Hoidot Kysillä

Heipodei kaikki pitkästä aikaa. MEillä inssit meni penkin alle joten siirryttiin seuraavaan vaiheeseen. Nyt eilen aloitin sumuttelun ja 10.1. alkas piikittely. vko 8 keräys. Nopeella tahilla saatiin hoito alkamaan. Nyt sitten katsellaan miten tämä juttu edistyy.

Toivon teille kaikille oikein paljon plussatuulia ja jarrusukkia! :) <3 :wave:
 
KYSIN HOIDOKIT 20.1.2010

Raitatiikeri ...............

Rallukka .................. PAS 01/10 .......... (endometrioosi)

dream09 ................. PAS 2010 ..........

vauvakuumeilija .......pp 5

Vesiheinä ................. PAS 01-02/2010 ..........

Inkku83 ................... 1. IVF hoidon 1 pas Tammikuussa ..........

Peppilottasikuriina ... inseminaatio ..........

Arcatha .................... seuraava infokäynti 01/2010 ..........

Möhköfanttis ............ tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa ..........

Kummi ......................

Kiin ........................... Clomit 12/09 -> ICSI vko14/10.......... (munanjohtimien aukiolo epävarma+ovuloimattomuus)

Zirppana ...................

Trinita ......................

Muskotti84 ...............

HaLLeBeRRy ............. clomit+ovitrelle, 1.OI+IUI 1/10 (ovulaatiossa ja simpoissa pientä häikkää )

Siniviuhka ................. IVF-info 2010? ..........

Ibu ............................ hoidot alkamassa ..........

Aidan ........................ 1 ICSI 1.pas tammikuussa ..........

BeritS............................. 2. OI tammikuussa, IVF huhtikussa, PCO




:heart: Plussanneet :heart:

pohtijatar
Katmis
retuli82
Hopottitar

päivitelläänkö tätä taas..kopioin tuolta tosi kaukaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siniviuhka:
mua muuten jäi vähän mietityttämään nyt tuo icsi homma. jos ensiksi mun oma hormonitoiminta ajetaan alas ja luodaan ovulaatio "keinotekoisesti", niin mites se punktio menee? entäpä, jos se oletettu punktio/ovulaatio ajankohta sattuukin viikonlopulle, meneekö silloin koko homma pieleen?

Ihan pikaisesti; Siniviuhka; Synarelalla saadaan temppuiltua punktiot ja muut silleen, ettei satu viikonlopulle tai muuta... =)

(.) Just lähdössä KYSille, tutkitaan sitä kohdun limistä... Palailen myöhemmin!

-rallis
 
KYSIN HOIDOKIT 20.1.2010

Raitatiikeri ...............

Rallukka .................. PAS 01/10 .......... (endometrioosi)

dream09 ................. PAS 2010 ..........

vauvakuumeilija .......pp 5

Vesiheinä ................. PAS 01-02/2010 ..........

Inkku83 ................... 1. IVF hoidon 1 pas Tammikuussa ..........

Peppilottasikuriina .........1.ICSI vko 8 ..........

Arcatha .................... seuraava infokäynti 01/2010 ..........

Möhköfanttis ............ tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa ..........

Kummi ......................

Kiin ........................... Clomit 12/09 -> ICSI vko14/10.......... (munanjohtimien aukiolo epävarma+ovuloimattomuus)

Zirppana ...................

Trinita ......................

Muskotti84 ...............

HaLLeBeRRy ............. 1.OI(clomifen+pregnyl)+IUI 1/10 (ovulaatiossa ja simpoissa pientä häikkää )

Siniviuhka ................. 1.ICSI vko.13-14..........

Ibu ............................ clomifen ..........

Aidan ........................ 1 ICSI 1.pas tammikuussa ..........

BeritS............................. 2. OI tammikuussa, IVF huhtikussa, PCO




:heart: Plussanneet :heart:

pohtijatar
Katmis
retuli82
Hopottitar


 
KYSIN HOIDOKIT 20.1.2010

Raitatiikeri ...............

Rallukka .................. PAS 01/10 .......... (endometrioosi)

dream09 ................. PAS 2010 ..........

vauvakuumeilija .......pp 5

Vesiheinä ................. PAS 01-02/2010 ..........

Inkku83 ................... 1. IVF hoidon 1 pas Tammikuussa ..........

Peppilottasikuriina .........1.ICSI vko 8 ..........

Arcatha .................... seuraava infokäynti 01/2010 ..........

Möhköfanttis ............ tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa ..........

Kummi ......................

Kiin ........................... Clomit/ICSI vko14/10.......... (munanjohtimien aukiolo epävarma+ovuloimattomuus)

Zirppana ...................

Trinita ......................

Muskotti84 ...............

HaLLeBeRRy ............. 1.OI(clomifen+pregnyl)+IUI 1/10 (ovulaatiossa ja simpoissa pientä häikkää )

Siniviuhka ................. 1.ICSI vko.13-14..........

Ibu ............................ clomifen ..........

Aidan ........................ 1 ICSI 1.pas tammikuussa ..........

BeritS............................. 2. OI tammikuussa, IVF huhtikussa, PCO




:heart: Plussanneet :heart:

pohtijatar
Katmis
retuli82
Hopottitar




 
KYSIN HOIDOKIT 20.1.2010

Raitatiikeri ...............

Rallukka .................. PAS 01/10 .......... (endometrioosi)

dream09 ................. PAS 2010 ..........

vauvakuumeilija .......pp 5

Vesiheinä ................. PAS 01-02/2010 ..........

Inkku83 ................... 1. IVF hoidon 1 pas Tammikuussa ..........

Peppilottasikuriina .........1.ICSI vko 8 ..........

Arcatha ....................1.ICSI vko 15 ? ..........(The selittämättömät)

Möhköfanttis ............ tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa ..........

Kummi ......................

Kiin ........................... Clomit/ICSI vko14/10.......... (munanjohtimien aukiolo epävarma+ovuloimattomuus)

Zirppana ...................

Trinita ......................

Muskotti84 ...............

HaLLeBeRRy ............. 1.OI(clomifen+pregnyl)+IUI 1/10 (ovulaatiossa ja simpoissa pientä häikkää )

Siniviuhka ................. 1.ICSI vko.13-14..........

Ibu ............................ clomifen ..........

Aidan ........................ 1 ICSI 1.pas tammikuussa ..........

BeritS............................. 2. OI tammikuussa, IVF huhtikussa, PCO




:heart: Plussanneet :heart:

pohtijatar
Katmis
retuli82
Hopottitar



 
Juu siis niin..
Meillä siis eilen oli käynti kysillä ja ihan sekasin olen, en muuta osaa sanoa.
Hirveätä vauhtia lääkäri sen kansion meille näytti läpi jonka jälkeen minut ultrasi ja puolituntia koetti etsiä toista munasarjaa joka kuitenkin sitten löytyi.

Nyt siis muutaman päivän kuluttua aloitan Primolutin, että saadaan vuoto alkamaan.
Sitten jos oikein ymmärsin, niin tulee minun soittaa vuodon alettua KYSille. Mutta miksi, se jäi epäselväksi.. Jos oikein ymmärsin viikolla 15 olisi sitten ICSI.

Reseptit lääkkeisiin saadaan postissa joskus, kuten myös lähetteet verikokeisiin.
Hyvä mieli jäi siitä kun hoitaja näytti toimenpidehuoneen ja sitten sen lepohuoneen jossa toimenpiteen jälkeen lepäilen..

Mutta on sekavat oltavat on.. :|
 
Saako kysillä tarvittaessa pidemmän sairasloman kuin 3 pv ns. keräysviikolle (ja toivottavasti hedelmöittyneen kaverin "siirto")? En millää haluaisin ajatella että töihin pitäisi mennä heti torstaina kun siellä ei kukaan tiedä ja työt ovat TODELLA stressaavia ja henkisesti rasittavia (tällä hetkellä töissä on vielä aivan älytön kiire). Saisi sekä fyysisesti että henkisesti "levätä kyseisen viikon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanja80:
Saako kysillä tarvittaessa pidemmän sairasloman kuin 3 pv ns. keräysviikolle (ja toivottavasti hedelmöittyneen kaverin "siirto")? En millää haluaisin ajatella että töihin pitäisi mennä heti torstaina kun siellä ei kukaan tiedä ja työt ovat TODELLA stressaavia ja henkisesti rasittavia (tällä hetkellä töissä on vielä aivan älytön kiire). Saisi sekä fyysisesti että henkisesti "levätä kyseisen viikon.
en osaa tuohon kysymykseen kyllä vastata, mutta itse just mietin, et saiskohan silloin välipäivänä kuitenkin käydä töissä :eek: just sattuis sille viikolle tuo icsi, kun mulla ois kerrankin töitä! et en kehtais niin montaa päivää olla töistä poissa..

Arcatha hienoa, että tekin saitte tuon icsin noin äkkiä! :)
mulle ainakin sanoivat, että helmikuun menkat pitää ilmoittaa kysille..
 
minulle määrättiin sairaslomaa viikko keräyksen jälkeen. se riippuu hieman munasarjojen tilanteesa. jos soluja on paljon on riski hyperille joten sairasloma on ihna aiheellinen. itse en ainakaan välipäivänä olisi mennyt töihin, sillä sanoivat että vaarana voi olla munasarjojen poksahtaminen jos liikaa heiluu....auttoiko tämä teitä????luulen, et jos pyytää niin saa pidemmän sairasloman....
 
Noh nii.

Kysillä käyty. Kohdussa ei ollut mitään ylimääräistä, mikä siis hyvä asia :) PAS siirtyi kuitenkin ensi kiertoon, koska kohtua huuhdeltiin keittosuolalla ja se saattaa vaikuttaa kohdun limakalvoon tässä kierrossa - niinpä suotta ottaa mitään riskejä ja siirtää alkioita epäotolliseen maastoon! Vasemmassa munasarjassa oli pieni endometriooma, mikä ei tietysti ollut kovin kiva uutinen. Osasin sitä kyllä epäilläkin, kun vuodon aikana sattui niin kovasti juuri vasemmalle puolelle. Oikealla oli munarakkula kypsymässä, n. 12 mm. kaiken kaikkiaan mukava käynti oli tänään, KR on jotenkin niin rauhallinen ja sympaattisen empaattinen, että siellä itsekin rentoutuu ihan eri tavalla. Tietty saattoi asiaan vaikuttaa sekin, että oli ilmeisen kiireetöntä juuri silloin.

Ikävää, että monella asiat ovat menneet epäonnisesti ja sekaannuksiakin on riittänyt - onneksi kuitenkin asiat ovat myös lutviutuneet edes jollain tapaa :hug:

-rallis
 
KYSIN HOIDOKIT 20.1.2010

Raitatiikeri ...............

Rallukka .................. PAS 02/10 .......... (endometrioosi)

dream09 ................. PAS 2010 ..........

vauvakuumeilija ....... pp 5

Vesiheinä ................. PAS 01-02/2010 ..........

Inkku83 ................... 1. IVF hoidon 1 pas Tammikuussa ..........

Peppilottasikuriina ......... 1.ICSI vko 8 ..........

Arcatha .................... 1.ICSI vko 15 ? ..........(The selittämättömät)

Möhköfanttis ............ tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa ..........

Kummi ......................

Kiin ........................... Clomit/ICSI vko14/10.......... (munanjohtimien aukiolo epävarma+ovuloimattomuus)

Zirppana ...................

Trinita ......................

Muskotti84 ...............

HaLLeBeRRy ............. 1.OI(clomifen+pregnyl)+IUI 1/10 (ovulaatiossa ja simpoissa pientä häikkää )

Siniviuhka ................. 1.ICSI vko.13-14..........

Ibu ............................ clomifen ..........

Aidan ........................ 1 ICSI 1.pas tammikuussa ..........

BeritS............................. 2. OI tammikuussa, IVF huhtikussa, PCO




:heart: Plussanneet :heart:

pohtijatar
Katmis
retuli82
Hopottitar




 
Alkuperäinen kirjoittaja Siniviuhka:
Arcatha hienoa, että tekin saitte tuon icsin noin äkkiä! :)
mulle ainakin sanoivat, että helmikuun menkat pitää ilmoittaa kysille..
Juu siis sitä samaa he minulle sanoivat..
Mutta minullehan ajoittuu menkat helmikuulle kun aloitan ne Primolutit loppu viikolla vai ensi viikon alussa.. ei muista..

Seuraavat menkat osuvat sitten vasta maaliskuulle.. Vissiin 7.päivä.
Paitsi jos en nyt tämän Primolut-kuurin jälkeen enää aloitakaan Primoluttia niin sitten menee kierto ihan sekaisin ja millonkas ne sitten meinaa tehdä kysissä mitään

:ashamed:

En ymmärrä mistään mitään..
 
Hei pitkästä aikaa. en ole palstaillut pitkään aikaan kun oli nuo hoidot tauolla. Eli toisen IVF:ään mennään lyhyemmällä kaavalla punktiota on suunniteltu viikolle 14.
En ole viitsinyt täälläkään käydä kun otin aika rankasti sen meidän pasin epäonnistumisen, mutta nyt positiivisin mielin uuteen hoitoon.

Minä olen vähän ulkona muiden jutuista vielä, mutta yritän päästä kärryille. =) :flower:
 
muskotti Tervetuloa takaisin :hug: =)

Arcatha Se viikon 15 aika teillä on alustava aika, mutta lopullinen tulee sit siun menkkojen mukaan. Kyllä ne teille ajan järjestää, vaikka siulla menkat heittäs häränpyllyä :) Alotat lääkkeet niinkun on sovittu ja soitat sit hoitajalle, kun menkat alkaa.

vauvakuumeilija Mie kans jännäilen et miten KYS:ssä käynnit osuu mahdollisten töitten suhteen yhteen. Olin tänään työhaastattelussa ja jos saan töitä niin on vähän noloa heti ekaks pyytää vapaata ja sit jäädä saikulle :/ Kun miulla on vielä opiskelut siihen päälle, johon tarviin 2pv vapaata joka kuukaus.

Ja peppikselle myös heipat :wave:
 
Minäkin voisin ilmottautua ketjuun mukaan. Meillä miehen kanssa on takana reilun 3vuoden lapsettomuus ja tämän viikon tiistaina käytiin ekan kerran kyssillä. Ja kaikki lähtikin sitten tosi nopeesti liikkeelle. Meistä ei ole syytä lapsettomuuteen löytynyt ja koska ollaan jo pitään yritetty aletaan heti yrittään koeputkihedelmöitystä. Mulla sattu just oleen kierron alku vaihe, niin päästään yrittään heti tästä kierrosta. Jos kaikki menee niin kuin pitää, meillä on alkion siirto vkolla 9. Tällähetkellä on tosi sekavat tunteet, mutta mukavaa kun viimein alkaa tapahtua jotain. B)
 
Tervetuloa kirjoittelemaan ja jakamaan tuntoja ja kokemuksia, hertta1981! :) Toivottavasti pääset pian tuonne odottajien puolelle :heart: Tehdäänkö sulle hoito pitkällä vai lyhyellä kaavalla? Saanko lisätä sut tohon meidän listaan vai haluatko tehdä sen itse?

(.) Ei uutta auringon alla, ensi kiertoa odotellessa.

-rallis
 
Hertta :wave: Tervetuloa mukaan

Tänään oli pakastealkion siirto. Aamulla soittelin kyssille ja selvisi että toinen alkioista oli selvinnyt. JES :heart:

Nyt siis pp0 ja vihdoin taas toivetta ilmassa.

Alkio oli tosin 2 luokan mutta kuitenkin siirtokelpoinen.

Inkku+ Pingu
 
Heipsan kaikille pitkästä aikaa

Meidän oi muuttuikin sitten ivf:ksi. Ultrassa löytyi 19 follia, isoin 12 mm. Nyt sit kasvatellaan ja ens viikolla mahdollisesti keräys. Kertokaa pliis kokemuksia punktioista. Kauanko sinä päivänä joutuu olemaan kysillä?

BeritS
 

Yhteistyössä