Hoidot jatkuu 2012

Sintu74: on se mun mielestä aika haalea viiva... Jos vielä viitsit investoida testiin osta cb viikkonäyttöinen testi sil pystyy sit testaamaan et nouseeko hcg arvo. Toivotaan et kaikki hyvin!!! tehdään niin et mä onnittelen sit kun kaikki on hyvin :D

LadyBlue: Onnea onnea nautihan raskaudeta :D

MilesSä taisit tuolla ketjun alussa kysellä miten ollaan nää kaikki hoidot jaksettu ? Jaa-a itekkin ihmettelen oon kyllä aika sissi luonne :D Nyt menee jo jotenkin rutiinilla nää ei edes enää usko plussaan haluu vaan et tää loppuu. Mua on niin paljon ronkittu näiden vuosien aikoina 2003--> et huh huh se on tainnut olla yks pahimmista. Samoin noi keskenmenot , muistan edelleen niin hyvin tuon 2006 vuoden keskenmenon.
Mut suurimmat asiat mitkä tietty auttanut jaksamaan on mies ja halu saada oma lapsi ja onneks me se saatiinkin :heart: Nyt kun on oman lapset vauvavideoita katsonut niin uiii olis se ihanaa et sais kokea sen uudelleen, mut haaveeksi se taitaa jäädä. Pitää olla todella onnellinen et saatiin tämä yksi ihanuus.

hautomo , Dreamer ja susirouva ja tais olla viel monia muitakin. tsemppiä piinailuun!!! Toivottavasti tämä on SE juuri oikea alkio ja tajuaa pitää kiinni :D

Täällä itse odotellaan menokkoja loppuviikosta ja sit zumeja napaan ja pas:iin!

T: Leppis
 
Alkuperäinen kirjoittaja leppäkerttu-77;25524534:
Sintu74: on se mun mielestä aika haalea viiva... Jos vielä viitsit investoida testiin osta cb viikkonäyttöinen testi sil pystyy sit testaamaan et nouseeko hcg arvo. Toivotaan et kaikki hyvin!!! tehdään niin et mä onnittelen sit kun kaikki on hyvin :D
Itseasiassa mulla onki viikkonäyttönen digi varattuna huomisaamuksi, jolloin siis virallinen testipäivä Väestöliitosta annetun ohjeen mukaan.
Ja kyllä mie varmaan veritestissäkin käyn... on kuitenki 1 tuulimunaraskaus takana jossa tuo hCG-arvo ei noussut odotetulla tavalla. Tuolloin veritestejä otettiin 5 päivän välein.
Mutta huomennapa olemma viisaampia. =)
 
***Hoidot jatkuu 2012 pino***


Sartsa00............. 3.ICSI/1.pas ........ tammikuu
Kaarne ................ 2. IVF ................... tammikuu
Nuppuska ............ 2.ICSI ................. tammikuu
Alexsandria .......... 2.IVF/1.pas ........ tammikuu
Pepponen ........... 3.ICSI/IVF/1.pas.... tammi-helmikuu
Rödluvan ............. 1 IVF................... helmikuu , vko 6
HaaveissaToinen ... 1.IVF/1.pas ......... Helmikuu, vko 6
Leonita................ 1. ICSI/6.pas ........ helmikuu
Joku_päivä........... 6. IVF 1. PAS......... helmikuu
Dreamer1 ............ 3.ICSI ................. helmikuu
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS ..... helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
InMyDreams ......... 3. IVF ................. helmikuu
HalleB................. 4.ICSI......... .......... helmi-maaliskuu, vko 9
Johkunen ............. 3. IVF/ICSI ......... helmi-maaliskuu
Seline ................ 2.IVF ...................... maaliskuu
Mörkötys ............. 2.IVF/ICSI/ 2.pas .. maaliskuu
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. maaliskuu
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... maalis-huhtikuu
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Jadekivi ............... 2. IVF.................. maalis-huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. huhtikuu
Sannuliinu ........... 1. IVF .................. kesä
Mequ .................. 2. IVF .................



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ......... 1 ..................... 28.12. 2011

LadyBlue ............. 1.IUI ................. ...................... 25.1.2012
Sintu74................ 4.IVF ................... 2 ..................... 26.1.2012
Jensar ................. 2.IVF.................... 1 ..................... 30.1.2012
Batinka................ 1.ICSI/2.pas ......... 1 ..................... 31.1.2012
Susirouva............. 1.IVF/6.pas ........... 1 ..................... 31.1.2012
Tammuska ........... 1. IVF .................. 1 ..................... 2.2.2012
Lumetar .............. 1.IVF+ICSI/1.pas ... 1 ................. 2.2.2012
Dreamer74........... 1.IVF/1.pas ........... 2 .................. 2.2.2012
Hautomo76 ......... 1.ICSI ................... 1 ................... 8.2.2012
Talvitaika............ 2.IVF................... ... 1 ................... 8.2.2012
Meg .................... 2.IVF/1.pas ........... 2 ................... 9.2.2012

***PLUSSANNEET*** :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Alexsandria!! lisäsin sut listoille..

Rödluvan toivottavasti tervehdyt! Tsemppiä!

Hautomo76 onnittelut salamatkustajasta ja kivasti saitte myös pakkaseen!

Sintu74 mielenkiinnolla jään odotteleen sun huomisia uutisia :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Yks päivä vuodelepoa takana ja seinät kaatuu päälle.
Viel toinen olis jäljellä ja sit saa palata normi elämään.

LadyBlue: kait tama touhu taalla Jenkkilassa erilaista on.
Ainakin hinnat! Pulitettiin 13500 dollaria IVF kierrosta... Ja kontrolleja
paljon useammin (IVF:ssa joka toinen paiva ultrassa), laakkeet hieman eri. Tassa PAS kierrossa laakkeissa mukana on ollut aspirin, kortisoni ja kylla: myos antibiootti kuuri ennen siirtoa. Piinailu vaikeessa estrogen ja progesteron molemmat piikkeina lihakseen paivittain...
 
Dreamer74, kuulostaa melkoiselta. Hinnasta en osaa sanoa, kun en tiedä mitä täällä yksityisellä IVF maksaa, mutta aika usein ultrataan ja lääkkeitäkin näyttää menevän. Mä olen tuosta aspiriinista kans kuullut lääkäriltä, että ovuloinnin aikaan siis ihan luomunakin voisi ottaa hieman aspiriinia, koska jos on lievä vasta-aine ongelma niin se auttais. En kyllä itse ole aspiriinia nappaillut. Jenkeissä moni asia on erillä tavalla, toivottavasti saat pian sen plussan. Oletteko kauan asuneet siellä? Onko sulla mahdollisuutta tulla suomeen hoitoihin, kun siellä niin kallista?

Mulla on kaveri Jenkeissä sairastanut syövän ja sielläkin hoidot erosi tosi paljon suomesta, siellä oli tosi kiire aikataulu sädetyksille, leikkaukselle yms. yms. ja tosi tarkkaa lääkitys, suomessa syövän sairastanut kaverini tuntui joutuvan odottamaan kaikkea. Molemmat onneksi selvisivät :)

Leppäkerttu77
kauanko ensimmäistä yrititte? On hienoa varmasti että on saanyt sen yhden edes, toivottavasti saatte vielä toisenkin. :)

Yöllä vessassa ravaaminen on perseestä, en toki valita :) vähän on huono olo ja tissit on ihan pamela Andersonit, ne on vaan niin kipeät että ei kärsi antaa miehen puristella :) rintsikat on kans jäänyt ihan suosiolla kaappiin..

Tein eilen jäljelle jääneen prechekin tunnin rakossa olleesta pissata ja tumma plussa tuli, joten testailu on nyt mun osalta loppu, lahjoitan ton mun viimeisen digin kaverille joka yrittää. Ultraa odotellessa, piinaa se on tämäkin.

Tsemppistä kaikille, lähetän täältä raskaushormoni tuulia kaikille piinailijoile, niin tarttuu teilläkin kaverit kunnolla :)
 
Moikka moi!

Eilen ultrassa kaikki näytti hyvältä ja aloiteltiin gonal-f pistokset!

Illalla kotona rupesin annostusta ihmettelemään, kun annostus on 150 yksikköä.
Mulla oli sama annos 1. hoidossa joka oli lyhyellä kaavalla, jossa oli oma hormonitoiminta mukana. Nyt mennään pitkällä kaavalla ja omaa hormonitoimintaahan ei ole! Mulla ei ole mitään hyperinriskiä tms ja viimeeksi munasolujen määrä oli 8, eli ei mikään megaiso. Eikö kaiken järjen mukaan munasoluni stimuloidu nyt vähemmän?!

Onko kellään kokemusta sekä pitkästä, että lyhyestä kaavasta ja niiden annosmääristä?

Tsemppiä kaikille :)
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille. En jaksa nyt kommentoida muiden juttuja enempää, varovaiset onnittelut jensarille ja sintulle.

Olen ollut todella kiepä (flunssa ja mahatauti), ja samalla piti ponnistella ivf hoito läpi. Mutta hyvä että jaksoimme. Loppujen lopuksi löytyi 4 solua (rakkuloita oli 5). Ne kaikki hedelmöittyi ja kolme lähti jakaantumaan. Eilen sitten olin elämäni ensimmäisessä siirrossa. Nelisoluinen siirrettiin. Pakkaseen meni kaksi kaksisoluista. Olen tulokseen tyytyväinen kun tuossa kunnossa saatiin kuitenkin paremmin soluja kuin viimeksi ja joka pakkaseen. Oisko testipv sitten 8.2.12. Minut voi lisätä piinailijoihin.

Meitä onkin jo iso kasa piinailijoita tälle vuodelle. Tsemppiä kaikille.
 
Onnea Sintu74 ja Jensar!! Plussaa vaan lisaa tahan ketjuun!! :)

LadyBlue: Mie oon asunut Usassa vahan paalle 2 vuotta. Suomeen en kylla paase hoitoon, koska asun taalla nyk virallisesti ja mulla ei ole osoitettta eika voimassa olevaa sosiaaliturvaakaan siella. Sehan pitaa hakea itselleen uudelleen jos muuttaa takas suomeen. Minne siis menisin hoitoon? Jonon peralle joutuisin ihan niinkuin muutkin.... Mun elama on nykyisin taalla, joten nailla mennaan.
 
Dreamer74 juu, no sehän on sitten selvää että siellä hoidot on. Ajattelin vain jos oot esim komennuksella tms. niin sittenhän sitä joskus voi palailla Suomeen. Mutta toivottavasti onnistutte siellä nyt :)

Mites teillä muilla jotka olette kunnallisessa hoidossa tai olleet, niin kauanko on olleet IVF jonot? tai kauanko on sanottu että on jono ja sit on päässy, onko siis päässyt ennen jonotusajan täyttymistä?

Jensar
ihanaa että viiva on vahvistunut :) onnea pienesti!

Sintu74
noniin, hienoa. Onkohan meillä samalla viikolla ultra? Mulla siis 10.2 ja laskin että olis rv 6 + 4 siis tämä kuukautisten ja kierron mukaan ja hedelmöityspäivän mukaan 6 +1. Mutta sydänhän alkaa lyödä kun hedelmöityksestä on noin 25 päivää, eli ihan riittävä aika tuohon ultraan ja uuden ajan ne antaa kuitenkin jos siellä on vielä liian pieni :).. Mies sano että meillä on supernopea alkio siellä, kun raskaushormoniakin oli jo reilusti dpo 11 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja Mangu76
Meidät laitettiin IVF-jonoon heti ekan inssin jälkeen huhtikuussa 2011 koska tiedettiin että jonot ovat pitkät, vuodesta oli silloin puhe. Sillä aikaa sitten tehtiin nuo toinen ja kolmas inssi (touko- ja syyskuussa -11), ja tammikuun ekoina päivinä sitten pääsimmekin yllättäen odotettua aikaisemmin IVF-suunnittelukäynnille. Eli olihan se jonotus pitkä, mutta paikkakunnallani on vain yksi lääkäri joka osaa hoitaa IVF-asioita, ja hän paiskii kyllä töitä oikein olan takaa. Sinänsä olen vain tyytyväinen että on edes se yksi, ettei tarvi sitä neljän tunnin ajomatkaa yliopistosairaalaan asti tehdä kuin punktioon ja siirtoon, olis tosi hankalaa jos ultriinkin menis koko työpäivä, vois jo työnantajan ymmärrys käydä vähiin...
 
  • Tykkää
Reactions: LadyBlue
08/10 saatiin lähete polille-> 03/11 inssi 1/4. Ensimmäinen IVF 10/11. Onneksi nuo inseminaatiot tekivät siinä "odotellessa", kun labra oli kerran kesänkin toiminnassa. Ensimmäinen PAS 01/12.
Nyt kun tätä aikaa miettii, yllättävän kauan tässä on mennyt vaikka tuntuu, että vasta eilen terveyskeskukseen soitin :)
Meillä hoidot tapahtuu siis yliopistollisessa sairaalassa.
 
Sintulle lämpöiset viralliset onnittelut =)

Dreamer kyllä tuo IVF:ä on siellä hinnakasta touhua! Ihan forexin sivuille käänsin valuuttaa... Mutta nyt peukut pystyssä että tämä hoito olisi se teidän juttu :)

Ladyblue naistenklinikalle vuosi sitten sanottiin jonon pituudeksi 6kk. Hoitoon päästiin 5kk jonottamisen jälkeen ja 2 IVF:ä on tehty ns. putkeen (yksi tasauskierros välissä) eli mielestäni siellä kyllä hyvin toimii nämä hoidot!

Susirouvalle vielä pitkää pinnaa vaikkei "missään tunnukaan" ;)
 
ON: tänään ultrassa, nyt tulee siis viikko munisten kasvattelua. Endometrium hyvä 12,7 mm. Folleja oli 10 isoa + 3-4 pientä. Ihan jees siis verrattuna siihen että tiistaina oli vaan 5 follia =) Nyt jatketaan näillä, ja mut ultrataan vielä yhen ylimääräisen kerran maanantaina, silloin varmistuu punktiopäivä. Gyne - joka oli ollut huolissaan mun huonosti kasvavista folleista - kysyi onko mulla ollut mitään tuntemuksia, ja kun vastasin että alavatsaa kyllä ajoittain vihloo kovastikin, niin hän sanoi ilahtuneesti hymyillen että jo oli aikakin :LOL: Mulla on kyllä kertakaikkiaan suloinen gyne, jaksaa aina tsempata ja ultraa vaikka omalla ajallaan viikonloppuna(!) jos on pakko.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Rödluvan kuulostaa hyvältä ja ihana kun sulla on gyne noin sympaattinen. Mä olen ollut vähän pettynyt omiini. Olen siis yliopistollisessa hoidoissa ja siellä on kahden eri gynen vastaanotoilla käynyt. Toinen sanoo toista ja toinen toista. Ota sitten selvää. Mutta näköjään jotain ovat saaneet, aikaan kun nyt olen raskaana. Vaikka voihan tämä olla ihan kotikonstien ansioitakin. Mulla oli kuitenkin inssi päivänä niin pieni munasolu vielä ja se LH-huippu 11.1 joten hyvinkin voi olla, että ne pestyt simpat oli jo kuihtuneet ennen hedelmöitymistä :) Noh oli miten oli. Tässä on tulos. :) Onnellinen olen.

Ja tuosta plussalistaan lisäämisestä. Itse mielelläni odotan sinne ultraan asti, koska sitten vasta varmistuu että onko siellä toukka kasvamassa kunnolla. Keskenmeno pelottaa taas. Mutta olen lohduttautunut sillä, että raskaushormonia ainakin on paljon enemmän kuin viimeksi ja nyt olen plussannut hyvin aikaisin ja viiva on vahvistunut testissä yhtä tummaksi kuin testiviiva, joten voin ainakin sen puolesta olla hyvillä mielin. Ehkä olen samanlainen kuin oma äiti? hänellä oli keskenmeno ennen minua ja sitten alkoi odottaa heti toivuttuaan minua. Tosin hänellä ei kerennyt tulla edes kuukautisia välissä, mullahan ne tuli yhdesti.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja muille kans, olitteppa missä vaiheessa tahansa!

Sintu luin tuolta kuvia plussatesteistä pinosta siitä lääkärin vastauksesta. Pientä lohdutusta, että mun kaverilla näytti sitä 1-2 viikkoa vain vaikka raskaus oli jo viikoilla 8+4 ja nyt sillä on kahden kuukauden ikäinen terve pienokainen. On niissä digeissäkin omat puolensa. Olet nyt vaan onnellinen siitä plussasta ja lähetän paketillisen tarrasukkia täältä pienokaiselle :) Joko muuten sulla on ultra aika?
 
Heippa,
minutkin voi lisätä piinailijoihin. Tämän aamun siirto meni hyvin, ja kaksi alkiota siirrettiin. Nyt vain sormet ja varpaat ristiin, että tarraavat kiinni tiukasti. Testipäivä virallisesti on 12.2, ja ainakin pyhästi tuossa kotimatkalla päätin, että ennen sitä en testaa...

Sintu, lämpimät onnittelut täältäkin suunnalta :)

alexis
 
Sintu luin tuolta kuvia plussatesteistä pinosta siitä lääkärin vastauksesta. Pientä lohdutusta, että mun kaverilla näytti sitä 1-2 viikkoa vain vaikka raskaus oli jo viikoilla 8+4 ja nyt sillä on kahden kuukauden ikäinen terve pienokainen. On niissä digeissäkin omat puolensa. Olet nyt vaan onnellinen siitä plussasta ja lähetän paketillisen tarrasukkia täältä pienokaiselle :) Joko muuten sulla on ultra aika?
Juu, eipä nuita testituloksia kannata ihan orjallisesti tuijottaa.
Joillakin vaan raskaushormoni syystä tai toisesta nousee hitaammin, vaikka kaikki olisikin hyvin.
Sain ultra-ajan varattua vasta 22.2 ja silloin olis menossa jo 8+4.
Voi olla ihan hyväkin että pääsen vasta tuolloin ultraan... jos todellakin on ollut myöhäinen kiinnittyminen, niin silloinhan nuo viikotkaan eivät pidä paikkaansa. :)
 
Moi kaikki pitkästä aikaa!
Mäkin oon päässyt jo tositoimiin, eli Synarelaa sniffaillaan ja Puregonia työnnetään vatsanahkaan vielä muutaman päivän ajan. Maanantaina selviää punktiopäivä, mutta todennäkösesti se on torstai. Folleja oli kasvamassa n. 11, eli ihan sopivasti.
Oonkohan mä muuten ainoa, jonka mielestä tuo pistely on ihan kivaa puuhaa? Nimim. "olenko outo?" :D

Täällä on jo plussiakin tullut, mahtavaa! Onnitteluhalaukset teille Sintu, LadyBlue ja Jensar! :flower: Ja sitten vaan peukut pystyyn, että tulee parhaita mahdollisia uutisia myös varhaisultrassa :)

nuppuska Mulla oli edellinen ivf lyhyellä kaavalla, ja annoksena tuo 150 Gonalia. Nyt pitkän kaavan hoidossa lääke vaihdettiin Puregoniin, mutta koska ekassa ivf:ssä vaste oli liiankin hyvä (23 munista), nyt aloitettiin pienehköllä annoksella 125. Se ei kuitenkaan riittänyt, ja tällä hetkellä annoksena on 200 ja näyttää tulevan paremmin tulosta. Kyllähän se lääkäri sitten väliultrasta / verikokeesta näkee, onko annosta tarpeen muuttaa. Toivotaan että sulla kuitenkin lähtee follien kehittyminen hyvään vauhtiin.

Pidän peukkua kaikille piinailijoille! b:)d
 

Yhteistyössä