* Hoidot KYS 2011 *

Sori tyhmyyteni, mutta mikä on hyperi?? Ihan uunona luin kun en tajua yhtään mistä on kyse...
Lila olipa tosiaan vähän kurjia nuo löydökset, mutta voisin sanoa ettei oma tilanteenikaan niin kovin paljon parempi ole. Kävin laparoskopiassa juu ja niinhän se meni kuin mitä viime polikäynnin jälkeen osattiin pelätäkin, että endohan riehui siellä sun täällä! Edelleen ihmettelen kuinka näin kivuton voi olla tässä tilanteessa. Sitä tosiaan oli emättimen ja peräsuolen välissä joku alue (kun en ymmärtänyt, että millaista se siis siellä on, jotain pieniä pesäkkeitä vai..?) ja suolen pinnallakin muutama nystyrä ja sitten palleassa yksi aktiivinen pesäke, muut näytti "vanhoilta" ja sitten tietysti poistettiin nämä munasarjaendometrioomat.
HYVÄ asia on se, että molemmat sarjat säilyi, koska viime ultrassa lääkäri oli vähän sitä mieltä, että todella paha sanoa voidaanko toinen säästää kun endokysta oli niin iso, mutta nyt mulle sanottiin että kudosta jäi sillekin puolelle hyvin...!? Ilmeisesti se ei sitten ultrassa näkynyt. Ja HUONOA taas se, että toinen tuuba on tukossa, neste ei kulkenut siellä mihinkään. Meille nyt kuitenkin annettiin aikaa tuonne ensi keväälle, että voidaan vielä yrittää "luomuna", mutta sen jälkeen se on sitten ivf. Onhan tässä kai aika pienet tsänssit luomuna onnistua, jos mahdollisuus raskaaksi tuloon on vain joka toinen kuukausi!
Mutta kaikesta huolimatta olen nyt helpottunut että leikkaus on ohi ja paikat siivottu, kiinnikkeitäkin siis oli ihan mukavasti.
MT79 Toivotaan todella, että raskaus jatkuisi! Uskomatonta kyllä miten paljon kaikenlaisia ongelmia tähän lisääntymiseen liittyy. En olisi ikinä uskonut, että olen itsekin tällainen ongelmatapaus!
Nuppu Tuota olen miettinyt itsekin, että miten sitä muka osaisi olla stressaamatta jos niihin hoitoihin joutuu. Onhan se kuitenkin tavallaan sellanen "totuuden hetki", vaikkei nyt tietysti kai vielä eka kerta olekaan se ratkaiseva, mut just tuota olen kans miettinyt, että jos ne ei edes hedelmöity ni mitäpä sitten...

mantitar
Saako siihen itse vaikuttaa että siirretäänkö kaksi alkiota kerrallaan vai päättääkö lääkärit sen? Kun olen ymmärtänyt, että kuitenkin noissa kahden alkion siirroissa on tietty paremmat mahdollisuudet onnistua vaikka onhan siinä sitten aina se kaksosraskaudenkin riski. Mutta siis tosiaan voiko siihen määrään itse vaikuttaa??

rallukka kiitos infosta!

Mulla on tässä nyt heränny hirveesti kysymyksiä mitä en älynnyt sairaalassa kysyä...tietääkö teistä kukaan, voiko ohuelle limikselle tehdä mitään, eli onko joku hormoni sellanen, joka sitä paksuntaisi? Tuntuu vähän tyhmältä tässä nyt olevinaan yrittää raskautta, jos limakalvo näytti viimeksi siltä, ettei siihen paljon kiinnitytä. Tosin voiko se vaihdella eri kierroissa? Mulla oli nyt tosiaan hirmu niukat menkat, mutta aiemmilla kolmella kerralla ollu huom.runsaammat ja sillon limiskin oli ultran mukaan paksumpi. Koko alkuvuosi taas meni hemmetin niukoilla...eli ehkä oli ohut sillonkin...
 
Syrän hyperi tarkoittaa ylistimulaatiota/ hyperstimulaatiota (google kertoo lisää). Munasarjoihin tulee "ylituotantoa" eli liikaa rakkuloita ja ne kipeytyvät. Nestettä kertyy vatsaonteloon jne.

KYSissä lääkäri päättää että monta alkiota siirretään. Tai ainakin meillä sanoi että siirretään yksi. Se riippuu vissiin juurikin niin paljon siitä, että millaiset kiinnittymismahdollisuudet on ja mitä sairauksia on taustalla. Hoitojen edetessä tilanne varmaan arvioidaan aina erikseen. Kaksoisraskauksissa kun on omat riskinsä.

on:
Mulla heräsi tässä vielä sellainenkin kauhuskenaario, että vaikka rakkuloita kypsyisikin kerättäväksi paljon, niin eihän niissä välttämättä ole soluja. Että eihän sitä tiedä pääseekö sitä edes siihen maljavaiheeseen. Ai miten niin olen pessimisti..? :stick:
 
Onnea MT79! Menisipä kaikki nyt hyvin!

Tsemppiä odottamisen odottamiseen Nuppu81... Toivotaan, että siellä maljalla "ihmeitä" tapahtuu :) Ja ymmärrän täysin, että kaikki nämä prosessit vähän pessimistisiksi ihmismielen saakin.

Syrän ootko muuten huomannu, että tuo palleassa oleva pesäke aiheuttais mitään tuntemuksia? Mietin vaan kun mulla oli viime keväänä selittämättömiä palleakipuja, että voisko mullakin olla siellä pesäke. Nyt lääkäri ei kyllä maininnut että olis, mutta tiedäpä ovatko ne niin pitkälle menneetkään... Mulla oli pesäkkeitä mm. ohutsuolessa ja vasemmassa munasarjassa. Mut mitään ei kyllä poistettu?!? Näyte jostakin pesäkkeestä lähti patologille, mut nähtävästi mitään muuta poistamisen arvoista ei ollu. Sinällään tyhmää, sillä tuskinhan ne siellä itseksiään parantuu :( Tuubat mulla oli auki mut vasen munatorvi on jotenki viallinen :( Ottaen huomioon ton pco:n ja pesäkkeen siinä vasemmassa munasarjassa, niin en kyllä paljoa tuon vasemman puolen varaan laske :(

Olin varmaan alkuviikon jossakin kipulääkehöyryissä kun vasta nyt todellisuus alkaa iskeä kasvoille… Välillä tuntuu, että onko sitä jotenkin maanis depressiivinen kun mielialat heittelee puolelta toiselle :( Töihinkään ei huvittais yhtään lähteä! Sain aluksi saikkuu sen 2 päivää, mutta oli pakko hakea lisää. Yritin jo kysillä selittää niille, että työn puolesta joudun nostelemaan, kantelemaan etc. Niitten mielestä 2päivää sairaslomaa riittää kaikille :( Sen kahen päivän jälkeen en pystyny haavojen takia nostamaan ees meidän 3 kilon kissaa, saati sitten oisin lähteny töihin kantelemaan kaksvuotiaita. Ihan semmonen huono työntekijäolo kun ei toivu tuommosesta pikkujutusta ”normiajassa” :(

Soittelin kys:ille ja lääkäri on yhteydessä meihin kunhan patologin vastaus siitä endonäytteestä tulee. Ärsyttää kun en saanu ees uutta aikaa varata ennen tuota tulosta! (Tähystävän lääkärin mukaan näytteenotto on peruskäytäntö ja on erittäin epätodennäköistä että mitään hälyttävää sieltä löytyy.) Eli varmaan menee 2012 puolelle ennen kuin ees ivfjonoon päästään :(

Tulipas paljon surunaamoja, mut tulkoon, on olokin sen mukainen.
 
Heippa vaan kaikille! :)

Pikaisesti kirjoitan ennen iltavuoroon lähtemistä...
Mantitar kyselit meidän hoitojen etenemisestä; täällä odotellaan vuotoa, jotta päästäisiin pas-siirtoon ihan luonnolliseen kiertoon. Yhtään en tiedä oisko mitä saumoja, alkio on 2 luokkaa ja toivottavasti huurunenä selviäisi edes sulatuksesta! Viime aikoina en ole ajatellut asiaa paljoakaan, mutta nyt kun ihan lähipäivinä vuotoa odotan niin taas alkaa kaikenlaisia ajatuksia pyöriä mielessä.

On kiva lukea kaikkien kuulumisia täältä ja tulen sitten itse taas tänne teille kertomaan, jos ja kun saadaan kyytiläinen mukaan! :)

Toivotan kaikille paljon onnea ja tsemppiä omaan olotilaan!
 
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa!! Vielä tänne tulin kertomaan, että vihdoin alkaa olo helpottamaan ja koen jo olevani raskaana kaiken kauhun jälkeen :) Kiitoksia kaikille myötäelämisestä =) Tänään oli nt-ultra ja siellä kaikki hyvin, pieni liikkuvainen vauvanalku :heart:

Kovasti vaan toivoisin, että kaikki täällä olevat tähän samaan tilanteeseen päätyisivät ja vielä mahdollisimman pian! Toki ilman noita kauhukokemuksia :D Onhan tämä yhtä jännäämistä ja pelkoa tämä odotuskin, mutta on vaan toivottava, että kaikki menee hyvin :)

terkuin
dillero ja taimi 12+6, jotka varmasti seuraavat tapahtumia täällä jatkossakin :)
 
Lila hienoa, että selvisit "kunnialla" tutkimuksista. :hug: pahoittelut diagnooseista! Kaks päivää saikkua on kyl tosi vähän. Mä sain viikon ja se on kuulema normi-aika. Mä joudun kans töissä nostelee paljon, ni pari päivää vapaata vielä ton viikon päälle oli tod. tarpeen. Toivottavsti olette jo jonossa :)Voimia!

Mantitar pääsitkö PASsiin? Hyvä, että ainakaan ultran mukaan endo ei olis villiintyny

Nuppu moi:wave:kiitti halista! Lääkkeiden ostoa ei kannata jättää viime tinkaan, kun melkee aina on jotain saatavuus-ongelmia

MT79
huippua! Onnea!:heart: Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti!

dillero hienoa:)

on: Kromosomi- ja Fragile-X-kokeet normaalit, JES!. Matala AMH-kertoo, että munasarjojen varastot on vähissä ja enempää ei tuu. Munasarjoihin on tullut vaurio sikiöaikana tai myöhemmin esim. autoimmuunisairauden myötä. Aikovat kuitenki hoitaa meitä vielä, mutta on varauduttava, että folleja kasvaa vain 1-3. Reseptit oli jo lyhyeen kaavaan, mutta lääkäri vaihtoikin pitkään kaavaan, kun lyhyessä yksi folli saattaa taas valikoitua. Sain onneksi jutella lääkäri kanssa puhelimessa ja sain vastauksen moneen mieltäni askarruttavaan asiaan.

Toivottavasti näen teidät tiistaina?;)
 
Ja nyt lähti viesti liian aikaisin :D Mutta siis niin en jostain syystä päässyt aiemmin kirjautumaan tänne!
Mutta Lila kyselit tuosta pallean pesäkkeestä. No ainut oire siitä on mulla tämä oikeanpuoleinen hartiakipu menkkojen aikana, tai siis paremminkin oikeastaan päivää ennen kuin vuoto kunnolla alkaa. Vuodon alettua se helpottaa, mutta just yleensä se edeltävä yö (kun vuoto alkaa aamulla) on ihan helvettiä, tuntuu kuin olkapäätä revittäis irti tai kuin se olis tulessa. Ennen kipu ei ollu näin paha, oli vaan sellasta epämäärästä särkyä lavan/hartian alueella, mutta hajotin olkapääni töissä ja jumpassa lisää, ja sen jälkeen kipu on ollut helvetillinen. Eli varmaan osittain johtuu tuosta "hajoamisestakin" tuo..
Muita oireita siitä palleapesäkkeestä ei ole. Siellä oli tosiaan niitä "kuolleita" pesäkkeitä, ja muistankin, että joskus mulla menkkakivut tuntu niinku just tuossa pallean alueella, ei kovana, mutta oli sellanen olo niinku vähän närästäis, mut tosian tossa kohdalla. Eli sillon olivat varmaan ne vanhat pesäkkeet vielä toiminnassa.
Outoa ettei mulle mainittu mitään että jotain koepaloja kuuluu ottaa..?!!
Ei ole tosin tullu postissa vielä leikkauskertomustakaan (jonka aion jättää lukematta).
En tiedä millaisia kokemuksia teillä on polin lääkäreistä? Mutta itse en ole kyllä ihan tyytyväinen tähän nykyiseen. Täällä ei varmaan saa nimiä mainita..mutta hän on aina niin hirvittävän kiireisen oloinen ja joskus sanoo asiat sillai, että kuulostaa vähän töykeältä vaikkei varmastikaan tarkoita sellainen olla. Harmittaakin, että mun hoitoni ilmeisesti on siirtynyt hänelle, edellisestä pidin paljon enemmän...

HalleB Onnea kokeiden tuloksista!Tuo AMH-arvo tietysti harmillinen, mutta toivoa sentään vielä on!
Aurinkotytön "huurunenä" oli niin hassu termi että piti täällä hetki hihitellä :D
Dillerolle onnea että ultrassa meni hyvin! Pääsispä itsekin tosiaan joskus tuohon pisteeseen...

ON: kierto yllätti mut positiivisesti, mullehan tehtiin siis leikkaus 4.kiertopäivänä ja kas kummaa oviksen bongasin kp 17-18, tuli toki hiukan myöhemmin kuin normaalisti kp14-15, mutta olin ilonen, että se tuli kuitenkin! En vaan tiedä yhtään kummalta puolelta irtosi kun leikkauksesta lähtien on välillä jomotellu vähän sinne sun tänne, mutta ainakin päästiin yrittämään. Kyllähän tässä välillä tuntuu, että mitä oikein kuvittelen, että mekö muka onnistuttaisiin luomuna, mutta pakkohan se on yrittää ja toivoa...
 
Hei

Ajattelin teiltä KYS:ssa kävijöiltä kysäistä, että kuinka nopeasti pääsitte sinne hoitoihin julkisen puolen lähetteellä?

Itselläni on tilanne se, että vihdoinkin sain varattua ajan TK-lääkärille, kun 1,5 vuoden yrityksen jälkeen ei ole kertaakaan tullut plussaa raskaustestiin.

Osaatteko muuten sanoa, että mitä kokeita TK-lääkäri mahdollisesti tekee?
 
Moikka Anastacija (hankala nimimerkki kirjottaa....) :)

Meillä homma meni niin, että ensin kävin TK-lääkärin luona ihmettelemässä, kun kuukautisia ei tule. 3 kertaa kävin TK-lääkärillä ennen kuin lähete lähti gynekologian poliklinikalle. Silloin yritystä oli reipas vuosi takana. Gynekologian polille odoteltiin eka reilu 6kk ennen ensimmäistä aikaa. Siellä sitten tehtiin mm. postkoitaalitesti ja hysteroskopia ja verikokeita. En muista verikokeita sen tarkemmin.
Sieltä sain Clomeja, Metformiinia, Terolutia, Lugesteronia ja muutamia muita lääkkeitä.

Noin 3 v kohdalla lopulta saatiin lähete sitten lapsettomuuspolille KYSiin. Kysiin jonotettiin ekaa aikaa se noin 6kk. Ja noin vuosi ensimmäisen käynnin jälkeen KYSissä meille aloitettiin eka IVF. SItä ennen tehtiin kaksi inseminaatiota.

Jos lähetettä ei ala julkiselta puolelta tulemaan, niin lähetteen saat myös yksityiseltä lääkäriltä. Meillä ainakin oli tosi tiukassa se lähete lapsettomuuspolille.

Toivottavasti sinun ei tarvitse koskaan rankempiin hoitoihin lähteä vaan ongelma paikallistuisi muuten.
Tsemppiä :)
 
Kiitos Iloksi :)

Eli tosiaan mulla on aika säännölliset kierrot. Jos joskus piteneekin niin johtuu siitä että olen joutunut syömään buranaa, se selvästi häiritsee kiertoani. Eikä nuo kuukautiseni kovin kivuliailtakaan tunnu.

Toivottavasti se TK-lääkäri ottaa meidät tosissaan... Toisaalta voisi luulla, että semmoiset peruslabrakokeet tehtäisiin ainakin näin alkuun. Kiva ois jos nuo miehen simpatkin katottas. Tietäisi sitten, että yritetäänkö luomuna ihan turhaan. Mukava olisi myös saada tietää toimiiko meidän geenit yhteen. Kun eihän sitäkään tiedä, että jos ei toisillemme siinä mielessä sovitakkaan...: /
 
Anastacija meillä meni tk-lääkärin lähetteestä n. 6kk kun päästiin lapsettomuuspolille. En tiedä vaikuttiko asiaan, että luomuyritystä silloin takana reilu 3vuotta. Tk-lääkäri määräsi labrat (progesteroni, prolaktiini ja vielä joku kolmas mitä en muista). Mitään lääkkeitä ei tuossa vaiheessa saatu. Molemmilta katottiin myös onko klamydiaa. Simppanäyte piti sitten antaa ennen ensimmäistä polikäyntiä. Varaudu jo ennakkoon, että koko tämä prosessi on yhtä odottelua!

Syrän mulle kerrottiin ekalla polikäynnillä, että polilla toimii 3 lääkäriä ja 3 hoitajaa (muistaakseni). Ja käynnit menee ihan summassa. Eli polilla ei toimi mikään "omalääkäri" systeemi. Korjatkaa jos oon väärässä? On tullut käytyä kaikilla lääkäreillä ja sanottakoon, että kaikissa on hyvät ja huonot puolet... Ja sen oon myös huomannu, että lääkärien käytös on paljon mukavampi kun mies on mukana (tai voihan se vaan olla, että mä kuvittelen =)) Kiire siellä tuntuu olevan aina :| Niin ja mä sain sen leikkauskertomuksen mukaan päiväkirurgiselta, lisäks se käytiin siinä hoitajan kanssa yhdessä läpi...

Omanapa: Ei ole Kys:iltä edelleenkään mitään kuulunut :'(
 
Anastacija Toivotaan, että ottaa tosissaan :) Mut niinkuin Lila sanoi, että siihen kannattaa varautua, että tämä prosessi on pelkkää odottamista.
Minä menin ekan kerran lääkärin puheille 6kk yrityksen jälkeen. Nyt on yritetty 5v 7 kk, eikä vieläkään ole plussan plussaa... Lääkkeitä olen syönyt vuosikausia ja odottanut ja odottanut ja odottanut seuraavaa siirtoa.
Mutta toisaalta, ei se odottaminen ole välttämättä pahasta. Hyvää tekee kun ehtii miettimään vähän asioita.

Minulle sanoi työterveyslääkäri juuri, että se hyvä puoli on lapsettomuudessa, että vaikka lapsen saaminen ja vauva-aika on rankkoja, niin yleensä lapsettomuudesta kärsineet kokevat sen vähemmän rankkana (siis on tehty tutkimuksia). Joten jotain etuakin tästä ehkä saadaan :)

Syrän minä olen ollut nyt tuolla KYSillä asiakkaana reilun kaksi vuotta ja keskiviikkona sain ensimmäistä kertaa uuden lääkärin (JH?), joka kyllä vaikutti mukavalta. Minullakaan ei ole ollut ns. omaa lääkäriä vaan lääkäri on vaihtunut miten sattuu. Minusta heillä kaikilla on omat hyvät puolensa. Minut KYSiin lähettänyt gyne oli suoraansanottuna niin kamala, että olen kiitollinen kenestä tahansa muusta gynestä...
Ennen KYSiä luulin, että kaikki gynekologit ovat pelkästään inhottavia ja heidän työnsä on pelkästään moittia asiakkaitaan...

Lila13 luin tuossa sinun laparoskopia (?)- kertomuksen ja pahoittelen diagnooseja. Toivottavasti sieltä KYSiltä alkaa pian kuulumaan, että pääsette edes jonottamaan. Kun jonottaa sitten taas saa.
Tsemppiä kaikesta huolimatta. TOivottavasti vastaukset ovat hyviä ja tulevat pian :)

HalleB hyvä juttu, että testeissä on tullut hyviä uutisia. Ja vaikka se AMH-arvo on matala, niin siltikin jotain on vielä tulossa. Ja onneksi hoitavat kuitenkin. Tsemppiä teille.

ON.
Tänään pistelin neljännen piikin. Vähän jo on tuntemuksia olemassaan ja maanantaina päästään sitten katsomaan tilanne.
Olen niin onnellinen, kun olen saanut tupakanpolton lopetettua (kohta kuukausi sitten loppui) ja samoin mies lopetti. Se oli kaikista ihmeellisintä, että mies lopetti ! :) Olen ihan äärettömän tyytyväinen siitä :)

Minä aloitin tämän viestin kirjoittamisen aamulla ja lopetan nyt illalla, joten pahoittelen, jos tämä on sekava..
 
iloksi Mulle toi JH ei ole tuttu henk.koht, mutta tutulta kuulin että on mukava. Mulla on nyt pari kertaa ollu MH joka on varmasti todella hyvä lääkäri, niinku tietysti kaikki siellä, mutta en hirvittävästi tykkää. Kertoo kaikenlaisia kauhuesimerkkejä aina, joita en haluaisi tässä tilanteessa kuulla ja muutenkin vaan latoo tekstiä tulemaan eikä vaikuta kovinkaan empaattiselta. En nyt mitään lässytystä kaipaakaan a tietysti faktat faktoina, mutta no, en vaan pidä. Ennen oli MR ja hän on todella ihana. Kovasti harmittaa, jossen hänen vastaanotolle enää pääsekään...
Mutta onnittelut tupakoinnin lopettamisesta, se on varmasti hyvä päätös!

Muuten, onko tässä ketjussa olemassa mitään listaa, missä näkyis kaikki tässä olevat...??

Lila Kyllähän tää sellasta odottelua tosiaan on...miksi ne muuten laittovat sut siihen kohdun tähystykseen sillon, eli näkykö ultrassa sit jotain??

Ite en jaksais mitään tutkimuksia tai kokeita, jotenki hemmetin stressaavia kun saa aina sit pelätä mitä pahaa millonki löytyy mistäkin. Joskus tuntuu et ois parempi kun ei tietäis oikein mistään mitään. Tosin omallakin kohdalla jos en olis "mielenkiinnosta" hakeutunu kesällä ultraan, ei olis vieläkään selvillä että mulla edes on endo, ja tässä vaan turhaan yritettäisiin vaikka munasarjat täyttyis vaan kystista. Et toki pitäähän sitä olla tyytyväinen että hoidetaan ja seurataan, mutta kyllä se aika raskaalta tuntuu, siis jo nyt tässä vaiheessa.
 
Syrän minulla oli eka kerralla myös KR ja toisella MH. Tiedän mitä tarkoitat ja aluksi minusta tuntui ihan samalta. Se voi olla, että hetki menee MH:n tyyliin tottumiseen. Toivottavasti kuitenkaan teidän ei tarvitse kauaa pyöriä polin asiakkaina vaan pääsette odottelemaan jälkikasvua :)

Ja tuosta listasta - ei taida olla...?
En muista varmaksi, että oliko aiemmin lista, mutta kukaan ei taida jaksaa päivittää sitä.
Pitäisiköhän meidän kerätä lista, kun näyttää olevan enemmänkin porukkaa liikenteessä. Voihan sitä sitten päivittää yhdessä?
Tai toistaalta... tuolla on tuo hoidot 2011 ketju olemassaan kanssa. Siellä on lista..
Siellä listalla minäkin olen ja ehkä muitakin tästä porukasta.

No, mietitään?
Onko innokkaita listanpitäjiä?

Illanjatkoja :)
 
Moikka! Ensimmäistä kertaa satuin tällaisen ketjun löytämään! Mulla olis jonotusaikoihin liittyvä kysymys, joka kaipaisi pikaista vastausta. Meillä on jo yksi lapsi, joka sai KYSissä alkunsa toisesta ICSI-hoidosta. Toinen lapsi olisi ajankohtainen ja tänään kävin oman kaupungin naistenpolilla, josta lääkäri sanoi laittavansa lähetteen Kuopioon. Meneekö tämä toinen hoitokierros samalla kaavalla kun eka, että ensin odotellaan piiiitkään ensikäyntiä ja sit vielä pitempään ekaa hoitoa, vai päästäänkö me tällä kertaa suoraan hoitoa odottamaan? Minkälaiset jonot siellä on tällä hetkellä? Olis tärkeää tietää tämä mahd. pian, koska olen saanut työtarjouksen, ja haluaisin tietää nämä hoitoaikataulut suunnilleen ennen työtarjouksen vastaanottamista... Kiitos, jos joku ehtii vastata!
 
Moikka Ciram,
minä en varsinaisesti osaa kyllä vastata, sillä ensimmäistä vasta yritämme. Onko teillä pakkasessa vielä alkioita vai onko hoidot aloitettava vielä alusta?

IVF-Jonot taitavat tällä hetkella olla sitä 5-6kk luokkaa, eli pitkä jonottelu taitaa olla edessä vaikka heti hyppäisitte IVF-jonoon. Mut en osaa sanoa. Toivottavasti asiat selviävät pian :)
Tsemppiä teille!
 
Kiitos iloksi, tsemppiä myös teille! Ei meillä mitään pakkaseen jäänyt :( Ekasta ICSIstä tuli hyperi ja silloin saatiin jopa 3 top-alkiota, joista yksi tuoreeltaan siirrettiin. Kaksi pakastettiin ja oltiin menossa PASsiin, mut ne alkiot eivät kestäneet sulatusta. Tästä toisesta ICSIstä, josta raskauduin, saatiin yksi 2-luokan alkio ja kaksi 3-luokan alkiota. Kaksi siirrettiin ja toinen alkio jaksoi loppuun asti. Käsitin tuolloin, että meidän tapauksessa myös alkioiden jakautumisessa on ongelmaa. Kuvittelisin että meille ei PAS ole kovin todennäköinen vaihtoehto, vaan aina on käytävä läpi piikitykset ja punktiot... ellei sitten aleta selvittämään, että mikä siinä jakautumisessa on ongelmana ja voidaanko sitä auttaa. Tämä jakautumisongelma tuli meille tietoon vasta silloin kun ICSIä varten alkionsiirto tehtiin tällä jälkimmäisellä kerralla, enkä sitä pohtinut sen enempää, koska hoito sitten vihdoin onnistui. Pitää koittaa huomenna ehtiä soittaa klinikalle ja kysyä hoitoaikatauluista, ellei sitten meidän oma hoitaja ehdi soittaa ensin. Tuonne on vaan niin ihmeelliset soittoajat, että missasin sen ajan eilen :p
 
Tervehdys kaikille!
Mä tungen tänne ketjuun mukaan...
Mulla oli 1.12 aika Kysiin lapsettomuushoitoihin ja kyseessä oli siis ihan eka käynti. Eli periaatteessa vaan keskustelua. Lasta ollaan yritetty reilu pari vuotta ja ikää rupee olemaan liikaa. Aikaisemmin olen käynyt kaikki mahdolliset tutkimukset muualla paikkakunnalla ja nyt meidän alueen hoidot on siel kysissä. Selvis niin hyvin asiat et viikon päästä aloitetaan pitkällä kaavalla ja joulu mennään sumutteiden voimalla. Ajatukset on ihan sekaisin ku en osannut odottaa näin nopeeta toimintaa. Hoitajakin sanoi et menee ens kevääseen pitkälle. Mut onneksi jono elää ja satuttiin hyvin olemaan oikeassa raossa... Myöhemmin lisää, nyt unten maille!!!
 
Punktio lähestyy... iik.

Lääkärinä on KR ja opiskelija tulee vielä mukaan tuohon punktioon. Siellä on sitten mökki täynnä väkeä...

Tällä kertaa en odota niin kivuliasta punktiota, sillä rakkuloita ei ole kuin noin 5 kpl
Vasemmalla 1 kpl ja oikealla 4 kpl, jotka toivottavasti on kerättävän kokoisia.
Ihan kiva juttu on, ettei nyt ole hyperin riskiä.

Tänään pääsen pistämään Pregnylin ja sitten maanantai-aamuna punktioon.
 
Moi!

Syrän kiitos ja onnea teille luomu-yritykseen!

Anastacija mä menin vuoden yrityksen jälkeen tk-lääkärille, joka määräs TSH, PROG, PRL ja klamydia-kokeet. Kolmeksi kierroksi laitto mut syömään Terolutia, kunnes suostu laittaa lähetteen kyssiin. Kysistä tuli parin viikon päästä kirje ja eka aika kolmen kuukauden päähän(kesäsulku oli välissä). Siitä taas noin kolme kuukautta, ni tehtiin eka hoito (clomifen+ovitrelle). Onnea matkaan!:)

Lila mä olen myös huomannut, et mies kannattaa ottaa mukaan aina jos vain mahdollista. Mä oon niin pikkulikan näkönen, et kukaa ei ota tosissaan:headwall:
Onko kirje jo tullut?

iloksi se J.H. on aivan älyttömän ihana symppis :) M.H:sta tykkään myös kovasti, kun hän perehtyy aina niin intohimoisesti asioihin :) K.R. on myös hyvin ammattitaitoinen varsinkin, kun vähän "kaivaa" hänen tietämystään.
Kiitos tsempeistä! Mites meni punktio?
Mä lopetin tupakoinnin kokonaan samalla, ku lopetin pillerit ja alotettiin yritys. Mies ei onneksi polta. Onnea lopetuksen johdosta! :)

Ciram kannattaa soitella IVF-hoitajille, jos ne osais vastata!

Tammuska tervetuloa! Olipas nopeeta toimintaa, kerrankin :)

on: Kilpparivasta-aine-koe oli normaali. Eilen alko uus kierto. Soittelin polille ja seuraavaan kiertoon alotan sumut. Viikolle 9 menee punktio. Pitää riskillä laittaa loma siihe ja toivoa, et kierto ei sekoais kamalasti (pakko laittaa viimeset lomapäivät hoitoon, ku muuten joudun ottaa palkatonta).

muoks. Mites Mantitar kävi?
 
Viimeksi muokattu:
Heips pitkästä aikaa!

HalleB: hyvä että ei ollu vasta-aineita ja tsemppiä uuteen hoitoon.

Iloksi: tsemppiä punktioon.

ON: Minä kävin eilen kohdun tähystyksessä ja kohdun ylälaidasta poistettiin polyyppi. Leikkaava lääkäri sani, että se on varmasti estänyt alkioiden kiinnittymisen. Eli se on ainakin yksi syy siihen että raskautuminen ei onnistunut. Marraskuun alussa me käytiin hoitorumba siis läpi ja saatiin kolme alkiota pakkaseen Mitään ei siirretty sillon kun huomasivat kohdussa tuon eilen poistetun polyypin. Tänään varmaan pitäs soitella polille ja kysyä kuinka tästä jatketaan.

Voisiko joku kertoa, miten pakastealkion siirto tapahtuu. Siis millaisia lääkkeitä siinä käytetään ja yms. Me kun ei yleensä olla saatu edes alkioita, niin toi pakastealkion siirto on jääny mulle vähän epäselväksi. Sen tiedän että voi olla että alkiot pilaantuvat sulatusvaiheessa.
 
iloksi kerrohan sitten miten punktio meni! Onko se sitten yleensä kivuliasta?? Jotenkin kuvittelin, että lääkkeillä saisi sen kivuttomaksi, kamala ajatus, että siinäkin joutuis vielä kärsimään....

Hmm...mä en sitten tollasta lääkäriä ku KR olekaan tavannu, olen tavannu vaan MR:n...no ehkäpä törmään vielä tuohon KR:n kans joskus.

ON sen verran, että vatuiksi meni ainakin tämä ensimmäinen yk leikkauksen jälkeen tai siis leikkauskierrossa. Menkat puskee tässä parhaillaan päälle, kierto venähti 32 päivään, tai siis huomenna tulee 32 päivää, kun ovis oli sen verran myöhemmin. Luteaalivaihe taas sen 14 päivää, eli se ei näköjään petä, vaikkakin tosin toivoisin, että sen pituus jäisi tietämättä ja plussa joskus pamahtaisi ruutuun...Tällä hetkellä on aika masentunu fiilis, vaikka oishan se pitäny arvata, ettei nyt niin hyvä tuuri ole, että leikkauskierrossa jo tärppäisi...Mutta harmittaa silti ja tuntuu taas, että ei tule mistään mitään. Ei huvittais yhtään se ivf, mutta sitä kohti tässä kai vaan ollaan menossa. Todella ärsyttävää ja masentavaa ja toivotonta. Parempaa onnea muille!!
 
Eiku hetkinen, en ole siis KR:n vastaanotolla käynyt, mutta nyt tiedänkin ketä tarkoitatte ;) Puhelimessa kerran hänen kanssaan puhunut ja vaikutti ihan älyttömän mukavalta. Vaihtaisin MH:n häneen mielelläni....
 

Yhteistyössä