Hoidot Kysillä

berits olen ohjeissasi hertalle samaa mieltä...itsekkin tosi aktiivinen urheilija.....

meillä varhasraskauden ultra 18.2. Kauhea odottaa sinne asti. mitään oireita raskautumisesta ei ole. en tunne oikeestaa mitään muuta kun ajoittaista nipistelyä alamahassa. pelottaa niin hitosti, että tämäkin menee kesken.....kaameita tarinoita olen kuullut varhaisultrista jossa todetaan kohdun olevan tyhjä tai sitten se on tuulimuna......
miten paljon teillä joilla on jo lapsia on ollut oireita alkaraskaudessa...helpottakaa oloa ja sanokaa että tää on ihan normaalia....
tuntuu, että olen kauhea valittaja kun teillä osalla on siellä tukalammat vaiheet menossa kun ei vielä ole plussannut....tsemppiä kaikille ja voimia......
 
vauvakuumeilija; mulla ei ollut koko raskauden aikana oikeastaan mitään oireita. Alussa tosin väsytti normaalia enemmän mutta ei muuta, ei pahoinvointia, ei arkoja rintoja - ja silti kaikki hyvin!!! Yritä jaksaa :hug:

berits ja raitatiikeri ja muut jos en huomannut, tsemppiä ja onnea hoitoon!!! Toivottavasti onnistaa :heart:

-rallis
 
Voi, oikein paljon onnea plussasta vauvakuumeilija :heart: Ihanaa! Ja älä tosiaan huoli oireettomuutta, minulla ainoa oire aluksi oli vain menkkojen poisjäänti... Sitä vallan välistä unohti olevansa raskaana =) Sitten vasta vähitellen myöhemmin alkoi tulla rinnat kipeiksi ja satunnaista pahaa oloa. Mutta älä huoli, pikkuisella on varmasti kaikki hyvin :heart:
 
Moikka!

raitatiikeri kiitos! sitä tarvitaan.. Toivotaan tosiaan, et ne viis on laatuyksilöitä!

Ibu voimia :hug:

berits mukava lukea, et punktio meni hyvin ja toivottavasti tänään soittavat toivoa antavia uutisia!

Arcatha voihan sitä niinkin hassusti käydä tässä tauolla, et tulet luomusti raskaaksi! :)

on: pp7 eikä mitään mainittavaa olossa...
 
Ibu
Onnea vauvakuumeilija!

ON: Soitin tänään KYSiin, koska ovuloin mutta kahteen clomikiertoon ei ole kuitenkaan muuta tapahatunut, että voiko ottaa jotain muita apuja clomien rinnalle kun on turhauttavaa syödä vielä kaksi clomi kuuria, kun on hyvin todennäköistä että kiinnittymisessä on jotain häikkää. Sain lääkärin luo ajan ja aloitetaan pistoshoidot clomien rinnalle stimuloimaan munasarjoja ja kohdun limakalvon parantamisen vuoksi. Hoitaja sanoi, että laitetaan asia yhtä askelta eteenpäin jo nyt!

Olen niin tyytyväinen, ettei tarvitse pelkillä clomeilla odotella vielä kahta kuukautta! Ihan yllätyin, että antoivat ensi viikolle ajan ja että mennään nyt askel eteenpäin hoidoissa. Kaikkea en muista mitä hoitaja sanoi..

Ihanaa! :) :flower:
 
berits Hieno tulos =) Tsemppejä siirtoon :hug:

Ibu Kiva, kun asiat edistyy :)

(.) Mie en tiedä, miten ottasin hoitoihin liittyvät poissaolot puheeksi töissä :| Just alottanu ja sit joudun vielä ottamaan opintovapaata 2pv/kk erikoistumisopintojen takia... Tän kuun lopussa pitäs kuitenkin saada suunsa auki...
 
Onnea Vauvakuumeilijalle ja hieno saalis Beritsillä, tsemiä siirtoon! En oo nyt oikein seuraillu tätä palstaa, mut koitan päästä taas kärryille.

Mulla oli tänään ultra ja torstaina sitten Pas. Kaksi alkiota on samassa oljessa jäljellä. Saapa nähdä päästäänkö siirtoon asti? Jänskättää. Olen kuumeessa ja köhässä ollu jo monta päivää, vaikuttaakohan tämä mitenkään mihinkään?
 
Berits: mä pidän kaikkiasormia ja varpaita pystyssä, jotta onnistuisitte :)

Vesiheinä: pidän peukkuja myös teille..

on: tänään alkoi sitten synerelan sumuttelu. Sivuvaikutuksia odotellaan...mulla on flunssakin tulossa, mietityttää tuleeko se vaikuttamaan synerelan imeytymiseen :|
 
Vesiheinä: yhtä matkaa jännitellään sitten. Peukut on pystyssä!

Meillä oli siis alkionsiirto tänään. Juhlin vähän ennenaikaisesti hedelmöittyneitä munasoluja. 7 niistä oli laadultaan huonoja eli pakkaseen ei menny mitään. No ykshän me vaan tarvittiinkin, periaatteessa. Sen on nyt sit parasta pysyä tuolla masussa.
 
Tällä viikolla oli punktio ja alkionsiirto. Munasoluja tuli kahdeksan, joista seitsemän hedelmöittyi. Eilen yksi siirrettiin ja neljä saatiin pakkaseen. Yksi hedelmöittyneistä oli ainoastaan huonolaatuinen (kaikki muut erinomaisia). Nyt toivon että kaveri pysyisi matkassa, koko ajan jännitän kaikkea nipistelyä vatsassa, yöllä sattui muutaman kerran todella kovasti vatsaan (säikähdin ihan kauheasti). Toivon että se kuuluu asiaan (kiinnyttymiseen?).
 
Nythän meitä on monta jännäämässä samaan aikaan:)

vesiheinä: taisi olla syksyllä samaan aikaan, mut meillä hoito keskeytettiin sillon. No, miten kävi? oliko siirrettävää?

Sanja80: meillä oli eilen alkionsiirto. Mä en oo huomannu muita tuntemuksia ku et on tosi huono olo. Mut se varmaan liittyy flunssaan. Hyvä saalis teillä pakkasessa!
 
Kiva kun on piinistelyseuraa, vaikka ainakin mulla toiveet aika matalalla.

Mutta kuiteskin, molemmat jäljellä olevat sulatettiin ja toinen selviytyi siirtoon. Se sitten siirrettiin. Homma sujui suht koht helposti, paitsi hiki tippui otsalta, kun koski vähäsen.

Ja mulle tulee noista Lugeista aina kaikki raskausoireet, joten ei voi oikein luottaa omaan oloon ja fiiliksiin.

Nyt sitten vaan testiä ootellaan, mulla testipäivä jo keskiviikko 17.2. Mites teillä muilla?
 
hertta1981 Minä soitin kysille kun mulla on nyt puol vuotta ollut tämä allerginen nuha, nenu tukossa koko ajan. Pitää vain sumutella, vaikka yleensä toisesta valuu pois.
Katotaan kuulemma sitten kysillä mennäänkö lyhyellä hoitomuodolla. Kävin eilen yksityisellä ja sanovat ettei vaikuta imeytymiseen tämä flunssa mut tiiä häntä.
berits Pidän kovasti peukkuja.
Täällähän on monella jännät paikat. Pidän kaikille peukkuja!

Hei, onko teillä tullu mitä oireita tosta synarelasta? ja miten teillä meni menkat sen jälkeen kun aloitte sumuttaa?

On: ens vko kysille, alkaa piikittely. Ei jännitä pistely mut se että onko synarela vaikuttanut. Sain taas lääkekuurin tähän nuhaan jospa se nyt auttas olo tilaan. Tänään olin taas väsynyt. Aamulla olin pari tuntia hereillä ja nukuin 4 tuntia taas pari tuntia hereillä ja nukuin pari tuntia. :O
 
Edelleen on kipua alavatsassa, yöllä heräsin (ja melkein itkin) kun koski niin paljon. Kivut ovat ihan vastaavia kuin menkkakivut, mutta paljon kovemmat. Onko kenelläkään ollut vastaavia alkionsiirron jälkeen? Onneksi määräsivät minulle jo ennakkoon seitsemän päivän sairasloman, en olisi kyllä vielä työkykyinen.
 
Täällähän onkin nyt monta jännäilijää. Peukut ja varpaat pystyssä kaikille! Huomasin ainakin Vesiheinän, Sanjan ja Beritsin!

Peppis mulla tuli synarelasta päänsärkyä, sitten kun sitä oli sumutellut pidempään ja olin tavallistakin ärtyneempi, ja yöhikoilua.... Oireet helpotti kyllä sitten nopsaan kun pääsi piikittämään menopuria.

Itsellä on niin heikko vaste puregoniin, että piikitellään vielä vähän pitempään ja punktioon päästään sitten keskiviikkona, saas nähdä sitten, että tuleeko mitään siirrettävää.
 
mulla on testipäivä myös keskiviikko 17.2. meinaatteko testata kotona etukäteen?

Gallup: paljonko teillä piinistelijöillä oli kohdun limakalvon paksuus? Voikohan se vaikuttaa kiinnittymiseen? Mulla oli 14 mm.
 
Voiko se hyperia tulla vielä alkionsiirron jälkeen? Kivut ovat kyllä välillä aika kovat. Lääkäri oli ennen toimenpiteitä sitä mieltä että ne tulee olemaan minulle kivuliaita (+ sekä olotila niiden jälkeen) ja siksi sairaslomaa määrättiin yht. 8päivää. Olen vaan ollut aika yllättynyt miten kipeä vielä olen (olen oikeastaan kipeämpi kuin tiistaina, maanantaina oli siis punktio). Nyt käväisin pikaiseen autolla sokoksella ja jo kävely sattui aika lailla. Alkaa pelottamaan. :'(
 

Yhteistyössä