Hoidot jatkuu 2013

Robina, kiva kun edetään samaan tahtiin :) Mitkä on filikset piikkien aloituksesta? Mulla on lievä piikkikammo mut nyt oli onneksi eka piikki helpompi pistää kuin eka hoidossa. Tsemppiä sinne!!

Johkunen, polyyppia serataan nyt stimulaation ajan. Jos se ei häviä punktioon mennessä niin siirtoa ei tehdä. Kaikki ylimääräinen kohdussa häiritsee kiinnittymistä niin alkioita ei tuhlata vaan pistetään pakkaseen. Sormet ristiin et se häviää tässä stimulaation aikana. Jos mä aattelen positiivisesti niin jospa tämä on ollut se mikä kiinnittymistä häiritsee. Jos sitä ei oo vaan aiemmin huomattu. :) Seuraava ultra mulla on tiistaina. Mulla on myös menopurista sellainen ajatus et se parantaa munasolujen laatua erityisesti endolaisilla. Onneksi sait tahtosi läpi :)
 
Valoa: musta on kiva aloittaa piikittelyt. Tuntuu et taas ollaan astetta lähempänä saada vauva! Mä oon vihannu niin paljon näitä sumuja! Onneks määrä pienenee puoleen... Toivottavasti tuo polyyppi teillä häviäisi, eikä sotkisi teidän hoitoanne!
 
Toivotaan valoa että tuo sitten häviäisi! Ja tosiaan jos vaikuttaa kiinnittymiseen, niin eipä sinne kannata silloin alkio uhrata!!
Mulla löytyi viime hoidossa myös nestekysta toisesta munasarjasta, se pystyttiin imemään punktion aikana pois, ettei sitten ole "sotkemassa" loppukuvioita.
Tällä kertaa mulla ei pitäisi sattumia löytyä joukosta koska omat hormoonit on olleet alhaalla jo 3kk. Viime yönä huomasin ekan kerran että vaihdevuosioireet alkaa hiipimaan pois, ts. kovat kuuma puuskat alkaa miedontumaan ja heräilen niihin enää muutaman kerran yössä, homma etenee :)
 
Burma tuohan on ihan huippu blasto, joka teillä on pakkasessa! Saitko jo tietää mahdollisen siirtopäivän? Meidän blasto oli 4ba-laatuinen.

Simpli pahoittelut negasta :( Onneksi pakkasukkoja vielä löytyy! Tsemppiä :hug:

Onlyer pahoittelut negasta :( Toivottavasti saatte selvyyden jatkolle. Varmasti turhauttavaa kun ei tiedä tarkalleen mitä tulee tapahtumaan.

Split85 toivottavasti olet saanut ultrasta hyviä uutisia :heart:

Lumetar pahoittelu negasta :( Sanoitkin jo aikaisemmin, että tunne negasta tuli jo varhain. Kyllä sen vaan tietää. Kokemusta on itselläkin. Tsemppiä jatkoon :hug:

InLove :hug:

Rachel79 tsempit piinailuun!

Johkunen tsempit piikittelyyn!

valoa onneksi sait aloittaa piikittelyn polyypista huolimatta. Toivottavasti tuoresiirtokin sitten onnistuu. Tsemppiä!

Robina tsemppiä hoitoon!

Uskomatonta, mutta totta! Täällä on tänä aamuna testattu PLUSSA! Maltoin kun maltoinkin olla testaamatta ennen pp14, vaikka oireita oli jos jonkunmoisia. Viikkonäytölliseen Clearblue-testiin pamahti 10 sekunnissa teksti "raskaana" ja hetken kuluttua myös hedelmöittymisestä kuluneet viikot 2-3. Olihan se pakko tehdä perään vielä yksi liuskatesti ja kaksi tummaa viivaa siihenkin piirtyi. Varhaisultra on 25.3. ja toivottavasti nyt päästään sinne asti. Takaraivossa pelottelee viimevuotinen varhainen keskenmeno rv:lla 7. Huh huh.. ei tätä oikeen vielä voi tajuta todeksi, että 5 vuoden tahkoamisen jälkeen unelmat vois käydä toteen :)

EDIT! Päivitin tuota listaa, ja siinä on varmasti paljon puutteita, joten ilmoitelkaa muutokset, niin korjailen.
 
Viimeksi muokattu:
Seline: hurjasti onnea plussasta!!!!!!! Nyt älä jännitä turhia vaan NAUTI täysillä!!

Minnie: joo samoissa mennään. Tänään alkaa piikitykset ja ens ma olis verikoe ja viikon päästä ultra jossa katsotaan punktiopäivä.
 
  • Tykkää
Reactions: Seline
HOIDOT JATKUU 2013

Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli...................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
InMyDreams ......... 4.IVF/1.pas ........... helmikuu 2013
Odottava73 ............ 4.IVF.......................helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... helmi/maaliskuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ...............maaliskuu 2013
Nellikaneli..................2.IVF...... ..............maaliskuu 2013
Robina.....................2.ICSI....... ......maaliskuu 2013
Paiju........................3. IVF/ 3.PAS......maaliskuu 2013
Minnie82..................1.IVF/ISCI............maaliskuu 2013
Hiskias...................2.IVF/1.pas...........maaliskuu/huhtikuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... touko/kesäkuu 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?
HilleriHiiru...............2.ICSI....... ......................elokuu 2013?
Amalia Armas...........2. (3.) ICSI.......................???
hox........................4. IVF...........................????
Onlyer...................?......................?


PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä
Rachel79 ...............1.ICSI/3.PAS ........1 ........................15.3



PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu.............5.9.2013
Mamma2011.......... 2.IVF.1.PAS.....helmikuu (ultra 15.3)
Seline.................. 2.IVF. 1.PAS....maaliskuu (ultra 25.3)
 
Viimeksi muokattu:
Seline hienoa, kovasti onnea ylläristä :) vaikka sitähän täällä haetaankin!
Mua kiinnostaa tuo blaston luokitus kun teillä 4ba; mitä tuo 4 tuossa tarkoittaa?
Oon siis lukenut että 5aa olis paras jne. Osaatko sanoa tarkemmin?
 
Hieno juttu Seline, Onnea! Jos haluat lisätä minut tännekin listaan...eli Minnie82, 1 ivf tai icsi (en vielä ole varma) maaliskuu 2013

Robina; jeps...täällä päin ei tehdä tuota verikoetta. Itselläni huomenna ultra, jossa katsotaan punktio päivä..toivottavasti follien määrä kasvanut!
 
Voi Seline, ihania uutisia! Onnea, onnea, onnea vaan täältäkin! :) Upeaa kuulla, että täällä onnistutaan. :) Kerroit, että piinaillessa oli jo ollut jotain oireita?
Millaisia oireita sinulla oli? Entä oliko se niin, että kaksi alkiota siirrettiin? Nauti nyt vaan ja yritä olla huolehtimatta. Olet onnesi ansainnut. :)

Johkunen, tsemppiä ja kärsivällisyyttä piikittelyyn ja kiitos gonapeptyl-valaistuksesta.

Täällä elellään PP6, eikä kummempia oireita ole. PP4 alkoi yöllinen nuha ja aivastukset ja iltaisin oli järkyttävän kylmä. Pieniä tuntemuksia on navan alla, mutta ei ollenkaan rajuja. Monihan sanoo, ettei ennen plussaa ollut mitään tietoa raskaudesta, mutta olisihan se kiva saada jotain selviä oireita. Se vaan, että oireet voivat myös johtua lugeista... Niin kamalasti toivon, että siellä joku kasvaisi, mutta ei sitä tiedä. Ensi viikolla perjantaina testi ja sitten seuraavalle maanantaille jo 2. ICSI suunnitteluaika varattu lääkäriltä, kaiken varalta.

Olisikin kiva kuulla plussanneilta esim. Mammalta, millaisia oireita ennen plussa tuli?
 
Kiitos onnitteluista!

Rachel79 Lisäilen sut listalle.

Yksi alkio siirrettiin. Oireita oli noin pp6 tosi kivulias vatsakramppi keskellä yötä, joka valvotti hetken. Noin pp6-pp12 ajoittaiset menkkakivut. Noin pp8 alkaen lugejen laiton yhteydessä alapää alkoi tuntua jotenkin erilaiselta, "paisuneemmalta". Lämmöt koholla (voi johtua myös lugeista), välillä jopa 37,3 astetta. Kivikovat ja todella arat rinnat eilisestä (pp13) alkaen. Ja oikeastaan se mikä sai toivon heräämään todella oli vuodon puuttuminen. Eli kahdella aikaisemmalla kerralla vuoto on alkanut lugeista huolimatta pp12 ja nyt ei merkkiäkään :)
 
Onnea seline :heart:

onlyer, vähän hölmösti toki kysyin, että mikä mieluisin vaihtoehto. Tarkotin vain tietysti, että onko itsellä vielä uskoa ja jaksamista omiin soluihin. Ja Hyvä että on, vaikka rankkojahan nämä hoidot aina on.

Rachel itsellä ei ennen plussaa ollut muita oireita kun pari päivää siirron jälkeen pienenpientä kiinnittymisvuotoa. nyt sitten on tissit tosi kipeät ja välillä aamuisin etoo.

(.) ultrassa näkyi sydän :heart:! Ja laskennallista rv 7+2:ta kolme päivää isompi kaveri:) itkuhan siinä tuli, niin minulla kuin miehellä ja vähän lääkärikin kuivaili silmäkulmaansa:)
taustailen teitä täällä vielä ja toivon hurjasti plussatuulia kaikille!!:)
 
  • Tykkää
Reactions: Seline
Noista luokituksista...

Numerot 1-5 viittaavat siihen vaiheeseen missä blastokysti on.
Ei siis ole huonoin tai paras.
Kirjain yhdistelmät kertovat enemmän laadusta AA on "paras" AB, BB,BC,CC,CD,DD lähinnä nämä kirjainyhdistelmistä kertovat millätavoin solumassat on sijoittuneet blastokystiin.
Mutta tottakai sitä toivoo aina tuplaA:ta =)
 
Burma kiitos lisätiedoista! Tuossa tutustuinkin Selinen linkkiin.
Meillä oli viimeksi ns. varhaisblastoja, eli kuulemma aikataulun mukaan jakaantuneita, mutta ilmeisesti niitä ei sitten vielä luokitella. Noh realiteetit peliin, ei kauheasti huvita tämä hoito mutta tehtävä se on että tietää mennä eteenpäin, eli kohti luovutettuja munasoluja!
Oliko sulla Burma jo siirto? Menikö sulatus hyvin?

Seline tuossa laskeskelin eli sulla tuli oireet selkeästi sitten myöhemmin, tai sitten kun kyseessä PAS niin alkio kiinnittyi myöhemmin. Mutta ihan sama, lopputulos paras :)

Rachel silloin kun mulla oli kemiallinen niin ainoa ero nega-kiertoihin oli se, että kuukautiset ei alkanut ja että rintojen arkuus jatkui testipäivän yli (ja sitten katosi) kun yleensä se katoaa noin viikon jälkeen punktiosta.
Tsemppiä piinailuun, toivotaan ettet tuota varasuunnitelmaa tarvitse ;)

Onnea split :)
 
Ihanaa kuulla Split vielä :heart: tykytyksistä. Voin niin kuvitella, että kaikkihan siinä herkistyy tällaisella hetkellä. Ja kiitos, että kerroit vielä oireistasi. Samoin Johkuselle ja Selinelle kiitos. :)

Kertokaahan muutkin, jos täällä vielä pyöritte plussaan johtaneista oireista siirron jälkeen. :)

Ehkei pitäisi liikaa kuitenkaan kuunnella omia oireita / oireettomuutta ja verrata sitä toisten kanssa, koska taitaa olla kuitenkin tosi yksilöllistä. Mulla ei oikeastaan ole koskaan menkoistakaan kummempia oireita, eikä oikeastaan ikinä ole esim. rinnat kipeytyneet menkoista tai lugeista.. Mutta helpommin sanottu kuin tehty. Niin kovasti sitä toivoo jotain merkkejä.

Onko siis Burmalla alkamassa piinailut?

Olen hieman sekaisin nyt tilanteiden kanssa, koska seuraan myös tuota IVF-hoitoja lapsettomille, jossa hoitoja tehdään esikoista yrittäville. Tosin täälläkin moni taitaa yrittää ensimmäistä lastaan.

Hyvää naisten päivää kaikille rohkeille naisille! :)

Rachel pp7
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Tänä aamuna tuli itku silmään kun kävin vessassa ja verta oli siiteessä ja vatsa kipeänä, ei normaali ollenkaan. Soitin lapsettomuushoitajalle ja hän sanoi että se on normaalia alkuraskaudessa ja seuraa tilanetta. hetken päästä soitosta vatsa kipeytyi ja tuli heikko olo, soitin terveyskeskukseen ja kerroin tilanteeni, sain ajan lääkärille joka laittoi naistentautien poliklinikalle lähetteen tutkimuksiin. Aika sekavat tunnelmat oli. Lääkäri tutki ja katsoi ultralla ja oli näkevinään mahdollisesti kaksi, mutta ainaskin yksi on matkassa, viikkoja olisi rv 4+2. Täytyy seurata tilanetta ja jos vuoto jatkuu niin sitten uudestaan lääkäriin. Ensiiviikon perjantaina on uusi ultra, mietin vaan että näkyykö silloinkaan vielä kunnolla kun viikkoja olisi rv 5+2. Vieläkin meinaa tippa olla linssissä. Minulla oli ihan sama tilanne kun odotin tyttöä 2010, olimme vielä silloin Levillä, reissuhan keskeytyi kun minulta tuli oikein kunnolla verta(verihyytymiä myös), sen reissun muistaa aina. Täytyy nyt yrittää miettiä muita juttuja.
Rachel79: Ennen plussaa minulla oli mieliala vaihteluja aika paljon, mieskin sen huomasi, sitten tuli kylmiä väreitä, eli minulla oli kylmä ja sitten vielä väsymystä.

Kuulemisiin ja Hyvää Naistenpäivää!
 
Mamma2011...tutuilla on tullut vuotoja pitkin raskautta..eräällä kaverilla oli 4 kk asti vuotoa aina menkkojen aikaan...toivotaan parasta!! Voimia ja muita ajatuksia!!


Viimeinen ultra käyty ja punktio keskiviikkona...lääkäri vastasi rakkula määrän kyselyyn, että jonkin verran, mutta lääkäri huikkasi määrän 20 hoitajalle eli kai sitten sen verran...mutta isompia olisi saaneet olla, isoin oli 12mm :( vaikka lääkäri väitti olevan normaalissa vaiheessa menossa..punktioon siis 5 päivää enää..iik
 
Viimeksi muokattu:
Onnea InLove! :) Upeita uutisia. En löytänyt sinua tuosta listalta. Mikä teillä olikaan syy hoitoihin? :) Voi miten hieno yllätys. :)

Mamma, jos sinulla oli aiemmassa raskaudessa samoja oireita, mutta lopulta kaikki meni hyvin, niin vaikuttaisi, että kyseessä on sama juttu. Yritä ajatella niin, että tämähän nähtiin jo viimeksi, eikä ollut vaarallista. Pidän kovasti peukkuja sinulle. Kyllä kaikki menee hyvin. :) Kiitos, että kerroit vielä oireistasikin ennen plussaa. Oliko tosiaan niin, ettet tuntenut mitään vatsanseudulla, eikä esim. lämmöt olleet koholla?

Entä InLove, oliko sinulla oireita ennen plussaa?

(.) Täällä menee PP8 ja plussa tuntuu melko epätodennäköiseltä juuri siksi, ettei ihmeellisiä oireita ole mihinkään suuntaan..Palelee ja janottaa, mutta siinä ei ole mitään uutta minulle. Vatsanseudulla ei tunnu jotain pienen pieniä oireita lukuunottamatta juurikaan mitään. Yöllä on nuhaa, mikä on minulle erikoista, mutta tuskin mikään merkki. Lämpöjä en ole mitannut, mutta en ainakaan "kuumeile".
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hannuliini
Ihanaa seline onnea hirmuisesti!:)
Meillä on siis niin sama tilanne...5 vuotta tässä suossa rämpimistä ja viime vuonna tosiaan kans km viikolla 7.

inlove onnea sinnekin!:)

Johkunen eikä noista blastoista voi tietää mikä nappaa. Mulla viimeksi 1. Luokan blasto joka arvosteltiin hitaaksi mutta kesti sulatuksen ja raskauduinkin siitä. Mutta se miksi meni kesken, mistä sen tietäisi:confused:

Mulla siis on siirtopäivä ens maanantaina jos selviää sulatuksesta.... Alla piti siis olla 5 päivää lugeja ennen kun siirto tehdään.

rachel79 eli toivottavasti pääsen myös piinailemaan...

johkunen meillä kans vissiin edessä lahjasolut tän jälkeen jos menee pipariksi.
Meillä ollut läpi hoitojen ollut ongelma mun huonolaatuiset munikset, meille on tehty jo yks lahjasoluhoito jossa tuli selväksi että myös miehen siittiöissä joku vika. Tässä nyt siis on mun munis ja lahjasiittiöt. Ja ikinä ei olla saatu pakkaseen mitään ennen tätä vaikka musta tulee yli parikymmentä munista per hoito mutta ei sit millään halua jakautua. Eli pieni ihme pakkasessa:)
 
Meillä on sekunraarinen lapsettomuus. kolme hoitokertaa tehty ja yhdestä päästy siirtoihin saakka. Helmikuussa on lipetettu hoidot tuloksettomina ja nyt ilmeisesti niistä munista olen tullut luomusti raskaaksi.

Muuta oiretta ei ole kuin menkkakivut ja närästys....
 
Paljon onnea plussasta InLove!!! Peukut pustyssä et kaikki menee hienosti loppuun asti!!!
).( kun ootte piikitelly niin ootteko pistäny aina samalle puolelle vai vuorotellen eri puolille? Mä oon pistäny nyt tähän mennessä molemmat Puregon piikit oikealle puolelle ja oikealla muniksessa tuntuu... Vasemmalla ei mitään. Ajattelin et voiko tällä olla mitään vaikutusta?
 
InLove: Onnea! Hienoa et tollasiakin ylläreitä vielä täällä tapahtuu. Luo meille muille uskoa.

Robina: Mä olen pistänyt vuorotellen eri puolille. Mä täällä hätäilen et ku ei oikeen tunnu mitään. Mä muistelen et viime kerralla mä olin jo posahtaa näinä päivinä. Vatsa muistutti potkupalloa. Mua vähän pelottaa että lääke on mennyt pilalle. Just pari päivää ennen pistosten alkua meidän jääkaappi alkoi temppuilemaan ja siellä oli pakkasasteita!!?! Se meni täysin spekulaatioksi et onko jäätynyt vai ei, lääkärin kans tultiin siihen lopputulokseen et ehkä se ei oo. Säilytin sitä kuitenkin jääkaapin ovessa. Mut nyt vähän pelottaa kun mitään tuntemuksia ei oikeen ole.. Sen näkee tiistaina. Kaikkea täytyykin sattua. Aivan ku ei jo tarpeeksi olis stressin aiheita näissä hommissa.

Mites muut naiset? Kuinka piikittelijät ja piinailijat jakselee?
 
Valoa: monta päivää sä oot nyt piikitelly? Äsken pistin kolmannen piikin ja nyt pistin eri puolelle... Varmuuden vuoksi ;) kyllä mä uskon et sun lääke on ihan kunnossa :) mones pistospäivä sulla olikaan?
 

Yhteistyössä