Hoidot jatkuu 2012

***Hoidot jatkuu 2012 pino***

Talvitaika............ 2.IVF................... Tammikuu
Sartsa00............. 3.ICSI/1.pas ........ tammikuu
Kaarne ................ 2. IVF ................... tammikuu
Hautomo76 ......... 1.ICSI .................. tammikuu
Meg .................... 2.IVF/1.pas .......... tammikuu
Nuppuska ............ 2.ICSI ................. tammikuu
Pepponen ........... 3.ICSI/IVF/1.pas.... tammi-helmikuu
Rödluvan ............. 1 IVF................... helmikuu , vko 6
HaaveissaToinen ... 1.IVF/1.pas ......... Helmikuu, vko 6
Leonita................ 1. ICSI/6.pas ........ helmikuu
Joku_päivä........... 6. IVF 1. PAS......... helmikuu
Dreamer1 ............ 3.ICSI ................. helmikuu
Leppäkerttu-77 .....3.ivf/icsi 1.PAS ..... helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
InMyDreams ......... 3. IVF ................. helmikuu
HalleB................. 4.ICSI......... .......... helmi-maaliskuu, vko 9
Johkunen ............. 3. IVF/ICSI ......... helmi-maaliskuu
Seline ................ 2.IVF ...................... maaliskuu
Mörkötys ............. 2.IVF/ICSI/ 2.pas .. maaliskuu
Miranda-81 .......... 3. IVF ................. maaliskuu
Peppi1981............ 3.ICSI 1.PAS......... maalis-huhtikuu
Marianne1971....... 2. IVF ................. maalis-huhtikuu
Jadekivi ............... 2. IVF.................. maalis-huhtikuu
Miles ................... 3.ICSI................. huhtikuu
Sannuliinu ........... 1. IVF .................. kesä
Mequ .................. 2. IVF .................



***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tuuli1976............. 1.IVF/1.pas ......... 1 ..................... 28.12. 2011

LadyBlue ............. 1.IUI ................. ...................... 25.1.2012
Sintu74................ 4.IVF ................... 2 ..................... 26.1.2012
Jensar ................. 2.IVF.................... 1 ..................... 30.1.2012
Batinka................ 1.ICSI/2.pas ......... 1 ..................... 31.1.2012
Susirouva............. 1.IVF/6.pas ........... 1 ..................... 31.1.2012
Tammuska ........... 1. IVF .................. 1 ..................... 2.2.2012
Lumetar .............. 1.IVF+ICSI/1.pas ... 1 ................. 2.2.2012
Dreamer74........... 1.IVF/1.pas ........... 2 .................. 2.2.2012

***PLUSSANNEET*** :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nuppuska tervetuloa, merkkasin sut jo listaan. Menikö oikein et sul on nyt menossa 2. ICSI? Mulla kans tää foorumi on aikamoinen henkireikä... Oon ihan koukussa ja vaikka itellä ei ole viel hoito päällä niin pakko käydä päivittäin kattoon mitä muille kuuluu. :) tän parempaa vertaistukea kun ei ole!
 
MINUT VOI SIIRTAA PIINAILIJOIHIN!! :)
PAS tehtiin tanaan ja molemmat meidan alkioista selvisi sulatuksesta, luojan kiitos. Toinen oli kuulemma "good" ja toinen "Excellent". Molemmat siis hyvia siirtoon. Siella ne nyt lepailevat masussa ja mina lepailen sohvalla, kun taalla jenkkilassa on se 48 tunnin vuodelepo... plaah.
Jokatapauksessa: testipaivaksi tuli 2.2 kun alkiot ovat jo 5 paivan ikaisia. Lumettaren ja Tammuskan kanssa siis piinaillaan yhdessa! Mulla on veritesti tuona paivana, tod nak en aio kiduttaa itseani tikuttelemalla.

Sintu74 ja LadyBlue: MAHTAVAA! Onnea ja toivotaan etta pikkuiset ovat vahvoja ja jatkavat kasvamista. Tama tuo meille kaikille toivoa. :)
 
Heppa taas! Kovasti olen lukenut teidän kuulumisianne täällä, mutta olen huono kommentoimaan :( Jännät paikat ovat todellakin monella, toivotaan että plussatuulet nyt puhaltavaisivat ja saataisiin kaikki vuoden 2012 vauvat =)

Sintu74 ja LadyBlue pajon onnea plussista, ihanaa että aloititte jo tämän tuulahduksen!! :flower:

Itse kävin maanantaina ultrassa ja lääkärin mukaan siellä on oppikirjatilanne, niinkuin kp 11 kuuluukin olla, sain ohjeeksi aloittaa ovistestit tiistaista alkaen ja tänään pukkavi hymynaamaa =) Soittelin polille ja ensiviikon tiistaina (31.1) olisi siirto mikäli meidän blastot selviytyvät pakkasesta :) jännittää kyllä ihan hirmuisesti!

Minulla on hirveä stressi, että mitä sanon töihin kun olen tämän päivän poissa.. Sanonko tyyliin, että "olen tiistaina poissa, saatan tuoda sairaslomalapun, tai sitten en".. heh.. :/ Miten te muut olette toimineen?
 
Meg tervetuloa kirjoittelemaan!

Samoin nuppuska ollaankin varmaan kirjoiteltu joskus samalla palstalla.
Aika hyvin kyllä kuvailit fiilikset täällä :)

Sintu kyllä tooosi hyvältä näyttää =)

Ja Dreamer hienoa kun selvisivät sulatuksesta hyvin!!

ON: kirjoitampa vielä sen verran ON että tätiä odottelen kylään tässä loppuviikolla ja katsotaan sitten mahdutaanko hoitoon...
Hassua on se, että olotila on kuin synarelan aikaan -> ei mitään oireita vaikka yleensä mulla tulee endosta kovasti kipuja ja oireita kuun lopussa. Itse tulkitsen että mun kroppa tuntuu olevan unessa kun en edes ovista tuntenut tuossa joku aika sitten (nipistelee selkeästi muniksia)!
 
Viimeksi muokattu:
Dreamer onnea piinapäiville ja paljon vauvaliimaa pienille vauvan aluille. Toivottavasti saat plussan! miten muuten jenkkilässä hoidot menee, onko eroavaisuuksia suomen malliin. Olen kuullut jostain, että jenkeissä siirron jälkeen määrätään antibiootit?

Sartsa00
Mä oon sanonut noista mun menoista töissä, että asiaa sairaalassa ja vienyt vain käyntitodituksen, tosin sairaslomaa en ole tarvinutkaan käyntien vuoksi. Sano, että sulla on pieni toimenpide sairaalassa, kai ne kirjoittaa saikkua aika helposti sen päivän. Työnantajahan ei tiedä mikä toimenpide sulla on, sehän voi olla vaikka luomenpoisto. :)

Tänään olisi virallinen testipäivä vaan eipä ole tarvetta testata. Hyvä olo, ei kipuja, eikä mitään mikä viittaisi siihen, että asiat kohdussa olisi huonosti. Tissit aristaa hulluna ja yöllä 3 kertaa vessassa piti käydä.. argh!

Toivottavasti kaikki saatte plussan pian :)
 
Sartsa meidän hoitopaikassa ne kirjoittavat lääkärintodistukseen koodin joka viittaa lapsettomuuteen, joten en ole koskaan vienyt noita töihin sen takia. Itse olen ollut "omilla asioilla" jos kesken päivän käyn tai sitten omalla ilmoituksella soittanut aamulla että olen "kipeänä", eli riippuen vähän mikä tilanne on.

Mutta onhan tämä vähän sumplaamista ja valkoisiin valheisiin olen itse joutunut turvautumaan useammin kuin kerran koska en halua kaikkea töissä puhua!
 
Dreamer74 hienoa että alkiot selvis sulatuksesta ja vielä sait molemmat kyytiin! Onnittelut siitä ja tsemppiä piinapäiviin! :)

Sartsa00 toivottavasti alkiot on "hengissä" tiistaina ja saat kyytiläisen matkaan! Varmasti jännittää miten niiden käy.

LadyBlue meinaatko käydä vielä veritestissä ?
 
Johkunen vähän hienoo jos pääsetkin jo hoitoon..

Mä kun tässä joka päivä katselen tota piinailijoiden listaa niin nyt on sellanen olo että olis kiva päästä hoitoon mahd pian, mutta vielä pitää se 3kk odottaa. Yritän nyt vaan nauttia tästä normaalielämästä ilman hoitoja tai raskautta. Jospa tää aika menis nopeeta! Nyt vaan tuntuu että tää asia ei etene mihinkään kun pitää vaan odotella että aika kuluu.
 
Miles en käy veritestissä, polilta sanottiin, että alkuvaiheessa hormonipitoisuus heittelee sen verran, että tarvittaisiin muutama veritesti, jotta näkisi hormonien nousun. Sehän on aika iso marginaali tuossa alkuraskaudessa hormonin pitoisuudella. Olen tehnyt kaikkiaan 3 testiä, 2 digiä ja 1 precheckin. Digit on antanut siis raskaana 1-2 viikkoa molemmat tehnyt ennen varsinaista testipäivää ja prechekillä oli myös selkeä plussa, eli eiköhän tämä testailu nyt riitä ja ollaan raskaana :) Syksyllä kun mulla oli keskenmeno sain plussan tosi myöhään ja se oli hyvin hailakka, laskettu rv oli 5+3 muistaakseni ja digi näytti vain 1-2 viikkoa ja tein ennen ultraa uuden digin ja yhä oli vain 1-2 siitä arvasin että kaikki ei ole hyvin ja kesken se sit meni 2 päivää ultran jälkeen eli rv7 +4.

Nyt tuntuu hyvältä kun selkeä plussa jo dpo 11 ja ihan eri tuntemukset kuin syksyllä. Mulla oli syksyllä koko ajan kipuja ja olin ihan sairaan väsynyt. Nyt kipuja ei ole, rinnat vain arat ja vaikka väsymystä on jo, niin ei niin dramaattisesti kuin syksyllä, jolloin nukuin aina kun olin kotona. IVF hoitaja sano, että monesti odottava tuntee jos kaikki ei ole kunnossa, siis kivut, rankka väsymys ja muut oireet voivat enteillä tulevaa. Tosin joillakin on kipuja paljonkin ihan normaalissa raskaudessa. Mulla oli aika vahva fiilis että jokin on hullusti jo plussaamisen jälkeen.

Mutta ei se auta kuin pitää lippu korkealla ja toivoa parasta. Hulluksi kai tässä on tulossa, kun koko ajan miettii. Mutta mä kulutan nyt ylimääräisen ajan kaappien siivouksessa. Oli muuten keittiön kaapissa muuta ihrakuoriainen, joten saa keittiö melkoisen suursiivouksen. :)

Muuten, mitäs ihmiset miettii steviasta, mun raskaana oleva kaveri hehkutti sitä, että nyt on luonnollinen makeutusaine ja pysyy paino kurissa raskauden ajankin (idiootti :D) mut mä lueskelin tutkimuksen, jossa stevia oli laskenut hiirien hedelmällisyyttä 76 % ja steviaa käytetään raskauden keskeyttämiseen jossain viidakossa :D

Itse välttelen kaikkia makeutusaineita. Olispa tuossa jutun juurta taas.. :)
 
miles ei uskalla nuolaista ennen kuin tipahtaa kun varottelivat siitä jonosta, eli asia ratkennee ens viikolla miten käy...

Hassua, mulla ekaa kertaa ei ole niin kiire uuteen hoitoon! Me ollaan käyty nyt pari kertaa lautailemassa ja otettu wii fit -turnauksia viikonloppuisin, lumitöissä ja salilla on tullut myös aherrettua ja nämä kun ei ole mahdollisia silloin kun piikitykset päällä (vatsa hellänä) joten olen kovasti nauttinut näistä aikuisten iloista :)

Tietysti olis kiva taas päästä etenee mutta taustalla kuitenkin pelko hoidon epäonnistumisesta joten 2-piippuinen juttu : /

Toivottavasti kuitenkin saat ajan kulumaan!

Mites muuten ne susirouvan piinapäivät kuluu?

Johkunen vähän hienoo jos pääsetkin jo hoitoon..

Mä kun tässä joka päivä katselen tota piinailijoiden listaa niin nyt on sellanen olo että olis kiva päästä hoitoon mahd pian, mutta vielä pitää se 3kk odottaa. Yritän nyt vaan nauttia tästä normaalielämästä ilman hoitoja tai raskautta. Jospa tää aika menis nopeeta! Nyt vaan tuntuu että tää asia ei etene mihinkään kun pitää vaan odotella että aika kuluu.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Liityn teidän jengiin palstailemaan, jos sopii?

Meidän tilanteesta: Esikoista yritetiin 3 vuotta, ja pikkuneiti sai alkunsa sitten lopulta 1.IVF:stä ja syntyi marraskuussa 2010. Vika meillä oli alunalkaen mun (ilmeisesti) tukkoisissa munajohtimissa (ssg:ssä kyllä todettiin avoimiksi,mutta ehkä hieman nihkeästi). Pikkukakkosta yritetiin PAS:lla kesällä -11, joka päättyi kohdun ulkoiseen ja hätäleikkaukseen, jonka seurauksena molemmat munajohtimet jouduttiin poistamaan. Tästä seurasi hoitovirherumba, jonka tuomiota tässä nyt vieläkin odotellaan. 2.IVF tehtiin marraskuussa -11, josta tuloksena vain paha mieli ja iso Visa-lasku.

Nyt nokka on suunnattu kohti 2.IVF:n 1.PAS:ia ajankohtana tuleva perjantai!! Yritin kyllä pitää pääni kylmänä, mutta vaikeaa on.. mä päätin tuon edellisen hoidon jälkeen, että nyt loppu oireiden tarkkailut ja testailut ennen kuin menkat on myöhässä ainakin viikon! .. joo niin varmaan. ;) Mutta edellinen nega otti jostain syytä ihan järjettömän koville, varmaan siksi kun ympärillä tuntuu vauvoja sikiävän kuin sieniä sateella. Välillä tuntuu että me ollaan ainoita, jotka eivät lasta saa vaikka kuin yritetään! EPÄREILUA!

Mutta onneksi olette olemassa te ihanat palstaystävät! Ihana tunne kun on joku, joka ymmärtää ja jaksaa saman tuskan.

Nyt uppoudun lueskelemaan tätä ketjua taakse päin, niin pääsen hieman kärryille mitä teille kaikille kuuluu

alexsis
 
Dreamer, hyvältä kuulostaa, onnea piinapäiville!

Alexandrialle tervetuloa!

Omaa napaa: Vointi on jo parempi mutta tulehdusarvot eivät ole kääntyneet laskuun, huomenna pitää taas aamulla mennä labraan. Mutta eiköhän ne siitä laske kun vointikin paranee.
 
Viimeksi muokattu:
Heppa taas! Kovasti olen lukenut teidän kuulumisianne täällä, mutta olen huono kommentoimaan :( Jännät paikat ovat todellakin monella, toivotaan että plussatuulet nyt puhaltavaisivat ja saataisiin kaikki vuoden 2012 vauvat =)

Sintu74 ja LadyBlue pajon onnea plussista, ihanaa että aloititte jo tämän tuulahduksen!! :flower:

Itse kävin maanantaina ultrassa ja lääkärin mukaan siellä on oppikirjatilanne, niinkuin kp 11 kuuluukin olla, sain ohjeeksi aloittaa ovistestit tiistaista alkaen ja tänään pukkavi hymynaamaa =) Soittelin polille ja ensiviikon tiistaina (31.1) olisi siirto mikäli meidän blastot selviytyvät pakkasesta :) jännittää kyllä ihan hirmuisesti!

Minulla on hirveä stressi, että mitä sanon töihin kun olen tämän päivän poissa.. Sanonko tyyliin, että "olen tiistaina poissa, saatan tuoda sairaslomalapun, tai sitten en".. heh.. :/ Miten te muut olette toimineen?
:D, meillä on ollut vähän sama tilanne: "voi olla että joudun olemaan huomenna pois"... Hyvin se varmasti menee, mutta tuo on kyllä kauheaa jännitysnäytelmää. Onnea hirmuisesti :)!
 
Johkunen, kiitos, mitään oireita ei ole :(, ja se on vähän ahdistavaa. Vähän on alavatsassa nipistellyt, mutta en usko että johtuu raskaudesta. On tässä taas ollut päässä pitelemistä että pysyy kasassa :|. Mutta kyllä se taas tästä, ja tosi ihanaa että sinäkin pääset taas hoitoihin, ja ihanaa kun pystyt (ja osaat) vähän rentoutuakin välissä.
 
Meillä vaaditaan töihin pelkistä polikäynneistäkin käyntitodistus. Syynä siinä näkyy erikoislääkärin vastaanotto. Mutta leimassa näkyy kyllä millä polilla on käyty =/

Sairaslomaa tuli tietty punktiosta (siirroista ei ole tullut), koodiksi sain erikseen pyytämällä munasarjakysta, tms. Vatsaontelossa tosin olikin nestettä punktion jälkeen ja jouduin jäämään pitemmäksi aikaa vuodelepoon. Eli sinällään ei lääkäri valehdellut kirjoittaessaan tuota koodia. Ja kysta-koodilla sairasloma oli yllätyksekseni palkallinen. Palkattomiin päiviin olin kyllä varautunut.

Voi juku.. Minä niiiiiiiiiiin tahtoisin jo testata.
 
ON: Ny on salamatkustaja mukana :)
Siirto meni hyvin ja kaikki hedelmöittyneet olivat selvinneet tosiaan blastokysti-vaiheeseen saakka, mikä oli sekä biologin että lääkärin mukaan suorastaan erinomaista ellei jopa harvinaista (siis keräystuloksen huomioon ottaen) :D
1 ja 1+1 meni pakkaseen mahdollisia PAS:ja odottamaan. Eli kaksi niitä erinomaista ja yks heikompi sitten toisen kaveriksi.
Mut voi siis siirtää piinailijoihin. Testipäivä 8.2.
 
  • Tykkää
Reactions: LadyBlue ja Sintu74
Hautomo76 toivottavasti saat hautoa seuraavat 9 kuukautta :) Hienolta kuulostaa. Kauan muuten pystyy säilyttämään pakkasessa niitä hedelmöityneitä? Kun ajattelin, että jos vaikka ekasta tärppää niin voiko samoja käyttää seuraavan kanssa myös? Mä en taas niin tiedä näistä mitään :)
 

Yhteistyössä