Hoidot jatkuu 2013

hox
Voi Amalia Armas, pahoittelut negasta! On tämä niin p*rseestä kyllä koko touhu että ihan pää hajoaa. Miten voi elämä kohdella näin epäoikeudenmukasesti kysyn minä vaan.
Jatkot teilläkin aika hankalat ja kaiken lisäksi vielä kalliit.
Toivotaan että onnistutte vielä, keinolla millä hyvänsä.

Omanapaisuutta: testin teen huomenaamulla, ihan vaan sen takia että voin klinikalle soittaessa sanoa että se on tehty, sitä kun kuitenkin kysytään. Nega se on. Tällä vuodolla ja kivuilla ei ole yksikään alkio enää kyydissä. Noh, eipä ollut suuri yllätys.
Pääseepä palaamaan normaalielämään tän hissuttelun jälkeen. Mitään muuta hyvää tässä ei sitten olekaan.
Ei tiedetä mitä jatkossa tehdään. Neljäs IVF olisi edessä, mutta onko helvetti niitäkään mitään järkeä tehdä kerta toisensa perään, kun follimäärästä riippumatta tulos on aina surkea laadullisesti.
Ehkä annan koko lapsiasian olla ja pistän nekin rahat eläinlauman kasvattamiseen. Siinä ei ainakaan käy niin ettei rahalle saa mitään vastinetta :/
Voi luoja ja pari päivää jo ehdin "pelätä" kaksosraskauttakin. HAH!!
Olinpas vallan vitsikäs.

Näihin kuviin ja tunnelmiin.
Paljon paljon parempaa tulevaa viikkoa teille muille, jakselkaa :heart:
 
Paiju ei kannata syyllistää itseään. Tuskin hiihtämisellä on ollut mitään väliä hoidon onnistumisen kannalta. Normaalit ihmisethän elävät viikkojakin tavallista elämäänsä ennenkuin edes tajuavat olevansa raskaana.... Itsekin kyllä syyllistän itseäni, mietin, että nuoruuden hölmöilyt ovat syynä tähän onnettomuuteen, olen kerännyt pahaa karmaa tai jotain. Tai sitten olen ollut edellisessä elämässä joku hirvittävä ihminen ja nyt rangaistaan...

Hox toivotaan nyt kuitenkin, että vuodosta huolimatta huomenna saisit plussan testiin... Teilläkin on jo niin monta pettymystä takana, että toivon todella, että onnenne viimein kääntyisi. Todellakin tuntuu, että elämä osaa olla epäreilu... Toiset menevät koko elämän läpi ilman juuri mitään murheita ja toisille taas annetaan kestämistä liiankin kanssa. Itse olen jo ennen lapsettomuutta käynyt läpi monia vaikeita aikoja ja nyt, kun elämä alkoi viimein olla mallillaan niin kohdalle osui vielä tämäkin murhe.

Ja tämä raskautumisasia... Eräs tuttavani on tehnyt viisi lasta suoraan huostaanotettavaksi, toinen tuttavani päätti, että lapsi syntyy toukokuussa ja naps... niin tapahtui, seuraava suunnitelkiin sitten tammikuulle ja tammikuussa vauva syntyi. Eräs kaverini, joka tiesi meidän lapsettomuudesta tuli avautumaan, että heilläkin on sama ongelma... olivat yrittäneet jo neljä kuukautta ilman plussaa, no arvatkaa miten siinä kävi... Viidennen yrityskuukauden jälkeen hän oli raskaana.

Ei toisten onni tietenkään minulta ole pois, mutta välillä on vaikea kestää sitä, että itselle tämä maailman luonnollisin asia ei todellakaan ole mikään läpihuutojuttu.

Menkat eivät edelleenkään ole alkaneet, vaikka olen ollut ilman lugeja kaksi vuorokautta.... Mitenköhän kauan ne mahtavat vaikuttaa? Toivon, että vuoto alkaisi pian niin päästäisiin suunnittelemaan jatkoa.
 
Amalia Armas: Ymmärrän tunteen. Nimimerkillä yli 6-vuotta lasta yrittäneenä kun ei vain jaksa iloita muiden raskaus uutisista. Siinä vitutukseen asti kuuntelee muiden jutut ja hehkutukset ja joutuu kestämään ultra kuvat ynm. mutta itse kun tarvis tukea niin eipä sitä tulekkaan. "Luonnon valinta" haistakoot pitkän p*****. Sitten on se kun syylistää itseään siitä kun ei kykene enää iloitsemaan toisten raskaudesta ja kuinka sitä kokee olevansa katkera p****. Kun tulee niitä hetkiä ettei aina jaksa vaan ymmärtää vaikka asiaa kuinka järkeilis. Voimia :hug:...
 
Hox voihan rähmä! Erittäin tutut nuo kuvaamasi tunteet. Kai se sitten kuuluu asiaan että pitää vielä ne kaikki kaksosraskaudetkin pelätä ja jälkeenpäin pitää itseään tyhmänä. Tsemppiä myös pohdintoihin! Nämä hoidot syö kyllä elämää, pari viikkoa menee aina ihan sumussa ja loppuaikakin sellaisessa ihme pysähtyneessä muka ei odottavassa odotuksessa. Tarttis sijaispään, arrrgh.

AmaliaArmas on sullekin sattunut lähipiiriä. Meistä tulee vahvoja ja ymmärtäväisiä ihmisiä (???). Itsellä taas on vähän päinvastoin. Lähipiirissä tällä hetkellä on jopa kolme hoidot tuloksettomina lopettanutta, kaksi on hoidoilla saanut lapsen, kolme yrittää x:ttä vuotta toista lasta ilman hoitoja, ja sitten kätkytkuolema ja paljon keskenmenoja. Siinähän ne mun kaverit taisi sitten melkein ollakin. Ja ihan muita kautta ollaan siis tuttuja. Niin ja käsittääkseni lugejen pitäisi voida viivästyttää menkkoja max. kolme päivää.

Täällä lugen sivuoireet lieventyvät vähitellen, onneksi! Voi jotain muutakin tehdä kuin pyöriä zombina sohvan ja jääkaapin väliä (siippakin tykkään ihan hirveästi näistä viikoista). Oireiden seasta ei tunnu paljastuvan mitään raskaana oloon viittaavaa, vähän jopa tulee punaistakin vuotoa, jippii. No, vasta pp 5, kunnialla tai ilman piinaillaan loppuun asti.
 
Paiju no on mullakin onneksi joitain kohtalotovereita tuttavissa. Yksi pariskunta on hoidoissa myös ja serkkuni on saanut lapsen hoidoilla (luultavasti lahjamunasoluilla). Surullisin tapaus on ystäväni, joka joutui äskettäin alle 30-vuotiaana kohdun poistoon. Hänen kanssaan olemme nyt yhdessä surreet.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Pikaisesti omaa napaa... Tänään käyty naistenklinikalla ja samalla reissulla haettu Synerlat! Huomenna alkaa sumuttelut! Tästä se lähtee ICSI 2. Toivottavasti tämä olisi meidän hoito!!!

Tsemppiä piinailijoille ja lämmin halaus negan saaneille :) onko täällä nyt muita ketkä menee mun kanssa samoissa?
 
Hei!
Haluan lyhyesti kertoa, jos jollekulle olisi apua kiinnittymiseen :)
Minulle tehty 3 ivf hoitoa. Ensimmäinen oli nega :(
Toinen plussa :heart: mutta todettiin tuulimunaksi :(
Kolmas plussa :heart: ja raskaus päättyi onnellisesti lapsen syntymään :heart::heart:

Toisessa ja kolmannessa ivf:ssä aloin siirtopäivänä juomaan pienen määrän päivässa punaviiniä (ehkä noin 12cl) testipäivään saakka ja siis ensimmäisessä ivf:ssä en sitä juonut. Olin kuullut, että punaviini vilkastuttaisi kohdun verenkiertoa ja näin ollen auttaisi kiinnittymisessä ja mielestäni tämä minulla auttoi. Kerroin tästä lääkärilleni ja hän sanoi kuulleensa samaa,mutta tutkimustuloksia ei tästä ole ja hän sanoi myös, ettei siitä haittaakaan ole :)
Toivon todellakin, että tästä olisi apua jollekkin kiinnitysongelmista painivalle.
Kaikkea hyvää teille ja toivon koko sydämestäni, että jokainen teistä saisi sen kauan kaivatun oman lapsen:heart:
 
Minimo: Mukava kuulla, että tärppäsi:) Tarkoitatko, että kaikki kolme oli ivf hoitoja, eli tuoresiirtoja vai oliko myös pakastesiinrtoja? Punaviiniä olen miettinyt itsekin, mutta on aina ollut jotenkin ristiriitaiset fiilikset...toki hoidoissa ei tartte miettiä alkoholin vaikutusta ovulaatioon yms...itsellä siis eka ivf hoito menossa nyt...sumuilla aloitettu..
 
Minnie: Kaikki 3 olivat 2 alkion tuoresiirtoja, pakkaseen ei jäänyt kertaakaan mitään :(
Mielestäni "kaikki keinot" ovat sallittuja jotta toivottu lopputulos saavutettaisiin ja itsekkin sitä pitkin hampain join koska mausta en pidä.

Virheellisesti olin ed viestiini laittanut, että siirtopvänä,tarkoitin siirtopvän jälkeisenä pvänä. Eli siis siirtopäivän jälkeisestä päivästä noin pp10-12 asti.

Mulla kaikki tehty lyhyellä kaavalla ja syy lapsettomuuteen oli ikä.
 
Itse suhtaudun vähän skeptisesti alkoholin tuomiin hyötyihin. Sehän nyt kuitenkin on myrkky.
En ole mikään absolutisti, missään nimessä, mutta henk. koht. en alkoholista ja vauvanteosta yhdessä pidä.

viittaisin myös tähän tutkimukseen: Vähäinenkin alkoholinkäyttö vaarantaa koeputkihedelmöityksen . Toki jokainen menee niinkuin itsestään tuntuu :) Toki tuossa tutkimuksessa eniten haitallista tuntui olevan valko- ei punaviini.

Ja Minimolla näytti myös punkku tepsivän, että onhan meitä ja meidän elimistöjä moneen junaan :)
 
hox
HOIDOT JATKUU 2013

Seline .................. 2.IVF/1.pas ............ helmikuu 2013
Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli....................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
InMyDreams ......... 4.IVF/1.pas ........... helmikuu 2013
Mamma2011............ 2.IVF/1.pas................helmikuu 2013
Odottava73 ............ 4.IVF.......................helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... helmi/maaliskuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ...............maaliskuu 2013
Nellikaneli..................2.IVF...... ..............maaliskuu 2013
Robina.....................2.ICSI....... ......maaliskuu 2013
Hiskias...................2.IVF/1.pas...........maaliskuu/huhtikuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... touko/kesäkuu 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?
HilleriHiiru...............2.ICSI....... ......................elokuu 2013?
Amalia Armas...........2. (3.) ICSI.......................???
hox........................4. IVF...........................????


PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Mamma2011.............2.IVF.1pas........ .. ...2.........................25.2.2013
Onlyer...............3.ICSI/1.PAS............. ..............................15.2.2013
Paiju.....................3.IVF/2.pas..............2.................... .....26.2.2013

PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu.............5.9.2013
Kukka73.................2 ICSI .........helmikuu.......... ??
 
Amalia toivotaan että menkat pian alkaisi ja saisit varmuuden tulevasta. Mikään ei ole niin tylsää kun odottelu ja epävarmuus!!

Paiju tsemppiä piinapäiviin ja miehelle myös ;)

Robina ja Minnie mulla alkaa piikittely reilun viikon päästä eli jossain määrin samoissa mennään.

Hox :'(

Punkusta tms. joka auttaisi verenkiertoon kohdussa, mulla on klexane-piikit tuohon tarkotukseen eli lisäämään verenkiertoa. 1 piikki punktiosta lähtien testiin saakka ja jos positiivinen, niin jatkuu vielä monta viikkoa. Tiedä sitten auttaako mutta toivossa on hyvä elää ;)
 
Hei! Tuli aamulla tehtyä testiliuskalla raskaustesti, viiden minuutin kuluttua näkyi todella haalea viiva ja sitten viisi minuutti myöhemmin näkyi vielä haalea viiva. Täytyy jaksaa odottaa perjantaihin jos tekisi kunnon testin silloin niin tietäisi. Raskaus oireita minulla ole vielä tässä vaiheessa, voihan ne tulla myöhemmin. Ajatukset vipeltää ilosta pelkoon. Täällä ollaan vielä kipeänä.
 
Paiju, Hox ja Amalia, voimia teille kaikille! Paiju, älä syyllistä itseäsi. Se on vaan niin helppoa miettiä, että itse olisi tehnyt jotain väärin, kun ei keksi mitä muutakaan syyttää. Minäkin menin viime siirron jälkeisenä aamuna jumppaan ja syytin sitten negasta itseäni. Lääkärin mukaan aivan turhaan.

Mamma, niin kovasti toivon sinulle plussaa. Kyllä ne antaa meille kaikille muillekin toivoa. :) Moneskos PP sinulla on menossa?

Minäkään en uskaltaisi punkkua ihan joka päivä siemailla, mutta joskus kuulin myös, että n. 3 päivää siirron jälkeen, kiinnisttymispäivänä siitä voisi olla iloa. En ole uskaltanut kokeilla, kun lääkäri on melko tiukkaan sitä mieltä, ettei alkoholia saa hoidon aikana nautiskella.. Ensi siirtoon vaadin sen sijaan sen gonapeptyl piikin, jos siitä olisi apua.

Minulla on tänään lääkäri ja päätetään, mennäänkö luomukierrolla tämä siirto vai aloitanko pistokset ovulaatioinduktioon. Periaatteessa suosisin itsekin luomukiertoa, mutta se hermostuttaa, jos ovis tulee väärälle päivälle tai kierto on taas jotenkin poikkeava, kuten viimeksi. Yleensä siis kiertoni on hyvä.

Olen tätä joskus aiemminkin kysellyt, mutta onko myös muilla kokemuksia siitä, että ovis aikaistuu, kun siirto on tulossa. Itselläni siis ovis tulee normaalisti n. 16-18 kierron päivä, mutta siirron tulo on aikaistuttanut sen n. 15 päivään. Lääkärini mukaan yleistä ja johtuu ihan aivojen toiminnasta. Viime kierto siis meni mönkään ja oli kaiken kaikkiaan liian lyhyt, mutta nyt tarkoitan tuota pientä muutaman päivän liikkumista.

Kyselen myös siksi, koska jos kiertoni on normaali, niin ovis ei saisi tulla tällä kertaa 18 päivä, vaan milloin tahansa aiemmin, jotta siirto onnistuu. Mietin siis, onko muillakin kokemuksia oviksen aikaistumisesta. Tuo 18 päivä on minullakin muutenkin aika harvinainen, mutta ei mahdoton.

Robina ja Minnie ja Johkunen, minulla alkaa piinat parin viikon päästä myös! Ensimmäisen ICSI hoidon kolmas ja viimeinen PAS...
 
Rachel en ole huomannut aikaistumista, muuta kuin PAS:n jälkeen, mutta se on varmaan eri juttu.

Mamma2011 kuulostaa lupaavalta!!

Teinpä minäkin kerran elämässäni tällaisen varhaistestauksen, samaa tyhjää viivan paikkaa näyttää kuin aina ennenkin. Selkää särkee, eilen oli olo kuin olisi pissatulehdus, mutta se meni ohi, pieniä veriviirujakin tulee. Ajattelin perjantaina testata, ja sitten henkisesti lopettaa piinailun tältä kierrokselta - toki jatkaisin lugeja ym ym, mutta voisin sen henkisen negan hoitaa jo tällä viikolla pois alta jos on tullakseen.

Yritän tässä muistutella itselleni, että tosiaan kärsin lapsen saamisen vaikeuksista, etten joka ikinen hetki ihmettelisi miksei se lapsi nyt taaskaan tule. Pitäisi jotenkin vääntää itselle rautalangasta, että mahdollisuus onnistumiseen per alkionsiirto on meikäläisellä tosiaan vain se 25% tai jotain, vaikka nyt on alkiot hyviä olleetkin. Ehkä saisi sen lapsitoiveen vähän realistisempaan perspektiiviin, että sitä ei välttämättä koskaan tule vaikka kuinka jaksaisin yrittää. No, tämä on vasta viiden alkionsiirto pikkukakkosen yrityksessä ja kohdennetut punaviinit kyllä kuulostavat hyviltä!
 
Paiju, jos sulla on yksi lapsi jo onnistunut, niin eiköhän siis toinenkin? :) Pitää olla vaan kärsivällinen.

Ja aina helpompi sanoa toisille, kuin uskoa itse. Päätin tänään, että ovisinduktio tehdään, jotta varmasti päästään siirtoon. En vaan kerta kaikkiaan jaksa, jos siirto taas siirtyy. Samalla kuitenkin mietin, tulikohan tehtyä järkevä päätös.. Jos se luomukierto olis sittenkin ollut parempi. Oon tosi huono päätöksentekijä ja kun kyse on näin isosta asiasta, voitte vaan kuvitella, että hankalaa on. Ja jos nega pamahtaa, niin mietin varmasti, että olis pitänyt mennä oman kierron mukaan... Olikohan tämä järkevä siirto?
 
Robina ja Minnie tsemppiä alkaviin hoitoihin!


Mamma toivottavasti tuo viiva nyt vaan vahvistuisi!!!!

Paiju pidetään peukkua, että se viivanpaikka olisi ensi testauksessa muuttanut väriäkin :)

ON. Menkat alkoivat eilen ja tänään soittelivat klinikalta. Soitossa lähinnä kyselivät omia toiveitamme. Sanoin, että yksi hoito ainakin vielä halutaan eri lääkityksellä ja sitten mahdollisesti aletaan miettiä luovutettuja munasoluja. Soittava hoitaja sitten sanoi vievänsä toiveemme eteenpäin. Lopullinen tuomio tulee lääkärin ja biologien keskustelun jälkeen. Pari viikkoa täytyy odottaa tuomiota. Uskon kyllä, että sen yhden hoidon vielä ainakin saamme, tai ainakin toivon kovasti...

Nyt täytyy yrittää taas hiukan irrottaa ajatuksia näistä lapsettomuusasioista ja yrittää välillä vähän nauttia elämästä ja ihan muista asioista. Olenhan kuitenkin siinä mielessä onnekas, että yksi lapsi jo mulla on joten ihan pohjaan ei voi vajota.
 
Täällä alkoi eilen kovasti unohtuneet luge oireet, nimittäin nukkuminen alkaa olla 1. Harrastus. Ja tänään on tissit kipeytyneet eli luget ne on jotka väsyttämään pistää. Tekisi mieli heittää jo hanskat jo tiskiin taas tältä erää.

Simpli & pp4.
 
Tein uuden testin testiliuskoilla,mutta viiva ei ole vahvistunut.Maanantaina olisi sitten veritesti ja tiistaina kuulen tuloksen jos sitä ennen ei ole kuukautiset alkaneet.Mä olen liian hätäinen tuon testin kanssa.Huomenna tulee 14 päivää alkioiden siirrosta.Onkohan nuo kaupan raskaustestiliuskat herkkiä kuin apteekista ostetut kunnon testit.Täytyy varmaan käydä apteekista ostamassa clearblue testejä.Kuukautis oireita ei ole ollut,mutta kun en niistä oireista aina tiedä.Rintoja välillä kutittaa ja väsyttää,sekä ajoittain palelee.Käytän lugesyeron emätin kapseleita.Tämä on meidän elä pakkasalkio siirto.Pakkaseen jäi enää yksi.Toivun pikku hiljaa tästä keuhkokuumeesta.Kuulemisiin kanssasisaret!
 
Pakko oli tulla hieman omanapailemaan, vaikka vannoin itselleni pysyväni poissa tältäkin foorumilta. Eilen oli meidän viimeinen punktio, olin varma ettei tälläkään kertaa yksikään solu ollut kelvollinen siirtoon.. Mutta yllätys oli iloinen, kun lääkäri tänään soitti, että saalis on 7 alkiota! Eli huomenna olisi edessä tuoresiirto ja sittenpä alkaakin piinailut.

Yritän lukea teidän tarinat, että pääsen taas kärryille!

-Lumetar ja kuuden vuoden kuumeilu-
 
Mamma, minun lääkärini aina sanoo, että lopullinen tuomio tulee vasta veritestistä. Aina raskaus ei näy luotettavassakaan testissä. Hän kertoikin ikävän tarinan, jossa tukilääkitys oli lopetettu kaupan testin negan vuoksi ja myöhemmin sama henkilö sai aikaisen keskenmenon. Eli älä lopeta ainakaan lääkitystä ennen verikoetta. Oon itse myös testaillut hyvissä ajoin ennen verikoetta, eli ymmärrän kyllä sen, mutta älä ainakaan lopeta sitä lääkitystä.

Lumetar, tervetuloa joukkoon! Hienoa, että saitte alkioita myös pakkaseen. :) Osittain varmaan vie paineita pois, tai yritä ainakin se niin ottaa. Tsemppiä hirveästi tuoresiirtoon!! Millainen tukilääkitys sulla on tiedossa? Mielenkiinnosta kysyn, onko suunnitteilla Gonapeptyl-piikki kiinnittymiseen?

Minulla vielä yksi Gonal F pistos ovisinduktioon (yhteensä kolme pistosta) ja ensi viikon lopulla päästään taas siirtoon. Muita piinailijoita seuraksi ensi viikolla?
 

Yhteistyössä