Hoidot jatkuu 2013

minnie82 toi on kyllä tosi ikävää...olen pahoillani.

Itsellä alkaa taas usko loppua, ei minkäänlaisia oireita... Ei edes lugeista. Viimeksi kun oli oireita koko ajan.... Ja ihan heti...

No täytyy toivoa että oireita edes jotain,ilmaantuisi...

Burma pp3
 
Minnie, ymmärrettävää että olet pettynyt. Yritä löytää jostakin usko siihen että se yksi on niin sinnikäs että tarrautuu ja lujaa.

Burma, jospa se oireettomuus tarkottais juurikin sitä että onni potkas. Aika monella täälläkin se tärppikerta on ollut juurikin oireeton. Pitkää pinnaa! :hug:
 
minnie voi itku :( mutta se yksikin voi tosiaan riittää!!
Sullahan on 1.hoito menossa? Eli tavallaan se on vähän kokeellista miten menee ja yritän siis valaa toivoa, että lääkkeitä vaihtamalla, annostuksella tms. voi saada aikaan muutosta jos seuraavaan joudutte, mutta siis toivotaan että tämä yksi riittää!
Mulla kävi ekassa IVF:ssä samoin, noin 15 munasolusta siirtoon pääsi vain 1 eikä sekään mikään top.

Burma tsempitykset täältäkin! Se hcg:n nousu on kuitenkin niin yksilöllistä että välttämättä vielä ei mitään olekaan jos blasto vaikka on juuri kiinnittynyt/ kiinnittymässä!!
 
Johkunen, me ollaan kans yksityisellä, mutta eivät ole suostuneet siirtämään kuin yhden mulle. No toisella kerralla alan vaatia kahden siirtoa. Millä annoksella käytät kortisonia? Sehän aloitetaan isommalla annoksella (ainakin minulla) ja lasketaan sitten matalammalle. Ehkä se auttaa. Mulla on myös aiheuttanut unettomuutta (jota muutenkin on aina silloin tällöin) sekä kovaa tykytystä. Sain lääkäriltä luvan käyttää beettasalpaajaa silloin tällöin. Lisäksi se auttoi, että viime siirron jälkeen en lopettanut syömistä, vaan jatkoin niiden syömistä pienellä annoksella seuraavaan siirtoon, jolloin annosta ei tarvinnut nostaa ylös, aloitusannosten lailla.

Minnie, voi miten ikävää. ? Hyvä kuitenkin, että yksikin selvisi. Enempää ei välttämättä tarvita. Ymmärrän kyllä, että harmittaa. Pidän peukkuja huomiselle!

Burma, tsemppiä piinailuun. On se vaan niin raastavaa.. Ja kun voisikin ajatella kaikkea muuta. Ei onnistunut ainakaan minulla. Itsekin niin kaipasin niitä oireita, mutta ilmeisesti n. 70-80 % naisista ei tunne mitään näin alussa. Se on normaalia. Mutta onhan sekin ymmärrettävää, että näissä kalliissa hoidoissa toivoisi edes jotain positiivisia merkkejä.

).( Täällä testattiin nega PP1 illalla. En ole tehnyt toista testiä, huomenna veritestiin. Olen jo itkuni itkenyt tämän siirron epäonnistumisesta, enkä odota huomiselta yhtikäs mitään. Seuraava lääkäri aikakin ensi viikolla varattuna. Sitten suunnittelemaan 2. ICSI:ta.
 
Minnie: voimahaleja! Mutta komppaan muita, että yksikin riittää!! Tsemppiä huomiseen siirtoon (sinnehän te pääsette!)

Burma: toivottavasti oireettomuus tietää hyvää!!

Rachel: tsemppihalaus!!! <3

).( vatsa kuin potkupallo eikä voi kuvitellakaan juoksevansa!!! Luulisin että useampi kun yksi munis olisi tulossa ;) huomenna aamulla ultra ja sit ollaan viisaampia munisten määrästä ja punktiopäivästä!
 
Rachel, mulla on aina passissa siirretty kaksi alkiota. Tuoresiirrossakin taidettiin viimeksi siirtää kaksi, kun on jo 4.IVF menossa. Mulla on aina tullut paljon munasoluja, sekä pitkällä kaavalla (kolme hoitoa) ja nyt neljäs lyhyellä kaavalla. Mutta kun ne ei tartu kiinni! Meillä jäi vielä kuusi alkiota pakkaseen, eli kolme passia on vielä mahdollisuus tehdä tästä hoidosta. Taitaa olla viimeinen hoito meille tämä kumminkin, yksityiselle jouduttiin siirtymään kolmen julkisen puolen hoidon jälkeen. 3-4 passia on joka hoidosta tehty tuoresiirtojen lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mamma: suuren suuret voimahalaukset!!! Olen niiin pahoillani teidän puolesta! :(

Minnie: pääsittekö siirtoon? Toivottavasti se yksi oli supersitkeä yksilö!

).( viime yö meni huonosti! Alavatsa tosi arka. Heräsin kaikkiin käännöksiin! Aamulla oli ultra ja sainkin kunnon sydämentykytykset!!!! Lääkäri ultrasi tosi pitkään ja oli ihan hiljaa. Sit sanoi et hoito ei oo nyt mennyt niinkuin piti vaste on ollut huono vain yksi munasolu!!!! Mä olin et MITÄ??? Tää kipu ja VAIN yksi!! Sanoi et katsotaan nyt toinenkin puoli!!! Siihen lääkäri totesi että täällähän nämä on! Vasemmalla puolella 10 isoa follia! :) mä oon sen takia niin kipeä kun munasarja on ihan täynnä ja pinkeänä!! Eli näyttäisi paremmalta kuin viimeeksi! Silloin oli 9 ja silloin osa oli pienempiä ja osa isompia ja nyt 11 isoa! Tiistaina punktio ja jos hyvin käy niin torstaina siirto!
 
  • Tykkää
Reactions: mamma2011 Jkl
Mamma, oon pahoillani. :hug: Sure niin kauan kuin surettaa, mutta koita löytää vielä se toivonjyvänen jostain seuraavaa kertaa varten.

Robina, hui ku säikäytti. Oliko sulla viimeksikin toisella puolella lähes kaikki rakkulat? Täällä mennään samoissa. Tänään oli ultra ja punktio onkin tiistaina jo, ei keskiviikkona. Munasarjat oli kuulemma tosi kookkaat ja rakkuloita paljon. En sitte edes tajunnut kysyä et paljonko niitä potentiaalisia on. Mä lähden viikonlopuksi mökille rentoutumaan.

Miten johkunen?
 
HOIDOT JATKUU 2013

Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli...................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
Odottava73 ............ 4.IVF.......................helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... helmi/maaliskuu 2013
Nellikaneli..................2.IVF...... ..............maaliskuu 2013
Robina.....................2.ICSI....... ......maaliskuu 2013
Paiju........................3. IVF/ 3.PAS......maaliskuu 2013
Hiskias...................2.IVF/1.pas...........maaliskuu/huhtikuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... touko/kesäkuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ............kevät/kesä 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?
HilleriHiiru...............2.ICSI....... ......................elokuu 2013?
Amalia Armas...........2. (3.) ICSI.......................???
hox........................4. IVF...........................????
Onlyer...................?.............. ........?
Mamma2011................?


PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä
Rachel79 ...............1.ICSI/3.PAS ........1 ........................15.3
InMyDreams ......... 4.IVF/1.PAS ...........1.........................23.3
Minnie82..................1.IVF/ISCI...........
Burma.....................6.IVF/ISCI 2.PAS... 1 ......................25.3.



PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu.............5.9.2013
Seline.................. 2.IVF. 1.PAS....maaliskuu (ultra 25.3)
InLove_.................?...................maaliskuu (ultra 4.4)
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin listaa, mutta osan kohdalla on vajavaiset tiedot ja saattaa olla virheitä, joten ilmoittakaa niin korjailen/lisäilen.

InMyDreams, Minnie82 ja Burma tsemppiä piinailuun! Jos haluatte kertoa testipäivät, niin lisään tuohon listaan. Burma kerrottiinko teille muuttuiko blaston laatu sulatuksessa?

InLove_ toivottavasti kaikki on edelleen hyvin. Tule sitten kertomaan ultrakuulumisia!

Robina Aika jännä, että lääkäri kommentoi noin ennen kuin on katsonut kummaltakin puolelta. Varmasti vähän säikäytti. Mahtavaa, että muniksia löytyi sitten kuitenkin noinkin paljon! Tsemppiä punktion odotukseen.

Rachel79 pahoittelut :hug: Oletko tänään saanut varmistuksen negasta?

Mamma2011 suuret pahoitteluni :hug: Ihan itkettää sun puolesta nyt :'( Paljon jaksamista teille kamalaan ja vaikeaan tilanteeseen :heart:

).( Täällä myös suuri keskenmenon pelko. Tiistaina ja keskiviikkona vuodin verta, mutta Clearbluen digitesti näytti 3+, joten hormoni on ainakin noussut viime viikon testipäivästä. Myös pahoinvointia on ollut erityisesti iltaisin ja aamuöisin, jolloin on pakko nousta syömään jotain. Tuo vuoto vaan säikäytti pahanpäiväisesti ja olenkin sanonut miehelle moneen otteeseen, että tämä oli nyt tässä. Ihan kauheeta piinaa odottaa vielä yli viikko ultraan! Tiedän, että vuoto alkuraskaudessa on enemmän kuin tavallista, mutta se tieto ei nyt jotenkin vaan lohduta :( On tää vaikeeta.

Olisi kiva jo jutella tuolla odotuspuolella, mutta kävin siellä lukemassa marrasmammojen keskustelua ja siellä joku jo suunnittelee aborttia ja joku parikymppinen odottaa jo neljättä, niin ei oikein tunnu omalta ketjulta. Ehkäpä menen sitten varhaisultran jälkeen (jos siellä jotain näkyy) lapsettomuushoidoista plussanneiden kanssa juttelemaan. Toivottavasti saan sitten sinne paljon seuraa täältä :)
 
Minnie: pitkällä kaavalla. Ensimmäinen hoito oli lyhyellä.

Valoa: ihan mahtavaa täysin sama aikataulu! :D mulla oli viimeeksi 4+5. Mistäköhän tälläinen toispuoleisuus johtuu? No pääasia että folleja oli noinkin paljon! :)

AmaliaArmas: iso voimahali! Mä oon pahoillani!!
 
Rachel voi itku, oon pahoillani :(
Toisaalta hyvä että teillä on toisen hoidon suunnittelu noin pian, niin antaa taas toivoa tulevasta.
Ja luulisi että aölavat pian siirtää 2 kun siirtoja on kuitenkin jo takana useampi!
Mä oon ottanut kortisonia 0,5 tablettia päivittäin, eli 0,75mg ja samalla annoksella siis mennään koko ajan. Löysin avun tohon unettomuuteen kun testasin ottaa tuon illalla juuri ennen nukkumaan menoa, tepsi ja nyt siis nukun tukkina aamuun asti ja päivisin tuntuu ihan pirteältä! Hyvä niin jaksaa taas paremmin kaikin puolin kun saa nukuttua, on se vaan aika tärkeää.

InMyDreams peukkuja kovasti pystyssä ettette joudu miettimään lopettamista ilman tulosta! Onneksi vielä on toivoa kun pakkasessakin alkiota mutta saisi tietysti jo tärpätä!

mamma oon tosi pahoillani :'( ei noin saisi kenellekään hoitolaiselle käydä!

Minnie hienoa, onnea kyytiläisestä :) sehän vaikuttaa hyvältä tilanteelta kun alkio noin hyvä ja jos sulla ei näitä typeriä sairauksia ole muuten taustalla vaikuttamassa, niin tiedä vaikka tärppäisi ;)
Mulla nousee lämmöt aina ovulaation jälkeen ja on siis loppukierron koholla, siinä 37 pintaan kunnes kuukautiset alkaa.Voi kylläjohtua tästä pirun endo-tulehdustilasta joka nostaa päätä aina loppukierrosta...

valoa hyvä juttu että ilmeisesti pienet on kirinneet vaikket muistanut sitä määrää kysellä :) koitahan huilata hyvin sinne punktioon saakka.

Seline jaksuja sulle! Vaikeahan se on luottaa että kaikki hyvin, mutta eihän ne hormoonit turhasta nouse/ oireita tule, eli toivotaan että pääset maaliin saakka!

Amalia Armas voi itku ja tyhmyys :mad:
Ei ole reilua eikä siis siltä kuulosta (kävin lukasee toisesta pinosta vähän enemmän sun kuulumisia)
Toivottavasti saat sieltä omasta lekurista vähän parempaa infoa ja tietysti tiedon miten kannattaa edetä. Luulisi että sun tapauksessa se maksusitoumuksen saaminen olisi ihan selvää!
 
Sitten se ON: skipatkaa jos ette jaksa lukea, pientä epätoivoa pinnassa...
Eilen siis punktio, oli kivuliain tähän mennessä. Vaikka monessa vedessä on uitettu ja koitan etten turhasta valita, niin kyyneleet valui koko punktion ajan, teki kipeää. Mies sanoi parissa kohtaa että lisätkää nyt sitä lääkettä tai lopetetaan kesken, samoin sanoi että odottakaa hetki että lääke vaikuttaa. Ihana että oli joku pitämässä kädestä ja kertomassa sen mitä ei itse pystynyt, punktion jälkeen vaan tuumasi että tuntuu siltä ettei toista vastaavaa enää halua kun ei voi muuta kuin istua vieressä ja katsoa kun sattuu.
Oikealta saatiin 14 follia, vasemmalta 3 mutta sieltä kaikkia pieniä ei loppuen lopuksi otettu kun olin jo niin kipeä. Oikea puoli siis tooosi kipeetä teki ja syykin löytyi, sieltä alkoi tulemaan sellaista mömmöä mikä viittaa oikean munasarjan endometrioosiin, tuli siis uusi-vanha löytö joka selvisi näin. Tuo endohan ei ole sinne voinut nyt kasvaa kun mulla hormoonit on ollut pois sen 3kk, eli oli ns. vanhaa perua mutta uusi löytö siis meille ja ajatukset sen suhteen vähän sekaisin ja peloissaankin, mitä se tekee sille munasarjalle?!
No olin pari tuntia tiputuksessa kovien kipujen takia, saatiin tieto että 12 munasolua löytyi, nyt odotellaan puhelua kuinka moni on hedelmöittynyt. Silti siis pelottaa se, että kun tuolta missä sitä endoa on löytyi 14 follia ja vasemmalta vain 3, niin ovatko nuo kaikki 14 jo pilaantuneet endon takia? Ei auta kuin odottaa...
Sain myös antibiootti kuurin että saataisiin kroppa toipumaan, eilinen meni täsin sohvalla ja tänään onneksi kiut jo huomattavasti miedompia.
Eilen tuli myös viesti illalla, komea poika syntynyt ja vanhemmat tosi ylpeitä... me saatiin synnytettyä ne follit kovien kipujen jälkeen eikä muuta. No näillä mennään siis.
 
seline meillä siis menossa 6.IVF/ISCI 2.PAS ja testipäivä 25.3.
Ei mulle sanottu mitään blastosta oli muutenkin vähäpuheinen siirtotapahtuma... Enkä ehkä haluaisi ylimääräistä tuskailtavaa tämän lisäksi! :)

Mamma2011 voimia sulle!

Täällä jatketaan edelleen oireettomana ja tuskaillen... Mielessä rupea jo pyörimään että mitäs tän jälkeen...
 
Voi, että johkunen!! Ymmärrän täysin tuskasi..oon keskiviikon punktion jälkeen vieläkin tosi
kipeä ja itselläni myös endoa molemmissa munasarjoissa ja pelkään myös niiden aiheuttaneen huonot munasolut:( toki hyperillläkin voi olla osuutta. .pitää keskustella sitten lääkärin kanssa...
 
Amalia Armas: voi surku. Oliko teidän oma päätös?

Johkunen: Voi rähmä mikä löydös. Missä sulla on aiemmin endoa todettu olevan? Jos yhtään lohduttaa niin mulla on molemmissa munasarjoissa reilun kananmunan kokoiset endot ja ainakin viimeksi saatiin ihan hyviä soluja siltikin. Mulla myös aloitetaan antibiootit punktion jälkeen, samoin viimeksi. Ikävä et punktio ollut niin kivulias. Lepäile ja ota nyt rennosti. Mä todella toivon että saatte hyviä alkioita ja vihdoin viimein raskauden alulle.

InLove: :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: InLove_
minnie siis sullakin endoa, sitä siis tarkoitit niillä kivuilla ja räjähtäneillä muniksilla! No onneksi saitte sen top-alkion, meillä tähän mennessä olleet vain hyviä, mutta täytyy toivoa että tarvittavan hyviä kunhan muu tilanne olisi otollinen ja endo ei haittaisi kiinnittymistä. Koitahan kanssa lepäillä olo hyväksi siellä! valoa onko sulla pitkään ollut nuo munasarjoissa? Mulla on aikaisemmin ollut siellä toiminnallisia kystiä/suklaakystiä, muuten endoa on kohdussa, vatsan pohjukassa, lähellä paksusuolta ellei jo osittain kiinni siellä. On siis aktiivinen endo niin vaihtelee ja löydöksiä tulee mutta nyt ekaa kertaa kystaa ei näkynyt mutta ilmeisesti siellä on pesäkettä kun mutavelliä tuli pihalle. Voi meitä, ei sitä alkuun tiennyt miten vaikee tauti tää on! Toivottavasti sulla ei tule olemaan kipeä punktio! Tällä puhelimella on tylsä kirjoittaa mutta lopuksi oma tieto että 8 on normaalisti hedelmöittynyt, maanantaina soitan sitten miten katoa käynyt. Tähän mennessä siis suht ok mutta ne meidän ongelmat alkaakin sitten seuraavaksi. Siitä huolimatta hyvää loppu vloppua kaikille!
 

Yhteistyössä