Hoidot jatkuu 2013

^ mulla on siirto vasta klo 15.00 joten vielä pari tuntia täytyy odotella uutisia! Aamulla otin panadolia ja hetki sitten lisää, jos vaikka auttaisi tähän vatsakipuun... hitsi kun en haluaisi kenekään enää sorkkivat juuri nyt, mutta pakkohan sinne on ne alkiot saada jos niikseen on ;)

Tsemppiä siirtoon Robina ja Valoalle pitkää pinnaa sohvan-kuluttamiseen :)
 
Robina: Olo on ihan ookoo, kun pysyy paikallaan eikä tee mitään raskasta. Nestettä on mennyt paljon ja vessassa saa rampata. Vähän mua huolettaa hyperin vaara sen vatsaontelossa olevan nesteen vuoksi. Se siis näkyi ultratessa punktion yhteydessä. Se mun käsityksen mukaan voi olla merkki hyperstimulaatiosta. :/ Mä en ymmärrä et miten folleja tulikin noin paljon. Tässä stimulaatiossa tähdättiin pienempään määrään kuin viimeksi(18), koska olin silloinkin tosi kipeä. Nyt meni senkin yli. Mä pelkään että laatu on kärsinyt ku noin paljon tuli folleja. Huomenna selviää. Eiköhän teillä ainakin se yksi selviä siirtoon asti :) Ja toivottavasti jotain myös pakkaseenkin. Meillä on huomenna ultra kymmeneltä jossa selviää että tehdäänkö siirto vai ei.
 
Johkunen: Varmasti pääsette siirtoon!!! :) Tsemppiä "sorkintaan" ;) kyllä sen kestää kun palkinto voi olla mitä parhain! :) siirretäänkö sulle 1 vai 2 alkiota?

Valoa: Peukut pystyssä!!! :) toivottavasti ei tuu hyperiä!

Ihanaa kun olette niin samoissa aikatauluissa!
 
valoa se neste on myös mun mielestä hyperin yksi juttu. mulle tuli siis kolmannessa IVF:ssä hyperi kun folleja kerättiin 42, munasoluja oli reilu 20. nestettä ei kertynyt paljon, mutta näkyi tosiaan ultralla ja kolmantena päivänä punktiosta kivut oli aamuyöstä niin kovat että lähettiin sairaalaan. siirto tehtiin kuitenkin koska ultran mukaan nestettä ei ollut niin paljon ja tietysti kyseltiin mun olotilaa, mutta halusivat tuoresiirron jos vain mahdollista tehdä. niin ja mullakin lääkeannos oli pienempi kuin toisessa IVF:ssä mutta silti tuli enemmän folleja, ei mennyt ihan laskukaavan mukaan! laadusta niin en osaa sanoa, nykyisellä klinikalla sanoivat ettei vaikuta laatuun tuo määrä ja tuosta IVF:stä saatiinkin ne ainoat alkiot pakkaseen mitä koskaan saatu.
Mä muuten herään edelleen yöllä vessaan vaikka punktiosta se 5 päivää... Paine on vaan niin kova (ja siinä sitten kipu), että 4 tuntia pystyy nukkumaan ja tyhjennyksen paikka! Kai tää myös tästä helpottaa, toivottavasti jo pian!
Peukut pystyssä teille edelleen :)

Robina 2 siirretään, siirtoja on kuitenkin takana jo 6kpl, joten siksi. Entäs teille? Onko sulla jo monta siirtoa takana?
 
Johkunen: meillä siirtoja takana 2. 1 tuoresiirto jolloin siirrettiin 1 ja 1 PAS jolloin siirrettiin 2. Nyt siirretään 1 sillä tuolla julkisella puolella missä nyt ollaan ei siirretä kuin 1 kerrallaan.
 
Hei, te ihanat.
Oon pyörinyt täällä kaksplussan sivuilla ja yrittänyt etsiä sopivaa ryhmää. Oon ollu vuodesta 2012 clomittareissa, mutta kun seuraava hoito on ivf niin tuntuu, ettei sieltä saa vertaistukea tähän tilanteeseen. Kuitenkin siellä kaikki on vielä ovulaation induktio hoidossa tai insseissä...
Joten saiskos mukaanne liittyä yksi epätoivoinen- ja (melkein) toivonsa menettänyt- äidiksi-haluava ? :)
Teillä useimmalla näyttäisi olevan monia ivf/icsejä takana, joten olen vielä "lapsen kengissä" ensimmäistä ivf:ää aloittamassa.
Takana siis liuta oi-hoitoja clomeilla, femareilla, menopureilla, laastareilla, pregnylillä ja yhtä ainoataan plussaa ei oo testiin tullu. Riesana pco+ ovuloimattomuus ja ärsyttävän ohut limakalvo. Näillä sitten pitäisi yrittää raskautua :ashamed: Huoh.
 
Neppu: Tervetuloa mukaan!

Johkunen: Onnea kyytiläisistä!! Jospa se huonompi yksilö siellä kannustas kaveriaan tarttumaan kiinni. Mikä oli muiden alkioiden kohtalo? Sitä mä vähän pelkään että hyperi puskee päälle. Oon kiltisti yrittänyt lipittää vettä ja toivin että eilinen hemohes auttas siihen myös. En ole ennen kuullutkaan että dopingia tarvitaan näissäkin hommissa :LOL:

Robina: Tsempit vielä huomiseen! :)
 
Kiitos tervetuloa- toivotuksista!

Johkunen: Ihanaa, että siirrettävää oli. Nyt tarrasukkia, jos vaikka kumpikin tarttuisi ;)

Tässä illan aikana lukenut vähän aiempia tekstejänne, mutt ehkä pääsen mukaan kun vähän tässä seurailen. Sain juuri kerrottua miehelle tämän päiväiset uutiset, että viiminen ovulaation induktio on nyt mennyt per*eelleen ja vaihtoehtona enää ivf. (inssiä ei siis edes kokeilla meidän kohdalla) Kyllä helpotti, kun vihdoin uskalsin avata suuni (ja samalla taas ne kyynelkanavat) Kai tää tästä vielä iloksi muuttuu.

Onko teillä minkälaisia "syitä" että olette joutuneet/"päässeet" ivf- hoitoihin? Onko vikaa itsessä, miehessä, kummassakin? Kun oon ymmärtänyt, että useimmiten ivf-hoitoihin joutuvat ne, joilla miehen simpoissa on jotain vikana. Ja meillä vika on täysin mussa. ): Niin, ja onko muita pco:sta kärsiviä?
 
valoa muut meni roskiin, olivat lopettaneet jakautumisen. On pakko sanoa, että oon joutunut kasaamaan itseni nyt aamulla aika palasista että pääsin töihin :'( Aamuyö meni kyllä tosi itkusesti mutta mulle ratkaisu ei ole se että jään kotiin surkuttelemaan vaan mulla on onneksi ihania työkavereita jotka piristää jutuillaan. Niin siis, meidän omat hoidot lopetetaan tähän. Olin kyllä ollut tietoinen asiasta mutta kyllä se silti iskee kun lääkäri sen suoraan sanoo ettei kannata. Toki hän samalla kannustaa ja toinen siirretty oli hyvä alkio, mutta jotenkin se ei nyt lohduta yhtään. Seuraavaksi mulle siis tehdään perusteellinen leikkaus-arvio, mikä on hyvä asia. Taidan hetkeksi koittaa unohtaa nää omat jutut ja tsempata teitä :)

Neppu meillä syynä on mun endometrioosi ja huonotlaatuiset munasolut. Jotenkin tuntuu siltä, että siittiö-peräiset "viat" on helppo korjata hoidoilla, mutta sitten kun vikaa löytyy jo valmiiksi niin monimutkaisista naisista, niin se ei aina niin helppoa olekaan. Ei muuten ollut tarkoitus sitten kohdistaa sinuun, vaan oman kokemuksen perusteella!! En kauhean hyvin pco:ta tunne, mutta ovulaatio-ongelmat pystyy IVF:llä hoitamaan täysin kun silloin ei ovulaatiota edes tarvita :)
 
Johkunen: Tosi harmillinen tilanne :( mutta onneksi saitte kyytiläiset mukaan. Nyt positiiviset ajatukset vatsaan ja kaikki peukut ja varpaatkin pystyyn ,ettette mitään muita hoitoja enää tarvitsekaan. Tää on teidän hoito! <3 Nyt ajattelet että olet raskaana ja pistät miehen hakemaan sulle vaikka keskellä yötä syötävää kun teillä on nälkä! ;)

Neppu: meillä hoitojen syy on miehen TODELLA vähäinen määrä siittiöitä. Nytkin tätä hedelmöitystä varten hänen piti antaa kolme näytettä että saatiin tarpeeksi mun kymmenelle munasolulle! Tänään olisi siirtopäivä jos ei soittoa klinikalta ennen yhtä tule... Tai luulisi että soittaisivat jo kohtapuolin jos ei tarvii mennä sillä siirtoaika on meillä yhdeltä! silloin saamme kuulla mona on lähtenyt hedelmöittymään ja saadaanko pakkaseen jotain.

Valoa: mikä on sun tilanne? Tuntuuko yhtään paremmalta? Toivottavasti!! <3

InLove: Mikä on teidän tilanne?
 
Johkunen hyvä että on kyydissä. Ei ihme, että täytyy tuollaista lausumaa sulatella vaikka kuinka olisi valmistautunut. Toivo on... No, joka tapauksessa pari kannustuksen sanaa, eli alkio laatu on kuulemma se kaikkein tärkein juttu, joten tämä voi nyt hyvinkin onnistua! Ja jos ei, niin kaverillani oli kaikista pahimman laatuinen endo, ihan joka paikassa, 7-tuntisen leikkauksen jälkeen kului pari kuukautta ja oli luomusti raskaana.

Neppu tervetuloa. Meilläkin vika minussa; selittämätön/hyvin lievä endo, eivät osaa ihan päättää mihin niputtavat.

Valoa mikä meininki? Hyperiähän tuo on, toivottavasti selviät kotilepuutuksella, mutta menethän ajoissa sairaalaan jos olo on kehno.

Tuli muuten vielä teille matkailijoille mieleen, että hommaattehan vaatteiden lisäksi kunnon hyttysverkot (monissa hotellien verkoissa on reikiä, jolloin hyöty 0 - eli vähintäänkin kunnon teippiä mukaan jos ei omaa verkkoa). Malaria on tosi huono homma, etenkin jos on mahdollisesti raskaana :).

Testasin eilen negan. Testaan vielä myöhemmin uudestaan, voihan se plussa vielä tulla, mutta nyt on tämä toivominen jotenkin realistisemman epätodennäköisellä tasolla mikä tuntuu sopivan minulle paremmin. Vähän toivoa toi vihlaisut ylönoustessa, mutta muuten oireet väsymystä lukuunottamatta loistavat poissaolollaan. Tämä on siis jo meidän kuudes alkionsiirto pikkukakkosta yrittäessä! Esikko syntyi neljännellä. Pidemmän, (kuinkakohan pitkän??) kaavan kautta mennään siis täälläkin. No, ensi viikoksi on sovittu IVF:n alkukäynti julkisella kun kerran pakkanen on tyhjä ja odotusajat odotettu, joten hommat on selvillä jos niikseen tulee.
 
Neppu: Mulla on hoitojen syynä endometrioosi

Johkunen: Voimia tuon tilanteen käsittelemiseen. :heart: Vaikka sitä kuinka on yrittänyt mielessä käydä läpi niin varmasti se on murskaavaa kuulla se lääkärin suusta. Se on ikäänkuin piste sille ettei omaa biologista lasta voi saada. Onneksi on vielä mahdollisuutena ne lahjasolut. Mä olen yrittänyt välillä miettiä tosissaan et mitä sitten jos ei omaa lasta saakaan. Meillä on vasta toinen hoito menossa, mutta siirtoja kuitenkin jo 6. Kyllä sitä välilä ajatukset kallistuu adoption suuntaan. Muutamia vuosia sitten adoptio vaihtoehtona tuntui oikein hyvältä, mutta nyt mitä lähemmäksi mennään sitä vaihtoehtoa niin ei se enää niin helppoa olekaan. Edelleen olen siihen valmis, mutta just tuo lopullinen ajatus siitä että lopettaako hoidot ja aloittaa adoptioprosessin, ei tunnukaan enää helpolta. Vuoden alussa käytiin jo adoptioinfossa hakemassa pieni ajatuksenjyvänen päähän. Vaikka hoidoissa ollaan edelleen niin haluan tehdä myös sitä ajatustyötä valmiiksi, ettei tule sitten kertaheitolla päälle. Sulla on nyt kaksi pientä toivonkipinää mukana ja mä toivon todella paljon että nyt olisi se teidän onnellinen loppu. Onneksi sulla on ihanat työkaverit jotka piristää tarpeentullen ja ihana reissu odottamassa. Se jos mikä on sitä parasta terapiaa ( ainakin mulle :D )

Paiju: :hug: Mikä PP sulla menossa?

ON: Mä sain kuin sainkin yhden TOP-alkion kyytiin. Vaikkakin meinas jo usko loppua siirron onnistumisen suhteen. Mä en ikinäkoskaan ole kokenut noin järkyttäviä kipuja. Lääkäri joutui joillan pihdeillä repimään ja väkisillä survomaan sen katetrin paikoilleen. Munasarjat oli niin kookkaat et ei meinannut millään onnistua. Pahempi kokemus kuin punktio :/ Hedelmöittyneitä alkioita oli 13, joista 9 oli siirtokelpoisia. Yksi siis siirrettiin ja muut laitettiin pakkaseen pareittain neljään olkeen. Tästä se piinailu taas alkaa. Nyt edelleen lepoa ja nestettä.
 
Valoa: hieno saalis!!! Kurjaa et oli noin kamala siirtokokemus!! :( Mutta onneksi saitte kuin saittekin kyytiläisen matkaan. Nyt vaan hermoja piinapäiviin! :)

Paiju: voisiko vielä plussaksi muuttua? Pidän peukkuja!!

ON: Meilläkin on nyt kyytiläinen mukana! :) Meillähän oli 10 munasolua joista 8 lähti hedelmöittymään. Neljä niistä oli kuitenkin huonoja. Eli nyt siirrettiin 2 päiväinen viisisoluinen ja pakkaseen saatiin kolme! Vähän jäi kurja fiilis kun oon jostain lukenu et alkiot missä on pariton määrä soluja olis jotenkin huonompia? Lääkäri kyllä snoi että ieno yksilö siirrettiin, mutta... Koska teille on muuten merkitty testipäivä?
 
Onnea Valoa ja Robina kyytiläisistä :)
On myös hienoa että saitte molemmat pakkaseen jotain vaikkei sinne toivon mukaan tarvitse heti mennä.

Valoa me käytiin myös tammikuussa alkuinfossa ja perhelomake on kyllä täytettynä jo kotona liitteineen, eli odottaa sopivaa aikaa postittaa. En siis sulje sitäkään pois, mutta kyllä me vielä niillä lahjamunasoluilla testataan kun omissa selvästi vikaa. Meillä tämä oli seitsemäs siirto vaikka jo viides IVF. Tänään oon tosissaan koittanut lueskella aina välillä jotain matkakertomuksia + jutellut matkaseurana kanssa. Kyllä tää aurinko alkaa jo paistaa risupesään vaikka mieli toki edelleen apea. Mutta se mikä ei tapa niin se vahvistaa, taitaa pitää paikkansa ;)

Paiju voi nökö :( Mutta testi oli aikainen ja pas tietysti voi kiinnittyä myöhemminkin joten...
Mutta täytyy mennä oman fiiliksen mukaan, jos tuntuu paremmalta aloittaa aikaisin niin sitten aloittaa ja piste. Mä olen kyllä kanssa aika jalat maassa tyyppi ja enemmän haluan faktaa pöytään kuin fiktiota ilmaan, no hö mikä lause!
Jep mä oon varustautunut illaksi pitkillä hameilla, housuilla ja huiveilla, tietysti päälle myrkyt! Meillä onnkeis pitäisi vain yksi hotelli olla sellainen, että itikoista ei tiedä, mutta siellä on valmiina jo verkot ja sitten meillä on sellainen sähköinen karkoitin, joka laitetaan pistorasiaan. Kiitos huolenpidosta :)

Robina kai se parillinen olis ideaali mutta kyllähän niitä tärppejä käy muillakin ja tosiaan kai se prosentuaalinen raskautuminen käy vähän huonommilla alkioilla koska hyvien määrä on kuitenkin pienempi. Huomaa varmaan että olen myös googlaillut asiaa joskus :)
 
Robina: Onnea kyytiläisestä! Mä en osaa sanoa mitään noista soluista. Meille on yleensäkin kerrottu tosi vähän solujen laadusta. Nyt lääkäri vaan sanoi että TOP-alkio kyseessä ja pakkaseenkin meni ihan hyviä. Mulla on testaus 2viikon päästä, eli taitaa olla 4.4.

johkunen: Kannattaahan ne lahjasolutkin vielä kokeilla kun teillä selkeesti ongelmana on huono laatu. Jos sieltä saisitte yhden huippuyksilön joka tarrasikin kiinni. Toki toivotaan vielä, ettei sinne asti tarvi mennä. Musta tuntuu välillä niin turhauttavalta ku saadaan ihan hyviä soluja ja paljonkin mutta kun ei tartu niin ei tartu. Seuraavaksi käsken laittamaan erikeeperiä mukaan :) Voi että mä oon vähän kade kun sä pääset reissuilemaan. Ootteko Aasiaan menossa?
 
HOIDOT JATKUU 2013

Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli...................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
Odottava73 ............ 4.IVF.......................helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... maaliskuu 2013
Nellikaneli..................2.IVF...... ..............maaliskuu 2013
Robina.....................2.ICSI....... ......maaliskuu 2013
Paiju........................3. IVF/ 3.PAS......maaliskuu 2013
Hiskias...................2.IVF/1.pas...........maaliskuu/huhtikuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... touko/kesäkuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ............kevät/kesä 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?
HilleriHiiru...............2.ICSI....... ......................elokuu 2013?
Amalia Armas...........2. (3.) ICSI.......................???
hox........................4. IVF...........................????
Onlyer...................?.............. ........?
Mamma2011................?


PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä
InMyDreams ......... 4.IVF/1.PAS ...........1.........................23.3
Minnie82..................1.IVF/ISCI...........
Burma.....................6.IVF/ISCI 2.PAS... 1 ......................25.3.
johkunen...................5.IVF.....................2.......................
Valoa........................2.IVF ....................1.......................4.4
Robina......................2ICSI.....................1.......................4.4




PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu.............5.9.2013
Seline.................. 2.IVF. 1.PAS....maaliskuu (ultra 25.3)
InLove_.................?...................maaliskuu (ultra 4.4)
 
Hienoa että olette saaneet kyytiläisiä ja osa pakkaseenkin paljon!
johkunen; olen pahoillani..vaikeita valintoja edessä, voimia!!!
Pelkään myös oman endon takia, ettei onnistu omilla munasoluilla vaikka eka punktio takana ja piina päällä, testaus pitkänäperjantaina..endo tai luget taitaa juilia...

onneksi on loma ja shoppailtiin miehen kanssa koko päivä:)
 
Jospas minäkin nyt alkaisin kirjoitella tänne ketjuun, kun täällä oli niin monta muutakin kohtalotoveria, jotka nyt piinailevat... En muista esittäydyinkö jossain vaiheessa täällä, mutta tässäpä lyhyesti, eli yritystä takana vuodesta 2004 lähtien, eka ivf tehtiin joulukuussa 06 ja hoidot lopetettiin tuloksettomina syksyllä 08. Nyt kuitenkin haluttiin lähteä vielä kokeilemaan onnea, kun selittämättömiä ollaan ja kaksi raskauttakin on saatu aikaiseksi, jotka menivät kesken viikoilla 6 ja 7.

Tänään olin siis alkionsiirrossa ja takana kaikkiaan 5. icsi/ivf, kaksi alkiota siirrettiin kolmen päivän viljelyn jälkeen ja testipäivä on 3.4. Kaikkiaan tämä lienee meidän yhdeksäs (?) siirto!
 
Kiitoksia, valoa! Mutta olipa sulla hirrrveä siirtokokemus! Onko sulla vielä huominen saikkua, että saat kunnolla levätä? Mutta onpa onni, että saitte noin monta pakkaseen, hienoa!

Ja Johkuselle hyvää matkaa lämpöisen auringon alle! Siellä voi taatusti hetkeksi laittaa taka-alalle nämä hoitohommelit yms.
 

Yhteistyössä