Hoidot Kysillä

Ei varmaan yhtään huono päätös Arcatha pitää taukoa, jos siltä nyt tuntuu. En itsekään halunnut häiden alla hoitoihin, että sai rauhassa nauttia niistä, stressaamataa hoitoaikatauluista ja tuloksista.
Hyvin ne piikittelyt ja litkujen sotkemiset menee Siniviuhka. Minäkin pistelin menopuria ekassa hoidossa ja ihan hyvin meni kaikki. Tai tosin se toivottu lopputulos jäi puuttumaan, mutta noin hoidon kannalta. =)
 
Ibu
kysymys progesteroniarvoista: Osaako joku sanoa mitä arvo 98,7 kp 21 kertoo? Hoitaja sanoi että olen ovuloinut hyvinkin, mutta lähinnä mietin että tarkoittaako korkea arvo jotain muutakin? Elättelen toiveita..

 
Onnea Agatha tulevien häiden johdosta. Olemme myös mieheni kanssa menossa naimisiin heinäkuussa. Itse olin myös alussa sitä mieltä että ei hoitoja ennen häitä, mut mulla jotenkin mieli muutui kuiteskin.

Nytkin on sellanen tilanne että jos tärppää niin häämatka täytyy perua =)

Raitatiikeri siekö kyselit siitä possu piikistä. Mä kävin ottamassa tiistaina päivä alkion siirron jälkeen, kyssissä olivat sitä mieltä että kannattaa ottaa, mulla kans käsi kipee ja eilen oli kuumetta 38 astetta. Tänään ihan normi olo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siniviuhka:
Kiin mulla tosin on menopuria tuo.. siinä on vielä se, et pitää itse ne litkut sekoittaa. varmaan onnistun sössimään sen jotenkin :D :snotty:
Se on kieltämättä vähän hankala lääke, kun ovat niissä lasiampulleissa :/ Mie onnistun aina välillä töissäkin telomaan itteni niihin :ashamed: Mutta varovasti vaan, kyllä sen oppii tekemään näppärästi :) Saitko neuloja KYSistä vai käytkö apteekista? Jos ite ostat niin ota niitä ihan pieniä vaalean oransseja niin ei kirpase yhtään :) Mie joudun pistämään sinisellä neulalla, joka on tarkotettu lihaspistoksiin, koska oon niin läski :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ibu:
kysymys progesteroniarvoista: Osaako joku sanoa mitä arvo 98,7 kp 21 kertoo? Hoitaja sanoi että olen ovuloinut hyvinkin, mutta lähinnä mietin että tarkoittaako korkea arvo jotain muutakin? Elättelen toiveita..
En usko että progesteroniarvo korreloi mitenkään raskauden kanssa ;) Mutta elättele vaan sitä toivetta, koska tuo on tosi hyvä arvo ovuloinnin kannalta :) Miulla oli esikoista yritettäessä aina 10-15, joten ei mikään ihme, etten raskautunut :(

 
Onneksi sieltä kysiltä saa aina kaikki tarvittavat pistosvälineet, niin ei tarvitse niitä itse hommata. Menopurissa oli tosi ohuet neulat, joten mulla ei ainakaan ollut ongelmia sen suhteen. Tsemppiä vaan Peppikselle pistelyihin, uskon että se sujuu ihan hyvin, kun saat vaan sen ekan piikin tökättyä. =)
 
Kiin antoi KYSiltä kokonaisen tarvikepakkauksen..siinä on neulat ja ruiskut ja sellanen muki mihin ne käytetyt neulat pitää sit laittaa..nuo pienet neulat on ruskeita, onko niitä olemassa pienempiäkin? :eek: nuo on 0.45 x 13mm, et aika rääpäleitä verrattuna nuihin vaaleenpunaisiin sekoitusneuloihin :D

vauvakuumeilija: :heart: :flower:
 
VauvakuumeilijallePaljon tarrasukkia.. :heart:
Raitatiikeri En ole kysiltä kysynyt possu rokotteesta, mutta itse sen vasta otin kun työskentelen asiakaspalvelualalla niin varmuuden varalle..

Tervetuloa kaikille uusille! =)

Arcatha Ihan fiksu päätös varmaan se hoidon lykkääminen. Itselläni oli viime elokuussa häät ja samaan aikaan hoito päällä. Turposin niin paljon sumuista että puku ei meinannut mahtua päälle ja sitä jouduttiin fiksaamaan.. :)

Omassa navassa ei mitään uutta. Ovis meni tuossa viikon alussa, peittoja heiluteltiin kyllä, mutta tuloksia en edes odota.. :) Taas ensi kuun menkat soitettava ja sitten taas lääkkeitä napaan tällä kertaa siis lyhyellä kaavalla mennään..
Miten on muilla toiminut tämä lyhyt kaava pitkään verrattuna? Onko siis lääkkeistä enemmän/vähemmän oireita? Entä munasolumäärät? Meillä ainakin pitkän kaavan hoidossa tuli tosi paljon niitä muniksia ainakin musta tuntu siltä.. =)
 
minua mietityttää näissä hoitojen alkamisessa se, että kuinka sitä jaksaa olla liikkumatta...mä tarkotan, että tykkään salilla tappeleen raudan kanssa ja lenkillä musta on aivan ihana vetää itsensä äärirajoille. Olen ymmärtänyt, että hoitojen aikana ei olisi hyvä kovin paljon rehkiä...mites teillä, jotka ootte jo aloittaneet hoidot? Mulla alkaa synerella ensi keskiviikkona ja 17.2 alen pistään...kovasti kyllä odotan hoitojen alkamistakin..
 
Voi että miten ihanaa vauvakuumeilija paljon onnea! :flower: toivottavasti pieni pitää tiukasti kiinni loppuun asti :hug:

raitatiikeri mä sain pussulunssa-rokotteen jo lokakuussa..siitä nousi seuraavana aamuna kuume, tuli lihaskipuja ja pyörrytti..lisäks mul oli varmaan kuukauden sellasta hermosärkyä siinä kädessä.. mut kyl mä kuitenki kannatan sen ottoa, ku olihan nuo haittavaikutukset kuitenki lievemmät, ku mitä se itse tauti ois ollu

Vesiheinällä jo aika pitkä tie tarvottuna.. :hug: toivottavasti seuraavasta siirrosta tulis plussa, raskaus ja lapsi!

Siniviuhka hyvä, että löyty omasta takaa simppoja! Kyllä sä varmasti hyvin saat pistettyä b:)d Eihän ne pistämiset tunnu miltään tän henkisen kivun rinnalla..

Arcatha ja Inkku onnea tulevien häiden johdosta! Meillä on häät kesäkuussa..ensin me siirreltiin häitä tän vauvatoiveen takia, mut sit ku vauvaa ei alkanu näkymään, ni varattiin kirkko..ei jaksettu enää ajatella, et jos mä oonki sit raskaana, tai jos, jos.. me halutaan naimisiin ja sillä selvä..olen mä sitte raskaana tai maha hoidoista turvonneena.. mä luotan, et kaikki menee niin, ku pitääki mennä:) mut se on mun ja mun miehen päätös

Ibu waude, hyvä tulos! mul oli viimekierrossa 42

Peppis kiitos :)

muskotti kohta pääsette tositoimiin b:)d

hertta kannattaa varmaan ottaa vähän rauhallisemmin ja keksiä jotain muuta kivaa tekemistä!

on: pp4, munasarjoja tuikkii siihe malliin, et ei uskalla ees peittoja heilutella et ei sattuis..netistä yritän pysyä kaukana, ettei tulis turhaa ressiä..(googleen jää koukkuun)
 
TYHMÄ KYSYMYS:

oon kyllä nyt vähän nolona kysymässä, mutta pakko kai se on kysäistä, et saan mielenrauhan.. :D
eli kun siis kysille käskettiin ilmoittaa helmikuun kuukautiset, jotka normaalin kierron mukaan alkais 10.2, niin eikai se tarkoita nyt nuita menkkoja, koska sittenhän se hoito ei vois olla mitenkään viikolla 13.. sitä seuraavat menkat pitäis alkaa 9.3, mutta siitäkin laskettuna viikkoon 13 on 21-22 päivää. eihän ne nyt noin myöhään voi sitä hedelmöitystä tehdä, jos normaali ovis tapahtuis kierron 14-15 pvä.. oon kyllä vähän ihmeissäni, et mitkäs menkat minä sinne nyt ilmoitankaan, kun hoitoa lähinnä olevat menkathan alkaa maaliskuun alussa..
varmaan oon vähän yksinkertainen, kun en tuommoista asiaa ymmärrä.. :snotty: :xmas:
 
Et kuule ole Siniviuhka ainoa, joka aina miettii, että mitähän en tällä kertaa ymmärtänyt. :LOL: Ilmota vaan pyydetyn mukaisesti nämä helmikuun menkat, kun niiden mukaan sitten passaillaan sitä hoitoa kohdilleen. Ja jos siellä on jollain käynyt laskuvirhe viikoissa, niin selviääpä sekin sitten tässä vaiheessa.

Tsemppiä Hallelle piinailuihin!
 
Voi Ibu kulta :hug: :'(

sinikka Miekin ilmottasin ne menkat, jotka on pyydetty ilmottamaan. Kyllä ne siellä sit ruukkailee sitä hoitoaikaa menkkojen mukaan. Varattu aika on vaan alustava :)
Neulojen väri vaihtelee valmistajan mukaan, mutta oranssit ja ruskeat neulat on aikalailla saman kokosia eli minipieniä :D Ruskealla neulalla esim. rokotetaan vastasyntyneiden tubirokote.

muskotti Pitkällä kaavalla meille tuli enemmän munarakkuloita, mutta kaikkia ei saatu tyhjennettyä, koska olin punktiossa niin kipeä :/ Poikakin saatiin alulle ekan IVF:n ekasra PAS:ta joten sen mukaan oli parempi hoitomuoto kuin tää lyhyellä kaavalla tehty, jossa saatiin 6 kypsää munista ja yksikään ei hedelmöittyny :kieh: Aikalailla yhtä tukala olo olo kummastakin hoidosta ja tän viimesen jälkeen olin 2 pv sairaalassa hyperin takia.

Vauvakuumeilijalle ruttuhalit :hug: :heart: =) Mie olen täällä miljoonassa solmussa, kun pidän peukkuja ja muita kehonosia ristissä teiän puolesta :p (<- kielikin rullalla)
 
onnea vauvakuumeilija!

meillä ois nyt sit huomenna punktio. viikonlopun oon vaan makoillu ja juonu paljon vettä. muniksia näkyi niin paljon et lääkäri ei ees ruvennu niitä laskemaan. toivottavasti saadaan keskiviikkona alkionsiirto toteutettua suunnitelman mukaan? onko muita sit jännäilemässä samoihin aikoihin? jännittää :whistle: :/
 
Voi Ibu! Koita jaksaa! :hug:

Peukut pystyssä Beritsille!

Minä kävin aamulla ultrassa, ja munasarjoista löytyi vaan 5 rakkulaa, siis yhteensä. Kai se on uskottava, että nuo munasarjat ei halua toimia enää. Mitä lie tapahtunut tässä vuodessa, kun clomeilla tuli lievä hyperi. No, toivotaan, että edes nämä kasvavat ja päästään ensi viikolla siirtoon. Kysillä oli joku ihan uppo-outo lääkäri, jonka nimi ei valitettavasti jäänyt mieleen. Oli varmasti enemmän pihalla kun minä ja soitteli K.R:ltä toimitaohjeita. Ei jäänyt ihan paras mahdollinen fiilis... No, piikitellään ja katsotaan mitä tuleman pitää.
 
raitatiikeri: onpa harmi, no toivottavasti on 5 valioyksilöä

meillä vaikka rakkuloita oli varmaa yli kolmekymmentä (osa siis pieniä ) niin pihalle saatiin vain 8 kypsää munasolua. Nyt jännityksellä odotetaan huomista puhelua. Pelkäsin ihan turhaan punktiota. Ei se ollu ollenkaan niin paha ku odotin. Jonkun verran tietty oli kipuja, mut se oli äkkiä ohi. Munasarjatkin näytti kuulemma ihan rauhallisilta vaikka perjantaina vielä hyperinpelko oli melkoinen. Taisi viikonlopun huiliminen auttaa.

hertta: mun ymmärtääkseni kun munasarjat on painavat stimulaatiosta johtuen ni ne voi liikkua masussa niin, että munatorvet kiertyis umpeen. jos tuubat on auki ni mä en ainakaan haluis riskeerata, että menis umpeen. Meillä varsinkin kun olis haaveissa, että tulevat raskaudet alkais ilman mitään hoitoja (PCO voi kuulemma helpottaa raskauksien myötä ) Toisaalta kai hyper voi tulla todennäköisemmin jos kovasti liikkuu. Mua neuvottiin ottamaan rauhalllisesti myös alkionsiirron jälkeen, tai siis ettei ratsastusta ainakaan parin viikkoon, eikä juoksua.
 

Yhteistyössä