Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Hups kun se aika lomalla vierähtää... kävin siis viikko sitten pe ultrassa ja lääkärin mukaan nyt oli kaikki oikein oppikirjan mukaisesti. Limakalvo siis nyt hyvän paksuinen ja folleja kehittynyt vain kaksi =)
Keskiviikkona pistin pregnylin ja eilen sitten piti olla ovis. Olen jo niin iloinen siitä, että nyt löyty lääke joka mulla toimii, vaikkei tästä kierrosta tärppäiskään niin toivoa kuitenkin on =)
Aurinkoista viikonloppua kaikille ja tervettuloa uudet mukaan!!!
 
Aloin tässä muuten eilen miettiä, että miksiköhän mulle tehdään se TSSG, koska kyllä sieltä joku munarakkula pääsee ulos jos noita ulkopuolisia raskauksiakin on ollut, vai onko tämä joku varatoimenpide?

Kertokaas te muut kun ootte ollut näissä kaikissa testeissä jo. =)

Oletteko sellasia sterssaajia niinku mä?
Musta tuntuu että en kestä oottaa sitä kahta viikkoa kun ovulaatio oli sunnuntaina, aina vessassa käytyä pitää kattoa että tuleeko valkovuotoa oviksen jälkeen, ärsyttävä tämä tunne kun sit sitä touhottaa likkaa.
Viime yönä näin untakin siitä että tuli kiinnitysvuoto ja sit valkovuotoa runsaasti. Siis tää menee mun kohdalla ihan höpö höpö jutuksi.
Meillehän ennustettiin sähköpostin kautta että saadaan poika vauva elokuussa 2012 joten aikaa on viel :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, mie nyt vaa omanapailen kun on niin paljon kerrottavaa :D Eli, tulin siihen tulokseen että mulla vaihtuu nyt lääkäri. Tämä lääkäri diagnosoi pcon:n, tosin ilmeisesti lievän mallisen. Tähän tulokseen päädyttiin mun lh arvon ja ultraäänen perusteella. Sain lääkityksen, Metrofem nimisen. Tämä on diabetes lääke, mutta ilmeisesti auttaa pcohon :) Mulla on vaan YKSI johtofolli kokoa on 14,6mm ja kuusi pienempää. Hän myös suositteli sperman uudelleentutkimista, tuo edellinen paikka kun ei pysty tutkimaan siitä jotain(en nyt muista mitä). Ensi kiertoon tuplataan Clomi annos jos ei tässä kierrossa tärppää. Ja ovis on kaikesta päätellen ma tai ti :D Niii, ja kohdun limakalvo hyvä, tällä hetkellä 9,3mm. Hmm, olikohan muuta. Antoi myös ymmärtää että jos ei clomit toimi, niin seuraava järkevä askel on keinohedelmöitys. Jos miehelle tosiaan on noin hyvät spermat niin inssi saattaa olla vähän "turha". Keinohedelmöitys kuulemma yksityisellä maksaa pari tonnia kerta.

Tervetuloa uusille, kirjottelen myöhemmin lisää :)
 
-nasu- Hienoa! Toivottavasti tärppäs :wave:

Babies samanlai ku mulla!! ilmankos oireet niin samanlaisia! Hyvä et löyty nyt. Toi lääke tuttu, mut en itse ole viel saanu sitä syystä että lapsettomuuspolilla hoidetaan vaan lapsettomuutta, siks eivät suostu hoitaa noita sokerijuttuja vaikka liittyväisiä lapsettomuuteen. Hyvä yks folli kuitenki ja hyvä limis, onnea siitä. Keskustellaan myöhemmin asiasta lisäääääää...

Pinkullekkin halusin kommentoida, mut anteeks ettei nyt ehdi : / kirjoittelen iltapäivällä sit lisää...

Mukavaa perjantaita kaikille :wave:
 
Hienoa h.o.p.e! Nyt sitte vaan peitot heilumaan viikonloppuna ;) Samat suunnitelmat täällä :D

Pinkku-84 Miks yksityiselläkin pitää odottaa toukokuuhun? Eikös ne siellä tee sen ihan minkä vaan gynen käynnin yhteydessä? :O Mie kyllä stressaan kanssa enemmän kun tarpeeksi.. Kierron alku on ihan älyttömän tylsää aikaa ja sitte kun on ovis ollu, tuntuu että aika liikkuu toooosi hitaasti. Ja voi sitä jännäilyä.. :)

Ja nyt lisää omanapailua. Eli, mun FSH on 7,6 ja LH 7,7. Lääkäri sanoi, että jos LH on korkeampi niin kyseessä voi olla pco, plus että mulla oli noita munarakkuloita aika paljon.Laskin vielä muutaman enemmän mitä aikasemmin sanoin :O Haen tänään noi lääkkeet, on aikas halvat :) Ja tosiaan, aiheuttaa kuulemma pahoinvointia ni kiva. Toivotaan että tässä kierrossa tärppää, niin ei tartte ens kierrossa oksentaa, olla mahakipuinen, ärtyisä ja muutenkin ihana :D Fiilis on tällä hetkellä jotenki sekava. Onnellinen kun löyty se mahdollinen syy ja hoitoki siihen. Niii, ja se lääkäri sanoi, että jos ei ole mitään vikaa, on clomit tavallaan turhat. Parantaahan se toki mahdollisuuksia muttamutta.. Mun käsityksen mukaan toi metforem parantaa sitä munasolun laatua? Oonko ihan väärässä? Oletin että mulla ois ollu enemmän niitä johtofolleja kun kerran normaalikierrossa PITÄIS olla aina se yks ainaki. Mutta jos mulla on pco niin sehän on ihan järkeenkäypää että clomit toi sen yhden johtofollin? Ymmärtääkö kukaan mitä yritän selittää? Kirjotan täällä vaan näppis sauhuten mitä mieleen tulee :D

Ihanaa nasu, toivotaan että tärppää :)
 
Tylsistyneenä testipäivää odotellessa kahlailin kaikkia pinoja taas läpi... :)

Aukiolotutkimus lienee paikallaan noiden kohdun ulkoisten jälkeen kattomaan että veieläkö sieltä pääsee joku läpi... Jos vaikka olisi vaihgoittunut niistä tai jostain muusta. Ja minulla ainakin oli tarkkaa että tehtäisiin joskus kp 10 tienoolla. En tiedä sitten miksi...

Ensimmäinen inssi on takana ja pp7 meneillään... Vapaapäivät on kamalia... silloin ei tee mitään muuta kun surffaa ja miettii ja surffaa.... hyi minua... pois koneelta...
 
pinkku-84 tervetuloa! miulla kans on munasarjakysta puhjennut pari kolme kertaa elämän aikana, oon luullu että kuolen. niin pahasti sattui että sydänki alotti rytmihäiriöt ja jätti lyöntejä väliin, ennenku sain kunnon kipupiikin, rintaa siis puristi kaiken vatsa-munis-ja suolistokivunkin lisäks. :( onneks nyt ei oo ollu puoleen vuoteen *koputtaa päätä*

tää viikko on ollu niin tiiviisti opiskelua ettei stressiä paljoo ole ollu, mut tänää fb-katsaus saikin itkun: ultrakuvan kera kaveri (jonka yk1 raskautumisesta kerroin aiemmin) hehkutti että "tällänen tilattiin". TILATTIIN??? mitä vittua!!?? meinasin kommentoida että "helvetisti onnea, meilläkin tilattiin jo 1,5 vuotta sitten mut toimitusaika taitaa olla vähän pidempi". en kommentoinu. en edes onnea. :/ ärsyttää miksei ihmiset jumalauta osaa olla nöyriä. saa hehkuttaa joo ja kertoa, mut kun se tuntuu jo tarpeeksi pahalta, niin minust tuo sanamuoto "TILATA" on jotenki niin äärimmäisen huono ja ärsyttävä. vittu!!

...anteeks :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Babies minusta sinä just järkeilit asiaa hienosti... ja järkevästi :D Ikävää, et tuollaista löytyi, mut samalla hyvä, et tuollaista löytyi... mä kirjotan näköjään ihan yhtä järkeviä :confused:
Mut nyt sitten kuitenkin ahkeraa peittojen pöllyttämistä vaan viikonloppuna, kun kerta se folli on siellä odottamassa.. oon ihan vakuuttunu et tää on "The Kierto".. ja ens kuussa saat sitten oksentaa, olla mahakipuinen, ärtyisä ja muutenkin ihana :D

Pinkku-84 83yrittäjä jo sanoikin mitä mäkin ajattelin. Ja joo, kyllä mä olen kans aikamoinen stressaaja... ihan viime aikoina tosin vähempi, kirves nimittäin on jo kaivon reunalla :ashamed:
Jospa tää olis teille kans just se oikea kierto, peukut on ainakin sille pystyssä d:)b

83yrittäjä mä olenki seurannut salaa sun kuulumisia toisen ketjun kautta ja jännännyt kauheesti ;) Voin vain kuvitella miten hitaasti aika matelee :O Plussapuhureita sinne päin ja kärsivällisyyttä piinaaviin päiviin, toivottavasti sä oot yksi seuraavista plussaajista :)

tunturihilla mä en ole käyny fbssä viikkoon, ei todellakaan jaksa tuollasia lukea :( Mekin tilattiin sellanen aika kauan sitten.... tais sekin tilaus kadota mappiin ö tai sitten sieltä on tulossa jotain niin spesiaalia, et toimitus kestää. Voimia :hug:

ON: tänä aamuna oli ihan järkyttävät vatsakrampit, tais sellanen puoltoista tuntia mennä enempi ja vähempi vessanlattialla.. mitähän hittoa lie ollu :confused: Clomittarien ketjussa kyllä joku sanoi, et oli ollu ennen menkkoja kauheita supistuksia... ehkä tää sit sitä oli. Tänään kai kp26 ja lämmöt n.36,9.. ei siis täti ihan pian tulossa, mut testi oli negaa :'( tosin tein sen keskellä päivää ja tunnin pidätyksellä, hetkellisestä päähän pistosta, mut eipä tässä ole ollu tärppiolokaan päiviin... taas teki keltarauhashormoni tepposet sen viikon ajaksi :( En jaksa enää tätä rumbaa..
 
83yrittäjä Jänniä päiviä sulla :) Peukut on pystyssä :)

tunturihilla perseeseen tollaset idiootit :mad: ihan oikeesti. "tilattiin". varmaan ollu heiän mielestä tosi hyvä juttu :headwall:

Nyppy Voi kun olis sanoja jolla sinua lohduttaa.. Iso rutistus :hug:

Vielä vähän nippelitietoa mitä lääkäriltä kuulin. Follit kasvaa kuulemma n. 1,5mm päivässä mutta clomit saattaa nopeuttaa kasvua...eli siis aikastaa ovista. Meinaan alottaa ne metut vasta ylihuomenna. Huomenna otan muutaman siiderin naapurissa, sano kuka mitä tahansa. Siellä sitten taas itketään kilpaa. Ja on muuten mun viiminen alkoholipisara muutamaan vuoteen.
Hirveen hermostunu olo jotenkin koko aika. Alotin tekemään ruokaa ja poltin yhden levyn suojuksen. Ihmettelin kun ei perkele levy kuumene ja pannu keikkuu kummasti, ni hitto siinä oli vielä se suojus. :headwall:
 
Voimia nyppy, tiedän tunteen niin hyvin mutta kyllä se siitä taas helpottaa!! :heart:
Kyllä meille kaikille on tulossa todella special lähtys kun joudutaan näin kauan odottamaan - mutta ihan varmasti jokainen meistä osaa todellakin sitten arvostaa kaikkia pieniä asioita enemmän, kuten varmasti ihanaa aamupahoinvointia, turvotusta, kramppeja ... :D

Tervetuloa pinkku84!

Noi fb päivitykset on kyllä super ärsyttäviä välillä. Mä olen jo kaksi kaveriani joutunut blokkaamaan niin ettei heidän kirjoitukset näy seinällä. Kokonaan ei kehtaa heivata kavereista pois, vaikka mieli tekis.. veit siis tunturihilla sanat suustani!! ; )

Hienoa Babies, sulla on sitten ollut oikein tuloksellinen lääkärillä käynti = )
Pitäiskö noita folleja sit olla kuin paljon? Ei mullakaan ollut kun yksi 12mm folli kp 12, jos nyt en taas jotain ymmärtänyt väärin.
 
Kiitos kaikille, olette ihania :heart:
Mä olen onnellinen teidän puolesta, joilla hoidot etenee ja toivottavasti tulee tulosta pian. Itse on nyt vaan niin väsynyt, ettei pysty edes itkeen, jotenkin sellanen lamaantunu tunnekylmyys tän asian suhteen nyt päällä. Hetki kerrallaan, vältellen sitä pahinta ajatusta; loppuelämää ilman lasta.

H.o.p.e eiku just oppikirjan mukaan sulla, älä huolestu :D

Mukavaa, rentouttavaa ja keväistä viikonloppua :heart:
 
h.o.p.e ei hätiä, tarkoitin sitä että olisin olettanut että clomit olis tuonu mulle lisää isoja folleja. Sullahan se folli muistaakseni tuli tässä kierrossa luomusti? :) Luomusti ei kaiketi normaalisti tule ku se yks iso :)
 
Oon ollut reissussa (oon edelleen), niin kirjoittelu on jäänyt. Tänään kp2. Nyt sit seuraavat LAt menee jo vuoden 2012 puolelle. Olin "suunnitellut" kakkosen vuodelle 2011 ja kolmosen 2013. Hyvä minä. Just niinhän sitä elämää suunitellaan. No anyway, mulla on lääkäri ens viikon keskiviikkona, soittelin lääkärin kaa pari viikkoa sitten ja se sanoi et ilmoita kun on kp 1. No, eilen sit ilmoitin ja se käski tulla siis kp 7. Se puhui puhelimessa clomeista, mutta mitä helvataa, nehän pitäs ottaa kp 3-5 tai jotain. En taaskaan tajua. Oon niin pettynyt, jos tähän(kään) kiertoon en niitä klomeja saa. Pelkkä ajatuskin pakkopaneskelusta ahdistaa jo nyt, ei huvita yhtään. Ei huvita tikuttaa ovista, koska en kuitenkaan tuu raskaaks. Vituttaa vaan enemmänkin.

Oon muutekin ollut tän viikon kipeänä, ihme pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta. Ja armotonta väsymystä. Meen maanantaina yleislääkärille, koska en tiiä mikä mulla on. Väsymys on siis sellasta, että meinaan väkisin nukahtaa iltapäivällä pöydän ääreen. Haen viikon sairaslomaa, tartteen lepoa ja breikkiä töistä. Räkä valuu, korvaan koskee ja ihan tukkoinen olo. Ja tosi runsaat menkat vielä päälle, avot! No, tästäpä tää taas.

Palailen kommentoimaan paremmalla ajalla, kunhan palaan kotiin.
 
Viola - joo ei aina mene niin kuin on suunniteltu. Mun varovaistenkin 'suunnitelmien' mukaan meillä pitäis olla jo pieni päivänsäde elämäämme ilostuttamassa : / Mutta kaikki aikanaan.

Babies joo oli luomusti tässä kierrossa. Muista kierroista ei niin varma. Jotenkin epäilen että mulla vaan toinen puoli toimii. Ei ole kyllä viel ehditty tehdä mtn testejä sen suhteen et ihan oma fiilis vaan. Koko viikon on juilinut kovasti juurikin tuolla vasemmalla puolella missä folli nyt on, mitä yleensä ei ole tapahtunut. Viime kierrossa ei ainakaan tapahtunut mitään kun otettiin verikokeet (s-prog 2,7). Oli myös puhetta clomeista mutta odotetaan nyt tämä kierto kun on luomuna folli ja laitetaan se huomenna pregnylillä liikkeelle, hui!
 
Mulle sanottiin et sitten kun menkat alkaa, pitää heti soittaa lääkäriin ja varata se TSSG, mutta ne ei tee sitä silloin kun on vuotoa. Eli mun tapauksessa kun nyt 11.4 alkaa menkat ja loppuu 18.4 oon Lontoossa lomailemassa. Eli sen takia mulla siirtyy toukokuulle tuo...mutta ajattelin maanantaina soittaa väestöliittoon uudestaan ja keskustella paremmin. Musta tuntuu et mulla meni joku ohi tossa hommassa.

Nyppy :hug:

tunturihilla: tiedän miltä susta tuntuu, kaverit ja sukulaiset poksahtelee. Ketuttaa kuulla että ekalla yrityksellä onnas.....:headwall:
 
Heippati! :wave: Onpas paljon tullut juttua eilen! :D

Nyppy, kun tietäisi ne lohduttavat sanat, mitkä auttaisivat... Mutta kun ei niitä ole. :hug: Täällä kuitenkin jokainen sisimmässään varmasti ymmärtää ja tuntee samoja tunteita, että ei niitä sanojakaan aina tarvita. Minnuu ainakin jo se helpottaa, että tiedän etten oo yksin näiden kaikkien vihan, katkeruuden ja huonommuuden tunteideni kanssa. Vaikka ei näitä tietenkään toivo kellekään, mutta kyllä se on hyvä tietää, ettei ole yksin. Ja että nämä kaikki tunteet ovat normaaleja, vaikka välillä tuntuu, että hulluks tulee. Mie kävin muutama viikko sitten juttelemassa meidän polin terapeutin kanssa, ja se oli tosi kannattava reissu. Hän sanoi, että täytyy olla itselleen armollinen ja antaa lupa kaikille niille tunteille, mitkä tulee, vaikka se tuntuukin ikävältä. Minnuu helpottaa ainakin tuo tieto, että saan luvan kanssa olla surullinen, vihainen ja väsynyt, katkerakin. Kun vaan yrittää olla jäämättä liian pitkäksi aikaa kerrallaan niihin tunteisiin. :heart:

H.o.p.e., Hurjasti onnenhippusia sinnepäin, toivottavasti viikonloppu tuottaa toivottua tulosta! Peitot heilumaan siis! :)

Pinkku, aikamoiset koettelemukset on teilläkin jo takana :hug:. Minun käsittääkseni tuo munanjohtimien ao-tutkimus on ihan rutiinitutkimus aina, kun lapsettomuutta lähdetään tutkimaan. Mulle se tehtiin kp 11, mikä on jo aika myöhään, mutta tehtiin kuitenkin, että päästiin jo samassa kierrossa ekaan inssiin. Mutta kannattaa tosiaan sinun soitella sinne ja keskustella ja kysellä tarkemmin. Siitä ne asiat selviää!

Babies, on se aina kuitenkin hyvä juttu, että jotain selviää. Osataan sitten suunnitella oikea hoito ja mahdollisuudet onnistumiseen tietty kasvaa! Mutta mie oon kanssa ihan kauhee stressaaja. Siis ihan joka pikku asiastakin aina stressaan kamalasti (varmaan siksikin on tuota verenpainetta ja lääkkeetkin siihen) ja tietäähän sen, että nyt tää maailman isoin asia sitten stressaa ja täpöllä. Mie vihaan sitä, kun joku älypää tulee sanomaan, että "kyllä se vauva tulee, kun lakkaat stressaamasta". HAH! Se miun stressaaminen tai stressaamattomuus ei vaikuta sitten millään lailla miehen simppalaatuun... Mut hei nyt hurrrrjasti siulle tsemppiä, että lääkitys ois nyt kohillaan ja tosiaan tää ois SE kierto =)!

nasu, ihanan positiivisella mielellä siellä! Hienoa, kun oikea lääkitys löytyi, nyt sitten toivotaan parasta! :)

83yrittäjä, jaksuja piiiitkiiiin piiiiinapäiviin! Peukut pystyssä sinne suuntaan =)!

tunturihilla, joo, tuo FB kyllä ottaa päähän tosi usein noiden vauva- ja raskauspäivitysten takia. Tälläkin viikolla yksi päivitys oli, että "vauva tulossa, taas!". Joo, se onkin jo 4. lapsi kyseiseen perheeseen. Ei noita jaksais, melkein joka päivä lyödään naamalle se karu totuus, että toisilla on just se, mitä itse eniten kaipaa niin että välillä ihan fyysisesti koskee. :hug:

Viola, jaksamista ja paranemista sinne!

ON: Mie tiiän ja tunnen, että tää välikierto tekee mulle vaan hyvää, mutta nyt on alkanut tuntuu siltä, että kun nyt menis nää loppupäivät vaan vauhdilla, että pääsis uuteen yritykseen. En oo käynyt niitä Femareita vielä apteekista. Kai ne ehtii sit kun täti tulee, kun kp 2 ne vasta pitääkin aloittaa. Jännittää kyllä vähän, että miten ne minuun sit vaikuttaa!

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
 
Viola30 höh, ne clomit tosiaan otetaan yleensä kp3-7.. mitähän se lääkäri sit meinaa. Jos se määrääkin sulle jotai muuta vastaavaa? Jos sulla ei olis menkat, sanoisin et olet raskaana.. noi sun oireet sopii siihenki. Mut nehän voi olla josta tulehduksesta, kilpirauhasarvoista, sokereista tms. se selviää sitten lääkärissä. Voimia ja jaksamista sinne kanssasisar :hug:

H.o.p.e joko piikitit? miten meni? Ivfssä keräys vuorokauden päästä irrotuspiikistä.. miten sun tapauksessa pitäis sen irtoamisen nyt tapahtua? Tsemppiä ja rohkeutta, jos vielä piikitys edessä päin. Peitot heilumaan urakalla tänään ja huomenna =)

Pinkku-84 kiitos tuesta. Mulle perusteltiin ao-tutkimukseen liittyen, et vuodon aikaan eivät halua ottaa riskiä, kun isompi tulehdusvaara ja haluavat tehdä ennen ovista, ettei vaan olis raskaana. Mulla tais olla kp10 tai 11, en muista kun jo aikaa, mut kierron alussa heti vuodon jälkeen kuitenki. Soita sinne ihmeessä jos mietityttää, nää on kuitenki sellasia juttuja, etteivät huomaa/muista aina kaikkea kertoa kun ovat niille arkipäivää.

Rowan79 kiitos lohduttavista sanoista :heart: olet oikeassa. Sitä on yrittänyt jo niin kauan, että pakko vetää henkeä välillä. Jotenkin sitä koko ajan ajattelee, että se ivf on se viimeinen oljenkorsi josta ainakin tärppää... jos se menee puihin jostain syystä, sitten saa viimeistään itsekkin apua ulkopuolelta hakea. Toistaiseksi silti mennään sillä ajatuksella, että viimeistään se toimii ja tuo meille pikku nyytin.
Tsemppiä sulle odotteluun ja uuden lääkkeen kokeiluun, kerro sitten täälläkin että miten menee niiden kans ja miten oireilee.

Vaikka itse otan nyt rennommin, mua silti kiinnostaa miten teillä menee ja toivon todellakin kaikkien plussaavan :heart:
 
Viola30 Oon ihan samaa mieltä ku Nyppy. Jos en tietäis paremmin niin luulisin et oot raskaana..

h.o.p.e Tsemppi:hug:! Hienosti se menee ja varmasti lähtee aluille pieni ihme :heart:

Pinkku-84 Mie just tajusin että toukokuu on ens kuu. Sen takia niin kovin ihmettelin että
menee toukokuulle kun luulin että siihen on vielä kaks kuukautta :D

Rowan79 Joo, toivotaan :) Metut ei kyllä tähän kiertoon apua vielä tuo, niissä kuulema
menee muutama kuukaus ennenku alkaa toimimaan.. Yhdyn taas vaihteeksi Nyppyyn, kiinnostaa kovin miten niiden kanssa käy ja oireilut sun muut :)

Täällä pitäis alkaa valmistautumaan isosiskon 31v synttäreille. Kerroin sillekin eilen tilanteen(ei siis tienny edes yrityksestä) mutta eipä sieltä tullu vastaukseksi ku "juu ja muutama "rohkaseva" sana. Ajattelin kertoa että ymmärtäis paremmin miks en jaksa nyt nähdä niin usein enkä otta hänen lapsia hoitoon..On se varmaan semmosen ihmisen, joka ei tiedä miltä tämmönen tuntuu, vaikea suhtautua.
 
Varmasti jotkut ihmiset menee sanattomaks ja lukkoon, kun kertoo yrityksestä ja lapsettomuudenkokemuksesta. Eivät tiedä miten tukea tai mitä sanoa, kun eivät tiedä mitä toinen käy läpi, mut sellaset ihmiset on kuitenkin niitä, jotka hahmottavat miten vaikeasta asiasta on kyse... eivätkä halua möläytellä mitä sattuun.
 
Nypyn kanssa samaa mieltä noista sanoista.

Mulla on kyllä niin ihania kavereita joilla on kylläkin lapsia 1-4 vuotiaita, mutta ne ymmärtää miltä musta tuntuu ja kun ne kyselee mun hoidosta, aidosti kiinnostuneena. Joillekkin on tosi helppo puhua. Mä meinaan olen sellainen et mun on pakko saada keskustella asioista, en ole sellainen joka pitää itsellään asioita.

Täytynee tosiaan soittaa sinne yksityiselle maanantaina ja mennä miehen kanssa käymään siellä.

Mut nyt meikä jatkaa rauhallista v.loppua ilman isäntää (mökillä) :D v.loppuja kaikille. :wave:
 

Yhteistyössä