Tuosta
punktiosta ajattelin kommentoida vielä, että näinhän se on että jokainen on yksilö ja sitä ei oikeastaan voi verrata eikä sanoa että miten paljon se sattuu vai sattuuko. Se on vähän niinkuin verikokeissa käynti, kipu tuntuu sen hetken ja on ohi. Mulla vissiin tekee itellä se, että olen hoitoalalla enkä hirveästi panikoinut punktioon menoa, tiesin että selviäisin siitä kyllä. Enkä voi tietää, ties vaikka jos joutuu uudelleen siihen toimenpiteeseen niin saattaa olla ihan erilainen kokemus. Toivon että ei joudu.
Se rauhoittava lääke todellakin rauhoitti oloa, teki vähän uneliaaksi ja rennoksi olon, ja oloa toki helpotti myös se että mies oli vieressä kädessä pitämässä. Uskon että se voi tehdä jollekin todella kipeää, mutta ei siis voi yleistää, kipulääkettä vaan reilusti niin pärjää varmasti !
Kilpirauhasarvoista,
Marjana kun mainitsit tuon että ystävälläsi on annosta muutettu useasti, niin itellä käy välillä mielessä ihan sama, että tekis mieli jättää ne pillerit pois kokonaan. Minulla on muutettu sitä annosta puolen vuoden aikana kolmesti, aina on jompikumpi arvoista jollain lailla heitellyt. Eivät paljon, mutta kuitenkin ilmeisesti riittävästi niin että thyroxin-annosta on jouduttu muuttamaan. Tiedätkö onko ne arvot ystävälläsi pysyneet millä tasolla ilman lääkettä?
Kultaa, niin minuakin vähän kiinnostais, miten tukikeskustelu sujui?
Omasta navasta sen verran, että tässä kierrossa tikutin selkeän oviksen, hoidot ei siis pistäneet kroppaa mitenkään sekaisin, menkat tuli ajallaan ja samoin ovis, sattui juhannuksen tienoille. Kroppa toimii mutta vauvaa ei vaan suostu tulemaan
Tässä kierrossa kokeilin ihan huvikseni ottaa käyttöön greippimehun, join sitä alkukierrosta ovikseen saakka, tiedä sitten onko mitään taikaa mutta samapa tuo, kokeiltu on. Onko muut kokeilleet?
Ja ihan huvikseni aloin mittaamaan eilen aamulämpöjä, tosin vähän hölmölle tuntuu sekin kun ei oo aavistustakaan omasta normaalilämmöstä, käsittääkseni ne lämmöt pitäs pysyä koholla jos on raskaana, mutta nyt on aika vaikea tietää onko koholla vai ei, kun en tajunnut aloittaa mittausta jo ennen ovista. Mut joo, eilen mittari näytti kuitenkin 35,9 ja tänään 36,7, et iso heitto vuorokaudessa, vai onko? Ja mittaan siis kainalosta, en tiedä onko miten luotettava tapa.
Tuntuu että töissä kaikki raskaanaolevat piinaa minua jotenkin, en voi välillä kun ihmetellä miten ne osaakin olla aina siellä missä minä. En muista kuka kommentoi tuossa aiemmin siitä ystävyyssuhteiden kärsimisestä tämän myötä ja mainitsi siitä että on vaikea kommentoida esim. facebookissa toisten vauvauutisia. Mä olen ratkaissut asian niin että olen laittanut pois näkyvistä ne ihmiset jotka hehkuttavat vauvaonneaan, eli siis en näe heidän tekstejään muuta kuin erikseen valitsemalla. Poissa silmistä, poissa mielestä vai miten se menikään. Tosi raukkamaista tiedän, mutta toisaalta ei kukaan niistä fb-kavereista jotka olen "piilottanut" ole niin läheisiä että loukkaantuisivat jos en kommentoi/onnittele.
Että tällästä syrämmellä tällä kertaa, en viikko kärvisteltävä ja sitten alkas 4 viikon autuus eli loma =)