Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Tunturihilla Joo, oireet on hyväksi :) Raportoin vann tänne, jos jotaki vaikka kiinnostais :D

Nyppy Hienosti mietitty, voihan se olla niin.. Missäs kohtaa kiertoa sie menitkää? Sie ku kohta plussaat ni voit sitte kertoa tuliko niitä oireita tuplasti :D

En tiedä onko käytännössä mahdollista että oire tulis niin nopeasti. Mutta tänään otin clomin ja kymmenen minsaa eteenpäin tuli karsea päänsärky. Ja niinku eilenki, iski väsymys.. Viikon päästä ultra :)
 
Babies kyllä kiinnostaa :wave: ja varmasti jotain toistakin, joka clomeja aloittelee ja näitä sivuja selailee jännittäessään. Sä olet niin fiksu, kun otat lääkkeen vasta myöhemmin päivällä... mä typerys otin aina aamulla :headwall: Noh, onpahan sekin opittu sitte kantapään kautta.
Mulla ainakin ne clomit teki armottoman jysärin, runsas veden juonti vähän helpotti sitäkin oiretta.
Jännittää se sun ultra jo nyt :whistle:

Pitäis yksiin juhliin lähteä, mut vatsa ollu kipeä ja sekas koko aamun...kiva. Turvottaa ihan sikana, joutuu vaatteetkin valitseen niin, ettei kukaan vaan näe pömpötystä :( Taitaa olla jotain kp20 nyt. Pikkasen aion herkkuja maistaa kaikesta huolimatta... terveellinen vähähiilarinen aamiainen tuli vuoteeseen ihanasti kun heräsin :heart:

Kivaa lauantaita kaikille :wave:
 
Nyppy Joo, mie ajattelin että illalla kun ottaa niin ei tartte töissä kärsiä :) Tänään taas ollu menkkamaisia juilintoja molemmilla puolilla ja ahistusta. Tai sellanen sekopäinen olo, huoh :D Mitä jos nää on niitä raskausoireita? Eikös sulla ollu maha sekasin siinä edellisessä raskaudessa alussa? :O Mie niin toivoin että ne ois just niitä :heart: Piähän kivaa ja herkuttele :)
 
Babies joo, oikein muistit, oli sillon vatsa sekas, mut tää ei ole sellasta samanlaista.
Kivaa oli juhlissa ja vähän kaakkuaki söin, slurps :p
Ehkä sulla kehittyy follit molemminpuolin? kun ne tuntemuksetki kerta on niin... sen näkee sitten tietysti vasta ultrassa. Jaksuja :heart:

Lämmöt n.37 ja arvelen et oli ehkä myöhäinen ovis...eipä voi ku arvailla, mut luulin et clomien kans ovis tulis sillon 7-10pvn sisään niin ku sanotaan. Näillä mennään ja katsotaan, pitänee olla tyytyväinen siihen, et clomit pisti kroppaan vipinää vaik ei olis tärpännytkään. Pahin tilanne kuitenkin olis se et olis jotai tapahtunu, mut limis liian ohut kiinnittymiseen... mieluummin siis rehellinen negakin.
Rauhallinen koti-ilta murun kans tiedossa :heart:

Rentouttavaa iltaa kaikille :)
 
Nyppy Mutta voihan sitä eri raskauksissa olla erilaisia oireita ;) Toivotaan parasta :) Ultrassa tosiaan selviää sitten mikä tilanne. Mulla kyllä noi clomit saa aikaseksi aika paljon ilmaa mahaan, pierettää hirmusesti :D En ole syönykkää mitenkään kummallisesti nyt niin ei voi siitäkään johtua. Tulispa perjantai äkkiä. Ikävä vaan mennä eri lääkärille ku on käyny..

Täällä taas palloiltu odottajien puolella ja haaveiltu kympillä :ashamed:
 
Babies se on kyllä harmi, ettet vakilääkäriin päässy.. se tuntis jo sun munikset normaalitilassa, mut eiköhän tää uuskin ihan hyvä ole ja asiansa osaa.
Totta et oireet joka raskaudessa erilaisia, mut katotaas nyt.. ei uskalla edes toivoa, ettei pety, mutta kiitos ihana tsempistä :heart: :)
Taidat itse olla seuraavien plussaajien joukossa, minusta ihan tuntuu siltä.. selvästikkin noi clomit pistää sulle hormoneihin vipinää :D

Sunnuntain vois viettää paremminkin, mut ei se auta, pyykit ei kävele itsestään kuivumaan :headwall:
 
Tuli tuossa päivällä mieleen, että olis kiva tietää mitä muullekkin porukalle kuuluu ja missä mennään? :) mä olen niin huonomuistinen nykyään, etten muista mitä kenelläkin oli menossa, ellen just lähiaikoina ole lukenu..

Muoks. Olen tuolla kumeilijoiden puolella selaillu ja huomannu monessa kohtaan tekstejä siitä, et lh-huippu saattaa olla niin lyhyt, että jos aamulla tikuttaa illalla voi olla silti plussa ja osa tuntuikin tekevän testejä jopa kaks krtaa päivässä :confused: onkohan kenelläkään tietoa tai kokemusta tästä? (kaikki muutkin heräävät ajatukset tervetulleita) mietin tätä clomikiertoa ja kadonnutta ovisplussaa, kun tuntuu hassulta et just nyt olis jääny kokonaan ovis pois, kun oli viel lisähormonit käytössä. (Varsinkin vielä, kun rintoja aristaa, vatsaa turvottaa, lämmöt koholla ja muitakin pieniä oviksen jälkeisiä oireita on..)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Lueskelen välillä tätäkin ketjua, kun meilläkin hoidot alkoivat nyt alkuvuodesta. Kaksi inssiä takana ja nyt välikierto menossa. Seuraavassa ois tarkoitus aloittaa Femar-kuuri. Onko täällä kellään kokemusta kys. lääkkeestä? Sillähän pyritään suunnilleen samaan vaikutukseen kuin clomeilla, mutta mitä oon lukenut kokemuksia, niin on ollut parempia kokemuksia ja vähemmän sivuoireita. Päätarkoituksenahan tuolla lääkkeellä on rintasyövän hoito (!) Pikkuisen siis säikähdin, kun lääkäri kirjoitti tuohon reseptin ja sitten etsin tietoa siitä. Meillä miehellä simpoissa häikkää, huono liikkuvuus ja tiheydessäkin mättää. Ja mullakin on ovis nyt oikkuillut ja tämä kierto on ollut tosi omituinen. Kp 5 näkyi ultrassa jo 15 mm follikkeli. Nyt tulikin sitten välikierto senkin takia.

Muttamutta, lähinnä nyt tartuin näppikseen siksi, kun Nyppy tuossa ylempänä kyseli tuosta LH-huipusta. Mullahan kävi ekan inssin kohdalla niin, että kp 12 aamulla testi oli nega. Illalla testasin huvikseni toiseen otteeseen ja se olikin positiivinen. Seuraavana aamuna oli jo nega (eli olis menny huti, jos en ois edellisenä iltana testannut!) ja kun inssi tehtiin saman päivän (kp 13) iltapäivällä, oli munis jo irronnut. Mulla siis se huippu on vissiin niin nopea, että ei välttämättä se kerran päivässä testaaminen riitä. Lisäksi taitaa olla niin, että se munasolu mulla irtoaa nopeammin plussasta kuin normaalisti. Ja nyt tosiaan oli kauheen aikaisin, luulen, että ovis oli jo perjantaina kp 9, oli sen verran kovat kivut. Voi olla, että edellisen kierron Luget vaikutti siihen, että kierto vähän sekosi. Mutta siis, minä en ainakaan enää luota siihen, että kerran päivässä oviksen tikuttaminen riittää. Kyllähän se useimmille tietysti riittää, mutta minä taidan olla sellainen tapaus, että kannattaa pari kertaa päivässä testata, ettei mene huti.
 
Nyppy Kyllä tässä ois aika jo kaikkien siirtyä odottajien puolelle :) Kattelin tänään Yle Areenalta Sydänääniä ja itkee pillitin yksin kotona :D Oon lukenu tuosta lh huipusta ihan samaa vauvakuume puolelta. Oiskohan sulle voinu käydä niin clomien takia että onkin ollu tosi nopea huippu? Just niinku Rowan79 tuossa kirjottelikin. Itse ihmettelin sellasta että David ovistestien ohjeessa lukee - ei aamupissasta. Sitten taas näissä toisissa mitä tilasin(oisko Sofi one step), lukee että mieluiten aamupissasta :O Pitää varmaan itseki alkaa aamusin ja iltasin pissaileen tikkuun :D Vielä kun sais puolitettua noita..
 
Babies mä koitin puolittaa, en osannu :ashamed: Kyllä kai mä oon lukenu omien herkkien davidtestien ohjeesta et mieluiten aamupissa :O sitten vielä jostain kuumepuolella luin, et valmistajako oli muistaakseni viel suositellu et "jäähtyneestä" pisusta :confused:
Niitähän menee tuhottomasti jos alkaa aamua iltaa tekemään, vai pitäiskö tehä tuntemusten mukaan vaan?? mut mäkin koitin kyllä tehdä tuntemusten mukaan, silti missasin sen. Senhän täytyy sit olla niinkin, et jos lh-huippu on tosi lyhyt niin on myös hedelmöitysaika? ei kärsii miehen olla kovin kaukana :D kerran mies naureskelikin, et mitä jos pitäis kesken työpäivän alkaa hommiin ku testi plussaa :LOL:

Mä seikkailen raskausanimaatiosivuilla :ashamed: noloa.
Miks se unen mummokaa ei enää ilmesty tarkentaan päivää.. höh.
 
Eiku hitto ei se ollukaa niissä ohjeissa(piti käydä tarkistaa) :LOL: Mie taas muistan ihan omiani. Ehkä oon käsittäny sen väärin sen kun siinä lukee että pitäs testata 10-20 välillä (miks ihmeessä). Alankii jatkossa tekemää aamupissasta, nyt oon nimenomaan ollu tekemättä. Daiju :D Mie kyllä tekisin tuntemuksien mukaisina päivinä kaks kertaa päivässä.. Noi mummot on tommosia, ei niistä saa mitään irti :D

muoks. mitä on raskausanimaatiosivut? :O
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja iso kiitos Rowan79 mielenkiintosta tietoa. Niin se varmaan mullakin sitten oli, että noi clomit sekotti sen verran kiertoa ja vilkastutti/nopeutti hormonitoimintaa, et missasin koko oviksen. Mä en näistä oireistani päätellen jaksa uskoa, että olis jäänyt kokonaan poiskaan. Oliko sulla sit vaikutusta inssin onnistumiseen sillä, et munasolu oli jo irronnut ennen sen tekoa??

Vau, onpa ollut iso folli jo kp5 :O Valitettavasti toi lääke mulle outo ja kuulostaa oudolta, et käytetään rintasyövän hoidossa... mut siinähän tosin joutuu syömään jos jonkinmoista hormonia. Kerro toki tännekkin jos saat siitä lisätietoa jostain muuta kautta.. mä ainakin olen niin utelias tietään kaiken mahdollisen, kun ei ikinä tiedä mitä tulevaisuus tuo ja mitä joutuu vielä kokeileen, ellei plussaa näy. Taidanpa sit ens kierrossa tikuttaa ahkerammin :)

Toivottavasti teillä kolmas kerta toden sanoo d:)b Tsemppiä :wave:
 
Nyppy: Tuo eka inssi, jossa testasin siis ovista, tehtiin helmikuun alussa. Siinä ei ollut mitään lääkityksiä. Toiseen inssiinkään en saanut muuta kuin Pregnyl-piikin. Silloin en edes testannut ovista kun lääkäri sanoi, ettei ole välttämätöntä Pregnylin takia. Silloin kyllä tunsin ovisjuilinnat jo sinä iltana kun piti se piikki pistää, eli munikset (oli kaksi follia ultrassa kp 9) taas karanneet inssiaamuna (kp 13). Lääkäri sanoi, ettei se välttämättä tarkoita etteikö inseminaatio tuottaisi tulosta, kun se musasolu kuitenkin säilyy suunnilleen vuorokauden hengissä siellä. Tuolloin sain siis loppukiertoon tueksi Lugesteronit, jotka myöhästyttivät viime menkkavuodon alkua. Tarkoitus oli aloittaa lääkkeellinen kierto nyt tähän, mutta tosiaan viime maanantaina ultrassa oli jo se jättifolli kp 5 ja mies oli lähdössä loppuviikoksi reissuun. Tikutin koko viikon ovista, mutta nyt en saanut selvää plussaa. Käytin ekaksi viivatestejä, ja vahvan viivan (ei kuitenkaain yhtä tumma kuin kontrolliviiva) sain torstai-iltana (kp 8). Siirryin digitesteihin sit pe-aamuna, mutta en saanut siihen hymynaamaa aikaiseksi. Viivat siinä kyllä olivat tummia. Pe-iltana sitten iski kamalat kivut oikeelle puolelle, siellä se follikin siis oli. Ja eilen tuli vähän rusehtavaa vuotoa eikä testeissäkään näkynyt mitään. Veikkaan siis oviksen tapahtuneen pe-iltana. Nyt siis jännäillään, milloin menkat alkaa ja aloitan sen Femar-kuurin. Toivottavasti ei pääsiäinen sotke hoitosuunnitelmia! Inssejä ois tarkoitus vielä kaksi kokeilla tässä keväällä ja syksyllä sit koeputkihoidot, jos ei ennen sitä tärppää. En oo vielä käynyt apteekista hakemassa noita lääkkeitä, niitä pitää siis syödä ens kierrossa kp 2-6 ja ultra varata kp 7:lle. Hiton kalliita ne on! Kela korvaa kyllä (Clomithan ei taida olla korvauksen piirissä?), mutta asiakkaalle jää silti maksettavaksi vajaat 100 euroa 30 kpl:n paketista! :O Mutta siis ovat vissiin vielä aika uusi asia tässä lapsettomuushoitopuolella ja nimenomaan vaihtoehto clomeille.

Mulla muuten ei oo ikinä oikein toimineet nuo viiva-ovistestit. En oo ikinä saanut yhtä tummaa viivaa (vaikka selvää tummumista on ollutkin oletetun oviksen lähestyessä), mutta digitestillä oon kuitenkin saanut selviä plussia. Olenki ajatellut, että kun on selvä ero viivan värissä edllisiin testeihin verrattuna, se tarkoittaa mulla sitä lh-huippua. Kuitenkin yleensä tunnen aika selvästi sen ovulaation ja limatkin on monesti olleet aika selkeet.

Tsemppiä kaikille! Täällä tuntuu olevan tosi hyvä tsemppiporukka! :)
 
Viimeksi muokattu:
Rowan79 :O kuulostaapa tutulta toi oviksen tikuttelu. Mulla sama homma, etten ikinä ole noilla tikuilla saanu yhtä vahvaa viivaa, mut digitestin sain kyllä viime kierrossa hymyileen.. tässä en. Kyllähän tuo silti sullakin selkeältä ovikselta kuulostaa. Mitä jos nyt teillä tuliskin luomutärppi, olispa hienoa :) ihmeitähän tapahtuu. Tai toivottavasti ainaki sitten seuraava inssi menis nappiin :D
Meilläkin syksyllä ivf, ellei nyt ihmettä tapahdu kevään/kesän aikana.. toivottavasti kumpaisenkaan ei tarvi mennä sinne asti =) On sulla kyllä aikainen ovis, mut toisaalta se on hyvä, niin pikkasella on ainakin tarpeeks aikaa kiinnittyä.
Ei clomeista saanu korvausta, mut ne olikin vähän halvempia ku noi sun lääkkeet.. huh, ei oo halpaa hommaa kasvattaa lasta, mut ei kyllä sen tekokaan ;)

Kipase vaikka kertoon kuin käy, uteliaana nyt seurailen varmaan sun tilannetta, kun toi sun ovis niin samantyyliseltä kuulostaa :whistle: Olipa tosi kiva kun kirjottelit tänne =)

Tää lähtee nyt uroon kans saunaan, se tuoksuu tuossa aika miehiselle, kun illan uurastanu takkapuusavotassa :LOL:
 
Laitanpa tähän vielä tietoja, jos täällä päivitetään ketjuun osallistujien vaiheita. Eli:

Rowan79, 31 v...........esikoinen haaveissa........yritystä 9/09
- 2 inssiä tehty
- seuraavaksi suunnitelmissa 3. inssi, Femar-tabletit kp 2-6 (+ joku piikitettävä hormoni tarvittaessa + Pregnyl)
-Syksyllä ivf/icsi, jos ei tulosta ennen sitä
 
Viimeksi muokattu:
Nyppy, joo taidanpa pesiytyä tähänkin keskusteluun. Meillä tosiaan aika samanlaiselta vaikuttaa nämä systeemit ja toivotaan, ettei kummankaan tartteis syksyllä tuonne ivf-puolelle mennäkään. Luomuplussa ois kiva, mutta luulen, että oli myöhäistä tässä kierrossa. Kun tuo mies palasi kotiin vasta eilen illalla työreissulta. On tässä kyllä yritetty... :D Rentouttavaa saunailtaa, me saunottiin tänään myös! Onkos teillä Nyppy syytä löytynyt, miksi ei ole vielä luomusti tärpännyt. Jos saa kysyä...
 
NyppyIhan mielettömän hämmästyttävää! Katoin ton tokan linkin videoita ja jotenkin noin "nähtynä" sitä taas ymmärtää elämän ihmeen.. :O Ja arvaa vaan kuka on nyt koukuttunu :D

Tervetuloa Rowan79! Mulla ei kans nuo liuskaovistestit näytä ollenkaan sitä ohjeissa mainittua kontrolliviivaa tummempaa viivaa. Olen tosin nyt vasta kaksi kiertoa kokeillu ja Davidit ollu käytössä. Plus viime kierrossa varmistus CB:n digillä.

Se ois nyt lähettävä nukkumaan, aamulla taas töihin :) Kauniita unia, vauvojen kuvia :heart:
 
Rowan79 kiitos samaa sinne, oli hyvät löylyt ja puhdasta tuli :D
Elämä joskus yllättää positiivisestikkin, ettei siitä luomun toivosta pidäkkään luopua...eihän sitä koskaan tiedä kenen kohdalle ja koska osuu onnistuminenki :) onneks on sitten näitä apukeinojakin keksitty :p
Saa kysyä ja on meillä noita luomutärppejä ollutkin, mut ykskään ei ole edennyt. Reilu vuos sitten tulin raskaaks ja oli kohdun ulkopuolinen raskaus (selittämätön), jolloin toinen tuuba piti poistaa, sen jälkeen sit keskustelussa lääkärin kans alettiin puhua hoitoihin menosta. Piti siinä aika tarkka selonteko antaa että lähetteen jatkoon sai, koskapa olin just ollu raskaana.
Mies pisti alkuun hanttiin, kun halusi luomuna yrittää ja sitten vasta syksyllä sekin oli valmis toteamaan, että ehkei apu olis pahitteeks. Sit kun gynen polille viimein päästiin löytyi monirakkulaiset munasarjat, mut sillai lievät et ovis tapahtuu välillä luomuna ja välillä vissiin ei. Eli periaatteessa meillä vois onnistua luomunakin... mut itse alkaa vaan olee jo aika pessimistinen sen suhteen, enkähän mä tiedä mikä keskenmenot tai ulkoisen on aiheuttanu, et sekin mietityttää. Miehen simpat meillä ok.
Meillä tää lapsettomuus on varmaan aika monen asian ja sattumuksien summa.
Toivotaan miehen työreissusta huolimatta, että sulla olis yks Topsiimahäntä löytäny tiensä perille oikeaan aikaan ja Tervetuloa vaan joukkoon :wave:

Babies eiks olekkin ihmeellistä... mä käyn aina säännöllisin väliajoin noita animaatioita ihmettelemässä ja ihastelemassa. Ne kyllä oikeasti muistuttaa elämänalun ihmeestä ja siitä, miten monen asian pitää osua kohdilleen raskaudessa.

Kauniita unia ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille :heart:
 
Babies, kiitos tervetulotoivotuksista! :wave: Mie olen käyttänyt liuskatesteistä Prismasta saatavia Pregcheck-testejä ja niiden ohjeissa sanotaan, ettei ole väliä mihin vrk-aikaan testaa. Sit käytän tosiaan CB:n hymynaamoja. Niissä ärsyttää se, jos siis testaa muulloinkin kuin aamupissasta, että pitäis olla 4h pissaamatta ennen testaamista. Ja vaikka kehotetaan olemaan katsomatta niitä viivoja siinä, niin en mie ainakaan voi olla niitä tulkitsematta... :whistle:

Nyppy, kiitokset sullekin tervetulotoivotuksesta! Sulla/teillä on ollutkin jo jos jonkinmoista vaihetta. Oletteko yksityiselle vai julkiselle menossa? Me ollaan julkisella ja ainakin tähän asti ollaan oltu tyytyväisiä. Ensikäyntiä piti odottaa muutama kuukausi, mutta sen jälkeen asiat on rullanneet aika nopeesti (ensikäynti oli 26.1. ja nyt jo siis 2 inssiä takana). Teillekö ei inssiä sitten kannata edes kokeilla? Mie luulen, että meilläkin saattaa olla monien tekijöiden summa tämä lapsettomuus. Ensin aateltiin, että vain simpoissa vikaa, mutta saattaapi sitä tässäkin päässä jotain häikkää olla, kun niin kummallinen tuo ovulaatio. Aukiolotutkimuksessa oli vasen tuuba varmuudella auki, mutta oikeasta ei saatu täyttä selvyyttä. Ja miun ovikset on 3 viime kierrossa olleet just oikealla puolella (tai molemmilla). Hohhoijjakkaa, on tää aikamoista avaruustiedettä koko homma! oon alkanu ihmetellä, että miten ihmeessä kukaan ikinä onnistuu tulemaan raskaaksi?!?

Noniin, positiivista mieltä alkavaan viikkoon kaikille!
 
Tuhannesti onnea islalle ja tervetuloa kaikille uusille!

Mä olen kirjoittanut aika vähän, koska pelkään, että alan ajatella pelkästään raskausasioita jos selaan liikaa näitä palstoja ja sitten masennun. Tässä ketjussa on kuitenkin ollut todella kiva henki aina kun olen tänne pistäytynyt, vaikken aina kommentoi. Omiin tietoihin voisi päivittää, että yk 15 käynnistyi tänään. Mies saa huomenna tulokset uudesta spermanäytteestä, muttemme kumpikaan jaksa toivoa, että toinen näyte olisi sen parempi kuin ensimmäinenkään. Olemme jonossa lapsettomuusklinikalle, mutta ei ole mitään tietoa siitä, koska ajan voi saada.

Meidän tilanne uuvuttaa minua tällä hetkellä ihan tuhottomasti. Meillä on siis sellainen kuvio nyt, että mies valmistuu ja hakee töitä. Todennäköisesti hänen täytyy muuttaa eri maahan järkeviä oman alansa töitä saadakseen. Mahdollisia työpaikkoja olisi ainakin kolmessa-neljässä eri maassa (yhdestä on varma tarjous, kahdesta muusta odotellaan tietoa, neljänteen pitäisi jättää hakemus pikapuoliin). Eli tässä saattaa kotimaa vaihtua, mutta millä aikataululla, siitä ei ole vielä tietoa. Voi olla, ettemme edes ehdi tuonne lapsettomuusklinikalle, ennen kuin mies muuttaa.

Minä taas jäisin vielä tänne vanhaan kotimaahan (joka ei siis ole Suomi) tekemään opintoni loppuun, ennen kuin muuttaisin miehen perään. Tässä olisi kovasti järkeä monelta kannalta, mutta raskauden yrittäminen kyllä hankaloituu aika hemmetisti, jos asumme eri maissa (!). Eli käytännössä yrittäminen menisi tauolle ainakin n. puolen vuoden ajaksi, mahdollisesti pidemmäksikin.

Lapsen saaminen olisi meille korkeampi prioriteetti kuin kummankaan ura, joten en tarkoita, että priorisoimme nyt työpaikkojamme ja opintojamme tässä kuviossa lapsen yrittämisen edelle. On vain niin, että se miehen sperman laatu oli ilmeisesti tosi huono (alle miljoona siittiötä millilitrassa), joten nyt on sellainen tunne, että eipä tässä luomuyrittämisestä taida olla iloa kuitenkaan. Ja toisaalta muutimme mihin vain, niin tuskin ainakaan julkiselle puolelle pääsemme kovinkaan nopeasti hoitoihin.

Jos nyt jätän omat opinnot kesken ja muutan heti miehen mukana, niin sittenhän siinä käy sillä tavalla, että en saa töitäkään kun opinnot ovat kesken ja sitten istun kotona pyörittelemässä peukaloita tyhjän panttina ja odottamassa lapsettomuuspolin aikaa ja ahdistun siitä. Ja stressaan entistä enemmän raskaaksi tulon yrittämisestä. Kun taas jos jään tänne, niin saisin kuitenkin tutkinnon loppuun ja ehkä olisi jopa parempi omalle mielenterveydelle, ettemme edes yrittäisi luomuraskautta vähään aikaan. Kuulostaako tämä ollenkaan järkevältä?

Ikää tulee kesällä mulle 31 ja olen kamalan ahdistunut siitäkin, että tässä vaihessa mun hedelmällisyys alkaa laskea. Toki tiedän, että moni saa lapsia paljon vanhempanakin, mutta kun miehen hedelmällisyys ei ole ollenkaan iskussa, niin tuntuu ettei mulla olisi tästä enää varaa vanhentua kovin paljoa...

Anteeksi hermostunut vuodatus. Tuntuu vain siltä, että nämä lapsettomuustutkimukset ovat kyllin rankkoja muutenkin, saati sitten että koko tulevaisuus on vielä kaikilla muillakin tavoilla auki. Mutta tiedän, että monella on täällä vielä rankempaa. Siksi ajattelen, että varmaan joku ymmärtää näitäkin fiiliksiä.
 
Rowan79 Missä hinnoissa noi Prisman ovistestit liikkuu? Muistaakseni joku oli kehunnu myös jotain Citymarketista ostamiaan. Joo, mullaki täällä viimeks oli CB:n digi levällään ja pohdinta niistä viivoista :D Vaikka hymynaama tuli, ei viivat ollu yhtä vahvoja, vahvoja kumminki. Kaksi päivää CB:n digin gyne kumminkin varmisti että ovulaatio on tapahtunu :) Tosi hienoa että ootte päässy noin vauhdikkaasti etenemään julkisella..Voi kun tässäkin kaupungissa jotain tapahtuis. Myöhän täällä aikasemmin pohdittiinkiin sitä että jotkut oikeesti tulee raskaaksi harrastamalla seksiä :O

Kabybara Sulla on aika kinkkinen tilanne : / Omalla kohdalla täytyy sanoa että kotona nyhvääminen ja asioiden odottaminen olis saanu jo pään sekoamaan. Minut saa jaksamaan työt, tämä palsta ja ne normaalielämän rutiinit. Mutta, teet niinkuin sydän sanoo :) Meille saa aina tulla tänne vuodattamaan, sitä varten täällä ollaan :D

Huhhei, mies oli sitä mieltä että clomit on saanu mun halut kasvamaan..Ilmeisen paljon helpompaa ollu ilmeisesti saada minut peittoja heiluttelemaan. Ja todettiin myös greipin syömisen vaikutus, ei tartte varmaan sanoa enempää :LOL: pitäsköhän munkin alkaa ovistestailla jo..hmm. Jomottelee muniksia(kp7)ja menkkaolo jatkuu. Tuolla ois kyllä testejä tarpeeksi :whistle: Pyrin aina ostamaan yhdeksi kierroksi kerrallaan, jos vaikka tärppää. Kai sekin on jonkinsortin optimistista ajattelua. Mutta nyt siivoamaan, meidän hauva hoidokki tulee huomenna käymään ja tutustumaan paikkaan, sunnuntaina tulis sitte tänne :heart:
 
:attn: Mitä mieltä ootte..Oon menossa kotkalaiselle yksityiselle klinikalle perjantaina ultraan ja mietin nyt että kumpa se on tossa hinnastossa olevista ultraäänitutkimuksista? Appelmedi

Gynekologinen ja ultraääni-tutkimus Hinta 150€ Omavastuu 110€

Munanjohdinten ultraääni-tutkimus (SSG) Hinta 254€ Omavastuu 165€
 
Rowan79 kyllä, avaruustiedettä hyvinki :LOL: Terveellä parilla oli kuussa muistaakseni vain jotai 15-20%n mahikset raskautua, melko monen asian, PHsta ajankohtaan, pitää natsata just eikä melkein... entäpä sitte tällanen jolla kaikkea pientä mutkaa matkassa :headwall:
Me ollaan julkisella puolen ivf-jonossa ja syksyllä viimeistään pääsee toimiin. En tiedä perusteluja, mut inssejä ei meillä ole. Ilmeisesti yritysaika, ikä jne vaikuttaa niin, etteivät halua tuhlata aikaa ja rahaa, kun onnistumisprosentti on ivfllä paras. Hyvä niin, olen sitä mieltä, et henkisesti päästään näin vähemmillä kolhuilla.
Ivf- jonossahan ne monesti just inssit tekee, onko teillä niin? Kivan nopeaa teillä kyllä asiat edenny ja hyvä niin.
Onkohan meidän munasarjat sukua tai sukulaissieluja keskenään, ku ovat niin samanlaisia ;) :D

Kapybara onpas teillä siellä mietittävää. Mä olen ihan varma, että löydätte just teille sopivan ja oikean ratkaisun. Tsemppiä :hug:

Babies oviksen pitäis olla 7-10päivää viimeisestä clomista ja yleensä niin onki, mut jos yhtää tuntuu siltä, niin testaa ettei käy ku mulle.
Hauvavauva pääseekin kattelee teidän touhuja aitiopaikalta, kun vielä ovis osuu hoitoajalle :LOL: siinä voi pikkunen olla ihmeissään :rolleyes:

SSG = Ao-tutkimus, eli toi ylempi nyt tuleva follitutkimus. Tosin voi olla halvempikin, kun ethän sä tarvi mitään sisätutkimusta vaan pelkästään ultran??
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä