Paiju, Hox ja
Amalia, voimia teille kaikille! Paiju, älä syyllistä itseäsi. Se on vaan niin helppoa miettiä, että itse olisi tehnyt jotain väärin, kun ei keksi mitä muutakaan syyttää. Minäkin menin viime siirron jälkeisenä aamuna jumppaan ja syytin sitten negasta itseäni. Lääkärin mukaan aivan turhaan.
Mamma, niin kovasti toivon sinulle plussaa. Kyllä ne antaa meille kaikille muillekin toivoa.
Moneskos PP sinulla on menossa?
Minäkään en uskaltaisi punkkua ihan joka päivä siemailla, mutta joskus kuulin myös, että n. 3 päivää siirron jälkeen, kiinnisttymispäivänä siitä voisi olla iloa. En ole uskaltanut kokeilla, kun lääkäri on melko tiukkaan sitä mieltä, ettei alkoholia saa hoidon aikana nautiskella.. Ensi siirtoon vaadin sen sijaan sen gonapeptyl piikin, jos siitä olisi apua.
Minulla on tänään lääkäri ja päätetään, mennäänkö luomukierrolla tämä siirto vai aloitanko pistokset ovulaatioinduktioon. Periaatteessa suosisin itsekin luomukiertoa, mutta se hermostuttaa, jos ovis tulee väärälle päivälle tai kierto on taas jotenkin poikkeava, kuten viimeksi. Yleensä siis kiertoni on hyvä.
Olen tätä joskus aiemminkin kysellyt, mutta onko myös muilla kokemuksia siitä, että ovis aikaistuu, kun siirto on tulossa. Itselläni siis ovis tulee normaalisti n. 16-18 kierron päivä, mutta siirron tulo on aikaistuttanut sen n. 15 päivään. Lääkärini mukaan yleistä ja johtuu ihan aivojen toiminnasta. Viime kierto siis meni mönkään ja oli kaiken kaikkiaan liian lyhyt, mutta nyt tarkoitan tuota pientä muutaman päivän liikkumista.
Kyselen myös siksi, koska jos kiertoni on normaali, niin ovis ei saisi tulla tällä kertaa 18 päivä, vaan milloin tahansa aiemmin, jotta siirto onnistuu. Mietin siis, onko muillakin kokemuksia oviksen aikaistumisesta. Tuo 18 päivä on minullakin muutenkin aika harvinainen, mutta ei mahdoton.
Robina ja
Minnie ja
Johkunen, minulla alkaa piinat parin viikon päästä myös! Ensimmäisen ICSI hoidon kolmas ja viimeinen PAS...