitään kivaa ollut, epämukavaa ja tuntui ilkeältä, menkkakipumaisia tuntemuksia ja tuntui että alapää oli täynnä tavaraa ja hoitaja ja kaksi lääkäriä töllää sinne... :D
Ja hienosti olivat auki!
Sitten käytiin tuloksia läpi. Mulla oli kaikki normisti, paitsi joku (ehkä F- alkava?) hormoniarvo ehkä vähän koholla, joka saattaisi olla yhteydessä muniksiin, mutta lääkäri tutki ja ultrasi huolella ja sanoi että ei välitetä siitä, koska kaikki näyttäisi olevan oikein mallikkaasti. Oli suuri ylläri, kun lääkäri sanoi, että ovis on varmaan loppuviikolla! Oon kärsinyt nyt n.35 pvän kierroista ja mulla on ollut liian myöhäinen ovis (jos edes aina on ollut) joku kp22 tyyliin vasta.
Sitten mieheen... Miehen tulokset kuulemma ihan ok nyt! Sanoi, että niissä voi olla tosissaan paljonkin vaihtelua jne. Sanoi, että ollaan nyt osin selittämättömiä, koska mitään niin selkeätä ei löytynyt :O
Jatkohoitona clomit ja inssi. Kun seuraava kierto alkaa, soittelen ultra-ajan ja sitten alan popsia clomeja, kun lupa niihin ja ultra-aika sieltä saatu. Ja sit yritetään saada se inssi, mies sai jo purkinkin mukaan sitä varten. Ihan hirrrmuisen jännittävää!
Mutta lääkäri oli sitä mieltä, että ollaan "nuoria" (niih) ja yritystä vasta vähän yli vuosi takana (noh, 17kk, että miten sen nyt ottaa...) että luomunakin voisi hyvinkin tärpätä ajan kuluessa... Kovasti pilke silmäkulmassa loppuviikolle toivotti hommailuajoitusta, kun aukkaritutkimuksen jälkeen kuulemma hyvät mahikset tärpätä, kun tiet avoinna :D Mutta nyt on sitten apujakin edessä ja uskoi, että meille saadaan näillä tulosta. Seuraava vaihe olis sitten se ivf, mutta toivotaan nyt, ettei sinne asti jouduta...

Ajatukset on aika sekaisin kaiken tän jälkeen. Tietty superonnellinen hyvistä uutisista, mutta jännittää... Ensinnäkin clomit, kun ovuloin muutenkin, niin se folliultra. Lääkäri pelotteli sanomalla, etteivät he halua hoidoista monikkoraskauksia, että eihän se olisi kivaa saada vaikeasti vammaisia keskoskaksosia, kyllä se tunteita herätti... Myös miehen tavaran tulokset sitten pesun jälkeen mietityttää. Että jos nyt innostuu liikaa ja sitten kaikki kaatuu taas...

Mutta askel kerrallaan eteenpäin.
 
tarana & mavli Kyllä vain :)

Jos joku jaksaa päivittää, niin mulle vois muuttaa tuon syyn... Ääh jotain esim.
-Ei täysin selvää syytä, pientä kummassakin (myöhäinen ovis & pitkähkö kierto, miehen siemennestearvot hieman poikkeavat)
Ja
-jatkokäynti 4/2013
-tuleva hoito: clomit & inssi

En saanut millään väriä : /
 
minskuinen: Osanottoni :hug:

Ihanaa, että olette saaneet ensikäynnillä hyviä uutisia :heart:


Maria080: Tervetuloa! :wave:


Voi että hienoja uutisia, Mojito!


miss_piggy: Tsemppiä huomiselle käynnille!


Huomenna olis arvioitu dpo14 ja kp28. Menkat ei ole edes myöhässä vielä, edelliset 3 kiertoa kesti tasan 30 päivää. En ole sortunut pitkään aikaan testailemaan kun olen ollut vahvasti sitä mieltä, että menkat pitää olla vähintään viikon myöhässä. Vituttanu aina nähä se negatiivinen testitulos. Joku kumma saa mut harkitsemaan siitäkin huolimatta, että pitäisikö jo huomenna ihan piruuttaan testata :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: YAW
YAW
Hyviä uutisiahan täältä löytyi! Hienoja käyntikuulumisia naiset :heart:

StellaI: ihailtavaa luonteen lujuutta :D Mä en pysty oleen testaamatta, vaikka ihan tasan tarkkaan tiedän tuloksen ihan joka kuukausi, mutta silti :D On kuin hakkaisi päätä seinään :D Mutta minkäs teet =) Mutta sulla on jo niin komeet dpotkin, että eiköhän jotain jo näkyisi jos niikseen :heart:

Mulle vois tarkentaa: - haaveissa 5.lapsi, 1. yhteinen.

Ärsyyntymiskynnys alkaa kohoomaan, eikö ne simppatestin tulokset vaan voisi jo tulla?!
Mä en ole ihan varma, että oliko mun ovis nyt sitten sunnuntaina vaiko eilen?
Mitä mieltä ootte, kumpi näistä viivoista on THE viiva?
KP 17, klo 7
KP 18, klo 7

mietin että aloitanko ne luget nyt keskiviikkona vaiko torstaina? Mä luulen ovistelleeni kp17-18 välisenä yönä :D hmm, what to do?
 
miss_piggy
YAW, musta nuo molemmat vois lukea ovis+, mutta en tiedä sitten :) Oli pakko nousta jo aikasin ylös ku hätähousun piti päästä dippailemaan, negahan sieltä tuli näin dpo 10. Mulla vaan eilen oli sellanen omituinen "oire" lisää, että alkoi yhtäkkiä valumaan veri nenästä. No tietysti heti aattelin että jos se ois joku raskauden merkki :D Oon nuorena kärsiny nenäverenvuodosta, mutta sillonki se on yleensä ilmaantunut flunssan aikana tai muutoin... moneen vuoteen ei oo enää tollasta ollu. Muuten sitte ollaan aika oireettomia, mitä nyt pieni väsymys koko aika, ja vasemmalta alaselkä jotenki kipeä. Lisäks jotain mahatuntemuksia...Mietin vaan että onko nää mahaolot ihan huuhaata, ku ei oikeestaan kohdun kohdilla tunnu mitään vaan tuolla vasemman munasarjan kohdalla enimmäkseen..ja välillä vähän oikeankin.

No, tuun kertoilemaan sitte iltapäivällä mitä se lääkäri sanoi...
 
YAW mä kannattaisin enemmän kp:n 17 testiä. :) Pitääkö luget ottaa aamusin? Jos ei niin kompromissi ja ke ilta..tai sit ihan suosiolla/varmuuden vuoks to aamu.

Stella testiä kehiin! :popcorn:

MP tsempit! Mä odottelen täällä kuulumisia! :)
 
Stella:sä oot ihan sissi :D mä kans lupaan vaan joka kk etten kyl ala testailemaan, mut arvatkaas miten vaa aina käy!
M-P: raporttia sitten heti lääkärin jälkeen, good luck!
YAW: kyllä noi molemmat aika selkeiltä näyttää! Aika hankalia noi on aina+ sitten se tietty että koska sen plussan jälkee oikeesti ovuloi (etenkin jos 2 selkeetä plussaa), eli parempi ottaa aina varman päälle :D

Ja tervetuloa uusille- ja palanneille!
 
Viimeksi muokattu:
YAW: Miusta tuo kp18 näyttää enemmän plussalta. Toivon tietenkin et tärppi käy eikä seuraavaa kiertoa tule. Mutta jos tulee, suosittelen käyttään digitaalista rinnalla et näkkee paremmin, millanen viiva siulle tulee ovisplussan aikaan.


Se siitä luonteen lujuudesta tällä kertaa :D Sorruin testaamaan ja sain värittömän viivan paikan joten negahan se on. Ihmeen tyynesti otin tiedon vastaan. Ehkä siksi kun ei alunperinkään tähän kiertoon ladattu sen suurempia toiveita. Parin viikon päästä on jo ensikäynti, jonka jälkeen saan toivottavasti jotain tukilääkitystä. Sitten voi jo oikeesti alkaa jännäileen :D

Pietän hirveesti peukkuja teille kaikille, et alkaa onnistuun. Taidankin lisätä listoille jo jännääjät ja plussaajat -kohdan valmiiksi :)


Pitää tämä alkuviikko käyttää salilla erityisen tehokkaasti hyväksi, sillä loppuviikosta ei tarvi kuvitellakaan voivansa treenata :/


Hyvää vappua kaikille tasapuolisesti! :flower:

Miulla on huomenna aamuvuoro, joten myöhään ei kerkiä juhlia ja perinteiseen simaan on tyytyminen :p
 
Viimeksi muokattu:
Hoitountuvikot 2013





Evangelina:
- 27v
- yk19
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: LKS
- kohdunulkoinen raskaus x2, oik. munanjohdin poistettu, alkuraskauden keskenmeno x3
- ensikäynti: 04/2013
- hoito: Primaspan, Foliver

mavli
- 25v
- yk25
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- prolaktiiniarvo koholla
- ensikäynti 05/2013

YAW:
- 35v
- yk16
- haaveissa 5.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: TAYS?
- käynti yksityisellä 04/2013
- kiertohäiriöt, prolaktiiniarvo koholla
- miehen siemennestenäytteen tuloksia odotellaan
- Hoito: Clomifen + Lugesteron

minskuinen
- ?
- yk?
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: TAYS
- ensikäynti 04/2013
- munanjohdinhäiriö
- suunnittelukäynti syksyllä 2013
- hoito: IVF?

miss_piggy
- 31v
- yk9
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KPSHP
- epäsäännöllinen ja pitkittynyt kierto, kkm (rv8) 02/2013
- ensikäynti: 04/2013

Mojito:
- 26v
- yk15
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: NKL
- ensikäynti: 02/2013
- jatkokäynti 04/2013
- myöhäinen ovis & pitkähkö kierto, miehen siemennestearvot hieman poikkeavat
- hoito: clomit & inssi

äiti -07
- 30v
- yk17
- haaveissa 2.lapsi
- Hoitopaikka: K-HKS
- ensikäynti: poliaikaa odotellaan

Golla
- 23v
- yk53
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: KYS
- ensikäynti 11/2012
- kohonneet paastoverensokeriarvot, matala prolaktiiniarvo
- Hoito: Metformiini
- 05/2013 seurantaverikokeita

StellaI
- 27v
- yk10
- haaveissa 1.lapsi, 1.yhteinen
- Hoitopaikka: L-PKS
- kilpirauhasen vajaatoiminta (korkeat vasta-aineet), endometrioosi?
- ensikäynti: 05/2013

tarana
- 25v
- yk14
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: ?
- Ensikäynti: 01-03/2013
- ovulaatiohäiriöt, miehen siemennesteen laatu poikkeava?
- hoito: Clomifen

Mari32
- 31v
- yk5
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: yksityinen Helsingissä
- miehen siittiövasta-aineet
- ensikäynti 04/2013

*Stiina
- 24v
- yk 13
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: X
- ensikäynti: 03/2013
- PCOS
- hoito: Clomifen

Maria080
- 34v
- yk8
- haaveissa 1.lapsi
- Hoitopaikka: Graviditas, Helsinki
- käynti yksityisellä 03/2013
- Hoito: 1. kk Terolut & Anastrozol, 2. kk (02/2013) ei lääkitystä



Jännääjät: :popcorn:

Nimimerkki, DPO, tämän kierron hoitomuoto, testipäivä



Plussanneet: :heart:

Nimimerkki, yk, hoito plussauskierrolla, plussauspäivä.



Korostattehan uudet/muuttuneet tietonne. Kiitos :)
 
YAW: mun mielestä molemmat on plussia! Oon jostakin lukenut, että eka plussa testipäivä laskettaisiin dpo -1 päiväksi, eli ovulaatio on tästä 24-36h päästä. Mulla näkyy ovisplussa myös kaksi päivää, eikä ilmeisesti ole mitenkään epätavallista. Joissakin ohjeissa sanotaan, että testaus pitäisi lopettaa ekaan plussaan, mutta ite en ainakaan malta vaan pitää nähdä millon testi alkaa haalenemaan..:cool:

Pahoittelut negan saanneille :hug: Tosiaan, voihan se vielä plussaksi muuttua, kun aikaisillä päivillä on aloittanut testauksen.

ON:Tänään oli folliultra ja aika huonot näkymät: vasemmalla puolella näkyi 10mm+8mm follit, jotka mahdollisesti ovat johtofolleja. Lääkäri kuitenkin uskoi, että ne voivat vielä kehittyä hyvin. Kahdun limakalvon paksuus oli myös surkea 4mm, mutta toivottavasti vielä paksuuntuisi. Ovulaatiotestit aloitan vasta kp 15, lääkärin ohjeen mukaan. Seuraavassa kierrossa mennään entisella 1tbl/pvä, jossa vaarana on useiden follikkeleiden samanaikainen kypsyminen. Lyhyeen lutikseen ei kommentoitnut muuta kuin, että vuoto oli merkki tapahtuneesta oviksesta. Täytyy yrittää tämä kierto olla miettimättä, ovis tulee jos on tullakseen ja jos ei tule, niin aloitan taas loppukierrosta terot. Suunniteltiin lääkärin kanssa, että 4 kiertoa menis clomi-avusteisesti ja sitten aletaan tekemään lähetettä julkiselle.
 
MAvli :D

Mojito Huisaa! Hitsin pitsin pimpulat, teillähän tapahtuu, HUI! Taidat ollakkin meistä se eka, joka sen plussan saa! Onpa nii hienoa!

Maria Tervetuloa!

Stiina Clomit on mun käsityksen mukaan aika tehokkaita raskautumisen avustajia, jos nimenomaan on siinä oviksessa jotain häikkää. Plussatuulia :D

ON: jännääjä Evangelina dp 9 primaspan + foliver testipäivä (virallinen) 5.5. huhuh. Oireeni on oireettomuus. Mut aika moni on vissiin just siitä kierrosta plussannu, eiks jee? Ja oikeestaan ku ajattelee, niin ehkä oireeksi vois lukee ton palelun, tänäänkin istunu lattialla selkä vasten kuumaa leivinuunin seinää ja hytissy. Lämpö korvasta oli 37,4 ( mulla normi 37-37,2). En tietnkään malta odottaa viralliseen testipäivään, ja kauhukseni huimasin, et ne mun tilaamat r-testit ei tulekkaan huomenna, kun on PYHÄ! AAAAAAKKKK!! Tänään siis pakkko käydä kaupasta vähän hamstraan :D
 

Yhteistyössä