Hoidot jatkuu 2013

Johkunen; en osaa sanoa mitä lääkäri tarkoitti sanomalla sen räjähtäneet...epäilin itse sitä kun ne oli nii turvonneet, mut en tiedä..kipu johtuu kait hyperistä..ja nesteestä vatsaontelossa. mulla veriset munasarjat kaiken lisäksi, kysyin mistä johtuu, niin muka ominaispiirre. Harmi kun ei ehdi oikeesti kysellä lääkäriltä mitään..Tää endo on kyllä vitsaus...
Sinulla hedelmöittyi monta..hienoa ja toivottavasti nyt parempi onni!!
 
Viimeksi muokattu:
Johkunen: vajaa 2v sitten löytyi lapsettomuustutkimusten yhteydessä. Kivut on ollu tosi pahat yli 10v, et epäilen et se on jyllännyt jo pitkään. Lääkärissä olen rampannut, mutta hei on ihan normaali kärsiä sellasia kipuja et on lähes toimintakyvytön. Näin joidenkin lääkäreiden mielestä. About 4v sitten tuli kuvioihin hartiapistos ennen menkkoja. Sillon yks lääkäri tuumas et eihän nyt kuukautiskivut hartiassa tunnu. Meinasinpa tipahtaa tuolilta kun lapsettomuuspolilla tuli tämä oire esiin niin lääkäri sanoi et sehän on merkki sisäisestä verenvuodosta. Endo kai tihkuttaa ennen menkkoja vatsaonteloon(?) ja ärsyttää palleahermoa. Kipu oli välillä helvetillistä mut viime aikoina helpottanut. Mulle ei oo vielä tehty leikkausta/tähystystä mut ultran ja oireiden perusteella sitä ois munasarjoissa, suolistossa ja pallean seutuvilla. Endometrioosia ja endometrioomaa. On tää sairaus syvältä!! Mä luulen et oon saanut ruokavaliolla jonkin verran oireita vähennettyä. Teillähän on ollut hyvin hedelmöittyneitä. Miten aiemmissa kerroissa, onko hedelmöittyneet samalla tavalla? Ootko yhtään toipunut punktiosta? :heart:

Ps. Mäkin näpyttelen puhelimella niin vähän hankala kirjoittaa : /
 
Viimeksi muokattu:
Minnie mulle tuli toissakerralla hyperi ja muistan tosi hyvin vielä ne vatsakivut ja krampit mitä tuli. Yksi aamuyö lähdettiin naikkarille kun ei pystynyt edes makaamaan, joten toivottavasti voit jo paremmin myös siellä!
Mä olen ottanut tavaksi kirjoittaa kysymksiä paperille kun ei niitä muuten muista paikan päällä, kaivan sitten lapun esille ja alan kyselee :D lääkäreiden painajainen mutta tietoa tulee kun osaa kysellä... ainakin jotakin!

Valoa alkaa jo helpottaa ja vatsanympärys on pienentynyt melkein 10cm eli turvotus kun helpottaa niin olokin on parempi, kiitos kysymästä :) Ei kyllä jaksaisikaan enää koko ajan vain huilia kun pihalla paistaa aurinko ja tekis mieli tehdä ties mitä!
Ihan sama mulla, että endo epäilys tuli 4 vuotta sitten kun menin vuoden yrittämisen jälkeen gynelle, mutta kipuja on ollut jo reilut 10 vuotta, eli siellä varmaan pesinyt! Mulla taas päätettiin ensin leikata ennen hoitojen aloittamista, eli 3,5 vuotta sitten leikattu, joka uusi hyvin nopeasti, samoin kivut palasivat jopa kovempina.
Viime kesänä testasin ekan kerran minidisperiniä ovulaatiosta lähtien ja kas, endo-kivut eivät tulleetkaan niin kovina kuukautisten aikana. Tuntuu siltä että itse pitää kauheasti tsempata, testata ja kysellä kun kukaan ei kunnolla katso kokonaisuutta miten kannattaisi hoitaa, koittavat vaan saada raskaaksi, mutta eipä näytä toimineen vielä tähän mennessä!

Vaikka ei ole kiva kuulla että teillä molemmilla oireilee kanssa kovasti ja kipuja on, niin silti on ihanaa että joku/jotkut ymmärtää ja voi/saa joskus valittaa :heart: Koitetaan taistella, josko se joskus palkitaan!!

Hedelmöittyminen niin meillä on aina ollut 60-80% eli ihan ok. Nyt tuli vähän vähemmän folleja kuin esim. viimeksi, eli nyt kun 12 munasolusta 8 hedelmöittyi, niin viimeksi 21 munasolusta 14 hedelmöittyi.
Viiden päivän kohdalla oli enää 2 hyvää blastoa jotka siirrettiin, muut roskiskamaa (fragmentoituneita, hitaita tms.) Saapa siis nähdä mikä tilanne nyt kun pienempi määrä tällä kerralla, tosin aina ollaan siirtoon päästy joten uskoisin että nytkin, olisi vaan kiva että siirrettävä alkio olisi ihan hyvä kun nyt ei pitäisi tuo endokaan pahasti oireilla tän pitkän hoidon takia...
 
johkunen, kiva kuulla et pahimmat olot on jo takana. Voi kunpa maanantaina saisit hyviä uutisia alkioista. Jospa nyt laatu olis vähän parempi kun ei niin paljoa ollut rakkuloita. Joo, ei todellakaan kenellekään toivo tätä sairautta. Helpottavaa on kuitenkin kuulla muiden kokemuksia omista tilanteistaan. Viime hoidon jälkeen lääkärit oli sitä mieltä että endo leikattas ennen tätä hoitoa, mutta tilannetta seurattiin ja koska kivut ei pahentuneet dramaattisesti eikä ultrassakaan näkynyt suuria muutoksia niin päädyttiin siihen että kokeillaan vielä tämä IVF. Ei ne kovin mielellään nykyään enää leikkauksia tee. Ja mun tapauksessa kun endoa munasarjoissa niin riskinä on että tuhotaan tervettä munasarjaa. Ainakin viime hoidossa saatiin tosiaan tästä huolimatta ihan hyviä soluja. Ilmoitahan heti kun tiedät alkioista jotain :) Mä niin vilpittömästi toivon että saatte vihdoin sen toivotun lopputuloksen :hug:
 
Robina: Just tuikkasin piikin. Mulla oli pistoaika klo 23. Monelta sulla on siis punktio? Onko ollut millainen olo viime päivinä? Kyllä alkaa olla jo aika tukalat olot. Ja kauhistuttaa tuleva. Viimeksi punktion jälkeen olin niiiiin kipeenä. Nestettä ja lepoa täytyy ottaa sit ihan urakalla. Tsemppiä meille! :)

Minnie: Nautinnollista lomaa!
 
Kiitos Minnie ja hauskaa lomaa! :)

Valoa: mun pitää olla klinikalla 8.30 tiedä sit monelta toimenpide on. Luultavasti ysin aikaan. On toi Pregnyl kyl inhottava lääke kun pitää noita ampulleja availla ja jännittää et saako lääkkeen kunnolla sekotettua ja ruiskuun asti. Mies avasi mun ekan ampullin. Ampulli rikkoutu väärin ja mies sai ison ja tosi ison haavan sormeen, verta pitkin pöytiä! Onneks lääke säily vahingoittumatta!!! Olo on kans pinkeä mut jostain syystä ei enää niin kipeä kun esim. Pe. Toivottavasti kaikki on hyvin ja follit tallella. No huomenna se selviää... Ihanaa kun tänään on lääkkeetön päivä pitkään aikaan. Ei sumuja ei piikkejä :) koska teillä on suunniteltu mahdollinen siito vai miten sen tuoresiirron laita on? Meillä on suunniteltu torstaiksi!
 
Robina: Mä kans jännitin paljon sen pregnylin sekoittamista. Sain pienen haavan myö sormeeni mut onneksi sain kuitenkin sekoitettua. Ah, mä nautin tästä päivästä kun ei puhelin muistuta yhdestäkään lääkkeestä. Huomenna selviää et päästäänkö se tuoresiirtoon vai lähteekö alkiot pakkaseen. Viimeksi lääkäri jo vähän väläytti vihreää valoa sen puolesta et siirto on mahdollinen. Sanoi kuitenkin et varaudu henkisesti ettei onnistu ja niin teen. Ei ole sitten niin suuri pettymys. Mä oli suunnitellut että jos tämä tuuoresiirto ei onnistu niin pidetään taas hetki taukoa ja lähdetään jonnekin paratiisisaarelle loppukesästä. Saa nyt nähdä et miten käy lentolippujen varaamisen kans jos ei tuoresiirtoon päästäkään. Tää on mun keino jaksaa tällä polulla et välillä käydään lataamassa akkuja auringossa.

InLove: :hug: Mitähän siellä nyt tapahtuu?
 
valoa mietin kanssa sitä että onko mulle järkeä tehdä mitään ennen uutta leikkausta jos tämä menee mönkään. Tai sitten voisin mielelläni pitää omat hormoonit taas poissa tarpeen mukaan ettei endo pääse riehumaan. Mutta toivon kovasti että pääset tuoresiirtoon ja hetkeksi piinailemaan samaan aikaan =)
Niin, mehän tosiaan lähetään "paratiisi-saarelle" ens viikolla eli en ole täällä kertomassa tulosta kun selviää vasta sitten joskus siellä... Vähän piti lääkkeitä ja vaatetusta säätää että päästään lähtemään, mutta meillekin nuo matkat ovat aika henkireikä tässä kaiken rumban keskellä, eli käy miten tahansa niin siellä tuskin tulee murehdittua liikaa asiaa. Ottaa vaikka pullon viiniä murheeseen sitten hyvässä seurassa :whistle:
Soittelen muuten iltapäivällä klinikalle kun ovat kerenneet ne alkiot ensin tsekkaamaan...

Mulla oli pregnyliin sellanen muovi-apu, niin suojasi sormia ja aukesi hyvin kivuttomasti! Meilläkin mies on aikaisemmin nuo aikaussut mutten viimeksi viitsinyt herättää kun toinen nukkui, niin sillä hyvin aukesi ilman naarmuja.

Onko Minnie kondiksessa? menitkö töihin?
Mulla alkoi eilen palelu (lämpö vähän koholla) ja samalla rinnat arat, eli pari päivää lugejen aloittamisesta
Eipähän tarvitse miettiä vielä muuta kuin luge-oireita kun siirtoa ei olla tehty!
 
kiitos kaikille!

johkunen; töissä ollaan :) Parempi olo ainakin nyt. Yleensä iltapäivällä vointi huononee. Turvotus vieläkin aikamoinen. Pukeutuminen vähän vaikeaa töihin. Eli mullakin tuo lämpöily luge oireita eikä tulehdusta...paitsi että lämpöily alkoi ennen ekaa lugea..

Voimia ja mukavaa lomaa:cool:
 
Viimeksi muokattu:
johkunen: Mielipiteitä lääkäreiden välillä on tuon leikkauksen suhteen. Mut sellaiset perustelut olen itse saanut leikkausta vastaan, et mietin tarkkaan ennen kuin siihen alan. Toki se asia tulee varmaan ajankohtaiseksi tän hoidon jälkeen jos ei nyt onnistuta. Mä voisin kyllä ensin myös ehdottaa tuota hormonien alas ajoa.. Hei n a u t i olostas siellä paratiisissa. Kyllä osasit hyvin reissun ajoittaa. :) Älä pidä meitä kauaa jännityksessä. Ensimmäisen nettikahvilan löydettyä tuut heti kertomaan miten kävi ;) Joko on tullut tietoa alkiosta?

Mä sain myös polilta ne muovisuojat ampullien avaamiseen, mutta tais olla liian pienet?! Mä en saanut niitä mitenkään sopimaan yhteen. No onneksi sain ne kuitenkin napsautettua auki. Mulla on tissit ollut tosi kipeenä ja arkana kaks päivää. Enkä ensimmäistäkään Lugea oo ottanut. Tietääpähän piinaillessa ettei haksahda luulemaan raskausoireeksi.
 
valoa juuri tuli tieto: kaikki 8 mukana mutta kaikki normaalia hitaampia. Joukosta löytyy kuitenkin 1kpl 1.luokkaa oleva ja biologi sanoi, että kaikki voivat kyllä vielä kiriä. Siirtoon näillä näkymin päästään mutta tuskin tulee pakastusta tälläkään kertaa. Noh siihen on jo tottunut ikävä kyllä! Huomenna alkioita ei katsota koska jos ovat morula-vaiheessa, niin niistä ei saa kunnolla silloin selvää. Siirto on siis keskiviikkona klo 15.

Tuo oli itse asiassa ihan kiva olotila kun hormoonit alhaalla; ei endo-kipuja, migreeniä tms. aika huoletonta. Mutta viikon ajan sen piikin pistämisestä oli uniongelmia, toooosi kuumia aaltoja ja kyllä joo jatkuvaa pääkipua, mutta niitä samoja on muutenkin, vähän vaan miedompina, eli ei tosiaan huonompi vaihtoehto jos sitä leikkausta miettiin ja että se saattaa tosiaan vaan huonontaa hedelmällisyyttä.
Tää tuleva reissu oli kyllä suoraan suunniteltu hoidon päätteeksi koska kun tietää että on jotain kivaa tulossa, niin ajatus ei keskity koko ajan vaan hoitoon kun pitää hoitaa kaikki matkajärjestelyt tässä samaan aikaan. Mutta katotaan tuleeko nettikahvila eteen vai pysynkö pimennossa ;)

Tsemppiä sulle huomiseen koitokseen :wave:

Minnie minä myös töissä, pari tuntia sitten piti ottaa pari panadolia kun alkoi sen verran vatsaan koskee. Teen kyllä päätetyötä, mutta muutamat portaat oli ravattavana... Ja samoin, aamulla mietin mitä laitan päälle ettei housut kiristä taikka paita peittää pahimman turvotuksen. On tämäkin taas touhua :D
 
johkunen: Mä en nyt muista et missä vaiheessa teillä on ennen kato käynyt, eli voiko olla kuitenkin vielä mahdollista et sieltä jokunen selviäis pakkaseenkin? Toivotaan niin! Lähdettekö pitkällekin reissulle? Hehe, ymmärrän kyllä että lomalla nettikahvilat haluaa kiertää kaukaa. Me täällä sitten jännätään sun kohtaloa :) Kiitos tsempeistä! Mulle lääkäri kirjoitti koko viikon sairaslomaa. Olin tosiaan viime punktion jälkeen niin kipeenä että sohvalta ylösnousu oli todella haastavaa. Nytkin oli kuulemma munasarjat sen verran kookkaat että palautumiseen voi mennä aikaa. Mun työ on aika fyysistä niin parempi et saa levätä kunnolla. Mä vaan tuun hulluksi ku ei voi tehdä mitään. Muuten elämä on aika menevää, liikun ja urheilen aika paljon. Onneksi tämä on vaan hetkellistä.
 
InLove jospa se ei sitten olisikaan keskenmeno vaan vaaratonta vuotoa. Ootko vielä testannut uudestaan? Pidetään peukkuja!

Itse sain tänään hyviä uutisia oman klinikan lääkäriltä. Hän ei ollut vielä valmis luovuttamaan vaan se kolmas hoito (viimeinen) vielä todennäköisesti saadaan... ihan varmaa ei vielä ole... Hoitoaikataulusta ei ole mitään käsitystä, mutta toivoisin, että tälle keväälle ehtisi, ei näillä hormooniarvoilla ole aikaa hukattavaksi.

Toiveet eivät tietenkään ole kovin korkealla, mutta olen iloinen, että vielä mahdollisuus saadaan. Sitten voi hyvillä mielin alkaa suunnitella lahjasolujonoon siirtymistä.
 
  • Tykkää
Reactions: valoa
Amalia Armas ihana kuulla. Parempi että menee oman ajatuksen ja tahdin mukaan nuo hoidot niin pysyy pää mukana. Ja onhan teillä vielä kokeiltavia apuja!

InLove pahoittelut :hug:. Ehkei se enää vuoda tai mitään muutakaan? Onko sulla sovittu joku tarkastus? Soita ja kysele jos olet epätietoinen.

Johkunen hurjia mutkia taas sinulla..toisaalta ei ihme jos sattuu kun endoa kaivelee. Mietin, että liittyykö tuo endo alkioiden hitauteen? Minulla oli siis joitakin vuosia endoon viittaavia kipuja, ja kun olin silloin ulkomailla niin leikattiin. Kipujen syyksi selvisi muu, mutta ihan pientä endoakin löytyi jostain ligamentistä. Ja pienikin endo vaikuttaa lapsen saantiin. Hitaita alkioita on piisannut, tässä hoidossa tosin ovat kirineet, toivottavasti teilläkin!

En ole laittanut itseäni piinailijoihin tai kirjoitellut, tuli jotenkin väsymyskausi tähän kaikkeen. Nelisoluinen kyytiläinen, meidän viimeinen pakkasesta, on kuitenkin mukana ja pp 7. Laitettiin tähän kiertoon tupla-annos lugeja kun viimeksi tiputteli. Ihme kyllä juuri mitään sivuoireita ei tällä kertaa kuitenkaan ole ollut ?! Viimeksi oli pienellä annoksella alkupäivistä lähtien kaikki huimaukset, vatsavaivat, rinnan arkuuden sun muut. Ja silloin ei todellakaan ollut mitään kiinnittymisyrityksiäkään tapahtunut. Nyt on selvitty pienillä paleluilla ja väsymyksellä. Aika hassuja juttuja nämä. Tuntuu että kroppa taitaa reagoida niihin alkiohinkin eri tavalla, ei vain lugeihin, voiko olla?
Ajattelin testata huomenna.
Miten Burma ja muut piinailijat?

Valoa ihana vaan ajatellakin tuota saarta! Taidan hyödyntää sun lomasuunnitelmia näin etänä :)
 
valoa kovasti tsemppiä tälle päivälle :heart: toivon ettei tekisi nyt niin kipeetä! Hyvä kuitenkin että sait kunnolla saikkua, on se eri asia olla fyysisessä työssä kuin toimistossa istua.
Meillä kato käy tasaisesti eli osa tippuu aikaisemmin osa sitten siinä vaiheessa kun ei ole järkeä pakastaa laadun takia. Eilen vähän harmitti taas tilanne ettei tuo DHEA ole selkeästikään mulle auttanut mitään, mutta toisaalta aikaisemmin ei ole ollut 1.luokan alkioita ja jos siellä nyt edes 1 sellainen on, niin antaa vähän toivoa.
Niin, ollaan melkein 3 viikkoa poissa =) meillä 3 eri "saarta" missä reissataan, ainut on se että nyt en voi syödä malaria-lääkettä eli täytyy suojautua sitten illemmalla muutoin vaatetuksella.

AmaliaArmas ihana uutinen jos tuo nyt onnistuu =)
Onneksi kevättä on vielä jäljellä joten toivottavasti kerkeette hoidon tekemään omien halujen mukaisesti!

Paiju kyllä lääkäreiden mukaan endo vaikutta mun munasolujen laatuun ja myös siis hitauteen. Lääkärin kanssa on myös alustavasti puhuttu, että ehkä näillä omilla ei kannata enää kovin jatkaa kun tulos aina sama, toistaa itseään, mutta katsotaan tämä piina nyt ensin (jos pääsen piinailemaan...)
Kysyitpä mielenkiintoisen kyssärin, kai se voi olla että jos edes vähän olisi mahdollisuuksia niin voisi reagoida eri tavalla?! Toivotaan ainakin! Hui, huominen tulee pian, josko siellä voisi jo jotain näkyä...
Mä itse mietin kanssa milloin testaisin kun siirretään jo 5päivää viljelty. Voi olla että reilun viikon päästä ehkä tai sitten jätän sen testaamisen kokonaan enkä ota reissuun edes testejä mukaan :D Saas nähdä!

ON: Mua on alkanut vähän hirvittää huominen siirto kun vatsa on edelleen tosi kipeä. Yleensä olen yksin siirroissa mut nyt mies tulee mukaan pitämään kädestä :heart:
 
Johkunen: onnea ja vauvaliimaa huomiseen siirtoon!!!

Valoa: miten meni punktio? Oliko hyvä saalis ja miten se tuoresiirto? Toivottavasti pääsette!!! :)

InLove: toivottavasti kaikki on hyvin!

AmaliaArmas: ihania uutisia! Peukut pystyssä tulevaisuuteen! :)

).( punktio takana!! Kivuton ja helppo toimenpide! En vuoda edes verta niinkuin viime kerralla! Folleja kerättiin 1+11 ja kypsiä munasoluja oli 10!!! Ihanaa! Miehen tilanne vaan aiheutti sydämentykytyksiä! Joutui antaa 3! Näytettä ja jouduimme jäämään odottamaan mahdollista biopsiaa! Mies oli ihan paskana! :( mä joudun kärsii kaikki piikit ja punktiot ja hänestä ei oo edes tuottaa tarpeeks siittiöitä.... Mutta vihdoin viimein saimme hyviä uutisia. Näytteiden siittöt riittivät!!! :) nyt odotellaan torstaita ja pidetään peukkuja että päästään siirtoon, eikä pahitteeks olis jos saatais muutama pakkaseenkin!
 
johkunen: Isot tsempit huomiselle! :heart:

Robina: Kiva kuulla et punktio oli helppo. Ikäviä sydämentykytyksiä ootte kyllä joutuneet kestämään simppojen osalta. Toivotaan et hedelmöittyneitä olis hyvin.

ON: Punktio takana, huh. Aika kivuliasta hommaa oli mut onneksi lääkettä annettiin koko ajan lisää niin se vähensi kivun määrää. Välillä mä oli ihan unen rajamailla ku olin niin pöllyissä. Polyypin osalta tilanne näytti ihan hyvältä. Sen puolesta varmaan siirtoon päästään mut uuden jännityksen aiheen aiheutti neste vatsaontelossa. Rakkuloita saatiin punktioitua 21(!). En ymmärrä et mistä niitä nyt noin paljon tulla tupsahti kun ei aiemmissa ultrissa noin paljoa näkynyt. Kypsistä soluista ei ole tietoa.. Pari kertaa jouduttiin menemään endopesäkkeen läpi joten antibioottia pistettiin suoneen ja lisäksi joudun aloittamaan kaks antibioottikuuria. Hoitaja suositteli myös hakemaan apteekista Osmosalia jotta nestetasapainoa saisi paremmin kondikseen. Mulle pistettiin myös pussillinen hemohesiä ja jos oikein ymmärsin niin senkin pitäisi jotenkin vaikuttaa vatsaontelossa oevaan nesteeseen. Nyt pari päivää täyttä lepoa ja paljon vichyä ja osmosalin lipitystä. Torstaina ultrataan että näkyykö vatsaontelossa vielä nestettä. Jos ei niin siirtoon päästään ja jos kyllä niin alkiot pakkaseen koska hyperin vaara kai olemassa. Mä todellakin aion maata kaksi päivää sohvalla ja juoda koko ajan. Mä haluan päästä piinailemaan :)
 
Paiju en ole nyt jaksanut kauheasti kirjoittaa kun kaikki oireet loistaa poissaolollaan... Mennään siis aika samaan tahtiin.:) mulla pp8

Ihmetyttää kyllä kun oli viimeksi oireita ja nyt ei....??? Jotenkin ei vaan usko että tärppäisi.

En kyllä uskalla testata ennen kuin lauantaina kun on vapaapäivä. Voi sitten vollata koko päivän rauhassa....
 
Robina onnea hyvästä määrästä munasoluja, toivottavasti hedelmöittyvät myös hyvin! Kurja tuo välijännitys teillä mutta pääasia että loppu hyvin myös simojen osalta, pääsevät uiskentelemaan :)

Valoa no hyvä ainakin että lääkettä riitti, ettei jäänyt kovaa kammotusta!! Meillä muuten klinikalla suosotaan heti punktion jälkeen lämpötyynyä masun päällä, auttaa oikeasti, joten jos sulla vielä sellaista löytyy niin testaa! Muutoin toivotaan että olisit torstaihin mennessä jo paremmassa kunnossa, samoin polyyppi niin, että pääsisitte siirtoon!! Mä muuten opettelin virkkaamaan tossa pari viikkoa sitten kun piti jättä viikonlopputreenit väliin kasvattelun ja punktion takia, valmiiksi tuli sellainen kori eli jos vinkkiä sinne sohvalle kaipaat ;) Iso määrä folleja tosiaan oli kasvanut, toivottavasti moni kypsä ja solu sisällä!
 
johkunen: täytyypä lämmittää jyväpussi ja pitää vatsan päällä. Mä oonkin haaveillut jostakin käsityön aloituksesta. Tuommonen virkattu kori voisikin olla kivaa tekemistä. Jos mun hermo kestää sitä näperrystä ;) Jotain täytyis kyllä keksiä loppuviikolle ettei menis vaan netissä surffailuun.
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Johkunen: kiitos tsempeistä! joko on siirto ollut? menikö kaikki hyvin?

Valoa: mikä on olo? Vieläkö oot kipeä? Miten tuo neste vatsaontelossa löytyi? Hui... nyt lepäile kunnolla että pääset siirton!! :) Huikea määrä folleja, en yhtään ihmettele et munasarjat on hellänä! Toivottavasti kypsiä munasolujakin on paljon! ;)

).( mä voin tosi hyvin. Särkylääkettä en oo ottanu yhtään eikä tunnu juuri missään :) nyt vaan toivon ettei klinikalta soiteta!! sanottiin et jos ei puhelua tule niin sitten to klo 13 siirtoon! Toivon että kymmenestä edes yksi selviytyisi... eihän se ole liikaa pyydetty eihän?!

tsemppiä kaikille vahvoille naisille ja ihanaa lomaa kaikille matkoille lähteville! :)
 

Yhteistyössä