Hoidot jatkuu 2013

Tuskaista viikonloppua viettäen...
Tämä odottaminen on niin ärsyttävää... Nyt odottaa vaan maanantaita ja sitä pääseekö siirtoon. Ja jos pääsee niin sitten se odottaminen vasta alkaakin.
Tämän piinan kun kestäisi... Huoh...
 
Robina, Mä oon pistänyt tänään neljännen piikin. Onko sulla jo kunnon tuntemuksia vatsassa? Entä muut piikittelijät? Mulla on vaan muistissa et viimeks mulla turpos vatsa TODELLA paljon ja oli todella tukalat oltavat. Jospa ne kasvais tuolla hissukseen ja tasasesti :)

Burma, tsempit piinaavaan odotteluun! Peukut on pystyssä!
 
Split85 ihania uutisia! :heart: Uskon todella, että tilanne on ollut herkistävä. Toivon niin kovasti, että mekin päästään sinne varhaisultraan asti. Kyllä siinä on varmasti sitten silmäkulma märkänä myös minulla ja miehellä.

mamma2011 nuo vuodot aina säikäyttää, mutta uskon, että se on ihan harmitonta, jos sinulla oli sitä edellisessäkin raskaudessa. Onko vuoto nyt jatkunut vielä? Pidän peukkuja sulle, että kaikki on hyvin.

InLove Onnea!! Wautsi! Onko tää siis luomuplussa vai kuinka?

Burma tsemppiä huomiseen! Olen ihan varma, että teidän blasto selviää sulatuksesta, kun oli niin hyvälaatuinen.

Robina mä oon pistänyt aina eri puolille, näin hoitaja ohjeisti. Muuta merkitystä sillä kai ei ole kuin se, ettei pistoskohta ärsyynny liikaa.

valoa Olipas teillä epäonnea tuon jääkaapin kanssa. Meilläkin on joskus ollut aikamoista sähläystä kalliiden lääkkeiden kanssa... Kerran levis Pregnylit pöydälle, kun se on niin hitsin vaikeeta saada auki se ampulli. Onneks oli vara-ampulli ostettuna. Tsemppiä tiistaille!

).( Täällä oireet katosivat yhtä nopeasti kun olivat tulleetkin. Rinnat palautuivat normaaleiksi ja se pieni ällötysolokin, mitä oli ehtinyt olla, katosi. Nyt vähän huolestuttaa... Tilasin uuden Clearbluen viikkonäytöllisen testin ja aion tehdä sen keskiviikkona, ja jos viikot ovat nousseet 3+ niin sitten ainakin tiedän hormonitason nousseen ja saisin edes pienen mielenrauhan. Vuoto on nyt ainakin pysynyt poissa.

Eilen joudun 1. kertaa elämässäni tilanteeseen, jossa jouduin salaamaan raskautta alkoholin juomisen suhteen. 5 vuoden aikana on ollut paljon tilanteita, joissa on laskeskellut etukäteen, että mitä jos mä silloin oon raskaana, niin kuinka selitän etten juo, mutta sitten kuukautiset ovat kuitenkin aina alkaneet, ja on voinut kuitenkin juoda. Eilen join siis alkoholitonta siideria ja greippilimsaa (näyttää lonkerolta) lasista, eikä kukaan huomannut mitään!

Toivottavasti kukaan ei pahastu, että pyörin vielä täällä. Ei ihan vielä uskalla siirtyä tuonne odotuspuolelle... :ashamed:

(4+6?)
 
Viimeksi muokattu:
mamma ja InLove toivotaan kovasti että teidän vuotelut on vaan harmitonta ja saisitte onnellisen lopun molemmat!!

Burma tuo sun tilanne kuulostaa niin tutulta!
Meillä tulee myös 5 vuotta täyteen ens kuussa ja tosiaan huonolaatuiset munikset mullakin, vain yhdestä IVF:stä ollaan saatu alkioita pakkaseen ja tähän mennessä 4 tehty (munasoluja on tullut myös se parikymmentä yleensä). Lääkäri on meillä myös samoilla linjoilla, että tämän viidennen jälkeen ei kannata yrittää enää omilla jos muutoksia ei ole laadussa.
Pidän kovasti peukkuja että saat kaverin kyytin aivan pian ;)

Rachel ensimmäinen on myös meillä haaveissa :wave: Tsemppiä piinailuihin, voihan se oireettomuuskin olla yksi oire ;) Mulla on aina loppukuusta lämmöt ylhäällä ilman piinailuitakin, mutta saattanee kyllä johtua endostakin, mutta käsittääkseni myös luget nostaa lämpöä eli se ei välttämättä tarkoita mitään.

Minnie mulla oli ekassa folliultrassa myös "vain" 4 isompaa follia kypsymässä ja 6 pienempää, annos sitten tuplattiin ja huomenna toinen folliultra; saas nähdä mikä tilanne sitten! Oliko sulla nyt siis tiistaina punktio?

Valoa ja Robina vastailempa teille molemmille samalla...
Mä vaihtelen myös puolta mihin piikittää, tosin nyt kun piikitän kahta lääkettä=2 piikkiä, niin koitan vaihdella silloinkin puolia kun määrät ovat eri molemmissa.

Toivotaan valoa että lääke on kunnossa ja follit kasvaa hyvin, hiljaa ja tasaisesti hyvää tulee :) Milloin sulla on ultra?
Mä olen tuntenut myös parin piikin jälkeen jo että jotain tapahtuu (turvottaa, kipuilee tms.) Nyt on takana 9 piikityspäivää ja vatsa meinaa olla koko ajan kipeä vaikka vaan "möllötän" sekä toki turvoksissa! Vähän jopa tuskainen olo joten nähtäväksi tosiaan jää mitä ultrassa huomenna löytyy!! Punktio on sitten ehkäpä keskiviikko tai perjantai (torstaisin niitä ei tehdä). Eilen teki piikittäminen kyllä tosi kipeää ja nyt kun vähän tuskanen olo, niin saisi se punktio tulla ja pian!!! Muoks. niin ja alavatsassa siis painetta näin piikitysten lopussa.
 
InLove: mikä tilanne? Toivottavasti kaikki hyvin!!!

).( mä oon nyt kans pistäny eri puolille. Vatsassa vähän niinkuin menkkaoloja... Alavatsa hiukan turvoksissa. Huomenaamulla verikokeisiin ja sit katsotaan millä annostuksella jatketaan. Täällä oli joku käyttänyt Maca- jauhetta? Miten ootte sitä ottanut? Maistuu niiiiin pahalle et olis kiva tietää miten ootte saanu sen alas!
 
johkunen, mulla on tiistaina ultra. Vielä pari päivää pitää jännittää..

Robina, mä oon macaa vetänyt ihan shottina veteen sekoitettuna tai jos on kovin pistänyt vastaan niin sekoittanut sen tyrnimehun kanssa. Toisinaan oon sekoittanut sen smoothien sekaan niin ei niin maistu pahalle. Siihenkin makuun tottuu vähitellen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Robina
Siis ei mulla oo vielä vuoto alkanut mutta menkkaoireet on tosi voimakkaat. :( menen huomenna tk:n omalle lääkärille ja haluan verikokeeseen uudelleen...

Johkunen & Burma

Meillä lopetettiin hoidot tuloksetta. Kerran päästiin siirtoon asti ja sillojnkin muniksia oli vain kaksi. Kaksi kertaa hoidot on keskeytetty ja viimeisen kerran edellisestä kierrosta josta nyt saatan olla raskaana. Älkää lannistuko!!!! Mulla on huonolaatuisia muniksia ja munasarjat eivät juurikaan toimi! Jos mä tulen raskaaksi niin kyllä tekin!
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on hyviä uutisia taas tullut!

ON: siirrettiin kaksi viime torstaina, testipäiväksi sanoivat 23.3. Ellei vuoto ala ennen sitä... Outoa mahakipua oli perjantain, ei ole aiemmin ollut mitään tuollaista, ja alan olemaan jo aika konkari näissä pakkassiirroissa. Jospa se olisi hyvä merkki :)
 
johkunen; mulla on punktio "vasta" keskiviikkona... perjantaina oli toinen ultra ja en saanut lääkäristä mitään irti..sanoi vain , että jonkun verran rakkuloita, hoitajalle sanoi luvun 20...isoin 14mm mutta voi olla kysta eli isoin 12mm...loput pienempiä...annos puregonia oli 3 päivää 200 ja tippui tämän ultran jälkeen takaisin 150...eilen sunnuntaina pistin vikan, tänään pregnyl klo 21.30 ja punktio siis ke klo 9.30...kyllä jännittää et tuleeko mitään, edes normaali kokoista...lääkärin mielestä normi tilanne, minusta olivat liian pieniä,,koska 3 päivää sitten isoin oli 10mm...saa nähdä ehtivätkö kasvaa...tukala olo kyllä on...
 
InMyDreams ja Burma: nyt vaan pitkää hermoa piinapäiviin ja peukut pustyssä että plussa tulisi!!

Minnie: tuo kuulostaa hyvältä saldolta!! Kyllä ne ehtii kasvaa tuossa ajassa juuri sopivan kokoisiksi! Tsemppiä ke punktioon!!

).( tänään kävin verikokeessa ja äsken hoitaja soitti tulokset. Samalla annostuksella jatketaan pe ultraan asti. Mulla alkaa jo munasarjoissa tuntua... Paineen tunne on ihana. Tuntuu oikeesti et jotain tapahtuu. Mullahan oli viimeeksi 9 munasolua ja kaikki kypsiä. Nyt on sellainen tunne et tällä kertaa määrä saattais olla enemmän. Onko muilla ollu eroja lyhyen ja pitkän kaavan välillä? Tosiaan 1. ICSI oli lyhyellä kaavalla ja tämä 2. Mennään pitkällä. Onko täällä muita Naistenklinikalla hoidossa olevia?
 
In Mydreams ja Burma, tervetuloa mukaan piinailemaan. :) In Mydreams, mua kiinnostaa, miksi siirrsivät sinulle kaksi alkiota? Minun lääkäri ei ole tähän vielä suostunut, mutta jos seuraavaan ICSI:n joudutaan, aion sitä kyllä vaatia.. Minulla testipäivä perjantaina..

Pistelystä: minua neuvottiin pistämään eri puolille.. En kyllä tiedä, mihin tämä perustui, mutta näin tien.

InLove, tsemppiä hirmuisen paljon sinulle!!

Seline, kiva, jos et heti vaihda palstaa. Minua ainakin kiinnostaa, miten raskautesi etenee. Kiitos vielä "juomavinkeistäkin", jos niitä joskus tarvitaan...
 
Viimeksi muokattu:
No ni... verikoe näytti 16 eli vähän vielä mutta on noussut.. kun hedelmöitysajankohtaa ei voi sanoa.... polille soitin ja e-reseptinä aloitettu lutinus 1 x 2 tänään ja UÄ varattiin sinne 4.4.13...

Eli taidan olla raskaana ? :confused:
 
valoa tsempit ultraan, toivottavasti saat hyviä uutisia!
Mulla muuten menee tää kasvu myös hitaasti mutta varmasti, pistospäiviä tulee nyt yhteensä 12.

Inlove toivottavasti kaikki hyvin ja nousee edelleen!

Inmydreams onnes kyytiläisestä :) niin ja että nyt pysyisikin!

Burma miten siirto meni?
Kysyin muuten eilen niistä meidän varhaisblastoista ja olivat tosiaan hyviä viimeksi kuitenkin, eli olisivat voineet hyvin kiinnittyä. Siirto kun oli aamulla, niin iltapäivällä olisi luokituksen voinut jo tehdä.

Minnie perässä tullaan, täällä punktio perjantaina, eli tänään vielä kasvatusta ja huomenna pregnyl. Tsemppiä sulle punktioon ja toivotaan että kypsiä löytyy hyvin!

Robina mulla ei ole eroa lyhyen ja pitkän kaavan välillä ja tosiaan 3 IVF-hoitoa tehtiin naikkarilla, viimeisin viime syksynä.

Rachel meillä tosiaan taas eilen päätettiin, että 2 siirretään. Yksityisellä kun olemme, niin saamme itse päättää. Viimeisille päiville sulle jaksamista!!

ON: eli eilen 2.folliultra ja lääke tehonnut, näillä tiedoilla 7+10 follia tulossa. Hieman erikokoisia joten tänään pistelen vielä menopur+puregon ja huomenna pregnyl, perjantaina punktio ja keskiviikkona siirto pitkän viljelyn päätteeksi. Tänään alkoi myös kortison, lauantaina mukaan tulee klexane+luget ja ens torstaina sitten gonapeptyl... Sitten kun saisi vaan ajan hyvin kulumaan niin ei tarvitsisi liikaa roikkua täällä linjoilla :)
 
johkunen; kiitos ja tsemppiä myös sinulle...tosiaan erilaisia settejä hoidossa, toki johtuu myös siitä monesko ivf menossa, käsittääkseni ensimmäinen on vähän kokeilua miten elimistö reagoi. Tuo pitkä viljely on varmasti hyvä vaihtoehto..Mietin aina, että harmi ettei yksityisiä, jotka tekisivät näitä hoitoja ole joka paikkakunnalla, mutta täytyy luottaa julkiseen. Toki täällä samat lääkärit olisivat tekemässä samaa hommaa kummassakin, pitää luottaa vain lääkärin moraaliin.
 
Onnittelut plussanneille, hieno juttu, että listaan on tullut lisää +:ia! :heart:

InMyDreams paljon liimaa kyytiläisille!

InLove peukkuja ja voimia! Ja varovaiset onnittelut!!

En kerennyt kuin ihan pintaraapaisun lukea teidän teksteistänne, mutta
isot tsempitykset kaikille punktioon meneville ja Rachel79lle hermoja viimeisiin piinapäiviin!

ON: Meidän 2.passin piti olla tammikuussa, mutta kun ovulaatiota ei luomuna löytynyt, aloin syömään clomifeeniä ja prygonovaa. Mutta seuraavassa kierrossa ultraan pystyneet oman naistenpolin lääkärit olivat hiihtolomalla, joten tässä nyt odotellaan seuraavan kierron alkua jotta tiedetään miltä ovis näyttää lääkkeillä ja päästäänkö passiin. Siksipä siirränkin itseni tuonne vähän kysymysmerkkisten puolelle, kun ei positiivisesta asenteesta huolimatta luotto ole oikein kova. Mutta jos tässä keväällä/kesällä pääsisi yrittämään niin olisi todella hienoa. :)

Kevät terveiset johkuselle ! Vautsi, miten se aika meni näin nopeasti (vai mielestäsi oikeasti hitaasti?) että ootte nyt siinä pisteessä että viittävaille punktioon! =) *Toivon että kevät on sinulle suosiollinen*

Ja tsempitykset kaikille muillekin tasapuolisesti tuleviin hoitoihin! :)


HOIDOT JATKUU 2013

Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli...................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
InMyDreams ......... 4.IVF/1.pas ........... helmikuu 2013
Odottava73 ............ 4.IVF.......................helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... helmi/maaliskuu 2013
Nellikaneli..................2.IVF...... ..............maaliskuu 2013
Robina.....................2.ICSI....... ......maaliskuu 2013
Paiju........................3. IVF/ 3.PAS......maaliskuu 2013
Minnie82..................1.IVF/ISCI............maaliskuu 2013
Hiskias...................2.IVF/1.pas...........maaliskuu/huhtikuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... touko/kesäkuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ............kevät/kesä 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?
HilleriHiiru...............2.ICSI....... ......................elokuu 2013?
Amalia Armas...........2. (3.) ICSI.......................???
hox........................4. IVF...........................????
Onlyer...................?.............. ........?


PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä
Rachel79 ...............1.ICSI/3.PAS ........1 ........................15.3


PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu.............5.9.2013
Mamma2011.......... 2.IVF.1.PAS.....helmikuu (ultra 15.3)
Seline.................. 2.IVF. 1.PAS....maaliskuu (ultra 25.3)
 
1.folliultra takana. Mä olin jo melkein varma et lääke ei ole tehonnut toivotulla tavalla koska olot ei ole olleet lainkaan niin tukalat kuin viimeksi. Folleja löytyi n.5 hyvän kokoista ja 6 pienempää joita yritetään saada vielä mukaan. Tämän vuoksi punktio ei olekaan tod.näk maanantaina vaan vasta ens viikon keskiviikkona. Menopurin annostus pysyy samana 200iu. Viimeksihän aloitettiin 300iu ja folleja oli 18. Nyt tähdättiin vähäisempään määrään mut toivottavasti ei kuitenkaan jää siihen viiteen. :( Tuoresiirto on edelleen kysymysmerkki. Polyyppi näkyi edelleen kohdussa ja nyt on tullut ihmeellistä vuotoakin menkkojen päätyttyä. Lääkäri epäili endolla olevan osuutta asiaan. Nyt seuraillaan limakalvon tilannetta ja myöhemmin päätetään et tehdäänkö tuoresiirtoa vai pakastetaanko alkiot. Kyselin myös pitkästä viljelystä eikä se mun hoitopaikassa ole mahdollista. Näillä mennään mitä on.

Pumpinello: Harmittavaa tuollainen odottelu. Toivottavasti pääset vielä kevään aikana siirtoon.

johkunen: Hienoa, punktio lähenee. Täällä on peukut pystyssä sen puolesta et uudet cocktailit olis saaneet laatuyksilöitä aikaisesksi. =)

Tsemppiä naiset!
 
Pumpinello jaksuja sulle kovasti passin odotteluun!
Ja toivotaan että tuo sun lääkitys auttaa nyt että pääsette siirtoon ilman ongelmia. Täällä pidetään peukkuja :)

Menihän se aika nopeasti, liiankin, mutta kohtahan se alkaa madella jos siirtoon päästään!
Toisaalta viikko siirrosta, me lähetään reissuun ja sitä odottelen innolla.
En siis ole kertomassa tulosta täällä ihan heti, mutta omalle päälle parempi näin!

valoa hyvä että folleja löytyi, eiköhän nuo pienemmät vielä kiri, ainakin mulla näytti kirineen ja pregnylhän sitten kypsyttää lisää kun sen aika on.
Mut harmi ettei se polyyppi ole hävinnyt. Toisaalta pääasia että edelleen seuraavat ja sen mukaan hoitavat!
Lueskelin eilen, että joku endolainen oli saanut avun metformiinista kiinnittymisen vaikka sitä käytetään yleensä PCO-potilailla. Käsittääkseni se auttaa tarvittaessa myös välivuotoihin. Laitoin sitten omalle lääkärille kyselyn, katsotaan mitä vastailee :)
 
Punktio ohi nyt, huh, huh...8 munasolua. Paljon pieniä rakkuloita ja rakkuloita muutenkin. Hyperi..karsotaan päästäänkö tuoresiirtoon, jos edes hedelmöittyy. Vuosin paljon ja musarjat aika räjähtäneet kuulemma. ..
 
johkunen, mä en olekaan kuullut tosta metformiinin käytöstä kiinnittymisen tukemisessa. Infoappas meitäkin mitä lääkäri sanoo :)

Minnie, lepoa ja nestettä nyt kovasti. Toivottavasti pääset pian siirtoon.

Oli tänään mielenkiintoinen puhelu puhelinmyyjän kans. Se soitti ja esitteli itsensä, en kylläkään kuullut että mistä firmasta. "Lasten asialla soittelen, sullakin kai on jo jälkikasvua." Mä siihen, et öö, e-ei oo kuule. "No ei mulla sitten sen enempää. Hyvät päivän jatkot." Sattukin just nyt soittamaan. Ois tehnyt mieli sanoo että kuule just tässä parhaillaan oon sitä tekemässä tehtaalla. :D
 
Minnie hienoa että 8 munasolua löytyi :)
Ja samat sanat kuin valoalta, paljon nestettä ja lepoa!!
Mulle tuli viime keväänä hyperi, ei ollut kiva, mutta nestettä ei kertynyt niin paljon joten päästiin tuoresiirtoon.

Valoa kerron kun saan vastausta.
Joo tosi kivoja noi puhelut tai muut vastaavat! Pahvit, välillä tekis oikeasti mieli täräyttää... siis mielessä :D

ON: vähän taistelen tän kortisonin kanssa, 2 yötä mennyt jo osittain valvoessa ja uni on huonoa, tietysti väsyttää. Täytyy varmaan huomenna punktion yhteydessä kysellä onko tässä mitään järkeä syödä tuota jos en sitten saa nukuttua ja onhan se unikin nyt tärkeää tässä vaiheessa!
 

Yhteistyössä