Hoidot jatkuu 2013

Siirtopäivä... The DAY. Ennen siirtoa (puhumattakaan edessä olevista piinaviikoista) tunnelmat vaihtelee ilosta epätoivoon ja näen jo itseni itkemässä taas pesuhuoneen lattialla negaa.. Onko teillä samaa vuoristorataa? No yritän pysyä positiivisena. Onhan edessä viikonloppukin. Aion ottaa tosi rennosti..

Lumetar, mulla on alkanut tuoresiirron jälkeen lähes normaalilla rytmillä kuukautiset, muutaman päivän myöhästyksellä. Sen sijaan PAS-siirroissa on saanut odottaa viikonkin. Mun kierto vaihtelee 28 - 30 päivän välillä. :(

Seline, kiva saada susta piinailijaseuraa! Onko kuitenkin niin, että lämmöt on eniveis koholla lugejen takia, eikä siihen voi siis luottaa. Mutta mittaile pois. Eihän sen ketään pitäis haittaa! :)

Oliko nyt vielä muita piinailijoita? Tai lähipäivinä tulossakaan?

Enneliina, juttele lääkärisi kanssa, mutta eiköhän kaikenlaiset häiriöt ole IVF hoidon jälkeen normaaleja. Yleensä heti seuraavaan kiertoon ei tehdäkään siirtoa, jotta kroppa palautuisi, vaan vasta sitä seuraavaan. Näin kai siis yleensä. Kun kävin jälkitarkastuksessa tuon hoidon jälkeen, lääkäri tosin sanoi, että silloin näytti niin hyvälle tilanteelle, että olisi voitukin kai siirto tehdä perään, mutta ovis oli yhden päivän väärässä kohti siirron kannalta..
 
Seline helposti kun ei ole kotona testejä ja paikallisesta apteekista/kaupoista en kehtaa ostaa:) ja toiseks ei ole mittään kiirettä tehdä mahdollista nega testiä ja iso ylläri jos se onkin plussa.. katsotaan, jos tänään kerkee käymään naapuri pitäjässä niin sieltä voisi ostaa testin...
 
johkunen ensimmäinen tosiaan haaveissa. Kaksi raskautta ja kaksi keskenmenoa saldona. Mutta tämä viimeinen ISCI onkin ollut ainoa mistä saatu pakkaseen mitään.

Paiju eipä tarvitse paljoo enään miettiä viimeinen blasto pakkasessa ja sen jälkeen viimeinen hoito julkisella. Ollaan kyllä ihan Taysin armoilla miten viimeinen hoito tehdään jos ollenkaan. Henkisesti mulla täytyy olla seuraava vaihtoehto valmiina negatiivisen tai kielteisen päätöksen jälkeen.

No pieni toive elää tämän blaston kanssa kun oli kahdesta se parempi 5bb luokitus. Toivottavasti saan sen kyytiin. Maanantaina saa tietää mahdollisen siirtopäivän.:)

Lumetar mulla on tuoresiirron jälkeen alkanut kuukautiset heti kun olen lopettanut luget. Viime syksyisen keskenmenon jälkeen mun kuukautiset on tasoittunut 35 päivän kiertoon.
Mutta jotain häikkää varmaankin on taas tuon limakalvon paksuuden kanssa kun tämäkin PAS on lääkkeellinen.

onlyer sama fiilis noiden testien kanssa. Ei vaan oikeesti uskalla tehdä kun ei halua pettyä...

rachel79 toivottavasti pääsit siirtoon!

Mamma2011 hirveesti onnea!:heart::heart:
 
InLove_ :hug:
Simplille myös voimia tulevaan :heart:
Seline, en ole enää oikein kartalla, monesko tämä oli ja mitä.. Mutta toinen kerta kun päästiin tuoresiirtoon asti, välissä pari epäonnistunutta punktiota. Muistaakseni. Inseminaatioitakin on välissä tehty ym.

Minulle tehtiin viimeksi punktio kp25 (pistoksia muistaakseni kaksi viikkoa ja Pregnyliä 10 000IU) ja siirto kp.27, minun normaalin kierron pituus on 27-29. Nyt mennään pp10 ja lugeja täytyy hakea lisää. Aiemmin on siis menkat alkaneet lugeista huolimatta hyvissä ajoin ennen testipäivää. Ja kuten aiemminkin, nytkin tiedän niiden olevan tulossa. Älkää kysykö mistä voin olla niin varma, kyllä sen on tässä kuuden vuoden aikana oppinut tuntemaan :p
 
Viimeksi muokattu:
inLove_ :hug:

täällä täti kurvas paikalle sunnuntaina. pitihän sitä märskätä vaikka miten yritti olla ajattelematta ja toivomatta liikaa.
19.3 saadaan tietää mitä on jatkossa luvassa kaikki on nyt OYSin lapsettomuuspuolen ylilääkärin käsissä, vaihtoehtoja kun on kolme:
1. maksusitoomus väestöliitolle luovutettuun munasolu hoitoon
2. 4.ICSI
3. ei enää mitään hoitoja.

et saapa nähdä miten käy, täytyy kai sinne asti jaksaa taas odottaa... turhauttavaa...
 
voi onlyer :hug:
Oon täällä käyny ihan sun kuulumisia kurkkimassa. Onko noista vaihtoehdoista joku teille mieluisin? Se ylillääkäri on kyllä melko yrmy kaveri, mutta itelle jääny kuva, että se on kyllä ammattiaitoinen.

Muillekin neganneille isot lohtuhalit!
Mamma2011 - onnea! :)

Ja piinailijoille pitkää pinnaa, tarrasukkia ja kovasti tsemppiä :)

(.)ar-ultra ois 7. päivä. Jännittää.
 
Jos joku asuu tampereella ja tarvii lugesterolleja niin multa saa laatikon... en tarvii ite!!! En viittis roskiinkaan heittää... Eivät sovi mulle joten vaikka hoidot joskus onnituisivatkin niin en siltikään saa niitä käyttää... sis. maapähkinää
 
Tulin tänne tauon jälkeen kurkkimaan kuulumisia ja näköjään ei täällä juurikaan onnea ole ollut...:hug: kaikille pettymyksen kohdanneille!

Yksi iloinen uutinen sentään näkyi olevan eli onnea mamma2011

Etenkin haluaisin toivottaa jaksamista InLovelle ja Onlyerille! Teillä kun tilanne on hiukan samassa pisteessä kuin itselläni. Eihän sitä tiedä, jos ne luovutetut solut sitten lopulta meillekkin sen plussan toisi (jos ei omilla enää anneta yrittää...).

Haluaisin kysyä Onlyerilta että mitä teille on sanottu tuosta maksusitoumuksesta luovutettuun munasoluhoitoon? Onko sitä kovinkin vaikea saada? Entä mikä teidän tausta olikaan, onko teillä monta siirtoa takana? Meillähän ei yhteenkään siirtoon ole päästy....

Oma tilanne on siis samankaltainen kuin Onlyerilla eli vaihtoehdot ovat 1) 3. (toivoton?) hoito omilla soluilla, 2) maksusitoumuksen hakeminen luovutettuihin soluihin tai 3) hoitojen lopetus. Mitään tietoa lääkäreiden päätöksistä ei vielä ole saatu, mutta kovin sitä kolmatta hoitoa toivottaisiin... Toisaalta pelottaa, että mitäs jos kolmannessa hoidossa päästäisiin siirtoon saakka niin kuinka se vaikuttaisi tuohon munasoluhoitoon.... Olen kuullut, että maksusitoomuksen saa helpoimmin, jos ei omilla ole päästy siirtoon.

Mukavaa alkukevättä kaikille!
 
Amalia Armas meillä on siis selittämätön..
1. icsi (2munasolua) 1 tuoresiirto ei pakkaseen mitään,
2. icsi (11munasolua) 1 tuoresiirto ei pakkaseen mitään,
3. icsi (11munasolua) 1tuoresiirto ja 1 pas kahdella munasolua..
Mulle lääkäri(ei ylilääkäri) sano että voisi kokeilla meille luovutettua jos omissa munasoluissa onkin se vika. kun niin huonosti on hedelmöittyneet ja jos on hedelmöittyneet niin on kuolleet tms... enempää lääkäreitten ajatuksen juoksusta en osaa kertoa :)
 
Rachelille tsemppiä piinapäiviin :)
Aika menee nopeammin jos pystyy edes hetkeksi unohtamaan piinailun... helpommin sanottu kuin tehty :)
Kyselit myös siitä gonapeptylistä niin jossakin oli tieto, että voisi auttaa 10%:lla kiinnittymiseen. ja se tosiaan pistetään kun alkio on about 6vrk ikäinen.

simpli myös pahoittelut sulle :(
Toivottavasti saat mielen kasattua seuraavaan passiin, jos vaikka sitten voisi onnata!!!

InLove :'(
Onnea tulevaan, mikä tie se sitten onkin.

onlyer voi itku ja isot pahoittelut :(
Onneksi teillä on tuo päivä tiedossa milloin jatkosta päätetään.
Ja pidän peukkuja että saisitte sen neljännen icsin!!

lumetar pahoittelut myös sulle :(

Voi räkä miten huonoja uutisia tänne on vain eksynyt!!

AmaliaArmas oletko saanut mitään tietoa, milloin jatkosta kenties päätetään? Toivottavasti tietysti mahdollisimman pian!

ON: 4 päivää menopur-pistoksia takana, kohta 1.folliultra. Mahaa turvottaa ja liikunta on täytynyt jättää pois joten kai siellä jotain tapahtuu vaikka omat hormoonit ovat olleet pitkään alhaalla, hyvä siis, mutta faktaa saan tietoon parin tunnin päästä...
 
onlyer piti vielä sanoa, että mä vedän vähän samaa linjaa:

1.IVF ~15 munasolua -> 1 tuoresiirto (ei pakkaseen mitään)
2.IVF ~20 munasolua -> 1 (2) tuoresiirrossa, toinen rupunen (ei pakkeseen mitään) -> kemiallinen
3.IVF ~25 munasolua -> 1 tuoresiirto ja 2*PAS
4.IVF ~17 munasolua -> 2 blastoa tuoresiirrossa

Nyt pohjalla tähän viidenteen hoitoon 3*procren piikki endon alasajoon ja DHEAa olen syönyt kohta 3kk jos vaikka vaikuttaisi munasolujen laatuun. Seuraava hoito meillä tulee olemaan luovutetuilla munasoluilla jos tämä menee niin kuin aikaisemmatkin = huonot munikset!
 
johkunen, tulin sun tilannetta kattomaan kun pisti silmään että olet kirjoittanut :) Viime syksynä(?) piinailtiin yhdessä niin jäi sun tilanne mieleen.. Miten lääkärikäynti meni? Oliko menopur toiminut?
 
valoa niin taisi olla :)
Ei mene ihan suunnitelmien mukaisesti, eikä siis niin kuin aikaisemmin kun folleja on tullut helposti...
Eli eilen näkyi 1+3 sopivan kokoista follia sekä 3+3 pienempää. Pitkin hampaina menin apteekin kautta kotiin (sain ostettua lääkkeet kun katto viime vuonna täynnä), tästä eteenpäin pistän 150 menopuria ja 300 puregonia, iiiso annos ja yritetään saada nuo pienemmän mukaan.
Noh, mulla kun on aina meinannut olla tuo hyperin pelko, niin kyllä tuo määrä vähän kauhistuttaa ja varsinkin kun seuraava ultra on vasta ens ma, mutta tällä mennään nyt sinne saakka!
Toisaalta olen ehkä tyytyväinen että kerrankin tuntuu siltä ettei tuo endo ainakaan sotke nyt kropan tilannetta, joten vaikka tulisikin vähemmän muniksia niin olisin enemmän kuin tyytyväinen jos se korvaisi laatua...

Mikäs sun tilanne nyt on? Ootko hoidossa vai tauolla?
 
Ohhoh, johkunen. Melko annoksella mennään. Toivotaan et siellä kehittyy ainakin se yksi super yksilö joka nappaa kiinni kunhan siirtopäivä koittaa. Mulla sumuja 2 viikkoa takana ja eka ultraan just matkalla. Jännittää niin kovin et päästäänkö piikittelemään. Päästään toivottavasti taas hetkeksi yhdessä piinailemaan. Tsempit hoitoon!
 
valoa toivottavasti saat hyviä uutisia ja piikit taas napaan :)
Kerro miten kävi ja millä sitten stimuloidaan!

Mulla odotukset on aika nollassa, mutta jos vaikka voisikin yllättyä positiivisesti, niin olishan se kiva.
 
Voi InLove <3

Mä voisin ehkä ne ottaa, jos et itse enää tarvitse, jos tässä yritän olla positiivinen ja uskoa siihen että vielä yksi onnistuminen tulisi...
Tottakai saat! en mä tarvii niitä, eivät tosiaan sovi edes kun sisältävät maapähkinää.... Otatko ne? on avaamaton paketti tuolla laatikossa! Ostin ne sitä paitsi joulukuun viimeinen päivä maksoivat 1,50€ mulle joten jos on vain käyttöä niin saat todellakin ne! Laita viestiä tuikku.myy@gmail.com
 
Viimeksi muokattu:
johkunen, pääsin piikit aloittamaan. Hetki piti kylläkin jännittää et miten käy, kun lääkäri bongas ultrassa polyypin kohdussa. Ensin mietti, et päästäänkö aloittamaan piikkejä ollenkaan mut toinen lääkäri kävi katsomassa tilanteen ja tuumas et stimulaatio tehdään ainakin, mut ei ehkä tuoresiirtoon päästä. Polyyppi täytyy poistaa ennen siirtoa. Nyt vielä ultrassa seurataan et miten tilanne etenee.. Menopurilla mentiin edellinenkin IVF ja samalla jatketaan. Viimeksi aloitettiin 300:lla, nyt on aloitusannos 200.
 
Valoa: me mennään sit ihan samoissa! Mulla oli tänään kanssa eka ultra ja huomenna alkaa piikittelyt, Purgonilla mennään 150iu annoksella. Eli sama annos kuin viimeeks! Sumut puolittuu huomisesta alkaen!

Plussatuulia piinaajille!
 
valoa hienoa, hyvä juttu :)
Vai vaikuttaa tuo polyyppi siirtoon. Onkohan mahdollista että se itsekseen siitä häviää?
Hyvä kuitenkin että pääsit etenemään, odottaminen se on hermoja kiristävää hommaa!
Millonkas sulla on eka folliultra?

Mä oon tänään hakannut vähän päätä seinään johtuen tuosta uudesta lääkityksestä. Mulla kun on tuolla takaraivossa tunne/ tieto/ toive että menopur auttaa mulla paremmin munasolujen laatuun ja nythän olis tarkoitus pistellä enemmän puregonia ja vähemmän menopuria. Noh soitin sitten klinikalle ja juttelin lekurin kanssa. Se ymmärsi kyllä täysin yskän vaikkei siihen mitään faktaperusteluja ole että menopur voisi auttaa laatuun, mutta mun tapauksessa tietää että laatu on suurin syy. Eli tehtiin vielä viilaus, pistelen tästä illasta lähtien menopuria 300 ja puregonia 150. Tällä tähdätään nyt siis enemmän laatuun kuin määrään ja saan oman mielen ainakin rennommaksi tällä viilauksella :)
 

Yhteistyössä