Hoidot jatkuu 2013

Häiriköt keskeytti leppoisan surffailun.

Täällä voidaan aika hyvin. En ole testannut uudestaan, mutta vuodot on pysyneet poissa. Pientä tihkuttelua on tullut, mutta tosi niukkaa. Nukuin viime yön hirvittävän huonosti ja nyt kyllä väsyttää aika järjettömästi. Jotenkin tätä stressaa koko ajan taustalla vaikka tekisikin ihan muita juttuja. Pitäisi päästä vaan siihen zen moodiin että ei tähän mitenkään voi enää itse vaikuttaakaan. Kattellaan. Olen kuitenkin tosi iloinen ja onnellinen tästä mahdollisuudesta. Varasin varhaisultra-ajan. Jännittävää.

Hox, onnea kyytiläisille! Toivottavasti sieltä löydettiin juuri ne oikeat kyytiin. Harmi kun et pakasteveikkoja saanut noin mahtavasta saaliista huolimatta.

Nitaliini, varovaisesti onnea täältäkin!

Ja hyvää yötä kaikille, täällä taitaa kohta sammua valot.
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
AmaliaArmas minä en varmaan pystyisi menemään vauva-kutsuille ollenkaan, joten tosi reipas kyllä olit! Tsempit muutoin piinapäiville :)

Hox onnea kyytiläisistä, niistä kahdesta onnekkaasta ;)
Oliko sulla jo kokeiltu dheaa? Nyt en jaksa kahlata takaisinpäin... Samoin on toinen juttu tullut jenkeistä joka parantaisi munasoluja, joku estrogeeni-hoito. Mulla kun myös ongelmia muniksien laadun kanssa, niin meinasin myös tuosta kysellä ens viikolla kun soittelen lekurille...

Rachel mulle hoitaja selitti passien yhteydessä, että jos on edellisessä kierrossa käyttänyt lugeja tms. niin se saattaa lyhentää seuraavaa kiertoa, ts. ovis tulee vähän aikaisemmin. Mulle käsi näin 2 kertaa.
 
Hox kovasti oli kyllä kato käynyt... Jospa nämä kaksi kyydissä olevaa sitten olisivatkin sitäkin terhakkaampia tapauksia :)
Mulla oli viime hoitokierto vain 21 päivää ja jos tämä kierron laskee puregonin aloituspäivästä niin huomenna tuo määrä päiviä olisi täynnä. Vielä kyllä ei mitään menkkaoireita ole, joten ehkä vähän pidempi kierto tällä kertaa tulee. Toivon kyllä, että jos menkat ovat alkaakseen niin ne alkaisivat pian... ensinnäkin saisin lopettaa luget ja toisekseen ei tarvitsisi enää miettiä, että "mitä jos....".

Johkunen mulle on jotenkin helpompi suhtautua esikoisen odottajiin (niinkuin ystäväni on). Johtuu varmaan siitä, kun itsellä jo yksi lapsi on... Toisen lapsen odottajiin onkin sitten paljon vaikeampi suhtautua. No ei se kuitenkaan koskaan ole kivaa, kun saa kuunnella koko illan vauvajuttuja...

Viime yönä näin unta, että shoppailin vauvanvaatteita. Eli on kai tässä jonkinlainen piinailu päällä, vaikken sitä tahtoisikaan... Oon yrittänyt suhtautua tähän vain kylmän rauhallisesti ja keskittää ajatukseni tuleviin hoitokuvioihin.
 
Kukka onnea!! Lupaavalta kuulostaa. Siellä joku pikku kohta kohdunsuulla vuotelee toivottavasti vaan. Tämä toi toivoa! Vieläkö hirvittää paljon (vähän kai aina hirvittää) vai oletko jo henkisestikin tuolla plussanneissa?

Johkunen toivottavasti et hikoile turhaan! Oletko jo lakanoita yöllä vaihdellut? Kestääkö tämä vaihe siis kolme kuukautta?

Hox hurjia määriä, ja aika jännä, että vielä jälkeen kysymällä löytyi toinen kyytiläinen. Hyvä niin ja tsemppiä piinailuun!

Olen täällä pohtinut yhden tai kahden alkion siirtoja. Neuvoja otetaan vastaan. Meillä siis hitaita alkioita 2+2+1. Millään en haluaisi kaksosraskautta, en siksi että kaksi lasta on ongelma, vaan että niille voisi käydä jotain raskauden aikana. Mutta toisaalta se mahdollisuu on niin mielettömän pieni näillä meidän alkioilla, että onko se aivan ylimitoitettu varotoimi? Vai pitäisikö jatkoviljellä kun ovat vasta kaksipäiväisiä? Ei tulisi turhia siirtoja, mutta menisikö siellä sitten joku, joka olisikin voinut kohdussa selvitä, hukkaan? Voiko niin ajatella? Itse olen jotenkin kannattanut lyhyitä viljelyjä, kun DNA:n kehityksessä on silloin kuitenkin tärkeät päivät, eikä pitkien viljelyiden vaikutuksista tiedetä niin paljoa. Toisaalta julkisella, ja monessa paikassa tehdään aina pitkät viljelyt. Hmm. Eiköhän ne vaan tuuperru sulatuksessa.
 
.Amalia Armas Mulle ei klinikalta oltu laskettu testipäivää joten laskeskeli itse et mulla on PP14 Ma 11.2, mut jos kierto pitää paikkansa niin menkkojen pitäis alkaa la.

ON: Täällä on yrittetty ottaa rauhallisesti turhia stressaamatta. Oireita en oo oikein uskaltanut ajatella kun pelkään et oireet mitä mulla on niin johtuu lutinuksesta. Jos mietin mitä oli viimeksi niin ero on siinä et en oo stressannut niin paljon ku viimeksi, mieli on ollut jostain syystä paljon rauhallisempi. Rintoja on kyllä kuumottanut ja on ne jonkinverran kipeät, alamahaa on nippaillut mut ei mitään jomotusta ole ollut.

Piti korjailla päivämäärää ku oli lipsahtanut väärä päivä :D
 
Viimeksi muokattu:
Krish, meillä tämä lapsettomuuden hoito tyssäsi 4 vuotta sitten siihen, että mies ei pystynyt menemään antamaan sitä näytettä. Nyt olen ihmetellyt, miten ”reippaasti” se kuitenkin on siitä näissä kahdessa IVF:ssä selviytynyt. Viimeksi asiasta jopa vitsailtiin, että onko siellä ”riittävän” hyvät leffat vai pitääkö ottaa omat. Mä luulen, ettei se kenellekään kivaa ole, varsinkaan, kun siinä taustalla on se inhottava tosiasia, että kotikonstein ei onnistu.

Hox, onnea kyytiläisistä, pidän peukkuja =)

Rachel, tervetuloa!

Johkunen, mä niin toivon, että tuo sun tieto, että luget saattaa lyhentää seuraavaa kiertoa, toteutuu täällä. Viimeksi mulle kävi niin ja jos nytkin kävisi, niin saattaisin päästä maaliskuussa PASiin.

Paiju, mä ottaisin sen kahden alkion siirron, jos ne klinikalta sen suostuisivat tekemään. Ajattelen siitä päässäni jotenkin niin, että se "tuplaa" (näinhän ei tutkimusten valossa kuitenkaan ole) mahdollisuudet onnistua, mutten kumminkaan usko yhtään siihen, että ne kaksi samalla kertaa kiinnittyisi. Mahdollistahan se toki on, mutta jotenkin pidän sitä niin pienenä prosentuaalisena mahdollisuutena, ettei se voi osua mun kohdalle : /.

Mulla on niin ikävä dheata! Napsiminen loppui viime viikolla ja nyt olen aivan kuolemanväsynyt aamuisin ja iltapäivisin. Syy on aivan varmasti dhean puutteessa. Sehän piteli mua aamuyöstä hereillä ja muutenkin unentarve väheni. Pakko tehdä varmaan lääkärille seuraavalla tapaamiskerralla reklamaatio huonontuneesta elämänlaadusta ;).
 
Paiju ei tarvitse lakanoita vaihdella kun tulee vaan tuskasen kuuma, ei siis hikoiluta :D Mutta joo, viime yönäkin heräsin about kolmeen kuuma-puuskaan ja perään hirveä palelu, nice! Mulla on tätä nyt jo 1,5 kuukautta takana ja saman verran edessä, eli loppu häämöttää. Viimeisen piikin pistän reilun viikon päästä joka toimii mulla samalla jarruna tulevaan hoitoon.

Mä aloin myös miettimään tuota 1 vai 2 alkiota. Viimeksi siirrettiin 2 blastoa ja kun nega tuli, niin tuli mieleen että jos ois vain 1 siirtäneet niin olis toinen vielä pakkasessa. Mutta mies oli fiksu ja totesi, että sulatuksessahan nuo saattaa sitten kuupahtaa ja se onnistumisprosentti on pienempi, niin tulevalla kerralla siirretään varmaan myös 2 näillä perusteille + sillä mitä Hiskias sanoi, että tavallaan mä uskon myös että 2 alkiota saattaa jelpata kiinnittymisessä vaikken usko että molemmat samaan aikaan edes kiinnittyy! Mutta meillä siis tämä tilanne koska en usko että saadaan mitään edes pakkaseen kun pitkästä viljelystä kysymys.

Onko teillä 2 päivän viljeltyjä noi pakkasessa olevat? Mitäs jos pyydät että ottavat sulamaan niin, että nähdään että lähtevät jakaantumaan ja siirretään sitten? Eli olisko sitten päivää ennen sulamaan ja seuraavana päivänä siirto milloin 3-päiväisiä alkioita. Tällainen variaatio-ehdotus :)

Hiskias mäkin olen ehkä nyt huomannut tuon DHEAn vaikutuksen virkeyteen kun olen pahimmista pääkivuista päässyt. Päivän olen tosi toimelias ja tehokas, mutta illalla kun on pimeetä niin en kyllä pysy hereillä... Mutta tänäänkin heräsin jo viideltä ihan pirteenä ja valmiina töihin (no mitä nyt heräsin ensin yöllä sen pari kertaa noihin kuuma-puuskiin) :)

Toivotaan että luget toimii ja saat lyhyemmän kierron! Jotain hyötyä niistäkin ;)

Noista näytteistä, me ollaan aina selvitty niin, että otetaan näyte kotona ja laitetaan povariin lämpimään. Tunnin sisällä kun keretään klinikalle niin on kuulemma ok ja meillä tuo tunti onnistuu. Joo onhan tää vähän hupasaakin, mutta onneksi kaikille pareille löytyy varmaan jossain välissä se oma tapa toimia ;)

Kovasti pitkää pinnaa teille piinailijoille :) Ainakin tuohon voi sanoa että tietää tunteen kun mieliajat vaihtelee toiveesta epätoivoon!!
 
Hei! Nyt on aika jännät ajat. Eilen ovulaatiotesti näytti positiivisen ja myöskin tänä aamuna,soitin eilen aamulla Klnikka In-Tiimiin ja kerroin että ovulaatiotesti oli positiivinen, sain ajan perjantaiksi, soitan pe-aamuna kymmenen aikaan että onko alkiot selvinneet sulatuksesta. Minua pelottaa tosi paljon, että jos ne ei selviä sulatuksesta ja sitten tulee pettymys. Minulle siirretään kaksi pakkas alkiota. Jännittäääääääääääääääääääääääääääääääääääääää!
 
Johkunen kiitos tiedosta. Mulle ei oltu kerrottukaan, että Lugeilla voi olla vaikutusta seuraavan kierron pituuteen. Aiemmin ei ole tällaista lyhyttä kiertoa tullutkaan. Siirto meni siis ohi, mutta lääkäri lohdutti ja sanoi, että näin lyhyt kierto (toisaalta samoin myös liian pitkä kierto) on aina ns. huono kierto, eikä vastaa omaa hyvää kiertoa, eli vaikka ovis olisikin tunnistettu ja sopiva päivä siirron kannalta, ei siirtoa olisi tällaiseen poikkeuskiertoon tehty. Hyvä, että ovat tarkkoja, mutta kärsivällisyyttä tässä koitellaan.

Nämä väliajat on aina niin hankalia, kun ei voi itse mitenkään edistää asiaa, vaan ainoastaan laskeskelee kalenterista päiviä.. Yritän pistää kaiken energian töihin!

Meillä on pakkasessa vielä kaksi kolmen päivän alkiota samassa oljessa, vai miten sitä sanotaan ;) . Aiemmin on siirretty aina yksi alkio, kun tilanne on kuulemma kaikin tavoin "hyvä", samoin alkiot ovat olleet tosi hyviä.. Koska plussaa ei vieläkään kuulu, mietin pitäisikö tosiaan siirtää kaksi alkiota, jos vaan molemmat selviää sulatuksesta. Lääkäri piti puheen kaksosraskauden vaaroista ja riskeistä (viisinkertainen riski normiraskauteen verrattuna kaikilla mittareilla :( ) ja en kyllä tosiaan tiedä.. Lääkäri kertoi myös, että kaksi aletaan siirtää yleensä vasta toisen IVF hoidon viimeisessä PAS.ssa.. Siis tällaisessa meidän tilanteessa ("vika" miehen simpoissa). Hän ei siis tosiaan suosittele kahden siirtoa, mutta on valmis tekemään sen, jos vaadimme.

Missä vaiheessa / tilanteissa teille muille on alettu tekemään kahden alkion siirtoja?

Kahdessa aiemmassa PASsissa toinen alkio onkin menehtynyt (ovat olleet siis niissä kahden sarjoissa), eli se on mahdollinen tilanne myös nyt.
 
Heissan!
Jos minäkin liity. Tänne tuolta toisesta pinosta... Täällä onkin jo tuttuja, mutta "tuntemettomille" hiukan taustaa...
Eli ollaan uusioperhe ja mulla on kaksi kouluikäistä lasta vanhasta suhteesta, miehellä ei ole lapsia. Yritystä on takana vuodesta 2009. Syy lapsettomuuteen on miehessä siittiöitä löytyi vaan muutama :( jonotettiin naistenklinikalle hoitoihin, mutta aika oli niin pitkä että päätimme jonotusaikana käydä yksityisellä yhdessä ICSI hoidossa. Eli meille tehtiin lokakuussa lyhyen kaavan ICSI. Tuoresiirrossa siirrettiin 1. Alkio ja tulos nega. Pakkaseen saatiin kaksi alkiota joista molemmat selvisi sulatuksessa ja molemmat siirrettiin. PAS joulukuussa ja nega... :(
Nyt soitettiin äsken naistenklinikalta että pääsisimme tässä kuussa aloittamaan hoidot pitkällä kaavalla. Sumut alkaa 18.2 ja punktio on suunniteltu viikolle 12 :))
Eli taas päästään asiassa eteenpäin!
Nyt olisinkin kysynyt kelle on tehty sekä lyhyt että pitkä ICSI hoito onko ollu jotain eroja kropassa tai fiiliksissä? Tai sitten lopputuloksessa? Mua ei jotenkin nuo sumut kauheesti houkuta...
 
Robina tervetuloa tänne, vaikka harmillista onkin, että tänne oot joutunut siirtymään.

Mamma2011jkl toivottavasti alkiot selviävät sulatuksesta!

Rachel jos meidän hoidoista ikinä yhtään alkiota saadaan, niin mahdollisesti voisin hyväksyä kahden alkion siirron, koska epäilen, että meidän onnettomat tuotokset eivät varmasti kestäisi pakastamista kuitenkaan...

Tässä alkaa olla jo selvää, että menkat saapuvat muutaman päivän päästä. Vielä tähän päivään asti olin jonkinlaista toivoa elätellyt, mutta tänään ilmestyi leukaan finni, joka ilmestyy aina muutamaa päivää ennen kuukautisia. Eli näin siis, tämän kyllä tiesinkin jo.

Muuten oireita ei ole minkäänlaisia ei luge-, menkka- eikä etenkään raskausoireita.

Oon pari päivää ollut todella surullinen tämän asian takia ja tuntuu vaikealta ajatella, että mahdollisesti tämä hoitotaival nyt oli tässä eikä meillä enää koskaan ole mitään toivoa saada lasta.

Toivottavasti muilla mietteet ovat hiukan valoisampia!
 
HOIDOT JATKUU 2013

Nellikaneli..................2.IVF...... ..............tammikuu 2013
Seline .................. 2.IVF/1.pas ............ helmikuu 2013
Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli....................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
InMyDreams ......... 4.IVF/1.pas ........... helmikuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... helmikuu 2013
Paiju.....................3.IVF/2.pas..............helmikuu 2013
Mamma2011............ ?.?/?.pas................helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... helmi/maaliskuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ..........helmikuu/maaliskuu 2013
Robina.....................1.ICSI/2.pas.............maaliskuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Odottava73 ............ 2.IVF/ 1.pas (?).................... ?
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?



PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Hiskias...................2.IVF......... .........1............................31 .1.2013
Amalia Armas..........2 hoito, 1 inssi................................... ..19.2.2013
HilleriHiiru............... 1.ICSI/1.PAS........2.......................... ..11.2.2013
hox........................3. IVF.................2................... ..........18.2.2013


PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu.............5.9.2013
Kukka73.................2 ICSI .........helmikuu.......... ?.?

Robina tervetuloa! :wave: Lisäilin sut listaan, katoppas tuliko oikein, eli 2.pas teillä edessä piakkoin?

Kukkaa tässä huhuilen, miten vatsan kanssa voi? :)

Hillerihiirulla tj 4 pvää testiin? Miten jakselet?

Onko Amalialla ja hoxilla miten piinailu kulunut? Amalia nuo vauva-unet on kavalia : /, toisaalta ne tuo ihanaa haaveilua toivoa, toisaalta niitä ei kaipais muistuttamaan siitä mitä ei ole, ainakaan vielä.

ON: Kiertopvä 27/12-31. alkoi tänään. Eikä menkkoja *huokaus*. Ne kun alkaisi niin saisi ruveta popsimaan lääkkeitä passiin.
Kävin tänään terveyskeskuksen gynellä kroonisen vitratie-inf. asioissa ja hän ultrasi siinä sitten että onko kohtu ym kunnossa, vaikka kerroin että ultrissahan oon tässä viimiset vuodet vaan juossu. No, -10 todettiin PSOC monirakkulaiset munasarjat, viime syksynä naistentautien erikoislääkäri ultrasi ensimmäisen kerran normaalit löydökset ja ymmärsin, että PSOC ei sillä hetkellä ollut, jes. Pisti vähän mielen nyt kyllä matalaksi ja nöyrtymään kun tämä gyne sitten kertoi että "helminauhaahan" sieltä löytyi, 10 foliikkelia ja pieniä siihen päälle per munasarja (näin muistelisin) mutta ei johtofoliikkelia. No ei sitä ovulaatiota tässä kuussa tullut, niin ei kai. Ja kohdusta sanoi että ok muotoinen/kokoinen, mutta limakalvossa oli taas jotain häikkää. Joko menkat alkaa kohta niin kuin jo kuuluisi tai sitten tulee ylipitkä kierto (pahimmillaan oli 6kk).
Luulin, että munasarjat edes olis nyt uudelleen kunnossa, sanoi että selkeää hormoonihäiriötä jälleen nähtävissä. :headwall: Kyllä tämä on kivinen tie, pakko myöntää.

Huvittavaa tässä käynnissä oli se, että olen käynyt tällä pienen terveyskeskuksen lääkärillä kaks, kolme kertaa aiemmin lähi kuukausinaja tehnyt selväksi että me käydään naistenpolilla ja OYSissä hoidoissa. Hän itse edellisellä käynnillä kyseli minulta tietoja näistä hoidoistamme. Kun istahdin alas hän kysyi tietojani erääseen lähetteeseen. "Oletko vakituisessa seksuaalisessa kanssa käymisessä? Käytätkö e-pillereitä? Oletteko yrittäneet raskautta?" :confused::LOL: Vastasin että kyllä, naimisissa, tokihan me yritämme, olemme yrittäneet vuodesta 2009 ja en, en käytä e-pillereitä.
Ymmärtäähän sen että lääkäreillä on lukuisia ja vielä lukuisia potilaita, mutta kai se nyt olisi tullut papereissani heti esille, jos ne olisi luettu taustatietoina, ennen kun saavuin huoneeseen. :D Mukava lääkäri tosin.

Nyt ymmärrän jollain tapaa enemmän heitä, jotka pistävät kaiken toivonsa siihen, että pääsisivät edes siirtoon asti. Meillä on kaikki ollut niin helppoa tähän asti kun punktiossa saatiin viime keväänä 14 vai 15 hedelmöittynyttä alkiota ja 2 siirtoa on vaan menty ja haettu alkio matkaan, vaikka negoja olivatkin. Se mahdollisuuden saaminen polttelee nyt päällimmäisenä sydämessä. Nostan hattua teille jotka jaksatte rämpiä eteenpäin vaikka pakkaseen ei jäisikään mitään. :(:flower:
 
HOIDOT JATKUU 2013

Nellikaneli..................2.IVF...... ..............tammikuu 2013
Seline .................. 2.IVF/1.pas ............ helmikuu 2013
Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli....................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
InMyDreams ......... 4.IVF/1.pas ........... helmikuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... helmikuu 2013
Paiju.....................3.IVF/2.pas..............helmikuu 2013
Mamma2011............ ?.?/?.pas................helmikuu 2013
Odottava73 ............ 4.IVF........helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... helmi/maaliskuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ..........helmikuu/maaliskuu 2013
Robina.....................1.ICSI/2.pas.............maaliskuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?



PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Hiskias...................2.IVF......... .........1............................31 .1.2013
Amalia Armas..........2 hoito, 1 inssi................................... ..19.2.2013
HilleriHiiru............... 1.ICSI/1.PAS........2.......................... ..11.2.2013
hox........................3. IVF.................2................... ..........18.2.2013


PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu.............5.9.2013
Kukka73.................2 ICSI .........helmikuu.......... ?.?
 
Robina Tervehdys pitkästä aikaa :wave:


Pumpinello Niin ois 4 päivää testiin :), rinnat on ollut pirun kipeät ei koskaan ennen menkkoja näin kipeät, nippailua munasarjoissa ja hirveä väsymys :|. Mut oon laittanut kaikki lutinuksen piikkiin ku en uskalla oikein ajatella mitään muuta ja tänään on ollut sellainen luovutus fiilis ku on menkkamaista juilintaa ollut ja kierron mukaan menkkojen pitäs alkaa la.

Terkuin HilleriHiiru PP10
 
HOIDOT JATKUU 2013

Nellikaneli..................2.IVF...... ..............tammikuu 2013
Seline .................. 2.IVF/1.pas ............ helmikuu 2013
Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli....................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
InMyDreams ......... 4.IVF/1.pas ........... helmikuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... helmikuu 2013
Paiju.....................3.IVF/2.pas..............helmikuu 2013
Mamma2011............ ?.?/?.pas................helmikuu 2013
Odottava73 ............ 4.IVF........helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... helmi/maaliskuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ..........helmikuu/maaliskuu 2013
Robina.....................1.ICSI/2.pas.............maaliskuu 2013
Hiskias...................2.IVF/1.pas...........maaliskuu/huhtikuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?



PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Amalia Armas..........2 hoito, 1 inssi................................... ..19.2.2013
HilleriHiiru............... 1.ICSI/1.PAS........2.......................... ..11.2.2013
hox........................3. IVF.................2................... ..........18.2.2013


PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu.............5.9.2013
Kukka73.................2 ICSI .........helmikuu.......... ?.?
 
HOIDOT JATKUU 2013

Nellikaneli..................2.IVF...... ..............tammikuu 2013
Seline .................. 2.IVF/1.pas ............ helmikuu 2013
Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli....................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
InMyDreams ......... 4.IVF/1.pas ........... helmikuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... helmikuu 2013
Paiju.....................3.IVF/2.pas..............helmikuu 2013
Mamma2011............ ?.?/?.pas................helmikuu 2013
Odottava73 ............ 4.IVF........helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... helmi/maaliskuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ..........helmikuu/maaliskuu 2013
Robina.....................2.ICSI.............maaliskuu 2013
Hiskias...................2.IVF/1.pas...........maaliskuu/huhtikuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?



PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Amalia Armas..........2 hoito, 1 inssi................................... ..19.2.2013
HilleriHiiru............... 1.ICSI/1.PAS........2.......................... ..11.2.2013
hox........................3. IVF.................2................... ..........18.2.2013


PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu.............5.9.2013
Kukka73.................2 ICSI .........helmikuu.......... ?.?

Pumpinello kiitos kun lisäsit listaan! Meillä ei oo PAS vaan ICSI 2. Korjasin sen tuohon listaan jo!
Piinailijoille kovasti plussatuulia!!! Peukut on teille pystyssä!
 
  • Tykkää
Reactions: Pumpinello
Pumpinello, kiitos kysymästä, täällä voidaan hyvin. Alkaa olla jo aika optimistinen olo ultraa odotellessa. Olo on hyvä, mutta selvästi tunne siitä että on raskaana. Jotenkin punkerompi jo nyt ;) Ylimääräinen vuoto on käytännössä pois kokonaan, joten kiva fiilis tänään! Edelleenkin välillä tulee paniikkiolo että onkohan nyt kuitenkaan kaikki ok, mutta ne olot nyt vaan taitaa meidäntaustaisten mukana roikkua loppuun saakka vaikka miten mallikkaasti menisi.

Yksi vai kaksi alkiota keskusteluun täältäkin kommenttia. Meillä siirrettiin ekassa ICSIssä 2 alkiota, joista toinen kiinnittyi. Olin itse silloin 37 vai 38? Siihen valintaan luultavasti vaikutti ikä ja se että ne oli ainoat alkiot. Lääkärikin vissiin ajatteli että mahdollisuudet sille yhdelle "ylimääräiselle" selvitä on paremmat kohdussa kuin pakastimessa. Toisessa ICSIssä saatiin vaan yksi alkio niin valinta oli helppo. Kolmannessa asia päätettiin vasta siirtopäivänä. Alustavasti oli puhe että siirretään vaan yksi jos laadullisesti saadaan tarpeeksi hyvä. Ja näin tehtiin, loput kolme jäi jatkoviljelyyn, jonne kuukahtivat sitten. Vähän jo piinailuaikana kävi mielessä että voi kun olisi kuitenkin siirretty kaksi, kun jos siitä olisi ollut jotain kiinnittymistukea. No, sitä ei ilmeisimmin nyt sitten tarvittu ja näyttö sille auttaako vai haittaako se toinen alkio on kai vähän epäselvää? Vaikeita kysymyksiähän nää on. Me ollaan kuitenkin viimekädessä jätetty lopullinen päätös siirrettävien määrästä hoitavalle lääkärille. En koe että mun tietotaito riittäisi itse sen päätöksen tekoon ja eipähän tarvitse itseään syyttää lopputuloksesta kun joku muu tekee "asiantuntijapäätöksen".
 
  • Tykkää
Reactions: Pumpinello
hox
Voi rähmä! Kirjoitin pitkät lätinät toissailtana ja teksti on kadonnut taivaan tuuliin :(

No, yritetään uudestaan..

Heippa ja tervetuloa Robina!

johkunen, en ollut kuullutkaan koko dheasta, ennenkuin teiltä viisailta täältä sen luin. Seuraavaan hoitoon sitä kyllä ehdottomasti pyydän.
Joko juttelit lääkärisi kanssa siitä uudesta estrogeenihoidosta?
Kerro ihmeessä mitä siitä sitten sanottiin.

Amalialle tsemppiä kurjista fiiliksistä huolimatta. Voi kun osais sanoa jotain lohduttavaa :(

Häävi käynti lääkärillä ei ole ollut Pumpinellokaan. Toivon sulle pikaisesti alkavia menkkoja, että pääsette hoidoissa eteenpäin.

Alkioiden siirtomäärää täällä pohdittu. Itsekin tässä pohtinut ihan samaa, jopa sitä että tuliko tehtyä "tyhmästi" kun siirrettiin kaksi :/ Jospa se 8-solunen olisi pärjännyt paremmin yksin kun sen 7-solusen kanssa.
Tuli kuitenkin vähän äkkiä se kahden alkion siirto, kun punktiopäivänä siitä ekaa kertaa vasta puhuttiin ja niin että sitten siirretään kaksi jos ovat huonolaatuisia.
Luokkaa 2-3 nuo molemmat olivat, että eipä vissiin kovinkaan hyvälaatuisia?
Kyllä tullut mietittyä että mitäs jos kuitenkin ihme tapahtuu ja molemmat kiinnittyvät, aika riskiraskaus tiedossa jos siis sinne asti pääsee.
Sitten taas toisaalta aikaisemmissa siirroissa ollut 7-solunen, 2-3 luokkainen eikä pienintäkään pelkoa että edes olisi yrittänyt kiinnittyä. Että..
Ihan saa päänsä sekaisin tällä kaikella pähkäilyllä.
Ymmärrettävää että sitä pohdiskellaan, mutta liekkö kukaan oikein osaa vastausta antaa mitä on viisain tehdä. Mun lääkärin sanoin "kun ei näistä koskaan tiedä". Niinhän se menee.

Piinailu sujuu piinaavan hitaasti. Gonapeptyl pistetty tänään ja taas sitä vaan ootellaan.

Onneksi te täällä ootte olemassa! :)
 
Mamma2011Jk. Miten kävi, pääsitkö siirtoon? Itselläkin on jännät ajat, alkiot otetaan sulamaan maanantaina, siirto on tiistaina, jos selviävät sulautuksesta. Siirto tehdään lääkkeelliseen kiertoon, eli käytössä on zumenon. Minäkin olen Jyväskylässä hoidossa, yksityisellä In-tiimissa.
 
mamma toivottavasti sulatus onnistui tänään!

Rachel sama täällä kun paussilla/ pitkällä hormoonihoidolla ollaan, niin olen panostanut kovasti töihin että aika kuluu nopeasti ja tietysti samalla saan vapaapäiviä varastoon!
Meille ollaan yleensä siirretty vain 1 kuin enempää hyviä alkioita ei olla saatu. Viimeksi, siis 4.IVF siirrettiin 2 hyvää blastoa, pakkaseen ei yleensä saada mitään.

Robina tervetuloa!
Aiemmin puhuttiinkin kaavoje pituuksista jos haluat kelata taaksepäin, mutta itselle on tehty sekä pitkää että lyhyttä ja eroa ei ole ollut. Naikkarilla ne suosii pitkää kaavaa syystä, että heidän on helpompi omat aikataulut järjestää sen mukaan.

AmaliaArmas toivottavasti mieli alkaa jo nousemaan ja löydät jostain sen blan-B millä jatkaa eteenpäin :)
Niin ja onhan sulla muuten vielä piina kesken, joten ei vielä kirvestä kaivoon!

Pumpinello ei niin kiva tieto tuo PCO, mutta toisaalta koska nyt tiedossa, niin ainakin 1 syy löytyy teidän lapsettomuuteen. Mulla oli ainakin niin, että kun oltiin aluksi selittämättömia vaikka koko ajan tieto endosta on ollutkin (ja myös leikattu), niin nyt pitkä viljely on paljastanut sen, että syy on nimenomaan mun munasoluissa ja jotenkin pystyn paremmin asennoitumaan kun tiedän edes syyn.
Noh, toivotaan kuitenkin ettei tuo asiaa liikaa mutkista, mutta auttaa tulevissa hoidossa miten hoidetaan!
Niin ja tietysti että menkat alkaisi pian niin pääsisit taas ihanien hormoonien kimppuun :kieh:

hox vielä en ole lääkärille soittanut, se aika koittaa ens viikolla, eli kerron sitten mitä sanoi!
Toivotaan että gonapeptylistä olisi apua sinne suunnalle :)

dreamer myös, toivotaan että sulatus onnistuu sitten maanantaina!

Hyvät viikonloput muillekin :wave:
 
Pumpinello harmittelut löydöksestä, mutta tosiaan kuten Johkunen sanoikin niin onhan se hyvä, että löytyy syy.

Mamma toivottavasti siirto on onnellisesti takana!

Nellikaneli voi harmin paikka, kun hoito siirtyi! On inhottavaa, kun joutuu taas vain odottamaan. Meillekin kävi niin, että alunperin eka icsi piti olla elokuussa 2012, mutta loppujen lopuksi hoito olikin vasta lokakuussa.

Meillä plan B on luovutetut munasolut. Joskin noiden hoitojen hinta on sen verran kova, että vielä kenties vuosiin ei niihin päästä.
 
Hei kaikille! Soitin aamulla Klinikka In-Tiimiin ja kysyin että onko alkiot selvinneet sulatuksesta. IVF-hoitaja kävi kysymässä labrasta ja hetken päästä sanoi että siirtoon päästä. Neljä oli otettu sulamaan ja kaksi niistä selvisi siirtoon, meille jäi enää yksi pakkaseen. Nyt on sitten jännät ajat parisen viikkoa, kuinka meille käy, argggggggggg!
 

Yhteistyössä