Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

maddy minä hakeuduin terveyskeskukseen perhesuunnittelu yksikköön, sieltä lähetettiin labroihin ja sit lekuri laitto lähetteen naistenklinikalle. Nyt on kierron kartoitus meneillään, eli labroissa ja ultrassa ramppausta sekä miehen siittiöiden tutkiminen. Vasta kun nuo kaikki on tutkittu ja selvitetty syy, tehdään hoitosuunnitelma.
 
No mutta sehän kuulostaisi ihan hyvältä, että ensin kartoitetaan asiaa ja sitten vasta tehdään hoitosuunnitelma (saisin vielä hoitosuunnitelmaan asti toivoa luomuraskautumista). Vähitellen pitäisi saada pyörät pyörimään, kun tämä lapsettomuus alkaa käydä henkisesti melko rankaksi...
 
Babies oletko tänään tikuttanut? Ahkeraa peittojen heiluttelua sinne päin vaan =)

tunturihilla ja niin ku sä olit iloinen, et vieraiden myötä saa ajatuksia vähän muualle... huokaus, olen pahoillani : / Ystäväsi tietenkin on onnensa kukkoilla ja saa ollakkin, mut se on vaan niin rankaa kohdata noita tilanteita kerta toisensa jälkeen.. jaksuja :hug:

maddy juu, tutkimuksia, odotusta, tutkimuksia, odotusta... kyllästymiseen asti. Hyvinkin voi ja kannattaa jatkaa luomuilua, vaikka hoitojonoon hakeutuukin. Kyllähän me kaikki mieluummin luomulla.... mut jos se ei toimi, niin onneks voi yrittää toisella tavalla, ettei ihan tarvi toivoaan menettää. Voih, kunpa vain tuliskin luomutärppi.... :ashamed:

Kai se suurin piirtein joka paikassa samaa kaavaa noudattaa, kuten Annastiina79 infosi. Lisäks listaan vielä tuubien aukiolotutkimus, joka on oltava ennen hoitoja (sisältyy siihen syyn selvittelyyn).
 
Tervetuloa vaan munkin puolesta uudet !
Kiitti tytöt tsempistä ihanaa huomata ettei oo yksin näiden huolliensa kanssa.
tunturihilla aika paha :/ Mun yks kaveri on alkanut tosia ressaavaksi ja oon alkanut jo vähä välttelee sitä. Kyselee näist mun tutkimushommeleista ja sitten yhtäkkii aina tokasee että ihanaa hänki haluu vauvan :headwall:Just sitähän tää onki..

Eilen pärähti ovisplussa!! Illalla juili oikeeta puolta nii että ei ollut tosikaan. Kukas se sanokaan että tää karppailu on lisännyt oviskipuilua? Ite jouduin ihan ottaa särkylääkettä ku niin kovin sattui. Käytii eilen katsoo tuolla malmintalolla se silent longing ja kyllä kolahti ihan täysiä. Sehän on ilmeisesti nyt kevään aikana tulossa viel ihan yleltä tv:stäkin. Kannattaa katsoo ken rohkenee.

Ovisplussia ja muita plussikin :wave:
 
maddy Myöhän ei edes menty julkiselle puolelle vaan ollaan yksityisellä niin kauan ku rahat riittää :) Mulla ei nimittäin riitä kärsivällisyys odottaa julkisella puolella, ja täällä on sellasia lääkäreitä jotka ei ota kumminkaan tosissaa.. Mut tsemppiä sinne ihan mitä tahansa teette :)

Nyppy Eilen en tikutellu kun meni se aika ohi niin näpsäkästi nukkuesa.. Mutta perjantaina kun tikuttelin(ja tosiaan unohdin kaheks tunniks sen hemmetin tikun), niin siinä ei ollu minkäänlaista viivaa. Siis kontrolliviivan lisäks. Tänään yritetään taas :D

A-ML Jee :) Nyt vaan peitot heilumaan :D Meinasin kyllä iteki uskaltaa kattoa sen telkkarista kun tulee..Kun nyt vaan muistas seurailla kun tällänen tapahtuu..
 
Kunpa vaan ei missais tuota silent longingia sitten telkkarista... pakkohan se on nähdä.

Täällä kp1 eli Let the game begin :D Tosin tähän kiertoon on nyt ladattu liikaa paineita, et epäilenpä vaan.... :stick:

Babies ja A-ML d:)b pois koneelta, teillä on muutakin puuhaa ;) :LOL:
 
\o/ Mulla tuli ovistestiin hailakka viiva! Mitä se tarkottaa? Voisko olla ovis lähellä? Aikasemmin ei oo nimittäin tullu mitää kontrolliviivan lisäksi.. Niin ja noin lasin maitoa tunti sitte, vaikka ohjeessa sanottii ettei sais juua kahtee tuntiin mitään..?? :attn:
 
Babies voi...mut voi tarkoittaa myös itse ovista. Minkä merkkisiä sun testit on? Mä oon käyttäny Davidin tikkuja ja mulla menee niin, et melkein menkoista lähelle ovista näyttää koko ajan ihan hailakkaa haamua ja sit oviksen aikaan vaan vähän voimakkaampaa viivaa, mut silti haaleampi väriltään ku kontrolliviiva. Sit kun ovis ohi, näyttää parin päivän päästä negaa. Ja voihan se olla et juominen vähentänyt hormonin määrää, mut yks lasi ei kyl ole paljoa...
Kun lukenu täällä juttuja, monella sama homma, vaikka ovulaatio tapahtuu viiva silti aika haalea... monet kuitenkin raskautunu siitä kierrosta. Ainakin se on sit lähellä, jos ei nyt.. olipas sekava vastaus, sori :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Davidin tikut on mulla. Se viiva on haaleampi ku kontrolli, mutta silti ihan selkeä viiva.. Oon nyt ihan into pinkeenä että todennäkösesti sentään ovuloin! En oo siitäkää ollu varma ennen ku nyt =) Pitää nyt varmuuden vuoksi sit heilutella peittoja oikein urakalla, niinku ollaan muutama päivä muutenki tehty.. Ei oo sitte ainakaa yrittämisestä kiinni..
 
Noi Davidit on kyllä niin sanonko mistä kun pitää aina arvailla. Mullakin tässä kierrossa tosi haaleat viivat kp 15 ja 16, mut kun muina päivinä ei tullut sitäkään, uskon että ne oli sitten ovisplussat.
 
Babies Hienoa, nyt ainaki tosiaan tiedät ovuloivas, onnea ovisplussasta =) Ei muuta ku peittojen heiluttelua urakalla ja jälkeen päin pötköttelet puol tuntia takapuoli ylhäällä :D Niin mä olen tehnyt :ashamed:
Noissahan Davidin ohjeissa sanotaan, et haalea viiva olis negaa ja se mun tosi hailakka alkukierrossa onkin vaan korkea lh-hormonipitoisuus(?), mut niiin moni sanoo siitä, et viiva jää haaleammaks kuitenki... ja kun sulla kerta oli aiemmin täysin nega vielä. Päästään jännittään "piinapäiviä" seuraavaks, ihanaa... niin toivois sun plussaavan kahden viikon päästä =)

Imoen varmaan sullaki oli ovis sillon, kun muuten kerta negaa. Toivottavasti teilläkin tärppäs! :)

Piti ihan huvikseen tuhlata itsekkin yks ovistesti ja joo, taas ihan selkeä haamu. Oliski edes täysin nega, kun taas sit oviksen aikaan saa pähkäillä onko viiva voimistunu vai ei :headwall:
Olen mä vaan silti tyytyväinen kun vuoto alkoi ajallaan kerranki, niin ehtii loppua ennen ultraa, jos vaikka kuitenkin päättäisivät ottaa papan tms
 
Huomenta!

Mulla on ihan kauhee känkkäränkkä päivä tänään, alan oleen kyllästynyt odottamaan kaikkia ja kaikkea:kieh: Mies oli ihan vaisuna eilen lähes koko päivän, ei uskaltanut kiukkua tihkuvalle emännälle sanoa mitään.No tänäänhän sitä piti sitten aamulla miestä hyvitellä hyvällä aamukaffella ja anteeksi pyynnöllä:heart: Kyllä ne taisi nuo hormooni pistokset sitten kuitenkin jonnin verran mielialan heittelyä aiheuttaa:D

Huomenna mulla on kolmas UÄ Hesassa ja nähdään mikä follikkelien tilanne on, huisii=) Huomenna myös selviää mikä päivä tällä viikolla pääsen pistämään jarrua!Ja H-hetkihän muutenkin lähenee eli 11.2 tai 14.2=) Munasolujen keräys punktoimalla ei ihan kauheen kivalta ajatukselta tunnu, mutta täytyy toivoa, että ensimmäisessä keruussa saataisiin paljon hyviä ja toimia munasoluja!!

Hyvää tätä viikkoa meille kaikkille ketjulaisille:hug:
 
Kiitos Nyppy! :hug: Miekin kovin toivon..

Tsemppiä Thaikatille! :)

kp15 ja ovistestiin tuli vähän vahvempi viiva ku eilen.. Mut ei silti läheskää yhtä vahva ku kontrolli. Ota sit noista selvää. Huonoa tässä ovistesti intoilussa on se, että on taas toiveet normaalia korkeemmalla.. Sieltä sitte pudotaan ja kovaa taas. Hope not. Mut onneks on tämä palsta ja teidät :heart:
 
Aaaargh... kirjotin pitkät stoorit ja kadotin sen.... Kahdesti :kieh: ....jospa kolmas kerta toden sanoo.

Hopeainen Kyllä, tästä on suunta vain ylöspäin :D En viime kierrolta edes odottanu paljon mitään, tästä sitäkin enemmän :p Ehkä tää kierto onkin meille just se oikea... oih, kunpa olis, olis, olis.. d:)b

Thaikatti :hug: käythän sitten kertoon, mikä oli tilanne... kivaa jänskätä sun kans :wave:
Mulla puolestaan menkkaränkkä ja ärisin miehelle jostai typerästä laskusta :saint: Välillä pitää oikein itekki ihmetellä, miten noi hormonit kykenee ohjaileen aikuisen ihmisen käytöstä :LOL: On me nyt jo asia onneks sovittu....

Babies Tiedän et vaikeaa, mut yritä ajatella positiivisesti.... jos ei ole tää kierto, voi olla jo seuraava :heart:

Oikein mukavaa ja rentoa viikkoa kaikille :wave:
 
Hohhoijaa, tänään on ensimmäistä kertaa hoidon aikana sellainen olo et tuleekohan tästä koko jutusta mitään:headwall:
Kävin tänään siis UÄ:ssä ja niitä saamarin munarakkuloita on oikealla kolme kappaletta ja vasemmalla kaksi ja toistaiseksi tilanne se, että näistä kaikki ei ole edes riittävän kokoisia.
Nyt olen sit sellaisella asenteella liikkeellä, että laatu korvaa määrän!Olisin vaan niiiin toivonut parempaa saalista jotta sinne pakkaseenkin olis saatu riittävästi pakastettavaa. Täytyy vain toivoa, että nämä vähäiset osaavat jakautua ja hoitaa muutenkin hommansa jotta se simppa saadaan sinne solun sisään:D

Kovasti tsemppiä teille kaikille ja hyvää viikon jatkoa:heart:
 
t84
Heippa vaan kaikille!

Oon lähinnä pyöriny tuolla vauvakuume puolella, yritystä kauan takana mutta kynnys tulla lapsettomuuden puolelle oli korkea... Pelkkä sana saa kylmät väreet aikaseks ja kurkkuun palan tunteen... Loputtomiin ei vaan jaksa hokea itsellensä että seuraavassa kierrossa sitten, kai sitä on vaan myönnettävä että jossain vikaa on ja piste.

Taustoista sen verran että vuosia jo mennyt, en edes osaa sanoa kauanko. Pillerit lopetin v 2006-7 suunnilleen, sen jälkeen ei olla ehkäisyä käytetty, tosin alussa vähän jopa varottiin parhaita päiviä, sitten ei varottu enää, muttei suoraan yritettykään. Sanotaako reilu 2v kunnon yritystä takana. Molemmat 27v.
Ei mitään edistystä, tutkimuksiin en ole vielä mennyt, koitan jotenkin viimeiseen asti vältellä, mutta nyt se on pakko saada aikaseksi. Kierto mulla on tarkka, testien mukaan ovuloin, on kokeiltu greippimehut, vitskut, asennot, you name it. Eikä mitään.

Nyt odottelen tän kierron, viimesiä päiviä viedään, sen jälkeen soitan TK. Tää on nyt päätös, ja se pitää vaikka kamalalta tuntuukin...

Eli tää taitaa olla oikea pino mulle jos mukaan mahtuu :)
 
Tervetuloa mukaan t84:wave:

Kylläpä tosiaan tuo kaikki kuulostaa niin tutulta myös oman elämäni kohdalla!
Minäkin tulin tänne sivustolle viime viikolla joten aika "oppipoika" olen täällä itsekin, mutta täytyy sanoa, että sivun ihanat ihmiset ovat ottaneet lämpimästi minutkin vastaan.

Vielä kerran tervetuloa ja paljon tsemppiä sinulle ja puolisollesi :heart:
 
Nyppy Toivotaan että tää kierto tosiaan on teille SE kierto.. Peukut ja varpaat on pystyssä :)

Thaikatti Kyllä teilleki se pienenpieni nyytti tulee, ihan varmasti :)

t84 Tervetuloa! :hug: Ymmärrän kyllä ihan täysin mistä puhut. Me ei kyllä olla yritetty kun "vasta" puoltoista vuotta, mutta itselle oli tosi vaikeeta mennä tutkimuksiin. Mulle se tarkotti sitä että pitäs hyväksyä se mahollisuus ettei välttämättä saadakaan ikinä lasta.. Mutta toisaalta tiesin että jos jotain vikaa on, se löydetään ja hoidetaan. Suosittelen lämpimästä tutkimuksia. Ja kun yleiselle puolelle menee, joutuu yleensä hetken odottelemaan, jolloin jää aikaa totuttautua ajatukseen :)

Ootteko muuten kokeillu Clearbluen ovistestejä? Ovat aika kalliita, mutta ilmeisesti luotettavia? Puhuttiin vähän isännän kanssa ja tultiin siihen tulokseen, että ostetaan niitä JOS täti tulee tässä kierrossa. Ennen sitä ei kuulemma kannata.. Toinen on ihan optimistisena. Meinasin vaan että olis käyttäny yhen Clearbluen per kierto varmistamaan ovulaation ajankohta.
 
t84 tervetuloa miunkin puolesta, lisäilen siut listoille :)

täällä kp 9, ja alkaa se tuttu optimisti palailla taas myrtsin rouvan sisältä... :) ette usko, miulla ei ole ikinä ollut vasemmalla puolella tuntemuksia munasarjojen kohdalla, nyt nippailee pikkasen välillä (3viikkoa karppausta takana, vois vaikka johtua siitä!?) toivon niin että alkais keho heräillä! meillä odotellaan simppatestin tuloksia kuumeisesti, tällä viikolla piti tulla. tuntuu taas että kyllä tää tästä, en jaksa manata ettei meille ikinä (mistä tätä positiivista energiaa riittää näiden pettymysten jälkeen) :)

ihanaa viikkoa kaikille ja halit sitä tarvitseville :heart: :hug:
 
t84
Kiitos mukavasta vastaanotosta :D

Babies Noita digitaalisia testejä just tässä yks päivä päätin että tilaan! :D Kuulin pelkkää hyvää niistä, ja vaikka kalliita onkin niin kyllä mä oon valmis maksamaan, en jaksa enää pähkäillä noilla liuskoilla. Löysin halvimmillaan 30e niin tonne menee tilaus heti ellei tässä tärpänny.

hopeainen tosiaan mäkin jatkuvasti syytän itteäni kun ei onnistu, että miksei vaikka puuhailtu joka päivä kierron puolivälissä, siinä se vika varmaan on. Tosiasia on kuitenkin se että me ei tollasta tahtia jakseta, tiedän että parhaamme tehdään, ja vaikka kuinka yrittää ettei muuttuisi pakkopullaksi, niin kyllä siitä vähän sitä on tullu...
 
Thaikatti kuten Hopeainen sanoi, yksi munasolu lopulta vain tarvitaan... pidetään oikein kovasti peukkuja :hug:

Babies mulle tuli ihan täsmälleen sama ajatus ku sulle! Pitäisköhän kokeilla tulevan oviksen aikaan tota Cbn testiä... tikuttais Davidillä siinä ennen ja kuviteltuna tärppipäivänä sit vaan varmistelis. Mä taidan kokeilla, kun oon kans lukenu siitä niin paljon, enkä ole raskinu ostaa jostai syystä. Jos siitä paremmin mullekkin olis apua, kun tikuttelen haamuja aina sen kaks viikkoa. Kerron sit mielipiteeni.... vaikkakin kyllä toivon, että sun pitäis enää tikutella vaan raskaustestejä :D

t84 Tervetuloa joukkoon :flower: :wave:



Äsken just miehen kans puhuttiin asioista, se niin kovasti yrittää ymmärtää ja onhan se vaan niin ihanan liikuttavaa, että kaikesta huolimatta sanoo, ettei halua luovuttaa :heart: Voishan se halutessaan etsiä sellaisen jolla tällasia ongelmia ei ole, mutta se haluaa lapsen just mun kans :kiss:
En kyllä kadu hetkeäkään, että otin itseä niskasta kiinni ja lähdin hakeutuun hoitoihin... jonkin ajan päästä sitten mieskin oli kympillä mukana. Jos jotain, niin ehkä se, että olis pitäny se päätös vaan tehdä jo aiemmin..mut parempi myöhään kun ei milloinkaa :p

Me ollaanki sellasia mimmejä ettei hevillä anneta periks.. jos elämä potkii, potkastaan takasin :) Ja sitten kun meillä viimein on kaikilla ne pienet kääröt sylissä, ne ihmisenalut on syntyneet maailman onnellisimmille vanhemmille ja saavat myös tuntea sen :heart: :heart: =)
 
Tunturihilla Oon kanssa miettiny tota, että miten ihmeessä jaksaa kierrosta toiseen olla niin toiveikas? Niin monet pettymykset on takana. Ja ihan varmasti toi karppaus ja positiivinen energia auttaa :)

t84Jos ehit testailla ennen minua niin kerro kokemukset! Miksei tietty kuvien kera jos mahdollista :D

Ja Nyppy kans! Yksityiskohtaset kokemukset sitte kehiin! On noi miehet kyllä ihania kun ne jaksaa meitä ja meiän tikkuihin lorottelemisia ym. poppakonsteja :D Ja toi on kyllä niin totta, että meidän pikkuset on kyllä sitte TODELLA toivottuja :) Mulla on vaan pieni pelko välillä että mitä jos en olekaan hyvä äiti :confused:

Tää taitais nyt lähtee sänkyy köllöttelemää ja lukemaan.. Oikein kauniita unia kaikille! :heart:
 
Heippa! Minä kans ilmottautuisin mukaan =)
Siis ollaan 3-kymppinen pariskunta ja yritys aloitettiin 12/09. Mulle selvis jo pian menkoista ettei kaikki oo niinku pitäis ja koska oltiin niin alkuvaiheessa yrityksessä ni päätin kävästä ysityisellä lapettomuusklinikalla juttelemassa gynen kanssa, no sieltä lähtiessä mulla oli mukana nippu reseptejä ja lähete verikokeisiin ja todella epätodellinen olo (tienny pitääkö itkeä vai nauraa). Jo sillon ensimmäisellä kerralla gyne näki että mulla on todella pahasti polykystiset munasarjat ja ovulaatiohäiriöitä, kerto vaan että kyllä se ovulaatio voi spontaanistikin tulla mut voi mennä kolmekin vuotta ja isännän on sit parempi olla kotona kun tapahtuu. Siitä päivästä asti olen syöny metuja, tosin en kyllä kauheesti koe että niistä olis apua, mut ei voi tietää?
Esimmaisenä kokeiltiin clomit, 2 tablettia anto vasteen mut myös liian ohuen limakalvon. Seuraavaks kokeiltiin arimidexit, niillä ei mitään tulosta.Nyt olis tarkotus siirtyä piikkeihin mut hyperstimulaatioriskin takia ei ole takeita että päästään yrittämään inssiä vaan mennään suoraan koeputkihommiin(mä en niihin oo vielä kauheesti perehtyny). En tiedä olenko liian itsekäs, mut koska ollaan oikeutettuja julkiseen hoitoon ni gyne kirjotti lähetteen meille julkiselle puolelle ja nyt vaan odotellaan edes jotain tietoa julkiselta... Kyllä odottavan aika on pitkä.

Tiedän kyllä ettei meidän tilanne nyt ainakaan vielä ihan toivoton ole mut kyllä se silti alkaa aina toisinaan masentaa varsinkin kun tuntuu että jokapuolella ja paikassa on joku raskaana ja pikkuhiljaa ne vauvauutiset alkaa muakin kirpasemaan vaikka tähän asti olen yllättänyt itsenikin sillä miten rauhallisin mielin oon asian ottanu...
 
Babies pelko pois! varmasti jokainen joka vaan haluaa olla niin on hyvä äiti.

Sanneli81 tervetuloa! =) Voimia sinulle tyyneyden säilyttämiseen. Älä vaivu epätoivoon!

Mä mietin pitäiskö mun ottaa yhteyttä PeSu neuvolaan. Oon tällä hetkellä endokrinologian lääkärin hoidossa, jonne jouduin heti tutkimusten alkuvaiheessa korkean prolaktiinin takia, ja joka nyt magneettikuvausten ja monien verikokeiden jälkeen on määrännyt mulle sekä parlodelin (plokatiiniin) ja tyroksiinin (kilpirauhasen vajikseen). Kysyin häneltä pitäisikö mun syödä myös terolutia jota on joskus mulle määrätty keltarauhshormonin vajaatoimintaan, mutta hän ei osannut asiaan ottaa kantaa, sanoi lopulta että kokeillaan nyt ilman. Taitava lääkäri on kyllä, mutta omalla alallaan joka ei suoranaisesti liity lapsettomuuteen (sisätautien erikoislääkäri).
Ajattelin pitäisikö mun jo mennä tässä edistää omaa asiaani samalla kun vielä syön näitä hormoneja, suostutaankohan mua ottamaan muualle jos olen jo yhden lääkärinhoidossa..
 
tunturihilla samaa ihmettelen, mut eihän tätä jaksaiskaan, jos ei jostain aina tupsahtais kunnon annos uskoa ja positiivista energiaa :) Toivottavasti siis ovisplussaa tiedossa sullekkin ++++ :wave:

Babies Joo, takuulla kerron teille kyllästymiseen asti, mikäli satun pitkästä aikaa selkeän ovisplussan saamaan :D
Meillä taitaa tosiaan olla tässä odotellessa myös liikaa aikaa miettiä itse äitiyttä ja siihen liittyviä pelkoja, mut onhan siinä samalla etulyöntiasema, kun saadaan asiaa henkisesti käsitellä ja valmistautua.... sikäli mikäli kuin siihen edes pystyy valmistautuun :p Kyllä meistä kaikista hyviä äitejä tulee, jokaisesta omalla tavallaan :)

Sanneli81 Tsemppiä sinne, kyllä se teidänkin aika vielä koittaa :flower:

Hopeainen voi toki olla, että sun kyseinen lääkäri on kysynyt konsultaatioo joltain gynen lääkäriltä, tekevät usein niin. Kysyvä ei silti tieltä eksy, että ei muuta ku selvität asiaa, kun kerta mielen päällä, sittenhän sekin asia selviää.


ON: Me on täällä täytelty lippusia ja lappusia, pitää sairaalaan jotain viedä... kysyvät vaan niin vaikeita. Olis niin paljon helpompi puhumalla selittää käsiä heilutellen vatsan suuntaan :wave: :wave:
Jotenkin taas huono fiilis tän kierron suhteen... näin nimittäin unta, ettei se tärpännyt nytkään :ashamed: Oli aika karmaseva herätä ja meni hetki, kun tajusin ettei onneks Vielä ollut totta. No eipä hätiä, kyllä tää mieliala nousee ovista kohti.. mut varmaan toi uni nyt sitte jää kalvamaan mieltä koko loppu kuuksi : /
 

Yhteistyössä