Minnie mulle tuli toissakerralla hyperi ja muistan tosi hyvin vielä ne vatsakivut ja krampit mitä tuli. Yksi aamuyö lähdettiin naikkarille kun ei pystynyt edes makaamaan, joten toivottavasti voit jo paremmin myös siellä!
Mä olen ottanut tavaksi kirjoittaa kysymksiä paperille kun ei niitä muuten muista paikan päällä, kaivan sitten lapun esille ja alan kyselee
lääkäreiden painajainen mutta tietoa tulee kun osaa kysellä... ainakin jotakin!
Valoa alkaa jo helpottaa ja vatsanympärys on pienentynyt melkein 10cm eli turvotus kun helpottaa niin olokin on parempi, kiitos kysymästä
Ei kyllä jaksaisikaan enää koko ajan vain huilia kun pihalla paistaa aurinko ja tekis mieli tehdä ties mitä!
Ihan sama mulla, että endo epäilys tuli 4 vuotta sitten kun menin vuoden yrittämisen jälkeen gynelle, mutta kipuja on ollut jo reilut 10 vuotta, eli siellä varmaan pesinyt! Mulla taas päätettiin ensin leikata ennen hoitojen aloittamista, eli 3,5 vuotta sitten leikattu, joka uusi hyvin nopeasti, samoin kivut palasivat jopa kovempina.
Viime kesänä testasin ekan kerran minidisperiniä ovulaatiosta lähtien ja kas, endo-kivut eivät tulleetkaan niin kovina kuukautisten aikana. Tuntuu siltä että itse pitää kauheasti tsempata, testata ja kysellä kun kukaan ei kunnolla katso kokonaisuutta miten kannattaisi hoitaa, koittavat vaan saada raskaaksi, mutta eipä näytä toimineen vielä tähän mennessä!
Vaikka ei ole kiva kuulla että teillä molemmilla oireilee kanssa kovasti ja kipuja on, niin silti on ihanaa että joku/jotkut ymmärtää ja voi/saa joskus valittaa :heart: Koitetaan taistella, josko se joskus palkitaan!!
Hedelmöittyminen niin meillä on aina ollut 60-80% eli ihan ok. Nyt tuli vähän vähemmän folleja kuin esim. viimeksi, eli nyt kun 12 munasolusta 8 hedelmöittyi, niin viimeksi 21 munasolusta 14 hedelmöittyi.
Viiden päivän kohdalla oli enää 2 hyvää blastoa jotka siirrettiin, muut roskiskamaa (fragmentoituneita, hitaita tms.) Saapa siis nähdä mikä tilanne nyt kun pienempi määrä tällä kerralla, tosin aina ollaan siirtoon päästy joten uskoisin että nytkin, olisi vaan kiva että siirrettävä alkio olisi ihan hyvä kun nyt ei pitäisi tuo endokaan pahasti oireilla tän pitkän hoidon takia...