Hoidot Kysillä

Kiitos kaikille tsempittelijöille, ootte ihania :)

vauvakuumeilija: Mä myös kävin tänään ultrassa, en Kysillä, mut ollaan kuitenki siellä hoidoissa. Oottelen soittoa lääkäriltä et millon mahollinen pas sit ois...Hirmusti tsemppiä teille ja peukkuja :heart:

Laitan tähän Kysin uudet soittoajat, jos joltain ne vielä uupuu. Sain ne tänään lääkäristä:
ma 7.15-7.45
ti-to 13-15
pe 13-14

Oli kätevää, ku tänään heti ultran jälkeen sai soitettua lääkäriin ja heti vielä vastasivat =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arcatha:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Mie olen niin täynnä tätä lapsentekoa ja sen väkinäisyyttä, että minnuu oikein oksettaa koko seksi. Varsinkin tänään oli ihan kauheeta, kun miehellä vaan kesti ja kesti ja kesti :kieh:
Tuo olis voinut olla suoraan minun suustani
:eek:
Kiva, kun joku muukin tuntee samalla tavalla. Minnuu jotenki hävettää, kun seksi ei maistu :ashamed: Tai tunnen itteni ihan epänormaaliksi, kun voin olla kuukausikaupalla ilman seksiä. Lapsettomuus on kyllä oivallinen seksintappaja :kieh:

Aidan Kiitos uusista soittoajoista =) En ollu tietonen, että ajat on muuttunu.

vauvakuumeilijalle onnea PASiin :hug: :wave:
 
Huomentapäivää!

Kiitos Aidan, ku laitoit ne uudet soitto-ajat, niinku ne oikeasti on..mä muistin vähän väärin :LOL:

vauvakuumeilija toivottavasti pas onnistuu hyvin! b:)d

raitatiikeri toivottavasti kaksi viikkoa menisi sulla nopeasti:)

Siniviuhka hienoa, et teilläkin vihdoin lähti pyörät pyörimään! Eihän siit oo varmaan ööö, ku vuos, ku miehes toimitti ekan näytteen..tooooosi nopeeta toimintaa.. :headwall:
:hug: kateus ja katkeruus ajatuksista..mulla samoja aatoksia.. äiti soittaa yhtenään ja selittää, ku mun tuttu tai sukulainen on tullu raskaaks..EI KIINNOSTA! :kieh:

Kiin ja Arcatha ompa harmillista, et makuukammarin puolella on noin nihkeetä.. :hug: toivottavasti vielä joku päivä koette suurta nautintoa samasta asiasta

on: mulla alko tänään yk 28 ja iltapäivällä soitto kysiin inssiä varten..eipä edes paljoo harmita noi menkat, ku vihdoin alkaa tapahtua! Hienoa oli, että clomit pidensivät kiertoani niin, että ovis oli kp 14 ja luteaalivaihe oli jopa 13päivää! Alkaa jo kuulostamaan normaali-ihmisen kierrolta :p

 
Täällä menossa kp 3.
Primolut siis teki tehtävänsä.

Kävin ensimmäistä kertaa vuosiin psykiatrin vastaanotolla, kun tilanne on alkanut itseäni huolestuttaa. Minulla todettiin vuonna 2005 kaksisuuntainen mielialahäiriö, josta kuitenkin luovuttiin vuonna 2007, oletuksena, että oli vain niin vaikea nuoruus.
Nyt kuitenkin lääkäri oli sitä mieltä, että edelleen on kyse kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä joka on nostanut päätään uudestaan.

Lääkäri ei nyt aloittanut mitään lääkitystä kun kerroin, että olemme menossa IVF-infoon ensi viikolla. Lääkäri haluaa, että käymme infon ja teemme päätöksen sitten yhdessä mieheni kanssa. Päätöksen aloitanko lääkkeet ja lopetamme hoidot vai aloitammeko hoidot ja en aloita lääkitystä. Lääkäri ei sanonut kumpi on parempi, mutta terapeuttini kysyi lääkäriltä, onko estettä mennä IVF-hoitoihin. Lääkäri sanoi, ettei Kaksisuuntainen mielialahäiriö ole este lapsen saannille vaan hän todella toivoo, että joku päivä onnistumme. Minun tulee vain itse miettiä sopiva ajankohta kaikelle. Laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.

Lääkäri tekee B-lausunnon, jotta voisin hakea Kelan psykoterapiaa, jos sen myötä ei tarvitsisi lääkitystä aloittaakaan. Jos tulen raskaaksi ja tilanne vaatii, voidaan lääkitys aloittaa kun raskauden ensimmäinen kolmannes on ohi.

Kaiken näköistä siis täälä.. :'(
 
Arcatha :hug: en tiedä lohduttaako nyt yhtään, mutta kerron silti..
eräällä kaverillani on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja hänellä on kaksi lasta..hän on mitä parhain äiti, eikä sairaus ole vaikuttanut heidän perhe-elämään. tiedän paljonkin yksityiskohtia heidän perheen sisäisistä asioista ja tietäisin, jos olisi jotakin ongelmia..
joten pidän kyllä oikein isosti peukkuja pystyssä teidänkin vauvahaaveille, enkä ainakaan tyrmää ajatusta
:)

Halle jep, niinhän siitä taisi vuosi tulla täyteen, kun mies ekan näytteen vei.. :p lupaava alku, suorastaan :snotty: ps. onpa muuten hyvä, että sinä muistat päivitellä omia YK lukemiasi, niin tiedän itsekin missä mennään. oon kerennyt unohtaa koko luvun, kun en ole halunnut asiaa pahemmin ajatella. tiedän, että itsellä on yksi YK vähemmän, kun kerran menit ohi minun pitkällä kierrolla :D
 
Arcatha Jos siusta tuntuu, että pärjäät ilman lääkkeitä sinne raskauden toiselle kolmannekselle niin sit vaan vauvantekoon :)
Mie sain diagnoosin viime kesänä 9v. masennuksen, paniikkihäiriön, ahdistuneisuuden ja unettomuuden jälkeen, jolloin todettiin että miulla on epävakaa persoonallisuus. Se on onneksi tila, joka paranee iän myötä kokonaan :) Lääkitys miulla on ollut yhteen menoon nyt 6v. ja voin hyvin. Paniikkihäiriökohtauksia tulee pari viikossa ja ahdistuneisuutta enää todella harvoin. Lääkkeitä söin koko raskausajan, kun odotin poikaa, eikä pojassa ole todettu mitään vaurioita. Suunnitelmissa oli lopettaa lääkitys synnytyksen ajaksi, mutta en ehtinyt edes aloittaa lääkkeen vähentämistä, kun poika päätti tulla 5 viikkoa etuajassa. Silti pojalla ei ollut mitään vieroitusoireita.
 
Kiitokset kannustavista sanoistanne! :) :heart:

Eilinen oli vaikea päivä, tänään parempi.
Mielessä pyörii ahdistelemassa tietty myös tämä huono työtilanne,
vaikka niin kovasti lupailtiin, että nyt on paljon töitä..

Tiistaina mennään sitten siellä kysillä käymään ja otetaan tämäkin asia siellä puheeksi..

Tänään voisi YRITTÄÄ käydä pitkästä aikaa salilla..
melkein kolme kuukauttahan tässä on taas väliä ollut, kun ei yksinkertaisesti ole vaan jaksanut..
 
Aidan Onnea matkaan b :) d

vauvakuumeilija Miulla on masennukseen ja paniikkihäiriö- ja ahdistuskohtauksia estämään Cipralex 20mg, akuutteja kohtauksia varten Oxamin 15mg ja unettomuuteen Zopinox 7,5mg. Cipralexin otan joka päivä, Oxaminia tarttin viimeksi joskus viime viikolla ja Zopinoxia pari-kolme viikkoa sitten. En siis tarvitse joka päivä :) Nyt on ollu suunnitteilla, että vaihdettaisiin tuo Oxamin (rauhottava) Emconcordiin (sydänlääke), koska miulla tulee erikseen paniikkihäiriö ja ahdistus. Kädet vaan tärisee, huimaa, sydän hakkaa... mutta sitä tyypillistä tukehtumisen/kuoleman pelkoa ei miulla tule paniikkikohtauksissa. Ahdistuneena itken hysteerisesti ja pelkään tulevani hulluksi, ainoastaan siihen tarvitsen Oxaminia ja viimeksi tuota ahdistusta on ollu 10kk sitten.

Arcatha Työttömyys syö naista :/ Mie oon ollu nyt ilman säännöllistä työtä syyskuusta asti. Marras-joulukuussa miulla oli 3 viikon sijaisuus ja pari keikkapäivää, mutta sen jälkeen ei mitään. Sijaiseksi voisin päästä taas helmi-maaliskuun vaihteessa, kun kevätlomat alkaa. Hoitoalalla olis töitä, mutta kun tää miun ihottuma käsissä rajottaa niin paljon niitä paikkoja mihin voin mennä :( Vuodeosastot on aivan poissuljettuja. Psyykkisten juttujen vuoksi en voi mennä psykiatriselle puolellekaan, ei miulla pää kestäisi siellä :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aidan:
Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuumeilija:
tänään matkannut 8-soluinen alkio uuden elämän alkuun sisälleni........nyt vain kaikki peukut kohti taivasta
Ihanaaa, kovasti onnea reissulaiselle, että ymmärtää pitää kiinni :heart:
Täällä myös kaikki ulokkeet ristissä ja pystyssä, että pikkanen nappais kiinni ja kasvaisi iiiiiisoksi =)
 
Hei!

Ensinnäkin Arcatha :hug: voimia..toivottavasti voitte jatkaa vauvan yritystä, kun sitä tietä olette polkeneet niin pitkään..
Tsemppiä työnhakuun! myös Kiin

vauvakuumeilija toivottavasti pieni kyytiläinen tarraa tiukasti äitin massuun kiinni :heart:
Ylihuomenna on Aidanin vuoro!:)

voisiko joku ystävällinen valaista vähän mua tosta, et miten kysillä toi inssi tehään..hitto, et oon pihalla..

-hoitaja sano, et irrotuspiikki pistetään vasta paikan päällä tai saan reseptin sieltä, et käyn apteeksin kautta ja pistän kotona (mä oon aina käsittäny, et irrotuspiikki pistetään kotona ku ovistesti näyttää plussaa, niin mä oon ainaki aiemmin tehny)

-sattuuko se yhtä paljon, ku tuuba-UA- katetri? otanko särkylääkettä?

-miehen pidättäytymisaika??

-ultraako ne siinä montako johtofollia on kasvamassa?

kiitos, jos joku jaksaa vastata..
 
Kiitos kaikille kannustuksesta, kävi vaan nyt niin, että kumpikaan alkiosta ei selvinny sulatuksesta :/ Tsemppiä teille kaikille ihanille kanssasisarille, toivottavasti saadaan tänä vuonna mooonta plussaa tännekki :heart:

Meillä jatkuu hoidot sitte toukokuussa uudella icsi hoidolla, sitä kohti siis =)
 
vauvakuumeilija: kiitos :) mä keskitän kaikki tarmoni nyt siihen, että te onnistutte plussan saamaan <3 se on voitto aina itellekki, ku joku lapseton saa kauan kaivatun plussan. joten sulle lentää täältä hurja määrä plussatuulia, jotka jäi iteltä nyt tarpeettomiksi puuuuuuuuuuuuuuuuuuh :D
 
Voi ei Aidan!! kamala uutinen. Itse pelkään aivan samaa ettei kumpikaan pakkasessa olevista alkioista selviä, kun olivat vähän huonoja jakautumaan muutenkin.

Nokka kohti uutta hoitoa vain sitten!!!

vauvakuumeilijalle Täällä myös peukut pystyssä!!

HalleBerry

-Mulla inseminaatiossa on irrotuspiikki aina laitettu sitten samantien kun on kaverit laitettu matkaan.

- Mä en oo ottanut särkylääkettä toiminpidettä varten, mutta aina se ihan pikkusen nipistää. Ei mulla kyllä juuri sen kummoiselta tuntunut se tuuba katetrikaan, Joten varmaan aika yksilöllistä tämä.

-miehen pidättäytymis aika oli muistaakseni 2-4 päivää, meillä aina ollu 2-3 päivää ja hyvät kaverit on saatu.

- Kyllä ne kattoo ultralla alussa, ettei oo liikaa folleja tulossa.

Itselläni huomenna siis ultra jote tiiän siten paremmin millainen kierto on meneillään. Keskenmenon jälkeen ollut aika hakusissa. Viimeksi kun kävin päivää ennen menkkojen alkua siellä näkyi pari follia jotka oli noin puolessa kierrossa menossa.
 
Aidan :hug:

Me lähdetään kohta ajalemaan kohti Kuopiota..
Jännittää vaikka vaan pelkästä infosta kysymys..

HalleBerry, meillä ensimmäisessä inseminaatiossa sain Pregnylin inseminaation jälkeen Kysillä.
Toiseen inseminaation tuikkasin Pregnylin hieman ennen inseminaatiota, olikohan edellisenä iltana..?
 
noniin..nyt tulee sitten omaa napaa ja pitkästi!

taas yksi kysin reissu takana ja nyt on kyllä niin sekaisin ajatukset, että en tiiä itkisinkö vai nauraisinko :D

ensiks taas vähän mokailuja kysiltä. mentiin miehen kanssa sovittuun aikaan sinne ja odoteltiin hetki. hoitsu pyytää miehen nimeltä syrjemmälle ja kun luulin, että mun pitää mennä myös, niin menin. ja mitä hoitaja tekeekään: antaa miehelle emla-laastarit, jotka pitäs pistää kiveksiin biobsiaa varten :eek: ihmeteltiin, että no mitenkäs kun ei meille siitä biobsiasta oo puhuttu, että se ois nyt ollut. hoitajakin siinä vähän ihmeissään mietti ja käski kuitenkiin kaiken varalta laittaa ne emlat..
myöhemmin sit kun päästiin lääkärin pakeille, joka muuten on K.R, toisin kuin ensiksi luulin..no, ensiksi se lääkäri oli sitä mieltä, että tehdään se biobsia nyt, mutta katsoikin sitten koneelta, et ei voidakaan tehdä, kun miehellä ei oo voimassa olevaa tartuntatautikoetta otettu. ihan ihmeellistä, miten ne eivät ole sitä määränneet, jos kuitenkin tiesivät, että biobsiaan pitää mennä? :eek: se sitten siirtyi ensi viikon torstaille, eli eipä tuo niin paljoa haittaa. mies raasu vaan joutuu nyt turhaan olemaan kassit tunnottomana :D :D

ilon ja hämmentyneisyyden tunnetta tekee se, että meidän "iso ratas" pyörähti eteenpäin aika huimasti tuolla käynnillä. JOS biobsiassa havaitaan hedelmöityskelpoisia siittiöitä ( jos siis siksi, ettei siihen pidä varmaksi luottaa ennen kuin näkee ), niin meidän 1. ICSI ois jo viikolla 13-14. MIELETÖNTÄ!! B) B) synarelan reseptin sain nyt mukaan ja torstaina pitää lähteä miehen matkaan, että saan menopurit ja tarkemman opastuksen samalla.
ja koska KYS on edes sen verran reilu, niin tämän päiväisen ja muiden mokailujen takia ei miehen tarvitse ensi kerrasta maksaa mitään..eli ihan kiva tapa korvata kaikki sekoilut ja kämmäilyt.

on vähän hämmentynyt mielentila, en olisi kyllä ikinä uskonut, että näin nopeasti alkaa asiat etenemään. meinasin pillahtaa ilonkyyneliin, kun kuulin, että tosiaan noin nopeasti saatiin se ICSI aika. vähän tietysti mietityttää, mitäpä sitten, jos ei siinäkään biobsiassa löydy siittiöitä..

- Sinikka tällä fiiliksellä
 
Aidan Olen niin pahoillani :hug: Muistan millanen pettymys alkioden menettäminen oli meille viime keväänä :( Hienosti osaat kuitenkin suhtautua asiaan ja tosi mukavaa, että seuraava hoito ei mene kesän yli :)

Siniviuhka Voi että ne kyllä osaa tuon sähläämisen siellä KYSissä :kieh: Miulla meni niin hermo syksyllä niiden toimintaa, kun kaikki meni päin persettä |O Kiva, että saitte kuitenkin asiat edistymään =) Ootteko miettiny, haluutteko käyttää luovutettuja siittiöitä, jos mieheltä ei heru omasta pussista?

(.) Me vaan odotellaan helmikuun lopussa alkavia menkkoja, joiden mukaan ajotetaan ICSI. Clomeja olen syöny nyt 2 kiertoa, mutta odotukset ei ole mitenkään korkeella. Enemmän oon huolissani, mitä clomit tekee miun kohdun limakalvolle, joka on aina ollu vähän ohuen puoleinen ilman hormooneja.
 
Kiin onhan sitä mietitty.. toistaiseksi meillä ei kuitenkaan ole varaa mennä yksityiselle hoitoon, että voitais käyttää luovutettuja siittiöitä..ja adoptio on täysin pois suljettu vaihtoehto, koska me ei olla naimisissa ja ollaan näin nuoria. nauratti, kun K.R vitsaillessaan kysyi mieheltä "niin onkos sulla veljeä? ajattelin, että jos ei biobsiassa löydykään siittiöitä ja haluat samoja geenejä.." :D aika rohkea veto sanoa noin, mutta mua ainakin enemmän huvitti, kuin, että oisin suuttunut..

mua muuten jäi vähän mietityttämään nyt tuo icsi homma. jos ensiksi mun oma hormonitoiminta ajetaan alas ja luodaan ovulaatio "keinotekoisesti", niin mites se punktio menee? entäpä, jos se oletettu punktio/ovulaatio ajankohta sattuukin viikonlopulle, meneekö silloin koko homma pieleen?
 
Ihanaa Sinikka!!!! :hug: kyllä tuli hyvä fiilis teidän puolesta!!! :) Mä rukoilen teidän puolesta, et puktiossa löytyy veijareita ja eka hoito toisi plussan, raskauden ja vauvan!!
Meillehän kävi kans niin, ku marraskuussa käytii siellä ja piti siihe kiertoon eka inssi tehä, ni mieheltä oli ne verikokeet ottamatta..siihe kiertoon tulokset ei olis kerinny ja seuraavassa kierrossa joulu sotki koko homman.. siksi meille tehdään eka inssi vasta nyt.. :kieh: Noh..parempi myöhään, ku ei millonkaan..:)
Aika outo kysymys lääkäriltä!:eek:
Nii ja toho sun kysymykseen.. eikös ne niillä ultrilla seuraa muniksien kasvua ja säätävät niitten perusteella lääkitystä niin, että punktio sattuu viikolle.. korjatkaa jos olen väärässä!
 

Yhteistyössä