Moikka kaikki! Kovasti koitan ehtiä lukea tätä palstaa, koska on todella helpottavaa/ huojentavaa jne kuulla muiden samassa tilanteissa olevien kokemuksista ja tietysti iloita onnistumisista. Siltikään en oikein vielä pysy ihan kaikkien nimimerkkin perässä. Pahoittelut!! Haluaisin nimittäin kommentoida ja kannustaa enemmänkin ihan yksilöllisesti useampiakin teistä!
Mutta ensinnäkin piinailoijoille hirveästi tsemppiä! Ja tietysi teille, jotka odotatte, pääsettekö jatkamaan hoitoja!
Amalia, onko niin, ettet käy ollenkaan veritestissä? Meidän klinikalla se on ehdotonta, koska kotitestit ei kuulemma aina ole luotettavia, vaikka mitä sanotaan ja lääkkeiden lopetus voi olla kohtalokasta alkiolle.
Kuulisin mielelläni, kuinka monella IVF/ PAS- hoidossa olleella on ollut alkion kiinnittymisen tukena
Gonapeptyl - pistos siirron jälkeen?
Mulla sitä ei ole vielä käytetty, kun lääkäri sanoi, ettei luomukiertoon tehdyssä PASSissa tai muutenkaan sitä tarvita, jos limakalvo on hyvä. Hän kuitenkin sanoi, että voidaan kokeilla, koska ei siitä kuulemma haittaakaan ole. Kiva mennä itse ehdottelemaan lääkärille näitä.
Mutta ensi kerralla kaikki apua mukaan.
Split - millä koktaililla sinun plussa sai alkunsa? Mikä oli suurin syy siihen, että kaksi alkiota siirrettiin? Nämä onnistumistarinat kiinnostavat, jos joku muukin haluaa jakaa niitä.
Harmittaa hirveästi tämä poikkeuksellinen kierto (ovis tuli jo ehkä n. 11 kiertopäivänä). Oikeesti, ei ikinä aiemmin ole tällaisia ollut. Toivottavasti myös menkat alkaa aiemmin tällaisissa kierroissa. Onko kokemuksia aikaistuiko myös menkat?
Meillä on siis vielä ensimmäisen ICSI hoidon viimeiset pakkasalkiot odottamassa (Takana yksi tuore ja kaksi pas-siirtoa) ja täällä vaan tuijottelen kalenteria ja ihmettelen, milloin siirto voitaisiin tehdä. En vielä tiedä, otettaisiinko molemmat kyytiin, jos selviävät. Jostain luin, että kaksosmahdollisuus on 20 %, jos raskautumienn tapahtuu. Tietääkö joku paremmin?
Lueskelin muuten jenkki/ britti-sivuja ja siellä on aika yleistä, että siirron jälkeen täytyy olla ilman liikuntaa ja seksiä yms. Toisaalta luin, ettei tutkimuksissa ole huomattu tilastollista eroa sen välillä kiinnittymisessä, onko levännyt vai liikkunut. Eniveis Suomessa ei kai tällaisia suosituksia anneta? Ei ainakaan minulle.
Mamma2011, yritä ajatella, että nyt et voi enää itse vaikutta siihen, miten kaikki menee. Yritä tehdä kivoja asioita ja hemmottele itseäsi jollakin mukavalla jutulla!
Ihanaa, että on perjantai!!