Hoidot Kysillä

Moikka!

Taidanpa liittyä joukkoonne. Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta 11/2006 asti, eli nyt yli 3 vuotta. Olemme käyneet läpi 3 inseminaatiota eikä yksikään ole tuottanut tuloksia. Ei sillä, suhtaudun siihen hoitoon hieman skeptisesti. Nyt jatkossa olisi ivf, jota jännityksellä odotan. Edellinen inseminaatio tehtiin viime vuoden vappuaattona, jonka jälkeen olen pitänyt pitkän tauon. Ensin oli ajatus pitää kesä taukoa, mutta sitten se ottikin vähän lisäaikaa. Ihan hyvä näin, välillä on hyvä pitää paussia hormonien yms kanssa. Ja onhan sitä stressiäkin ollut hieman vähemmän, kun ei ole tarvinnut ovistestien kanssa pelata ja vahtia milloin pitää kiirehtiä hoitoihin jne. No joka tapauksessa, huomenna olisi tarkoitus ottaa puhelu kysille ja varata aikaa ivf-infoon. Siitä se sitten taas lähtee...Suuret haaveet ja odotukset omasta nyytistä!
Tsemppiä ja voimia kaikille raskaissa hoidoissa. Tuetaan toinen toisiamme :heart:
 
Tervetuloa tyhjäkehto :wave:

Inkku Onnea matkaan pakkasukon kanssa :xmas:

berits Riippuu ihan siun olosta, miten kauan seuraavat punktion jälkeen. Ekalla kerralla taisin lepäillä 2h ennenkun lähettiin ajamaan kotiin ja syksyllä vetäsin 4h päikkärit nukutuksen päälle :D Hoitaja tokasi, kun vihdoin heräsin, että "siehän alat näyttää ihan hyvältä". Juu, tässä kauneusunia vetelin... :whistle:
 
Inkulle peukutuksia, toivottavasti tarraa kyytiin! :)

Kiin eihän siellä tarvitse missään yleisön edessä lepäillä? et ei oo mikään näyttelykappale -tunnelma, kaikkien töllisteltävänä? :D mitäs sun miehes on sen aikaa tehnyt, kun itse olet vedellyt sikeitä? meillä kun toi mies pohti, et hän varmaan pitkästyy odottamaan.. :p

ps. kuinkas kauan sitä muuten tarvis pidättäytyä ennen kivesbiobsiaa? ei tullut kysyttyä viimeksi käydessä ja torstainahan se jo ois.. täytyy huomenna ehkä soittaa ja varmistaa vielä.
 
heips kaikille!
Rallukka: Lääkäri sanoi,että lähdetään tätä ensmmäistä koeputkihedelmöitystä tekeen pitkällä kaavalla...mä en kyllä tiiä miten pitkä ja lyhyt kaava eroaa toisistaan..mut saa kyllä lisätä tohon listaan. Eli alkion siirto on suunniteltu vkolle 9, jos kaikki onnistuu siihen asti. Lääkäri sano, että jos munasoluja saadaan riittävästi niin osa voidaan hedelmöittää icsi ja osa perinteisesti :snotty:

:wave: kiitoksia kaikille tervetulo toivotuksista. Mä luulen, että tää palsta tulee vielä aika tärkeäksi purkupaikaksi mulle. Me kun ei ole kovin monelle tästä ongelmasta kerrottu.
 
tervetuloa kaikille uusille mukaan. itselläni nyt menossa pp11. hätäpäissäni tekaisin kotitestin ja siihen piirtyi juuri ja juuri näkyvä viivan haamu kontrolliviivan lisäksi..heti perään toistin testin ja täysin saman vastaus, nyt kaipailisin muiden kommentteja...mitä kaikkee se voi olla? voiko olla varhainen keskenmeno niin kuin viimeksi...viimeksi ei vain tullut edes haamua....
ajatukset laukkaa nyt kyllä sellaista vauhtia etten tiedä mitä tehdä..
toivon niin kovin että hcg ei taas ole 25 veressä niin kuin viimeksi....onnea kaikille punktioon ja istutuksiin
 
Vauvakuumeilija

Tuossa vaiheessa se on varmaan aika normaalia ettei viiva piirry vielä vahvaksi, joten ei vielä varmaan kannata huolestua. Se on tosin kovin yksilöllistä.

Mutta hg tuplaantuu reilussa vuorokaudessa joten päivän päästä viivan pitäisi olla jo vahvempi jos raskaus etenee normaalisti.

Itse testasin pp 12 ja viiva oli samanvahvuinen kuin kontrolli ja sitten parin päivän päästä viiva oli taas haalistunut josta tiesin että kaikki ei oo hyvin.

Toivon täydellä :heart: että viivasi vahvistuu.
 
Siniviuhka Ei tarvitse missään esillä maata. Siellä on oma heräämö/lepohuone, jossa on sänkyjä ja verhot välissä. Hyvä siellä on pötkötellä.
En tiiä mitä mies on touhunnu sillä aikaa kun nukuin, joka kerta se siinä oli uskollisesti vierellä kun havahduin :heart: Tupakalla varmaan kävi välillä ja kahviossa.

vauvakuumeilija Miekin pitelen peukkuja, että viiva vahvistuisi :heart: Yritä olla ressaamatta :hug:

(.) Menkat ei vielä alkanu, vaikka ennakoivia merkkejä on. Alkavat tietysti yöllä niinkun niillä joskus on tapana.
 
Soittelin tänään polille. Ivf-info helmikuun lopussa ja alustava hoito kesäkuun lopussa. Pitkälle menee hoitojen aloitus..Mitenkä tässä puoli vuotta jaksaa odotella, että jotain tapahtuu... :'( ?? Itseäni kiinnostais tietää jo tässä vaiheessa, mitä tuleman pitää..Josko joku haluais selventää hieman minua? Jotain pistosjuttuja ennen kesäkuuta ja sitten kesäkuun lopulla alkioiden keruuta yms. Miten paljon se kaikki "valmistelu" työllistää, vai työllistääkö? Ja minkälaista se alkioiden keräys on, sattuuko? Paljon uutta tulossa ja mielessä myllertää miljoonia kysymyksiä.. :)
 
Tervetuloa mukaan Tyhjäkehto ja Hertta. Ja kaikki muutkin jos en nyt huomaa kaikkia. Olen yrittänyt vähän pitää taukoa ja tyhjentää päätä hoitojen välillä. (ihan kun muka onnistuisi... :kieh: ) Inkulle kovasti peukutuksia, että plussa tärähtäisi. Ja toivottavasti Vauvakuumeilijalla on kaikki hyvin ja pieni pysyy matkassa!

Minä aloittelen sitten tänään puregonin pistämisen ja toivottavasti päästään viikolla 6 punktioon ja siirtoon. Lääkäri tosin oli vähän huolissaan siitä, että munasarjat oli taas niin voimakkaassa lepotilassa. Murr. Taitaa olla jo vaihdevuodet pukkaamassa kolmekymppisenä päälle... Blaah. No toivottavasti ei kuitenkaan.
 
tyhjäkehto Odottamiseen tottuu :hug: Kolmatta kertaa tässä odotellaan ja aina menny vähintään se ½v. että ollaan päästy jatkamaan :) Ekalla kerralla ootettiin ½v., että päästiin edes suunnittelukäynnille ja siitä toinen ½v, että päästiin hoitoihin. Tätä tää vaan on :/
Miulla meni IVF lyhyellä kaavalla silleen, että pistin ensin Puregonia ja sitten rinnalla jarruksi Orgalutrania (pari viikkoa meni näin), ennen keräystä pistin Pregnylin. Noihin pistoksiin joutuu sitoutumaan ihan kellon kanssa, koska ajat on niin tarkkoja, että homma menee niinkun pitää. Jos on esim. vuorotyö niin ei auta muu kuin ottaa pistosvälineet mukaan töihin.
Punktio sattu minnuu niin paljon ekalla kerralla, että tokalla kerralla miut nukutettiin keräyksen ajaksi ja haluan, että nyt kolmannella kerrallakin nukutetaan. Toisia se vaan nipistää, joten etukäteen ei tarvii pelätä, vaikka miulla on ollu kurja kokemus :)

vauvakuumeilija Toivotaan, että on vaan jotain viatonta tiputtelua :hug: En millään toivos, että siulla menis taas kesken :'(

raitatiikeri Isot peukutukset hoitokiertoon b :) d

(.) Tuhruvuotoa, ei kunnon menkkoja :kieh: Onkohan miulla taas clomit syöneet limiksen.... Tähän kiertoon en kyllä enää ota, kun ei ne mitään toinna kuitenkaan! |O
 
Olemme alustavasti tulleet siihen tulokseen, että emme mene ICSI-hoitoon viikolla 15.
Minulla on nyt pidempi pätkä töitä tiedossa, haluamme saada erämaksuja ja muita velkoja hieman lyhennettyä.

Hääsunnittelut kovasti etenevät ja häitä siis juhlitaan heinäkuussa.
Haluan keskittyä tähän hetkeen ja haluan ensisijaisesti pitää psyykkeeni kasassa ihan töiden ja etenkin oman itseni kannalta.

Soitan huomenna kysiin ja kysy onko hoitoa mahdollista siirtää esimerkiksi syksylle.
Saisin rauhassa vielä pudotella painoa ja ehkä kierrotkin sieltä tasautuisivat itsestään..

Tällainen ratkaisu - alustava - syntynyt täällä.
Katsotaan mitä KYS tuumaa..
 
Hei!

Tervetuloa muskotti takaisin :) ja tervetuloa uudet :flower: !:)

Inkku toivotaan, et Pingu olisi takertuvaa sorttia b:)d

berits oho! sähän aloit urakalla "munimaan", toivotaan, et punktio onnistuu hyvin:)

Siniviuhka tsemppiä miehelles huomiseen punktioon, toivottavasti sieltä tulee hyvä saalis =)

vauvakuumeilija voih, toivottavasti vuoto lakkaa ja viiva vahvistuu :hug:

raitatiikerille, peppikselle ja kaikille muillekkin tsemppiä ja onnea hoitoihin b:)d

Arcatha :hug: kannattaa tehdä niinkuin parhaaksi näette

on: Tänään pp1 eli eilen oli eka inssi..kummaltaki puolen irtos munasolut, pesun jälkeen siittiöitä jäi 3 milj. ja ne oli kaikki b-liikkuvia..pitäs olla viissii ainaki 5 milj. jotta inssi kannattas.. oon kuitenki niin tyytyväinen, että toimenpide ei sattunu yhtään vaikka tuuba-uä oli todella kivulias..nyt vaan sit piinaillaan..*huokaus*
 
Arcatha :hug: Ratkaisevan päätöksen olette tehneet, mutta ihan hyvä päätös, jos itestä siltä tuntuu, etteivät paukut nyt riitä.

Halleberry Onnea matkaan :heart: Toivottavasti testiin piirtyy viiva parin viikon päästä =)
 
]Arcatha varmaan hyvä päätös jos ei voi keskittyä täysillä hoitoon. tämä todella vaatii aika paljon ja itse kokemuksesta tiedän, että hääjärjestelyt vievät myös energiaa

kiitos kaikille kannustuksesta
enää huominen niin pääseen verkokeeseen...
HaLLeBeRRy perässä tulet...toivottavasti molemmille tulee plussatuulia
 
vauvakuumeilija Toivon oikein, oikein, oikein kovasti, että pikkanen olisi vielä matkassa :hug: Onko vuoto helpottanu/loppunu?

Kiitos Halleberry :)

(.) Edelleen tuhruttelen.... Jos vaikka ens yönä alkas kunnon vuoto.
 
Nyt menee vähän asian viereen, oletteko ottaneet tai aiotteko ottaa sikainfluenssa rokotteen? Onko kukaan kysynyt mitä Kysillä ollaan asiasta mieltä. Unohdin kysyä eilen kun kävin, asia on sikäli vain ajankohtainen, että meillä päin rokotukset pyörivät nämä lähiviikot.
 
Nyt menee vähän asian viereen, oletteko ottaneet tai aiotteko ottaa sikainfluenssa rokotteen? Onko kukaan kysynyt mitä Kysillä ollaan asiasta mieltä? Unohdin kysyä eilen kun kävin, asia on sikäli vain ajankohtainen, että meillä päin rokotukset pyörivät nämä lähiviikot.
 
Hei Vauvakuumeilija, meille tuli tuulimuna ekasta IVF:stä. Sydänääniä ei näkynyt viikolla 6, eikä vielä viikolla 9. Sitten olikin jo aika varattu lääkkeelliseen tyhjennykseen, mutta keskenmeno alkoi itekseen ja lääkkeillä vielä varmistettiin. Aika kova paikka oli.

Sen jälkeen en olekaan tullut raskaaksi Passeista, enkä toisen IVF:n tuoresiirrosta. Nyt taas Passia odotellaan ja lääkitys on jo käynnissä. Maanantaina ultra ja siirto, jos onnistaa, ensi viikon lopulla tai seuraavan viikon alussa.

 
noniin!
nyt ois sitten taas yks käynti takanapäin.. ei ole nyt aikaa hirveästi jäädä kirjoittamaan tästä, mutta biobsia siis tehtiin ja tuloksena oli, että siittiöitä on vähän, edelleen. kuitenkin sen verran, että voidaan se ICSI tehdä. kai ne sit hyvälaatuisia oli, kuin kysyin K.R:ltä että mihin laatuluokkaan kuuluvia simppoja sieltä löytyi, niin sanoi vaan, että "sellaisia sieltä tuli, millä voi ihan hyvin hoidot aloittaa!". vähän jäi ärsyttämään, kun ei sanottu sen enempää..vaikka eipä sillä ole merkitystä, pääasia on, että ovat käyttökelpoisia..
ei kuulemma ole niin kamalan paha toimenpide, vaikka mies etukäteen jännittikin niin hirveästi. komeat mustelmat kyllä aiheutti kasseihin :D :D

katsottiin myös hoitajan kanssa pisto-asiat läpi ja sanonpa vaan, että oon ihan kauhusta kankeana. eihän se neula iso ole, millä pistetään, mutta näin piikkikammoisena sekin onnettoman kokoinen neula tuntuu ajatuksena ihan kamalalle :D hoitsu sit lohduttikin, et mies voi pistää, jos ei itse kykene :) saas nähdä miten käy, kun asia on ajankohtainen..
 
raitatiikeri Meiän perheessä possurokote on jo miulla ja pojalla, mies käy hakemassa myös. Mitään haittavaikutuksia ei ole ilmenny, käsi oli miulla kipeä pari päivää.

siniviuhka Kiva, että pääsette etenemään :) Minnuukin jännitti aluksi se pistäminen, mutta ei se niin pahalta tunnu :hug: Puregon pistetään niin pienellä neulalla, ettei se pistäminen tunnu muuten kun vähän paineena ja lääkeaine kirvelee jälkeenpäin. Hyvin se menee, oot vaan reipas tyttö :D
 
ARCATHA, olen todellakin sitä mieltä, että tauko hoidoissa ei tee pahaa kenellekkään. Hääjärjestelyissä on oma stressinsä (ainakin itselläni oli) ja toisaalta onhan se ihana nauttia kuplivista hääjuomista, jos ei juuri silloin satu olemaan raskaana. Entäs häämatka, oletteko ajatelleet lähteä? Sielläkin on mukava rentoutua esim. viinilasillisella ja silloinhan se saattaa napatakin kiinni paremmin, kun ei ole niin suuria paineita. :D
 

Yhteistyössä