Hoidot jatkuu 2012

Siis Miles aivan uskomatonta, ONNEA VALTAVASTI :) Uskomatonta, miten voi käydä noin.. Upeeta, onnea vielä!

Onnea muillekin plussanneille :)

Tuntuu vaan hurjalta, miten labrat voisi mokata tollain.. labratuloksten pohjalta kuitenkin monesti päätetään jatkolääkityksistä ym...

Täällä aika matelee aivan jumalattoman hitaasti. Olen niin sydänsykkyröitäni myöten onnellinen maanantaisesta plussasta, mutta kauhistuttaa ja pelottaa, millaisia uutisia UÄssä parin viikon päästä... Ja mietin sitä, kun on lääkkeellinen pas, että jos menisikin kesken, niin eiköhän noi lääkkeet pidä sen vuodon poissa. Eli ei voi yhtään tietää missä mennään.. Etovaa oloa mulla kyllä on alkanut aika ajoin tulemaan, eli kait se on hyvä merkki, että oireita tulee lisää :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :) Ja Tanzzzku joo naistenklinikalla mekin :)
 
  • Tykkää
Reactions: miles
Mahtavaa miles, onnea kovasti =)
Ihana kun joskus saattaa nää hoidot näin täysin yllättääkin ja siis positiivisesti kaiken kurjan jälkeen!!

Samoin onnea avalonia ja sannuliinu =)
Hienosti sadellut plussia nyt pinoon!

Pahoittelut Linnealle kemiallisesta :( Toivotaan että ens kerta vie sitten loppuun saakka.

Mikäs Paijun tilanne, milloin sulla punktio?

Tsemppiä teille muillekin hoitoihin, en nyt jaksanut kovin pitkälle kahlata...

ON: yöunet meni, huomasin 2.35 ajattelevani jotain soluja tms. ja onneksi jossain vaiheessa tuli vielä uni, mutta nyt siis 2 hyvää blastoa kyydissä, loppu hyvin kaikki hyvin so far =)
Pitkä viljely siis takana ja taisi selvitä, että tämä meidän lapsettomuus johtuu mun huonoista munasoluista. Alkuunsa kuitenkin puhuttiin ja toivottiin 2 blastoa, eli siihen tavoitteeseen onneksi päästiin, pakkanen jäi tyhjäksi tälläkin kertaa.
Joka tapauksessa lyhyesti: meillä kerättiin 21 solua, 14 hedelmöittyi, 2.päivänä 12 mukana joista 2 hyvää, 3.päivä 10 mukana joista 3 hyvää ja tänään 5.päivä 2kpl blastoja. Muut olivat jakautuneet epätasaisesti taikka niissä löytyi fragmentaatiota, osassa jopa 50%. Syy siis selvisi ja ollaan nyt iloisin mielin että lähdettiin pitkään viljelyyn!
Huomenna pistän vielä gonapeptylin kiinnittymisen tueksi ja muutoin koitan seuraavat 2 viikkoa muistaa loput 3 lääkettä sopivin väliajoin ja tietysti keksiä kaikkea kivaa tekemistä!! Virallinen testipäivä joulukuun eka.
 
  • Tykkää
Reactions: miles
***Hoidot jatkuu 2012***

Iica ...................... 1.IVF/2.pas .......... lokakuu
Meriann ................ 2.IVF .................... lokakuu

Marianne1971 ....... 3.IVF ................... syksy
Hiskias ................ 2.IVF/ICSI ............... syksy

Nitaliini ................ 1.IVF 1.pas ........... loka/marras
Meg ..................... 3.IVF .................... marraskuu
Juliet83 ................ 1.CSI 1.PAS............. marraskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI 1.pas ..... marraskuu
Paiju......................3.IVF......................marraskuu
Pinkku-84 ............. 1.IVF/2.pas ........... marraskuu
Pätkis1 ................. 4.IVF/ICSI ............. marraskuu
Lumetar ............... 3.IVF/ICSI ............. marraskuu
Gizmo82 ............... 2.IVF .................... marras-joulukuu
pikku_karhu .......... 2.IVF/2.pas ......... marras-joulukuu
Toivoja74 ............ 1. IVF/2.pas ........... marras-joulukuu
Kukkanen81 ......... 2.ICSI/1.pas ........... joulukuu
Split85 .................. 2.IVF/1.pas ........... joulukuu
Onlyer.................. 3.ICSI/1.pas ........... joulukuu

Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ......... tammikuu 2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas .......... tammikuu 2013
Seline .................. 2.IVF/1.pas ............ tammikuu 2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/2.pas ........... tammikuu 2013
Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
InMyDreams ......... 4.IVF/1.pas ........... helmikuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... helmikuu 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013


Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ??
Tammuska ........... 2. IVF 1.PAS?.............. ??
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ??
Inkku1 ................. 1.IVF(?) ....................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ??
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Simpli.....................2.IVF/ICSI (?) ............... ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Valoa…................…2.IVF ............................. ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Luck ...................... clomit ............................................... 5.10.
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ............ 1 ......................... 12.11.(+)
Avalonia ................ 2.IVF .................... 2 ......................... 15.11. (+)
Sannuliinu ........... 2.IVF/ICSI ............... 1 ........................ 16.11. (+)
Nellikaneli...............1.IVF/2.PAS............ 2 ......................... 16.11.
Odottava73 ............ 2.IVF/ .................. 1 .......................... 19.11.
Rotta09 ................. 2.iVF/1.pas ............ 1 ........................ 23.11.
InLove ................... 1.IVF .................... 1 ........................ 29.11.
johkunen ..............4.IVF....................... 2 ......................... 1.12.


***PLUSSANNEET***:heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... 29.1.2013
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.2013
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
Sekundamamma .... 1.ICSI/1.pas ...elokuuu.............
HaaveissaToinen ... luomuihme ......elokuu............... 1.5.2013
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ......syyskuu.............. 9.5.2013
Luru-73 ................ 1.IVF ............. syyskuu..............
Scarleth ............... 3.IVF .............. syyskuu................
Sebu08 ................. 4.IVF ..............Syyskuu ............... 28.5.2013
jadekivi ................. 2. IVF ............ syyskuu ............... 29.5.2013
Willbe....................4.IVF/ICSI.........syyskuu............... 30.5.2013
Lila13....................2.IVF......... ....... syyskuu ............. 4.6.2012
Baby20xx...............3.IVF/ICSI......... syyskuu ..............
Almina................... 4.icsi/1pas..........lokakuu ............. 10.6.2013
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ....... lokakuu ............. 3.7.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluista :heart: on se huippua kun näitä ihmeitä välillä tapahtuu...
ja tosi outoa että just mulle sattu tällä kertaa!

InLove onko sulla oikein toi hoito tuola listalla että nyt oli siis 1.IVF??

sori, mut mä en osaa viel lähtee täältä pois, jään tänne hengaan joksikin aikaa..
 
Viimeksi muokattu:
ONNEA valtavasti plussanneille :) Miles, varmasti vaikea käsittää olevansa raskaana, kun ehdit jo todennäköisesti asennoitua hoitohel***tin jatkumiseen. Onneksi kuitenkin näin. Ja ehdottomasti jää vielä hengaamaan meidän kanssa ja kertoilemaan kuulumisia.

Itsellä taas sama fiilis kuin aina ennenkin, en ollenkaan odota kahta viivaa testiin :/ Endo oireilee aivan kuten ennenkin, menkkakipuja on ollut jo usean päivän ajan samoin kuin joka ikinen kerta. Buranaa en oo uskaltanu ottaa, kun "eihän sitä koskaan tiedä", vaikka tietääkin. Ja sen vuoksi kivut ovat olleet melko lamaannuttavat välillä... Noh, onneksi on pakkasessa vielä toiseen passiin tavaraa jaljellä niin ei tarvitse vielä miettiä tulevan ivf:n odottamista..
 
Siis tuossa adressissako vaaditaan, että julkisen puolen esh:ssa pitäisi hoitaa samanarvoisesti niitä pariskuntia, joista toinen puoliso on tehnyt tietoisen ratkaisun ja käynyt sterilisaatiossa, kuin niitä joilla lapsettomuus johtuu tunnetusta tai tuntemattomasta fyysisestä tekijästä? Kyllä mä olen todella yllättynyt, tietäen julkisen terveydenhuollon resurssipulan, että siellä tuossa tapauksessa annetaan edes se yksi hoito. Ymmärrän toki tuossa tilanteessa olevan kokevan epäreiluuden tunnetta, varsinkin jos itse on se puolikas jolla niitä lapsia ei ole, mutta kyllä julkisen terveydenhuollon tarkoitus on hoitaa sairauksia (oli lapsettomuus sairaus tai ei, lienee meillä tai puolisoillamme diagnoosina " infertilitas" jotakin). Ei auttaa epäreiluissa elämäntilanteissa.

Kela toki tässä voisi tulla vastaan.

Tämä toki on osittain vain oma mielipiteeni, mutta tulipa mieleen sanoa ääneen. Toivottavasti porukka lukee nuo allekirjoittamansa adressit myös.
 
Meg
Inlove: Olen pahoillani että hoito jäi kesken. Mitä lääkkkeitä sulla oli käytössä? Mulla on synarela ja puregon, pelottaa että itselläkin jää kesken tämä hoito, kun 0 ultrassa oli jotain häikkää tms.. Sain kuitenkin aloittaa puregonin joten nyt jännätään mitä ensi ultrassa sanoo sitten. Päänsärkyä on ainakin puregonista kait tullut ja välillä nippailee muniksista mutta eipä kummempia.
 
Meg Mitä häikkää sulla ultrassa näkyi? :| Jospa nyt kuitenkin hoito onnistuisi! Oliko sulla lääkärin kanssa puhetta siitä Synarelan annostuksesta? Minulla on huomenna seuraava ultra. Puregonista ei oo tullut oikeestaan mitään oireita, hieman ehkä alavatsaa "kiristää". Ja nopeasti alkoi helpottaa Synarelan aiheuttamat kuumat aallotkin, kun Puregonin alotin ja Synarelan annos puolitettiin!
 
Meg
Lumetar: Itseasiassa en tiedä mitä häikkää olisi ollut, lääkäri vain jotain sellaista sanoi, mutta en sitten saanut selvää.. Mitä siinä 0 ultrassa edes katsotaan? Mut jos ei ois ollut ok niin en kait olis edes saanut piikkejä aloittaa, joten..?! Kysyin että olisko vikaa ollut tuossa sumutteen määrässä, jos en kokonaisia annoksia saanut, mutta ei kuulemma.. Ei olis sanonut ääneen, oon tosi hermostunut ollut:( Mullakin puollittu synarela annostus. Ens viikolla selviää sitten tarkemmin että jatkuuko vai mitä..
 
Kiitokset kaikille onnitteluista. Olen edelleenkin hyvin epäluuloinen,enkä todellakaan usko tämän päättyvän hyvin. Aivan liikaa pettymyksiä ja epäonnea sattunut,joten nyt kun testi näyttää plussaa olen aivan varma,että joku vielä menee pieleen.
Sain kuitenkin varattua Ultran 5.12. Saapa käydä pääsenkö sinne asti ja jos niin mikä on tuomio silloin. Tein tänään uuden testinkin. Viiva oli vahvempi kuin kontrolliviiva,mutta sehän ei siltikään kerro mitään. Olen saanut keskenmenoissa ja kohdunulkoisessakin vahvoja viivoja. Noh ei se auta kuin odottaa. Oireita ei ole yhtään ja olo on niin ei raskaana oleva.
 
Miles, Nuppuska, Sannuliinu onnea tasapuolisesti. Tosi hienoja uutisia!!!:heart:

Johkunen hyvä että hommat selkisi! Ja 2 blastoa on kyllä aika kiva kantamus, toivottavasti toimisi nyt!

Minulla huomenna punktio, hormoniahdistus ja turvotus tekee olon aika ankeaksi. Ja pelottaa myös toimenpide ja sen tuloskin. Lääkärikäynnillä selvisi, että viimeksi olivat hedelmöittyneet huonosti, vain 25%, joten kuulemma ICSI-harkinnan rajamailla. TOivottavasti kaikki menisi huomenna hyvin, nyt en osaa ajatella ihan raskauteen asti, vaikka sitähän tässä toivotaan. Soluja kai kymmenisen voisi olla tulossa, ehkä.
 
  • Tykkää
Reactions: miles
Miles, Nuppuska, Sannuliinu onnea tasapuolisesti. Tosi hienoja uutisia!!!:heart:

Johkunen hyvä että hommat selkisi! Ja 2 blastoa on kyllä aika kiva kantamus, toivottavasti toimisi nyt!

Minulla huomenna punktio, hormoniahdistus ja turvotus tekee olon aika ankeaksi. Ja pelottaa myös toimenpide ja sen tuloskin. Lääkärikäynnillä selvisi, että viimeksi olivat hedelmöittyneet huonosti, vain 25%, joten kuulemma ICSI-harkinnan rajamailla. TOivottavasti kaikki menisi huomenna hyvin, nyt en osaa ajatella ihan raskauteen asti, vaikka sitähän tässä toivotaan. Soluja kai kymmenisen voisi olla tulossa, ehkä.
ICSI oli ihan helppo ja positiivinen homma! Jopa liikkumaton sperma sai ICSIllä aikaiseksi top-alkioita.
 
Meg 0-ultrassa on tarkoitus katsoa että synarela on toiminut ja lamauttanut normaalin kierron (ajanut omat hormoonit alas) eli nollannut tilanteen. Samalla ne kai katsoo että luonnostaan follia ei ole kasvamassa (eikä pidäkään jos omaa hormooniatoimintaa ei ole) ja että kuukautiset olisivat tulleet normaalisti ennen pistoja. Niin ja luulisi että tsekkaavat limakalvon ensimmäisen kerran myös.
Mulla kävi kerran synarelan kanssa myös niin, että suihkuttelin 60-annoksen purkkia iloisesti ja laskin väärin, tumpelo! Kun siitä kysyin, niin sanoivat että siellä on aina varaa pullon pohjalla ja jos on tuntunut että sitä suihketta on tullut niin ei ongelmia. Toivottavasti tämä edes vähän helpottaa sun ajatuksia :)
Niin ja eivät varmasti antaisi pistoksia turhaan aloittaa! Niin ja vielä, mulla tuo synarela on aiheuttanut aina myös päänsärkyä sekä kuumia aaltoja, helpottanut kun annos on puolitettu.

Paiju tsemppiä punktioon kovasti! Toivotaan että hedelmöittyminen menee nyt paremmin. Meillä se % oli 70 kun laskin ja se on käsittääkseni normi, joten onhan tuo vähän matalahko %. Mutta eiköhän siellä klinikalla tehdä niin kuin parhaimmaksi näkevät kun hoitelevat niitä simoja :)

Voi itku tuba factor :'(
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuolla oman hormonitoiminnan alasajolla millainen merkitys? Meinaan, minulle ei tehty sitä. Nollaultralla tsekkasivat, että kaikki ok ja tilanne rauhallinen ja sitten alkoi vuodon alkamista seuraavana päivänä Gonal F -pistokset. Minusta vaan aika outoa, että nää hoidot niin erilaisia vai miten ne oikein räätälöidään? Mulle tuli lievä/keskivaikea hyperstimulaatio, vaikka Gonal F -annokset olivat 125, 125, 100, 100, 200, 200, 150, 150 ja 150, ja olen ollut huomioivinani, että kohtalaisen pieni annostus. Lugesteronin kohdalla taas 3 x 200 mg per vrk rv 10-11 asti taasen (voisiko johtua aiemmista alkuraskauden keskenmenoista?).

Jos tämä tuoresiirto ei ota tulta alleen (luin justiinsa että pakastealkioilla paremmat mahikset muutenkin ja syntyvät lapset terveempiä kuin tuoresiirroissa) niin pitäisikö pyytää hormonitoiminnan lamaannuttamista ennen PAS:ia?
 
Tuba factorille lämmin halaus!

Hoidot räätälöidään jokaiselle sopivimmaksi. Käytän nyt itseäni esimerkkinä.. :D
Minun kohdalla ovat olleen aika varovaisia lääkeannosten kanssa, kun luomustikin ovuloin varsin aktiivisesti. Lyhyen kaavan hoito ei tästä syystä toiminut, kun ei ollut Synarelaa jarruttelemassa munistuotantoa ja suunniteltuna punktioaamuna kaikki rakkulat oli puhjennut itsestään eikä kerättävää jäänyt. Nyt kun käytössä on taas pitkä kaava(eka kerralla 11solua joista 4 kypsyi alkioksi), uskalsivat aiemman kokemuksen perusteella hieman nostaa Puregonin annostusta.

Minulla kyllä näkyi 0-ultrassa muutama munis, n.3mm kokoisia rääpäleitä (minulla ei ole kuitenkaan PCO) ja ohut limakalvo "juuri niinkuin pitääkin". Harmi ettei tuohon hoitosuunnitelmaan ole merkattu viime ultran strategisia mittoja, mutta josko tänään saisin jotain konkreettisia lukemia. Tänään on siis kontrolliultra ja lääkitys laitetaan kohilleen. Epäilen että Puregonin annosta nostetaan... Jumpe, punktiohan on jo ihan nurkan takana!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Tuba factorille lämmin halaus!

Hoidot räätälöidään jokaiselle sopivimmaksi. Käytän nyt itseäni esimerkkinä.. :D
Minun kohdalla ovat olleen aika varovaisia lääkeannosten kanssa, kun luomustikin ovuloin varsin aktiivisesti. Lyhyen kaavan hoito ei tästä syystä toiminut, kun ei ollut Synarelaa jarruttelemassa munistuotantoa ja suunniteltuna punktioaamuna kaikki rakkulat oli puhjennut itsestään eikä kerättävää jäänyt. Nyt kun käytössä on taas pitkä kaava(eka kerralla 11solua joista 4 kypsyi alkioksi), uskalsivat aiemman kokemuksen perusteella hieman nostaa Puregonin annostusta.

Minulla kyllä näkyi 0-ultrassa muutama munis, n.3mm kokoisia rääpäleitä (minulla ei ole kuitenkaan PCO) ja ohut limakalvo "juuri niinkuin pitääkin". Harmi ettei tuohon hoitosuunnitelmaan ole merkattu viime ultran strategisia mittoja, mutta josko tänään saisin jotain konkreettisia lukemia. Tänään on siis kontrolliultra ja lääkitys laitetaan kohilleen. Epäilen että Puregonin annosta nostetaan... Jumpe, punktiohan on jo ihan nurkan takana!
Luulin, että toi Orgalutran oli sitä varten, ettei munasolut karannneet ennen aikojaan? Sitä mie itteeni jouduin tuikkimaan ennen punktiota Gonal F:n rinnalla ja sitten Pregnyl 36 tuntia ennen punktiota. Kuulostaa kyllä todella räätälöidyiltä nää hoitoratkaisut, kun ei voi yhtään verrata. :D
 
tuba factor pahoittelut :'( ja voimia eteenpäin!! :hug:
onko teillä vielä pakkasessa alkioita?

nellikaneli + odottava miltäs siellä näyttää?? toivottavasti erittäin positiiviselta!!
 
Viimeksi muokattu:
astrolabe onko sulle tehty lyhyt kaava? Siltä se vaikuttaisi, eli siinä ei tosiaan ajeta omaa kiertoa alas, eli tuo orgalutran toimii jarruna, mutta kierto edelleen pelittää.
Pitkässä kaavassa synarela tms. aloitetaan jo noin 2 viikkoa ennen kuukautisia, jolloin aletaan ajamaan omaa kiertoa alas. Pitkäkaava kun on pitkä, kestää noin sumujen aloittamisesta noin 6-7 viikkoa.
Nämä siis sellaiset peruskaavat ja tietysti joissakin paikoissa räätälöidään jos huomataan että siihen tarvetta.
Mulla nyt lyhyessä kaavassa pistot alkoi myös kp2 mutta aikaisemmin pitkissä kaavoissa pistot alkaneet vasta kp5-6.
Tuo sun luge-annos kuulostaa normaalilta tuoresiirrossa, mulla sama, passissa taisi olla 2*200mg. Ja jos sulle pystytään tekemään pas luonnolliseen kiertoon (ovuloit normaalisti eikä välivuotoja), niin luulisin että sitä yrittävät, eli ei silloin tarvitse ajaa hormooneja alas.
 
Mulla oli lyhyessä kaavassa Orgalutran ja Menopur. Synarela nähtävästi tehokkaampi jarru, sillä... Tänään ultrassa näkyi 9mm endometrium ja yhteensä KOLMETOISTA follia! Kooltaan 7-13mm. Eli ei ihme, kun aamulla hieman housut kiristi :D Puregonin annosta tiputettiin, annokseksi tuli 125IU.

Lisätääs vielä koko tämän pitkän kaavan kulku omalta kohdaltani.. Synarelan aloitin viime kierrossa, kp19, kuukautiset tuli jo kp23 (normaalisti kierto 28) ja Puregon tuli mukaan kuvioihin seuraavan kierron 15. päivä. Eli nyt mennään kp. 20 ja jos punktio on ensi maanantaina, silloinhan on jo kp. 27. Sekavaako? Ei kai :D
 
Viimeksi muokattu:
tuba factor pahoittelut :'( ja voimia eteenpäin!! :hug:
onko teillä vielä pakkasessa alkioita?
Ikävä kyllä ei jäänyt yhtään pakkastonttua, tämä oli ainoa mitä pakkaseen saatiin. Kieltämättä aika huono oli saalis - ainakin iän puolesta luulisi sukusoluista irtoavan enemmän kuin kaksi vaivaista alkiota. :O Alusta lähtee siis, mutta katsellaan nyt hetki ensin eteenpäin. Jos vaikka itsellekin tulisi mieleen ehdotuksia mitä kannattaisi muuttaa seuraavaan hoitoon...
 
Meg
Lumetar: Kivasti sulla tullut niitä :) Kyllä mä luulen että mullakin jotain kasvaa tuolla kun turvonneempi olo ja nippaillut.. Aluksi ei tuntunut oikein miltään mut tänään on tuntunut jo:) eli onko sulla pregnyl sitten la jos ma punktio?

johkunen: Kiitti vastauksesta, kai mulla pitäis sitten olla kaikki ok..kun menkatki tuli 10 päivää sumuttelun alettua.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä