Hoidot jatkuu 2013

Heippa hei uudet ja vanhat! Pikaisesti katsottuna täällä on enää muutama vanhalta palstalta, mikä lienee hyvä juttu :) Minäkin palailen taas hoitojen jatkuessa palstalle, pitää tarkemmin lueskella missä vaiheessa kukanenkin on, mutta tässä omaa napaa pikaisesti: pas ei onnistunut tälle kuulle, jostain syystä ovulaatio ei tullutkaan. Eli ensi kuussa uusi yritys. En muistanutkaan, että meillä oli 8 pakkasukkoa odottelemassa. Kahden satseissa, eli 4 passia ois vielä mahdollista. Peukkuja itse kullekin, alan lueskelemaan tarkemmin missä mennään!
 
Split onnittelut!! Siinähän harjoittelet sitä raskaana olemista ;) Voisi sitä tyhmempiäkin hommia kuvitella!

Pumpinello jos PCOS-ahdinkoon yhtään lohduttaa, niin käsittääkseni PCOS-diagnoosilla on kuitenkin paremmat onnistumismahdollisuudet kuin esim. selvittämättömällä tai muilla.

Johkunen hyvä kun kokeilet jutut siinä järjestyksessä kuin tuntuu oikealta. Mitäs sitä seuraisi jos ei omia tunteitaan ja ajatuksiaan? Kohta siis piikityksillä eroon vaihdevuosista!

AmaliaArmas olisitkin eka jonka tiedän testanneet raskautensa ovulaatiotestillä. Sitä toivoessa!

Hox mikä on piinailumeno? Entä Mamma2011?

Täällä taas 'pelissä' (ei kyllä tunnu miltään peliltä) mukana, pp1. Yhden oljen alkiot kuolivat sulatuksessa, mutta toisessa oljessa meidän hitaat kaksisoluiset olivatkin jakautuneet 3- ja 4-soluisiksi! Eli nyt onkin yhtäkkiä kaksi vallan kelpoa alkua kyydissä, vaikka olin varautunut ihan muuhun. Pitäisikö alkaa pelätä kaksosraskautta? No tuskin sentään, mutta vähän toiveikkaampi olo tuli kuitenkin. Harmi kyllä alavatsa on ollut punktion jälkeen kipeä ja vielä tänäänkin. Toivottavasti ei limakalvo ja pikkuiset vaurioituneet siirrossa :(.
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
HOIDOT JATKUU 2013

Seline .................. 2.IVF/1.pas ............ helmikuu 2013
Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli....................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
InMyDreams ......... 4.IVF/1.pas ........... helmikuu 2013
Mamma2011............ 2.IVF/1.pas................helmikuu 2013
Odottava73 ............ 4.IVF.......................helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... helmi/maaliskuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ...............maaliskuu 2013
Nellikaneli..................2.IVF...... ..............maaliskuu 2013
Robina.....................2.ICSI....... ......maaliskuu 2013
Hiskias...................2.IVF/1.pas...........maaliskuu/huhtikuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... touko/kesäkuu 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?
HilleriHiiru...............2.ICSI....... ......................elokuu 2013?



PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Amalia Armas..........2 hoito, 1 inssi................................... ..19.2.2013
hox........................3. IVF.................2................... ..........18.2.2013
Mamma2011.............2.IVF.1pas........ .. ...2.........................25.2.2013
Onlyer...............3.ICSI/1.PAS............. ..............................15.2.2013
Paiju.....................3.IVF/2.pas..............2.........................26.2.2013

PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu.............5.9.2013
Kukka73.................2 ICSI .........helmikuu.......... ?.?[/QUOTE]
 
Viimeksi muokattu:
Paiju: Sekavat tunnelmat täällä, pelottaa tosi paljon. Pelkään pahinta, eli alkiot ei kiinnity, tulee keskenmeno, sikiöt kuolee raskauden aikana ja sitten jos vauvat ovatkin vammaisia. Yritän miettiä positiivisia asioita, mutta aina tulee mieleen sitten toiset ajatukset. :'(
 
Odottava täällä ainakin peukutetaan, että hoitoon pääsisit!!! Itselläkin on sitten viikon päästä jännät tunnelmat, kun lääkäri ilmoittaa kannattaako meidän enää jatkaa.

Uskon kyllä, että tuossa ovis testissä olisi näkynyt, jos olisin raskaana. Inssistä on kuitenkin jo yli kaksi viikkoa. Huomenna soitan klinkalle ja kysyn voinko lopettaa luget... ne nyt näköjään tuota vuotoa pidättelevät. Yhtään mitään merkkejä menkoista ei nimittäin tänäänkään ole ilmaantunut.
 
Nyt jännittää ja pelottaa. Nimittäin eilisestä päivästä asti toista munasarjaa on vihlonut niin että oikeasti jo pohdin mistä moinen. Soittoa ei ole kuulunut joten siirtoon ollaan menossa ja kaikki varpaat ja sormet ristissä että se olisi se kaksi.
 
Moikka kaikki! Kovasti koitan ehtiä lukea tätä palstaa, koska on todella helpottavaa/ huojentavaa jne kuulla muiden samassa tilanteissa olevien kokemuksista ja tietysti iloita onnistumisista. Siltikään en oikein vielä pysy ihan kaikkien nimimerkkin perässä. Pahoittelut!! Haluaisin nimittäin kommentoida ja kannustaa enemmänkin ihan yksilöllisesti useampiakin teistä!

Mutta ensinnäkin piinailoijoille hirveästi tsemppiä! Ja tietysi teille, jotka odotatte, pääsettekö jatkamaan hoitoja!

Amalia, onko niin, ettet käy ollenkaan veritestissä? Meidän klinikalla se on ehdotonta, koska kotitestit ei kuulemma aina ole luotettavia, vaikka mitä sanotaan ja lääkkeiden lopetus voi olla kohtalokasta alkiolle.

Kuulisin mielelläni, kuinka monella IVF/ PAS- hoidossa olleella on ollut alkion kiinnittymisen tukena Gonapeptyl - pistos siirron jälkeen?
Mulla sitä ei ole vielä käytetty, kun lääkäri sanoi, ettei luomukiertoon tehdyssä PASSissa tai muutenkaan sitä tarvita, jos limakalvo on hyvä. Hän kuitenkin sanoi, että voidaan kokeilla, koska ei siitä kuulemma haittaakaan ole. Kiva mennä itse ehdottelemaan lääkärille näitä. ;) Mutta ensi kerralla kaikki apua mukaan.

Split - millä koktaililla sinun plussa sai alkunsa? Mikä oli suurin syy siihen, että kaksi alkiota siirrettiin? Nämä onnistumistarinat kiinnostavat, jos joku muukin haluaa jakaa niitä.

Harmittaa hirveästi tämä poikkeuksellinen kierto (ovis tuli jo ehkä n. 11 kiertopäivänä). Oikeesti, ei ikinä aiemmin ole tällaisia ollut. Toivottavasti myös menkat alkaa aiemmin tällaisissa kierroissa. Onko kokemuksia aikaistuiko myös menkat?

Meillä on siis vielä ensimmäisen ICSI hoidon viimeiset pakkasalkiot odottamassa (Takana yksi tuore ja kaksi pas-siirtoa) ja täällä vaan tuijottelen kalenteria ja ihmettelen, milloin siirto voitaisiin tehdä. En vielä tiedä, otettaisiinko molemmat kyytiin, jos selviävät. Jostain luin, että kaksosmahdollisuus on 20 %, jos raskautumienn tapahtuu. Tietääkö joku paremmin?

Lueskelin muuten jenkki/ britti-sivuja ja siellä on aika yleistä, että siirron jälkeen täytyy olla ilman liikuntaa ja seksiä yms. Toisaalta luin, ettei tutkimuksissa ole huomattu tilastollista eroa sen välillä kiinnittymisessä, onko levännyt vai liikkunut. Eniveis Suomessa ei kai tällaisia suosituksia anneta? Ei ainakaan minulle. :)

Mamma2011, yritä ajatella, että nyt et voi enää itse vaikutta siihen, miten kaikki menee. Yritä tehdä kivoja asioita ja hemmottele itseäsi jollakin mukavalla jutulla!

Ihanaa, että on perjantai!! :)
 
Rachel nopeasti vastailen...
Silloin kun mulla tuli lugeista johtuen ovis pari päivää aikaisemmin, niin oli lyhyempi kiertokin.
Mulla oli viimeksi gonapeptyl käytössä ja tulee tulevaankin jos hyperin riskiä ei tule.
Mä kyselen ja ehdottelen lekurille myös kaikenlaista itse, koska heillä on kuitenkin useita potilaita hoidettavana ja minähän itse olen se paras "tietopankki" mitä tähän asti on tehty ja mitä vielä haluaisin kokeilla. Mulla on nyt kiva lääkäri koska hän oikeasti vastailee näihin ja välillä otetaankin mukaan hoitoon jos sopivaa sillä hetkellä!
Siirtojen jälkeen mulle on ainoastaan sanottu, että kiertoliikkeitä ja pomppimista sekä kovaa rasitusta pitäisi välttää. Johtuu pääasiassa siitä, että mulla tulee aina suht paljon folleja, eli munasarjat ovat aika turvoksissa ja siinä on sitten joku kiertymisen riski tms. Muuten normaali-elämää on ollut ohje!

Simpli hienoa että pääset passiin, toivotaan sitten kahta ;)

Pahoittelut, nyt en kerkeä muuta kirjoittelee kuin hyviä vloppuja kaikille!!
 
Rachel79 minun plussa ei tällä kertaa vaatinut mitään ihmeellistä cocktailia. Mies sanoo, että nimenomaan cocktailittomuus vois ennemmin olla syynä :) Eli ennen lokakuista punktiota olin käyttänyt milloin mitäkin hormonaalistalääkettä hillitsemään endometrioosin kasvua. Oli procren-pistosta, merimonoa, e-pillereitä ja vasta löysin kaapista jonkin lääkkeen, jota en tunnistanut ollenkaan, enkä siis muistanut käyttäneeni, mutta koska se näytti jotain rintasyövän hoitoon tarkoitettua estrogeenilääkettä olevan, niin se täytyi minun olla. (Siis minulla ei ole rintasyöpää, mutta kaipa noita voi monella tapaa käyttää :D )
Tuoresiirrosta ei siis tullut mitään (IVF: synarela, puregon, pregnyl ja lutinus) ja tämän jälkeen itsenäisyypäivät, joulupyhät ja uusivuosi sattui oman kiertoni kannalta huonosti ja siirsimme tammikuun lopulle seuraavan siirtoajan ihan suosiolla. Siihen asti en siis käyttänyt mitään lääkkeitä ja oviksen bongauskin onnistui ihan luonnollisesta kierrosta, joten pelkällä lutinus-tukilääkityksellä on tämä siirto mennyt. Edellisestä siirrosta niitä jäi muutamia yli, niin hoitajan luvalla jatkoin omatoimisesti niitä vielä, normaalisti meillä niitä käytetään 2 viikkoa siirrosta. Kuulemma ei ole ainakaan mitään haittaa. Omaan järkeen vain mielummin vähennän käyttöä ja sitten lopetan, kuin että lopettaisin seinään.

Sitä, miksi siirrettiin kaksi alkiota, en oikeastaan osaa sanoa.. Meillä alunperin saatiin pakkaseen 3 alkiota, jotka säilöttiin yksi yksin ja loput kaksi sitten samaan pakettiin. Ilmeisesti nämä loput kaksi oli sitten lääkärin/biologin mielestä heikompia.. kuitenkaan se yksi yksinäinen ei sitten selvinnyt sulatuksesta, että se kait se heikoin oli kuitenkin. Näistäkin nyt siirretyistä toinen oli 4-soluinen, että se lienee säälistä oli matkassa, kun toinen kuitenkin oli reippaasti kehittynyt jo 8-soluiseksi.

Niin, ja moni tuskailee sen endometrioosin kanssa, niin itselläni on jo poistettu kokonaan toinen munasarja ja toisesta leikattu pari kertaa endoa pois ja taas siellä kasvaa yli parisenttinen esiintymä.. joten ainakaan aina se plussaaminen ei silti mahdotonta ole, vaikka melko epätoivoiselta jo näyttäisi. (Toki ihan kotitestin varassa itsekin vielä, sittenhän se ultra vasta kertoo, kiinnittyikö sinne minne piti)
 
En tiedä kuinka suhtautua tähän kyydissä yksi hidas kakkosluokan alkio joka oli vain kaksi soluinen. Yksi olki jäi pakkaseen jossa 2 alkiota eli vielä mahdollisuudet yhteen passiin tänä keväänä. Nyt yritän ajatella silti positiivisesti. Hyvää viikonloppua kaikille.

Muoks.
Ai niin ihan unohdin testi päivä olis 1.3. Ja lääkäri neuvoi että ei mitään rajua liikuntaa näinä ekoina päivinä eli en tee kävelyä kummempaa. Ja tänään lepään tyynyt taka puolen alla niin kuin viimeksi kun plussasin.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Johkunen ja Split! Hyvä, että muutkin ehdottelee lääkärille juttuja. :) Split, voi olla kyllä, että ukkelisi on oikeassa ja lääkerauha teki tehtävänsä.

Minullakin tekisi kyllä mieli vielä kokeilla ihan luomukiertoa, mutta en kertakaikkiaan enää jaksa/ pysty/ kykene odottamaan, jos ovulaatio menee väärille päiville viikonlopun vuoksi tai aivoni muuttavat taas kiertoa johonkin suuntaan. :( Tämä oli lääkärini ensisijainen selitys tälle lyhyelle kierrolle. Totesi, että hirveä odotus voi muuttaa kiertoa ja että lähes poikkeuksetta siirtoa odottaville tulee ovis paria päivää aiemmin kuin yleensä. Näin kävi minullekin syksyllä ja silloin siis ihan hyvä kierto.. Mutta nyt siis aivan liian lyhyt. No ovulaatioinduktio on mielessä, vaikka vihaan pistämistä.

Niin ja Johkuseltahan opin, että lugeillakin voi olla osuutensa lyhyeen kiertoon. Kiitos Johkunen myös noista ohjeista, jotka lääkärisi oli antanut. Minulla oli samat ohjeet tuoresiirrossa, mutta ei passissa. Olen kova liikkumaan, joten siksi mietin tätäkin.

Kuulen kyllä mielelläni vielä Gonapeptylin käyttökokemuksista kiinnitystarkoituksessa, jos joku osaa kertoa! Ja myös niistä kahden alkion siirroista.

Voikaa kaikki hyvin, missä olettekin! :)
 
PASissa käyty kaks kyytiläistä mukaan otettu.
Ennekuin ne on pakkaseen laitettu toinen niistä on ollut 4solunen kolmonen ja toinen viis solunen kolmonen. Sulatuksessa toinen oli ottanut takapakkia ja siitä oli tullut 3 solunen mutta pyrähtänyt 6 soluseksi. Toinen teki myös pyrähdyksen ja laitettaessa oli kymmen solunen.
Toivotaan siis parasta ja pelätään pahinta. Testipäivä on 26.2 ja plussa olis samalla sopiva synttärilahja, samana päivänä siis syntymäpäivä:)
 
Simpli ja Onlyer oikein paljon tsemppiä kyytiläisille!!! toivottavasti onlyer saisi maailman parhaan synttärilahjan!!!

Rachel medänkin klinikalla veritesti tehdään ivf/icsi-siirron jälkeen (näin ainakin luulisin, itsehän en ole koskaan siirtoon asti päässyt), mutta koska nyt hoito muuttui inssiksi niin ilmeisesti onnistumista pidetään niin epätodennäköisenä, ettei veritestiä tehdä.

Tänäänkään ei menkkoja ole kuulunut ja klinikalta käskettiin tehdä nyt kuitenkin raskaustesti ennen lugejen lopettamista, vaikka tuo ovistesti (ja tänään toinen) eivät positiivisia olleetkaan. Kävin siis raskaustestin ostamassa ja teen sen huomenna, kyllä se nyt jo pitäisi positiivinen olla, jos on ollakseen. Jos se on nega niin lopetan luget, ne aiheuttavat mulle ilmeisesti päänsärkyä... Ainakin tämän koko viikon on ollut ihan hirvittävä päänsärky.

Tänään taas mieli on ollut tämän asian suhteen aika epätoivoinen. En tiedä miten kestän, jos hoidot päätetään nyt jo lopettaa... Toisaalta en myöskään tiedä miten kestän enää näitä hoitojakaan...
Jos ei olisi rahasta kiinni niin siirryttäisiin pikkuhiljaa luovutettuihin munasoluihin.
 
hox
Amalia pidän edelleen sulle kovasti peukkuja huomiseen testiin!
Mulla myös lugeista ärsyttävä päänsärky, kolottanut kaiken viikkoa.

johkunen mahtavaa että pääset viimein aloittamaan piikittelyt ja sitä myöten "tositoimiin". Ja kiitti vastauksesta, siispä meidänkin kohdalla tuo DHEA olis varmaan se paras ratkaisu, laatu kun ollut suurin ongelma. Vaikkakaan ei tiedetä onko munisten vai siittiöiden laadussa toivomista, mutta tuota silti kannattais kokeilla.

Hienoa että Paiju, simpli ja onlyer pääsitte piinailemaan :)
Peukut teille pystyssä!

Mitäs Odottavalle tänään sanottiin jatkoista?

Rachel79 mulla oli tässä kolmannessa IVF tuoresiirrossa Gonapeptyl tukena 3 pv alkionsiirron jälkeen. Alkiot oli kolmepäiväisiä. Tulosta vielä odotellaan, pp11 menossa.
Meillä ei veritestiä tehdä ollenkaan. Punktion ja siirron jälkeisenä liikuntana suositellaan kävelyä ja seksiä ei saisi harrastaa viikkoon siirron jälkeen.
Nämä ihan paperilla ohjeena punktiosta lähtiessä. Kovasti tekee tiukkaa olla menemättä ratsastamaan, mutta nyt vkl aion jo mennä.

Piinailua kestänyt siis 11 päivää, eka siirrossa vuoto alkoi pp9 ja toisessa pp10, joten jo kaksi päivää voitolla. Mies on ihan innoissaan, vaan ei vielä tiedä äskeisen vessareissun tulosta joka on jo tutut veriviirut paperissa :'(
Tässäkö sitä taas mennään. Voi elämä.
 
Tervehdys kaikille!

En ole ehtinyt palstalle moneen viikkoon työkiireiden vuoksi, mutta kuukautiset alkoivat viime viikon maanantaina ja siitä lähdin olen ottanut Zumenonia 3xpäivässä. Tänään kävin ultrassa ja limakalvo näytti hyvältä, joten sovimme PAS-siirron ensi torstaiksi. Huomenna aloitan myös luget 3xpäivässä. Yksi varhainen blastokysti odottaa meitä pakkasessa, ja lääkärin mukaan sen mahdollisuudet selvitä sulatuksesta ovat hyvät.

Nyt yritän ottaa alkavan viikonlopun levon kannalta jos saisin vähän laskettua tätä stressitasoa ja hillittyä alkavaa flunssaa.

Paljon virtuaalitsemppejä kaikille teille kanssasisaret! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi Amalia, miten harmittaa puolestasi. :( Hirveästi tsemppiä! Mitkä ovat seuraavat suunnitelmat? Itse pyrin pikapikaa kääntämään ajatukset seuraavaan yritykseen, vaikka surrakin tietysti pitää. Vaikka vielä siis oli hieman toivoakin plussassta..?

Hox, älä sinäkän vielä toivoa heitä! Pidän peukkuja, että kaikki menisi hyvin. Eikös pientä tiputtelua voi tulla, vaikka plussaisikin?

Onlyer, miksi sun tapauksessa laitettiin kaksi alkiota? Lähtökohtaisesti siis mietin, laitetaanko ne, jos ikää on paljon, alkiot huonoja tai naisen puolella on jotain "ongelmaa" <- sorry, en keksi parempaa sanaa. Kyytiläisille hyvää matkaa sinne! :)

Mulla näyttäisi kierto käynnistyvän, aivan kuten Johkunen sanoit, aikaisessa! Jes! Seuraavaksi pähkäilenkin pääni puhki, antaako kierron mennä luomuna ja toivoa sopivaa ovisajankohtaa vai ottaako varman päälle ovisinduktiolla, jotta PAS:n päästään. Onko kellään siitä kokemusta? Vaikka taitaa olla aika yksilöllistä (kai?), monentenä päivänä suurinpiirtein siirto tehdään? Piikitys alkaa siis 5 päivä ja kontrolli taas 9 päivä, mutta muusta ei ole vielä ollut puhetta.
Johkunen, tuliko sinulla häiriökierron jälkeen ihan normikierto? Mietin, mikä todennäköisyys olisi, että kierto taas heittelisi... Lähtökohtaisesti minulla on siis ihan normaali, hyvä kierto. Nyt vaan tuntuu, etten uskalla luottaa siihenkään.
 
Hox toivottavasti vuoto on kuitenkin pysynyt poissa! Oon näiltä palstoilta lukenut, että monilla saattaa tiputtelua alkuraskaudessa olla.

Täällä on tänään testattu aivan oppikirjan mukaisen täydellinen nega. En mitään muuta odottanutkaan, mutta kyllähän se autio testiruutu saa aina mielen hiukan matalaksi. Lopetan luget ja toivon, että menkat joskus alkaisivat.... viimeksi ovatkin olleet aivan tammikuun alussa.

Jatkosta en tiedä mitään. Toivoisin, että yritettäisiin vielä jollain toisella lääkkeellä, jos edes muutama kunnon munasolu suostuisi kasvamaan. Sitten on pakko miettiä hoitojen lopettamista. Haluaisin edes jonkun verran säästää siittiöitä siihen, että joskus rikastutaan ja voidaan aloittaa hoidot luovutetuilla munasoluilla.

En olisi ikinä uskonut, kun hoitoja viime vuonna aloiteltiin, että nyt ollaan tässä tilanteessa. Tuntuu, että tämä lapsettomuus on pilannut koko elämän. Tiedän, että tauko hoidoista tekisi tässä vaiheessa hyvää, mutta ei tässä ole enää yhtään kuukautta aikaa hukattavaksi, puhumattakaan siitä, että taukoiltaisiin vaikka ensi syksyyn.

Olisin maailman onnellisin ihminen, jos ei koskaan edes oltaisi alettu haaveilla yhteisestä lapsesta mieheni kanssa. Olimme siihen päivään asti onnellisia.

Kaikesta huolimatta, oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Rachel79 Mulle laitettiin nämä kaksi koska ne oli pakastettu yhdessä ja koska ennen pakastusta ne oli niitä huonompia alkioita, samanlaiset mitä aikasemmissa kierroissa on tuoresiirtona laitettu. Muuta syytä en tiedä siihen. Ikää mulla on tällä hetkellä 26, miehellä 30 ja meillä selittämätön... Kai ne on vaan päättäneet näitten solujen kohdalla koska molemat oli kolmosluokkaa pakastaa ja käyttää yhdessä ja hoitaja sano eilen että ne tukee toisiaan kohdussa(?)... Nyt tämä akka lähtee mummoille keittään puuroa...
 
Rachel jep, eli seuraava kierto mulla oli normaali ja tosiaan mun oma kuukautiskierto on suht tarkka, siihen olen voinut luottaa tähän mennessä aina.
Mene sen mukaan kun itsestä tuntuu parhaimmalta jos saat itse päättää :)

Hox toivotaan ettei vuoto ole lisääntynyt...

Selinelle onnea sulaukseen!

AmaliaArmas edelleen peukutuksia testaukseen!
Mä olen kanssa miettinyt kovasti tuota luovutettua ja sen hintaa. Tosin siihen joutuu jonottamaan kuitenkin arviolta sen puoli vuotta, joten täytyy vaan laitttaa rahaa sivuun ja miettiä puuttuva osa sitten kun luovuttajasta saa tiedon. Jotenkin mulle on tullut sellanen vaihe että haluaisin nämä hoidot saada päätökseen mutta en suostu luovuttamaan kesken kaiken, eli tuo täytyy tarvittaessa vielä kokeilla!

Split kiva kuulla että endosta huolimatta olet onnistunut!
Mulla alkoi omien hormoonien alasajo joulukuussa ja nyt tosiaan kaikki endo-kivut ja oireet poissa ensimmäistä kertaa sitten moniin vuosiin, ihanaa :) Nyt sitten näkee muutaman viikon päästä huonontaako endo mun munasolujen laatua vai ovatko luonnostaan ihan syvältä! Mutta hoitoon menen ehkä vähän positiivisemmin mielin kun tiedän ettei se endo ole nyt häiritsemässä tätä kertaa :)

Onlyer onnea kytiläisistä :)

Paijulle kanssa onnea ja hienosti olivat lähteneet jakautumaan, tuo varmaan uutta toivoa :)

Pumpinello miten menee siellä?

Muoks. Amalia oon tosi pahoillani :'(
Mulle nousee välillä myös se pieni toive että onko liikaa pyydetty että saisi edes yhden lapsen? Joskus tosiaan toivoin kolmea... Mites sitten nää munasolujen määrään vaikuttavat mitä jenkeistä on tullut (estrogeenihoito, DHEA tms.), voisiko niitä vielä sulle kokeilla että saisitte edes muutaman munasolun kasvamaan ja toistaiseksi vielä edes yhden hoidon tehtyä? Toivon parasta että jokin keino vielä löytyy!!!
 
Viimeksi muokattu:
Johkunen toivottavasti endon poissaolo auttaisi tällä kertaa!
Itselläni on DHEA käytössä, mutta luultavasti sen aloittaminen myöhästyi tähän hoitoon nähden. Pieni toivo onkin, että mahdollisessa tulevassa hoidossa se edes jotain auttaisi.

HOIDOT JATKUU 2013

Seline .................. 2.IVF/1.pas ............ helmikuu 2013
Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli....................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
InMyDreams ......... 4.IVF/1.pas ........... helmikuu 2013
Mamma2011............ 2.IVF/1.pas................helmikuu 2013
Odottava73 ............ 4.IVF.......................helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... helmi/maaliskuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ...............maaliskuu 2013
Nellikaneli..................2.IVF...... ..............maaliskuu 2013
Robina.....................2.ICSI....... ......maaliskuu 2013
Hiskias...................2.IVF/1.pas...........maaliskuu/huhtikuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... touko/kesäkuu 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?
HilleriHiiru...............2.ICSI....... ......................elokuu 2013?
Amalia Armas...........2. (3.) ICSI.......................???



PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

hox........................3. IVF.................2................... ..........18.2.2013
Mamma2011.............2.IVF.1pas........ .. ...2.........................25.2.2013
Onlyer...............3.ICSI/1.PAS............. ..............................15.2.2013
Paiju.....................3.IVF/2.pas..............2.........................26.2.2013

PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu.............5.9.2013
Kukka73.................2 ICSI .........helmikuu.......... ??
 
Amalia Armas ei ole hyvä hetki elämässä teille nyt :(, mutta aika muutta asiat ja jos lapsitoive jatkuu niin tavalla tai toisella joskus vielä saatte lapsen!

Odottava miten kävi?

Rachel käsittääkseni alkioiden laatu vaikuttaa aika paljon siihen harkitaanko kahden siirtoa, ja sitten eri lääkäreillä ja klinikoilla voi olla vähän eri linjoja käsittääkseni, mutta enemmän ja enemmän suositaan yhden siirtoja, koska hyvin tehtyinä niistä tulee ihan melkein yhtä helposti raskaaksi kuin noista kahden siirroista. Niin ja jos on mitään kohdun ongelmia tai terveysjuttuja niin ei siirretä kahta, koska kaksosraskaus on aina riski. Tuo 20% kaksososuus on pakosti jollain tosi hyvillä alkioilla luulisin?

Onlyer hyvältä kuulostaa!

Hox auts..toivottavasti vain pieni häiriö, jolle voit parin päivän päästä hymähdellä. Oletko testannut tai koska aiot?

Minä täällä manailen näitä lugeja. Tuntuu että kerta kerralta niistä tulee ankeampi olo etenkin näin alkupäivinä (ja tätä siis testattu jo monta kiertoa ja aina negaa), ihan maansa myynyt olo, turvottaa, väsyttää, palelee, mahaa aristaa, v-tuttaa. Muistaakseni sen ainoan kerran elämässäni kun olen plussannut oli lähinnä vain tosi hyvä ja tavallinen olo. Ei jaksaisi tätä, mutta silti haluaa yrittää. Niin ja pähkäilen vielä sitäkin, että kävin hiihtämässä siirtopäivänä - jos nyt taas tulee negaa syytän ihan varmasti sitä, vaikka yritinkin ottaa vähän rennosti. Piinailu ei ole kovin kivaa..

hox
 

Yhteistyössä