Moikka,
en ole huomannutkaan tänne tulla kertomaan kuulumisia.
Tuonne toiseen pinoon jo päivitin, mutta tämän unohdin.
Nyt on hyvä hetki kertoa, kun on vähän saanut sulatella asiaa.
Eli takana on tämän vuoden kolmas hoito.
Taustaa sen verran, että
1. IVF/icsi helmikuussa päättyi inseminaatioon, sillä vain yksi folli oli valikoitunut
2. IVF/ICSI kesäkuussa päättyi punktion jälkeiseen päivään, kun yksikään solu ei ollut hedelmöittynyt. Aiemmin luulin, että kaikki 5 solua, jotka silloin saatiin punktiosta oli yritetty hedelmöittää, osa IVF:llä osa ICSIllä, mutta nyt selvisi, ettei kypsiä ollut kuin 2 solua. Toinen yritetty icsata ja toinen ivf:llä. Kumpikaan tapa ei toiminut.
Vasemmalla kasveli yksi folli ja oikealla neljä. Aiempaan hyperiin verrattuna vaste oli aivan hyvä, kun liikaa ei kasvanut..
Punktiota edeltävänä perjantaina KR vielä ultrasi ja määräsi perjantain Menopur-pistokseksi isomman annoksen (kun oli pienennetty sitä annosta aiemmin).
Lauantaina sitten Pregnyl-pistos.
Perjantaina jo KR sanoi, että kaksi alkiota siirretään, jos kaksi saadaan. Minulle tuo stimulaatio on ollut hankala saada aikaiseksi, joten siksi olivat sitä mieltä, että kaksi siirretään.
Maanantai ja punktio koitti.
Punktiossa huomattiin vasemmalla se yksi folli ja oikealla sitten viisi. Eli yksi oli vielä lähtenyt hommaan mukaan.
Punktio oli tällä kertaa huomattavasti helpompi. Kivulias se oli edelleen, mutta toisaalta se kipu ei sinänsä haittaa. Kohdunkaula oli edessä ja lääkäri joutui sitä painamaan pois edestä ja se tuntui kyllä kovin ikävältä. Sain puolitoistakertaisen annoksen lääkkeitä.
Punktio oli kaikkineen ohi 15 minuutissa, joten puolet nopeammin kuin viimeksi.
Toipuessa punktiosta hoitaja kävi kertomassa, että kaikissa folleissa oli ollut solu eli 6 solua saatiin. Sanoin vielä hoitajalle, että olen todella iloinen siitä ja innoissani, sillä viimeksi kato oli suuri eikä yhtään hedelmöittynyt. Hoitaja lohdutti, ettei joka kerta tarvitse mennä samanlailla.
.
Olin tosiaan ihan äärimmäisen iloinen, sillä olin pelännyt samanlaista katoa kuin viimeksi.
Ja siis tällä kertaa minulla oli hoidosta kaikkineen tosi positiivinen mieli. Itseasiassa luulin, että ihan varmasti raskaudun, sillä olo oli niin kovin varma.
Punktion jälkeen toivuin nopeasti ja kävimme jopa kauppoja kiertämässä sairaalasta lähdettyämme. Kävely oli kyllä rauhallista, mutta kipuja ei juuri ollut. Pientä jomotusta, vihlontaa ja piikkejä välillä tuntuu, mutta aika vähällä pääsin kuitenkin. Mietin kaupoilla jopa vauvanvaatteen ostoa, mutta jätin sen kuitenkin tekemättä. Puhuimme kuitenkin siitä, että kumpaa sukupuolta lapsi olisi.
Sitten odottamaan tiistaita. Aamulla puhelin puhelimessa siskoni kanssa kun soitto KYSistä tuli. Olin hyvillä mielin vastatessa ja se varmasti kuului äänestäni, sillä KR sanoi heti esittelyn jälkeen, että huonoja uutisia tuli. Se hetki on oikeasti ihan sanoinkuvaamaton. Se hetki, kun se tieto menee tajuntaan.
Eli 6 solua saatiin ja niistä 4 oli raakoja. 2 kypsää icsattiin eikä kumpikaan hedelmöittynyt. Lääkäri oli edelleen hyvin ihmeissään. (Viimeksi MH oli aivan ihmeissään tästä).
Seuraava ja varmaankin se viimeinen hoito on sitten tuolla keväällä. Tällä kertaa taidan ehtiä jo toukokuussa hoitoon.
Tämän vuoden kolmas hoito päättyi siis samanlailla kuin toinenkin. Ja aivan samassa aikataulussa kuin kesäkuun hoito suhteessa juhannukseen.
Vuoto alkaa siis jouluaattona, kuten se alkoi juhannusaattona
En malta odottaa. Joulu menee siis kovissa kuukautiskivuissa.
Se on se hinta siitä, että uskoi Joulussa olevan jotain taikaa.
Tuntuu, että tämä elämä on pelkästään pettymyksiä, jotka aina vain valmistavat suurempiin pettymyksiin
.
Harkinnassa on hoito yksityisellä tässä viimeistä julkisen hoitoa odotellessa ja myös hoito luovutetulla munasolulla. Minulla on luovuttaja, jos vain rahat löytyy hoitoon (hinta on aivan mieletön noilla hoidoilla )
Onko täällä muita, jotka harkitsee yksityistä tai jotka on käyneet Kuopion yksityisellä lapsettomuushoidoissa?Tulipas tosi pitkä, sekava ja omanapainen viesti. Pahoitteluni.
Tsemppiä ihmiset !